(၁)

လြန္ခဲ့သည့္ တစ္လ ႏွစ္လ တုန္းက ေမာင္ဝါဝါ Net Guide မွာ “သူရႆဝါႏွင့္ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳမ်ား” ေဆာင္းပါး ေရးခဲ့သည္။ အဲဒါကို ဖတ္မိၾကသည့္ အြန္လိုင္းမွ စာဖတ္ ပရိသတ္ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေမာင္ဝါဝါကို ေျပာသည္။ ေခတ္၏ သားပ်ိဳမ်ား အေၾကာင္းလည္း ဆက္ေရးပါ ဟူ၏။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ မိန္းကေလး စာဖတ္ ပရိသတ္ ေတြေပါ့။

“မ်ားတို႔ အေၾကာင္း က်ေတာ့ အက်ီ ၤတို၊ စကပ္တို ဝတ္တာ ေတြေရာ၊ ဆံပင္ကို ေကာက္လုိက္ ေျဖာင့္လိုက္ လုပ္တာ ေတြေရာ၊ စကားကို မပီကလာ ပီကလာ လုပ္ေျပာ တာေတြေရာ အကုန္လံုး ေလွ်ာက္ေဖာ္ ၿပီးေတာ့ ေခတ္၏ သမီးပ်ိဳမ်ား ဆိုၿပီး ေရးတယ္၊ ေခတ္၏ သားပ်ိဳမ်ား အေၾကာင္းက်ေတာ့ ဆက္မေရးဘူး ဆိုရင္ ဒါ … မတရား တာပဲ၊ ေရးေပးပါ” ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ေမာင္ဝါဝါ ကက္ကက္လန္ ရန္အေတြ႕ ခံရေလသည္။ ဒါျဖင့္ အခု “ေခတ္၏ သားပ်ိဳမ်ား” အေၾကာင္းကို ေရးေတာ့မည္ ဆိုေတာ့ ေမာင္ဝါဝါ ေသေသခ်ာခ်ာ ရီဆာ့ခ်္ (Research) လုပ္ဖို႔ လိုလာၿပီ။ ေတာ္ၾကာ မေရးေတာ့လည္း မေရးလို႔၊ ေရးျပန္ ေတာ့လည္း သူတုိ႔ ေယာက်ာ္းေလး အခ်င္းခ်င္းေတြ အေၾကာင္း က်ေတာ့ ေဖာ့ၿပီး ေရးတယ္ဟု မိန္းကေလးမ်ား ဖက္က စကားနာ ထိုးတာကို ခံရဦးမည္။ ဒီေတာ့ ေသခ်ာ ေလ့လာေရး ဆင္းၿပီးမွကို ေရးရ မည္ဟု ေမာင္ဝါဝါ စိတ္ထဲ ေတးထား လိုက္သည္။

(၂)

“ေဟ့ေကာင္ … မင္း ႐ွည္တာ ျမန္လွခ်ည္လား”

“ေအးကြ .. မင္းလည္း ေတာ္ေတာ္ ႐ွည္လာပါတယ္”

“ဒါေပါ့ .. ဒီေလာက္ ႐ွည္လာေအာင္ အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ ေပးထား ခဲ့ရတာကို”

ေယာက်ာ္း ကေလးမ်ား ဆံပင္႐ွည္ ထားၾကျခင္း အေၾကာင္းကို ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သံသရာသည္ တစ္ခါ တင္မက ႏွစ္ခါ သံုးခါ လည္ေန သည္လား မသိ။ ဟိုးယခင္ ေ႐ွးျမန္မာ ႀကီးမ်ား ဆံပင္႐ွည္ေတြ ထားခဲ့ၾကသည္။ ကိုလိုနီ ေခတ္ေရာက္ေတာ့ အဲဒီ အေလ့ ေပ်ာက္သြားၿပီ ေယာက်ာ္း ေလးမ်ား ဆံတို ဘိုေကမ်ား ျဖစ္ကုန္ ၾကသည္။ အဲ … ေမာင္ဝါဝါတို႔ အေဖ၊ ဦးေလးတို႔ လူပ်ိဳေပါက္ အ႐ြယ္မွာ ေယာက်ာ္း ေလးမ်ား ဆံ႐ွည္ ျပန္ထားသည့္ ေခတ္ကို ျပန္ေရာက္ လာျပန္သည္။ ေနာက္ ေမာင္ဝါဝါတို႔ ခပ္ငယ္ငယ္တြင္ ေယာက်ာ္း ေလးမ်ား ျပန္၍ တိုသြား ၾကျပန္သည္။ အခုေတာ့ ဆံပင္႐ွည္ ျပန္ထား ေနၾကျပန္ၿပီ ျဖစ္သည္။

ဒါေပမယ့္ ေယာက်ာ္းေလး အားလံုးလည္း ဆံပင္႐ွည္ ထားၾကျခင္း မဟုတ္ျပန္။ ဒီမွာ ဆံပင္႐ွည္ ထားၾကသည့္ လူငယ္ အမ်ားစုမွာ ေရာ့ခ္ဂီတကို ႐ူးသြပ္ေသာ ေရာ့ခ္ အဆိုေတာ္ မ်ားကို အားက်၍ ဆံပင္႐ွည္ လိုက္ထား ၾကျခင္း ျဖစ္မည္ဟု အၾကမ္းဖ်င္း ခန္႔မွန္း၍ ရသည္။ တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့လည္း ကိုရီးယား ကားေတြ ၾကည့္၍ ကိုရီးယား မင္းသား ေတြလို ဆံပင္မ်ိဳး လိုက္ထား ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့လည္း အီမိုဟု ေခၚမလား … ဘာေခၚရမလဲ မသိ။ ဆံပင္ အေမာက္ ကေလးကို နဖူးေ႐ွ႕တြင္ ဝဲ၍ ခ်ထားၿပီး ခဏခဏ လက္ကေလးျဖင့္ သပ္တင္လိုက္၊ ေခါင္းေလး ခါ၍ သပ္တင္လိုက္ လုပ္ၾကသည္မွာ အသည္းယား စရာပင္ ေကာင္းေသးေတာ့။ ပီဘိ .. မိန္းကေလးမ်ား က်ေနတာပဲ။

ထားပါေတာ့ … ေခတ္၏ သားပ်ိဳမ်ား ကိုယ္သန္ရာ သန္ရာ ဆံပင္ေတြ အမ်ိဳးစံု ထားၾကသည့္ အတြက္ ဆံပင္ ပံုစံကို ၾကည့္၍ သတ္မွတ္၍ မရႏိုင္ေတာ့။

(၃)

“ေအာင္မယ္ .. လက္လက္ လက္လက္နဲ႔ .. ပလက္တီနမ္ အစစ္လား”

“မဟုတ္ပါဘူးကြာ .. ႏိုင္း တူး ဖိုက္ ဖန္စီေလး ဝယ္ဝတ္တာပါ”

ဒါကေတာ့ ေယာက်ာ္း ေလးမ်ား မိမိကိုယ္ မိမိ နားသ မဂၤလာ ျပဳၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဘယ္လုိ ဘယ္လို စေပၚ လာသည့္ ယဥ္ေက်းမႈ လဲေတာ့ မသိ။ အခုေခတ္ လူပ်ိဳ လူ႐ြယ္မ်ား အားလံုး လိုလို နား႐ြက္မွာ အေပါက္ေလးေတြ ႐ွိကုန္ ၾကၿပီ။ အစက နားကြင္းေတြ ဝတ္ၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ နားကပ္ေတြ။ တတ္ႏိုင္သည့္ သူမ်ား ေ႐ႊနားကြင္း၊ ေ႐ႊနားကပ္ စတာေတြ ဝတ္ၾကၿပီး မတတ္ႏုိင္တဲ့ သူေတြကေတာ့ လမ္းေဘးမွာ ေရာင္းသည့္ ဖန္စီ ငါးရာတန္ နားကပ္ေတြ ဝတ္ၾက ေလသည္။ ဘာပဲဝတ္ဝတ္ပါ၊ ကိုယ္က ေယာက်ာ္းေလးပဲ… နားေပါက္ ေဟာင္းေလာင္းႏွင့္ ျဖစ္မေန ဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္ မဟုတ္လား။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ နားတြင္ ေဖာက္႐ံုႏွင့္ အားမရ ၾကေတာ့ဘူး ထင္၏။ နား႐ြက္မွာ ေဖာက္တာလည္း ေတြ႕ရသည္၊ ႏႈတ္ခမ္းမွာ ေဖာက္တာလည္း ေတြ႕သည္၊ ႏွာေခါင္းမွာ ေဖာက္တာလည္း ျမင္ဖူးသည္။ ေနာက္ဆို လူမျမင္ ကြယ္ရာ ေနရာေတာင္ ေဖာက္ခ်င္ ေဖာက္ေနၾက ဦးမည္ ထင္သည္။ ဒါလည္း ေခတ္မွီေသာ ေခတ္၏ သားပ်ိဳ မွန္လွ်င္ ျပဳလုပ္ ၾကသည့္ အခ်က္ တစ္ခ်က္ ျဖစ္၏။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ထပ္႐ွာ ရဦးမည္။

(၄)

“ေဟ့ .. အခ်စ္ေလး .. က်စ္ က်စ္”

“ဘယ္ ညာ ဘယ္ ညာ ဘယ္ ညာ ဘယ္”

“လွတယ္ကြာ … ေဘးကေကာင္ မပါရင္ ပိုလွမွာ သိလား”

တန္းခနဲ ေတြ႕ပါၿပီ။ ဒီအခ်က္က အမွန္ဆံုး ျဖစ္သည္။ သူ႔ဟာသူ ဆံပင္ ႐ွည္႐ွည္ မ႐ွည္႐ွည္၊ နားကြင္း နားကပ္ ဝတ္ဝတ္ မဝတ္ဝတ္၊ ေခတ္၏ သားပ်ိဳ မွန္သည္ ဆိုပါက ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ေနရာ မွာမဆို ကိုယ့္ေ႐ွ႕မွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ သြားေသာ မိန္းကေလးကို ပံုစံမ်ိဳးစံု၊ စကားလံုး မ်ိဳးစံုျဖင့္ ေပါက္ေပါက္႐ွာ႐ွာ စႏိုင္ ေနာက္ႏုိင္ ရမည္။ ထို မိန္းကေလးသည္ ငယ္စရာ ႐ြယ္စရာ လွစရာ ပစရာ မလို။ ဘယ္အ႐ြယ္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လို ပံုစံျဖစ္ျဖစ္ မိန္းကေလး ျမင္တာႏွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္း ကေန ထို မိန္းကေလး မ်က္ႏွာကို ၿပီတီတီ လွမ္းၾကည့္ၿပီး တစ္ကိုယ္ေတာ္ ျဖစ္ေစ၊ အုပ္စုဖြဲ႕၍ ျဖစ္ေစ သံေသးသံေၾကာင္ အကုန္ လွမ္း၍ စႏိုင္ရ မည္။

ေခတ္၏ သားပ်ိဳမ်ား အတြက္ ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးေသာ ႐ွိသင့္သည့္ အရည္အခ်င္း တစ္ခုလည္း ႐ွိေသးသည္။ ထိုသို႔ လွမ္း၍ စေနာက္ရာတြင္ မိန္းကေလးႏွင့္ အတူ တြဲ၍ ေလွ်ာက္လာေသာ ေယာက်ာ္းသား အေဖာ္ (သူမ၏ ဖခင္ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မည္၊ အစ္ကို ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မည္၊ ခ်စ္သူ ရည္းစား ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မည္) ကို ႐ွိသည္ဟုပင္ မထင္ဘဲ မ်က္ႏွာေျပာင္ တိုက္၍ ဗ႐ြတ္႐ႊတ္တ စရဲ ေနာက္ရဲ ရမည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ေခတ္၏ သားပ်ိဳမ်ား ထို အရည္အခ်င္းႏွင့္ အေတာ္ကို ျပည့္စံုေလသည္။ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္လာသည္ကို ေတြ႕ပါက ထိုမိန္းကေလး ေဘးတြင္ ဘယ္လို ေယာက်ာ္းေလးမ်ိဳး ပါလာသည္ ျဖစ္ေစ အားနာမႈ မ႐ွိဘဲ ရဲရဲတင္းတင္းပင္ အလြန္အက်ဴး စႏိုင္ ေနာက္ႏုိင္ ၾကေလသည္။

(၅)

ေခတ္၏ သားပ်ိဳ ျဖစ္ရန္ ဘာေတြ လိုအပ္ ပါသနည္။ ဆံပင္႐ွည္ ထားျခင္းလား၊ နားကြင္း နားကပ္ အဆက္မျပတ္ ဝတ္ျခင္းလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အင္တာနက္တြင္ ဂ်ီေတာ့ခ္ အေကာင့္ တစ္ခုဖြင့္၍ ေတြ႕သမွ် လူကို လိုက္ၿပီး “ေကာင္မေလး အေကာင့္ေတြ ႐ွိရင္ ေပးပါဦးဟ” ဟု ေတာင္းတတ္ ျခင္းလား … ေခတ္၏ သားပ်ိဳ ျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းအခ်က္ မ်ားစြာ ႐ွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအရာမ်ား အထဲတြင္ေတာ့ ေခတ္အမီဆံုး ေခတ္အဆန္ဆံုး ေခတ္၏ သားပ်ိဳ “စစ္စစ္” ျဖစ္ရန္မွာ တစ္ခ်က္သာ လိုပါသည္။ ၄င္းမွာ အခ်ိန္ေနရာ မေ႐ြး၊ လူမ်ိဳးဘာသာ မေ႐ြး မ်က္စိေ႐ွ႕ ေတြ႕သမွ် အ႐ြယ္မေ႐ြးေသာ မိန္းကေလး မ်ားကို “တခၤႏုပၸတၱိဥာဏ္” ရင့္သန္စြာျဖင့္ ပါးစပ္မွ လႊတ္ခနဲ ႐ႊတ္ခနဲ တစ္တစ္ခြခြ စတတ္ ေနာက္တတ္ျခင္း အမႈကို ျပဳႏိုင္သူ မ်ားသာလွ်င္ ေခတ္ကို အမီ တြယ္ကပ္ စီးနင္း လိုက္ပါႏုိင္ေသာ ေမာ္ဒန္ ေခတ္၏ သားပ်ိဳမ်ား ဧကန္ စင္စစ္ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းကို ေမာင္ဝါဝါ ႐ွာေဖြ ေတြ႕႐ွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေလ၏။
(အထက္ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးကို ယခုတစ္ပတ္ထုတ္ Net Guide Journal, Volume 2, Issue 32 တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပ ခဲ့ပါသည္)

သူရႆဝါ

၄ – ေမ – ၂၀၁၂

About သူရႆဝါ

သူ ရ ႆ ဝါ has written 157 post in this Website..

25 Years Old From Yangon | Myanmar | Writer | Blogger | Stand-up Comedian | Freelance Web Designer | Admin Member of Suboo Multi Social Network | Contact Me as Followings, kophonethantkyaw@gmail.com www.thurathawah.net www.facebook.com/ThuRaThaWah www.twitter.com/Thurathawah