မေန႔က ေမာင္ဂီ့ အေတာ္ ေပ်ာ္ပါသည္ ..ေပ်ာ္ဆို ..ေမာင္ဂီ့ ပီစီပ်က္ေနတုန္း ရိုက္ႏွက္ထားတာေလးေတြ ျဖတ္ျပီး

အဂၢမဟာ ေဖ့စဘုတ္ေတာ္ ေပၚ တင္ျဖစ္တုန္းက ျဖစ္ပါသည္ ။ ေမာင္ဂီ့ အလြန္အင္မတန္ ေလးစားအားက်ေသာ

ဒါ့ပံုၾဆာ ၂ေယာက္ထံမွ comment ေလးမ်ား ခ်ီးျမွင့္ခံ ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ technique အားျဖင့္ ဘာမွ

ပိုမထူးလာေသာ္လည္း composition အားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း sharpness အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း

အတိုင္းအတာ တခုထိ improved ျဖစ္လာသည္ဟု ခံစားရပါသည္ ..။ (အထင္)

မ်က္စိမြဲလာေသာ္လည္း ယခုေနာက္ပိုင္း အသံုးမ်ားေနေသာ tamron 90mm f/2.8 ႏွင့္ Tokina 11-16mm f/2.8 တို႕ေၾကာင့္

sharpness တက္လာသည္ဟု တထစ္ခ် ယံုၾကည္မိပါသည္။ composition ကေတာ့ က်ယ္က်ယ္ရိုက္ျပီး လိုသေလာက္ျဖတ္ယူေသာ

ဇရိုက္အို အက်င့္ေဟာင္းကို စြန္႔ျပီး ဒုကၡခံ လာေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္မည္ထင့္..။

ေသခ်ာတာ ဒီလက္နဲ႕ေတာ့ fully-pro မျဖစ္ႏိုင္ေသး…။

က်ေနာ္ အမ်ားၾကီး လိုပါေသးသည္..။

 

သည္မနက္ ခ်ေရးစရာ စာ အေနႏွင့္ စီနီယာ ဓါတ္ပံုၾဆာတေယာက္၏ အေတြးအျမင္ ၁၀၀ ကို သြားေတြ႔ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယမန္ေန႔က တင္ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဓါတ္ပံု အခ်ိဳ႕ ႏွင့္အတူ ထိုၾဆာ၏ အေတြးအျမင္ ၁၀၀ ကို တင္ဆက္လိုက္ရပါသည္။

(အတိအက် လိုက္နာရန္ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ ခက္သေလာက္ အလြန္ မွန္ကန္ေသာ အခ်က္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ)

1. ဘယ္ေတာ့မွ rock-star လို ေက်ာ္ၾကားဖို႔ ဓါတ္ပံု မရိုက္ပါနဲ႕ ။

2. သင္ရိုက္ေသာ အရာကို သင္ကိုယ္တိုင္ ႏွစ္သက္မႈ ရွိပါေစ။

3. အက်အန ျပင္ဆင္ပါ။ ေနထြက္ခ်ိန္ ဓါတ္ပံုအတြက္ ေစာင့္ဆိုင္းျပင္ဆင္ေနခ်ိန္က်မွ ဘက္ထရီ အားမသြင္းရေသးတာ သိျပီဆိုလ်င္ အလြန္ေနာက္က် ေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။
(က်ေနာ္ ခရီးတို တခုကို ဘက္ထရီ အကုန္ က်န္ခဲ့ျပီး ကင္မရာႏွင့္ ေျပာင္းမ်ား အခြံသက္သက္ျဖင့္ ထြက္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုေန႔က ၁၅မိနစ္တခါ ရန္ရွာ အထုအေထာင္းခံခဲ့ဖူးပါ၏)

4. အျမဲတေစ အ၀တ္အစား တစံု အပို ယူသြားပါ။

5. ေတြးပါ ၊ ခံစားပါ ။ ရိုက္ကူးေနစဥ္ အတြင္းမွာေပါ့ ။

6. ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ ပန္းတိုင္မ်ား ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါ။

(တခါတခါ တေနကုန္လို႔ ၁ပံုမွ မရတဲ့ ေန႔ေတြ အတြက္ပါ)

 

7. ဓါတ္ပံုအေၾကာင္း စာေတြ ေရးပါ ။ ေရးသားျခင္းဟာ သင္ယူျခင္း တမ်ိဳးလည္းျဖစ္ပါတယ္။
(ဓါတ္ပံုအေၾကာင္း စာေရးျဖစ္တိုင္း က်ေနာ္ သိသလိုလိုနဲ႕ ေသခ်ာ မသိတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ျပန္လွန္ေလ့က်င့္မိလ်က္သား ျဖစ္တာ ၀န္ခံပါတယ္။)

8. tripod မပါဘဲ ဘယ္ေတာ့မွ ဓါတ္ပံုရိုက္ မထြက္ပါနဲ႔။

9. အေသးအဖြဲ ေအာင္ျမင္မႈတိုင္း နဲ႕ ေက်နပ္ ႏွစ္သိမ့္မႈ ရယူပါ။
(ဓါတ္ပံုရိုက္တာ အသက္တိုဖို႔ မဟုတ္ပါ)

10. ဓါတ္ပံု ၀ါသနာရွင္မ်ားနဲ႕ ေကာင္းမြန္ေသာ ဆက္ဆံေရးတည္ေဆာက္ပါ။

11. ႏွလံုးသားနဲ႕ အရင္ရိုက္ပါ ။ ျပီးမွ ကင္မရာ။

12. အျမဲတေစ တည္ျငိမ္မႈ ရွိပါေစ

13. လူဆိုတာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အထင္ၾကီးတတ္ေၾကာင္း သတိရွိေနပါ ။

14. ရွဳေထာင့္ ဆိုတာ အရွင္သခင္ပါ။

(သည္ရႈခင္းကိုပဲ ေထာင္မက ေသာင္းမကေသာ ဓါတ္ပံုေတြ ဓါတ္ပံုၾဆာေတြ ရိုက္ခဲ့ ျပီးသားျဖစ္ပါလိမ့္မယ္.. သို႔ေသာ္ တင္ျပပံုေတာ့ ကြဲျပားလိမ့္မေပါ့)

15. သင့္ကိုယ္သင္ ဓါတ္ပံုအတြက္ ႏွစ္ျမႈပ္ပါ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အသားေပးမႈ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။

16. ဓါတ္ပံုပညာ အသင္းအဖြဲ႕ တခုခုတြင္ ပါ၀င္ပတ္သတ္မႈ ရွိေနပါ
(က်ေနာ္ မလုပ္ျဖစ္ေသးေသာ ယခုမွ စလုပ္ဖို႔ စဥ္းစားေနေသာ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္)

17. ကင္မရာ ကို သန္႔ရွင္းစြာထားပါ။

18. ဘယ္ေတာ့မွ သင့္ကိုယ္သင္နဲ႕ တျခား ဓါတ္ပံုသမား တေယာက္ကို ပိုေကာင္းလား ပိုဆိုးလား မႏွိဳင္းယွဥ္ပါနဲ႕။

(ဒါဆို ဘယ္တိုးတက္မလဲ ေတြးစရာ ရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မူရင္း စာေရးသူ ဆိုလိုခ်င္သည္မွာ absolute နဲ႕ relative value ေတြရဲ႕ သေဘာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္)

19. ကိုယ္ပိုင္ဟန္ ကို ရွာေဖြပါ။

(ဂ်က္ကီခ်မ္း ေျပာခဲ့ဖူးတာေလး သြားသတိရပါသည္။ ေဟာလီး၀ုဒ္ သရုပ္ေဆာင္ေတြလို ဂ်က္ကီခ်မ္း သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္တယ္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ ေဟာလီး၀ုဒ္ သရုပ္ေဆာင္မွ
ဂ်က္ကီခ်မ္း လို သရုပ္ မေဆာင္ႏိုင္ပါ)

20. ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္မႈ ကို မ်ားမ်ားၾကိဳးစားရင္း ပံုမ်ားမ်ား ရိုက္တာကို ေလွ်ာ့ခ်ပါ။
(က်ေနာ့္ကို သတ္ေနတဲ့ အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ စည္းေဖာက္ျပီး slow shutter speed ေတြ ရိုက္တဲ့အခါ တုန္တာ ၀ါးတာ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔အတြက္
မ်ားမ်ားရိုက္ျပီး ၁ပံု ျပန္ေရြးေလ့ရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ အျမဲမေကာင္းပါ)

21. ဓါတ္ပံုေတြကို သူတပါးကို ျပသပါ၊ ေ၀ဖန္မႈကို ၾကိဳဆို ပါ ေနာက္ျပီး သင္ယူပါ။

22. တီထြင္ဖန္တီးမႈ ပိုင္းအတြက္ ျခားနားတဲ့ တစုံတရာကို ၾကံစည္လုပ္ေဆာင္ပါ

23. အျခားေသာ ဓါတ္ပံုၾဆာမ်ားရဲ႕ ဖန္တီးမႈကေန စ်ာန္၀င္စား သင္ယူပါ

24. သူတပါးရဲ႕ လက္ရာေတြကို ရိုးသားစြာနဲ႕ ယဥ္ေက်းစြာ ေ၀ဖန္ပါ

25. သင့္ေကာင္မေလးရဲ႕ အၾကံျပဳခ်က္ ကို နားေထာင္ပါ

(ေလးစားရတဲ့ မာကတၱာ ၁ေယာက္လည္း ေျပာဖူးရဲ႕ဗ်ာ။ ask women တဲ့.. ဟုတ္ကဲ့ မတူေသာအျမင္ေတြ
သူတို႔ဆီမွာ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို တိုင္ပင္တာ မမွားစေကာင္း.)

26. ဘယ္ေတာ့မွ အျခားတပါးေသာ ဓါတ္ပံုၾဆာ တေယာက္ကို ပံုတူကူးမခ်ပါနဲ႕

27. ထင္ရွား ေပၚလြင္ပါေစ
(လူကိုေျပာတာမဟုတ္ဘဲ ရိုက္ခ်က္ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္)

28. golden ratio ကို သတိတရ ရွိပါ။ (rule of thirds)

29. 10mm (ultra-wide ရိုက္ဖို႔ ႏွိဳးေဆာ္ပါသည္)

30. selfportraits မ်ား ရိုက္ပါ

31. ဓါတ္ပံုပညာ အေၾကာင္း ရွာေဖြ ဖတ္ရႈပါ

32. landscape မ်ားကို ဇာတ္ေကာင္ အားျဖည့္ ျပီး ရိုက္ပါ။ တခါတေလ သင္ကိုယ္တိုင္ေပါ့။

33. ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေနတိုင္းဟာ သင္ထင္ထားတာထက္ ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိတာ သတိျပဳပါ

34. s-curves မ်ား lines မ်ား ကို ျမင္တတ္ပါေစ။

35. အျမဲတေစ RAW format နဲ႕ ရိုက္ပါ။

(jpg Fine ပင္လ်င္ 72dpi ပဲ ထြက္တယ္ ဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႕)

 

36. Camera sensor ကို အျမဲတေစ သန္႔ရွင္းေနပါေစ။ ဒါဟာ post production မွာ အလုပ္ရႈပ္သက္သာေစပါတယ္။

37. အလွတရား ကို ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိေနပါေစ။

38. ဓါတ္ပံုသမားေကာင္း တေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ အခ်ိန္ယူရပါတယ္။

39. အေကာင္းဆံုးေသာ ပစၥည္း ကိရိယာ ဆိုတာ ယခု သင့္လက္၀ယ္ ရွိေနတာေတြပါ ဟု မွတ္ယူပါ

40. အရာရာတိုင္းကို ဓါတ္ပံုရိုက္ယူလို႔ မရတာ သေဘာေပါက္ပါ။

41. ဓါတ္ပံုပညာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို သိလ်က္နဲ႕ ခ်ိဳးေဖာက္ပါ။ ကင္မရာရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းေတြေတာ့ မပါဘူးေပါ့။

(ရွင္းေအာင္ ေရးမျပႏိုင္တာ ခြင့္လႊတ္ပါဗ်)

 

42. ရိုက္ကြင္းရဲ႕ ျခားနားတဲ့ ေနရာေပါင္းစံုမွာ ျခားနားစြာ အလင္းသက္ေရာက္ေနပံုကို ေလ့လာပါ။

43. အလင္းအေမွာင္ ျခားနားရာ contrast ကို သတိထား ၾကည့္ရႈပါ။

44. တိမ္ေတြဟာ landscape ပံု၁ပံုရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုကို အားျဖည့္တာ သတိရပါ။

45. photoblog တခု စတင္ပါ။

46. ခ်ီးမြမ္းမႈ ကို ခံယူပါ ျပီးေတာ့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေျပာပါ။

(အလြန္ေလးစားရတဲ့ သီဟပူရ အေျခစိုက္ မာကတၱာ/ဓါတ္ပံုၾဆာ တေယာက္ ကို သတိရမိပါတယ္)

 

47. “ေကာင္းလိုက္တဲ့ ရိုက္ခ်က္” ဆိုတာဟာ comment အေနနဲ႕ အျမဲတေစ သံုးစြဲဖို႔ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ စကားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

48. ‘Amazing!’ ဆိုတာဟာလည္း သိပ္ေတာ့ အသံုးမ၀င္တဲ့ comment အမ်ိဳးအစားပါ။ ႏွစ္သက္ေၾကာင္း ဒါမွမဟုတ္ မႏွစ္သက္ေၾကာင္း
ေကာင္းစြာ ေဖာ္ျပႏိုင္မယ့္ သီးသန္႔ဆန္တဲ့ ျခားနားတဲ့ စကားလံုး ရွာပါ။

49. သင္ကိုယ္တိုင္ဟာ ကင္မရာ မဟုတ္ပါ။
(ဒါလည္း ရွင္းျပရခက္ၾကီးဗ်.. ေျပာရရင္ေတာ့ camera ရဲ႕ limit ေတြကို သိဖို႔ပါပဲ။)

 

50. ဓါတ္ပံု တပံုအေၾကာင္း comment ေရးတဲ့အခါ ေမးခြန္းနဲ႕ အဆံုးသတ္တာ တခါတေလ မွာ အလြန္ အသံုး၀င္ပါတယ္ ဓါတ္ပံုၾဆာနဲ႕ ping-pong conversation ရႏိုင္လို႔ပါပဲ

51. ေမာ္ကြန္းတင္ထားတဲ့ သင့္ရဲ႕ ဓါတ္ပံု အစုအေ၀း ကို ျပန္လွန္ၾကည့္ရႈပါ။ ရိုက္သက္ၾကာေလ အဖိုးတန္လာေလပါပဲ။
(မႏွစ္က ရိုက္ခဲ့တဲ့ပံုေတြကို သည္ႏွစ္ မၾကိဳက္ေတာ့သလို ေနာက္ႏွစ္က်ရင္လည္း ယခုရိုက္တဲ့ပံုေတြကို ႏွစ္သက္ေတာ့မွာမဟုတ္ပါ အဲ့လိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့
မတိုးတက္လာ လို႔ပါပဲ)

 

52. eyecatcher ထည့္သြင္းျပီး ရိုက္ပါ။
(ဓါတ္ပံု တပံုရဲ႕ အေရးအၾကီးဆံုးေသာ ဆြဲေဆာင္မႈ အစိတ္အပိုင္းလို႔ တင္စားရမယ္ထင္ရဲ႕)

53. မေကာင္းတဲ့ပံု တပံု ထြက္လာမွာထက္စာရင္ မရိုက္တာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။

54. အနည္းအက်ဥ္းနဲ႕ စတင္ပါ။

(ဒါလည္း မရွင္းျပတတ္ဘူးဗ်ာ.. ဆိုလိုခ်င္တာ ..slow and steady ျဖစ္မလားပဲ..)

 

55. ဓါတ္ပံုပညာႏွင့္ပါတ္သတ္၍ သင့္ ခံယူခ်က္ သည္ အလြန္အေရးပါပါသည္။

56. ဓါတ္ပံု comment ေရးသည့္အခါ ေတြးစရာပါတဲ့ ဟာသ ကို သံုးသင့္ပါသည္။

57. ဓါတ္ပံု မိတ္ေဆြမ်ားအၾကား အေတြ႔အၾကံဳဖလွယ္ပါ။

58. အရာ၀တၳဳ တခုအေပၚတြင္ ဓါတ္ပံုကို limit သတ္မွတ္ပါ

59. ဓါတ္ပံု ျပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ပါ၀င္ပါ။

 

60. Post processing = Optimizing your image to the best result

(ဘာသာမျပန္ရက္လို႔ သည္တိုင္း ခ်ေရးလိုက္ပါသည္)

61. ျခားနားတဲ့ exposures ေတြနဲ႕ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စမ္းရိုက္ၾကည့္ပါ

62. photomatix ကိုေလွ်ာ့သံုးပါ HDR မွာ ကိုယ္ပိုင္ ရနံ႔ ရွိပါတယ္။

(သည္အေၾကာင္းကို HDR ျပန္ရိုက္ျဖစ္ရင္ သပ္သပ္ေရးပါ့မယ္ဗ်ာ.)

 

63. အျမဲတမ္း ဘယ္အရာက ဓါတ္ပံုပညာ ေလ့လာလိုက္စားဖို႔ တြန္းအားျဖစ္ေစခဲ့တယ္ ဆိုတာ သတိရပါ

64. ဓါတ္ပံု အရိုက္မခံလိုသူ တေယာက္ကို ဘယ္ေတာ့မွ ဓါတ္ပံုမရိုက္ပါနဲ႕။

65. အျမဲတမ္း လွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈပါ ။ တခါတေလမွာ ပိုေကာင္းတဲ့ ရႈခင္းဟာ သင့္ေနာက္ဖက္မွာ ရွိတတ္လို႔ပါပဲ။

66. ကင္မရာထက္ ကင္မရာ ေနာက္ကြယ္က လူက ပိုအေရးပါပါတယ္။

67. အမွားအယြင္းေတြအတြက္ စိတ္မပ်က္ပါနဲ႕။ အမွားမ်ားမ်ားလုပ္ေလ မ်ားမ်ား သင္ယူျပီး ျဖစ္ေလပါပဲ။

68. ရုတ္တရက္ ရလိုက္တဲ့ idea တခု ကို ..အင္း ဒါဟာ ျဖစ္မွ ျဖစ္ပါ့မလားလို႔ မေတြးဘဲ …အေကာင္အထည္ေဖာ္ပစ္လိုက္ပါ။

သံသယ အေျခအေနမွာ ရိုက္ျဖစ္ေအာင္ ရိုက္ပါ။

69. histogramm ကိုၾကည့္ ပါ နားလည္ပါ။ ပံု၁ပံုအေၾကာင္း အေရးပါတဲ့ information ေပးႏိုင္တာ အေသအခ်ာပါ

70. camera အေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သိပါ။ night scene ေတြမွာ menu button ကို စမ္းျပီး ရွာေဖြေနရတာဟာ အခ်ိန္ျဖဳန္းျခင္းသက္သက္ျဖစ္ပါတယ္။

(Nikon နဲ႕ Canon တို႔ဟာ သူတို႔ camera body ေတြေပၚက button အထားအသို နဲ႕ ပါတ္သတ္ျပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ research ေတြလုပ္ျပီး
ဆင့္ကဲ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္.. button တခု ကို ဘယ္ေနရာမွာ ထားတယ္ ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ အလကား မဟုတ္ပါ။)

71. တတ္ႏိုင္သမွ် မၾကာခန ရိုက္ပါ။

72. သင့္ကိုယ္ သင္ ယံုၾကည္ပါ။

73. ညစ္ေပသြားမွာ ကို မစိုးရြံ႕ပါနဲ႕။

74. ပံုတပံုရဲ႕ အရည္အေသြးပိုင္းကို အေလးအနက္ထားပါ။

75. သင္ရိုက္တဲ့ ဓါတ္ပံုေတြဟာ သင့္ရဲ႕ စိတ္၀ိဉာဥ္ ကို ပံုေဖာ္ပါတယ္။

76. ISO-Setting ကို ျပန္လွန္ စစ္ေဆးပါ။ တခါတေလမွာ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ေကာင္းေလာက္တဲ့ အမွားအယြင္း ျဖစ္တတ္လို႔ပါပဲ။

77. ရွည္လ်ားျပီး ေတြးစရာေလးေတြပါတဲ့ comments ေတြဟာ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းေၾကာင္း သေဘာေပါက္ပါ။

78. ကင္မရာရဲ႕ LCD ကို ဘယ္ေတာ့ မွ မယံုပါနဲ႕ ။ အမွန္တကယ္ ရွိတဲ့ ပံုရိပ္ထက္ကို ပိုမို ေတာက္ပ ျပတ္သားသေယာင္ ျပႏိုင္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

79. HDD မွာ လံုေလာက္တဲ့ space ရွိေနပါေစ။ ဒါဟာ သင္တကယ္ လိုအပ္ပါတယ္။

(Asakusa မွာ စိုင္ပစ္တုန္းက Class 10 16GB မဆံ့ေတာ့လို႔ Class 2 2GB နဲ႕ ပံု ၈၀ ရိုက္လာခဲ့ပါတယ္။ computer ထဲ ထည့္ေတာ့မွ ပံုေတြ တ၀က္ေလာက္

ပ်က္ေနတာေတြ႔ရရဲ႕ … ေျပာခ်င္တာ HDDတင္ မကပါဘူး memory ေတြဟာလည္း အေရးပါပါေၾကာင္း..)

80. ကင္မရာနဲ႕ အတူတကြ မရွိေနခ်ိန္မွာ moments ေတြကို အခ်ိန္ေပးပါ။

81. ေန၀င္ေနထြက္ အတြက္ဆိုရင္ ရိုက္ကြင္းကို ေနမထြက္ခင္ (သို႔) ေနမ၀င္ခင္ နာရီ၀က္ေလာက္ ေစာေရာက္ေနပါေစ။

အလ်င္စလို ျပင္ဆင္ရျခင္းဟာ ဆိုးရြားတဲ့ အရာ တခုမို႔ပါ။

 

82. စိတ္ပိုင္း ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အကန္႔အသတ္မ်ားကို ခ်ဲ႕ထြင္ပါ။ ေတာ္ေလာက္ပါျပီေလ ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး ၀င္ခ်ိန္မွာေတာင္ အနည္းငယ္ ထပ္ရိုက္ၾကည့္ပါ။

83. ေကာင္းကင္က အေရးအေၾကာင္းေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ပါ။ foreground က အေရးအေၾကာင္းေတြနဲ႕ ဘယ္လို အံ၀င္ခြင္က် ေပါင္းစပ္မလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားပါ။

84. သြားဖူးျပီးသား ေနရာေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် မၾကာခန သြားပါ။ အလင္းေရာင္ဟာ ေတာင္တစ္လံုးကို ပံုစံတမ်ိဳးတည္းအျဖစ္ မျပသပါဘူး။

85. ဓါတ္ပံုေတြကို အရြယ္အစားၾကီးၾကီး Print ထုတ္ပါ။ သင္ တကယ္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးပါလိမ့္မယ္။

86. monitor ကို အေရာင္ခ်ိန္ညွိပါ။ အေရာင္အေသြး တိက်မႈ မရွိတဲ့ monitor နဲ႕ အလုပ္လုပ္ရျခင္းဟာ ယံုၾကည္လို႔ မရတဲ့ လူနဲ႕ ဆက္ဆံရသလိုပါပဲ။ရလာဒ္ဟာ အျမဲတမ္း ဆိုးရြားပါတယ္။

(က်ေနာ့္ ေလွယာဥ္မယ္ ပံုဟာ ေမာ္နီတာ အေရာင္မမွန္လို႔ က်ေနာ္ retouch ထားတဲ့ skintone နဲ႕ original skin အေရာင္ကြာေနေၾကာင္း print ၾကီးၾကီးထုတ္ျပီး monitor အေရာင္ခ်ိန္

ၾကည့္ေတာ့မွ ျပန္သိခဲ့ရတာပါ။)

 

87. သင့္ ဓါတ္ပံုကို သူမ်ားေတြ ဘယ္လို ေျပာၾကလိမ့္မယ္ဆိုတာ ကို မေတြးပါနဲ႕ .။ သင္ကိုယ္တိုင္ ႏွစ္သက္မယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ထုတ္သင့္တဲ့ ပံုျဖစ္လို႔ပါပဲ။

88. သင့္ကိုယ္သင္ အျပစ္ကင္းတယ္ ဘယ္ေတာ့မွ မထင္ပါနဲ႕။ အမွားေတြကေန သင္ယူရင္း ေရွ႕ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ပါ။

89. ပ်င္းရိမႈ ကို စိန္ေခၚ တိုက္ပြဲ၀င္ပါ။ တီထြင္ဖန္တီးမႈဟာ စည္းကမ္းက်နမႈ ျပီးမွ လာတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။

90. ဒီဓါတ္ပံုမွာ ငါဟာ ဘာကို ျပခ်င္တာလဲ ဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေမးပါ။

91. အျမဲတေစ ေဘာင္ေတြ အနားသတ္မ်ဥ္းေတြကို ေက်ာ္လြန္ျပီး ေတြးေခၚပါ။ ဓါတ္ပံုေတြကိုၾကည့္ရင္း idea အသစ္ေတြ ရႏိုင္မလား ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္သာဆိုရင္

ဒီလို လိုက္လုပ္ႏိုင္မလား ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေမးၾကည့္ပါ။

92. သင္ၾကားျပသေပးမယ့္လူ တေယာက္ ရွာပါ။

 

93. ဓါတ္ပံုပညာဟာ အခ်ိန္ျဖဳန္းျခင္း လံုး၀ မဟုတ္ပါ။

94. ေနရာတိုင္းမွာ ဆိုးရြားမႈေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါမ်ိဳး ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့အခါ စိတ္လိုက္မာန္ပါ မတုံ႔ျပန္မိပါေစနဲ႕။

95. သင္ လုပ္ေနတာေတြကို မႏွစ္သက္တဲ့လူေတြ ဆိုတာ မလြဲမေသြ ရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

96. Henri Cartier-Bresson ဟာ သည္လို ေျပာဖူးပါတယ္။ “Your first 10,000 photographs are your worst.”

97. ပိုေကာင္းတဲ့ ကင္မရာ ဟာ ပိုေကာင္းတဲ့ ဓါတ္ပံု ရရပါမယ္လို႔ အာမခံခ်က္ မေပးထားပါဘူး။
(pixel ပိုမ်ားခ်င္မ်ားမယ္ noise ပိုျငိမ္ခ်င္ျငိမ္မယ္ speed ပိုျမန္ခ်င္ျမန္မယ္ အဲ အႏုပညာအရည္အေသြးပိုင္း ပိုေကာင္းဖို႔ အာမမခံတာကို ဆိုလိုတာပါ။)

98. postprocess လုပ္တဲ့အခါတိုင္း စိတ္ထဲမွာ print ေနပါေစ။

99. Photography is fair : သင့္ရဲ႕ ေက်ာ္ၾကားမႈ ဟာ သင္ရိုက္တဲ့ ပံုေတြနဲ႕ အခ်ိဳးက်ပါလိမ့္မယ္။ သင့္ ဓါတ္ပံုေတြ ရွိေန လူေတြ ၾကည့္ေနသေရြ႕ ဆိုပါေတာ့ ။

100. ယခုလို ကိုယ္ပိုင္ အခ်က္ ၁၀၀ ခ်ေရးပါ။

 

ဓါတ္ပံုတခ်ိဳ႕…

 

central

 

လက္ဖက္ႏွင္းဆီ

 

ေၾကြတယ္ ဆိုဒါကိုက ပြင့္ျခင္းဘဲ

 

 

အိုဘယ့္ က်ဴးလစ္

 

 

oh.. dear, how can i crop u..

 

 

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011