အနိစၥ= ဒုကၡ= အနတၱ=
ဗုဒၶ ရဲ႕လမ္းညႊန္မႈ..။
ပြားရႈဖို႕ အတန္တန္မွာခဲ့တယ္။
ဘယ္လိုပြားရမလဲ…
ဘာေတြ… ဘယ္လို အက်ိဳးရမွာလဲ..
အနိစၥ= အၿမဲမရွိတဲ့။ ဟုတ္တယ္ေလ.. ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးက ၿမဲလို႕လား။ အၿမဲမျပတ္ အသစ္အေဟာင္းေတြေျပာင္းလဲေနတာ.. ဘယ္မွာျမဲလို႕လဲ။ ဒါလဲ ““အနိစၥ”” မွန္တာေပါ့။

ဒုကၡ= ဆင္းရဲတဲ့။ ဟုတ္တာေပါ့.. ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးရွိေနေတာ့ နာတာ..က်င္တာ ကိုက္တာ ခဲတာ.. ဒီဆင္းရဲေတြရွိေနတာ.. ဘာျငင္းမွာလဲ။
ဒုကၡ=ဆင္းရဲႀကီးပဲ။ အဲ…..တစ္ခုေတာ့ သတိျပဳ.. သုခဆိုတာရွိလို႕ ဒုကၡဆိုတာသိရတာတဲ့…
အဲ… ဒီေကာင္ႀကီးရွိေနလို႕ ဒုကၡေတြ ခံစားေနရတာ ဆုိရင္…
ဒီေကာင္ႀကီးမရွိရင္.. သုခကိုေကာ ခံစားလို႕ရပါေတာ့မလား။ ဒါက ဘုရားေဟာနဲ႕ မဆုိင္ဘူးေနာ္..
ဒုကၡ-အရကို ဒီကိုယ္ေကာင္ႀကီးရႈရမယ္လို႕ ေကာက္ျပတဲ့ သူကိုေျပာတာ။

အနတၱ= အစိုးမရဘူးတဲ့။ အႏွစ္သာရမရွိဘူးတဲ့။ ဟုတ္တာေပါ့.. ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးမွာ ဘာမ်ားအႏွစ္သာရရွိလို႕လဲ။ ေသြးေတြ.. ျပည္ေတြ..
မစင္ေတြ.. ကလီစာေတြ.. အိုိ… ရြံစရာႀကီး။
အဲ….. တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ ဒီ အနိစၥ- ဒုကၡ- အနတၱ-ဆိုတာ ဗုဒၶရဲ႕ ႏႈတ္ထြက္ေတာ္ပဲ။
ဒါေပမယ့္…. နားလည္ဖို႕ျပန္ဆိုရာမွာေတာ့လဲ ရႈျမင္ပုံျခင္း တူေပမယ့္ ရႈရမယ့္ ေနရာ မတူပဲ.. မူကြဲနိဳင္တာေပါ့။
ဒါေပမယ့္ လူထဲမွာ အက်ိဳးမ်ားတယ္ဆိုရင္ေတာ့လဲ ဘာျဖစ္ျဖစ္ေကာင္းပါတယ္။

ဒီလို ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို
“မၿမဲဘူး”
“ဆင္းရဲတယ္”
“ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိဘူး”
အဲဒီလို ရႈပြားလို႕ ကိုယ့္အသိမွာ စြဲထင္သြားၿပီ..
စြဲျမင္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို မုန္းၿပီေပါ့။ မုန္းၿပီဆိုမွေတာ့ မစြဲလမ္းေတာ့ဘူး။ မစြဲလမ္းရင္ ခႏၶာဆုံးၿပီေပါ့။ ဒီေတာ့ ျငိမ္းေအးၿပီေပါ့။
ဒါက ခႏၶာကိုယ္ႀကီးထပ္မျဖစ္ေရး… ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးရွိေနလို႕ ခႏၶာဒုကၡေတြ ရလို႕..ခႏၶာကိုယ္ ထပ္မျဖစ္ေရး.. ဒို႕ အေရး.. ဒုိ႕အေရး…
ေနာက္ထပ္တနည္း
အနိစၥ=အၿမဲမရွိ။
ဒုကၡ=ဆင္းရဲ၏ ။
အနတၱ=ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိ။
ပါဠိေရာ… ျမန္မာျပန္ပါ အားလုံးတူပါတယ္။
အဲ.. မတူတာေလးက အပြားခံတဲ့ ႒ာန။ လူ႕ခႏၶာကိုယ္မွာ မဟုတ္ပဲ.. လူ႕စိတ္မွာ ပြားႀကည့္တာ။

ကဲ.. မူကြဲကို လူထဲခ်ႀကည့္ရေအာင္…
ပဘႆရမိဒံ စိတၱံ… လူ႕ပင္ကိုယ္စိတ္က ေတာက္ေျပာင္ေနတယ္တဲ့။ ဒါကို မေမ့နဲ႕။ အၿမဲသတိထား။ ဘုရားေဟာထားတာေနာ္။
လူ႕စိတ္မွာ အၿမဲတမ္းေဒါသေတြ အာဃာတေတြ ထႀကြေသာင္းက်န္းေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဆင့္မသင့္တဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာသာ လူ႕စိတ္မွာ ေလာဘေတြျဖစ္။ ေဒါသေတြျဖစ္။ အာဃာတေတြျဖစ္။ ငါကြဆိုတဲ့ မာနေတြျဖစ္တာပါ။
အဲဒီ ေလာဘ ေဒါသ မာန အာဃာတ ဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြ လူ႕စိတ္မွာ ထႀကြေသာင္းက်န္းတာဟာ အၿမဲတမ္းမဟုတ္ဘူး။ အဆင္မသင့္တဲ့ တခါတေလပါ။
ဒါေႀကာင့္ ဒီေလာဘ ေဒါသ မာန ဆိုတဲ့ကိေလသာေတြဟာ “အနိစၥ” လူ႕စိတ္မွာ အၿမဲျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပါလို႕။ လူတိုင္း အၿမဲစိတ္တိုေနလို႕လား။ တခါတေလေလးရယ္မွ တခါတေလေလးပါ။

ဒုကၡ= အဲဒီ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ မာနေတြ လူ႕စိတ္မွာျဖစ္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ လူမွာဆင္းရဲၿပီသာမွတ္။ ဒုကၡဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ လူ႕စိတ္မွာ ကိေလသာေတြ ျဖစ္လို႕။ ထႀကြေသာင္းက်န္းေနလို႕။ လူ ဆင္းရဲရတာ။
ေဒါသေတြျဖစ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကိုႀကည့္လိုက္။ လက္ေတြ႕သိျမင္ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို ေဒါသေတြႏွိပ္စက္လို႕ ေဒါသေတြအားႀကီးလို႕ ႏွလုံးရပ္ ေသြးတိုးၿပီး ေသသြားတဲ့အထိ။
ကဲႀကည့္… ေဒါသ ဆိုတဲ့ ကိေလသာ.. လူမွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဒုကၡေပးသလဲ။

အနတၱ= အဲဒီ ေလာဘေတြ.. ေဒါသေတြ.. မာနေတြ.. ဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြဟာ လူ႕အတြက္ ဘာမ်ားအႏွစ္သာရရွိသလဲ။ ဘယ္လိုအႏွစ္သာရမ်ား ေပးလို႕လဲ။
ဒါေႀကာင့္ ဘုရားက ေျပာတာ။ လူ႕အရည္အေသြးအျမင့္ဆုံးဟာ “ရဟႏၱာ”
ရဟႏၱာဆိုတာ ကိေလသာမရွိသူလို႕။

မသီတာေထြး ကိစၥ.. အနီးဆုံးေလးႀကည့္ႀကရေအာင္…
ေမာင္ထက္ထက္..
သူဟာ အၿမဲတမ္းေတာ့ ဒီလို သတ္ဖို႕.. ျဖတ္ဖို႕.. ေစာ္ကားဖို႕ေတြ ျဖစ္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕စိတ္ေကာင္းေနတဲ့ အခါေတြ အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။
သူ႕တသက္မွာ ဒီအရြယ္ ဒီအခ်ိန္ ဒီအခါမွ ဒါမ်ိဳးအထိလာျဖစ္တာကို ႀကည့္ရင္… သိနိဳင္ပါတယ္။
အဲ… သူစိတ္မွာ အၿမဲတမ္းေသာင္းက်န္းမေနတဲ့ ကိေလသာစိတ္ေတြ ၀င္ေရာက္ပူးကပ္လာခဲ့ပါၿပီ။ အဲဒီလို သူ႕စိတ္မွာ အၿမဲမရွိတဲ့ ေဒါသ မာန တဏွာ စတဲ့ ကိေလသာစိတ္ေတြ ၀င္လာေတာ့ သူဟာ မသီတာေထြးကို ေစာ္ကားမႈ။ သတ္မႈ။ ရိုင္းပ်မႈ စတဲ့ ျပစ္မႈေတြ က်ဴးလြန္ခဲ့ပါၿပီ။
အဲဒီလို က်ဴးလြန္ၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္.. ဖမ္းဆီးခံလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႕စိတ္မွာ ေဒါသေတြ.. မာနေတြ.. တဏွာေတြ ဆိုတာ မရွိေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာင္တေတြလဲ ရေနနိဳင္ပါတယ္။ ေဒါသေနရာမွာ ပူပန္မႈေတြလဲ အစားထိုး၀င္ေရာက္လာနိဳင္ပါတယ္။
ဒါေႀကာင့္ ေမာင္ထက္ထက္ရဲ႕စိတ္မွာ ဒီ ေဒါသတို႕ တဏွာတို႕ မာနတို႕ဆိုတဲ့ ကိေလသာစိတ္ေတြဟာ အၿမဲတမ္းေတာ့ထႀကြမေနပါဘူး။
အနိစၥ =အၿမဲမရွိတဲ့ အရာပါ။

ဒုကၡ= အဲဒီလို ေမာင္ထက္ထက္ရဲ႕ စိတ္မွာ ေဒါသေတြ မာနေတြ တဏွာေတြ စတဲ့ ကိေလသာစိတ္ေတြ ေသာင္းက်န္းၿပီး အဲဒီကိေလသာစိတ္ေတြကို နိဳင္ေအာင္ မထိန္းနိဳင္လို႕ ခုလို မုဒိမ္းက်င့္ လူသတ္မႈေတြက်ဴးလြန္လိုက္ေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ေတြ႕ႀကံဳ ခံစားရၿပီေပါ့။
ဒုကၡ=ကိေလသာေတြ ေမာင္ထက္မွာ ၀င္ေရာက္ခ်ယ္လွယ္ခံလိုက္ရေတာ့ ေမာင္ထက္ ဒုကၡေရာက္ၿပီေပါ့။ ဒုကၡေတြ မခံစားနိဳင္ေတာ့ သူ႕ကိုယ္သူေတာင္ ႀကိဳးဆြဲခ်ေသသြားရွာတယ္။ ဒါေတြဟာ ဘာေႀကာင့္လဲ သူ႕စိတ္မွာ ကိေလသာ၀င္ၿပီးအပူးခံလိုက္ရလို႕။

အနတၱ= အဲဒီ ေဒါသေတြ.. အဃာတေတြ.. မာနေတြ. ဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြဟာ ေမာင္ထက္ထက္အတြက္ေတာ့ ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိခဲ့ပါဘူး။ မရွိနိဳင္ပါဘူး။

ဒီေန႕ ေမာင္ေတာ ဘူသီးေတာင္ မွာ ေနႀကတဲ့ လူေတြ..
သူတို႕တေတြ အၿမဲတမ္း ခုလိုတဦးနဲ႕တဦး တအားမုန္းၿပီးေနႀကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ခုေတာ့ အဲဒီက လူေတြရဲ႕စိတ္ေတြမွာ ေဒါသေတြ မာနေတြ အာဃာတေတြ ၀င္ပူးခံလိုက္ႀကရပါတယ္။ အၿမဲတမ္း ထႀကြေနႀကတာမဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႕ အၿမဲတမ္း သတ္ေနႀကတာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေႀကာင့္..
“အနိစၥ” ေလာဘ ေဒါသ မာန အာဃာတဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြဟာ လူစိတ္မွာ အၿမဲရွိေနတဲ့အရာမဟုတ္ပါဘူး။ အနိစၥ- လူစိတ္မွာ အၿမဲမရွိတဲ့အရာပါ။

“ဒုကၡ” အဲဒီ ေဒါသ မာန အာဃာတ ေတြလူ႕စိတ္ေတြမွာ အ၀င္ခံလိုက္ရၿပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလူေတြ ဆင္းရဲၿပီသာမွတ္။
“အနတၱ” အဲဒီ ေလာဘ ေဒါသ မာန စတဲ့ ကိေလသာေတြဟာ လူေတြအတြက္ေတာ့ ဘာမွ အႏွစ္သာရ မရွိပါဘူး။

ဒီေန႕ ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္ေတာမွာ လူေတြသတ္ေနႀကတယ္။ လုယက္ေနႀကတယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ လူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
လူကို ေဒါသေတြ ေလာဘေတြ မာနေတြ ၀င္ပူးၿပီး အဲဒီေလာဘ ေဒါသ မာန ေတြက သတ္ေနႀကတာပါ။ ခုိးေနႀကတာပါ။ လုယက္ေနႀကတာပါ။
လူမွာ ေလာဘမရွိရင္ ခိုးမရနိဳင္ပါဘူး။
လူမွာ ေဒါသမရွိရင္ သတ္မရနိဳင္ပါဘူး။ ေသခ်ာစဥ္းစားႀကည့္ပါ။
ဒီလိုဆိုရင္ ခိုးတယ္ သတ္တယ္ဆိုတာ လူလား.. ကိေလသာလား။
လူတိုင္း အၿမဲတမ္းေကာ သတ္ေနလို႕လား။ အၿမဲတမ္းေကာ ခိုးေနလို႕လား။
ေလာဘ၀င္တဲ့အခ်ိန္ခုိးမိတယ္။ ေဒါသ၀င္တဲ့အခ်ိန္ သတ္မိတယ္။
ဒါေႀကာင့္ ေလာဘတို႕ ေဒါသတို႕ဟာ လူေတြမွာ အၿမဲျဖစ္ေနတဲ့အရာမဟုတ္ပါဘူး။ တခါတခါမွာျဖစ္တဲ့ အရာ။ ဒါေႀကာင့္ အနိစၥပါ။
အဲဒီ ကိေလသာေတြ၀င္ခံရင္ လူမွာ ဒုကၡေရာက္ပါၿပီ။
အဲဒီ ကိေလသာေတြဟာ လူသားေတြအတြက္ ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိတဲ့ အနတၱပါ။
အဲဒီလို လူစိတ္မွာ ပူး၀င္လာတဲ့ ကိေလသာေတြရဲ႕ မျမဲပုံ။ ကိေလသာေတြေႀကာင့္ ဆင္းရဲပုံ။ ကိေလသာေတြရဲ႕ အႏွစ္သာရမရွိပုံေတြကို ျမင္ေအာင္ႀကည့္ေနမယ္။ အၿမဲတမ္း လူမွာ မျဖစ္ေအာင္ သတိထားၿပီးပြားေနမယ္။ ဆိုရင္.. လူမွာ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ နည္းပါးသြားနိဳင္ပါတယ္။
လူမွာ ေဒါသ ၁၀-ခါျဖစ္လို႕ ၁၀-ခါ ဒုကၡေရာက္တာကို ျမင္ေအာင္ႀကည့္ၿပီး ေဒါသ နည္းေအာင္ သတိနဲ႕ပြားေနလို႕.. ေဒါသ ၅-ခါပဲ ျဖစ္ေတာ့ရင္ ဒုကၡလဲ ၅=ခါပဲ ျဖစ္ေတာ့မွာပါ။
ဟုတ္ကဲ့…
သေဘာမေပါက္ရင္လဲ တင္ျပပုံကၽြန္ေတာ္ညံ႕လို႕ပါ။
အနိစၥ။ ဒုကၡ။ အနတၱ။ အၿမဲမရွိတာ။ ဆင္းရဲတာ။ အႏွစ္သာရမရွိတာ။ ဒါေတြဟာ ဘုရားေဟာ။ တရားသေဘာကို ျမင္ေအာင္လို႕။
အဲ…. ဘယ္ေနရာမွာရႈမလဲ။
ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီး.. မၿမဲဘူး။ ဆင္းရဲတယ္။ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီး အႏွစ္သာရမရွိဘူး။
ဒါက တနည္း။ ဒီရႈနည္းက … ေနာင္ ခႏၶာမျဖစ္ေရးဆီ ဦးတည္။
ေနာက္တနည္း။
ေလာဘ. ေဒါသ. မာန. ဒီကိေလသာေတြဟာ လူမွာ အၿမဲမရွိဘူး။ အဲဒီတရားေတြဟာ လူကို ဆင္းရဲေစတယ္။ အဲဒီတရားေတြဟာ လူသားေတြအတြက္ ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိဘူး။ ဒီနည္းက လက္ရွိလူသားဘ၀ ျငိမ္းခ်မ္းေရး။
တကမၻာလုံးလူသားေတြ အဲဒီအျမင္ေပါက္သြားခဲ့ရင္…..

ကဲ … ဒါပါပဲ ေတာ္ၿပီ..
သူ႕အျမင္နဲ႕ သူ႕ရႈေဒါင့္ အားလုံးေတာ့ ေျဖာင့္ေနတာပါပဲ။ ဘယ္ဟာမွ မမွားပါဘူး။
စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းခ်င္တယ္။ လူသားဘ၀ ျငိမ္းခ်မ္းခ်င္တယ္ဆိုရင္.. ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေတြကို မၿမဲဘူး။ ဆင္းရဲေစတယ္။ လူအတြက္ အႏွစ္သာရမရွိဘူးရႈ။
ေနာင္ဘ၀ ဒီကိုယ္ေကာင္ႀကီးထပ္မျဖစ္ခ်င္ရင္… ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီး မၿမဲဘူး။ ဆင္းရဲတယ္။ အႏွစ္သာရမရွိဘူးရႈ။

ငါ ဦးေပဆုိတဲ့သူႀကီးဟာ “အနိစၥ” အၿမဲမရွိတဲ့သူႀကီး။ ေန႕စဥ္ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သူႀကီး။ တေန႕ ေသရမယ့္သူႀကီး။ ဒါေႀကာင့္ ငါ ဦးေပဟာ အနိစၥ။ အၿမဲမရွိသူႀကီး။

ငါဦးေပဆိုတဲ့ သူႀကီးဟာ “ဒုကၡ” ဆင္းရဲတုံး ဆင္းရဲခဲႀကီး။ ဒုကၡေကာင္ႀကီး။

ငါဦးေပဆိုတဲ့ သူႀကီးဟာ “ အနတၱ” ဘာမွ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ ေကာင္ႀကီး။
မ်ားမ်ားရႈပြားမွ .. ဦးေပဆိုတာႀကီးကိုမုန္းၿပီး .. ဦးေပဆိုတာႀကီး ေနာင္မွာဆုံးလို႕ လုံးလုံးႀကီး ဘာမွမျဖစ္ေတာ့မွ ဦးေပ ဒုကၡ ျငိမ္းမွာ။
ငါဦးေပဆိုတဲ့လူမွာ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ မာနေတြ အျမဲျဖစ္မေနဘူး။ တခါတခါေတာ့ျဖစ္တတ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေလာဘ ေဒါသ ေတြဟာ အျမဲမျဖစ္ပဲ တခါတခါမွ ျဖစ္လို႕ အနိစၥေကာင္ေတြ။

ငါဦးေပဆိုတဲ့လူမွာ ဒီကိေလသာဆိုတဲ့ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ မာနေတြ၀င္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ငါဦးေပဆင္းရဲၿပီ။ ဒုကၡေတြေတြ႕ၿပီ။ ေဒါသ အနည္းအမ်ားအတိုင္း ဆင္းရဲအနည္းအမ်ားလဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါေႀကာင့္ ဒီေဒါသေတြ မာနေတြဟာ ငါဦးေပအတြက္ေတာ့ ဒုကၡေကာင္ေတြပဲ။

ဒီေလာဘ ေဒါသ မာနေတြဟာ ငါဦးေပအတြက္ ဘာမွ အႏွစ္သာရ မရွိတဲ့ ကိေလသာေတြပဲ။ အနတၱေကာင္ေတြပဲ။
ဒီေတာ့ ဒီကိေလသာေတြဟာ ငါဦးေပမွာ အၿမဲျဖစ္ေနတာ မဟုတ္လို႕။ အနိစၥ။ ငါ့ကိုဆင္းရဲေစလို႕ ဒုကၡ။ ငါ့အတြက္ ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိလို႕ အနတၱ။

မ်ားမ်ားရႈပြားမွ ေလာဘ ေဒါသ ကိေလသာေတြရဲ႕ အျပစ္ေတြကိုျမင္လို႕ ကိေလသာကို ရြံမုန္းၿပီး ကိေလသာဆုံးေအာင္လုပ္လို႕…
လူ႕အဆင့္အျမင့္ဆုံးသူဟာ ရဟႏၱာ။
ရဟႏၱာဆိုတာ ကိေလသာ လုံး၀မရွိသူ။

About ေဇာက္ ထိုး

ေဇာက္ ထိုး has written 44 post in this Website..