( ၁ )
ဝီခီပီးဒယ (Wikipedia) ဆိုသည့္ ေဝါဟာရကို အင္တာနက္ အြန္လိုင္းတည္း ဟူေသာ ဖန္ႀကိဳးမွ်င္ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ႏွင့္ မကင္းသည့္သူ အေတာ္မ်ားမ်ား သိ႐ွိၾကေပမည္။ အေသးအမႊား အေလးမထားဖြယ္ ကိစၥရပ္ ပိစိေလး မ်ားမွစ.. ႀကီးႀကီးထြားထြား ဧရာမ လူပုဂၢိဳလ္၊ ကိစၥရပ္၊ ေနရာ႒ာနမ်ား အဆံုး အၿပံဳးမပ်က္ ေစရဘဲ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိလိုသမွ် အားလံုးလိုလိုကို ၄င္းဝီကီေခၚ အြန္လိုင္း စြယ္စံုက်မ္း ေဒတာ ဟင္းေလးအိုးႀကီး အထဲတြင္ အက်ယ္တဝင့္ ႐ွာေဖြ ဖတ္႐ႈ၍ ရႏိုင္ေလ၏။ ေျပတီဦး ဆိုလွ်င္ တီတီ၊ N ကိုင္ရာ ဆိုလွ်င္ ကိုင္၊ ထက္ထက္မိုးဦး ဆိုလွ်င္ ထက္ထက္၊ ေက်ာ္ဟိန္း ဆိုလွ်င္ ဦးေက်ာ္ အစ႐ွိတို႔အား လူအား စိတ္အားျဖင့္ ရင္းႏွီး လာပေဟ့ ဆိုလွ်င္ အတိုေကာက္ အဖ်ားဆြတ္၍ ေခၚေလ့႐ွိသည့္ လူ႔ထံုးစံ သဘာဝေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဝီခီပီးဒယ ကိုလည္း ဝီကီ ဟူ၍ အဖ်ားဆြတ္ ေခၚသမႈ ျပဳၾကသည္ ျဖစ္ေလ၏။ တကယ္ေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္၏ ဆိုလိုရင္းမွာ ထိုေသာ ဝီကီသည္ အင္တာနက္ ေပၚတြင္သာ ႐ွိသည္မဟုတ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ လူ႔ဘံုခန္းဝါ လူ႔ကမၻာ တြင္လည္း အခန္႔သား ႐ွိေနတတ္ၾက ေလသည္သာ ျဖစ္၏။

( ၂ )
“ဒီေကာင္ကေတာ့ ဇီးကြက္ပဲ” ဟုဆိုလွ်င္ ေတာ္႐ံု တန္႐ံု ညမအိပ္သူ၊ “သင္းကေတာ့ ေသာၾကာသား ေပပဲ” ဆိုလွ်င္ စကားမ်ားသူ ဟူ၍ လူ႔သဘာဝ အေလ်ာက္ တန္ရာ တန္ရာ နိမိတ္ပံု မ်ားျဖင့္ ေခၚဆို အမွတ္သညာ ျပဳၾကသည္ ျဖစ္ရာ ယခုေနာက္ပိုင္း အိုင္တီေခတ္ ေရာက္သည္တြင္ ထိုသို႔ အမွတ္သညာ ျပဳပံုမ်ား အေတာ္ အတန္ ေျပာင္းလဲ လာၾက ေလ၏။

“ငါးေထာင္တန္ ဖုန္းေတြ ထြက္ေတာ့မယ္ ၾကားသေဟ့”
“ဟုိမင္းသားေတာ့ ပကတိ အ႐ွိတရားဆိုတာ ဒါပဲေဟ့ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း တစ္ေန႔ကပဲ လူၾကားသူၾကား သက္ေသ ျပသြားတယ္ တဲ့ေတာ့၊ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းႀကီး ဆိုပဲ… ဟီဟိ” စသည္ျဖင့္ ေနာက္ဆံုးရ စက္ရပ္ သတင္းမ်ားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မသိ႐ွိခင္ ႀကိဳတင္၍ သိေလ့႐ွိသူ မေ႐ႊမိအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔က အင္တာနက္ ဟု အမွတ္သညာ ျပဳ၏။ သတင္းႏွင့္ အခ်က္အလက္က တယ္ျမန္ ေပသကိုး။ ထို႔အတူ ခပ္ေဝးေဝး တစ္လံ အကြာမွ ေျပာေျပာ၊ အနီးကပ္၍ နား႐ြက္ေပၚ တက္ထိုင္ၿပီးပဲ ေျပာေျပာ၊ ဘာစကား ေျပာေျပာ၊ ဘယ္အခ်ိန္ ေျပာေျပာ၊ ဘာဆိုဘာမွ မၾကားတတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာ တစ္ဦးအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ဤသို႔ မွတ္ခ်က္ ေထာပနာ ျပဳေလ့ ႐ွိေပ၏။

“ဒီအေကာင္ကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္ ေကာ္န႐ွင္ က်ေနတာ” ဟူ၍ … ။
ထားပါေလ..။ ယခု အထူးတလည္ ေျပာခ်င္သည္က ကိုယ့္ငါးခ်ဥ္ ကိုယ္ခ်ဥ္မည့္ ကိစၥ။ ဘာကိစၥနည္း ဟူမူ ကၽြႏ္ုပ္၏ မာတာမိခင္ ေက်းဇူး႐ွင္အား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မိသားစုက ဝီကီဟု အမွတ္သညာ ျပဳသည့္ အေၾကာင္း ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္၏ အေမသည္ ဘာမဆို အကုန္သိ၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္ အကုန္သိ၊ ဘယ္ကိစၥမဆို အကုန္သိ၊ ဘယ္ေလာက္ထိ သိသနည္း ဟူမူ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အင္တာနက္ ေပၚမွ ဝီကီႀကီး ကဲ့သို႔ပင္တည္း။ သို႔ေသာ္ သူက ဟိုဝီကီႏွင့္ မတူ.. နယူးဗား႐ွင္း ဝီကီ ျဖစ္၏။ သူ႔မ်က္စိေ႐ွ႕ ေပၚလာသည့္ ကိစၥ၊ သူ႔ေ႐ွ႕တြင္ ေျပာဆိုမိသည့္ ကိစၥ.. အႏွီသို႔ေသာ ကိစၥမ်ားကို ၾကားၿပီဆိုလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က အစပ်ိဳး႐ံု ေျပာလိုက္သည္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ မာတာဝီကီမွာ ၄င္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိစၥမ်ားကို ေဘးလူ ယံုသည္ မယံုသည္ အပထား၊ အာေပါင္အာရင္း သန္သန္ႏွင့္ အဆံုးတိုင္ ေျပာေလေတာ့ျခင္း ျဖစ္ေခ်၏။ မ႐ွင္းလွ်င္ ဆက္ၾကည့္ေလ မိတ္ေဆြ..။

( ၃ )
“ဟုတ္တယ္… သူတုိ႔ ကိုရီးယားမွာ ေတာ္႐ံု တန္႐ံု ကြာ႐ွင္းလို႔ ရတာ မဟုတ္ဘူးေလ.. အဲဒီလိုမ်ိဳး သူတို႔က လက္မခံဘူး၊ တရား႐ံုးတုိင္း လိုလိုမွာ ဒီလိုပဲဟဲ့”

ဒါက ႐ုပ္သံမွ လာေနေသာ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲကို ၾကည့္၍ ခပ္တည္တည္ ေျပာေနျခင္း။ မသိလွ်င္ သူ ကိုယ္တိုင္ပဲ ကိုရီးယားတြင္ ဆယ္ႏွစ္ ဆယ္မိုး ေနဖူးသလိုလို၊ ကိုရီးယား႐ွိ ကြာ႐ွင္းမည့္ လင္မယား အမႈမ်ားတြင္ သက္ေသ လိုက္ေပးဖူး၍ တရား႐ံုးမ်ား အထာကို သိေနသလို။ “အေမက ကိုရီးယား ေရာက္ဖူးလို႔လား” ဟု ေမးေတာ့လည္း တစ္ခ်က္မွ မေလွ်ာ့။ ၾကည့္ဦးေလ.. ေျဖပံုကေလး။ “မေရာက္ဖူးေပမယ့္ ငါက သိကိုသိတယ္” တဲ့။ ကိုင္း.. ျပတ္ကေရာ မဟုတ္လား။

( ၄ )
“အေမက ဝီကီ ဆိုေတာ့ကာ ေျဖစမ္းပါ၊ ဂ်ာမန္ေတြရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးက ဘယ္သူတုန္း”

ဒါကေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က မာတာဝီကီအား ဘာမဆိုသိ၊ ဘာမဆိုတတ္ ဆိုေတာ့ ေျဖႏုိင္လွ်င္ ေျဖဟူသည့္ သေဘာျဖင့္ ပညာစမ္းျခင္း ျဖစ္ေခ်၏။ သူကား ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး လုပ္ေန၏။ ၿပီးမွ တစ္လံုးခ်င္း ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း ေျဖေလ၏။

“ေအာ္ တ လာ”
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္ကာ ရယ္ေမာၾကေလ၏။ ထိုအခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဝီကီက
“ဟဲ့.. နင္တို႔က ဘာလို႔ ရီသတုန္း”

“ဟစ္တလာပဲ ႐ွိပါတယ္ အေမရယ္… ဘယ့္ႏွယ္ ရမ္း႐ႊီးတာမ်ား ေအာ္တလာ ရယ္လို႔ပဲ… ဒါနဲ႔မ်ား ဝီကီတဲ့၊ ဘာမွလည္း မသိဘဲနဲ႔”

“ဟဲ့… နင္တို႔ကမွ ငတံုးေတြ၊ ေအာ္တာနဲ႔ ဟစ္တာနဲ႔ အတူတူပဲ၊ လွ်ာမ႐ွည္နဲ႔၊ သူတို႔ရဲ႕ အလံတံဆိပ္ေတာင္ ေျပာျပရ ဦးမလား၊ အေပါင္း လကၡဏာမွာ အေၫွာင့္ေလးေတြနဲ႔ေလ”

စကားဆံုးေသာ အခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ပက္လက္လန္ ေလ၏။ ထိုသို႔ ေသးေသးကစ ႀကီးႀကီးအဆံုး ေတြ႕သမွ်၊ ျမင္သမွ် အကုန္သိ အကုန္တတ္ သေဘာ ႐ွိေသာေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ မာတာ ဝီကီအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မိသားစုက တညီတညြတ္တည္း ဝီကီဟု ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ေခ်ေလ၏။ ဒါေတာင္မွ

“ငါ Physics နဲ႔ ဘြဲ႕ရထားတာ ႏွစ္ (၂၀)ေက်ာ္ၿပီ၊ ဗံုးလုပ္နည္း တစ္နည္းပဲ မွတ္မိေတာ့တယ္၊ E=mc2 ” ဆိုတာ ပါေသးသည္။ ေဘးလူ ၾကားလွ်င္ ဗံုးတီထြင္ႏုိင္သူ ဟုပင္ အထင္ႀကီးမလား၊ လွည္းတန္း အမ်ားသံုး သန္႔စင္ခန္း ေဖာက္ခြဲသူပင္ ျဖစ္ေခ်မည္ဟု သံသယ ႐ွိမလား မေျပာတတ္ ႏုိင္ပါေပ။ ထိုသည္တို႔ မွာကား ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အိမ္တြင္း ဝီကီ ျဖစ္သည့္ မာတာမိခင္ ေက်းဇူး႐ွင္ အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း ျဖစ္ေခ်၏။

( ၅ )
ဤသို႔ ဤပံု အေၾကာင္းစံုတို႔ အားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ လူ႔ဘံုေလာက ႒ာနတြင္လည္း မာတာဝီကီ ႐ွိသည္၏ နည္းတူ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အမည္သညာ ေခၚမွတ္ ပညတ္ျပဳစရာ လူ႔ဂူဂဲလ္မ်ား၊ လူ႔ကြန္ပ်ဴတာမ်ား၊ လူ႔အန္တီဗိုင္းရပ္စ္မ်ား မားမားထြားထြား ေပၚေပါက္ လာၾက ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းရမည္သာ ျဖစ္ေပေတာ့သတည္။

(ယခုေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးကို ICT Journal တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္)

သူရႆဝါ
28. Feb. 2012

www.thurathawah.net

www.facebook.com/ThuRaThaWah

www.facebook.com/LiteraryArtBlog

 

About သူရႆဝါ

သူ ရ ႆ ဝါ has written 157 post in this Website..

25 Years Old From Yangon | Myanmar | Writer | Blogger | Stand-up Comedian | Freelance Web Designer | Admin Member of Suboo Multi Social Network | Contact Me as Followings, kophonethantkyaw@gmail.com www.thurathawah.net www.facebook.com/ThuRaThaWah www.twitter.com/Thurathawah