ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဂဇက္ရြာရဲ႕ ရြာလယ္မွာ အလြန္ႀကီးမားၿပီး အရိပ္လဲ အလြန္ေကာင္းတဲ့ ဗိုင္းငင္မက်ည္းပင္ႀကီးရွိပါတယ္။ ဗိုင္းငင္ မက်ည္းပင္လို႕ ေခၚႀကတာကေတာ့ ရြာကအမ်ိဳးသမီးမ်ား ဗိုင္းငင္ႀကလို႕ ဗိုင္းငင္မက်ည္းပင္ လို႕ေခၚတြင္ပုံပါပဲ။ အလြန္ပူျပင္းတဲ့ ခုလို ေႏြရာသီရဲ႕ ေန႕လည္ခင္းမ်ားမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ၀ိုင္းဖြဲ႕ဗိုင္းငင္ႀကသလို ရြာသားမ်ားကလဲ ၀ိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ဂုံညင္း ထိုးႀက။ဒိုးလိမ့္ႀကေပါ့။မုံ႕လက္ေဆာင္းသည္…ေရႊရင္ေအးသည္စတဲ့ ရြာေစ်း သည္မ်ားကလဲ အဲဒီ မန္က်ည္းပင္ႀကီး ေအာက္မွာပဲ…လာေရာက္ ေရာင္းႀက ပါတယ္။ေရႊလသာတဲ့ ညအခါမွာေတြေတာ့ အမ်ိဳးသား လူငယ္လူလတ္မ်ား ၀ိုင္းဖြဲ႕စကား ေျပာတတ္ႀကျပန္ပါတယ္။ ေဂဇက္ရြာ ရဲ႕ မေမ့နိဳင္ စရာေတြ ထဲမွာ ဗိုက္ကေလး ပါသလို…ဗိုင္းငင္မန္က်ည္းပင္ႀကီးလဲက်န္မေနခဲ့ပါဘူး။
ဗိုင္းငင္မက်ည္းပင္ႀကီးဟာ ရြာသူေတြရဲ႕အလုပ္လုပ္ရာ။ ရြာေစ်းသည္မ်ားရဲ႕ ေစ်းခင္းႀကီး။ လူလတ္ လူႀကီးမ်ားရဲ႕ တရားေဆြးေႏြးရာ မ႑ာပ္။ လူငယ္မ်ား ရဲ႕ ေလာင္းကစားကြင္း။ ကေလးမ်ားရဲ႕ကစားကြင္း။လသာတဲ့ ညေတြမွာ ေလေလးတျဖဴးျဖဴးနဲ႕ မန္က်ည္းပင္ေခ်မွာရွိတဲ့ ကြပ္ျပစ္ႀကီးေပၚမွာ က်င္းပ ေလ့ရွိတဲ့ ဒိုင္မဲ့။ စည္းမဲ့..စကားေရလုပြဲေတာ္မ်ားကလဲ အလြန္စည္ကားၿပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွပါတယ္။
စကားေရလုတဲ့အေႀကာင္းအရာက လူေပၚမွာ မူတည္ၿပီးျဖစ္ႀကပါတယ္။ ကို စူးစမ္း..လာၿပီဆိုရင္တရားေႀကာင္းေဆြးေႏြး ျဖစ္ႀကတာမ်ားသလို…. ကိုပရီးမီးယားလာတဲ့ညေတြမွာ ေဘာလုံးပြဲအေႀကာင္း ျငင္းႀကပါတယ္။ ကိုဗိုက္ကေလးတို႕ ဦးေဆာင္ၿပီဆိုရင္ေတာ့……………..
ကိုစူးစမ္းက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ဦးမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ အေႀကာင္းကို အလြန္ေလ့လာပါတယ္။ မိရိုးဖလာဗုဒၶဘာသာ၀င္ တဦးထက္ ဗုဒၶဘာသာအေႀကာင္းကုိ ပိုေလ့လာၿပီးသိရွိတယ္ဆိုရင္ မွားမယ္မထင္မိ ပါဘူး။ ကိုစူးစမ္းဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္တာကလြဲလို႕ ရပ္ေရး… ရြာေရးသာေရး…နာေရး..လူမႈေရးစတဲ့ကိစၥမ်ားကို က်ိဳးစားေဆာင္ရြက္တတ္ ပါတယ္။ ညအခါ ဗိုင္ငင္မက်ည္းပင္ႀကီးေအာက္က ဘာသာေရး စကားပြဲမ်ားမွာ ကိုစူးစမ္း မပါလွ်င္ ပြဲမစည္ဟုဆိုရမလိုပါပဲ။ ကိုစူးစမ္းက ဘာသာေရးေႀကာင္းတရားေႀကာင္းမ်ားကိုေမးေလ့ စူးစမ္းေလ့ရွိၿပီး သူအျမင္ မရွင္းေသာအယူအဆမ်ားကိုေထာက္ျပတတ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္…ပုတ္ခတ္ျခင္း…ေပ်ာင္ေလွာင္ျခင္း…ထိပါးလိုျခင္းစသည္မ်ားေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဗိုက္ကေလးတို႕ ကိုေသာ္ဇင္တို႕ အလင္းဆက္ တို႕ ကိုေႀကာင္ ႀကီးတို႕ စတဲ့ရြာလူငယ္လူလတ္အမ်ားစုက ဗုဒၶဘာသာဖက္က ခုခံႀကပါ တယ္။ သူတို႕နားလည္သေလာက္ရွင္းျပႀကပါတယ္။အဲဒီလိုေတြေႀကာင့္ပဲ ရြာမွ လူလတ္လူငယ္မ်ား ဘာသာေရးကို ပိုၿပီးစိတ္၀င္ စားလာႀကတယ္။ ပိုမုိေလ့လာရေကာင္းမွန္းသိလာတယ္လို႕ေတာင္ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ကိုစူးစမ္းကို သူတို႕ မနိဳင္လွ်င္ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံ သြားေမးျမန္းၿပီး ျပန္လည္ ရွင္းျပႀကပါတယ္။ယေန႕ ကဆုန္လျပည့္ေနညမွာ ရြာလယ္ဗိုင္းငင္ မန္က်ည္း ပင္ႀကီးေအာက္က အပင္ေျခကြပ္ျပစ္ကေလးမွာ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ား စုံလင္ေနႀကပါၿပီ။ တေယာက္တေပါက္ ကိုေျပာခ်င္ရာ ေျပာဆိုၿပီးေနႀကလို႕ ဘာရယ္လို႕ မည္မည္ရရေတာ့လဲ မဟုတ္ပါေသးဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကိုစူးစမ္းကစတင္ၿပီး အသံေလးျမင့္လို႕စကားစလိုက္တာက……….
““ကၽြန္ေတာ္…ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဟိုတစ္ေန႕က တဆုပ္ ဆန္ရံပုံ ေငြနဲ႕ ဘုရားတည္ဖို႕ကိစၥကို မင္းတို႕ ဘယ္လိုျမင္ႀကသလဲ..ငါေတာ့ အဲဒီ အယူအဆေတြဟာ “ဟုိတုန္းက ေရြတိဂုံ ဘုရားႀကီးက ေရႊေတြကိုတိုင္းျပည္ အတြက္အသုံးခ်ရရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႕ဆိုႀကတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ သေဘာ သက္ေရာက္တယ္လို႕ မင္းတို႕ မထင္ႀကဖူးလား။ ငါေတာ့ အဲဒီ၀ါဒႀကီးလို႕ ထင္တယ္ဗ်ာ။မင္းတို႕ဘုန္းႀကီးက ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒမ်ား ျဖစ္ေနလား။ ငါစဥ္းစား မိတာေျပာတာေနာ္…””
ထိုအခါ ၇=ႏွစ္သားကတည္းက မိဘႏွစ္ပါးလုံး ဆုံးသြားလို႕ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ကေက်ာင္းေခၚၿပီး ေက်ာင္းထား ပညာသင္ေပးလို႕ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းကေန တကၠသိုလ္ပထမႏွစ္တက္ေရာက္ေနတဲ့ ေမာင္ကံေကာင္း ကခုလိုရွင္းျပပါတယ္။
““အဲ…လိုမဟုတ္ပါဘူးကိုစူးစမ္း။ အဲဒီညက ရြာထဲကလူေတြျပန္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုဆရာေတာ္က ေျပာပါတယ္။ အင္း…ငါ့ကိုကြန္ျမဴနစ္လို႕ေျပာ ခ်င္လဲ ေျပာနိဳင္တယ္တဲ့။ တကယ္ေတာ့ စကားတစ္လုံးေျပာလိုက္တဲ့အခါ အဲဒီစကားကိုကြန္ျမဴနစ္တို႕….ဒီမိုကေရစီတို႕..ဆိုရွယ္လစ္တို႕ဆိုတဲ့ ေခါင္းစီး တစ္ခုခုအတတ္ခံရရင္ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ လြဲေတာ့တာပဲ။ ဘာေႀကာင့္လဲ ဆိုရင္…ေျပာလိုက္တဲ့စကားေလးတစ္ခြန္းကို မသုံးသပ္မဆင္ျခင္ေတာ့ဘဲ ၀ါဒတစ္ခုလုံးနဲ႕ ဖိခ်လႊမ္းမိုးမႈခံလိုက္ရၿပီးမွ….သုံးသပ္လိုက္ႀကလို႕ပဲ။
ဘာသာေရးေတြမွာဆိုပိုဆိုးတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ…ခရစ္ယာန္..အစၥလာန္… ဟိႏၵဴ..မဟာယာန…ေက်ာက္သေဘၤာ…ရွင္ဥကၠ႒..အဲဒီလို၀ါဒေတြနဲ႕ စကား တလုံးကို ေ၀ဘန္ဆုံးျဖတ္လိုက္ေတာ့ မမွန္ေတာ့ဘူး။ စကားတခြန္းကို အဲဒီလို၀ါဒ တခုခုထဲဆြဲသြင္းၿပီးဆုံးျဖတ္လိုက္တဲ့အခါ အဲဒီ၀ါဒရဲ႕ လိုအပ္ ခ်က္.. ပိုအပ္ခ်က္ေတြပါ အဲဒီစကားလုံးမွာ တာ၀န္ေတြပိသြားေတာ့တယ္ တဲ့။အဲဒီစကားလုံးကို အဲဒီ၀ါဒေတြက ဖုံးဖိသြားေတာ့တာပဲ။
တကယ္က စကားတစ္ခြန္းေျပာလိုက္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီစကားကိုပဲ အေကာင္း အဆိုး…လူကိုအက်ိဳးျပဳ..မျပဳ ေ၀ဘန္သုံးသပ္ရမွာ။ ေရြတိဂုံဘုရားက ေရႊေတြကိုခြာၿပီး နိဳင္ငံအတြက္ အသုံးျပဳရင္ေကာင္းမယ္ဆိုတဲ့အယူအဆလဲ တကယ္ေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုရင္ လူေတြရဲ႕ ယုံႀကည္ မႈနဲ႕ လွဴဒါန္းထားတဲ့ အရာေတြကို အဲဒီလိုလုပ္ရင္ လွဴထားတဲ့လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြ ကိုေစာ္ကားသလိုျဖစ္မွာေပါ့။ ေနာင္ ဘ၀ငရဲ႕က်တာ.. မက်တာနဲ႕ မေျပာပါနဲ႕။လက္ရွိမွာကို လွဴထားသူ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္… ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြကို ေစာ္ကားသလိုျဖစ္တာ ဘယ္ ေကာင္းမွာလဲ…ဒါဟာလဲ လူ႕လမ္းစဥ္မဟုတ္ဘူး။
ခုေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေနာက္ထပ္ေရႊေတြကိုဆက္လွဴေနတဲ့အေပၚမွာပဲ စဥ္း စားဖို႕ပါ။ ေရႊေတြတေျပာင္ေျပာင္နဲ႕ရွိေနတဲ့ဘုရားကို ေရႊေတြထပ္ကပ္ တာမ်ိဳး ကိုစဥ္းစားရမွာပါ။ ဘယ္လိုအက်ိဳးေတြမ်ားမွာလဲ။ တခ်ိဳ႕ဘုရား ေတြဆို ဘုရား ရုပ္ေပ်ာက္ၿပီး ေရႊတုန္းႀကီးေတြျဖစ္ေနတဲ့ အထိျဖစ္လာ ပါတယ္။ အဲဒီလို စကားကို မွ်မွ်တတ အလယ္အလတ္ သုံးသပ္တတ္ဖို႕ အလြန္အေရးႀကီးပါ တယ္။
ေနာက္ တျခားနိဳင္ငံေတြမွာဆို ဘုရားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ တို႕နိဳင္ငံလို ေရႊေတြမခ်ႀကပါဘူးတဲ့။ သူတို႕နိဳင္ငံေတြ အဲလိုေတြမလွဴလို႕ဆိုၿပီးလဲ မြဲမေန ပါဘူးတဲ့။ ဟိုတေလာက တိဘက္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလိုင္းလားမားေျပာသြားတဲ့ စကားကုိ ဆရာေတာ္ သိပ္ႀကိဳက္တာပဲတဲ့။ အဲဒီစကားက ““ကမၻာမွာ.. ဘာသာေရးေတြကေန လြတ္တဲ့ လူသားတိုင္းလက္ခံနိုင္တဲ့ လူ႕စည္းကမ္း လူက်င့္၀တ္ လူ႕ဥပေဒ ဆိုတာ ရွိသင့္ၿပီတဲ့”” အဲဒီစကားကို ဆရာေတာ္ သိပ္သေဘာႀက တာပဲ။ ခဏခဏေျပာတယ္။
ေနာက္ ဆရာေတာ္ ခဏခဏေျပာတဲ့စကားလဲရွိေသးတယ္။ သိပၸံပညာရပ္ ဟာ သိပ္တိုးတက္တာပဲတဲ့။ လူသားေတြကို အမ်ားႀကီးလဲ အက်ိဳးျပဳပါတယ္ တဲ့။ သိပၸံပညာက လူသားေတြကို ဆိုးက်ိဳးျပဳတယ္ဆိုတာက အသုံးျပဳတဲ့ လူသားေတြရဲ႕ အသိေႀကာင့္သာ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ရတာပါတဲ့။ ေက်ာက္ေတာင္ ေတြခြဲၿပီး လမ္းေတြေဖာက္ဖို႕တည္ထြင္ခဲ့တဲ့ မိုင္းေတြကို လူေတြက စစ္တို္က္တဲ့ေနရာေတြမွာ သုံးႀကတာဟာ သိပၸံပညာရပ္နဲ႕မဆိုင္ဘူး။ အသုံးျပဳတဲ့ လူ႕အသိနဲဲ႕ပဲပိုဆိုင္မယ္ထင္တယ္တဲ့။ အဲဒီလိုသိပၸံပညာ တိုးတက္တာကေတာ့ အၿမဲတမ္းစူးစမ္းေလ့လာေနလို႕…အေသဆုပ္ကိုင္ ထားတာမရွိလို႕။ လက္ေတြ႕သေဘာတရားေတြအေပၚမွာ အေျခခံလို႕တဲ့။
ဘာသာရပ္ေတြဟာ လက္ေတြ႕ကိုအေျခခံတယ္။ လက္ေတြကို သက္ေသျပဳ တယ္။ လက္ေတြ႕ကို အခိုင္အမာထားတယ္။
ဘာသာေရးေတြကေတာ့ သိပ္မတိုးတက္ဘူးလို႕ဆိုခ်င္တယ္တဲ့။ ဘာေႀကာင့္ လဲဆိုရင္ ဘာသာေရးဟာ က်မ္းစာေတြအေပၚမွာအေျခခံတယ္။ က်မ္းစာ ေတြကို သက္ေသထူႀကတယ္။ က်မ္းစာေတြနဲ႕ ဆုံးျဖတ္ႀကတယ္။ က်မ္းစာ ေတြကို အခိုင္အမာထားႀကတယ္။ဒါက ဘာသာတိုင္းပဲတဲ့။ က်မ္းစာနဲ႕သာ မကိုက္ရင္ေတာ့ ““က်ားက်ားကြာမီးယပ္ လို႕ လုပ္တတ္ႀကတယ္တဲ့”” ဒီစကားေတြကို ဆရာေတာ္ခဏခဏ ေျပာတတ္ပါတယ္။
ထားပါေတာ့ေလ….ကၽြန္ေတာ့္ကိုဆရာေတာ္ေျပာတာကေတာ့ စကား တစ္ လုံးကို ၀ါဒတစ္ခုလုံးနဲ႕မဖုံးဖိသင့္ဘူးဆိုတာပါပဲ။ဒါေႀကာင့္ ကိုစူးစမ္းေျပာ သလို မဟုတ္ပါဘူးဆိုတာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ့္သေဘာေလးထပ္စြက္ေျပာရရင္ ေရႊတိဂုံဘုရားက ေရႊေတြကို ခြာၿပီး နိဳင္ငံအတြက္အသုံးျပဳရေအာင္ဆိုတဲ့ အႀကံအစည္ အေျပာအဆို ဟာလဲ မေကာင္းပါဘူး။ယုံႀကည္လွဴဒါန္းထားသူ လူေတြရဲ႕စိတ္ဓာတ္ေတြကို ေစာ္ကားရာေရာက္ပါတယ္။ ခုဆရာေတာ္ရည္ရြယ္လိုက္တာက အဲဒီလိုေရႊ ေတြကို ခ်ေနဖို႕ကိုလဲ စဥ္းစားသုံးသပ္သင့္ပါတယ္။ ဘုရားသာ သက္ရွိ ထင္ရွားရွိေနမယ္ဆိုရင္…..အဲဒီလိုလုပ္ေနတာေတြကို ျပဳံးၿပဳံးႀကီး ႀကည့္ၿပီး ေက်နပ္ႏွစ္သက္ေနမလား။ လူသားေတြ အက်ိဳးမ်ားဖို႕…လူသားေတြ ခ်မ္း သာဖို႕…..ေလာကႀကီး ေစာက္ေရွာက္ဖို႕ အတြက္….အသိတရားေတြ လူေတြထဲပ်ံ႕ႏွံ႕ေအာင္ အသိတရားျဖန္႕ျဖဴးေရးတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႀကမယ့္ သာသနာ့၀န္ထန္း(ဘုရားအဆုံးအမေတြပ်ံ႕ႏွံ႕ေအာင္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ေန သူ) ရဟန္းေတြကိုေတာင္ မုန္႕ေတြအလွဴခံရင္လဲ ၂=၃=သပိတ္ ထက္ ပိုေအာင္အလွဴမခံႀကဖို႕…ဆြမ္းကိုလဲ လွဴသူမရွိရင္ ကိုယ့္ေခ်ေထာက္ ကိုအားကိုးၿပီးအလွဴခံစားႀကဖို႕…..၀တ္စရာမရွိခဲ့ရင္လဲ …လမ္းေတြ႕တဲ႕အ ၀တ္ေတြကို ဖာေထးခ်ဳပ္စပ္၀တ္ႀကဖို႕…..ေနစရာကိုလွဴသူမရွိခဲ့ရင္လဲ… သစ္ပင္ေအာက္ေတြ ေနႀကဖို႕…….မွာတမ္းေတြကိုလဲ သတိေလးျပဳေစခ်င္ ပါတယ္ဗ်ာ””
အဲဒီအခါမွာ ကာလသားေတြႀကားလဲအၿမဲတမ္းလိုလိုပါတဲ့…ကိုဗိုက္ကေလး အားေလးလွ်ာေလးနဲ႕တိုးတိုးေလးျငီးသလိုေျပာလိုက္တာက….တကၠသိုလ္ တက္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားပီသပါတယ္။ေမာင္ကံေကာင္းရယ္။ မင္း ေျပာတဲ့စကားေတြနားေထာင္လိုက္ရေတာ့ မရွိႀကေတာ့တဲ့ မင္းရဲ႕မိဘေတြ ကိုငါသတိရလိုက္တာကြာ……မင္းခုလုိတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားႀကီးျဖစ္ၿပီး ခုလိုေျပာတတ္ဆိုတတ္တဲ့ လူငယ္ေလးျဖစ္ေနၿပီဆိုတာ မင္းမိဘေတြ ျမင္ ခ်င္ေစလိုက္တာကြာ ေမာင္းကံေကာင္းရယ္။ မင္းကေတာ့ ေမာင္ကံေကာင္း ဆိုတဲ့အတိုင္း နာမည္နဲ႕လူနဲ႕လိုပ္ပါတယ္။ငါ့မွာသာ…

About ေဇာက္ ထိုး

ေဇာက္ ထိုး has written 44 post in this Website..