ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဖတ္နည္းအေၾကာင္း သိသေလာက္ အပိုင္း(၂) အျဖစ္ ဆက္လက္ေရးသားလိုက္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကြ်န္ေတာ့ရဲ႕ ကဗ်ာဖတ္ပံုဖတ္နည္း ယူဆခ်က္ စကားေျပမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ပရိသတ္မ်ားကို တဆင့္ ကြ်န္ေတာ္ ခံစားသလို ျပန္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။ ကဗ်ာဖတ္ျခင္း အဆင္ေျပၾကပါေစ။
ဒီေနရာမွာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကို လိုင္းခြဲေပးျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဖတ္ရိုးညႊန္း သက္သက္သာျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဒီတစ္ခါ ကြ်န္ေတာ္ ရွင္းျပခ်က္ကို ကြ်န္ေတာ့ အၾကိဳက္ဆံုး ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာ ေကာက္ႏုတ္ပါတယ္။ ဆရာေနေနာ္ရဲ႕ ေျဖာင့္ခ်က္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ပါ စာအုပ္ထဲမွ အေၾကာင္းအရာကို ခံစားၾကည့္ပါအံုး။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ျပီဆို စကားလိန္ေတြကို ကဗ်ာဆရာ ဘယ္လိုေဖာ္ညႊန္းလဲဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆံုးျဖတ္တတ္ရမယ္။ ကဗ်ာဆိုတာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ေရးတာရွိသလို၊ အေတြးနက္ ပုစာၦဆန္ဆန္ ေရးတားလည္း ရွိပါတယ္။ ပံုသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ခံစားမႈ စကားလံုးကို ဖတ္သူက စိတ္မွန္းနဲ႔ မွန္းရတာမ်ိဳးပါ။ ေရးသူထက္ ဖတ္သူ ပိုထြင္းေဖာက္ျမင္ရင္ေတာ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဖတ္ရတာ ဟင္းေကာင္းစားရသလိုပဲ ျမိန္ပါတယ္။
ကဲ…အရင္ဆံုး ဆရာေနေနာ္ရဲ႕ “ငါ့မိန္းမဟာ ငါ့ရန္သူမဟုတ္ဘူး” ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို ျမည္းၾကည့္ရေအာင္။
“ယံုပါ
ငါဟာ ကိုယ္လံုးအေရျပားကို ခြ်တ္ျပီး
မင္းေရွ႕မွာ ပံုခင္းထားခဲ့တာပါ။
အတၱဆိုလို႔လည္း (ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ေျပာသလို)
မင္းကို ခ်စ္မိတာေလးပဲ ရွိခဲ့တာပါ။”
ဒီကဗ်ာပိုဒ္ေလးရဲ႕ ဆိုလိုခ်က္က သူ႔မိန္းမကို ဆရာက အရာအားလံုးထက္ ပိုခ်စ္တယ္ဆိုတာ ေျပာထားတာပါ။ ဒါကို အေပၚယံအလႊာကို ေဘးဖယ္ထားျပီး အားလံုးကို ခ၀ါခ် မင္းကိုခ်စ္တယ္လို႔ ရည္ညႊန္းထားတယ္။ ဒါကို ကိုယ္လံုး အေရျပားနဲ႔လည္း ခိုင္းႏွိဳင္းထားပါတယ္။ ျပီးရင္ ႏွစ္ေၾကာင္းဆန္း ႏွစ္ေၾကာင္းရိုးဟန္ေလးနဲ႔ အတၱရဲ႕ ရယူပိုင္ဆိုင္ျခင္းကို ေဖာ္ညႊန္းထားတယ္။ မင္းကို ခ်စ္တာ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ကဲ ေနာက္တစ္ပိုဒ္ “တနဂၤေႏြေန႔၌ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႔ ငါးမွ်ားထြက္ျခင္း” ကဗ်ာထုတ္ႏုတ္ခ်က္အား ခံစားၾကည့္ပါအံုး။
“လက္ထဲေရာက္ျပီးမွ ျပန္လႊတ္သြားတဲ့အခါ
ငါ့ဖ်င္းသက္လက္ဟာလည္း
ငါးတန္ေလာက္ေတာ့ ၾကီးေသးတာပဲ”
ဒီပံုစံေလးကေတာ့ စကားပံု အေျပာကို ထြင္ျပီးေရးလိုက္တာေလ။ ဒါကို ျမင္ရင္ လြတ္တဲ့ငါ ပိုၾကီး ဆိုတဲ့ စကားပံုေလးကို ခန္႔မွန္းမိပါလိမ့္မယ္။ ဒါကို ခ်ဲ႕ထြင္စပ္တာလို႔လည္း ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ ငါတန္က ငါးၾကီးထဲမွာ ပါျပီး ငါးဖ်င္းသလက္က ငါးေသးထဲမွာ ပါတာကို ကဗ်ာဆရာက ႏွိဳင္းယွဥ္ေရးဖြဲ႕လိုက္တာေပါ့။
ကဲ…ေနာက္ဆံုး တစ္ပိုဒ္“ေျဖာင့္ခ်က္” ကဗ်ာေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို ခံစားၾကည့္ပါအံုး။
“ဘ၀မွာ တစ္ခါအဆင္မေျပတိုင္း
ဆံပင္ရွည္ တစ္ေခ်ာင္း ဆြဲႏုတ္ေၾကးဆို
တစ္ေခါင္းလံုးလည္း
ေျပာင္လုျပီ။”
ဒီအပိုဒ္ေလးက သေရာ္သံနဲ႔ ေရးဖြဲ႕ျခင္းေပါ့။ လူတိုင္း ဘ၀မွာ အဆင္မေျပတာမ်ိဳး အနည္းနဲ႔ အမ်ားရွိတတ္တာကို မီးေမာင္းထိုးျပထားတယ္ေလ။ အဆင္မေျပတိုင္းသာ ေခါင္းေမႊးတစ္ေခ်ာင္းႏုတ္ေၾကးဆို ေနာက္ဆို ကတံုးျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဟာသသေရာ္သံေလးနဲ႔ စပ္ထားတာေပါ့။
ကဲ…ဒီေလာက္ဆိုရင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကို တီးမိေခါက္မိ သေဘာေတာ့ေပါက္သြားႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ကိုယ္သိသေလာက္ ျပန္မွ်ေ၀တာမို႔ အမွားပါလည္း ခြင့္လႊတ္ပါဟု ေျပာၾကားရင္း…
ေစပိုင္ထြဋ္(ပုသိမ္)

About ေစပိုင္ထြဋ္ (ပုသိမ္)

ေစပိုင္ထြဋ္ (ပုသိမ္) has written 62 post in this Website..