ၿပီးခဲ့တဲ့ ေသာၾကာေန႔ ညေနငါးရီက ဘုံေဘၿမဳိ႕မွာ အသုဘတစ္ခုကုိ အသုဘရွဳဘုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ရတယ္၊ ေသတဲ့သူက မိမိတို႔သီတင္းသုံးေနထုိင္ရာ ေစာမယေကာလိပ္ႀကီးပုိင္ရွင္- ေကေဂ် ေဒါက္တာေစာမယႀကီးရဲ့သား သား-ေစာမယႀကီး၊ အသက္ (၈၃)ႏွစ္ျဖစ္သည္၊ သူပုိင္ဆုိင္သည့္ ပစၥည္းေတြက နည္းနည္းေနာေနာမဟုတ္၊ ေစာမယေကာလိပ္ကိုလည္း ပိုင္သည္၊ တစ္ျခား တစ္ေနရာက

ေစာမယေဆးေကာလိပ္ကုိလည္း ပုိင္သည္၊ ေစာမယေဆးရုံႀကီးကိုလည္း ပုိင္ဆိုင္ထား သည္၊ တစ္ျခား တျခားေသာေနရာေတြက ပုိင္ဆုိင္မႈေတြကို မိမိမသိရေသာ္လည္း မိမိေနထုိင္ရာ ေစာမယ ေကာလိပ္၀န္းအတြင္းမွာေတာ့ ပိုလီတက္ခနစ္ရွိသည္၊ အင္ဂ်င္နီယာရင္းရွိသည္၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ့ အေက်ာ္ၾကားဆုံး မန္ေနဂ်င့္မန္တ္ရွိသည္၊ ရုိးရိုး ဘီေအဘြဲ႔ေပးသည့္ ေကာလိပ္ရွိသည္၊ ကေလးငယ္ေတြ တက္ေရာက္သည့္ မူလတန္း အလယ္တန္း အထက္တန္းေက်ာင္းရွိသည္၊ ၿခဳံေျပာရရင္ သူက သန္းၾကြယ္သူေဌးတစ္ေယာက္…

အသုဘကို လြဲေခ်ာ္မႈေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာျဖင့္ ေနာက္က်မွ ေရာက္ရွိသြားရသည္၊ ပထမ စိတ္ဓာတ္ယုတ္သည့္ ကုလားေၾကာင့္ ငွါးထားသည့္ တာတာဆုိမိုကားက ဘုန္းႀကီးကိုးပါးျဖစ္ေနလုိ႔ ခုနစ္ေယာက္ပဲ ၿမဳိ႕တြင္းက လက္ခံသည္ဆုိၿပီး အျငင္းခံရသည္၊ မိမိတုိ႔က ႏွစ္ပါးကိုေလ်ာ့ခ်လုိက္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ ကားတစ္စီးေျပာင္းမည္တဲ့၊ ဆုိေတာ့ သူ႔ကားကို သေဘာတူငွါးၿပီး ကားေပၚတက္ေရာက္ၿပီး မွ ကားေပၚက ဆင္းခဲ့သည္၊ မင္းကား မစီးေတာ့ဟုေျပာလုိက္သည္၊ အခ်ိန္က အေတာ္ေနာက္က်ေနၿပီ၊ အဲဒီကေနမွ ရထားနဲ႔ပဲသြားၾကစို႔ဆုိၿပီး ရထားျဖင့္ ခရီးဆက္ရသည္၊ ဘုံေဘရထားက သိတဲ့တုိင္း၊ ေက်ာ္ၾကားတဲ့တုိင္းပါပဲ၊ ၂၄-နာရီလုံး လူၾကပ္ေနတတ္သည္၊ ခုလည္း လူၾကပ္ေနသည့္ ရထားကို ႏွစ္ေနရာေျပာင္းစီးၿပီးမွ (တုိက္ရိုက္သြားလုိရာေနရာသို႔မေရာက္-ရထားႏွစ္မ်ဳိးစီးမွေရာက္သည္) တက္စီ ထပ္စီးရေသးသည္၊ ကုလားစိတ္ဓာတ္ပါပဲ၊ ေဂ်လုိေဆးရုံေနာက္ကုိလာခဲ့ပါဟု မိမိတို႔ဒါရိုက္တာက ကုလားကုိေျပာသည္ကို ကုလားက ေဆးရုံေရွ႕မွာပဲ မိမိတို႔ကို ခ်ထားခဲ့သေတာ့ ေယာင္ေယာင္ လည္ျဖင့္ ေဆးရုံေရွ႕မွာ၊ ဖုန္းအႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာဆက္သြယ္ၿပီးမွ ေျခက်င္ဆက္ေလွ်ာက္ၾကရာ ေစာမယႀကီး အိမ္ေတာ္ေရာက္ေတာ့ ငါးနာရီထုိးၿပီးခဲ့လုိ႔ ေစာမယႀကီးကို ေျမျပင္မွာ မ်က္ျဖာေလး ခင္းလ်က္ ပက္လက္ေလးေတြ႔ရသည္။

ၿပီးသည္ႏွင့္ ပရိသတ္ၾကားကထြက္၊ ေခတၱခဏေစာင့္ၾကည့္ၾက၊ ဘယ္လုိမ်ား ေစာမယႀကီးကို သယ္ေဆာင္မလဲေပါ့၊ ကားေတြကေတာ့ အျပင္မွာ တန္းစီေနတာပါ၊ သုိ႔ေသာ္…. ေအာ္ သုိ႔ေသာ္၊

ေစာမယႀကီးအေလာင္း အိမ္ျပင္ထုတ္ခဲ့ပါၿပီ၊ ေအာင္မေလးလို႔သာ ေအာ္လုိက္ခ်င္ပါဘိ၊ ၀ါးလုံးႏွစ္လုံးနဲ႔ ဟုိဘက္ႏွစ္ေယာက္ ဒီဘက္ႏွစ္ေယာက္ ထမ္းလုိ႔၊ အေဆာက္ဦးေဆာက္ရာမွာ ဘိလပ္ေျမ သယ္သလုိ ၀ါးလုံးႏွစ္လုံးလွ်ဳိတဲ႔ပုခက္ေပါ့၊ အား… ျဖစ္ပ်က္လုိက္ပုံမ်ားလုိ႔သာ ေျပာလုိက္ခ်င္ပါရဲ့၊ ဘာဆုိ ဘာမွအေဆာင္ေယာင္မပါ၊ ပကာသနမဲ့၊ သံေ၀ဂယူစရာပါပဲ… ဘာ…. ဘာမွ မရွိ၊ ဘာ…. ဘာမွ မပါ… ေသတဲ့သူေနာက္မွာ ဘာေတြမွ မပါပါလား… ေအာ္ သန္းၾကြယ္သူေဌးႀကီးရယ္……

တစ္ခု… သတိထားခဲ့မိတာက ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ငိုယုိျမည္တမ္းေနၾကတာကိုလည္း မေတြ႔ခဲ့ရ ျပန္၊ မခ်စ္ၾကလုိ႔လား၊ မခ်စ္တတ္တာလား၊ အခ်စ္အတြက္ မပါတာလား၊ ေစာမယႀကီးေသၿပီ၊ သူ႔ဥစၥာေတြ ငါတုိ႔ရေတာ့မယ္လုိ႔မ်ား ၀မ္းသာေနၾကတာလား …လား လား လားနဲ႔ပါပဲ၊ အေတြးမွာ ပလုံစီေနတဲ့ အေမးစကားလုံးေတြေပါ့၊ မေျဖတတ္ခဲ့ပါဘူး၊ ေသခ်ာတာကေတာ့ ေသရင္ ဘာဆုိဘာမွ ကိုယ့္ေနာက္မွာ ပါမလာၾကေတာ့ဘူး၊ သားသမီးလည္း လုိက္မပါဘူး၊ ခ်စ္ဇနီးလည္း လုိက္မပါဘူး၊ ေျမးေတြ ေခၽြးမေတြလည္း လုိက္မပါၾကဘူး၊ ေဆြမ်ဳိးေတြ အေပါင္းသင္းေတြ၊ ကားေတြ တုိက္ေတြ ေရႊေငြ ေက်ာက္သံပတၱျမား ဘာဆုိဘာမွ ခ်မ္းသာသူေနာက္ ေသသြားတဲ့သူေနာက္ လုိက္မပါၾကဘူးဆုိတာပါပဲ။

ဒီေတာ့…ခဏေလးဗ်ာ…

က်ဳပ္တုိ႔လည္း ေသၾကည့္ၾကရေအာင္၊ ခဏေလးျဖစ္ျဖစ္ ေသၾကည့္ၾကရေအာင္၊ မ်က္လုံးေလးေတြကို ခဏေလာက္ ပိတ္ၾကည့္ပါလား… ၿပီးရင္ ျပန္ဖြင့္ၾကည့္ၾကေပါ့…

ကဲ ဘာေတြယူခဲ့လဲ၊ ဘာေတြသယ္ခဲ့လဲ၊ ဘာေတြပါလာမလဲ၊ မပါဘူးေနာ္၊ ပါတယ္ဆုိရင္ေရာ ဘာေတြျဖစ္မလဲ၊ ေသခ်ာတာကေတာ့ ရုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ပစၥည္းဆုိလုိ႔ ဘာမွမပါပါဘူးေနာ္၊ အေမလည္း မပါဘူး၊ အေဖလည္း မပါဘူး၊ သားသမီးေတြ၊ ဇနီးမယားေတြလည္း မပါဘူး၊ အသက္ကင္းမဲ့တဲ့ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီးတစ္ခု တည္းေနာ။

ဘာဆုိဘာမွ အျမင္အာရုံမွာ သယ္ေဆာင္မသြားႏုိင္ၾကတဲ့ ဒီေသျခင္းတရားႀကီးနဲ႔အတူ တစ္ခုခုေတာ့ ယူသြားႏုိင္သင့္တယ္ ထင္တာပဲေလ၊ ရွိလည္း ရွိေတာ့ရွိေနဦးမွာပါ၊ သတိ တရားနဲ႔ ႀကဳိးစားၾကည့္ၾကမယ္၊ ဘာသာေရးအျမင္နဲ႔ လွမ္းလင့္လုိ႔ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ခုခုကို ျမင္ၾကမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္မိတယ္ေလ။

ဟုတ္တာေပါ့ ပိုင္ဆုိင္ထားတဲ့ ေရႊ ေငြ လွည္းႏြား အိမ္ ၿခံေျမ တုိက္တာ ပစၥည္းဥစၥာ အေဆာက္အဦးေတြဆုိတာက အခ်ိန္မေရြး ေရနဲ႔အတူလည္း ေမ်ာပါသြားႏိုင္တယ္၊ မီးေလာင္ကၽြမ္းမႈေအာက္ကိုလည္း ေရာက္သြားႏိုင္တယ္၊ မင္း ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာအျဖစ္လည္း သိမ္းယူလုိ႔ သြားႏိုင္တယ္၊ သူခုိးကလည္း လာေရာက္ၿပီး ခုိးယူသြားႏုိင္တယ္၊ မခ်စ္တဲ့သူ မႏွစ္သက္တဲ့သူေတြကလည္း လာေရာက္ဖ်က္ဆီးသြားႏုိင္ေသးတယ္၊ ဘယ္မွာလည္း ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ၊ ဘယ္မွာလည္း ငါ၊ င့ါဥစၥာ၊ ကုိယ္မပိုင္လုိ႔ ဒီလုိေတြ ျခယ္လွမယ္မႈေတြ ေအာက္ကို ေရာက္ရွိရတာပ၊ ကိုယ္သာ အစိုးတရပိုင္ထားမယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူ ဘယ္အႏၱရာယ္ ကမွ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ပါဘူး။

ဆုိေတာ့ ဒီထဲမွာ အႏွစ္တစ္ခုရွိေနတယ္၊ ရွာၾကည့္၊ ျမင္ၾကည့္၊ ျမင္လာလိမ့္မယ္၊ အဲဒါက ေပးကမ္းျခင္း၊ စြန္႔က်ဲျခင္း၊ လွဴဒါန္းျခင္းတဲ့၊ ဟုတ္တယ္၊ ေပးကမ္းရမယ္၊ စြန္႔က်ဲရမယ္၊ လွဴဒါန္းရမယ္၊ အဲဒီေပးကမ္း စြန္႔က်ဲ လွဴဒါန္းျခင္းဆုိတဲ့ ေစတနာကံေလးကေတာ့ ေသရင္ ကိုယ့္ေနာက္ကေန ဖ၀ါးေျခထပ္ လုိက္ပါလာလိမ့္မယ္၊ ကိုယ့္ေနာက္က ကပ္ပါလာတဲ့ အရိပ္ တစ္ခုလုိပဲ ကိုယ္နဲ႔အတူကပ္ပါလာလိမ့္မယ္၊ ဒီေတာ့ ကိုယ္မပုိင္တဲ့ အဲဒီပစၥည္းဥစၥာေတြထဲက ကိုယ္ပုိင္ျဖစ္မယ့္ ဒီဒါနဆုိတဲ့ ေပးကမ္း စြန္႔က်ဲ လွဴဒါန္းျခင္းဆုိတဲ့ အႏွစ္တရားေလးကို ထုတ္တတ္ရမယ္၊ ထုတ္ရမယ္၊ အဲဒါကမွ ေသရင္ကုိယ့္အတြက္၊ ကိုယ္ပုိင္ဥစၥာ၊ သံသရာ ရိကၡာ။

ကိုယ္ရထားတဲ့ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီး ၾကည့္လုိက္ဦး၊ တကယ္ပိုင္လုိ႔လား၊ တကယ္ပဲ အစုိးရလုိ႔လား၊ ၉၆ ပါးဆုိတဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာေတြနဲ႔ စကၠန္႔နဲ႔အမွ်၊ မိနစ္နဲ႔အမွ်၊ နာရီနဲ႔အမွ် ဆက္ဆံေနရတာ၊ ေတာ္ၾကာ ခါးနာလုိက္၊ ေတာေနၾကာ ေခါင္းကိုက္လုိက္၊ ေတာ္ေနၾကာ ဗိုက္နာလုိက္၊ ေတာ္ေနၾကာ ဗိုက္ဆာလုိက္၊ ေတာ္ေနၾကာ ဖ်ားနာလုိက္၊ ေအာ္ စုံေနတာပါပဲ၊ ေရာဂါေတြက၊ ေခတ္သစ္ေရာဂါေတြနဲ႔ေပါင္းလုိက္ရင္ ၉၆-ပါးဆုိတာထက္ေတာင္ ပိုလိမ့္မယ္ ထင္ပ၊ မအိုခ်င္ဘဲမေနရ၊ မနာခ်င္ဘဲနဲ႔လည္း နာရ၊ အဲဒီေရာဂါ အစုစုရဲ့ ၀ါးမ်ဳိျခင္းကို စကၠန္႔နဲ႔အမွ် ခံစားေနရတာ တရားနဲ႔ရွဳရင္ေတာ့ ျမင္မွာအမွန္ပါပဲ။

ဒီေတာ့ ရလာတဲ့ခႏၶာကုိယ္ႀကီးက အႏွစ္လား အကာလား၊ စဥ္းစား၊ အကာလုိ႔ ျမင္ၾကည့္လုိက္၊ တစ္ခုေျပာရဦးမယ္၊ အကာဆုိၿပီး တန္ဘုိးမဲ့လုိ႔ေတာ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မေစာၾကပါ နဲ႔၊ အႏွစ္ဆုိတာက အကာရဲ့အတြင္းမွာပဲရွိတာပါ၊ အကာမရွိဘဲနဲ႔ေတာ့ အႏွစ္က ရွိလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အကာကို အရင္ၾကည့္၊ ၿပီးမွ အႏွစ္ဘယ္မွာဆုိတာရွာ၊ အကာတြင္းမွာပဲ အႏွစ္ဆုိ တာက ရွိတာပါလားလုိ႔ ျမင္လာမယ္၊ ဆုိေတာ့ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးထဲမွာ ဘာအႏွစ္ရွိမလဲ၊ ရွိတယ္၊ အဲဒါက သီလ-ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလုံး သုံးပါးကို ေစာင့္စည္းျခင္းဆုိတဲ့သီလ၊ အဲဒီသီလအႏွစ္ကို အဲဒီအကာျဖစ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးထဲက ထုတ္ယူရမယ္၊ သီလအေၾကာင္းေတြ မ်ားမ်ား ေရးခဲ့ၿပီး ၿပီ၊ ဒီေနရာမွာ အက်ယ္မေျပာေတာ့ဘူး၊ အဲဒီသီလကိုသာ ခႏၶာထဲကေန ထုတ္ယူလုိက္၊ ေသရင္လည္း အဲဒီသီလက ခုနေျပာခဲ့တဲ့ ဒါနလိုပဲ ကိုယ္နဲ႔အတူ အရိပ္ပမာ မခြဲမခြါ ထပ္ၾကပ္ ပါလာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ၊ သီလဟာ သံသရာခရီးခဲအတြက္ အႏၱရာယ္ကင္းေစတဲ့ ကိုယ့္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္မဲ့၊ ေရာဂါေ၀ဒနာေတြကေန ကာကြယ္ေပးမယ့္ ကိုယ္ရံေတာ္ပဲ၊ ဆုိေတာ့ သီလအႏွစ္ဆုိတာကို ေဟာဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးထဲက ထုတ္ယူၾကရမယ္။

ေသျခင္းဆုိတာက ဆန္းတဲ့တရားေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ ေမြးဖြားျခင္းကို ရရွိခဲ့စဥ္ကပဲ ေသျခင္းဆုိတဲ့ လက္မွတ္ကို တစ္ပါတည္း ယူခဲ့ၾကၿပီးသားရယ္၊ လူတုိင္း သတၱ၀ါတုိင္း အသက္ ကိုေတာ့ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးၾကတာခ်ည္းပါပဲ၊ လူမွမဟုတ္၊ တိရစၧာန္ေတြေတာင္ သူတို႔အသက္ကုိ ခ်စ္လြန္းလုိ႔၊ ေသမွာေၾကာက္လြန္းလုိ႔ အၿမဲတန္း အႏၱရာယ္ေတြကေန ေရွာင္တိမ္းေနၾက ရတာပ၊ ေလာကမွာ ကိုယ့္အသက္ကုိ မခ်စ္တဲ့သူ၊ မုန္းတဲ့သူ၊ မျမတ္ႏုိးတဲ့သူ မရွိပါဘူး၊ စိတ္ေဖာက္ျပန္လုိ႔ ဘ၀ကို အရွဳံးေပးသြားတဲ့သူေတြကိုေတာ့ မဆုိဘူးေပါ့၊ သူတုိ႔ကေတာ့ ဘ၀ကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီးေတာ့ လက္ေျမာက္အရွဳံးေပးသြားၾကတာကိုး။

အသက္… ကုိယ့္အသက္ကေရာ အႏွစ္လား ေမးၾကည့္၊ အသက္ကလည္း အႏွစ္မွ မဟုတ္တာ၊ အကာပါပဲ၊ အဲဒီအကာကို အကာတုိင္း ေနေစဟု ထားလုိက္ရင္ေတာ့ ဒီအကာ ႀကီးလည္း တစ္ေန႔ ပိုးထုိးေလာက္ကိုက္ၿပီး ပ်က္စီးသြားရမွာပါပဲ၊ အဲဒီအကာထဲမွာ တကယ့္ စစ္မွန္တဲ့ အႏွစ္ရွိတယ္၊ အဲဒီအႏွစ္ကို ကိုယ္က ထုတ္တတ္ရမယ္၊ အဲဒီအႏွစ္ကို ထုတ္တတ္ ၿပီဆုိရင္ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ၿပီ၊ လူ႔ဘ၀မွာ လူလာျဖစ္ရတာဟာ အလကား ျဖစ္လာရတာ မဟုတ္ဘူး၊ အရင္းေတြ အမ်ားႀကီးစုိက္ခဲ့ၿပီးမွ လူျဖစ္ၾကရတာ။

ဒီထက္ေျပာရဦးမယ္ဆုိရင္- ဒုိ႔က အခက္ႀကီး ငါးခုကို ကံေကာင္းေထာက္မွစြာနဲ႔ ေက်ာ္လြန္ၿပီးမွ ဒီလူ႔ဘ၀ကိုရရွိၾကရတာ၊ အခတ္ႀကီး ငါးခုဆုိတာက – ဘုရားအျဖစ္ ဘုရားသာသနာနဲ႔ ႀကဳံေတာင့္ႀကဳံခဲ ဆုံေတာင့္ဆုံခဲအျဖစ္၊ လူဆုိတဲ့ လူ႔ဘ၀ကို ရရွိၾကရတဲ့ ျဖစ္၊ ကိုယ္တုိင္ရဟန္းျပဳျခင္း သူတစ္ပါးကို ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံျပဳေပးႏုိင္တဲ့အျဖစ္၊ သဒၶါတရားနဲ႔ ျပည့္စုံျခင္းဆုိတဲ့ ရတနာသုံးပါး ကံ ကံ၏အက်ဳိးကို ယုံၾကည္မႈကို ရရွိတဲ့အျဖစ္၊ ေနာက္ဆုံး သူေတာ္ေကာင္းတရား သစၥာေလးပါး မဂၢင္တရားေတြကို နာၾကားရတဲ့အျဖစ္၊ အဲဒါေတြကို ရရွိၾကတာကေတာ့ တကယ့္တကယ္ကို ကံေကာင္းလြန္းလုိ႔၊ ေရွးကုသုိလ္ေတြေကာင္းလြန္း လို႔ပါပဲ၊ ကမၻာမွာ လူေတြအမ်ားႀကီးထဲကမွ အနည္းစုသာ ဒီအျဖစ္ေတြကို ရရွိၾကတာပါ၊ ဒီေတာ့ ရခဲတဲ့ ရတနာကုိ တန္ဘုိးထားတတ္ဘုိ႔ လုိတာေပါ့။

အဲဒီလုိ တန္ဘုိးရွိစြာရလာတဲ့ ဘ၀၊ အသက္ကို အကာႀကီးပဲဆုိၿပီး ေဘးခ်ထားဘို႔ ေတာ့ မႀကဳိးစားၾကေစခ်င္ဘူး၊ အဲဒီအကာထဲက အႏွစ္ကို ရွာရမယ္၊ ရွိတယ္၊ ဘာ၀နာ အႏွစ္တဲ့၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာအႏွစ္ အဲဒီထဲမွာ ရွိတယ္၊ အသက္က ၿမဲလား၊ မၿမဲပါဘူး၊ အနိစၥတရား၊ ခ်မ္းသာတယ္လား မခ်မ္းသာပါဘူး၊ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းဆုိတာေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေနရတာ၊ အၿမဲပဲဟာ- ဒီေတာ့ ဒုကၡ = ဆင္းရဲျခင္းေပါ့၊ မအိုခ်င္ဘဲ ေနရလား၊ မနာပါနဲ႔လုိ႔ေရာ အမိန္႔ေပးလုိ႔ ရမလား၊ မေသပါနဲ႔ အေစာႀကီးရွိေသးတယ္၊ ေျပာလုိ႔ရမလား၊ ငယ္ေသးတယ္လုိ႔ေရာ ေျပာလုိ႔ရမလား၊ မရပါဘူး၊ ေသခ်င္တဲ့အခ်ိန္- ေသခ်င္တဲ့ေနရာ- ေသခ်င္တဲ့ အရြယ္- ေသခ်င္တဲ့ ေရာဂါနဲ႔ ေသၾကမွာခ်ည္းပဲ၊ ကိုယ္က အမိန္႔ေပးလုိ႔ ရတာမွ မဟုတ္တာ၊ ဒါေၾကာင့္ အနတၱတဲ့၊ ကိုယ္စုိးမရဘူးေပါ့၊ ကိုယ္မပုိင္းဘူးေပါ့၊ အဲဒီလုိ ၀ိပႆနာ တရားေတြကို အဲဒီအသက္ထဲက ေနထုတ္ယူတတ္ရမယ္၊ ထုတ္ယူရမယ္။

အဲဒီ ေျပာခဲ့တဲ့ အႏွစ္သုံးပါး ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ တရားေတြကသာလွ်င္ ေသရင္ – ကုိယ္နဲ႔အတူ ကိုယ့္ေနာက္ ပါလာမွာ၊ တျခားပစၥည္းဥစၥာေတြကေတာ့ ေသရင္ ထားခဲ့ရမွာ၊ သုံးခ်င္တဲ့သူက သုံးမွာ၊ ယူခ်င္တဲ့သူက ယူမွာ၊ ကို္ယ္နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ေတာ့ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼပဒပါဠိေတာ္၊ ယမက၀ဂ္မွာ ဒီလုိေဟာခဲ့တယ္…

နာမ္ခႏၶာေလးပါးတုိ႔သည္ စိတ္လွ်င္ ေရွ႕သြားရွိကုန္၏၊ စိတ္လွ်င္ အႀကီးအမွဴး ရွိကုန္၏။ ျပစ္မွားလုိေသာစိတ္ျဖင့္ အကယ္၍ ေျပာဆုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပဳလုပ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ႀကံစည္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထုိ ေျပာဆုိ ျပဳလုပ္ ႀကံစည္မႈေၾကာင့္ လွည္းဘီးသည္ ၀န္ေဆာင္ႏြား၏ေျခရာသို႔ အစဥ္လုိက္ဘိသကဲ့သုိ႔ ထိုသူသုိ႔ ဆင္းရဲသည္ အစဥ္လုိက္ေလ၏

နာမ္ခႏၶာေလးပါးတုိ႔သည္ စိတ္လွ်င္ ေရွ႕သြားရွိကုန္၏၊ စိတ္လွ်င္ အႀကီးအမွဴး ရွိကုန္၏။ သန္႔ရွင္းၾကည္လင္ေသာစိတ္ျဖင့္ အကယ္၍ ေျပာဆုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပဳလုပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႀကံစည္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထုိ ေျပာဆုိ ျပဳလုပ္ ႀကံစည္မႈေၾကာင့္ အရိပ္သည္ လူကိုမစြန္႔မူ၍ အစဥ္လုိက္ဘိသကဲ့သုိ႔ ထိုသူသုိ႔ ခ်မ္းသာသည္ အစဥ္လုိက္ေလ၏။

ဒါေၾကာင့္

ေသျခင္းနဲ႔အတူ ဘာေတြယူသြားၾကမလဲ……..

About toyo

toyo 1960 has written 41 post in this Website..

good site...