အကယ္ဒမီႏွင္႔ရင္ခုန္ျခင္း …. အင္းရင္တုန္ျခင္း

2012ေဖေဖာ္၀ါရီ 7ရက္။ 2010အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ ၊MRTV-4 ကတခမ္းတနားတင္ဆက္သြား ပါသည္။

အကယ္ဒမီပြဲမ်ားကို စိတ္မ၀င္စားျဖစ္သည္မွာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုေတာ႔ျဖင္႔ ရွိခဲ႔ပါျပီ။ ျမန္မာရုပ္ရွင္မင္းသမီးေတြ အကယ္ဒမီဆုမရရွိၾကသည္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ရွိျပီဟု ၾကားမိပါသည္။ဒီႏွစ္ေကာဘယ္လိုလဲ။ MRTV-4 မွအကယ္ဒမီဦးၾကည္စိုးထြန္း ကျမန္မာရုပ္ရွင္ကားမ်ားႏွင္႔ အကယ္ဒမီအၾကိဳရင္ခုန္ ျခင္းႏွင္႔ ပတ္သက္ျပီးေဆြးေႏြးသြားပါသည္။

ဇာတ္ကားေရြးခ်ယ္မွဳ အႏုပညာေျမာက္ေသာ ဇာတ္ကားနာမည္ေရြးခ်ယ္မွဳႏိုင္ငံျခားဘာသာ စကားလံုးမ်ားသံုးႏွဳန္းထားေသာဇာတ္ကားေခါင္းစဥ္မ်ားအေၾကာင္း ဟာသကားမ်ားႏွင္႔ အႏုပညာဖန္တီးမွဳ အလြမ္းအေဆြးမ်ားႏွင္႔ အငိုမ်က္ရည္အႏုပညာ အက်ိဳးအေၾကာင္းႏွင္႔ အႏွစ္သာရတစ္ခုခုကို ပံုေဖၚျခင္းအႏုပညာက႑စံုလင္စြာ ေဆြးေႏြးသြားပါသည္။ ဦးၾကည္စိုးထြန္းရဲ႔ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားကို သေဘာက်မိပါသည္။

ဦးမ်ိဳးျမတ္သူႏွင္႔ ဒါရိုက္တာေမာင္သီတို႔ကလည္း အၾကိဳရင္ခုန္ျခင္း၊ က႑ကိုတင္ဆက္ၾကျပန္သည္။ဤက႑မွာျဖင္႔ ဒါရိုက္တာေမာင္သီ၏ စကားလံုးမ်ားကိုမွတ္မွတ္သားသားျဖစ္မိသည္။“အႏုပညာဆိုသည္မွာ ငိုမွအႏုပညာလား၊ရယ္ေအာင္ဖန္တီးျခင္းသည္ အႏုပညာ အႏုပညာမဟုတ္ဘူးလား”။စဥ္းစားစရာပါ။ ျမန္မာအကယ္ဒမီဆုေပးပြဲသည္ အငိုကားမ်ားကိုပဲဦးစားေပးေနသလား။ “အကယ္ဒမီယူမလား အက်ိဳးအျမတ္ယူမလား ႏွစ္ခုတစ္ခုေရြးမွျဖစ္မယ္”။… ေတာ္ေတာ္ေလးသေဘာက်မိပါသည္။ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေလာကရဲ ႔ရပ္တည္မွဳႏွင္႔ အနီးစပ္ဆံဳးေဆြးေႏြးသြားပါသည္။

 

ကၽြန္မနည္းနည္း ရင္ခုန္ခ်င္သလိုျဖစ္သြားပါသည္။ ဘယ္ကားကိုျဖင္႔ အကယ္ဒမီဆုႏွင္႔ ထိုက္တန္ပါသည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရမည္႔ လူၾကီးေတြအတြက္ပါ။

ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားေတြကို ေ၀ဖန္ရေလာက္ေအာင္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားဘယ္ႏွစ္ကားၾကည္႔ဖူးသလဲ လိုေမးရင္ ကၽြန္မဘယ္ႏွစ္ကားမွမၾကည္႔ဖူးပါ။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မေ၀ဖန္ခ်င္လာပါသည္။ ကၽြန္မေတာ္ေတာ္လြန္ေနျပီဆိုတာ ကၽြန္မသိပါသည္။ ဒါေပမယ္႔ ေ၀ဖန္ပါရေစ။

ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားမ်ားကို အထင္ေသးေနေသာ လူစားထဲမွာ ကၽြန္မပါ၀င္ေနသလားဆိုရင္ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ နည္းနည္းဆန္းစစ္ၾကည္႔ပါရေစ။ ကၽြန္မႏွစ္သက္ေသာ ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားမ်ား စြဲစြဲလန္းလန္းရွိေသာ ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားမ်ားေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရွိပါသည္။

၁။သၾကၤမိုး၊ ၂။ဇရာအိုႏွင္႔ကညာပ်ိဳ၊၃။ ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ၊ ၄။ပန္ျမိဳင္လယ္ကဥယ်ာဥ္မွဴး၊ ၅။တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္၊ ၆။ျမစ္တို႔၏မာယာ၊ ၇။ဘိသိဏ္ျပိဳင္၊ ၈။ရတနာပံု၊ ၉။တစ္ေက်ာ႔ႏွစ္ေက်ာ႔ေတးကိုသီ၊ ၁၀။ႏွစ္ျမႊာအသည္းစသည္ျဖင္႔ ကၽြန္မႏွစ္သက္ခဲ႔ေသာ မင္းသားမင္းသမီးမ်ား ဦးေက်ာ္ဟိန္း ၊ဦး၀င္းဦး ၊ေကာ္လိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊၀ါ၀ါ၀င္းေရႊ၊ခင္သန္းႏု၊ခင္သီတာထြန္း၊စႏၵာ၊သၾကၤန္မိုးမွ ေနေအာင္၊ဇင္၀ိုင္း ၊ျမစ္တုိ႔၏မာယာမွ ရဲေအာင္၊ ဇရာအုိႏွင္႔ကညာပ်ိဳ မွဦးေက်ာ္ဟိန္း၊ ေကာ္လိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ ေဒၚစံရွားတင္၊ ပန္ျမိဳင္လယ္မွဥယ်ာဥ္မွဴးထဲမွ ဦးေက်ာ္ဟိန္း……..

ရုပ္ရွင္အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲမွ ကၽြန္မမိတ္ေဆြတစ္ဦးႏွင္႔ ကၽြန္မတို႔နည္းနည္း စကားေျပာၾကည္႔ၾကေတာ႔ ကၽြန္မကို End Date ျဖစ္ေနျပီတဲ႔ ။အခုေခတ္မွာ အလန္းစားေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္တဲ႔။ ေခတ္နဲ႔အဆက္ျပတ္ေနျပီတဲ႔။ ဟုတ္မွာပါ။ ယခုေခတ္ေပၚျမန္မာရုပ္ရွင္ေတြ ၊ဗီဒီယိုကားေတြကို မၾကည္႔ျဖစ္သည္မွာ ၁၀ႏွစ္နီးပါးေတာင္ရွိေနျပီလား၊ ဘာေၾကာင္႔ဒီေလာက္အဆက္ျပတ္သြားတာလဲ။ ျမန္မာရုပ္ရွင္ဗီဒီယို ဇာတ္ကားအခ်ိဳ ႔၏အေကာင္းဆံုးဟု ထုတ္ႏုတ္ျပသေသာ ဇာတ္၀င္းခန္းမ်ားကိုျဖင္႔ မၾကာမၾကာၾကည္႔ဖူးပါသည္။ ကၽြန္မရင္ထဲသို႔မေရာက္ပါ။ တစ္ကားလံုးဆံုးေအာင္သည္းခံျပီး ၾကည္႔ႏိုင္မည္မထင္ပါ။ ဤသို႔ျဖင္႔ ဗမာကားမ်ားကၽြန္မမၾကည္႔ျဖစ္ျပီ။ တစ္ခ်ိဳ ႔ေသာ ဗီဒီယိုကားမ်ား၏ ေခါင္းစဥ္မ်ားသည္ ကိုရီးယားကားမ်ား၏ ေခါင္းစဥ္အတုိင္းျဖစ္ေနေသးသည္။ စိတ္ပ်က္စရာပါ။

ဒါရိုက္တာေမာင္သီ ေျပာသလို ရယ္ေမာျခင္းကိုဖန္းတီးျခင္းသည္လည္းအႏုပညာပါ။ ကလိထုိးျခင္းကေတာ႔ အႏုပညာမဟုတ္ပါဘူး။ ဟာသကားဆိုတိုင္း အႏုပညာေျမာက္သည္မဟုတ္။ ေပါ႔ပ်က္ေသာ္အဆင္႔မွာရပ္တန္႔ေနလွ်င္ကား အကယ္ဒမီႏွင္႔ေ၀းေနအံုးမည္သာ ဒါ႔ထက္ပိုအေရးၾကီးသည္ကား ထိုေပါ႔ေပါ႔ပ်က္ပ်က္ ကားမ်ားကိုသာ ၾကည္႔ေနေသာ ပရိတ္သတ္ထုအတြက္ပါ။

မဆီမဆိုင္ ျမ၀တီရုပ္သံမွထုတ္လႊင္႔ေနေသာ လူရႊင္ေတာ္ေရႊဖလား အစီအစဥ္ကို သတိရမိပါသည္။ စင္ျမင္႔ေပၚမွေနျပီး ပရိတ္သတ္မ်ား ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ဖို႔ရာ ဒီလူရႊင္ေတာ္ေတြ ဘယ္ေလာက္အထိေလ႔လာၾကိဳးစားထားတယ္ဆိုတာ ၾကည္႔ဖူးသူတိုင္းအသိအမွတ္ျပဳႏိုင္မွာပါ။ ဒီလူရႊင္ေတာ္မ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ေစတနာ ၊သတၱိႏွင္႔ ခိုင္မာေသာဇြဲလံု႔လကိုျဖင္႔ ကၽြန္မေလးစားမိပါျပီ။

အကယ္ဒမီယူမလား၊ အက်ိဳးအျမတ္ယူမလား၊ ႏွစ္ခုတစ္ခုေရြးမွျဖစ္မယ္တဲ႔။ အလြန္မွန္ေသာစကားပါ။ အလြန္သတိရွိသင္႔ပါသည္။ ျမန္မာပရိတ္သတ္၏ အေျခအေနကို မီးေမာင္းထိုးျပေသာစကားပါ။ ျမန္မာပရိတ္သတ္မ်ားသည္ ေပါ႔ပ်က္ပ်က္ဟာသကားမ်ားကို သာလွ်င္အားေပးေနၾကသည္ ဆိုလွ်င္ဘယ္သူေတြမွာတာ၀န္ရွိပါသလဲ။

ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနေသာ၊ ျငီးေငြ႔စိတ္ပ်က္ေနေသာ၊ လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္ခ်င္ေသာ ပရိတ္သတ္ကို အေမာေျပ ဟာဒရရႊင္ေဆးတိုက္ေကၽြးခ်င္ေသာ ရုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား၏ ေစတနာကို အသိမွတ္ျပဳလိုေသာ္လည္း စိတ္ဓါတ္အေျခခံ အဆင္႔ျမင္႔ေသာ၊ အမ်ိဳးကိုခ်စ္တက္ေသာ၊ ႏိုင္ငံၾကီးသားပီသေသာ၊ တာ၀န္သိေသာ၊  ဘက္စံုဖြ႔ံျဖိဳးေသာ၊ လသားဆန္ေသာ၊ ေပါ႔ပါးေပ်ာ္ရႊင္ခ်င္ေသာ ပရိတ္သတ္ထုၾကီး အျဖစ္သို႔ ျမွင္႔တင္ဖို႔ရာ ပရိတ္သတ္မွာတာ၀န္ရွိသလို ရုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား၊ စာေရးဆရာ မ်ားမွသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ အၾကီးအကဲမ်ားအထိတာ၀န္ရွိသည္ကား ျငင္းမရသည္႔အမွန္တရားပင္။

ဟာသကားမ်ားကို အားေပးေသာ ပရိတ္သတ္မ်ားရွိသလို သၾကၤန္မိုး၊ ဇရာအိုႏွင္ကညာပ်ိဳတို႔လို ကားေဟာင္းမ်ားကို ေမွ်ာ္တလင္႔လင္႔ျဖစ္ေနေသာ ပရိတ္သတ္မ်ားစြာ ရွိေနပါသည္ဆိုတာ မေမ႔ေစခ်င္ပါ။

ဒီေနရာမွာအႏုပညာဆိုသည္ႏွင္႔ပတ္သတ္ျပီးကၽြန္မနားလည္သေလာက္ေျပာခ်င္တာေလးတစ္ခုရွိပါသည္။ ဒါကေတာ႔ အႏုပညာေျမာက္ျခင္းဆိုသည္မွာ ဘယ္ေသာအခါမွ မျငီးေငြ႔ေစေသာအရာကိုဖန္တီးမွဳပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကိုရီးယားကားေတြလြမ္းမိုးေနပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသူေတြ ကိုရီးယားမေလးေတြ ျဖစ္ေနၾကပါျပီ။ ကိုရီးယားရုပ္ရွင္ေတြရဲ႔ ေအာင္ျမင္မွဳေပါ႔။

ကိုရီးယားကားေတြရဲ ႔ေက်ာရိုးက စာေရးဆရာပါ။ ဇာတ္လမ္းပါ။ ဇာတ္လမ္းရဲ႔ ဆြဲေဆာင္မွဳကအားသာခ်က္ပါ ဇာတ္အိမ္တည္ေဆာက္မွဳက ပညာသားပါပါတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မွဳက ပံ့ပိုးမွဳေပးထားပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကိုရီးယားကားေတြဟာ တစ္ၾကိမ္းၾကည္႔ျပီး ေနာက္တစ္ၾကိမ္ၾကည္႔ ခ်င္ေလာက္ေအာင္ အႏုပညာမေျမာက္ပါဘူး။ Program ဆန္တဲ႔ကားေတြေတာင္ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳ ႔ေသာျမန္မာကားမ်ားဟာ ထပ္တလဲလဲ ၾကည္႔လည္းမျငီးေငြ႔ပါ။ Holly Wood မွ ကားေတြကလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ၾကည္႔လည္း ရိုးမသြားပါဘူး။ ျမန္မာဒါရိုက္တာေတြရဲ ႔အႏုပညာဖန္တီးမွဳဟာ Masterpiece ျဖစ္ခဲ႔တာေတြ အမ်ားၾကီးပါ။

မွန္ကန္ေသာေစတနာ၊ ရဲ၀ံ့ေသာသတၱိႏွင္႔ထက္ျမတ္ေသာ စာေရးဆရာတို႔ ၏ အခန္းက႑တို႔ျဖင္႔ ထုတ္ေ၀သူ ဒါရိုက္တာတို႔၏ ေလ႔လာမွဳ၊ၾကိဳးစားမွဳ၊ထိုးေဖာက္မွဳႏွင္႔ ၊ဦးေဆာင္မွဳ ႔ေနာက္မွာ ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားမ်ားအဆင္႔ျမင္႔ႏုိင္ပါေစ။ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႔ ပံ့ပိုးမွဳကိုလည္း ေမွ်ာ္လင္႔ခ်င္ပါတယ္။

ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲႏွင္႔ ပတ္သတ္၍ အကယ္ဒမီဆုရကားမ်ား၏ အေကာင္းဆံုးဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားကိုၾကည္႔ျဖစ္ပါသည္။ အားမရပါ။ ဒါေပမယ္႔ လူၾကီးမ်ား၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုျဖင္႔ ေလးစားပါသည္။ သူတို႔လည္းရင္တုန္ေနမွာပါ အကယ္ဒမီဆိုတုိင္း ဆုေပးရမည္႔ လူၾကီးေတြရင္မတုန္ေစဖို႔

ေပ်ာ္ရႊင္စြာရင္ခုန္ရမည္႔ အကယ္ဒမီညမ်ားကို ေမွ်ာ္မွန္းလွ်က္ ………….

 

 

                                                                    သူသူ (စက္မွဳတကၠသိုလ္)

 

 

About Frank Soolar

Frank Soolar has written 5 post in this Website..