ဟိုတေလာက အြန္းလိုင္းက ကြ်န္ေတာ့ ေျခရာေပ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။ ေျခရာေပ်ာက္ရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ဖြတ္ကလိ ဒဂၤါးမ်ား ျပတ္လပ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ရွိေသာ ပိုက္ဆံေလးနဲ႔ စာအုပ္အေဟာင္းေရာင္းတဲ့ဆိုင္ဘက္ လမ္းသလားျပီး သကာလ ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္မ်ားကို ၀ယ္ဖတ္မိပါတယ္။ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္းနဲ႔ ၀တၳဳတိုေဆာင္းပါးေလး ေရးခ်င္စိတ္ေပါက္လာတယ္။
ဒါေပမဲ့ သိတဲ့အတိုင္း ျခဴတစ္ျပားမွ မရွိတဲ့ ဤငမြဲ အြန္လိုင္းမွာ လက္ေဆာ့ရေအာင္ ဘယ္လိုၾကံရမလဲ ေခါင္းအူေအာင္ စဥ္းစားေနရတယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကံတရားက ကြ်န္ေတာ့အတြက္ ေဖးကူလာပါတယ္။ အဟဲ… စာအုပ္ေရြးရင္း ညေနေစာင္း အိမ္ျပန္ခ်ိန္ေပါ့။ ကြ်န္ေတာ့ ဦးေလးေတာ္သူ KTV ထဲ အေဖာ္အေပါင္းမ်ားနဲ႔ တေပ်ာ္တပါး ၀င္သြားတာ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာလည္း အကြက္ဆိုက္ျပီလို႔ ေၾကြးေၾကာ္လိုက္ပါတယ္။
အဟဲ…အဲ့အကြက္က ဦးေလး မိန္းမေၾကာက္ဆိုေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ အက်ပ္ကိုင္ ေငြညွစ္မလို႔။ အဟီး…ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္ ဥာဏ္ျပာ ဥာဏ္စိမ္မ်ား ထုတ္ျပီးသကာလ ဦးေလးဆီက ေငြမ်ားကို ခ်ဴလာခဲ့တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း ဒီေဆာင္းပါးေလး ျဖစ္ေပၚလာရတာပါ။ စုေစာင္းထားေသာ ၀တၳဳတိုသေဘာ တရားမ်ားကို ျဖန္႔ထုတ္ခင္းျပီး ယူၾကေလာ့။ အားလံုးၾကားၾကားသမွ် အမွ်…အမွ်…အဲ အမွ်ေ၀တာနဲ႔ မွားကုန္ျပန္ျပီ။ စာအစပ်ိဳးရင္း လွ်ာရွည္ေရးတာလည္း မနည္းလြန္သြားျပီ။ ကဲ… ၀တၳဳတိုအေၾကာင္း ေျပာၾကတာေပါ့။
၀တၳဳတိုမ်ားသည္ ၁၉ရာစုကတည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္ဟု သမိုင္းအရ သိရသည္။ ၁၈၃၅ ခုႏွစ္ေလာက္စျပီး နသန္နီယယ္ ေဟာ္သြန္း၊ အဂၢါ အယ္လင္းပိုး စသည္တို႔က ဦးေဆာင္ေရးသားခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ စံျပဳစရာ ၀တၳဳတို စာေရးဆရာမ်ားလည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုသူတို႔မွာ..ျပစ္သစ္မွာ ဂီဒီမိုးပါဆြန္း၊ ရုရွားမွာ အန္တြန္ခ်က္ေကာ့၊ အေမရိကန္မွာ ၀ါရွင္တန္ အိုင္ဗန္၊ဟင္နရီဂ်ိမ္းစ္၊ ျပစ္သစ္မွာ ေဘာလ္ဇက္၊ဖလာဖဲယား၊ ရုရွားမွာ ပူရွ္ကင္၊နစ္ကိုေလ ဂိုးဂိုးလ္၊ေဒါ့တိုယက္စကီး၊ေတာ္လ္စတြိဳင္း စသည္ျဖင့္ ၁၉ ရာစုမွာ ၀တၳဳတိုကို ဦးေထာင္ေစခဲ့သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ၀တၳဳတိုေရး စာေရးဆရာမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးသည္။ ၀တၳဳတိုကို တစ္ကမၻာလံုးက လူဖတ္ အမ်ားဆံုး စာေပဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ သတ္မွတ္ခဲ့ရေသာ အေၾကာင္းမွာ အခ်ိန္တိုအတြင္း လြယ္လင့္တကူ အာရံု၀င္စားမႈ ပိုေကာင္းျပီး ဖတ္ရန္လြယ္ကူေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၀တၳဳတိုေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ဖတ္ျဖစ္ၾကသည္။
အေမရိကန္ စာေရးဆရာ အဂၢါအယ္လန္ပိုး၏ ဆိုလိုခ်က္ကို ေကာက္ႏုတ္ရရင္ျဖင့္…
၀တၳဳတိုဆိုသည္မွာ အာရံုက်က္စားမႈ တခုတည္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ အထီးတည္းသာ ျဖစ္ရမည္၊ တစ္ထိုင္တည္း ဖတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္လည္း တိုရမည္ဟု ဆိုသည္။
“၀တၳဳတို အစ ပံုျပင္က” ဟုဆိုရင္လည္း သူငယ္ခ်င္းတို႔ လက္ခံမည္ ထင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္လည္း ငယ္စဥ္တည္းက ၀တၳဳတိုမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့ၾကသည္ဆိုရင္လည္း ျငင္းႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္…ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ကေလးဘ၀တည္းက အိပ္ယာ၀င္ပံုျပင္မ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။
ခုခတ္ေရာက္ေတာ့ ၀တၳဳတိုနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အသံမ်ိဳးစံုနဲ႔ ယူဆခ်က္မ်ား စံုလင္လာပါသည္။ ထိုအခ်က္တို႔မွာ…
၀တၳဳတိုဆုိသည္မွာ ဇာတ္လမ္းရွိစရာမလို၊အျဖစ္အပ်က္ကို ေရးျပျခင္းမဟုတ္၊ အာရံုခံစားမႈကို ေရးျပျခင္း သေဘာဟု ဆိုသူက ဆိုသလို
ေနာက္တစ္မ်ိဳး…
ဇာတ္ေဆာင္၊ဇာတ္လမ္း၊ဇာတ္ေဆာင္ သရုပ္ေဖာ္ပါမွ ၀တၳဳတိုဟု ဆိုသူက
ေနာက္တစ္နည္းက
“၀တၳဳတိုသည္ အခ်ိန္ကာလ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိသည္။ အေၾကာင္းတစ္ခုတည္းဟူေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္ ေအာက္၌ ေရးရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေျပာေသာအခါ သက္ဆိုင္သေလာက္ ကာလကို ဆန္႔ႏိုင္သည္။ ေနရာေဒသကို ျဖန္႔ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသလို
ေနာက္ျပီး
သရုပ္မွန္သေဘာကို အေျခခံကာ ေဒသစရိုက္ သဘာ၀ကို ယုတၱိရွိေအာင္ အေလးထား ေရးဖြဲ႕ျခင္း စသည္ျဖင့္ ယူဆခ်က္မ်ား စံုလင္လွပါသည္။
သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ တစ္ခုေသာ ၀တၳဳတိုစာတန္းဖတ္ပြဲမွာ ဆရာဆင္ျဖဴကြ်န္းေအာင္သိန္း၏ စကားကို ပိုႏွစ္ျခိဳက္မိပါသည္။
သူေျပာတာက…
“ေခ်ာင္းဆိုးလိုျခင္း ႏွာေခ် လိုျခင္းကို ေအာင္းအီးထားရလွ်င္ ျပင္းထန္ေသာ ဆင္းရဲကို
ခံစားရသည့္နည္းတူ တင္ျပလိုေသာ အရာမ်ားကို ၾကာျမင့္စြာ ဆိုင္းငံပထားရလွ်င္ ေနမထိ ထိုင္မသာ ခံစားရမည္သာ။
ထိုအခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ၀တၳဳတို အေရးအသား ေပၚေပါက္လာသည္ဟု ထင္ေၾကာင္း” ေျပာဆိုျခင္းကို ပိုသေဘာက်မိပါေၾကာင္း ၀န္ခံအပ္ေပသည္။
ဒီဘက္ ေခတ္မွာေတာ့ ၀တၳဳတိုမ်ား ေခတ္စားလာပါသည္။ တိုႏိုင္သေလာက္ တိုလာၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ခုဆို သံုးေၾကာင္း ၀တၱဳတိုမ်ား ေရးလာၾကသည္ကို ေတြ႕လာၾကပါသည္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ၀တၳဳတိုေလာက တိုးတက္လာသည္ဟု ေခၚဆိုႏိုင္ေပသည္။
သင္တို႔ေရာ ၀တၳဳတိုမ်ားကို ဘယ္လို သေဘာထားပါသလဲ။ ကြ်န္ေတာ္က သိသေလာက္ေလး မွ်ၾကည့္တာပါ။ အမွားရွိခဲ့လည္း ျပင္ေပးလွည့္ပါလို႔ ေျပာၾကားရင္း နိဂံုးနဲ႔ ဘိုင့္ဘိုင္ ႏွဳတ္ဆက္လိုက္ပါသည္။
အားလံုး ေက်းဇူးတင္ပါသည္…
ေစပိုင္ထြဋ္(ပုသိမ္)

About ေစပိုင္ထြဋ္ (ပုသိမ္)

ေစပိုင္ထြဋ္ (ပုသိမ္) has written 62 post in this Website..