ထူးဆန္းေသာ တစ္ႏွင့္ ႏွစ္ပို႕စ္မ်ားတြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေရးသားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေလသည္။

ထူးဆန္းေသာ ဇရပ္ကေလး

ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း အညာေဒသရွိ ေက်းရြာ တစ္ရြာတြင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုေက်းရြာ၏ အမည္မွာ တိုင္းတာေက်းရြာဟူ၍ ျဖစ္၏။ တိုင္းတာရြာ၏ အေနာက္ေျမာက္ ခပ္လွမ္းလွမ္း အရပ္တြင္ ရြာဦးဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ရွိေလ၏။ ထုိဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ဥပုသ္ေန႕ အခါသမယမ်ား၌ ဥပုသ္သီတင္းသီလ ေဆာက္တည္သူမ်ား နားေနႏိုင္ရန္အတြက္ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ဇရပ္တစ္ေဆာင္ ရွိေလသည္။

ထိုဇရပ္ကေလးသည္ လူ ၃၀ ခန္႕ နားေနႏိုင္ေသာ အက်ယ္အဝန္းရွိေလသည္။ ဥပုသ္ေန႕မ်ားတြင္ မည္သုိ႕ေသာ ထူးျခားမႈမ်ိဳးကို မျပတတ္ေသာ္လည္း ဥပုသ္ေန႕ျပင္ပ အျခားေသာ ေန႕မ်ားတြင္ ထိုဇရပ္ေပၚ၌ အိပ္စက္ေသာ သူမ်ားသည္ ထူးဆန္းေသာ အိပ္မက္ကို ျမင္မက္တတ္ေလ၏။

ထိုအိပ္မက္ထဲတြင္ သမီးရည္းစား ျဖစ္ဟန္ရွိသည့္ လြန္စြာ ရုပ္ဆိုးေသာ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ႏွင့္ လြန္စြာ လွပေသာ မိန္းကေလးတို႕သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဖက္တြယ္ထားသည့္ အခိုက္ ဓားလွံမ်ား ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ လူမ်ားသည္ ေရာက္ရွိလာၿပီး ၎တို႕ ႏွစ္ဦး ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ တုပ္ေႏွာင္ကာ ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္ သြားေလသည္။ ယင္းေနာက္ ေခ်ာက္ကမ္းပါး တစ္ခု၏ ထိပ္တြင္ ႀကိဳးျဖင့္ တုတ္ေႏွာင္ထားေသာ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္အား ထိုေခ်ာက္ထဲသုိ႕ တြန္းခ်လိုက္သည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ ယင္းေနာက္တြင္ ထိုေယာက်္ားသားသည္ အိပ္မက္ေနသူ၏ ေဘးသို႕ ေရာက္လာသကဲ့သို႕ရွိၿပီး “ကၽြႏ္ုပ္ကား ေသခဲ့ေလၿပီ၊ သို႕ရာတြင္ ကၽြႏ္ုပ္ မေသေသး၊ ကၽြႏ္ုပ္အား အေသသတ္၍ ေကာင္းရာသို႕ ပို႕ပါေလာ့” ဟူ ေျပာၾကားကာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္ေလ၏။

အထက္ပါ အိပ္မက္သည္ ကြဲျပားျခင္း မရွိေပ။ ဥပုသ္ေန႕ျပင္ပ ေန႕ရက္မ်ား၌ အဆိုပါ ဇရပ္ေပၚ၌ အိပ္စက္ေသာသူ အမ်ားစုသည္ ထိုအိပ္မက္အား ျမင္မက္တတ္ေလသည္။ ထိုအိပ္မက္ကား တိုင္းတာရြာတြင္ လူေျပာမ်ားေသာ အိပ္မက္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုအိပ္မက္အား အေၾကာင္းျပဳ၍ “အိပ္မက္ မက္ခ်င္ရင္ ဇရပ္ေပၚသြားအိပ္” ဟူေသာ စကားသည္ တိုင္းတာရြာေလး၌ ေပၚထြက္လာခဲ့ေလေတာ့သတည္း။

x x x x x x x x x x

ထူးဆန္းေသာ လူႀကီးတစ္ဦး

တစ္ေန႕သ၌ အသက္ (၄၀) အရြယ္ခန္႕ရွိ လူႀကီးတစ္ဦးသည္ တိုင္းတာရြာေလး၏ ရြာဦးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႕ ဦးတည္ ေလ်ာက္လွမ္းလာသည္ကို ေတြ႕ရေလသည္။ ထိုလူႀကီး၏ မ်က္ႏွာတြင္ ႏႈတ္ခမ္းေမြး၊ မုတ္ဆိတ္ေမြးမ်ား ထူထပ္စြာ ေပါက္ေရာက္ေနေလသည္။ ထုိလူႀကီးသည္ သန္မာ ထြားက်ိဳင္းဟန္ရွိၿပီး လြယ္အိတ္ႀကီးတစ္လံုးကိုလည္း လြယ္ထားေလသည္။

ထိုလူႀကီးသည္ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းသုိ႕ ဝင္လိုက္သည္တြင္ ေက်ာင္း၌ ေမြးျမဴထားေသာ ေခြးမ်ားက ဝုိင္း၍ ေဟာင္ၾကေလသည္။ ကိုရင္ေလးမ်ား ေရာက္လာၿပီး ထိန္းလိုက္ေတာ့မွပင္ ေခြးမ်ားသည္ ျငိမ္သြားၾကေလသည္။ ထိုအခါ လူႀကီးက ကိုရင္ေလးမ်ားအား “ဆရာေတာ္ ရွိသလား ဘုရား” ဟူ၍ ေမးျမန္းေလ၏။ ကိုရင္ေလးမ်ားက ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းေပၚတြင္ ရွိေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ ထုိလူႀကီးသည္ ေက်ာင္းေပၚထပ္သုိ႕ တက္သြားေလေတာ့သည္။

ထိုလူႀကီးသည္ ေက်ာင္းေပၚထပ္သုိ႕ေရာက္လ်င္ ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ စာဖတ္ေနေသာ ဆရာေတာ္အား ဦးခ်ေလ၏။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္က ထိုလူႀကီးအား အထူးအဆန္းသဖြယ္ၾကည့္ၿပီး “ဒကာႀကီးက ဘယ္သူတံုး” ဟူ၍ ေမးျမန္းေလသည္။ ထိုလူႀကီးက “တပည့္ေတာ္ ျမစ္ႀကီးနားဘက္က ဆင္းလာတဲ့သူပါ ဘုရား၊ ဒီရြာနားတစ္ဝုိက္မွာ တပည့္ေတာ္ အမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္ဆိုလို႕ တပည့္ေတာ္ လာၿပီး စံုစမ္းတာပါ ဘုရား” ဟူ၍ ေလ်ာက္ထားေလ၏။

ထိုအခါ ဆရာေတာ္က ထိုလူႀကီးအား ေသခ်ာစြာၾကည့္ကာ “ဒကာႀကီးက အမ်ိဳးေတြရွာရင္း ဒီေက်ာင္းမွာ တည္းခ်င္တယ္ ဆိုပါေတာ့” ဟူ၍ ေျပာေလရာ ထိုလူႀကီးက “မွန္ပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ဒီေက်ာင္းမွာ ေခတၱခဏ တည္းခုိခ်င္လို႕ပါ ဘုရား” ဟူ၍ ေလ်ာက္ထားေလသည္။

“ေအးကြယ္ … တည္းဖို႕ ခြင့္ျပဳတာက အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးကြယ့္၊ ဒါေပမယ့္ …” ဆရာေတာ္သည္ စကားကို မဆက္ေသးဘဲ ရွိေနစဥ္ ထိုလူႀကီးက “တပည့္ေတာ္ ပံုစံကို ၾကည့္ၿပီး ဆရာေတာ္ အေနနဲ႕ လူဆိုးလို႕ ထင္ေကာင္း ထင္ႏိုင္ပါတယ္ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ လူေကာင္းပါ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မွာ အိမ္ေထာင္စု ဇယားေရာ၊ မွတ္ပံုတင္ပါ ပါလာပါတယ္ ဘုရား” ဟူ၍ ဆိုကာ ၎၏ လြယ္အိတ္ႀကီး အတြင္းမွ စာရြက္မ်ားအား ထုတ္ယူၿပီး ဆရာေတာ္အား ကပ္ေလ၏။

ဆရာေတာ္သည္ စာရြက္မ်ားအား ၾကည့္ရႈၿပီးေနာက္ “ေအးကြယ္ .. ဒကာႀကီး တည္းခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ရင္းနဲ႕ ေနေပါ့၊ သံဃာ့ပစၥည္း အဆိပ္သီးတဲ့ကြယ့္” ဟူ၍ ေျပာေလသည္။ လူႀကီးသည္ “မွန္ပါ့ဘုရား၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဘုရား” ဟူ၍ ျပန္လည္ ေလ်ာက္ထားေလ၏။

“ဒကာႀကီး ေနမယ္ဆိုရင္ ေဟာဟို ဇရပ္ေလးေပၚမွာ ေနေပါ့ကြယ္” ဟူ၍ ဆရာေတာ္က ေက်ာင္း၏ ျပတင္းေပါက္မွေန၍ ေက်ာင္း ေျမာက္ဘက္တြင္ရွိေနေသာ ဇရပ္ေလးအား ညႊန္ျပလိုက္ေလ၏။ ထိုအခါ လူႀကီးသည္ ဆရာေတာ္အား ဦးခ်ၿပီး ထသြားမည္ အျပဳတြင္ ဆရာေတာ္က “ဒကာႀကီး နာမည္က ဘယ္သူတံုးကြယ့္” ဟူ၍ ေမးျမန္းရာ လူႀကီးသည္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ လက္အုပ္ခ်ီရင္း “တပည့္ေတာ္ နာမည္ ေအာင္ေမာင္းပါ ဘုရား” ဟူ၍ ေလ်ာက္ထားကာ ၎ ေနထိုင္ရမည့္ ထူးဆန္းေသာ ဇရပ္ေလးဆီသုိ႕ ေလ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ေလေတာ့သတည္း။

x x x x x x x x x x

ထူးဆန္းေသာ မ်က္လွည့္

တိုင္းတာရြာေလး၏ အေနာက္ဖက္ တံခါးအနီးတြင္ ကင္းတဲေလးတစ္လံုး ရွိေလသည္။ ထိုကင္းတဲေလးေပၚတြင္ အသက္ (၃၀) အရြယ္ခန္႕ရွိ လူရြယ္တစ္ဦးသည္ ဖဲခ်ပ္ သံုးခ်ပ္အား ကစားလ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ ထိုအခိုက္ အျခားေသာ လူသံုးဦးသည္ ထိုလူရြယ္ ရွိေနေသာ ကင္းတဲေပၚသို႕ တက္၍ ထိုင္ေလသည္။

“ဘယ္လိုလဲ ေမာင္သု ရဲ႕၊ တစ္ေယာက္တည္း ပ်င္းေနသလား” ဟူ၍ ထိုလူရြယ္ထက္ အသက္ႀကီးပံုရေသာ လူတစ္ဦးက ေမးလိုက္ေလရာ ေမာင္သု ဆိုသူ လူရြယ္က “မပ်င္းပါဘူး ဦးေအာင္မူးရယ္၊ ေဟာဒီ ဖဲခ်ပ္ေလးေတြ ဘယ္လို ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ စဥ္းစားေနတာပါ” ဟူ၍ ျပန္ေျပာလိုက္ေလသည္။ “ဒါေလးမ်ား ေမာင္သုရယ္၊ ဘာမ်ား ေထြေထြထူးထူး စဥ္းစားစရာ လိုေသးလို႕လဲ၊ ဖဲခ်ပ္ဆိုတာ စကၠဴနဲ႕ လုပ္ထားတာ၊ စကၠဴဆိုတာက ဝါးက ျဖစ္လာတာလို႕ ၾကားဖူးတယ္၊ ဒီေတာ့ကာ အဲဒီ ဖဲခ်ပ္ေလးေတြက ဝါးက ျဖစ္လာတာေပါ့” ဟူ၍ ရယ္က်ဲက်ဲျဖင့္ ေျပာေလ၏။

“ဒီဖဲခ်ပ္ သံုးခ်ပ္က ေပါ့ေသးေသး ဖဲခ်ပ္ေတြ မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ေဟာဒီမွာပဲ ၾကည့္လိုက္ဗ်ာ” ဟူ၍ ေမာင္သု ဟူေသာ လူရြယ္သည္ ဦးေအာင္မူးႏွင့္ အျခား လူႏွစ္ဦးအား ဖဲခ်ပ္မ်ား၏ ေနာက္ေက်ာဘက္အား ျပလိုက္ေလသည္။ လူသံုးဦးသည္ ဖဲခ်ပ္မ်ားအား ၾကည့္ရႈလိုက္သည့္အခါ ၎တို႕၏ မ်က္ႏွာမ်ားသည္ ေတြးေဝသြားသည့္ဟန္ ျဖစ္သြားေလ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ၎ဖဲသံုးခ်ပ္၏ ေနာက္ေက်ာဘက္သည္ ရုိးရုိး ဖဲခ်ပ္မ်ားကဲ့သုိ႕ မဟုတ္ဘဲ စၾကာပံုသ႑ာန္ႏွင့္ အဆိုပါ စၾကာသ႑ာန္၏ အတြင္း၌မူ မ်က္ႏွာတစ္ျခမ္းသာ ရွိေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ ရုပ္ပံုတို႕ ပါရွိေနေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေလ၏။

“ေမာင္သုရဲ႕ ဖဲခ်ပ္က ဆန္းေတာ့ အဆန္းသားကြ” ဟူ၍ ဦးေအာင္မူးက ေျပာေသာအခါ ေမာင္သုဟူေသာ လူရြယ္က “ဖဲခ်ပ္ထဲကပံု ဆန္းတာက စဥ္းစားမရေသးလို႕ အျမင္ဆန္းတယ္လုိ႕ပဲ ေျပာႏိုင္ဦးမယ္။ ဒီဖဲခ်ပ္ကို တစ္ထြာေလာက္ အကြာက ၾကည့္မိသူေတြတုိင္းဟာ ၾကည့္ၿပီး ခဏအတြင္းမွာ အိပ္ေပ်ာ္သြားတတ္တယ္လို႕လည္း ၾကားဖူးထားေသးတယ္ဗ်” ဟူ၍ ေျပာၾကားလိုက္ေလ၏။

ဦးေအာင္မူးဆိုသူက ေမာင္သု ဆိုသူ လူရြယ္၏ စကားအား ျပန္လည္ ေခ်ပရန္ စကား စသည့္အေနျဖင့္ “ဒါကေတာ့” ဟူ၍ ျပန္လည္ ေျပာၾကားစဥ္မွာပင္ ဦးေအာင္မူး၏ ေဘးမွ လူႏွစ္ဦးသည္ တဝါးဝါးသန္းလာကာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း အျဖစ္သို႕ ေရာက္သြားေလေတာ့၏။

ထုိအခါ “ေတာ္ေသးတယ္ ေမာင္သုရယ္၊ ငါသာ အေစာကတည္းက ေဆးမစားမိခဲ့ရင္ တစ္ခါတည္း အိပ္ေပ်ာ္သြားမွာ အမွန္ပဲကြ၊ အခုေတာင္ ရီေဝေဝရယ္” ဟူ၍ ေျပာလိုက္ရာ ေမာင္သု ဟူေသာ လူရြယ္က “ကိုင္း … ျမင္ၿပီ မဟုတ္လားဗ်။ ဒါ လက္ေတြ႕ပဲ” ဟူ၍ ျပန္လည္ ေျပာၾကားလိုက္ေလ၏။

“ဒီႏွစ္ေယာက္က ရြာဦးေက်ာင္းမွာ ေရာက္ေနတဲ့ လူႀကီးနဲ႕ တစ္နည္းတစ္ဖံု ပတ္သက္မႈရွိလိမ့္မယ္လို႕ က်ဳပ္ကေတာ့ ထင္မိတယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေအာင္မူး အကူအညီနဲ႕ သူတို႕ကို သိပ္လိုက္ရတာပဲ။ သူတို႕ကို ေခၚသြားၿပီး စစ္ေမးရမယ္ဗ်ိဳ႕။ ဦးေအာင္မူးမွာ ထန္းရည္ အဆင့္သင့္ပါရဲ႕ မဟုတ္လားဗ်” ဟူ၍ လူရြယ္က ေမးလိုက္ရာ ဦးေအာင္မူးက ၎၏ ခါးၾကားတြင္မွ ထန္းရည္ပုလင္းထုတ္၍ ေပးေလ၏။

ေမာင္သု ဆိုေသာ လူရြယ္သည္ အိပ္ေပ်ာ္လ်က္ ရွိေသာ လူႏွစ္ဦး၏ ပါးစပ္ႏွင့္ အကၤ်ီမ်ားေပၚသုိ႕ ထန္းရည္မ်ား ေလာင္းခ်ကာ ထိုလူႏွစ္ဦးအား ဦးေအာင္မူးႏွင့္အတူ ထမ္းပုိးကာ ကင္းတဲအနီးရွိ ဦးေအာင္မူး၏ အိမ္သို႕ ထမ္းပိုး သယ္သြားေလေတာ့၏။

x x x x x x x x x x

ထူးဆန္းေသာ ေက်ာက္ျပားေလး

တစ္ေန႕သ၌ တုိင္းတာရြာ၏ ရြာဦးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝင္း အတြင္းရွိ မန္းက်ည္းပင္ႀကီးေအာက္တြင္ ကိုရင္ေလးႏွစ္ပါးသည္ ထိုင္လ်က္ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ ထိုကိုရင္ ႏွစ္ပါးအနက္ ငတက္ ဟူေသာ ကိုရင္မွ ဖိုးတူ ဆိုေသာ ကိုရင္အား ဤသုိ႕ ေျပာေလ၏။

“ေဟ့ေကာင္ ဖိုးတူ၊ ဒီမနက္ ဇရပ္ေပၚမွာ ငါ တံမ်က္စည္း သြားလွည္းေတာ့ ဘာေတြ႕ခဲ့လဲ သိလား” ဟူ၍ ေျပာေလရာ ဖုိးတူ ဟူေသာ ကိုရင္မွ –
“ဘယ္သိမလဲကြ၊ တံမ်က္စည္းလွည္းရင္ အမိႈက္ေတြပဲ ေတြ႕မွာေပါ့”
“ေဟ့ေကာင္၊ ငါက အေကာင္းေျပာေနတာကြ၊ အမိႈက္ေတြ႕တယ္ဆိုတာေတာ့ မင္းေျပာမွလားကြ၊ ငါေတြ႕ခဲ့တာ ထူးဆန္းလုိ႕ အဲဒါ မင္းကို ေျပာခ်င္တာ”
“ေဟ့ေကာင္ ငတက္၊ ထူးဆန္းေတာ့ဆိုေတာ့ မင္းကို အိပ္မက္ထဲက လူႀကီးက ကိုယ္ထင္ ျပလိုက္တာလားကြ၊ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ငါ ဇရပ္နား မသြားရဲေတာ့ဘူး”
“မင္းကလည္း ထူးဆန္းတယ္ဆိုတာနဲ႕ သရဲကို သြားေျပးျမင္ေတာ့တာပဲ။ ၿပီးေတာ့ မင္းကို ေျပာရဦးမယ္၊ ဒီေက်ာင္းဝုိင္းထဲမွာ ငါတို႕က အိမ္ရွင္ေတြကြ၊ သရဲဆိုတာ အိမ္ရွင္ကို မေျခာက္ရဲဘူးလို႕ လူႀကီးတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးတယ္ကြ၊ အိမ္ရွင္ကို ျပန္ေျခာက္လို႕ အိမ္ရွင္က ေမာင္းထုတ္လိုက္ရင္ သူတို႕က ထြက္သြားရတယ္တဲ့ကြ၊ ငါ ကေတာ့ ေၾကာက္ဘူး၊ ငါကို လာေျခာက္လို႕ကေတာ့ ေမာင္းထုတ္လိုက္မွာပဲ”
ဟူ၍ ကိုရင္ငတက္မွ ၎၏ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ကိုရင္ဖုိးတူအား ရွည္လ်ားစြာ ေျပာျပလိုက္ေလ၏။ ထိုအခါ ကိုရင္ဖုိးတူမွ –
“ဟုတ္လားကြ၊ ဒါဆို ငါလည္း သရဲ မေၾကာက္ေတာ့ဘူးကြာ”
“ေအး … အဲဒီလို လုပ္စမ္းပါကြ၊ မင္းက သရဲဆိုတာနဲ႕ ငါေျပာမယ့္ စကားေတာင္ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိဘူး”
“ထူးဆန္းတာ ေတြ႕ခဲ့တယ္လို႕ ေျပာတာေလကြာ”
“ေအး … ဟုတ္တယ္။ ငါ ထူးဆန္းတာ ေတြ႕ခဲ့တယ္ကြ၊ မင္း ဘယ္သူမွေတာ့ ေလ်ာက္မေျပာနဲ႕ဦး၊ ငါ ေတြ႕ခဲ့တဲ့ ထူးဆန္းတာက ဟိုလူႀကီးရဲ႕ ေခါင္းဦးေအာက္က ေတြ႕ခဲ့တာကြ” ဟူ၍ ကိုရင္ငတက္မွ ကိုရင္ဖုိးတူ၏ အနီးသို႕ကပ္က တုိးတုိးေလး ေျပာလိုက္ေလ၏။

ထိုအခါ ကိုတင္ဖုိးတူမွ “မင္း ေခါင္းအံုးေအာက္က ဘာေတြ႕ခဲ့လို႕တုန္းကြ၊ ငါ့ကုိလည္း ျပဦး” ဟူ၍ ေျပာေလရာ ကိုရင္ငတက္မွ “မင္းေတာ့ ျပလို႕မရဘူးကြ၊ မင္း ၾကည့္ခ်င္ရင္ ဇရပ္ေပၚ တံျမတ္စည္း လွည္းေတာ့မွ သူ႕ေခါင္းအံုးေအာက္ သြားၾကည့္ေပါ့ကြ” ဟူ၍ ျပန္လည္ ေျပာဆိုေလ၏။

“ေအး .. ဒါဆိုရင္ မနက္ျဖန္က် မင္း တံမ်က္စည္း မလွည္းနဲ႕ကြာ၊ ငါ လွည္းမယ္၊ ဒါနဲ႕ မင္းေတြ႕ခဲ့တာက ဘာမို႕လို႕ ထူးဆန္းတယ္လို႕ ေျပာရတာတုန္းကြ” ဟူ၍ ေျပာေလရာ “ငါ ေတြ႕ခဲ့တာ အနက္ေရာင္ ေက်ာက္ျပားေလးကြ၊ အဲဒီ ေက်ာက္ျပားေလးေပၚမွာ အင္းကြက္ေတြလည္း ေရးထားတယ္ကြ” ဟူ၍ ကိုရင္ငတက္က ေျပာလိုက္ေလေတာ့၏။

x x x x x x x x x x

ယခု ေရးသားမည့္ ပို႕စ္အဆက္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း …

ထူးဆန္းေသာ ဖုိးသူေတာ္

ရြာဦး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ အမ်ိဳးရွာရန္ဟုဆိုကာ တည္းခုိေနေသာ ဦးေအာင္ေမာင္းသည္ မနက္ခင္းမွ ေန႕ခင္းပိုင္းအခ်ိန္ထိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ေဝယ်ာဝစၥ ျပဳလုပ္ရင္းျဖင့္ ေနထိုင္ေလ့ၿပီး ေနခင္းပိုင္းတြင္ အမ်ိဳးရွာရန္ဟုဆိုကာ ၎၏ လြယ္အိတ္ႀကီးအား လြယ္လ်က္ ထြက္သြားတတ္ေလသည္။

ဦးေအာင္ေမာင္း ေရာက္ရွိၿပီး ႏွစ္ပတ္ခန္႕အၾကာတြင္မူ ေခါင္းတံုးေျပာင္ေျပာင္၊ အဝတ္အျဖဴအား ဘုန္းႀကီးမ်ား သကၤန္းရမ္းသကဲ့သုိ႕ ဝတ္ရုံထားသည့္ လူတစ္ဦးသည္ ေတာင္းႀကီးႏွစ္လံုးအား ထမ္းပုိးျဖင့္ လွ်ိဳထမ္းလ်က္ ရြာႀကီးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႕ ေရာက္ရွိလာျပန္ေလ၏။ ထိုလူ (ဖိုးသူေတာ္) သည္လည္း ဆရာေတာ္အား ေလ်ာက္ထားကာ ေခတၱ တည္းခုိခ်င္ေၾကာင္း ေလ်ာက္ထားေလ၏။ ဆရာေတာ္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ ဖုိးသူေတာ္သည္ ဦးေမာင္ေမာင္းေနသည့္ ဇရပ္ေပၚတြင္ ေနခြင့္ရခဲ့ေလသည္။

ဖုိးသူေတာ္သည္ ဦးေအာင္ေမာင္းအား ေတြ႕သည့္အခါ “ေဟ့လူ ခင္ဗ်ားက လူဆိုးလား သူခုိးလား” ဟူ၍ ေမးေလရာ ဦးေအာင္ေမာင္းသည္ ေတြ႕ေတြ႕ခ်င္း ေဆာက္ႏွင့္ထြင္း ဆိုသကဲ့သုိ႕ လြန္စြာ စိတ္ဆုိးသြားၿပီး “လူေကာင္း ဖုိးသူေတာ္ရဲ႕၊ လူေကာင္း၊ ေဟာဒီမွာေတြ႕လား မတန္ဘဲ အဝတ္ျဖဴ မဝတ္ဘူး” ဟူ၍ ၎၏ အကၤ်ီအား ကိုင္ျပကာ ေျပာေလေတာ့၏။

ထိုအခါ ဖုိးသူေတာ္က “လူေကာင္းဆိုလည္း လူေကာင္းေပါ့” ဟူ၍ တစ္ကိုယ္တည္း ေရရြတ္သည့္ဟန္ျဖင့္ ေျပာကာ ၎၏ ေတာင္းအတြင္းမွ အဝတ္ျဖဴအား ထုတ္ယူ၍ ဇရပ္ၾကမ္းျပင္ေပၚ၌ခင္းကာ အိပ္စက္ေလေတာ့၏။ ဦးေအာင္ေမာင္းသည္ ဖုိးသူေတာ္အား မၾကည္သလိုၾကည့္ရင္း “ဖုိးသူေတာ္ ငပ်င္းပဲ” ဟူ၍ ေျပာေလ၏။ သုိ႕ရာတြင္ ဖိုးသူေတာ္မွာမူ ဘာမွ ျပန္ေျပာျခင္း မရွိခဲ့ဘဲ ခဏအၾကာတြင္ ဖုိးသူေတာ္ထံမွ ေဟာက္သံမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့ေလေတာ့သည္။

ေနာက္တစ္ေန႕ အရုဏ္တက္သုိ႕ ေရာက္ေသာအခါ အုန္းေမာင္းေခါက္သံေၾကာင့္ ဦးေအာင္ေမာင္းသည္ ႏိုးလာေလသည္။ ၎ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ရွိေနေသာ ဖုိးသူေတာ္မွာမူ အိပ္စက္ေနဆဲပင္ ရွိေသး၏။ ဦးေအာင္ေမာင္း မ်က္ႏွာသစ္၍ ျပန္လာသည့္တုိင္ ဖုိးသူေတာ္မွာမူ ေဟာက္သံေပး၍ အိပ္စက္ေနဆဲပင္ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။

ထိုအခိုက္ ၎တို႕ အိပ္စက္ရာ ဇရပ္ဆီသုိ႕ ကိုရင္ေလးတစ္ပါး ေရာက္ရွိလာေလသည္။ ကိုရင္ေလးက ဦးေအာင္ေမာင္းအား “ဒကာႀကီး … ဒီေန႕ ရြာထဲကို ဆြမ္းခံလိုက္ခဲ့ပါလား၊ ငစိုးက ညက ေခ်းပါၿပီး ဖ်ားေနလို႕၊ အဲဒါ ခုဆြမ္းခံသြားဖို႕ ေက်ာင္းသားမရွိလို႕” ဟူ၍ ေျပာေလ၏။ ထိုအခါ ဦးေအာင္ေမာင္းက “ရပါတယ္ ကိုရင္ေလးရယ္၊ ဆြမ္းခံသြားဖို႕ ေက်ာင္းသားမရွိရင္ တပည့္ေတာ္ လိုက္ခဲ့ေပးပါ့မယ္ ဘုရား” ဟူ၍ ျပန္လည္ ေလ်ာက္ထားေလ၏။

အရုဏ္ဆြမ္းခံၾကြၿပီး ေက်ာင္းသို႕ ျပန္ေရာက္လာသည့္အခါ ဦးေအာင္ေမာင္းသည္ တခူးခူး အိပ္ေပ်ာ္ေနလ်က္ ရွိေသာ ဖုိးသူေတာ္ အနီးသုိ႕ကပ္ၿပီး “ေဟ့ … ဖိုးသူေတာ္၊ လူေတြ ႏိုးေနၿပီ” ဟူ၍ အသံကို အနည္းငယ္ျမင့္ကာ ေျပာေလ၏။ ထိုအသံေၾကာင့္ ဖုိးသူေတာ္မွာ အိပ္ယာထက္ ထ၍ ငုတ္တုတ္ထုိင္ၿပီးေနာက္ ဦးေအာင္ေမာင္းအား စူးစူးႀကီးၾကည့္ကာ “ဒီမွာ အိပ္လို႕ ေကာင္းေနတုန္းရွိေသးတယ္၊ လူေတြ ႏိုးေနတာမ်ား အလန္႕တၾကားျဖစ္ေအာင္ ေျပာရတယ္လုိ႕၊ ဒီမွာ မွတ္ထား၊ က်ဳပ္က လူ မဟုတ္ဘူး၊ ဖုိးသူေတာ္ဗ်၊ ဖုိးသူေတာ္” ဟူ၍ ေဒါသသံျဖင့္ ေျပာၿပီး ျပန္လည္၍ အိပ္စက္ေလေတာ့၏။

x x x x x x x x x x

ထူးဆန္းေသာ ေဆြးေႏြးဝိုင္း

တစ္ခုေသာ ေန႕ခင္းပိုင္းအခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ေလ၏။ ရြာဦးဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၏ အေပၚထပ္တြင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ တိုင္းတာရြာအတြင္းမွ လူမ်ားကို ေတြ႕ရေလသည္။ ၎တို႕မွာ စုစုေပါင္း အေယာက္ ၂၀ ခန္႕ ရွိေလ၏။ ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ ထိုင္ေနေသာ ဆရာေတာ္မွ ဤသို႕ မိန္႕ေလသည္။

“သူႀကီးနဲ႕တကြ ရြာရဲ႕ ရပ္မိရပ္ဖေတြကို ေခၚရတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ မေန႕ညက ဘုန္းႀကီးမက္တဲ့ အိပ္မက္ေၾကာင့္ပဲကြယ့္၊ အိပ္မက္ဆိုတာေတာ့ အစြဲအလန္းနဲ႕ သံေယာဇဥ္ ရွိၾကေသးသူတိုင္း မက္ၾကတာပဲ၊ ဘုန္းႀကီးလည္း သာမာန္ပုဂၢိဳလ္ပဲဆိုေတာ့ မက္တာေပါ့ေနာ္၊ မေန႕ညက ဘုန္းႀကီး မက္တဲ့ အိပ္မက္ထဲမွာ ဒကာႀကီးတို႕ ေျပာေျပာေနတဲ့ ဇရပ္ေပၚက အိပ္မက္ေပးတယ္ဆိုတဲ့ ရုပ္ဆုိးဆုိးနဲ႕ လူကို ေတြ႕လိုက္ရလို႕ပဲကြယ့္”

သူႀကီးႏွင့္ ရြာ၏ ရပ္မိရပ္ဖမ်ားသည္ ဆရာေတာ္ မိန္႕ေတာ္မူသည့္ စကားမ်ားအား စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ေနၾကေလ၏။ ဆရာေတာ္သည္ သူ၏ စကားအား ဆက္၍ ေျပာေလ၏။

“ဇရပ္ေပၚက လူက အိပ္မက္ထဲမွာ ဘုန္းႀကီးဆီကို ေရာက္လာတယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူက ေလ်ာက္တယ္ကြယ့္၊ ဆရာေတာ္ ဘုရား၊ တပည့္မွာ အႏၱရာယ္နဲ႕ နီးကပ္ လာပါၿပီဘုရား၊ သို႕ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ထံပါး လာေရာက္ ေလ်ာက္ၾကားပါသည္ဘုရား လို႕ ေလ်ာက္တာကြယ့္”

ထိုအခါ သူႀကီးမွ “သူက ဘာေတြ ေလ်ာက္သြားတာတံုးဘုရား” ဟူ၍ ေလ်ာက္ထားေလရာ ဆရာေတာ္မွ –
“ဒီလို သူႀကီးရဲ႕၊ သူ ေလ်ာက္သြားတာေတြထဲမွာ ေမာင္ေအာင္ေမာင္းက အဓိက ျဖစ္ေနတယ္ကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ ေမာင္ေအာင္ေမာင္း မရွိတုန္း ခင္ဗ်ားတို႕ကို ေခၚၿပီး ေျပာရတာ” ဟူ၍ မိန္႕ေလ၏။

“ကိုေအာင္ေမာင္းက ဇာတ္လိုက္ဆိုေတာ့ သူက လူဆုိးမ်ား ျဖစ္ေနသလားဘုရား” ဟူ၍ တစ္ေယာက္ေသာ ရပ္မိရပ္ဖ တစ္ဦးက ေလ်ာက္ထားေလရာ ဆရာေတာ္မွ ဤသို႕ မိန္႕ေလ၏။

“ဟုတ္တယ္ ဒကာျဖဴေရ၊ ေမာင္ေအာင္ေမာင္းကို ရုပ္က လူဆုိးရုပ္ေပါက္ေပမယ့္ စိတ္ထား ေကာင္းတယ္လို႕ ဘုန္းႀကီးက ထင္ထားခဲ့တာ၊ အိပ္မက္ထဲမွာ ေျပာသြားခဲ့တဲ့ထဲမွာေတာ့ ေမာင္ေအာင္ေမာင္းက တကယ့္ကို စိတ္ညံ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္ကြဲ႕”

“ဆရာေတာ္ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႕ကုိ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေလး သိရေအာင္ ဇရပ္ေပၚက လူႀကီး ေလ်ာက္ထားသြားတာေလးကို ထပ္ေျပာပါဦးလား ဘုရား” ဟူ၍ သူႀကီးမွ ေလ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္မွ မိန္႕ျပန္ေလ၏။

“ဒီလို သူႀကီးရဲ႕၊ သူေျပာသြားတာေတြကို ဘုန္းႀကီး အေနနဲ႕ ေျပာရရင္ေတာ့ သူက သူ႕ရဲ႕မင္းသားေလး သိမ္းဆည္းထားခဲ့တဲ့ ေရႊေငြေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ေနရတဲ့ လူတဲ့ကြဲ႕၊ ၿပီးေတာ့ သူက ေျပာေသးတယ္၊ ဇရပ္ေပၚမွာ လာအိပ္တဲ့လူေတြကို အိပ္မက္ေပးရတာကလည္း အဲဒီဘဝက ကၽြတ္လြတ္ခ်င္လို႕တဲ့ကြဲ႕၊ သူ႕ရဲ႕ မင္းသားေလးက သစၥာျပဳၿပီး သူ႕ကို မွာၾကားခဲ့တယ္ဆိုပဲ၊ မင္းသားေလး ထားရစ္ခဲ့တဲ့ ဥစၥာေတြကို လူဆိုးေတြရဲ႕ ရန္က ကာကြယ္ၿပီး အခ်ိန္က်တဲ့အခါ စိတ္သေဘာထား ရုိးသားၾကတဲ့ လူေတြကို ေပးရမယ္၊ ၿပီးရင္ အဲဒီ ဥစၥာေတြထဲက သံုးပံု ႏွစ္ပံုကို သာသနာအတြက္ လွဴဒါန္းရမယ္၊ က်န္တဲ့ တစ္ပံုထဲကမွ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ၿပီး မင္းသားေလးနဲ႕ သူ႕အတြက္ ရည္စူး အမွ်အတန္း ေပးေဝရမယ္လုိ႕ ေျပာတယ္ သူႀကီးရဲ႕”

“စိတ္ဝင္စားစရာပဲ ဘုရား၊ ဆက္မိန္႕ပါဦးဘုရား”

“ေအးကြယ့္၊ သူက ေျပာတယ္၊ တပည့္ေတာ္ အေနနဲ႕ မင္းသားေလး ထားခဲ့တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ရင္းနဲ႕ ေစာင့္လာခဲ့တာ မင္းသားေလး မွာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကို ေက်ာ္လြန္ လာခဲ့ပါၿပီ ဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ အေနနဲ႕ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ရွိတဲ့ ဇရပ္ေပၚမွာ လာေရာက္ အိပ္စက္ၾကတဲ့ ရုိးသားသူေတြကို အိပ္မက္ ေပးခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား လို႕ ေျပာေတာ့ ဘုန္းႀကီးက သူ႕ကုိ ျပန္ေမးေသးတယ္ကြဲ႕”

“မွန္ပါ၊ ဘယ္လိုမ်ား ဆရာေတာ္က ျပန္ေမးလိုက္တာပါလဲ ဘုရား”

“ဘာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းဝုိင္းထဲက ဇရပ္ေပၚမွာ အိပ္တဲ့လူေတြမွ အိပ္မက္ ေပးရတာတံုးလို႕ ေမးတာကြယ္၊ ဒီအခါ သူက ေျပာတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ ဘုရား၊ ဆရာေတာ္ ဘုရားရဲ႕ ေက်ာင္းဝင္းထဲက ဇရပ္က တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အရွင္ မင္းသားေလး ထားရစ္ခဲ့တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ရွိတဲ့ ေနရာနဲ႕ နီးလို႕ပါပဲ ဘုရားလို႕ ေျပာတယ္ကြယ့္”

“ဒါနဲ႕ သူ႕မင္းသားေလး ထားခဲ့တဲ့ ဥစၥာေတြက ဘယ္နားမွာလို႕ ေျပာေသးလဲဘုရား”

“သူႀကီးက ေလာဘ တက္ေနၿပီထင္တယ္” ဟူ၍ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးျဖင့္ မိန္႕ေလရာ သူႀကီးမွ –

“မဟုတ္ရပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္က သိခ်င္ရုံပါ ဘုရား” ဟူ၍ ၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္ပင္ ျပန္လည္ ေလ်ာက္ထားေလ၏။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္မွ –

“ရီစရာအေနနဲ႕ ဘုန္းႀကီးက ေျပာတာပါ သူႀကီးရယ္၊ သူႀကီး သိခ်င္ေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ မေျပာႏိုင္ဘူးကြဲ႕၊ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ သူက အဲဒီအခ်က္ကိုေတာ့ ခ်န္သြားလို႕ပဲကြယ့္၊ ၿပီးေတာ့ သူက ေမာင္ေအာင္ေမာင္းနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ေျပာတယ္ကြယ့္”

“မွန္ပါ့၊ ဘယ္လိုမ်ား ပါလဲဘုရား”

“ဒီလိုကြယ့္၊ ေမာင္ေအာင္ေမာင္းက သူ႕မင္းသားေလး ထားခဲ့တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို မသမာတဲ့နည္းနဲ႕ ယူဖို႕လို႕ လာတဲ့သူတဲ့၊ ေမာင္ေအာင္ေမာင္းရဲ႕ အႀကံအစည္ဟာ ခုဆို ေတာ္ေတာ္ ခရီးေပါက္ေနၿပီဆိုပဲကြယ့္၊ ေနာက္ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေနရင္ သူ႕မင္းသားေလးရဲ႕ ပစၥည္းဥစၥာေတြ မသမာသူလက္ထဲ ေရာက္ရေတာ့မယ္ဆိုပဲ၊ အဲဒါ ဘုန္းႀကီး အေနနဲ႕ တားေပးပါလို႕ အကူအညီ ေတာင္းရွာတယ္ကြဲ႕၊ အဲဒါ ဘုန္းႀကီး အေနနဲ႕ ဘယ္လို လုပ္သင့္တယ္ဆိုတာ သူႀကီးနဲ႕တကြ ရြာရဲ႕ ရပ္မိရပ္ဖေတြကို ေခၚၿပီး တိုင္ပင္ရတာပဲ”

ထိုအခါ သူႀကီးျဖစ္သူမွ ဆရာေတာ္အား ေလ်ာက္ထားေလသည္။

“ဆရာေတာ္အိပ္မက္ထဲက ေျပာတဲ့အတုိင္းဆို ကိုေအာင္ေမာင္းက လူဆိုးတစ္ေယာက္ပဲ ဘုရား၊ ဒါေပမယ့္လို႕လည္း အဲဒါက အိပ္မက္ဆိုေတာ့ ….” ဟူ၍ ေရွ႕ဆက္ မေျပာဘဲ ရွိေနစဥ္တြင္ ၎တို႕၏ အေနာက္မွ အသံတစ္သံ ေပၚထြက္လာေလသည္။

“အိပ္မက္ဆိုေတာ့ သိပ္မယံုခ်င္ဘူး ဆုိပါေတာ့ …”

ထိုအခါ ဆရာေတာ္ေရွ႕တြင္ ထိုင္ေနၾကေသာ လူမ်ားသည္ ေနာက္သို႕ ျပန္လွည့္ၾကည့္လိုက္ရာ အသံပိုင္ရွင္မွာ ဖိုးသူေတာ္ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရေလေတာ့၏။

x x x x x x x x x x

 

ႀကိဳးစားလွ်က္ …
အံစာတံုး

About မဟာရာဇာ အံစာတံုး

has written 306 post in this Website..

အခ်ိဳ႕ေသာ အရာေတြဟာ "ေျပာင္" ၿပီးရင္ ျပန္ေကာင္းဖို႕ မလြယ္ဘူး။ အခ်ိဳ႕အရာေတြ က်ေတာ့ တစ္မ်ိဳး။ "ေျပာင္" ၿပီးရင္ ပိုပို ေကာင္းလာတတ္တဲ့ အမ်ိဳး။ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ေျပာင္ေအာင္လို႕ ရိတ္တယ္။ ရိတ္ေလ .. သန္ေလပဲ။ ထိပ္ေျပာင္လို႕ ဆံပင္ သန္ေအာင္ လုပ္တယ္။ မလြယ္ျပန္ဘူး။ ဒီသေဘာ .. ဒီသေဘာ။