– ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို မိဘေတြေက်ာင္းပို႔တာ စာေရးတတ္၊ဖတ္တတ္ေအာင္၊ စာဖတ္တတ္ၿပီး စာေၾကာင္းရဲ႔ ဆိုလိုတဲ့ အဓိပါယ္ကို သိၿပီး မေကာင္းဘူးဆိုရင္ ေရွာင္မယ္။ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ေဆာင္ဖို႔ပါ။

– ဒါေၾကာင့္ စာမဖတ္တတ္ခင္၊စာမေရးတတ္ခင္မွာ က၊ ခ၊ ဂ။ A B C သင္ခိုင္းတာ။ အဲဒီကေနတဆင့္ လံုးႀကီးတင္၊ တေခ်ာင္းငင္ ၊ က၊ ကာ၊ ကား စသည္ျဖစ္ေပါ့။ က ကာ ကား လို႔ ေရးတတ္ရံုနဲ့ ၀ါက် Sentences မျဖစ္ေသးပါဘူး။

အဲကေနတဆင့္ ၀ါက်ဖြဲ႔တတ္ေအာင္ တဆင့္ျပန္သင္ေပးတယ္။ က -ကေလးငယ္ခ်စ္စဖြယ္၊ ထမင္းမစားခင္ လက္ေဆးဖို႔ ၊ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ မေနဖို႔ဆိုတာေတြဟာ ေဆာင္စရာ ေရွာင္စရာေတြဘဲ မဟုတ္လား။

အဲကေနတဆင့္ အတန္းၾကီးလာၿပီး စာေတြလည္းေရးတတ္၊ဖတ္တတ္လာတယ္ဆိုပါေတာ့.. စာေတြကိုေခါင္းမွာဘဲ ထဲထားလိုက္တယ္။ စာကအလြတ္ရေနၿပီဆိုေတာ့ စာအုပ္ေတြလည္း မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ကိုယ္သိထားတဲ့ အဲဒီစာေတြ႔ကို လက္ေတြ႔ဘ၀ေလာကမွာ အသံုးခ်ဖို႔ပါ။ ပညာရပ္တခု သင္တယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႔ေလာက ဘ၀မွာ အသံုးခ်ဖို႔ဘဲမဟုတ္လား။ စာတတ္တာကို ၾကြားေနဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။

ဘုရားေတာင္မွာခဲ့ ေသးတယ္မဟုတ္လား…မင္းတို႔ သင္ထားတဲ့စာဟာ ေက်းဇူးမ်ားတယ္ဆိုၿပီး တဖက္ကမ္း ကို ထမ္းသြားဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ထားခဲ့ရမွာ စာမွာ ျငင္းခံုေနဖို႔ မဟုတ္ဘူး. ဒါေပမဲ့ စာေတြ႔ဟာ လက္ေတြ႔နဲ့ တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လိုတယ္ဆိုတာ သိထားရမွာပါ။

သူငယ္တန္း ျပန္ဆင္းပံုကို ကိုနည္းနည္းေပၚလြင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီးေျပာမယ္ေနာ္…

– ငယ္ငယ္တံုးက က၊ခ သင္ယူတာဟာ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ၀ါက်စာေၾကာင္းဖဲြ႔တတ္ဖို႔ သင္တာပါ။
က၊ခ မွာ မွာရပ္ေနဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။

၁။ က၊ခ ABc က၊ကာ၊ကား ဟာ (အစိတ္သစ္စာ တနည္း ပရမတ ပရမတ္ထသစ္စာ)

၂။ ကတား၊ႀကိယာ၊ကံ Sub,obj,verb နဲ့ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ၀ါက်စာေၾကာင္းဟာ အစုသစ္စာ( သမုတိသစ္စာ)

၃။ အဲဒီစာေၾကာင္းရဲ့ အဓိပါယ္ကို သိၿပီးအမႈၿငိမ္းမၿငိမ္း ေဆာင္စရာ၊ေရွာင္စရာ ကိုသိတာဟာ အမႈသစ္စာ (အရိယာသစ္စာ)ဘဲ။

လက္ေတြ႔ေလာက ဘ၀မွာ အသံုးခ်ဖို႔ ဘုရားဟာသူ႔ရဲ့ တရားကို အတင္းမယံုခိုင္းဘူး လက္ေတြ႔ေလာက ဘ၀မွာ အသံုးခ်ၾကည့္ပါ။ သံုးလို႔ရရင္သံုး သံုးလို႔မရရင္လည္း မသံုးနဲ့ အဲဒီေလာက္အထိ လြတ္လပ္တဲ့ တရားပါ။ ဘုရားဟာ စာေတြ႔ (Thorey)နဲ့ လက္ေတြ႔ (Practic)ကိုတစ္ထပ္တည္း ေဟာျပေနျပႏိုင္သူပါ။

ေနာက္ဆံုးတစ္ခုသာလွ်င္ ပြါးမ်ားရမည့္ သစ္စာပါ။

-ေနာက္တခု နည္းနည္းေလး ထင္ရွားေအာင္ ဥပမာတခု ထပ္ေပးၾကည့္မယ္…
ငယ္ငယ္ကေလးဘ၀တံုးက အႏွီးထုပ္နဲ့ ေနခဲ့ရတာနည္းနည္းေတာ့မွတ္မိၾကမွာပါ။ ေသးကစိုစို၊ခ်ီးကယိုယိုႏို႔လည္းဆာ ဆိုေတာ့ စကားကလည္းမေျပာတတ္ခိ်န္ မွာ လိုခ်င္တာဘဲျဖစ္ျဖစ္၊မလိုခ်င္တာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ အငိုနဲ့ဘဲ ေတာင္းဆိုခဲ့ရတယ္မဟုတ္လား။

အဲဒီ ေသးစိုတာတို႔ အီးယိုတာတို႔ဆိုတာ အပူအေအး (ပရမတ္) ကိုသိတာဘဲ။ ပရမတ္ဟာ သင္ယူစရာ မလို ဘဲ အလိုလို သိပါတယ္…စကားမေျပာတတ္ေသးလို႔ သာငိုေနရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတာ ပညတ္၊ပရမတ္အေပၚ အမွားအမွန္ သံုးသပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔ေနရာနဲ့ သူမွန္တယ္။ ဒါဟာပြါးမ်ားရမည့္ တရားမဟုတ္ဘူး။ ဘုရားတရားဟာ ပညတ္၊ပရမတ္ မဟုတ္ဘူး။ အမႈသစ္စာ အရိယာသစ္စာပါ။ လိုရင္းကို ျပန္သြားရေအာင္…

ကေလးက ေနာက္အသက္နည္းနည္းႀကီးလာေတာ့ သူ႔အေမအေဖက သင္ေပးလိုက္တယ္ ျမန္မာဆိုရင္ ပူတယ္၊ Eng ဆိုရင္ Hot စသည္ျဖင့္ အသင္ၾကားခံလိုက္ရတဲ့ အေပၚမူတည္ၿပီး စကားေျပာတတ္လာတယ္။

သမုတိ အစုသစ္စာဟာ သင္ယူရတယ္ဆိုပါေတာ့ သမုတိကိုသိမွ အေဖအေမကိုသိမယ္၊ေယာကၤ်ားမိန္မး ကိုသိမယ္၊ဒါကိုယ့္သား၊ကိုယ့္သမီး၊ကိုယ့္မယား၊ကိုယ့္ခင္ပြန္း၊ေရွာင္စရာ ေဆာင္စရာေတြသသိမွာေပါ့…

အခုေတာ့ အစိတ္စိတ္အမြာမြာ ဓါတ္သားပရမတ္သား အျဖစ္ျပန္ခဲြ ခိုင္းေတာ့ က၊ခ သူငယ္အတန္းကို ျပန္ဆင္းခိုင္းတာနဲ့ တူ မေနဘူးလား။ တနည္းအားျဖင့္ စာေၾကာင္းဖြဲ႔ တတ္ၿပီးကာမွ က၊ခ Abc ျပန္ ခြဲခိုင္းတယ္ဆိုေတာ့ ဒို႔လူငယ္ေတြသူငယ္တန္း ျပန္ဆင္းေနရတာ ႏွစ္နာတယ္..

About Ko out of...

Ko out of... has written 91 post in this Website..