ေရႊၾကည္တင္ေသာ “၀ါသနာအရ ဖန္တီးထားတဲ႔ အႏုပညာပါတဲ႔” ပုိ႔စ္ကို ဖတ္အျပီး လက္ရာေျမာက္လွစြာသာ ရြ႔ံေစးပန္းပုရုပ္ထုမ်ားကုိ ျမင္သိရၾကားသိရေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႔ စိတ္၀ယ္ အတိတ္သယံဆီက ငယ္ရြယ္စဥ္ပုံရိပ္ေလးေတြ ေျပးလြားေပၚေပါက္လုိ႔ လာေတာ့တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ကြန္းမန္႔ လဲေရးခ်င္သလုိ ပုိ႔စ္ေလးလဲ တင္ခ်င္စိတ္ေပၚလာလုိ႔ အခုလုိ ကဗ်ာေလးေရးလုိက္မိတာပါ။

ပန္းပုဆရာေရ

ရြံ့ေစးကုိ နယ္ကာဆုပ္

အံ့မခန္း ထုလုပ္လုိက္ပုံမ်ား…

တုိ႔ေတာရြာ ငယ္ဘ၀က

ႏြားရုပ္နဲ႔ ေရႊခ်ိဳးကူ

အျပိဳင္ယူ ရြံ့ေတြလုံး

ျမန္ဓေလ့ ဖြဲ႔ကာထုံးတဲ႔

လူၾကီးနဲ႔ တူေအာင္ရွႈန္းတယ္

ဘယ္ႏြားရယ္ သူမတူပိုလုိ႔လွ

၀င့္ၾကြားခဲ့တယ္….

ခုမ်ားတကယ္ ဂလုိဗယ္မွာ

ေနာင္မ်ိဳးဆက္ ပုခက္ရယ္ထြက္ေတာ့

လက,္မ ရယ္ေမာ္မဆုံးေအာင္

ျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ခလုပ္ေတြေရြ႔

ထမင္းေမ႔ မ်က္တြင္းေ၀့ေအာင္

ဂိမ္းေဘာင္ကစြယ္….

လက္မႈသယ္ ကုိပန္းပုရြံ႔ေစး

သူ႔လက္ရာျမင္သူေငးရေလာက္

ကမာၻမွီ စာစီေရးရေတာ့မယ္

ျပည္ျမန္မာမွာ ပညာရယ္မတိမ္ေကာရေအာင္

ကုိပညာရယ္ပုန္းကာသာမေနပါနဲ႔

ျမင္ေသာသူ ၾကည္ညိုေငးရေအာင္

ထြက္ခဲ႔ေတာ့ကြယ္….

 

အတိတ္ေတြက မႈံ၀ါးေပမဲ႔ (ေလးျဖဴသီခ်င္းလုိ ) တခါတေလ တုိက္ဆုိင္မႈေတြရွိေတာ့ အမွတ္တမဲ႔ပါပဲ ကေလးဘ၀ေလးကုိ ျပန္လည္ လြမ္းစြတ္သတိရမိတာပါ။

အမွတ္တရေလးေတြက ေရနံဆီမီးခြက္ကပဲ စရေတာ့မယ္။ မက္ေနၾက အိမ္မက္ထဲမွာ တမလြန္ဘ၀တစ္ပါးက အဘုိးအဖြားတုိ႔ကုိ ေရနံဆီမီးခြက္ မီခုိးတလူလူနဲ႔ ျမင္မက္ေနက်။ အဲဒီလုိအိမ္မက္မက္တုိင္းလဲ အတိတ္ကေလးဘ၀ကုိ ျပန္လည္ ခံစားမိေနရတာ ေျပာမျပတတ္တဲ႔ ခံစားမႈမ်ိဳးပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ေမြးဖြားခဲ႔တဲ႔ ဇာတိရြာေလးထဲက လက္မႈပညာေလးေတြကုိ တင္ျပပါရေစ။ ရြာထဲမွာ အိမ္ေဆာက္ၾကရင္ ရွိသမွ်လူလတ္လူၾကီးေတြ ၀ုိင္းေဆာက္လုိက္ၾကတာပဲ။ လႊျဖတ္သူကျဖတ္ သံရုိက္သူကရုိက္။ က်င္တြယ္၊ တူ၊ လႊ၊ ျခစ္သား၊ ေပတံ၊ ခ်ိန္သီး၊ စသည္ျဖင့္ အိမ္တုိင္းလုိလုိမွာလဲရွိတယ္။ လက္သမားဆရာရယ္လုိ႔ ေခၚသူသီးသန္႔မရွိေပမဲ႔ အားလုံးလုိလုိက အစဥ္အဆက္ ေဆာက္လုပ္ေရးပညာကုိ တတ္ခဲ႔ၾကသည္အလားမသိ။ ခုေခတ္လုိ ပုံ Drawing ေတြပါေတြလဲ မေတြ႔ရပါဘူး။

ဦးေလး၀မ္းခြဲေတာ္သူ ဦးေလး သန္းလြင္ဆုိရင္ လွည္းပန္းေတာင္း လည္းဆံေတြ ကယ့္အိမ္ေတြကုိ သူဘာသူလုပ္တာ၊ လုပ္လုိက္တုိင္းလည္း ပန္းခက္ပန္းႏြယ္ေလးေတြနဲ႔ လက္ရာေျမာက္လွတယ္။ လွည္းဦးငွက္ဆုိရင္ ငွက္မ်ိဳးစုံ၊ နဂါးပုံစံမ်ိဳးစုံ မရုိးရဘူး။ သူတုိ႔ေတြရဲ႔ ေျခရာကုိ ေနာက္ကေလးေတြကလဲ လုိက္သပ။ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ အသက္တူသူငယ္ခ်င္း ငျပည္႔ဆုိရင္ သစ္သားရုပ္ကုိ ေတာ္ေတာ္ထုတတ္တယ္။ ငယ္ငယ္က သ႔ူကုိကြ်န္ေတာ္ အားက်ရတာေပါ့။ သူ႔ဆီကလဲ လက္ေဆာင္ တစ္ခုရဘူးတယ္ေလ။ အဲဒါက သူကုိယ္တုိင္လုပ္ထားတဲ႔ သစ္သားဂ်င္ကေလးပါ။ သံမႈိမပါဘူး။ မိန္းမဂ်င္လုိ႔ေခၚတယ္။ ေျပာင္ျပီးလုံးေနတာပဲ။ သူတုိ႔အိမ္ရဲ႔ မီးတုိင္တင္ခုံတုိ႔ ဘုရားစင္တုိ႔မွာလဲ ပန္းလက္ရာေလးေတြ ေတြ႔ရတယ္။

ႏွီးျဖာတာကုိေတာ့ လူတုိင္းျဖာတတ္ပါရဲ႔။ ေယာက္်ား မိန္မရယ္မဟုတ္။ ပ်ိဳးေဆးႏွီး၊ မုိးေဆးႏွီးရယ္လုိ႔ အိမ္တုိင္းလုိလုိ ႏွီးျဖာခ်ိန္ေရာက္ရင္ ဓားကုိယ္ဆီကုိင္လုိ႔။ ကြ်န္ေတာ့ အရီးေတာ္သူမ်ားကေတာ့ တစ္မ်ိဳး။ ပလုံးယွက္တယ္ အုပ္ေဆာင္းယွက္တယ္ အဲဒီႏွီးေတြနဲ႔ မ်ိဳးစုံေအာင္လုပ္တတ္တယ္။ အလွဆုံးကေတာ့ ႏွီးရပ္ေတာင္ပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ အေအးေသာက္တဲ႔ ပုိက္ေတြေပါလာေတာ့ အကြက္မ်ိဳးစုံေအာင္ေဖာ္ေတာ့တာပဲ။ ရပ္ေတာင္ေလးေတြက ျမင္တာနဲ႔ မကုိင္ရမေနႏုိင္ေအာင္၊ ေဒါင္းရုပ္ကေလးေတြ၊ ပန္းပြင္႔ေလးေတြေဖာ္ထားတာ လွမလွ။ အေအးေသာက္တဲ႔ ပုိက္ေရာင္စုံကုိ ႏွီးထဲစြတ္ျပီး အလွဆင္ထားတဲ႔ အႏုပညာရွင္ေတြပါ။ အကြပ္ကုိေတာ့ ပိတ္စ အနီေရာင္နဲ႔ အမ်ားဆုံးကြတ္တယ္။

ဦးေလးေ႒း၀င္းဆုိသူကေတာ့ ၀ါးထရံယွက္ကြ်မ္းက်င္သူပါ။ သူအိမ္မွာဆုိရင္ ထရံကြက္အဆန္းေလးေတြ ေတြ႔ရတယ္။ ဥပမာ အိမ္ေရွ့ ထရံဆုိရင္ အလင္း၀င္ေပါက္ ေလ၀င္ေပါက္ေလးေတြေရာျပီး တဆက္တည္း ယွက္ထားတာမ်ိဳး အႏုစိပ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့ရဲ႔ အဘုိး နာမည္ကေတာ့ ဦးပုိးတဲ႔ဗ်။ အဘုိး ကေတာ့ အမ်ားဆုံးလုပ္တတ္တာ ၾကက္အုပ္ေဆာင္းပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတြ အုပ္ေဆာင္းေပၚ တက္ျပီးေဆာ့ၾကတာပဲ ေတာ္ေတာ္ခုိင္ခုိင္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ခုမွ ျပန္ေတြးၾကည္႔ျပီး သတိထားမိသြားတာက ရြာကလူေတြက ပစၥည္းအသုံးအေဆာင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ၀ယ္သုံးတာရွားတယ္။ ကုိယ္တုိင္လုပ္ၾကတာေတြၾကည္႔ပါပဲ။ ငါးေထာင္ခ်ိန္အတြက္ ႏွီးနဲ႔ပဲ ဘုံတုိ၊ ဘုံရွည္ေခၚတဲ႔ ငါးေထာင္ျမံဳးေတြ၊ ေဘာက္လုိ႔ေခၚတဲ႔ ငါးပက္တဲ႔ ေဂၚလုိပုံစံ ပစၥည္းေတြ၊ ၾကက္အုပ္ေဆာင္းကုိအစိပ္ယွက္ထားတာၾကေတာ့ ငါးအုပ္ေဆာင္းတဲ႔၊ အဲဒါလဲ ငါးဖမ္းတာပါပဲ။ ၾကြက္ေထာင္ေခ်ာက္ဆုိရင္ လယ္ညွပ္၊ ထိပ္ေစာင့္လုိ႔ေခၚတာေတြရွိတယ္ ၀ါးနဲ႔ လုပ္တာေတြၾကည္႔ပဲ။

စပါးက က်ီထဲမွာရွိတယ္ ကုိယ္တုိင္ဆန္ၾကိတ္ၾကတဲ႔ေခတ္၊ ၾကိတ္ဆံုနဲ႔၊ အဲဒီတုန္းက လူၾကီးေတြ ဆန္ၾကိတ္ရင္ ကေလးေတြက ၀င္ျပီးရႈပ္ေနၾက။ ကေလးသဘာ၀ေလ။ အရမ္းေပ်ာ္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ ျပီးရင္ ေမာင္းဆုံနဲ႔ ေထာင္း ဆန္ဖြတ္တယ္လုိ႔ေခၚတယ္။ သစ္တုံးၾကီးကုိ ငရုပ္ဆုံလုိထြင္းထားတာပါ။ ေမာင္းဆုံကလဲ ေျခေထာက္နဲ႔နင္းရတာ။ ေနလည္ခင္းဆုိရင္ စည္းခ်က္မွန္မွန္နဲ႔ ေမာင္းေထာင္းသံေတြ။ အဲဒီအသံေလးနဲ႔မွ ေန႔လယ္ခင္းအိပ္လုိ႔က ေကာင္းမွေကာင္းပဲ။

ဆန္က အဲဒီလုိျဖစ္လာတာ။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြက ဘယ္မွာခူးခူး ေပါသမွ၊ သားငါးကုိေတာ့ လယ္ထဲကျပန္လာသူေတြက တမ်ိဳးမဟုတ္တမ်ိဳး ဆြဲလာေနက်။ ေရေသာက္ေတာ့ ေရခြက္က အုန္းမႈတ္ခြက္၊ အုန္းသီးခြံမာကုိ သစ္သားလက္ကုိင္တတ္ထားတာ။ အင္းဒီလုိေနရာမွာ ေစ်းေရာင္းရင္ ေစ်းသည္မြဲျပီပဲ။ ကုိယ့္စား၀တ္ေနေရးကုိ ကုိယ္႔ဘာသာ ဖန္တီးသူေတြပါ။

ဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က ကစားခဲ႔ၾကပုံေတြထဲမွာ ရြံ႔ရုပ္လုပ္ျခင္းက ကေလးတုိင္းျဖတ္သန္းေပ်ာ္ရြင္ခဲ႔ၾကတဲ႔ ဓေလ့အႏုပညာျဖစ္ပါတယ္။ ဦးၾကီး ဦးေလး အေဒၚၾကီး အေဒၚေလးေတြက ႏြားရုပ္ ခ်ိဳးရုပ္ေတြ လုပ္ျပခဲ႔ၾကတယ္။ ႏြားရုပ္လုပ္တာဆုိရင္ အရင္ဆုံး ရြ႔ံကုိ စလင္ဒါပုံရေအာင္ လုံးလုိက္၊ ထိပ္ႏွစ္ဘက္ကုိေဆာင့္လုိက္နဲ႔၊ ျပီးကာမွအဲဒီ့ ထိပ္ႏွစ္ဘက္ကုိ ပန္းပြင့္လုိ ကုတ္ယူရတယ္။

စလင္ဒါရဲ့ အလယ္က ေဖာင္းက်န္ခဲ႔ျပီး ထိပ္ႏွစ္ဘက္က ပန္းပြင့္လုိကားကားပြင့္ၾကီးျဖစ္သြားတယ္။ ျပီးမွ အဲဒီပန္းပြင့္လုိပုံစံ တစ္ဖက္ကုိ ႏြားေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ေအာင္ ဆြဲယူတယ္။ အေပၚဘက္ကုိေတာ့ ႏြားေခါင္းနဲ႔ ႏြားခ်ိဳ၊ ႏြားနားရြက္လုပ္တယ္။ ျပီးရင္ ႏြားလည္ပင္း အရည္ျပားေပၚေအာင္ ျပားယူရတယ္။ အဲဒါဆုိရင္ ႏြားဦးေခါင္းေလးေပၚလာျပီ..၊ ျပီးရင္ ႏြားဘုိ႔ေလးရေအာင္ အလယ္ပုိင္းက ရြ႔ံကုိဆြဲယူရတယ္။ စလင္ဒါရဲ႔ အေနာက္ဘက္က ပန္းပြင့္ၾကီးကုိလဲ ေနာက္ေျခေထာက္နဲ႔ အျမီးျဖစ္ေအာင္ အရင္ပုံစံအတုိင္းပဲ ဆြဲယူရတာေပါ့။ ရြံ႔နဲ႔ အရုပ္လုပ္ရတာ အရမ္းကုိ ေပ်ာ္ဘုိ႔ေကာင္းတဲ႔ ကစားနည္းတစ္ခုပါပဲ။ ေျပာေန႔ရင္းနဲ႔ ရြ႔ံသြားကုတ္ခ်င္လာျပီ (အရုပ္လုပ္ရန္ ၀ါေသာ ေစးေသာ ေျမေစးကုိ ရွာျပီး ယူျခင္းကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတြက ရြ႔ံကုတ္တယ္လုိ႔ ေခၚတယ္)။

လူၾကီးေတြက အဲဒီလုိ လုပ္ျပေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတြကလဲ ေနာက္ကေန သူတုိ႔လုပ္တဲ႔ အတုိင္း လုိက္လုပ္ၾကတာ၊ အႏုပညာလက္ဆင့္ကမ္းျခင္းလုိ႔ ေခၚရမယ္ထင္ပါတယ္။ ျပီးရင္ လူၾကီးေတြလုပ္တဲ႔ ႏြားက အရမ္းလွေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကေလးေတြက သူ႔ေပး ငါ့ေပးနဲ႔ လုၾကတာေပါ့။ ျပီးေတာ့ ကုိယ္လုပ္တဲ႔ ႏြား ဘယ္ေလာက္လွတယ္ဆုိတာ အခ်င္းၾကြားၾကတာ ဆူညံေနတာပဲ။ အရုပ္လုပ္ျပီးသြားရင္ ေျခာက္သြားေအာင္ေနပူလွန္းရတယ္။ မေျခာက္မခ်င္း အရိပ္တၾကည္႕႔ၾကည္႔နဲ႔ေပါ့။

အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကေလးေတြက ကြ်န္ေတာ့ရင္ထဲမွာ ဘယ္လုိမွမေမ႔ႏုိင္စရာ ကေလးဘ၀ေလးပါ။ ဘယ္ေတာ့မွလဲ ျပန္မရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ႏြားရုပ္ကုိ ခုျပန္လုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာင္ လုပ္ႏုိင္အုံးမယ္ထင္ပါတယ္။ အျပင္ကႏြားလုိေတာ့ လက္ရာမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘုရားေစ်းတန္းက စကၠဴနဲ႔ လုပ္တဲ႔ ႏြားရုပ္လုိမ်ိဳးပါ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လက္ဆင့္ကမ္းသင္ယူခဲ႔တဲ႔ သာမာန္နည္းေလးပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ဆုိလုိခ်င္တာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႔ ငယ္ဘ၀မွာ အဲဒီလုိ လက္မႈအႏုပညာေတြရဲ႔ ၾကားမွာ ေမြးဖြားခဲ႔ရျပီး အဲဒီလုိ အႏုပညာမ်ိဳးေစ့ေလးေတြ ဖန္တီးမႈေလးေတြ ႏွလုံးသားထဲမွာ တခ်ိန္ကကိန္း၀တ္ခဲ႔ဘူးတယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္တာပါ။

ေခတ္ေရွစီးေၾကာင္းေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔အတူ အခုေတာ့ အဲဒီဓေလ့ေလးမ်ား ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရြာမွာ ရွိေလအုံးမလား မေျပာႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ (ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီရြာေလးကထြက္ခဲ႔တာ ႏွစ္ေပါင္းၾကာပါျပီ)။ ျမိဳ႔ေပၚက ကေလးေတြဆုိရင္ အိမ္မွာဆူလြန္းလုိ႔ တခ်ိဳ႔ဆုိရင္ မုန္႔ဖုိးေပးျပီးေတာ့ ဂိမ္းဆုိင္ကုိေတာင္ တမင္လြတ္ၾကရေသးတယ္။ တခ်ိဳ႔က အိမ္မွာတင္ တီဗြီဂိမ္း၊ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္း၊ ဖုန္းဂိမ္း၊ မ်ိဳးစုံေအာင္ရွိေနေတာ့၊ ပုခက္တြင္းက ထြက္တယ္ဆုိတာနဲ႔ လက္မေလးနဲ႔ ျမင္ျမင္ရာနိပ္တတ္ေနတဲ႔ မ်ိဳးဆက္ကုိ Thumb Generation လက္မ မ်ိဳးဆက္ရယ္လုိ႔ ေခၚတြင္ၾကေတာ့တာေပါ့။

ေရႊၾကည္႔ပုိ႔စ္ထဲက ရြ႔ံေစးရုပ္မ်ားၾကေတာ့ ကမာၻေက်ာ္ႏုိင္မဲ႔ လက္ရာေတြပါ။ ဖန္တီးျခင္း ဆုိတဲ႔ အႏုပညာကုိ ႏွလုံးသားနဲ႔ ခံစားတည္ေဆာက္တတ္တဲ႔ သူကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတြ ေလးစားၾကရတာမဟုတ္လား။ အခု အဲဒီ ရြံ႔ေစး ပန္းပုပညာရွင္ကုိ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳးမေနေစလုိပါဘူး။ သူ႔ပညာမ်ားကုိ ေနာင္လူေတြ အတုယူအားၾကေစရန္နဲ႔ အႏုပညာခ်စ္သူ သူသူငါငါ ခံစားၾကည္႔ရႈခြင့္ရေအာင္ “ကုိပညာရယ္ပုန္းကာသာမေနပါနဲ႔

ျမင္ေသာသူ ၾကည္ညိုေငးရေအာင္

ထြက္ခဲ႔ေတာ့ကြယ္….” လုိ႔သာ အခါအခါေအာ္လုိက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။….

About ေလေျပ ရုိင္း

ေလေျပ ရုိင္း has written 3 post in this Website..

   Send article as PDF