ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အျပဳအမူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ေထရ၀ါဒဗုဒၶအလိုက်ဟုတ္မဟုတ္တုိက္ဆိုင္ၾကည့္ေသာ မွတ္ေက်ာက္တခုရွိ၏ ။  ထို မွတ္ေက်ာက္ကား–  ယင္းအျပဳအမူသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စေသာ ကိေလသာကုန္ေၾကာင္း ျဖစ္လွ်င္ ေထရ၀ါဒ စစ္မွန္၏ ။    ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ  ကိေလသာ တိုးပြားေၾကာင္း ျဖစ္လွ်င္ ေထရ၀ါဒမဟုတ္၊ ျဗာဟၼဏ ၀ါဒ(မဟာယာန၀ါဒ) ဟုမွတ္ရမည္။

ယခုေခတ္တြင္ ဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ ဘိုးေတာ္မ်ား၏   အသစ္အဆန္းထြင္မွုေၾကာင့္ ဆင္ခံဘုရား၊ ျမင္းခံဘုရားမ်ား ေပၚေပါက္လာ၏ ။ ထုိ့ထက္ပိုျပီး  ဘက္စံုၾကီးပြားတုိးတက္လိုသူမ်ား ကား ဆင္စီး၊ ျမင္းရံဘုရားမ်ားအထိ  ထုလုပ္ ကိုးကြယ္ လာၾက၏ ။ ၾကည္ညိဳေသာ သဒၶါစိတ္ျဖင့္ထုလုပ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း  သင့္ေတာ္၏ / မသင့္ေတာ္ကို ႏွုိင္းခ်ိန္ စဥ္းစားသင့္၏ ။

ေထရ၀ါ နွင့္ ညီမညီ ကိုလည္း ဆန္းစစ္သင့္၏ ။ ထုိပံုကို ထုလုပ္ ကိုးကြယ္သူမ်ားသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ ကို  တိရစာၦန္ ျဖစ္ေသာ ဆင္ေပၚျမင္းေပၚ သို့ တက္ထုိင္ခိုင္း၀ံ့ သည္အထိ  ဂါရ၀၊ နိ၀ါတ နည္းပါးနုိင္ၾကမည္ေလာ။ ဤ သို့ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္တိရစာၦန္ေတြ အေပၚ ထုိင္ေနေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို မထုလုပ္သင့္ေၾကာင္းထင္ရွားပါသည္။

ထို ရုပ္တု ကုိ ထုျခင္းသည္ သူတစ္ပါးထက္ စီးပြားတက္ဖို့ျဖစ္၏ ။ စီးပြားတက္လုိ့ေသာ စိတ္သည္ ေလာဘစိတ္ျဖစ္၏ ။ စီးပြားေရးလုပ္ရင္း ေလာဘျဖစ္သည္မွာ သဘာ၀က်၏ ။  သို့ေသာ္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ေလာဘျဖစ္ေနသည္ကား သဘာ၀မက်ပါ။ ဗုဒၶသည္ လူသားမ်ား  ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကုန္ရာ နိဗၺာန္သို့ ေရာက္ေစရန္အတြက္ ပြင့္ေတာ္မူလာျခင္း ျဖစ္ သည္။

ဤ သို့ဆန္းစစ္ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ဆင္ခံ၊ ျမင္းခံ စေသာ ဘုရားပံုမ်ားထုလုပ္ျခင္းသည္   ေလာဘပြားစီးဖုိ့ အတြက္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေထရ၀ါ ဒႏွင့္ မညီဟုလည္း သိသင့္၏ ။ သရက္ေတာ ဖ်ာပံုတုိက္သစ္ဆရာေတာ္သည္  အထက္ပါ ျပႆနာမ်ိဳးကို  သဘာ၀က်က်ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူဖူး၏ ။ ဆရာေတာ္ျပဳစုေရးသားေသာ  သုေတသန သမၼာ မဂၢၤပဥွာက်မ္း  တြင္ အက်ယ္ဖတ္ရွု နုိင္ပါ သည္။  ဤ ကား အက်ဥ္း ကိုသာ ေရးသားပါမည္။

တစ္ေန့တြင္ ဆူးေလဘုရားသိူ့ထူးျခားေသာ ရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူ ကို ကုလားလူမ်ိဳးတစ္ဦးက လာလွဴ ၏ ။ ရုပ္ပြားပံုကား ဥေဒါင္းေပၚတြင္ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ စံေတာ္မုေနပံု ျဖစ္၏ ။ ဆူးေလ ဘုရားေဂါပက အဖြဲ့ ၀င္လူၾကီးမ်ား သည္ထုိပံုေတာ္မ်ိဳးကို တခါမွာ မေတြ့ဖူးသျဖင့္ ဘုရားေပၚတြင္ ပူေဇာ္ထားသင့္မသင့္ မဆံုးျဖတ္နုိင္ ျဖစ္ၾက၏ ။ ထုိေၾကာင့္  ဆူးေလ ဆရာေတာ္ ၾသ၀ါဒါစရိယဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကို ပင့္ဖိတ္ ျပီး ထုိအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾက၏ ။

ဖ်ာပံုတုိက္သစ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္လည္း ထုိအခ်ိန္က ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသ၀ါဒါစရိယဆရာေတာ္တစ္ပါးပင္ျဖစ္ ၏ ။ က်န္ဆရာေတာ္မ်ားက အပူေဇာ္ခံထားလုိက္ပါ၊ တျခားဆင္းခံဘုရား၊ ျမင္းခံဘုရား တို့ ေတာင္ရွိေနျပီဟာပဲ ၊  အခု ဥေဒါင္းခံ ဘုရား ဆုိတာလည္း အထူး အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး  ဟု အမိန့္ေတာ္ မူၾက၏ ။

ဖ်ာပံုတုိက္သစ္ဆရာေတာ္က က်မ္းဂန္ႏွ့ံ စပ္ ေတာမူလွသည္ ့ အျပင္စာေရး ဆရာတုိင္း လက္မလႊတ္တမ္း အသံုးျပဳေနရသည့္ သုေတသနာ သရုပ္ျပ အဘိဓာန္ က်မ္းျပဳ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ ထံသူိ့ ရဟန္းပရိသတ္၊ လူပရိသတ္ အားလံုး၏ မ်က္လံုး မ်ား ကတစ္ျပိဳင္နက္လုိ့  ေရာက္သြားၾက၏

ဆရာေတာ္ၾကီးထံမွ ေလးနက္ၾကည္လင္ေသာစကား မ်ားသည္ တစ္ခြန္းခ်င္း ထြက္ ေပၚလာ၏ ။     ” ရဟန္းပုဂၢဳိလ္ ၊ လူပုဂၢဳိလ္ အားလံုး အတြက္ ေတြးဆစရာ တစ္ခု ကိုေတာ့ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံု။ နိကာယ္ငါးရပ္ကို  ေလွ်ာက္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ျမတ္စြာ ဘုရား ရွင္ကုိယ္ေတာ္ ျမတ္ တိရစာၦန္တစ္ေကာင္ေကာင္စီးျပီး ခရီးသြား တယ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာ မွ မေတြ့မိပါဘူး။

ျမတ္ စြာ ဘုရားဟာ ခရီးဘယ္ေလာက္ပင္ေ၀းေ၀း ေခ်ခြ်တ္ရမယ့္ ေ၀ေနယ် အတြက္ အခ်ိန္မီ တယ္ဆိုရင္ ေျခလွ်င္ ၾကြတာပဲမ်ားပါတယ္။  ေ၀ေနယ် အတြက္ ေျခလွ်င္ၾကြလို့ အခ်ိန္မမီ ေလာက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဘိညာဥ္ တန္ခိုးနဲ့ၾကြ ပါတယ္။

တိရစာၦန္ေပၚကို တက္စီးဖို့ မေျပာနဲ့။ တိရစာၦန္ က ထားတဲ့ ယာဥ္ကိုေတာင္ မစီးဖို့ အာပတ္ပညတ္ထားပါတယ္။  မက်န္းမာျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရွိမွသာ စီးခြင့္ရွိပါတယ္။

ဒီလုိအာပတ္ပညတ္ျပီး တားေတာ္မူရတာက သတၱ၀ါ အားလံုးေပၚမွာ  အညီအမွ်ထားေတာ္မူတဲ့ ” မဟာကရုဏာေတာ္”  ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရိုးရိုးကရုဏာမဟုတ္ပါဘူး။ မဟာတပ္ထားတဲ့ ၾကီးက်ယ္တဲ့ ကရုဏာပါ။  ဒီ  မဟာကရုဏာၾကီးေၾကာင့္ပဲ ေလးသေခ်ၤကမၻာတစ္သိန္း ၾကာေအာင္  အဆင္းရဲ အပင္ပန္းခံျပီး ပါရမီေတာ္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူခဲ့တာပါ။

ဒီမဟာကရုဏာေတာ္ၾကီးကို အေလးဂရုမျပဳလုိ့ မရပါဘူး။  တိရစာၦန္စီးေနတဲ့ ပံုေတာ္ေတြကို ထုလုပ္ေရးဆြဲျခင္းအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ သတၱ၀ါ တိုင္းအေပၚထားတဲ့ မဟာကရုဏာေတာ္ကို ထိခိုက္ ေစာ္ကားရာ ေရာက္ပါတယ္။

ဘာသာျခားမ်ားကလည္း ဒီလုိ့ပံုမ်ိဳးေတြကို ၾကည့္ျပီး ” ဗုဒၶဟာ သတၱ၀ါ အားလံုးအေပၚ မွာ သနားကရုဏာရွိတယ္လည္းေျပာေသးတယ္၊ တိရစာၦန္ေပၚ တက္စီးတာပဲ လား”  ဆိုတဲ့ေမးခြန္း မ်ိဳးနဲ့ ေထာက္ျပလာနုိင္ပါတယ္။

ဒီဥေဒါင္းခံရုပ္ကုိ လက္သင့္ခံျပီး ထားလုိက္မယ္ဆိုရင္ ေနာင္အခါမွာ က်ားခံတဲ့ ရုပ္ပြားမိ်ဳးေတြ။ သမင္ ခံတဲ့ ရုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ အေတာမသတ္ေအာင္ေပၚလာနုိင္ပါတယ္။   ဒီအခ်က္ေတြ ေၾကာင့္ ဥေဒါင္း ခံတဲ့ ရုပ္ပြား ကို ဒီအတိုင္း အပူေဇာ္ခံ မထားဖုိ့ ေျပာၾကားလုိပါတယ္ ”

ဆရာေတာ္၏ သဘာ၀က်လွေသာ ၾသ၀ါဒေၾကာင့္ ေဂါပက လူၾကီးမ်ားသည္ ဥေဒါင္းကိုဖယ္ထားျပီး ရုပ္ပြားေတာ္ခ်ည္း သက္သက္သာ လွ်င္ ယခုထက္တိုင္ အပူ ေဇာ္ခံထားပါသည္။

မွတ္ခ်က္။    ။ ေမတၱာရွင္ ( ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္ဘုရား ၏  ေထရ၀ါဒ မွတ္ေက်ာက္ တရားစာအုပ္မွာ ကူးယူ ေဖာ္ျပ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

About kokogyi

koko gyi has written 3 post in this Website..