က်ေတာ္တို႔အညာေဒသမွာရွိတဲ့ အထူးသျဖင့္ ရြာေတြမွာေနထိုင္တဲ့ လူေတြဟာ ေအးေအးလူလူေနတတ္က်တယ္၊ ဧည့္၀တ္ေက်ျပြန္တယ္၊ ေဖာ္ေရႊတယ္၊ ရိုးသားၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ရိုးသားလြန္းအားႀကီးရင္ “အ” သလို ျဖစ္သြားတတ္တယ္ ဆုိတာကုိ သူတုိ႔ဘ၀ရဲ႕ အဘိဓာန္မွာ မပါတဲ႔ မီးနင္း (meaning) ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ က်ေတာ္တို႔ အညာသူ၊ အညာသား ေတြဟာ  ရိုးသားတယ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေပၚမွာ ဘ၀ တေလွ်ာက္ ေၾကာင္႔က်မူကင္းစြာ ေနထုိင္ခဲ႔ၾကတယ္။

က်ေတာ္တုိ႔ရြာရဲ႕ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးကလည္း ေခါင္သလားမေမးနဲ႔ လကမာၻကုိ တုိက္ရုိက္သြားႏုိင္ေပမယ္႔ ရန္ကုန္ကေန ရြာကုိ ေရာက္ဖုိ႔ဆုိရင္ ကား၊ သေဘာၤ၊ ႏြားလွည္း ၿပီးရင္္ ေျခလွ်င္ပါ ေလွ်ာက္ႏုိင္မွ ရြာကုိ ေရာက္တယ္။ အဲဒီေလာက္ ေခါင္းပါးေတာ့ တစ္ခုခုဆိုရင္ က်ေတာ္တုိ႔ ရြာသူ၊ ရြာသားေတြအတြက္ အသစ္အဆန္းျဖစ္ရတယ္။ က်ေတာ္မွတ္မိေနေသးတယ္၊ က်ေတာ္ရွစ္တန္းေျဖၿပီးလို႕ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ ရန္ကုန္ကေန ရြာျပန္သြားေတာ့ ရြာကလူေတြအတြက္ က်ေတာ္ဟာလူထူး၊ လူဆန္း (ကုိထူးဆန္းမဟုတ္ပါ) ျဖစ္ေနတယ္။ ေမာင္ေသာင္းေဖ ဘိလပ္ကျပန္လာသလား ထင္ရတယ္၊ အသားေတြျဖဴလာတယ္၊ ၀လာတယ္၊ ၀တ္ထားတဲ့အက်ီကလည္း ေစ်းႀကီးမွာဘဲေနာ္၊ ရြာကဖ်င္ၾကမ္း (အေမ ကိုယ္တိုင္ ၀ါေကာက္၊ ၀ါဖတ္၊ ဗိုင္းငင္၊ ယက္ကန္းစင္မွာ ယက္တယ္၊ ထူၿပီးနဲနဲေလးတယ္။) ပုဆိုး၊ အက်ၤီေတြေရာ ၀တ္တတ္ေသးလား၊ စံုေနတာဘဲေမးၾကတာ။ အေဖကေတာ့ အိမ္ေရွ႕ခန္းမွာ ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးသူ႕သားႀကီး ၾသဓႆကို ၾကည့္လို႕ေပါ့။ အေမကေတာ့ အိမ္ကိုလာေမးတဲ့ ေဆြမ်ိဳးေတြေရာ၊ မမ်ိဳးတာေတြေရာ၊ ေရေႏြးၾကမ္းမျပတ္လတ္ ဖို႕အတြက္ မီးလင္းဖို (အညာမွေတာ့ kitchen ကို မီးလင္းဖိုလို႕ေခၚပါတယ္) ထဲမွာ ေရေႏြးက်ဳိရင္း ပီတိျဖစ္ေနမွာပါ။ အဲဒီမွာ ရြာေရာက္လို႔ တစ္ပတ္ေတာင္မၾကာေသးဘူး၊  ရြာလယ္ကသူႀကီးရဲ႕ အမိန္႔က လာေတာ့တာပါဘဲ၊

“ဒီည ငါ့အိမ္ကို လာခဲ့ပါတဲ့၊”

က်ေတာ္လည္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႕ ညစာစားၿပီး သူႀကီးဆီသြားေတြ႕ရတာေပါ့။ သူႀကီးအိမ္ေရာက္တာနဲ႕ သူႀကီးက ဒီမွာငါ့တူႀကီးလို႕ အစခ်ီၿပီး အမိန္႕ေတြ၊ ေတာင္းဆိုမႈေတြ စေတာ့တာပဲ။ က်ေတာ္ကေတာ့ မဆိုင္းမတြဘဲ မျဖစ္ဘူးထင္တယ္ ဦးေလး၊ က်ေတာ့္အသက္က ၁၅၊ ၁၆ ႏွစ္ဘဲ ရွိေသးတယ္၊ (အေတြးေတြ ျပန္စုစည္းလုိက္ပါ၊ အျခားဟာေတြ ေတြးေနမွာစိုးလို႔) ျပီးေတာ႔ အခုမွ ရွစ္တန္းေျဖထားတုန္း၊ ေအာင္စာရင္းေတာင္မထြက္ေသးဘူး။ (က်ေတာ္က ေက်ာင္းေနေနာက္က်ေတာ့ အတန္းထဲမွာ အသက္အႀကီးဆံုး ၊ ရန္ကုန္မွာေပါ့။)

သူႀကီးက က်ေတာ့္ကို တိုက္တြန္းေနတာက ရြာက သက္ႀကီးပိုင္းေတြကို “စာ” သင္ေပးဖုိ႔ပါ။ “အ” သံုးလံုးသင္သလုိေပါ႔။ သူႀကီးကဆက္ေျပာတယ္၊ ငါတို႕ရြာက ၿမိဳ႕နဲ႕လည္း အလွမ္းေ၀းေတာ့ ေတာ္ရံုတန္ရံု “အ” သံုးလံုးသင္မယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြက မလာၾကဘူး။ ဦးေလးၿမိဳ႕သြားတုန္းက အထက္ကလူႀကီးေတြက ေျပာတယ္၊ ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႕ကိုယ္ သင္ပါတဲ့၊ ဒါနဲ႔ ဦးေလးကို သင္ရမယ့္ စာအုပ္ေလးေတြ ေပးလိုက္တယ္။ ဦးေလးလည္း ဦးေလးကိုယ္တိုင္သင္ဖို႕ စည္းရံုးတာဘဲ၊ မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းကေဆြမ်ိဳးလည္းေတာင့္ (လာမထိနဲ႔ေနာ္ မီးပြင့္သြားမယ္ ဟီးဟီး) အခုမွရန္ကုန္က ျပန္လာတာဆိုေတာ့ သူတို႔က မင္းသင္မယ္ဆို အဆင္ေျပမွာပါ၊ လုပ္ၾကည့္ပါကြာ၊ ဦးေလးအကုန္ ကူညီမယ္တဲ့၊ ဒါနဲ႕က်ေတာ္လည္း မရဲဘဲ၊ ကၽြဲလွည္းစီးရသလို သူႀကီးကိုလည္းေၾကာက္၊ ရြာအတြက္လည္း အသံုးတည့္မယ့္ စိန္တစ္ပြင္႔ ဟုတ္ပါဘူး သဲတစ္ပြင့္ျဖစ္ပါေစေတာ့၊ ဆိုၿပီး သူႀကီးဆီက စာအုပ္ေတြယူခဲ့တယ္။ အိမ္ေရာက္တာနဲ႔ ေရနံဆီမီးခြက္ထြန္းၿပီး ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ လြယ္လြယ္ေလးေတြပါ။ ဒါနဲ႔ဘဲ ေနာက္ေန႔မနက္သူႀကီးအကူအညီနဲ႔ ရြာထဲလွည့္ၿပီး  စာရင္းေကာက္လိုက္တာ “အ” သံုးလံုးတက္မယ့္သူ ၁၆ ေယာက္ရတယ္။ လိုလိုခ်င္ခ်င္ တက္ခ်င္တဲ့သူ အေရအေတြအတြက္ပါ။ စာမတက္သူေတြကေတာ့ ဒီထက္မ်ားပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ က်ေတာ့အေဖ၊ အေမထက္ အသက္ႀကီးသူေတြပဲ။ သူႀကီးနဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီး ေနရာေရႊး၊ ေန႔၊ အခ်ိန္၊ သတ္မွတ္ၿပီး “အ” သံုးလံုးသင္တန္းႀကီး စၿပီေပါ့။

ေနရာ။           ။ ရြာထိပ္က ေသာက္ေရတြင္း ေဘးကသရက္ဥယ်ာဥ္၊                                                                                                                                                                                          (ေတာ္ေသးတယ္၊ က်ေတာ္တို႔ရြာက ကန္ေရမေသာက္ရလို႔၊ တစ္ခ်ိဳ႕အညာက ရြာေတြဆုိ ကန္ေရေသာက္ရတာ။)

ေန႔ရက္။         ။ ဥပုဒ္ေန႔ (ျမန္မာလဆန္း ၈ ရက္၊ လဆုတ္ ၈ ရက္၊ လျပည့္၊ လကြယ္) မွလြဲ၍ က်န္တဲ့ရက္အားလံုး၊                                                                                                      (ရြာကအသက္ ၅၀ ေက်ာ္သူေတြဟာ ဥပုဒ္ေန႔တိုင္း ရြာဦးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သီလယူ ဥပုဒ္ေစာင့္ၾကတယ္)

အခ်ိန္။           ။ ေန႔လည္ ၁ နာရီ မွ ၃ နာရီ အထိ                                                                                                                                                                                                                       (ရြာကလူေတြဟာ မနက္ဆုိ၊ ေစာေစာထ၊ ယာအလုပ္လုပ္၊ မနက္ ၁၁ နာရီေလာက္ ေနပူလာရင္ မ္ျပန္နား၊ ေန႔လည္စာစား၊ ညေန(၄)နာရီေနာက္ပိုင္း                                              မနက္ကလုပ္ခဲ့တဲ႔အလုပ္ေတြကိုလက္စသိမ္းရတာေလ။)

လက္သမားဆရာ ဦးေအး ေပးတဲ႔ ေပပ်ဥ္ (အက်ယ္ ၁ ေပရွိၿပီး အရွည္ကေတာ့မ်ိဳးစံု၊ ကၽြန္းသား ပ်ဥ္ခ်ပ္ပါ။) ကို အရွည္အေနေတာ္ သုံးခ်ပ္္ျဖတ္ သရက္ပင္မွာသံနဲ႔ရိုက္ၿပီး ထားတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ ဘလက္ဘုတ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ေျမျဖဴကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ မာကာပင္ေပါ့။

သင္တန္းပထမရက္၊

သင္တန္းဆရာနဲ႔သင္တန္းသူ∕သားေတြ မိတ္ဆက္ပြဲေပါ့။ မိတ္္ဆက္ပြဲသာဆုိရတယ္ အားလံုးက အဆင္းသိ၊ အတြင္းသိ၊ ေတြပါ။

ဟင္း! ! ! !က်ေတာ္ကစရတာေပါ့၊

“က်ေတာ္က ဘႀကီးတို႔၊ ဦးႀကီးတို႔၊ ဦးေလးတို႔၊ ႀကီးေမတို႔၊ အရီးတို႔ (ေနာက္ႀကံဳရင္ အညာရဲ႕ အေခၚအေျပာေတြကို ေရးပါအံုးမယ္။ က်ေတာ့ရင္ထဲမွာ ထာ၀ရ ၾကည္ညိဳေလးစားလို႔မဆံုးတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ့ သူ႔အေမ၊ ေဒၚစုကို “အမ” လို႔ ေခၚတယ္လို႔စာေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ သူလည္းအညာသားေလ) သိတဲ့အတိုင္း ရြာေတာင္ပိုင္းက ဦး…………….ရဲ႕သားပါ။ ကိုယ့္တူ၊ ကိုယ့္သားလိုသေဘာထားပါ၊ သူႀကီး ေၾကာက္လို႔သာလုပ္ရတာ၊ တစ္ခါမွ စာသင္ျပမေပးဘူးပါဘူး၊ က်ေတာ္အတက္ႏိုင္ဆံုးႀကိဳးစားပါ့မယ္၊ ဦးေလးတို႔၊ ေဒၚေလးတို႔၊ အဆင္ေျပေအာင္လို႔ က်ေတာ္တုိ႔ အိမ္မွာစကားေျပာသလို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စကားေျပာၾကရေအာင္ပါ။”

က်ေတာ္လည္း လက္ထဲက နံမည္စာရင္းကုိၾကည့္ရင္း တဦးခ်င္း ေမးရတာေပါ႔…..

ဦးသိန္းေမာင္ (ရြာေၾဆာ္ပါ၊ ရန္ကုန္မွာေတာ့ နိဗၺာန္ေၾဆာ္လို႕ေခၚမယ္ထင္တယ္။)

“ဦးႀကီးငယ္ငယ္က ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ စာမသင္ခဲ့တာလဲ”

“ဒီလိုပါ ကိုလူေလးရယ္… အဘငယ္ငယ္က ဂ်ပန္ေတြ၊ အဂၤလိပ္ေတြ၊ တို႔ဗမာေတြ ရန္ျဖစ္ေနၾကေတာ့ ရြာထဲမွာေနရတယ္ကို မရွိဘူး။ ေတာထဲမွာဘဲ အသက္ႀကီးလာရေတာ့ စာမသင္ျဖစ္ပါဘူးကြယ္။”

ေဒၚေမွးေတး (ရြာရဲ႕ အပ်ဳိထိန္းပါ)

“အေမ့နာမည္က တစ္မ်ိဳးဘဲေနာ္။ စာမသင္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း မေျပာဘဲ အေမ့နာမည္ေလးအေၾကာင္းေျပာျပပါလား”

“မင္းကလဲကြယ္ နာမည္မွစိတ္၀င္စားရသလား တစ္ခ်က္ေ၀့၀ိုက္ၾကည့္္ရင္း……..လူႀကီး (သူ႔ရဲ႕ အေဖ၊ အေမကိုဆိုဟန္တူပါသည္။) ေတြက ငါ့မ်က္စိေမွးေနလို႔တဲ့ေဟ့။ (မ်က္လံုးအိမ္ေသးၿပီး မ်က္ေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္း)

“အရီး…(က်ေတာ့အေဖရဲ႕အစ္မအရင္း) ကေရာ ဘာေၾကာင့္တုန္း လုပ္ပါအံုး။”

“ေအးပါငါ့တူရယ္… အရီးကေတာ့ မင္းတို႕အေဖ ေက်ာင္းေနႏိုင္ေအာင္လို႔ အရီးကအိမ္မွာ အႀကီးဆံုးဆိုေတာ့ မင္းအဖိုး၊ အဖြားနဲ႕ ေတာင္ယာလုိက္လုပ္ရလို႕ေပါ့ ငါ့တူရယ္တဲ့။”

“ဦးေခြးညိဳအလွည့္……….”

“ဆရာေလးေရ……….ဦးေလးကေတာ့ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ဦးေလးအကို (ဦး)ေခြးျဖဴဆိုလို႔ ဦးနာမည္ ဦးေခြးညိဳျဖစ္လာတာေပါ့ကြာ။” အားလံုးကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၿပံဳးစိစိနဲ႔ပါ။ (ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာက ဟိုတုန္းကထဲက အသားအေရာင္၊ မ်ိဳးရိုးမခြဲျခားပါဘူး။)

“ဦးဗိုက္၀င္……….”

“ငါ့တူေရ ဦးႀကီးေမြးတုန္းက ေမြးလို႔၊ ဖြားလို႔ မလြယ္ဘူးေျပာတာဘဲ။ ေမြးမယ္လုပ္လိုက္ ဗိုက္ထဲျပန္၀င္လိုက္နဲ႔ အခ်ိန္ၾကာတယ္ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္လူႀကီးေတြက ေမာင္ဗိုက္၀င္လို႔နာမည္ေပးတာကြဲ႔။”

“ဦးပုိက္ေထြးလုပ္ပါအံုးဗ်ာ” (က်ေတာ္နဲ႕ေဆြမ်ိဳးပါ၊အေမ့ဘက္ကေတာ္တာ)

“ေအးကြာ…..သူမ်ားေတြေျပာလို႔သာ ေျပာရမွာ။ ခက္ရွက္ရွက္ရယ္။ ငါတို႔မွာ ညီအကိုေမာင္ႏွမ (၇)ေယာက္ရွိတဲ့အထဲမွာ ဦးႀကီးကအငယ္ဆံုးေလ။ ဒါနဲ႔ေမြးလာေတာ့ပတ္၀န္းက်င္က ေဆြမ်ိဳးေတြက ေမာင္ပုိက္ေထြးလို႔ ေပးလိုက္တာဘဲ။” “ဟာဦးႀကီးကလည္း ဘာမွမဆိုင္သလိုဘဲ။ စပ္ဆက္မႈမရွိပါဘူးဗ်ာ“

အဲဒီိအခ်ိန္မွာ ရြာေၾဆာ္ဦးသိန္းေမာင္က က်ေတာ့ဦးႀကီးအစား  ရွင္းပါေလေရာ။

“ဒီလို ငါ့တူႀကီးေရ………….ေလးေယာက္ေျမာက္ကုိ အငယ္ဆံုးသမီးဆိုၿပီး “၀ိုင္း” ေပးခ်င္လို႕ (ေဒၚ)၀ိုင္းတင္လို႔ နာမည္ေပးသကြာ။ ဒါနဲ႕ေနာက္တစ္ေယာက္ေမြးျပန္ေတာ့ ၀ိုင္းသိမ္းရေအာင္ဆိုၿပီး (ေဒၚ)၀ိုင္းသိမ္းေပါ့ကြာ။ မရပ္ေသးဘူး ငါ့တူႀကီးေရ…….ေနာက္တစ္ေယာက္ ေမြးျပန္ေရာ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ တကယ့္အေထြးဆံုးဘဲဆိုၿပီး (ေဒၚ)၀ိုင္းေထြးလို႕ေပးလိုက္ျပန္ေရာ။ သိတဲ့အတိုင္းငါ့တူႀကီးေရ မင္းတို႕အမ်ဳိးက ေနာက္တစ္ေယာက္ထပ္ေမြးျပန္ေရာ။ ဒီတစ္ခါ ပတ္၀န္းက်င္က ေဆြမ်ိဳးေတြလဲ မကူညီလုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ႔ သူတုိ႔ကုိယ္၌လည္း ဘယ္လုိနာမည္ေပးရမွန္း မသိေတာ႔ အရပ္ကပဲ (ဦး)ပုိက္ေထြး လုိ႔ ေပးလုိက္ရတာဆုိၿပီး ဦးႀကီးရဲ႕ မိဘေတြ ျပန္ေျပာလုိ႔ သိခဲ႔ရပါတယ္ကြယ္။ (က်ေတာ္တို႕ရြာမွာကေတာ့ ေပ ၁၀၀ ပတ္လည္ေလာက္ရွိၿပီး အိမ္ေဆာင္ၿပီးေနရတဲ့ၿခံကို အိမ္၀ိုင္း ဒါမွမဟုတ္ ၀ိုင္းလို႕ေခၚပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ ၿခံလို႔ေခၚမယ္ထင္တယ္။ မိဘေတြက သူတို႔ရဲ႕အိမ္၀ိုင္းကို အငယ္ဆံုးကို အေမြေပးေလ့ရွိပါတယ္။)

ေနာက္လူေတြကေတာ႔ အစီအစဥ္အတုိင္းအသီးသီး မိတ္ဆက္သြားက်ပါတယ္။

က်ေတာ့ရဲ႕ ပထမဆံုးေန႔ဟာ စာဘာေၾကာင့္မသင္ခဲ့ရလဲဆိုတဲ့ အေမး အေျဖထက္ နာမည္မွည့္ပံု၊ မွည့္နည္းနဲ႕ အဆံုးသတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဂဇက္က ဦးဦး၊ ေဒၚေဒၚ၊ ကိုကို၊ မမ၊ ညီ၊ ညီမ ေတြအားလံုးလည္း က်ေတာ္တုိ႔ ရြာရဲ႕ နာမည္ မွည့္နည္းေတြသိရေအာင္လို႕ပါ။

အျခားသူေတြလည္း အသီးသီးေျပာသြားၾကၿပီး က်ေတာ့္ရဲ႕ ပထမဆံုးတစ္ေန႔တာကို ကုန္လြန္ေစခဲ့ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ၀ ထ က လ သ မွစကာ က ခ ဂ ဃ င အထိ သင္တန္းဟာတိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ၾကာလာတဲ့ တစ္ေန႔ေပါ့။ ျမန္မာဗ်ဥ္းေတြကို တစ္ဦးခ်င္းပ်ဥ္ခ်ပ္ေပၚမွာ ေရးေစခဲ့ပါတယ္။ အသီးသီးေရးၾကတာ မွန္ၾကပါတယ္။ လက္ေရးလွဖို႕ေတာ့ လိုေသးတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ကို ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။သူတို႔ ပါးစပ္ကေျပာေနၾကစကားေတြရဲ႕ အစဗ်ည္းေတြကိုေရးတက္ၾကလုိ႔။

ဇတ္လမ္းကခုမွစတာ…… ေဒၚေမွးေတးအလွည့္ေပါ့။ ေရွ႕ကလူေတြေရးသလုိမ်ိဳး သူလည္းစေရးေတာ့တာပါဘဲ။ က ခ ဂ ဃ ….ထိအဆင္ေျပတယ္။ “ဃ” ေရးၿပီးတိုင္း ေရးၿပီးတိုင္း ဖ်က္လိုက္ ျပန္ေရးလိုက္ ပါးစပ္ကဆိုလိုက္နဲ႔ ေရွ႕ဆက္မတက္ႏုိင္ရွာဘူး။က်ေတာ္လည္း စဥ္းစားခ်င္စဥ္းစားပါေစဆိုၿပီး ဘာမွ၀င္မေျပာဘူး။ ရပ္ၿပီး သူလုပ္ေနတာကိုဘဲ ၾကည့္ေနတာေပါ့။ က ခ ဂ ဃ………….ရပ္သြားျပန္ၿပီ။ အဲဒီေနရာမွာဘဲ ဆက္မဆို၊ မေရးႏိုင္ရွာဘူး။ အဲဒီိလိုနဲ႔ ၾကာလာေတာ့ က်ေတာ္လည္း ရွင္းျပမယ္အလုပ္၊ ဦးႀကီး ဦးပုိက္ေထြးရဲ႕နာမည္ျဖစ္လာပံုကို ရွင္းျပတဲ့ ဦးသိန္းေမာင္က ေကာက္ကာငင္ကာ

“ဟဲ့…..ေမွးေတးရယ္ “င“ေတာင္ေမ့ေနၿပီလား ဟာ နင္ကလည္း” လို႔ေျပာလိုက္ေရာ ေဒၚေမွးေတးခမ်ာ ဦးသိန္းေမာင္ကို ေကာ္(ကေလာ္)တုတ္ပါေလေရာ။ အစထဲက သူႀကီးအမိန္႔ကို မလြန္ဆန္ရဲလို႔သာလုပ္ရတာ။ အခု က်ေတာ္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိေတာ့ပါဘူး။ က်ေတာ္ ၀င္ရွင္းျပဖို႔ ႀကိဳးစားေပမယ့္ ေဒၚေမွးေတးက သူ႔ကိုလူပံုအလယ္မွာ ဒီလိုေျပာရေကာင္းလားဆိုၿပီး စိတ္ဆိုးၿပီးေျပာေနတာ စံုေနတာပါ။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာပဲ က်ေတာ္ စာသင္ရာကို ရြာဦးေက်ာင္းက ဘုန္းေတာ္ႀကီး လာၾကည့္တာနဲ႕တုိက္ဆိုင္သြားေတာ့ သူတို႔ ရန္ပြဲၿပီးသြားၾကတယ္။ က်ေတာ္လည္း ဆရာေတာ္ဘုရားကို၊ ခရီးဦးႀကိဳျပဳ၊ ၀တ္ျပဳ၊ စကားေျပာၿပီး အဲဒီေန႔ အတန္းသိမ္းလိုက္ပါတယ္။

ေနာက္ရက္က်မွ ေဒၚေမွးေတး ကုိ “င“ ဆုိတာကေတာ႔ ျမန္မာဗ်ည္း ၃၃ လုံးရွိတဲ႔ အထဲက ၅ ခုေျမာက္အကၡရာျဖစ္ၿပီး “ငါ႔ “ ဆုိတာကေတာ႔ ပုိင္ဆုိင္မူကုိ ျပဆုိေၾကာင္း၊ ဦးသိန္းေမာင္ ေျပာေသာ “င“ ဆုိသည္မွာ “ငါ့“ ကုိဆုိလုိဟန္မရွိေၾကာင္း ျမန္မာဗ်ည္း ၃၃ လုံးရွိတဲ႔ အထဲက ၅ ခုေျမာက္အကၡရာျဖစ္တဲ႔ “င“ ကုိသာဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကုိ “င“ နဲ႔ “ငါ့“ ရဲ႕ ကြာျခားပုံကုိ က်ေတာ္ အက်ိဳးအေၾကာင္းရွင္းျပေတာ့မွ ေဒၚေမွးေတးၿပံဳးလာပါ၏။ ရွက္ၿပံဳး၊ ပာန္ေဆာင္မူကင္းတဲ႔အၿပံဳး၊ ႏွစ္လုိဖြယ္ေကာင္းတဲ႔အၿပံဳး၊ အၿငိဳးအေတး ျမဴမႈန္မွ်မရွိတဲ႔ မာနမဲ့အၿပံဳးပါ။

 

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ရင္းႏွီး၊ ခင္မင္စြာျဖင္႔

အညာတမာ။

About အညာတမာ

has written 8 post in this Website..