ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္႐ွိ ႀကံဳေတြ႕ ေနရေသာ ေခတ္မွ စ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘ၊ ဘိုးဘြားမ်ား ႀကံဳေတြ႕ ခဲ့ရေသာ ေခတ္မ်ား အထိ တစ္ေခတ္ႏွင့္ တစ္ေခတ္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျပာင္းလဲ လာပံုမ်ား ေတြ႕ရသည္။ ေခတ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ တျခား လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး.. ဘာဆို ဘာမွ် မေျပာခ်င္၊ သူရႆဝါက ေခတ္၏ ေယာက်ာ္းပ်ိဳ ဆိုေတာ့ကာ ကိုယ္ သန္ရာ သန္ရာ ျဖစ္ေသာ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳမ်ား အေၾကာင္းပဲ ေျပာခ်င္သည္။ ဝါသနာကို လြယ္လြယ္ တားဖို႔ ခက္သားကိုးေနာ့။ အေမတို႔ ေျပာဖူးတာ ၾကားဖူးသည္။ သူတို႔ ေနထိုင္ရာ ေခတ္ထဲမွ ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈ မ်ားအလိုက္ ေခတ္မီ ေခတ္ဆန္သည့္ သမီးပ်ိဳမ်ား အေၾကာင္းကို ခြဲျခား ေျပာၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္ အမ်ိဳးသမီး ေလးမ်ား ထမီတိုတို ေျခသလံုးေလာက္ ဝတ္ထားတာ ျမင္လွ်င္ ဒါေခတ္စား ေနသည့္ သမီးပ်ိဳ မ်ား၏ စတိုင္လ္ ျဖစ္ၿပီး ထိုမိန္းကေလးသည္ ေခတ္ကို အမီလိုက္ ေနေသာ မိန္းမပ်ိဳ ျဖစ္ေၾကာင္း အကဲျဖတ္၍ ရသည္ ဆို၏။ အျခား စတိုင္လ္မ်ားလည္း ႐ွိဦးမည္။ ဒါကေတာ့ အေမတို႔ ေခတ္ေပါ့။ ယခုေခတ္မွာ က်ေတာ့ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ ျဖစ္မျဖစ္ကို အဝတ္အစား စတိုင္လ္ တစ္ခုတည္း ၾကည့္႐ံုႏွင့္ မရေတာ့။ ဒါျဖင့္ ဘာေတြပါ ထည့္ၾကည့္ရသလဲ။ ေျပာပါမည္။

ပထမဆံုး အခ်က္… ယခုေခတ္ မိန္းကေလးမ်ား အဝတ္အစား ဝတ္ပံုက တစ္သမတ္တည္း မ႐ွိေတာ့။ အေမတို႔ ေခတ္ကလို ထမီတိုတို ဝတ္ထားတာ ျမင္ရင္ ေခတ္ကို အမီလိုက္ ေနေသာ မိန္းကေလးဟု ေျပာ၍ မရေတာ့။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပား သြားၾကၿပီ။ သန္ရာ သန္ရာ ဝတ္က်သည္။ သင္ျမင္ေသာ မိန္းကေလးသည္ ႏိုင္ငံျခား လူစြမ္းေကာင္း ဇာတ္ကား ထဲမွ စူပါမင္း ဝတ္ေလ့႐ွိေသာ အသားကပ္ ေဘာင္းဘီ အက်ပ္ကို ဝတ္ခ်င္လည္း ဝတ္ထားမည္။ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္တြင္ ေရဝတ္ခ်ိဳးေသာ ေဘာင္းဘီတို သာသာ ႐ွိသည့္ “ေပါင္ရင္းႏွင့္အထက္” ေဘာင္းဘီတို၊ သို႔မဟုတ္ စကတ္ကို ဝတ္ခ်င္လည္း ဝတ္မည္။ ဒါမွမဟုတ္ ဆင္းရဲသား ေက်ာမြဲမ်ား ဖက္က ေထာက္ခံ အားေပးသည့္ သေဘာႏွင့္ ေ႐ွ႕က စြပ္က်ယ္ကို ေနာက္ေက်ာ အက်ီ ၤသားမ်ား ၿပဲစုတ္၍ ေျပာင္သလင္းခါ ေနသည့္ ေရထမ္းသမား ပံုစံမ်ိဳး ဝတ္ခ်င္လည္း ဝတ္မည္။ ဆိုလိုတာက အဝတ္အစားကို ၾကည့္၍ ဒီမိန္းကေလး ေခတ္မီသူလား၊ ေခတ္ဆန္သူလား၊ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳေလး ဟုတ္သလား မဟုတ္သလား ခြဲျခား၍ မရေတာ့။ အဲ… ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ ဟုတ္ မဟုတ္ သိခ်င္လွ်င္ ဆံပင္ကိုသာ ၾကည့္။

သူတို႔၏ ဆံမွ်င္ ေကသာ မ်ားသည္ ဒီကေန႔ ၾကည့္လွ်င္ စင္းလံုးေခ်ာ ေျဖာင့္ေန ေသာ္လည္း ေနာက္တစ္ေန႔ ရစရာ မ႐ွိေအာင္ တြန္႔လိမ္ ေကာက္ေကြး ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္သြားမည္။ အနတၱ အၿမဲမ႐ွိ၊ သခၤါရ သေဘာ ေျပာမရ။ ေနာက္တစ္ေန႔ သြားၾကည့္… ထိုတြန္႔လိမ္ ေကာက္ေကြးက အေပၚပိုင္း ျပန္ေျဖာင့္ေန၍ ေအာက္ပိုင္း ျပန္ေကာက္ခ်င္ ေကာက္ေနမည္။ အားမရ ေသးဘူးလား… ေနာက္တစ္ေန႔ ထပ္သြားၾကည့္ တစ္ေခါင္းလံုး ကပၸလီမ်ားလို အေၾကေကာက္ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမည္။ တစ္ရက္လွ်င္ ဆံပင္ပံုစံ တစ္မ်ိဳးႏႈန္းေပါ့။ ဒါေတာင္ တစ္ပတ္ ခုနစ္ရက္ပဲ ႐ွိေပလို႔…. တစ္ပတ္ ဆယ္ရက္ေလာက္ ႐ွိလွ်င္လည္း ဆံပင္ပံုစံ ဆယ္မ်ိဳး ထားခ်င္ ထားၾကမည္။ ဆံပင္ပံုစံ အေျပာင္းအလဲကို ၾကည့္လွ်င္ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ ျဖစ္ေၾကာင္း သိႏုိင္ေပ၏။ ဒါက အျပင္အဆင္ပိုင္း။

ေနာက္တစ္ခ်က္ ဆိုရလွ်င္ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ အေတာ္မ်ားမ်ား ေယာက်ာ္းေလး မ်ားႏွင့္ တကယ္ပင္ ရင္ေဘာင္တန္းကာ ေယာက်ာ္းတို႔ လုပ္ၾကသည့္ အလုပ္မ်ား ျဖစ္ေသာ ဘီယာဆိုင္ ထိုင္ျခင္း၊ ေဘာလံုးပြဲ ၾကည့္ျခင္း၊ ေဘာလံုး ကန္ျခင္း စသည္ တို႔ကို လုပ္တတ္ လာၾကၿပီ ျဖစ္ကာ ေနာင္ဆိုလွ်င္ ေယာက်ာ္းေလးမ်ား ခါးေတာင္းက်ိဳက္၍ ျခင္းလံုး ခတ္သလို သူတို႔လည္း ဒီလို လုပ္မလာ ဘူးဟု မည္သူမွ ယတိျပတ္ မျငင္းႏုိင္။ ဒါေတြကို တတ္ေျမာက္သည့္ မိန္းကေလး မ်ားအားလည္း ေခတ္မီ ေခတ္ဆန္သည့္ ေခတ္သမီးပ်ိဳမ်ား စာရင္းတြင္ ထည့္သြင္း ရေပမည္။ ဒါက အျပဳအမူပိုင္း ဆိုရေပမေပါ့။ ေနာက္ၿပီး အြန္လိုင္းမွ မိန္းမပ်ိဳ ေလးမ်ားကို ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ ဟုတ္ မဟုတ္ သိခ်င္လွ်င္ လြယ္လြယ္ေလး။ သိထားသင့္သည့္ အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ကို သိလွ်င္ အသာအယာ ခြဲျခား၍ ရသည္။

ကမၻာက ႐ြာႀကီး ျဖစ္လာေသာ ယခုလို အခ်ိန္တြင္ မိန္းကေလး ပ်ိဳအို မေ႐ြး အင္တာနက္ သံုးတတ္ၾကသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေခတ္ကို အမီလိုက္သည့္ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ မ်ားကို သာမာန္ မိန္းကေလး မ်ားႏွင့္ ခြဲျခား၍ ရႏိုင္သည္။ ေခတ္မီေသာ မိန္းကေလးတိုင္း လူကသာ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေမးလ္အေကာင့္ (သူတို႔အေခၚ ခ်က္အေကာင့္) ေလး ငါး ဆယ္ခုေတာ့ အသာေလး ႐ွိၾကသည္။ သူတို႔၏ Gmai Username သို႔မဟုတ္ Facebook Username မ်ားကို ၾကည့္ပါ။ နာမည္တြင္ Pink တို႔၊ Angel တို႔၊ Cute တို႔၊ Dream တို႔ စသည့္ စာလံုးမ်ား ၄င္းတို႔၏ Username တြင္ ပါဝင္ပါက ဒါေတြသည္ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဒါက နာမည္ေပးပံု။

အဲ… စကားေျပာပံု က်ေတာ့ေရာ။ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ ကေလးမ်ား စကားေျပာပံု သူမ်ားႏွင့္မတူ၊ ထူးျခားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အား အြန္လိုင္းတြင္ အတင္းကာေရာ သူ႔ဦးေလး ေတာ္ထားသည့္ သမီးေလး တစ္ေယာက္ ေျပာပံုကို ၾကည့္ပါ။ “ဦးေယး… တမီး ဒီမနက္ ေဆးကို လႈပ္ပီး မေတာက္ဖစ္ဝူး ထင္တယ္ဂ်” တဲ့။ သူေျပာခ်င္တာက “ဦးေလး… သမီး ဒီေန႔မနက္ ေဆးကို ေသခ်ာလႈပ္ၿပီး မေသာက္ျဖစ္ခဲ့ဘူး” ဟု ေျပာလိုရင္း ျဖစ္၏။ တခါတေလ သူေျပာတာ ကၽြန္ေတာ္ပင္ နားမလည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ဘာသာျပန္ ရသည္။ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ မွန္လွ်င္ စကားမပီၾက။ ဒါက ေနာက္တစ္ခ်က္။

အခုေခတ္ သမီးပ်ိဳမ်ား ဓါတ္ပံု ႐ိုက္ရတာ အလြန္ပင္ ဝါသနာ ပါၾက၏။ အရင္ကလို ဖလင္နဲ႔မ်ား ဓါတ္ပံု ႐ိုက္ရမည္ ဆိုလွ်င္ အခုေလာက္႐ွိ အိမ္တိုင္ပါ ခၽြတ္ရေလာက္သည္ အထိ ျဖစ္လိမ့္မည္။ အခုေတာ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာ ေတြနဲ႔ ဆိုေတာ့ မေထာင္းတာလွ။ ကင္မရာ နဲ႔မွ မဟုတ္၊ လက္ကိုင္ဖုန္း ႏွင့္လည္း အလြယ္တကူ ရိုက္ၾကသည္။ ဓါတ္ပံု ႐ိုက္သည္ ဆိုလို႔ ႐ိုက္ေပးသည့္ လူကို အခ်ိန္ကုန္ ခံ၍ မေစာင့္။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ႐ိုက္၍ ရသည္။ ပထမဆံုး ညာဖက္လက္ (သို႔မဟုတ္) ဘယ္ဖက္လက္ျဖင့္ လက္ကိုင္ဖုန္းကို မိမိ၏ ေခါင္းေပၚသို႔ ေျမွာက္၍ ကင္မရာကို ခ်ိန္ထား၊ ၿပီးလွ်င္ မ်က္ႏွာကို အေပၚေမာ့၍ ကင္မရာ ခ်ိန္ထားသည့္ လက္ကိုင္ဖုန္း ႐ွိရာသို႔ ၾကည့္၊ ၿပီးလွ်င္ ႏႈတ္ခမ္းကို စူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေထာ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မ်က္လံုး ျပဴး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မ်က္ေစာင္းခဲ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လက္ကိုင္ဖုန္းႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ရန္ျဖစ္ၿပီး သကာလ လက္ကိုင္ဖုန္း႐ွိ ခလုတ္ကို ႏွိပ္လိုက္ သည္တြင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ဓါတ္ပံု ႐ိုက္ျခင္း အမႈ ၿပီးေလ၏။ ထိုသို႔ စိတ္အား လူအား ႐ွိသည္ႏွင့္ ဓါတ္ပံု အမ်ိဳးမ်ိဳး ႐ိုက္ကာ Facebook ေပၚတြင္ ေခါင္းေမာ့၍ အိုက္တင္ေပး ထားေသာ ဓါတ္ပံုမ်ား တင္တတ္သည္ ႐ွိေသာ္.. ထိုကေလးမသည္ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ စစ္စစ္ျဖစ္ေပ၏။

ကၽြန္ေတာ္ အထက္တြင္ ေျပာခဲ့သလို ယခုေခတ္ မိန္းကေလး မ်ားသည္ ဟိုးအရင္ မိန္းကေလး မ်ားလို ဝတ္စား ဆင္ယင္ပံု တစ္ခုတည္း ၾကည့္႐ံုႏွင့္ ေခတ္မီသည္၊ ေခတ္ဆန္သည္၊ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာ၍ မရေတာ့။ ဘက္စံု ထူးခၽြန္ရသည္။ ဆံပင္ ပံုစံမ်ိဳးစံု၊ အဝတ္အစား ပံုစံမ်ိဳးစံု စသည့္ ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈ အပိုင္း၊ ေဘာလံုးပြဲ ဝါသနာပါ၊ ဘီယာေသာက္၊ ေဘာလံုးကန္ စသည့္ အျပဳအမူပိုင္းႏွင့္ အင္တာနက္သံုး၊ အေကာင့္ေတြ အမ်ားႀကီးထား၊ စကားမပီ၊ မ်က္ႏွာေမာ့၍ ဓါတ္ပံု႐ိုက္၊ ႐ိုက္သမွ် Facebook တင္ စသည့္ Online Activity အပိုင္း သံုးပိုင္းထဲက တစ္ပိုင္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ပိုင္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သံုးပိုင္း စလံုးကို ေသာ္လည္းေကာင္း ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ တတ္ေျမာက္ ျပဳလုပ္ ႏုိင္မွသာလွ်င္ တူတူတန္တန္ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳ ျဖစ္ရေပမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေကာက္ခ်က္ခ် မိေလသည္။

(အထက္ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးကို ယခုတစ္ပတ္ထုတ္ Net Guide Journal, Volume 2, Issue 20 တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ေဆာင္းပါး သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုကို ကာတြန္းေနႀကီး မွ ေက်းဇူးျပဳေရးဆြဲေပးပါသည္)

သူရႆဝါ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၉ ရက္ ၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္

www.thurathawah.net

www.facebook.com/ThuraThawah

www.facebook.com/LiteraryArtBlog

About သူရႆဝါ

သူ ရ ႆ ဝါ has written 157 post in this Website..

25 Years Old From Yangon | Myanmar | Writer | Blogger | Stand-up Comedian | Freelance Web Designer | Admin Member of Suboo Multi Social Network | Contact Me as Followings, kophonethantkyaw@gmail.com www.thurathawah.net www.facebook.com/ThuRaThaWah www.twitter.com/Thurathawah