အပိုင္း တစ္

ျမိဳ႕ငယ္ေလး၏မီးရထားဘူတာ႐ံုမွ ထြက္လာေတာ့ အသင့္ေစာင့္ေနေသာ ရြာမွ ျမင္းလွည္းကိုေတြ႕ရသည္။

ေမြးရပ္ေျမကိုမေရာက္တာၾကာျပီျဖစ္၍ျမင္းလွည္းေမာင္းသူက မသိသူျဖစ္ေပမဲ့ ေမတၱာရွင္ဟူေသာ

ျမင္းလွည္းေဘးတြင္ေရးထားေသာ စာလုံးၾကီးမ်ား၏ အရြယ္အစား၊အေရာင္ႏွင့္ ဒီဇိုင္းတို႕က အရင္

အတိုင္းသာ ရွိေနသျဖင့္ ရြာကျမင္းလွည္းမွန္း တန္းကနဲ သိလိုက္ရသည္က အဆန္းေတာ့မဟုတ္။

ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ ေစ်းလာဝယ္ျပီးျပန္မည့္ ေစ်းဝယ္ျပန္သူမ်ား၊ ရြာထြက္ေရာင္းကုန္မ်ား လာေရာင္းျပီးျပန္ၾကမည့္

ေစ်းေရာင္းျပန္သူမ်ား ကိုအဓိကထားျပီးတင္ေဆာင္ေခၚေလ့ရွိေသာ ဤျမင္းလွည္းကို ေစ်းၾကိဳျမင္းလွည္းဟု

အရပ္ေခၚ ေခၚၾကေလသည္။

ျမင္းလွည္းေပၚတြင္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိေနျပီျဖစ္၍ ျမင္းလွည္းေနာက္ပိုင္းတေနရာတြင္ဝင္ထိုင္ရန္ျပင္

ေနစဥ္ၾကာပြတ္ကိုင္ထားေသာျမင္းလွည္းဆရာေလး အနားကိုကပ္လာျပီး တရင္းတႏွီးႏႈတ္ဆက္လာသည္။

သူက ကိုယ့္ကိုသိသည္။

ဒီလိုနဲ႕ သူဖိတ္ေခၚရာ သူ႕ျမင္းလွည္းေရွ႕ပိုင္း ျမင္းလွည္းေမာင္းသူ သူ႕နေဘးတြင္ေနရာ ရသည္ေပါ့။

တခဏအၾကာျမင္းလွည္းထြက္ခ်ိန္တန္ေတာ့ ျမင္းလွည္းထြက္သည္။

တလမ္းလုံး ဟိုေမးဒီေမး ေမးလာေသာ ျမင္းလွည္းဆရာ၏စကားမ်ားကို အလိုက္သင့္ေျဖရင္း

ေတြးမိေတြးရာကို ေတြးေနမိသည္။

ရြာတြင္ အေဖနဲ႕အေမ ေနေကာင္းရဲ့လား။

ဦးၾကီးဦးေလး ေဒၚၾကီးေဒၚေလးမ်ားေကာ ေနေကာင္းၾကရဲ့လား။

ညီအကို ေမာင္ႏွမ ေဆြေဆြမ်ိဳးမ်ိဳးေတြေရာ ေနေကာင္းၾကရဲ့လား။

လားေပါင္းမ်ားစြာစဥ္းစားရင္း ထူးအိမ္သင္၏ ျငိမ္းခ်မ္းေသာေမ့အိမ္ ဆိုေသာ စာသားေလးက

ရင္ကို႐ိုက္ခတ္လာ၏။

ဆက္စဥ္းစားရင္း သူငယ္ခ်င္းေတြ စိတ္ ေရာက္သြားသည္။

ရြာတြင္ရွိေနေသးသူမ်ား၊ ျမိဳ႕ေရာက္ေနသူမ်ား၊ပင္လယ္ရပ္ျခားႏိုင္ငံျခားေရာက္ေနသူမ်ားကိုလည္း

အေသးစိတ္ေတြးမိသြားသည့္ေနာက္ ရြာတြင္က်န္ေနေသးေသာငယ္ေပါင္း သူငယ္ခ်င္းတို႕အားေတြ႕

ခ်င္စိတ္ကျပင္းျပလာေလသည္။

 သူငယ္ခ်င္းဟူေသာ စကားလုံး စိတ္ထဲထင္ဟပ္လာသည္ႏွင့္ တေယာက္ေသာ သူငယ္ခ်င္းကို

ျပင္းျပင္းျပျပ သတိယမိသြားေတာ့သည္။

မိမိတို႕ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ အလြန္အေရးပါေသာ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္။

အားကိုးရေသာသူငယ္ခ်င္းတေယာက္။

ငယ္ငယ္က ေဆာေဖာ္ေဆာ့ဖက္္၊ အလိုတူၾကံရာပါ မွသည္ အရြယ္အတန္ငယ္ရၾက၍

လူငယ္သဘာဝခ်စ္ေရးခ်စ္ရာကိစၥမ်ားအထိ အားကိုးရေသာ သူငယ္ခ်င္းၾကီးတေယာက္။

ျပည့္စုံေအာင္ သည္လိုဆိုၾကည့္ခ်င္ပါသည္။

ငယ္စဥ္ကသူငယ္ခ်င္း၊ နဲနဲအရြယ္ရလာေတာ့ ေအာင္သြယ္ေတာ္၊

လူ႕ေလာကလုပ္ကိုင္စားေသာက္မႈတြင္ေတာ့က်ေနာ္တို႕အားလုံးရဲ့ မိတ္ေဆြ၊

ေနာက္ေတာ့လမ္းညြန္ျပရာ ဆရာသမား ဟု ။

သူ႕ကိုတေယာက္ ဆိုတာထက္ တ-ရုပ္ ကိုေျပာရမွာပါ။

ဟုတ္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႕အားလုံးရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းၾကီး တ-ရုပ္ပါ။

သူက  “စာေခ်ာက္ရုပ္”။Scarecrow

အပိုင္း ႏွစ္

စပါးေပၚခ်ိန္နီးျပီဆို က်ေနာ္ႏွင့္အေဖ အေမတို႕လယ္ေတာတြင္ အိပ္ၾကသည္။

တေန႕ အေဖက ဝါးလုံးတြင္ေကာက္႐ိုးေတြပါတ္ျပီး ၾကိဳးႏွင့္စည္းေနသည္။

အေမက အေဖႏွင့္ က်ေနာ္တို႕၏အဝတ္စုတ္မ်ားႏွင့္ အလုပ္ရွုပ္ေန၏။

တနာရီနီးပါးအၾကာမွာေတာ့ အေဖလက္ရာ ဝါးလုံး ေကာက္႐ိုးပါတ္ အေပါင္းလက္ခဏာ၊

ပစၥည္းၾကီးႏွင့္ အေမ့လက္ရာသာမန္ထက္ရွည္ေသာ ဖားလ်ားလ်ား လက္၊ သာမန္ထက္ၾကီးေသာ

ပြတတ အင္းက်ီၾကီးျပီးေလျပီ။။

အေဖက တူရြင္းတေခ်ာင္းယူ လယ္ထဲကိုဆင္းျပီး သူ႕ေကာက္႐ိုးအေပါင္းလက္ခဏာၾကီးကို

ေျမတြင္ခိုင္ေအာင္စိုက္ေန၏။

အေဖစိုက္ျပီးေသာ အခါအေမကသူ႕ကလက္ရာ ပြပြဖားဖားဒီဇိုင္း အင္းက်ီႏွင့္ အဝတ္စေတြကို

ယူလာျပီး ဆင္ျမန္းေလရာ လူအသြင္နီးပါးကိုေဆာင္ေလျပီ။

သို႕ေသာ္ တခုက်န္ေနေသးရာ အေဖက တဲေထာင့္မွ က်ေနာ္(ေရာ္ဘင္ဟု)၏ ေလာက္ေလးေၾကာင့္ကြဲခဲ့ရေလ

ေသာ ေရအိုး ေဘးပြင့္ၾကီးကို ယူျပီး၊ ကြမ္းအစ္အတြင္းမွ ထုံးတခ်ိဳ႕ ေရေဖ်ာ္ အိုးတြင္ မ်က္လုံးပုံ၊ပါးစပ္ပံုေရးဆြဲ၊

ေနာက္ေတာ့ အရုပ္မွာေခါင္းတပ္ လိုက္ေလေတာ့ “စာေခ်ာက္ရုပ္ တရုပ္ မီး႐ႉးသန္႕စင္ ဖြားျမင္ေလျပီ

အသက္ တရာ့ႏွစ္ဆယ္ ရွည္ေစေသာ္” ဟု ဆိုရမေလာက္ပါဘဲ။

ေကာင္းျပီ သူ(စာေခ်ာက္ရုပ္) ႏွင့္ က်ေနာ္တို႕(လူ)သူငယ္ခ်င္းတစု မည္သို႕မည္ပုံသူငယ္ခ်င္းေတြ

ျဖစ္သြားရပံုကိုေျပာျပပါအံ့။

လယ္ယာေတာမ်ားကိုမ်က္စိတဆုံးျမင္ေနရေသာ က်ေနာ္တို႕ရြာပါတ္ဝန္းက်င္တြင္ က်ေနာ္တို႕

လယ္ကြက္ အနားတြင္သာ အလြန္ၾကီးမားေသာ ကုကၠိ ုပင္ၾကီးတပင္ရွိသည္။ ဤအပင္ၾကီးေအာက္

ေျမကြက္လပ္သည္ အဝန္းအဝိုင္းၾကီး ရသည္ကား အေတာ္အတန္လည္းက်ယ္၊အရိပ္ကလည္းေကာင္း၍

လယ္စိုက္ခ်ိန္လယ္သမားတို႕အနားယူ ထမင္းစားရာေနရာ၊ လယ္သိမ္းခ်ိန္က်ေနာ္တို႕လယ္ထြက္

စပါးေကာက္လိႈင္းစည္းတို႕ပံုရာေနရာ၊ အခါသင့္သလို လူၾကီးတို႕၏လယ္အေၾကာင္း၊ေရအေၾကာင္း၊

စပါးေစ်းအေၾကာင္း၊ေျပာဆိုရာေနရာ။ က်ေနာ္တို႕ကေလးမ်ား၏ ေဂၚလီပစ္၊က်ည္းသား႐ိုက္၊

ဖန္ခုန္၊ထုတ္ဆီးထိုးရာေနရာ ကြန္းရိပ္သာပင္ျဖစ္သည္။

ဆိုလိုရင္းက တရြာလုံးက ကေလးမ်ားဒီအပင္ေအာက္တြင္ေဆာ့ဖူးၾကသည္သာ။

ဆိုေတာ့ သည္အပင္နဲ႕မလွမ္းမကမ္းက အႏွီစာေခ်ာက္ရုပ္ႏွင့္ပါတ္သက္စရာမ်ားေပၚလာေတာ့သည္။

လိပ္ဥေပ်ာက္လို႕လိပ္မ ရွာ သူ႕ချမာငိုမဲ့ ငိုမဲ့ အၾကာၾကီး ေအာ္ႏိုင္ရန္ လိပ္ဥကို စာေခ်ာက္ရုပ္ ကဖြက္ေပးရ၏။

ကိုယ္လုံးေသးေသာ ကေလးတေယာက္အတြက္ စာေခ်ာက္ရုပ္ ၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ တြဲလြဲခိုျပီး အင္းက်ီေအာက္

ဝင္ေန၊ပုန္းေနႏိုင္၍ အနီးအနားတြင္တြင္ရွိေသာ ခ်ဳံပုတ္မ်ားကိုသာ ရွာတတ္သူေတြ ေနာက္တခါ လိုက္သူျပန္

ျဖစ္ရတတ္ေလျပီ။

အခ်ိန္တန္၍ ကစားပြဲျပီးေလေသာ္ မိမိတို႕ႏွင့္သက္ဆိုင္ရာ(အဖိုးတန္ဟုယူဆထားေသာ)

ကစားစရာမ်ားကို ကိုယ့္ေနရာႏွင့္ ကိုယ္ဆိုသလို စာေခ်ာက္ရုပ္၏ ကိုယ္တြင္းကိုယ္ပ ႏွစ္ဌာန၌

သိမ္းဆည္းၾကေလျပီ။

အေမကလည္း ကေလးမ်ားကိုခ်စ္တတ္သျဖင့္ စာေခ်ာက္ရုပ္၏ အဝတ္ေပၚတြင္ “အိပ္” မ်ား

ခ်ဳပ္ေပးထားသျဖင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးသိမ္းဆည္းၾကေလကုန္ ဟုဆိုေနသကဲ့သို႕။

ဒါကရြာမွကေလးအေပါင္းတို႕တရားဝင္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွ စာေခ်ာက္ရုပ္၏ သူငယ္ခ်င္း အခန္းက႑ ေပါ့။

အဲ ..ဒါဆို တရားမဝင္အေၾကာင္းအရာေလးေတြရွိေသးတယ္ေပါ့ေနာ္။

ဟုတ္ပါတယ္။

ကေလးတို႕ဘာသာဘာဝ ကစားလို႕အားရခ်ိန္ စားစရာေလးေတြ စားခ်င္ၾကေတာ့

ထန္းညက္၊ ၾကံသကာမ်ား အေမကတခါတရံ ေကြၽးတတ္ေပမဲ ့ သည့္ထက္ပိုျပီး

စားခ်င္ၾကေသာ က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႕သားမ်ားကေတာ့ ဘယ္ေၾကနပ္ပါ့မလဲ။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႕လယ္ကြင္းအစပ္က ဘၾကီးသန္းရဲ့ ျခံ ကပစ္မွတ္ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

ဘၾကီးသန္းက ဥယ်ာဥ္စိုက္တဲ့ ရြာ့သားၾကီးပါ။ ရြာ့မ်က္ႏွာဖုံးျဖစ္ေတာ့ ရြာထဲမွာေရာ

ျမိဳ႕မွာလဲအိမ္ရွိပါတယ္။ ဒီ ဥယ်ာဥ္ကိုေတာ့ ျခံေစာင့္ၾကီး အဘလွက ေစာင့္ေရွာက္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႕ေတြက အဲဒီ ျခံထဲက သရက္ပင္၊မာလကာပင္၊ဩဇာပင္ေတြကို အလစ္ဝင္ခူးၾကပါတယ္။

အဘလွရဲ့ ေန႕လည္ခင္းတေရးအိပ္တဲ့အခ်ိန္ဟာ အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္ပါဘဲ။

တခါတခါ အဘလွႏိုးလို႕လိုက္တတ္ေပမဲ ့(ကေလးေတြကိုခ်စ္တတ္လို႕ထင္ပါရဲ့)မိေအာင္လိုက္ေလ့မ

ရွိပါဘူး။ သူ႕တာဝန္ေက်ေအာင္ေျခာက္လွန္႕တဲ့သေဘာေလာက္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႕ကလဲ အတင့္ရဲ

လို႕ရတယ္ဆိုေပမဲ့ အဘလွရဲ့ ေခြးၾကီးကေတာ့ တအားလိုက္ ကိုက္တတ္တာမလို႕ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း

ေလးေတာ့ ဝင္ ရပါတယ္။  ေခြးၾကီး ေျပးလိုက္ရင္ ထန္းလွ်က္ခဲပစ္ေပးမဲ့အဖြဲ႕ကိုလဲ ဖြဲ႕ထားရပါတယ္။

အတိုခ်ဳပ္ရရင္ အဲဒီက ရလာတဲ့ မမွဲ႕ေသးတဲ့အသီးအႏွံေတြကို အေမတို႕ျမင္ရင္ ေသေအာင္အ႐ိုက္ခံရမွာေလ။

အဲဒီေတာ့ တခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ အေမတို႕လဲမျမင္ေအာင္ စိမ္းရာကေန မွဲ႕လဲလာေအာင္

အဲဒီ စာေခ်ာက္ရုပ္ရဲ့ ေကာက္႐ိုးေတြထဲ ထည့္ထား(ဒါမွမဟုတ္ ဖြက္ထား/မွဲ႕ေအာင္အုပ္ထား)ရတာေပါ့။

မွဲ႕ေတာ့မွ သစ္ပင္ၾကီးတဘက္ျခမ္း ျခံုကြယ္မွာ ဝိုင္းတြယ္ၾကရတာကလဲ “စာေခ်ာက္ရုပ္” ရဲ့ ေက်းဇူးပါဘဲ။

ဒီလိုနဲ႕ အရြယ္ေလးေတြက အထက္တန္းေက်ာင္းသားေလးေတြေရာက္လာေတာ့ ေအးမနဲ႕ ေအာင္စိုးကသမီး

ရီးစားေတြ ျဖစ္ၾကေရာ။

အရြယ္ေတြငယ္ေသးလို႕ မိဘေတြသိရင္ ဆူမွာ၊အ႐ိုက္ခံရမွာဆိုေတာ့ သူတို႕က

သူတို႕ရီးစားသဘာဝ ပို႕စကဒ္ေလးေတြကအစ၊ ခ်စ္စကားေျပာခ်င္တဲ့စကားလုံးေတြသီကုံးဖြဲ႕ထားတဲ့

စာတိုစာစေလးေတြ အလယ္ လက္ေဆာင္ေသးေသးမႊားမႊားေလးေတြကို ဖြက္ထားေပးရတာလဲ

သူ(စာေခ်ာက္ရုပ္) ပါဘဲ။

ေျပာရရင္ အေရးၾကီးတဲ့အခ်ိန္းအခ်က္ေတြကို အဲဒီမွာသူတို႕ ခ်စ္သူႏွစ္ေယာက္ရဲ့ သေကၤတနဲ႕

အခ်က္ေပးၾကပါသတဲ့။

ေနာက္ဆုံးေတာ့လဲ အဲဒီ စာေခ်ာက္ရုပ္ေနရာနားမွာဘဲ ခ်ိန္းျပီး ခိုးရာလိုက္သြားလိုက္ၾကတာ

ခုေတာ့ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ကေလး ၃ ေယာက္ရေနပါျပီ။

 ဪ ..ေျပာစရာ တခုကေတာ့ သူတို႕သားအၾကီးေလးနာမည္က အိမ္နာမည္ စာေခ်ာက္ရုပ္

ဆိုဘဲ။ ေက်းဇူးသိတတ္တာျဖစ္မွာေပါ့ေလ။

 

အပိုင္း သုံး

အဲဒီလို ငယ္စဥ္ကၾကည္ႏူးဘြယ္ရာ၊အမွတ္ရစရာ အေၾကာင္းအရာေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့

သူ(စာေခ်ာက္ရုပ္)ကို ရြာက ထြက္မလာခင္ တေန႕ လယ္ထဲသြားရင္း ေအးေအး

ေဆးေဆးၾကီး ထိုင္ၾကည့္ေနမိတယ္။

ဂ႐ုဏာတရား ၾကီးမားစြာ ကေလးတို႕အေပၚ အႏြံအတာခံခဲ့ေသာ စာေခ်ာက္ရုပ္ၾကီးပါလား။

တို႕မိသားစုရဲ့တာဝန္ကိုက်ရာေနရာက တာဝန္ေက်ေပးတဲ့ စာေခ်ာက္ရုပ္ၾကီးရယ္ပါလား…စသျဖင့္

ေရွးေဟာင္းေနာက္ျဖစ္ေတြ ေတြးေနရင္း ထိုင္ၾကည့္ေနမိတယ္။

ခဏလာနားဖို႕ၾကံတဲ့ ငွက္ကေလးေတြ၊စာကေလးေတြဟာ

ေလတိုက္လို႕လႈပ္သြားတဲ့ အဝတ္စတယမ္းယမ္းေၾကာင့္ ပ်ံေျပးၾကတယ္။

အရဲစြန္႕ျပီး လာစားတဲ့ စာကေလးတခ်ိဳ႕ေတာ့စားလိုက္ရပါရဲ့။

ဒါေပမဲ့အံုနဲ႕က်င္းနဲ႕ အုပ္လိုက္ၾကီးေတာ့လာျပီး ဆင္းမစားႏိုင္တာေတာ့ အမွန္ပါဘဲ။

လူ တေယာက္ေယာက္ရွိေနတယ္လို႕ ထင္ရေလာက္ေအာင္ျမင္ရလို႕ထင္ ပါရဲ့ေလ။

သူ(စာေခ်ာက္ရုပ္)အေၾကာင္းဆက္ျပီး စဥ္းစားမိတာကေတာ့။

 

တာဝန္ယူမႈ

သူ(စာေခ်ာက္ရဲ့)ရဲ့ တာဝန္ခ်ိန္ပါဘဲ။ သူ႕အေနနဲ႕ နားခ်ိန္နားရက္မရွိ၊ ေနပူမိုးရြာမေရွာင္တာဝန္ေက်ပါေပရဲ့။

ဘယ္လို ရာသီဥတု ပူပူ၊ေအးေအး၊ ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ၊ ဘာလာလုပ္လုပ္ သူကေတာ့ သူ႕တာဝန္

သူထမ္းေဆာင္ဖို႕ မတ္မတ္မားမားရပ္တည္ႏိုင္ပါေပ့။

ၾကည့္ေနရင္း သူ႕စကားသံကို ၾကားရသလိုရွိလာသည္။

“အို လူသား ပ်င္းရိျခင္း ေျခာက္ပါးဟု သင္တို႕ဆိုၾကသည္၊ ဆင္ေျခေပး၍ အလုပ္ကိုအခ်ိန္ေရႊ႕ျခင္းသာ

ျဖစ္၍ ပ်င္းရိျခင္းအစား “အခ်ိန္ေရႊ႕ျခင္း၊ဆင္ေျခမ်ားျခင္း၊အလုပ္ေရွာင္ျခင္း” ဟု ေခၚဆိုအပ္ေပသည္။

သင္သည္ ဤသို႕ေသာ အျပဳအမူကိုတၾကိမ္က်ဴးလြန္ဖူးပါက အၾကိမ္ၾကိမ္က်ဴးလြန္ရန္မေဝးေတာ့ျပီ။

တာဝန္ေက်ပါေလာ့၊ ဆင္ေျခေပး၍အလုပ္ကိုေဝးေအာင္ လုပ္၍မရ၊ ယေန႕ယခုအခ်ိန္တြင္လုပ္ႏိုင္ေသာ

အလုပ္ကိုျပီးေအာင္လုပ္လိုက္ျခင္းကသာ ယေန႕ယခုအခ်ိန္အတြက္ အလုပ္ကိုကုန္ဆုံးျပီးေျမာက္ေစျခင္း

ျဖစ္ေစသည္မဟုတ္ပါလား၊ တာဝန္ကိုေၾကာက္၍တာဝန္ေရွာင္ျခင္းက တာဝန္ပို ေစတတ္သည္ျဖစ္၍

မိမိတာဝန္ရွိေသာ အလုပ္တာဝန္ကိုေက်ပြန္ပါေလာ့။”

 

စိတ္ဓာတ္ၾကံ့ခိုင္မႈ

စာေခ်ာက္ရုပ္ၾကီးကလဲ ရုပ္ဆိုးပါေပ့၊ ညညမ်ားဆို မေကာင္းဆိုးဝါးတေကာင္နဲ႕ေတာင္ တူေသးေတာ့။

ၾကည့္ရတာ ဘယ္လိုမွၾကည့္မေကာင္းပါဘူး ဟု ဆိုသူတို႕ ဆိုၾကသည္။

သူ(စာေခ်ာက္ရုပ္)ကား  တံုဏွိဘာေဝ ဆိတ္ဆိတ္ေနေပ၏။

“နကမၼတိ” ေလာကဓံတရားရွစ္ပါးကိုမတုန္မလႈပ္ေသာ “သင္” ပါတကား။

စကားေျပာတတ္ပါက  သူ(စာေခ်ာက္ရုပ္)က ဤသို႕ ဆိုေလမည္လားမသိ။

” အသင္ လူသား၊ သင္သည္ေလာက၌ မိမိလုပ္စရာရွိသည္ကိုသာ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် တာဝန္ေက်ရင္းေအာင္ျမင္

ေအာင္ အားစိုက္လုပ္ကိုင္ပါေလာ့၊ ရွုံးနိမ္႕သြားေသာအေျခအေနတို႕မွ ျပန္လည္ရုံးထျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊

 လူတို႕၏ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္မႈတို႕အား လွ်စ္လွ်ဴ႐ႉ၍ကိုယ့္လုပ္ျမဲအလုပ္ကိုသာအာ႐ံုျပဳျခင္း သည္လည္းေကာင္း၊

အေျခအေန၊အေနအထားကိုၾကည့္၍ ဘာကိုမွမလုပ္ဘဲ ထိုင္ေနျခင္းမရွိ လုပ္လို႕ရသေလာက္ၾကိဳးစားလုပ္ေဆာင္

တာဝန္ယူျခင္းသည္လည္း ေကာင္း၊ သင္ တန္ဖိုးရွိေသာ လူသားအျဖစ္ကို ရယူပါေလာ့၊တျခားတပါးေသာသူတို႕

၏ ေဝဖန္ျပစ္တင္စကားတို႕သည္ကား အေလးထားစရာ အရာမဟုတ္ ကို သင္ “သိ” ပါေလာ့”။

 

ေပးဆပ္ႏိုင္မႈ

သူ(စာေခ်ာက္ရုပ္) အတြက္ ရပိုင္ခြင့္ဆိုတာ အဝတ္စုတ္မ်ား၊ေရအိုးကြဲႏွင့္ ေကာက္႐ိုးကဲ့သို႕

အဖိုးမတန္သည္မ်ားသာ။

သူ႕တာဝန္ယူထားသည္က သူ႕သခင္၏ စီးပြါးေရး၊သူ႕သခင္သားသမီးမ်ား၏ ပညာေရး၊ဘဝေရွ႕ေရး၊

ျပီးေတာ့ ဒီထက္ခ်ဲ႕ ရလွ်င္ လူသားတို႕အတြက္စားေရရိကၡာ ကို သူေစာင့္ေရွာက္ေပးေနသည္ပါ။

သူ႕တာဝန္အတြက္ သူဘာမွ ျပန္မရေသာ္လည္း၊ ေပးဆပ္မႈအတြက္ သူမတြန္႕ဆုတ္တတ္။

သူကဒီလိုဆိုျပန္ပါတယ္။

” အသင္ လူသား၊ ရလိုမႉအတြက္ အလုပ္လုပ္ျခင္းထက္ ရလိုျခင္းကင္းစြာအလုပ္လုပ္မႈမ်ိဳး(သို႕)

ေပးဆပ္မႈအတြက္အလုပ္လုပ္ျခင္း ကိုလည္း လူသားပီသစြာျပဳအပ္လွေပသည္။

သင္သည္မိမိတတ္ႏိုင္သေလာက္ေပးဆပ္ျခင္းျဖင့္ လူ႕ေလာကကိုအက်ိဳးျပဳပါေလာ့။

သင္အလုပ္တာဝန္ကို တာဝန္ေက်သူအျဖစ္ ပထမေပးဆပ္ပါ။

သို႕ျဖစ္ပါက သင္သည္ “သင့္ ေသာလူ” ဟု အမည္ သညာျဖစ္ေပၚပါမည္။

သင္၏မိသားစုအားတာဝန္ေက်သူအျဖစ္ဒုတိယေပးဆပ္ပါ။

သို႕ဆိုလွ်င္ သင္သည္ “ေကာင္းေသာ လူ”  ဟု အမည္သညာတြင္ ေစပါမည္။

သင္ပါတ္ဝန္းက်င္ရွိလူသားမ်ားကိုတာဝန္ေက်သူအျဖစ္ႏွင့္ သည္ထက္ပိုတတ္ႏိုင္လွ်င္

ေလာကလူသားမ်ားကို တာဝန္္ေက်သူအျဖစ္ေပးဆပ္ပါေလ။

ဤသို႕ ဆိုလွ်င္ သင္ကား  “ျမင့္ျမတ္ေသာလူ” အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ ခံရေတာ့မည္တည္း။

သင္၏ေပးဆပ္ျခင္းသည္ သင္၏ အဖိုးတန္မႈ ကို အဆင့္ခြဲျခား မွတ္တမ္းထားေတာ့မည္ျဖစ္၍

သင့္တန္ဖိုးကိုသင္ကိုယ္တိုင္ ကမၸည္းထိုးပါေလာ့။”

 

အပိုင္းေလး

သူ(စာေခ်ာက္ရုပ္) ႏွင့္ေတြ႕ဆုံျခင္းကားေကာင္းေသာ ေတြ႕ဆုံျခင္းျဖစ္ခဲ့ေပျပီ။

သူ႕ဘဝ သူ႕ရပ္တည္ခ်က္က ဘာမွတန္ဖိုးထားစရာအရာမ်ားျဖင့္ဆင္ယင္ထားျခင္း မရွိပါဘဲႏွင့္

လူ႕ေလာကကို အက်ိဳးျပဳႏိုင္စြမ္းေပသည္။

စကားမဆိုလက္ေတြ႕အလုပ္ကိုသာလုပ္ေသာ သူသည္ကား လူသားအား သင္ၾကားေနေပသည္။

အားလုံးအလယ္ မတင့္တယ္စရာအသြင္ရွိေကာင္းရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း လူတို႕၏ေရးဆြဲထားေသာ

ဖန္တီးေပးထားေသာ အျပဳံးတခုကို သူ႕ဆီမွာ သင္အခ်ိန္မေရြးေတြ႕ႏိုင္ေပမည္။

ျပဳံးျပဳံးျပဳံးျပဳံးတာဝန္အေက်ဆုံးစာေခ်ာက္ရုပ္ေရ………

ေခတ္ေဟာင္း သီခ်င္းတပုဒ္လို စာေခ်ာက္ရုပ္ကေလးရာငါေနာက္ဆုတ္မေျပးပါ လို႕

စိတ္ထဲကအၾကိမ္ၾကိမ္ရြတ္ဆိုေနမိပါတယ္။။

 

အပိုင္း ငါး

ရြာကိုျမင္ရျပီ။

ရြာထိပ္နားတြင္ရွိေသာ မိမိတို႕မိသားစုပိုင္လယ္ကြင္းဆီကို ျမင္ရေသာေနရာေရာက္ျပီ။

ထိုစဥ္..ျမင္းလွည္းသမားေလးမွ အကိုတို႕လယ္သိမ္းေနလို႕ ဦးၾကီးနဲ႕အရီးတို႕(က်ေနာ့အေဖနဲ႕အေမ)

အလုပ္သမားေတြကိုၾကီးၾကပ္ရင္း အကို႕ကိုလာေစာင့္မယ္လို႕မနက္ကအကို႕အတြက္

လွည္းခပါေပးရင္းမွာလိုက္တယ္ဗ် ဟုေျပာလာသျဖင့္ ေအး ..ေက်းဇူးကြာဟုေျပာရင္း၊

ငါဒီမွာဆင္းမယ္ေဟ့ဟု တဆက္တည္းေျပာလိုက္ပါေတာ့တယ္။

 လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့….

လယ္ကြင္းအစပ္မွ လွမ္းျမင္ရေသာ ကုကၠိ ုပင္ၾကီးေအာက္တြင္ လူစု လူေဝးကိုေတြ႕ရသည္။

ျပီးေတာ့ ကြင္းအလယ္က မဲမဲ မဲမဲ ႏွင့္ ေနပူထဲက တာဝန္က်တေယာက္၊(သို႕) က်ေနာ္တို႕၏မိတ္

ေဆြၾကီး၊ငယ္ေပါင္းၾကီး၊ဆရာသမားၾကီး စာေခ်ာက္ရုပ္ကို ေရးေတးေတးျမင္ေနရျပီ။

သြက္လက္ေသာေျခလွမ္းမ်ားက ဤအရပ္ဆီ ဦးတည္ေနေပမဲ့ မိသားစုကိုေတြ႕လိုစိတ္ေၾကာင့္

သြက္ေနတာလား…..   “ကိုစာေခ်ာက္ရုပ္” ကိုေတြ႕ခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ သြက္ေနတာလား ….

ေရာေႏွာလွ်က္ရွိေနသည္ကိုေတာ့ေဝခြဲ မရ ရင္း

” ေဟး……… ျပန္လာျပီေဟ့” ဟု ေအာ္လိုက္မိေလေတာ့သတည္း။

————————————-

About Victory

has written 6 post in this Website..