လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္(၂၅၀၀)ေက်ာ္ကတည္းက ဗုဒၶဆုိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ ျမတ္ဟဟာ အယူ၀ါဒေတြကုိ  တုိက္ဖ်က္ေပးခဲ့ဘူးပါတယ္။ အယူေတြက လူေတြကုိ ဇာတ္နိမ့္ ဇာတ္ျမင့္၊ သူ႔အမ်ိဳး ကုိယ့္အမ်ဳိး၊ သူ႔အဖြဲ႔ ကုိယ့္အဖြဲ႔၊ ေယာက်္ား မိန္းမ…အစစေတြကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီလုိျပႆနာေတြကုိ လုံး၀ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ပါမွ လူသားထုႀကီးတစ္ခုလုံး စည္းလုံး ညီညႊတ္ၾကပါလိမ့္မယ္။ လူသားထုၾကီးတစ္ခုလုံးကုိ စည္းလုံးညီညႊတ္ေစလုိေသာ မြန္ျမတ္တဲ႔စိတ္ ထားျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶဟာ အယူ၀ါဒေတြကုိ တုိက္ဖ်က္ေပးခဲ့ဘူးပါတယ္။ တကယ္ ေတာ့ ဗုဒၶဆုိတာ အယူ၀ါဒေတြကုိ ပယ္စြန္႔ၿပီးသူျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶ လြန္ေတာ္မူၿပီး ႏွစ္(၂၀၀)ေက်ာ္ပါမွ ဗုဒၶကုိ အယူ၀ါဒရွင္ျဖစ္ေအာင္ ေဖၚေဆာင္ ခံခဲ႔ရတာပါ။

ဗုဒၶလက္ထက္က ထင္ရွားတဲ႔ အယူ၀ါဒရွင္(၆)ဦးရဲ႕ အယူ၀ါဒေတြကုိ ေလ႔လာ ႀကည္႔မယ္ဆုိလွ်င္ ဗုဒၶဟာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္ဆုိတာေပၚလြင္ပါ လိမ္႔မယ္။ ဗုဒၶဟာ ဒီ၀ါဒရွင္ေတြနဲ႔လည္း ပဋိပကၡျဖစ္ေနတဲ႔ပုံ မရွိပါဘူး။ အခါအားေလွ်ာ္စြာ သြားလာဆက္ဆံေနတာကုိ ေထာက္႐ူျခင္းအားျဖင့္ ထင္ ရွားေစတယ္ မဟုတ္ပါလား။ ေလာကမွာ အယူ၀ါဒရွင္ေတြဟာ ကုိယ္သန္ရာ သန္ရာကုိသာ ေဇာင္းေပးၿပီး ေျပာဆုိညႊန္ျပၾကတာမ်ားပါတယ္း။ အားလုံးကုိ ၿခံဳလုိက္လွ်င္ ပညာ(ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာမႈ)ကုိေဇာင္းေပးသူ၊ သီလ(အက်င္႔)ကုိ ေဇာင္းေပးသူ၊ သမာဓိ(စိတ္တည္ၾကည္မႈ)ကုိေဇာင္းေပးသူရယ္လုိ႔ သုံးမိ်ဳးပဲ ေတြ႔ရမွာပါ။ ေျပာခဲ႔ၿပီးတာေတြကုိ ေပၚလြင္ထင္ရွားေစဖုိ႔ ဗုဒၶလက္ထက္က ဘုရားႀကီး (၆)ဆူရဲ႕ အယူ၀ါဒေတြကုိ ေလ႔လာၾကည့္ၾကပါစုိ႔။

ဗုဒၶလက္ထက္က ဘုရားႀကီး(၆)ဆူမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္တဲ႔ ပုရာဏကႆပက ေကာင္းမူလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္၊ မေကာင္းမူလုပ္ရင္ မေကာင္းက်ိဳး ေပးတယ္ဆုိတာ မမွန္ေၾကာင္း အေတြးအေခၚရွိသူပဲ။ လူေတြကုိ သူလမ္း ညႊန္တာက ကုိယ္ရည္ရႊယ္ထားတဲ့ပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္ေအာင္သြားဖုိ႔ပဲ။ အဲဒီ ပန္းတုိင္ကုိေရာက္ရင္ သူ႔ရဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔(လမ္းစဥ္)ဟာမွန္တယ္။ ဒါဟာ သူ႔ရဲ့လမ္းညႊန္ခ်က္ပဲ။ အေဖကုိသတ္ၿပီးေတာ့ပဲ ဘုရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ေရြးေကာက္ ခံၿပီးေတာ့ပဲ ဘုရင္ျဖစ္ျဖစ္။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ပဲ ဘုရင္ျဖစ္ျဖစ္။ ဘုရင္ျဖစ္ဖို႔ပဓာန။ ဒါဆုိ သူ႔လမ္းစဥ္မွန္တယ္။

ယေန႔ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ဒီလုိအယူအျမင္သေဘာထားေတြနဲ႔ က်င့္ၾကံ၊ ျပဳမူေနၾကတာေတြကုိ ဘယ္အယူနဲ႔ေနသူမဆုိရဲ့ အ၀န္းအ၀ုိင္း ထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတြျမင္ေနၾကရတာပါပဲ။ ငါ့ၾကေတာ့ ေကာင္းမူေတြ လုပ္ပါလွ်က္ ေကာင္းက်ိဳးမေပးဘူး၊ ဟုိလူႀကီးၾကေတာ့ မေကာင္းမူေတြလုပ္ၿပီး ႀကီးပြားခ်မ္းသာေနလုိက္တာ။ ေနာင္ခါလာ ေနာင္ခါေစ်းပဲ။ အခုလတ္တေလာ အဆင္ေျပဖုိ႔က ပဓာနဆုိၿပီး ျပဳမူေနၾကသူေတြကလည္း ထုနဲ႔ေဒး။ ဒီလုိေန သူေတြဟာ ပုရာဏကႆပရဲ့ ၀ါဒစက္ကြင္းထဲမွာ က်ေရာက္ေနသူေတြလုိ႔ ေျပာရမွာပါ။ ကုိကုိယ္တုိင္ကေရာ ဒီလုိအယူအျမင္ေတြ ကုိယ့္ဆီမွာ မရွိေတာ့ ဘူးလား။ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါလိမ့္မယ္။

မကၡလိေဂါသာလ ကေတာ့ အဖကုိ သတ္မိတာဟာ အဖကုိ သတ္ ဖို႔ရန္အတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ပါလာၿပီးသားျဖစ္လုိ႔ သတ္ရျခင္းျဖစ္တယ္။ သည္အတြက္ ေရွာင္လႊဲလုိ႔မရႏုိင္ဘူး။ အရွိ္္န္အဟုန္အတုိင္း မလြဲမေသြ အက်ိဳးေပးမွာျဖစ္တယ္။ လူေတြကုိ ဒီလုိမ်ိဳး အယူအျမင္ေတြ ေဟာေျပာ သူျဖစ္တယ္။ ဒီစက္ကြင္းကေရာ လူေတြ လြတ္ၾကၿပီလား။ ဒီလုိအယူအျမင္  ေတြမ်ား ကင္းစင္ေနၾကၿပီလား။

တကယ္ေတာ့ လူေတြဟာ အယူ၀ါဒ တစ္ခုခုရဲ့ေအာက္မွာ ျပားျပား ေမွာက္ေနၾကရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ မကၡလိေဂါသာလရဲ့ အယူအျမင္မ်ဳိးကုိလည္း လူေတြလက္မလႊတ္ႏုိင္ ျဖစ္ေနၾကရျပန္တယ္။ ခ်မ္းသာဖို႔ ကံ ပါလာရင္ ခ်မ္းသာမွာပဲ။ ဆင္းရဲဖုိ႔ ကံ ပါလာရင္ ဆင္းရဲမွာပဲ။ ေရနစ္ေသဖုိ႔ အေၾကာင္းပါလာရင္ ေရနစ္ၿပီးေတာ့ကုိေသရမွာ။ ကားေမွာက္ၿပီးေတာ့ ေသရမွာဆုိရင္ ကားေမွာက္ၿပီးေတာ့ကုိ ေသရမွာ။ ခံရဖုိ႔ အေၾကာင္းပါလာရင္ ခံ ကုိ ခံရမွာ…စံရဖုိ႔ အေၾကာင္းပါလာရင္ စံ ကုိ စံရမွာ…ဒီလုိမ်ိဳးေတြ ခံယူေနၾကတာကုိ မၾကားခ်င္၊ မျမင္ခ်င္၊ မေတြ႔ခ်င္အဆုံး ျမင္ေတြ႔ ၾကားသိေနၾကရတာပဲဲ။ ဒီလုိ အယူအျမင္မ်ိဳးေတြဟာ မကၡလိ ေဂါသာလရဲ့ အယူအျမင္ေတြပါလားလုိ႔ နဲနဲေလးမွ သတိမူမိၾကဟန္မတူပါဘူး။

အဇိတေကသကမၺလရဲ့ ေလာကအျမင္နဲ႔ ကုိယ့္အျမင္ ကေရာ ဘယ္ေလာက္ထိျခားနားမူရွိသလဲ တုိက္စစ္ၾကည့္ၾကအုံးစုိ႔။ ေယာက်္ား၊ မိန္းမဟူေသာ ဤကုိယ္ေကာင္ အစုအေ၀းသည္(ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ၊ ေတေဇာ)ဟူေသာ မဟာဘုတ္ေလးပါး အစုအေ၀းသာျဖစ္၏။ ဤေလာက (ဤဘ၀)ဟု ဆုိစရာလည္းမရွိ၊ အျခားေလာက(အျခားဘ၀)ဟု ဆုိစရာလည္း မရွိ၊ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ရဲ့ အက်ိဳးဆုိတာလည္း မရွိ။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာဆုိတာ ေလာကဓံေခၚ သဘာ၀တရားေၾကာင့္ျဖစ္တာ (ပထ၀ီ၊အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာ)ကုိ ျမင္ေအာင္႐ႈႏုိင္ရင္ ေလာကဓံတရားကေန လြတ္ေျမာက္မယ္။

မိတ္ေဆြ…ဤသုိ႔ေသာ အယူ အျမင္မ်ားကုိ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေနသူ ေတြ၊ လုိက္နာက်င့္သုံးသူေတြ မိမိပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိ မရွိ၊ မိမိကုိင္တုိင္ကေရာ ဒီလုိ အယူအျမင္မ်ဳိးထဲမွာ က်ေရာက္ေနသလား။ မိမိကုိယ္ကုိ ဆန္းစစ္ေလ့ လာ ၾကည့္လုိသူမ်ားအတြက္ တုိးတုိးေလး လက္တုိ႔လုိက္ပါရေစ။ ကုိယ္က် ေရာက္ေနတဲ့ အေျခအေနကုိ ဆန္းစစ္ရေကာင္းမွန္းမသိပဲ ေပ်ာ္၀င္ေနသူေတြ အတြက္ေတာ့ ခက္ခဲေကာင္း ခက္ခဲေနပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ္လုပ္ေပမယ့္ လုပ္သ ေလာက္ အက်ိဳးမခံစားရလုိ႔ အားမလုိ အားမရ ျဖစ္ေနသူေတြအတြက္ေတာ့ တစ္စုံတစ္ရာ အသိေလး တုိးသြားႏုိး ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး အေတြးမွ်လုိက္တာပါ။

ပညာရွင္ဆုိသူေတြက ပညာ(ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာမႈ)၊ သီလ(အက်င့္)နဲ႔႔ သမာ ဓိ(စိတ္တည္ၾကည္မႈ) တစ္ခုခုထဲမွာ က်ေရာက္ေနသူေတြက မ်ားပါတယ္။ “ပညာ… ကြ..ပညာ” နဲ႔ ေျပာသူကလည္း ေျပာေနၾကသလုိ။ “သီလ…ကြ သီလ…” နဲ႔ ေျပာသူကလည္း ေျပာေနၾကတာပါပဲ၊ “သမာဓိ…ကြ..သမာဓိ” နဲ႔ ကုိယ့္အႀကိဳက္နဲ႔ညႇိၿပီး လမ္းညႊန္သူက ညႊန္တာပဲ။ ကုိယ္ၾကားဖူးတာ၊ ကုိယ္သိ ဖူးတာ၊ ကုိယ္ယုံၾကည္တာ၊ ကုိယ္ေတြ႔ဆုိတာေတြေလာက္နဲ႔ပဲ ကုိယ့္၀ါဒမွ ကုိယ့္ဝါဒလုပ္ေနၾကတဲ့ ဝါဒရွင္ေတြၾကားထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ဗုဒၶကေတာ့ “ငါ ဘာအယူမွ မယူဘူးတဲ့”။

About koyo

has written 23 post in this Website..

   Send article as PDF