ဂီတေလာက ကုိ၀င္လာၾကတယ္ဆုိရင္ ကုိယ္သုံးမယ္႔နာမယ္ကုိ လွေအာင္ဆန္းေအာင္ ေခၚေကာင္းေအာင္ ေပးေလ႔ရွိၾကပါတယ္။
လူစိတ္၀င္စားေအာင္ျဖစ္ေစ ကုိယ္ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ႔ဆရာေတာ္ေပးတဲ႔နာမယ္ဒါမွမဟုတ္ရင္လဲ နာမယ္ၾကီးေဗဒင္ဆရာေပးတဲ႔နာမယ္
ေတြကုိသုံးတတ္ၾကပါတယ္။
ဒီအထဲကေန ရုိးရုိးေလး နဲ႔ေဖာက္ထြက္လာတဲ႔သူကေတာ႔ (ဖုိးခ်ဳိ)ပါ။
ပုိင္စုိးမူ႔ဧကရီတမ္းခ်င္း ဆုိတဲ႔သီခ်င္းေခြေလးထဲက
(ဆူးမ်ားတဲ႔ပန္း။အေဆာင္သူရဲ။အလြမ္းညေဟမာန္။ေရလုိေအးလုိ႔ပန္းလုိခ်မ္းေျမ႕ပါေစ။)စတာေတြနဲ႔လူငယ္ေတြၾကား၊
အထူးသျဖင္႔တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ အရမ္းကုိေခတ္စားလုိ႔သြားပါတယ္။
ေနာက္သူျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္သီဆုိလုိက္တဲ႔အတြက္ ဆလုိင္းသႊေအာင္တုိ႔ ဂြ်န္သင္ဇမ္းတုိ႔ရဲ႕
(ျမဳိင္နန္းစံပန္းတစ္ပြင္႔ (အရင္က ေဂ်ေမာင္ေမာင္ဆုိဘူးတယ္ လူသိပ္မသိခင္ကေပါ႕)၊
ေ၀းလြင္႔ျခင္းေနာက္ဆုံးေျခရာ)ေတြက ပုိေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။
သူကလဲသူ႔ထြက္တဲ႔ဆီးရီးစ္တုိင္းမွာ သူတုိ႔သီခ်င္းေတြပါေအာင္ထည္႔ဆုိတတ္ပါတယ္။
(ညိဳွ႕မ်က္၀န္း။ျပန္လည္တမ္းတျခင္း၊ကဗ်ာမ်က္နွာ။ျပန္ျမင္ေစခ်င္တယ္။ခ်စ္သူကို။ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္)ေတြကေတာ႔
ေျပာစရာမလုိေအာင္ေကာင္းတဲ႔သီခ်င္း။
သူ႔ထဲမွာ ထူးျခားတဲ႔သီခ်င္းကေတာ႔ (တပင္ထဲရင္ထဲကႏြယ္)ပါ။
လူေမာင္(ေဆး-1)ေရးတဲ႔သီခ်င္းပါ။
ဖိုးခ်ဳိကေတာ႕ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔သူခ်စ္ေသာ သူ႔ကိုခ်စ္ၾကေသာဂီတေလာက ကိုစြန္႔ခြာသြားပါျပီ။
သူမေသခင္မွာ သူ႔သီခ်င္းေတြကုိ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ရာမွာ အသံေလးမမွီတမီွနဲ႔ၾကဳိးစားဆုိသြားတာကုိ
နားေထာင္ရတဲ႔ ဖုိးခ်ဳိပရိတ္သတ္တိုင္းလြမး္က်န္ရင္ေအာင္ခ်န္ထားခဲ႔သလုိပါဘဲေနာ္။
ျမန္မာ႔ဂီတေလာက အေၾကာင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ ခ်န္ထားလုိ႔မရႏို္င္သူတစ္ေယာက္ကလဲ
ဖုိးခ်ဳိလုိ ေလာကကုိစြန္႔ခြာသြားခဲ႔ပါျပီ သူကေတာ႔ နာမယ္အဆန္းဆုံး
ငွက္လုိ႔ခ်စ္စႏုိးေခၚၾကတဲ႔ (ထူးအိမ္သင္)ပါ။
သူ႔ဘ၀မွာ အေကာင္းဆုံးလုိ႔ဆုိရတဲ႔ သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ကေတာ႔
(မဟာ၀ီရ အုိဗုဒၶ နဲ႔ ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕သတုိ႔သမီးပါ)။
(လေရာင္ထဲကုိလမ္းေလွ်ာက္ခ်င္တယ္ ဘယ္ကိုေရာက္ေနလဲမစဥ္းစားဘူးကြယ္) ဆုိတဲ႔ (ေဆြးတယ္)
(သူငယ္ခ်င္းေလး ခ်စ္တယ္ ဘယ္လုိေျပာရမလဲ ကုိယ္ဒီလုိစုိးထိတ္မိပါတယ္)ဆုိတဲ႔ သီခ်င္း။
(ေ၀းသြားတဲ႔အခါ၊ရင္ခုန္ရင္အခ်စ္။ကာရံမညီေသာ)စတဲ႔စုံတြဲသီခ်င္းေတြ။
(နာရီသံေတြဆူညံလုိ႔သြားျပီ…………………………..ဆုိတဲ႔ နာရီေပၚကမ်က္ရည္စက္မ်ား)
(ဂ်ဒ္ဆင္ထိပ္ကလရိပ္လိပ္ျပာရယ္………………..သူဘယ္ေရာက္ေန…………ဆုိတဲ႔သီခ်င္း)
(ေခါင္းေလာင္းကေလးေတြျမည္ေနျပီ ငွက္ကေလးေတြလဲေတးဆုိျပီ နာရီစင္က သုံးခ်က္တီးသံျမည္ဆုိတဲ႔သီခ်င္း……..
နဲ႔အလုိက္ကေလး ခပ္ဆင္ တေန႔ေန႔ေတာ႔ခ်စ္လာလိမ္႔မည္……….ဆုိတဲ႔သီခ်င္းေတြ)
(အိမျ္ပန္ခ်င္တယ္ဟူး…………………..ဆုိတဲ႔အေမ႔အိမ္ေနာက္ အေမ႔က်ေနာ္ကုိစိတ္မပ်က္ဘူးလာ က်ေနာ္ဟာကမၻာေျမၾကီးရဲ႕လုိ႔ဆုိျပီး ခြ်ဲလုိက္တဲ႔
အေမ႔ရဲ႕ဒုကၡအိုးေလး)ကေတာ႔အေမခ်စ္တဲ႔သားရဲ႕တမ္းခ်င္းေတြအျပင္ အေမသီခ်င္းေတြတစ္ေခြစာေတာင္ဆုိလုိက္ပါေသးတယ္။
(ခ်စ္တုိင္းလဲမညား။ႏွလုံးသားရဲ႕က်မ္းစာ။။ညပုံျပင္။သက္ျငိမ္။ကေလးေရ။ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္သာမထားခဲ႔ရင္)
ေတြကေတာ႔ကုိယ္ပုိင္သီခ်င္းေတြျဖစ္တဲ႔အျပင္
ေကာ္ပီေတး ၀င္းမင္းေထြးေရးတာေပါ႔ သူဆုိထားတဲ႔အထဲက(ေရႊ။ဗင္႔ဆင္႔ဗင္ဂုိးတမ္းခ်င္း၊ထာ၀စဥ္။)ကေတာ႔လူၾကိဳက္မ်ားေသာအေကာင္းစားသီခ်င္းေတြပါ။
အလြမ္းရဲ႕မီးလ်ွံမ်ားကလဲ ေမ႔မရႏုိင္တဲ႔သီခ်င္းေတြပါ။
ထူးအိမ္သင္ဟာ အေရးပိုင္သလုိ တူရိယာပစၥည္းမ်ားကိုလဲ ကြ်မ္းက်င္ အဆုိကလဲအေတာ္ေလးကုိရွာမွရွားလုိ႔ဆုိရေအာင္ပုိင္နုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔သူ႔သီခ်င္းေတြရဲ႕အဆုံးသတ္မွာ ခပ္တုန္တုန္ ခပ္၀ဲ၀ဲေလး လုပ္ဆုိတာကုိေတာ႔ နုိင္ငံျခား တီး၀ုိ္င္း တစ္ခုျဖစ္တဲ႔(ဘီးဂ်ီးစ္)ေတြရဲ႕
အေငြ႕အသက္မကင္းဘူးလုိ႔ဆုိႏုိင္ပါတယ္။
သူကလဲ ေရွာင္ေလေ၀းေ၀းကုိ မကင္းနုိင္လုိ႔ လူ႔ေလာကထဲက အခ်ိန္မတုိင္ခင္စြန္႔ခြာသြားရသူ
လြမး္ေလာက္စရာလူတစ္ေယာက္ပါဘဲ။
ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္လုိင္းမ်ားထဲမွာသူတုိ႔လုိအျငိမ္သီခ်င္းေတြ ေအးေအးေလးေတြ စာသားလွလွေလးေတြနဲ႔ေတးဖြဲ႔တတ္သူေတြကေတာ႔တစ္လုိင္းသီးသန္႔ေပါ႕။
ဒီလုိသီခ်င္းေအးေအးေလးေတြနဲ႔ေအာင္ျမင္ခဲ႔တဲ႔သီခ်င္းေလးေတြကေတာ႔
(စံလင္း………….ကဗ်ာမပီစာမပီ)
(စုိးစုိး……………..မင္းညျဖစ္ပါေစ)
(ေအာင္နုိင္……….. ပန္းခရမ္းျပာ အေဆာင္သူအလြမ္းေျပ)
(သ်ဳိင္းေအာင္……….ဘ၀လမး္အစခရီး)
(စီယံ………..စီးနဲ႔၀ါး)
(ရာျပည္႔………..သတိမမူ ဂူမျမင္)
စတဲ႔သူေတြကေတာ႔ ကုိယ္ပုိ္င္သံစဥ္ႏွစ္သက္သူေတြၾကားမွာ ေရးပန္းစားခဲ႔ပါတယ္။
ေနာက္တေယာက္ကေတာ႔ ထူးအိမ္သင္လုိ ဖုိးခ်ိဳလုိ ေလာကကုိစြန္႔ခြာသြားျပီျဖစ္တဲ႔ (စုိးလြင္လြင္)ပါ။
လူငယ္ထုၾကားမွာ ၀ုနး္ကနဲေခတ္စားလာတဲ႔ (ခ်စ္လူမုိက္။ေခါင္းငုံခ်စ္ေနမယ္။လာမယ္ဆုိၾကိဳေနမွာလား)
(ေရႊအိ္မ္စည္၊အနံၾကီးကြင္းက်ယ္။ေမာင္႔မ်က္ရည္၀ုိင္း၊)ေတြကေတာ႔ေမ႔မရနုိင္တဲ႔သီခ်င္းေတြပါ။
ဂႏၳ၀င္ဆည္းဆာဆုိတဲ႔ ဆံႏြယ္ေလးေတြနဲ႔ေလေျပကုိဖြဲ႔ဆုိတဲ႔သီခ်င္းကေတာ႔ ေနာက္ဆုိသူ R ဇာနည္ကိုပါ ဂုဏ္တင္႔ေစတဲ႔သီခ်င္းေပါ႕။
ထူးျခားတယ္ဆုိရမွာက ျမန္မာသံစဥ္ေအးေအးေလးနဲ႔ဆင္တူတဲ႔ (ခ်စ္ျပဳံးစီခ်ယ္)ပါ။
ပုိထူးျခားတာကေတာ႔ သၾကၤန္သီခ်င္းေခြကုိ ေပါက္ထြက္သြားေအာင္ဆုိထားခဲ႔သလုိ
((ရွာပုံေတာ္မင္းသားၾကီး)ဆုိတဲ႔ အဲဒီဆီးရီးေခါင္းစဥ္သီခ်င္းကေတာ႔ သၾကၤန္သီခ်င္းေတြထဲမွာ
သၾကၤန္မုိးလုိ တင္က်န္ရစ္တဲ႔သီခ်င္းဆုိရင္လဲ မမွားပါဘူးေနာ္။
ဆက္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔လုိကုိယ္ပုိင္သံစဥ္သမားေလာကကိုစြန္႔ခြားသြားသူတစ္ေယာက္ကေတာ႔
(ေခ်ာစုခင္ရဲ႕ခင္ပြန္းေဟာင္း) (ဒုိးလုံး)ပါ။
ဘုုန္းၾကီးပါေစ အသက္ရွည္ေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေပးမယ္႔ကုိယ္ေတာင္းတဲ႔ဆုမျပည္႔ခဲ႔သူလုိ႔ဘဲေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။
သူကေတာ႔ ဒီဘက္ေခတ္ 2000ခုႏွစ္မွာေပၚလာသူပါ။
(ခ်စ္ဦးေမ၊ အရုိးထိေအာင္ရူး။ အၾကင္နာနည္းလြန္းသူ၊မလုပ္နဲ႔။)စတဲ႔သီခ်င္းအပါအ၀င္
တစ္ေခြလုံးေကာင္းပါတယ္လုိ႔ေျပာရေလာက္ေအာင္ ဆုိထားခဲ႔သူပါ။
သူ႔ဆုိပုံ ဆုိေပါက္ အသံအဆြဲအငွင္က ဘယ္သူနဲ႔မွမတူေအာင္ေကာင္းေသာ အသံအေနအထားကိုပုိင္ဆုိင္သူဆုိရင္မလြန္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ေယာက္ကလဲ ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးကုိ တစ္ေခြထဲနဲ႔ လႊမ္းျပီးလြမး္ေအာင္လုပ္ထားခဲ႔တဲ႔ (ဗဒင္)ပါ။
သူ႔သီခ်င္းတင္မကဘဲ သူ၀တ္တဲ႔ အက်ီအကြက္လက္တုိ အဆင္ေလးကိုေတာင္ (ဗဒင္ကြက္)ဆုိျပီးေရာင္းမေလာက္ေအာင္ ေအာင္ျမင္ဘူးသူပါ။
(ဘုရားေက်ာင္းလဲ မင္းက မတက္တာအေတာ္ၾကာျပီ……………………………)
(လုိက္လုိ႔မရွာလဲ ေတြ႔ေတြ႔ေနတယ္………………….ပ်ိဳပ်ဳိေမေရ)
(ျပကၡဒိန္စာရြက္မ်ား တရြက္စီလွန္ေပမဲ႔ မင္းအတြက္ တစ္ေနရာ ရင္မွာေလ ကိုသိမ္းထားတယ္…………………………)
(ဒီအတုိင္းဘဲ ဆင္းလာခဲ႔………………………………………)
ဆုိတဲ႔သီခ်င္းအပါအ၀င္ တစ္ေခြလုံးေကာင္းတဲ႔ အႏွစ္ေတြကို ခ်န္ထားခဲ႔သူပါ။
အသံအရမ္းမေကာင္းေပမဲ႔ သီခ်င္းေကာင္းေတြေၾကာင္႔လြမး္ေနရေသးသူပါ။
အစကေတာ႔ သူတုိ႔ေအာင္ျမင္ခဲ႔တဲ႔ႏွစ္အလုိက္ သူတုိ႔အေၾကာင္းေရးမယ္လုိ႔စဥ္းစားထားေပမဲ႔ ေရးေနရင္းက
ေတာ္လဲေတာ္ ေအာင္လဲေအာင္ျမင္ေပမဲ႔ ဘုန္းၾကီးလုိ႕သက္မရွည္ေသာ လူငယ္ဘ၀နဲ႔တြင္ ကုန္ဆုံးခဲ႔ရတဲ႔
ကံတရားျခင္း အေတာ္ေလးလဲ တူတယ္ဆုိႏုိ္္င္တဲ႔ (ဖုိးခ်ဳိ။ ထူးအိမ္သင္။ စုိးလြင္လြင္။ဗဒင္။ဒုိးလုံး)တုိ႔
အေၾကာင္းကုိ ႏွေမ်ာတသစြာ ယူၾကဳံးမရစြာ သတိရလြမ္းဆြတ္စြာနဲ႔ ေရးလုိက္ရပါတယ္။
တကယ္လုိ႔မ်ားသူတုိ႔သာ ရွိေနေသးရင္ သိပ္ေကာင္းတဲ႔ သီခ်င္းေတြကို နားဆင္ေနရအုံးမွာလုိ႔လဲ ေတြးမိပါတယ္။
သူတုိ႔အခုလုိဘာေၾကာင္႔ေစာစီးစြာ အခိ်န္မတုိင္ခင္ လူ႔ေလာက ကထြက္ခြါရတယ္ဆုိတာကုိ
အမွန္အတုိင္းပကတိအတုိင္း ေလ႔လာလုိ႔ ေနာင္လာမယ္႔မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား က ေရွာင္နုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္………………………………………

ကိုေပါက္လက္ေဆာင္ အေတြးပါးပါးေလး
..

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1610 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။