ပံုရိပ္ ျပတ္သားမႈ ဆိုတာ ဓါတ္ပံုၾဆာတိုင္း အလိုလား အေတာင့္တ ဆံုးအရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တန္း ျပတ္သားရွင္းလင္း ေတာက္ပ တဲ့
ပံုတပံုရဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ လြယ္ကူမယ္ မဟုတ္ပါဘူး..။
ပံုရိပ္ ျပတ္သားမႈ sharpness ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႔ စကားေျပာၾကဖို႔ sharpness ေလ်ာ့နည္း က်ဆင္းေစတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက ေန
စလိုက္ခ်င္ရဲ႕ဗ်ာ

Poor Focus
အျဖစ္အမ်ားဆံုး ေရာဂါ ဟာ focus ျပတ္သားမႈ မရွိျခင္းပါ ။ တခါတရံမွာ ပံုရိပ္ရဲ႕ မွားယြင္းတဲ့ေနရာကို focus ထားမိလ်က္သား ျဖစ္တတ္ပါတယ္…။

focus out ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းထဲမွာ subject ဟာ camera နဲ႕ နီးလြန္းျခင္း ဆိုတာလည္း တခု အပါအ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ တခါတေလလည္း aperture က်ယ္လြန္း
(Depth of Field ဟာ shallow ျဖစ္လြန္းတဲ့အတြက္) ပံုရိပ္ရဲ႕ အဓိက အစိတ္အပိုင္းေတြ ၀ါးရျခင္းျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။
(က်ေနာ္ ရန္ကုန္မွာ စိုင္ပစ္တုန္းက တေစာင္းထိုင္ေနတဲ့ စိုင္ ကို f/1.8 50mm နဲ႕ high-heel ေပၚတင္ focus ျဖတ္မိလို႔ မ်က္ႏွာ၀ါးသြားခဲ့ရဖူးပါတယ္..
ေနာက္တခါ macro shoot မွာ ပက္က်ိ ကို အျမီးနဲ႕ ေခါင္း မွားျပီး focus ျဖတ္ခဲ့ဖူးတာ မွတ္မွတ္ရရပါ။ စကားခ်ပ္ )
ေနာက္ထပ္ ၀ါးရတဲ့ အေၾကာင္း တခုကေတာ့ ခလုပ္ႏွိပ္ ျမန္ျခင္းပါ။ camera lens ဟာ focus point ကို မေထာက္မိခင္မွာ ခလုပ္ႏွိပ္မိလ်က္သားျဖစ္ျပီး
ပံုရိပ္ ၀ါးသြားရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

Subject Movement –


အျငိမ္မေနတဲ့ subject ဟာ ၀ါးတဲ့ပံုရိပ္ ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ subject က လႈပ္တာလား ..။ shutter speed ကပဲေႏွးလြန္းတာလား ။ တခုခု ပါပဲ။
Camera Shake
လႈပ္တဲ့ ကင္မရာ လို႔ ဘာသာမျပန္ဘဲ လက္မျငိမ္မႈ လို႔ ဘာသာျပန္ရင္ ပို ဆီေလွ်ာ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ မျငိမ္တဲ့ လက္နဲ႕ ေႏွးတဲ့ shutter speed ဟာ
၀ါးတဲ့ပံုကို ထြက္ေစပါတယ္။

Noise


digital noise လို႔ ေခၚတဲ့ ..က်ေနာ္ အလြယ္ ေခၚတာေတာ့ ျဗဳတ္ ထ ျခင္း ပါပဲ။ high ISO ဒါမွမဟုတ္ low light မွာ ရိုက္တဲ့အခါ
မလိုလားအပ္တဲ့ အစက္အေျပာက္မ်ား ထြက္ေနတတ္ျခင္းပါ။ (TV နားကို အနီးကပ္ျပီး ၾကည့္ၾကည့္ရင္ ေတြ႔ရတဲ့ ျဗဳတ္ နဲ႕ အလားသ႑ာန္ တူျဖစ္ပါတယ္)

ပိုမို ထက္ျမတဲ့ ပံုရိပ္ေတြ ရရွိဖို႔ အေျခခံ အခ်က္၁၀ခ်က္ ကို Digital Photography School က ဒီလို စုထားပါတယ္။
(photoshop ထဲမွာ လုပ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေပမယ့္ post production ပိုင္းမို႔ သည္၁၀ခ်က္ထဲမွာ ပါ၀င္မွာ မဟုတ္ပါဘူး)

1. Hold Your Camera Well


ကင္မရာ ကို ျမဲျမံစြာ ကိုင္တြယ္ပါ။ နံပါတ္-၂ မွာေရးထားသလို tripod လည္း လိုရင္သံုးပါ..။
မလႈပ္မရွား ျငိမ္သက္ဖို႔အတြက္ေတာ့ စားပြဲေပၚ နံရံ သစ္ပင္ စတာေတြေပၚမွာ တင္ႏိုင္ပါတယ္။

 

2. Tripods


tripods ဟာ ကင္မရာ လႈပ္ရွားမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုး အေဖာ္ျဖစ္ပါတယ္။ စားပြဲတင္အရြယ္အစားကေန stainless steel ေတြအထိ အမ်ိဳးအစား
စံုလြန္းတဲ့ tripods ေတြဟာ သူတို႔အတြက္ ေပးရတာနဲ႕ တန္တဲ့ ဓါတ္ပံု quality ကို ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာေလး လက္တို႔ခ်င္ပါတယ္။

3. Shutter Speed

 


နည္းနည္း အက်ယ္ ေျပာရမယ့္ အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္ဗ်။ အထက္မွာ ဆိုခဲ့သလို subject ကလည္း လႈပ္မယ္ ကင္မရာ ကလည္း မျငိမ္ဘူး . ဒါဆို
ေျဖရွင္းနည္း ၁နည္းပဲ ရွိပါတယ္။ shutter speed ကို လႈပ္ေနတဲ့ အရာေတြထက္ ပိုျမန္ေအာင္ setting ထားလိုက္ေပါ့။
theory ပိုင္းမသြားခင္ ေျပာခ်င္တာက ၁စကၠန္႔ေအာက္ ေလ်ာ့နည္းတဲ့ shutter speed ေတြကို ကင္မရာ ေတြမွာ အပိုင္း ကိန္းနဲ႕ ေဖာ္ျပေလ့ရွိပါတယ္။
1/60 | 1/80| 1/120 | 1/250 | 1/600 အစရွိသျဖင့္ပါ။ 1/x ဆိုပါစို႔ .. ဒါဟာ ဘာကိုဆိုလိုသလဲ ဆိုရင္ ၁စကၠန္႔ရဲ႕ x ပံု ၁ပံု သာ aperture ကို
လွစ္ကနဲ ဖြင့္ျပီး ၀င္လာတဲ့ အလင္းကတဆင့္ ပံုရိပ္ကို ဖမ္းယူတယ္ လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အိမ္သံုးကင္မရာေတြမွာလည္း trigger button ကို
halfway down ႏွိပ္ျပီး တီကနဲ ျမည္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေစ ။ ရိုက္ျပီးတဲ့ပံုကို ျပန္ playback ျပတဲ့အခါျဖစ္ေစ ဒီ ဂဏန္းေတြကို ရွာဖတ္လို႕ရပါတယ္။

theory အရေတာ့ lens ေတြနဲ႕လိုက္ျပီး shutter speed ေတြကို သည္လို ဆိုထားပါတယ္…။
50mm မွာ 1/60s ထက္ မေႏွးသင့္ပါဘူး
100mm မွာေတာ့ 1/125s ျဖစ္ျပီး
200mm မွာ 1/250s ထက္ ပိုျမန္တဲ့ shutter speed ကိုသံုးပါ လို႔ အဆိုရွိပါတယ္။

shutter speed ျမန္ေလေလ (အပိုင္းကိန္း 1/x ျဖစ္တဲ့အတြက္ ) lens ထဲကို အလင္း၀င္တဲ့ အခ်ိန္ေလးဟာ တိုေတာင္း ေလေလ ျဖစ္ေလေတာ့
aperture size ကို ပိုမို ခ်ဲ႕ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ aperture အေၾကာင္း ဆက္ပါ့မယ္။

4. Aperture


Aperture အေၾကာင္း ေျပာရင္ Depth of field အေၾကာင္းက မပါ မျပီးပါပဲ ။ ကိုေမွာ္ၾဆာ ခုလို ေရးထားတာ ကို ျပန္လည္ မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္…။

http://myanmargazette.net/82891/travel/photography-pictures-galleries-wallpapers-photo-tips

 

အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ ဓါတ္ပံုသမားေတြကို ၂မ်ိဳးခြဲၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ Tele or Wide ျဖစ္ပါတယ္။ tele ဟာ lens ရဲ႕ physical size ထက္
focal length ဟာ ပိုရွည္တဲ့ အမ်ိဳးအစား ကို ေခၚပါတယ္။ ေ၀းေ၀းကေန zoom ဆြဲရိုက္တဲ့ အမ်ိဳးအစား လို႔ ဆိုႏိုင္ျပီး portrait နဲ႕ wildlife ၾဆာေတြမွာ
အေတြ႔ရမ်ားပါတယ္။ background ၀ါးသြားျပီး subject ကို ရုပ္လံုးပိုၾကြေစတဲ့ ပံုေတြ ရိုက္ေလ့ရွိျပီး ဒါကို shallow depth of field လို႔ ေခၚပါတယ္။
အၾကမ္းဖ်ဥ္းေတာ့ သူတို႔ဟာ f/1.4, f/1.8, f/2.8, f/3.5, f/4 တို႔ လို aperture size အၾကီးေတြ သံုးေလ့ရွိၾကပါတယ္..
wide သမားေတြကေတာ့ landscaper ေတြျဖစ္ျပီး သူတို႔ ဟာ ျမင္ကြင္းက်ယ္ ဖို႔ ပံုရိပ္တခုလံုး ၾကည္လင္ျပတ္သားဖို႔လိုတဲ့ အတြက္ deep ျဖစ္တဲ့
DoF ကို သံုးေလ့ရွိပါတယ္။အၾကမ္းဖ်ဥ္း aperture အေသးေတြျဖစ္တဲ့ f/11, f/16, f/22 ေတြ သံုးတတ္ၾကပါတယ္။
shutter speed အခန္းကို ျပန္ႏြယ္ျပီး ေျပာရရင္ေတာ့ aperture ေသးေလေလ ၀င္တဲ့အလင္းနဲေလေလ ျဖစ္လို႔..သင့္တင့္မွ်တတဲ့ အလင္းေရာင္
ရဖို႔ shutter ကိုၾကာၾကာဖြင့္ေပး(slow shutter speed) ဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။ သည္ေတာ့ landscaper ေတြ tripod ေဆာင္ၾကရသည္ေပါ့..။

 

5. ISO


ISO အေၾကာင္းမေျပာခင္ Exposure triangle ကို တခါတည္း တင္ေပးလုိက္ပါတယ္။
ငယ္ငယ္က Chemistry မွာ ဖတ္ခဲ့တဲ့ Boyles’ Law ကို ျပန္အမွတ္ရၾကည့္မိပါတယ္။
when the temperature of an ideal gas is kept constant, pressure is inversely propotional to the volume တဲ့..
သည္လိုေလး ျပင္ေရးၾကည့္မယ္ဗ်ာ
when the ISO of an certain camera is kept constant, shutter speed is inversely propotional to the aperture size
အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ သင့္တင့္မွ်တတဲ့ exposure ရဖုိ႔အတြက္ ISO ကိုသာ အေသထားမယ္ဆိုရင္
အေပါက္ အက်ဥ္းအက်ယ္ နဲ႕ အေပါက္ အရြယ္အစား ဟာ ေျပာင္းျပန္အခ်ိဳးက်ေလရဲ႕ဗ်ာ။
ဟုတ္ကဲ့ theory ျပီးတဲ့အခါ apply ဘက္ကို သြားပါမယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ limit ေတြရွိေနပါသည္..။
f/4 ဟု ေရးထားေသာ lens ဆိုပါစို႔ ..(အိမ္သံုး compact camera ေတြရဲ႕ lens ေတြမွာလည္း ေရးထားပါသည္ f/2.2 f/2.8 အစရွိသျဖင့္)
ထိုစာလံုးေလး၏ အဓိပၸါယ္မွာ အက်ယ္ဆံုး ဖြင့္ႏိုင္ေသာ aperture အရြယ္အစား ျဖစ္ပါသည္။(အပိုင္းကိန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပိုင္းေျခ ငယ္ေလ
aperture size ေသးငယ္ေလ ျဖစ္ပါ၏)
scenario ေလးတခု ျဖစ္ပါသည္ ။
အလင္းနည္းေသာ scene တြင္ flash မသံုးဘဲ ၇ိုက္သည္ ဆိုပါစို႔ .
သင့္တင့္မွ်တေသာ exposure ပမာဏ လံုေလာက္မႈ မရွိေတာ့သည့္အခါ theory အရေတာ့ aperture ခ်ဲ႕ရိုက္ေပါ့ ဟု အလြယ္ ဆိုႏိုင္ေသာလည္း
လက္ေတြ႔တြင္ ထို ေရးထားသည့္ ပမာဏ ထက္ ပိုၾကီးမားေအာင္ ဖြင့္၍ မရႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ shutter speed ကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ လုပ္ပါသည္။
ပ်မ္းမွ် အားျဖင့္ 1/80s ထက္ ပိုေလွ်ာ့ခ်လ်င္(ပိုေႏွးေကြးစြာ ရိုက္လွ်င္ 1/40s, 1/20s, 1/8s စသည္) camera shake ၀င္ႏိုင္ပါသည္။ blur ႏိုင္ပါသည္။
ထို အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ မူလက kept constant ထားခဲ့ေသာ ISO ၏ က႑ သည္ အေရးပါလာပါေတာ့သည္။
အျခားအျခားေသာ industry မ်ားမွ ISO သည္ သီးျခား အဓိပၸါယ္ရွိပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ digital photography မွာေတာ့ ISO သည္ digital အလင္းသိမႈ လို႔သာ
ရိုးရွင္းစြာ ျပန္ဆိုခ်င္ပါသည္။ ISO ျမွင့္ ရိုက္ေလေလ အလင္းနည္းသည့္ေနရာတြင္ ပံုရိပ္ ထင္ေလေလ လို႔သာ ဆိုခ်င္ပါသည္။

shutter speed – 1/100s
aperture – f/4
ISO – 100
ႏွင့္ exposure မလံုေလာက္သည့္အခါ

shutter speed – 1/100s
aperture – f/4
(or)
ISO – 200
shutter speed – 1/100s
aperture – f/4
ISO – 400


အစရွိသျဖင့္ တိုးျမွင့္ ရိုက္ယူႏိုင္ပါသည္။


ISO ႏွင့္ ပါတ္သတ္ျပီး တခု သတိခ်ပ္ေစခ်င္သည္မွာ ေဘးထြက္ ဆိုးက်ိဳးအေနျဖင့္ ISO ျမွင့္ေလေလ digital noise (ျဗဳတ္) ထြက္တာမ်ားေလေလျဖစ္ပါသည္။
မိမိ ကင္မရာ သည္ မည္သည့္ ISO ပမာဏတြင္ ျဗဳတ္ စတင္ထြက္သည္ ကို မိမိဘာသာ သိဖို႔ လိုပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ကင္မရာမ်ားသည္ ISO 400 တြင္ပင္ noise
ထြက္တတ္ျပီး အခ်ိဳ႕ကေတာ့ 800, 1600 အထိ အတင္ ခံႏိုင္ၾကပါသည္။

 

6. Image Stabilisation

 


အခ်ိဳ႕ေသာ အိမ္သံုး camera မ်ားတြင္ပင္ IS ပါ၀င္ပါသည္။ IS ၏ အလုပ္လုပ္ပံုမွာ camera maker ေပၚလိုက္ျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားမွာ ျဖစ္ေပမယ့္..
အလြယ္ ေျပာရလ်င္ေတာ့ trigger ကို half-way down ဖိခ်လိုက္တဲ့အခါမွာ ဖမ္းမိတဲ့ focus ကို အတိုင္းအတာ တခုထိ ထိန္းသိမ္းေပးထားတာမ်ိဳး
ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ေတာ့ IS ပါတဲ့ camera(or) lens ေတြဟာ မပါတဲ့ဟာေတြထက္ အနည္းငယ္ slow shutter speed မွာ အလုပ္လုပ္ႏိုင္တာပါပဲ..။
IS ပါလို႔ ခပ္ေႏွးေႏွးရိုက္တာဟာ လႈပ္ရွားေနတဲ့ object အတြက္ေတာ့ သင့္ေလွ်ာ္ျခင္းမရွိပါဘူး။ moving object ကို freeze လုပ္ခ်င္ရင္ သူ႕ movement
ထက္ ပိုျမန္တဲ့ shutter speed ကို သံုးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

7. Focus

 


ပံုရိပ္ျပတ္သားမႈအတြက္ အခရာ အက်ဆံုးေသာ အရာျဖစ္တဲ့ focus အေၾကာင္း ေရာက္လာပါျပီ။ ‘Auto Focussing’ ဟာ အျမဲတေစ အေျဖေကာင္းေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္သံုး compact camera ေတြအတြက္ manual focus ကို စမ္းသင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္(portrait, macro စသည္)
aperture အက်ယ္နဲ႕ (shallow DoF) ရိုက္တဲ့အခါေတြမွာေပါ့.. ။ touch panel ပါတဲ့ အိမ္သံုး သင္မရာေတြဟာ focus ခ်ခ်င္တဲ့ေနရာကို touch နဲ႕ေရြးႏိုင္တာမို႔
သည္ေနရာမွာ အေတာ္ေလး အလုပ္ျဖစ္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။

 

 

8. Good lenses


ဒါကေတာ့DSLR ေတြအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾဆာေတြ လည္း သိျပီးသားမို႔ အက်ယ္ မေရးေတာ့ပါဘူး..။
ဘယ္ lens ေတြ ေကာင္းလဲ ဆိုရင္ေတာ့ ေစ်းၾကီးတဲ့ lens ေတြ ေပါ့ဗ်ာ

9. Get your Eyes Checked


ဒါကေတာ့ မ်က္မွန္သမားေတြ အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္မွန္သမား ဓါတ္ပံုၾဆာေတြဟာ compact သံုးမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္နဲ႕ ပါ၀ါအကိုက္ဆံုး
မ်က္မွန္ကို ၀တ္ျပီးမွ ရိုက္သင့္ပါတယ္။ DLSR ေတြမွာေတာ့ diopter ပါျပီးသားမို႔ ကိုယ့္ၾဆာတို႔ မေမ့ရေအာင္ မိမိနဲ႕ ကိုက္ညီတဲ့ diopter
ကိုခ်ိန္ညွိျပီးမွ ေခ်ာင္းဖို႔ လက္တို႔လိုက္ရပါတယ္။

10. Clean equipment

 


lens မ်က္ႏွာျပင္ ကို လက္ေဗြခ်မိတာဟာ အခါတေလမွာ ပံုထြက္ အေတာ္ ဆိုးတဲ့ အေၾကာင္းတရားတခုပါ..။
ဖုန္နဲ႕ အျခားေသာ အမႈိက္မ်ား ကလည္း ပံုရိပ္ အရည္အေသြးကို က်ဆင္းေစပါတယ္။
(ေျပာသာ ေျပာရတာပါ ..က်ေနာ္လည္း မလိုက္နာႏိုင္ေသးဘူး)
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မရိုက္ခင္ေတာ့ lens ကို ျပန္လည္ စစ္ေဆးသင့္ပါေၾကာင္း..။
ျဖည့္စြက္ခ်က္

11. Lens Sweet Spot

အိမ္သံုး ကင္မရာေတြ မွာေရာ DSLR Lens ေတြမွာပါ ‘sweet spot’ ဆိုတာရွိပါတယ္။ အက်ယ္ဆံုး ဖြင့္ႏိုင္တဲ့ aperture ထက္ ၁ဆင့္ ဒါမွမဟုတ္ ၂ဆင့္
ေလာက္တက္ျပီး (1 or 2 stops) ရိုက္တဲ့အခါ အျခားေသာ apertures မ်ားထက္ ပိုမို ၾကည္လင္တဲ့ image ကို ရရွိပါတယ္ ။ ဒါကို ‘sweet spot’ လို႔
တင္စား ေခၚေ၀ၚတာ ျဖစ္ပါတယ္။ f/4 lens ကို f/5.6 နဲ႕ အထက္ ထားျပီး စမ္းၾကည့္ေစခ်င္ပါေၾကာင္း လက္တို႕လိုက္ပါတယ္။
ဒီပိုစ့္ဟာ photography antienthusiastic ျဖစ္ေသာ compact camera user ရြာသူားမ်ား manual mode နဲ႕ ရိုက္ႏိုင္ေရး အတြက္ ရည္စူးပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းထဲက ဦးေႏွာက္ဟာ ကင္မရာထဲမွာပါတဲ့ automatic scene recognition ကို control လုပ္ တဲ့ chip ျပားေသးေသးေလးထက္ အမ်ားၾကီး
ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ ခံစား ေလ့က်င့္ ယူႏိုင္ေၾကာင္းေလး တူးဆြမိလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ…

ခင္တဲ့
Inz@ghi

http://digital-photography-school.com/how-to-take-sharp-digital-images#ixzz1uFZ1R2Ki

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011