သံုးပင္လိမ္ အရႈပ္ေတာ္ ႏွစ္
+++++++++++++++++++

သံုးပင္လိမ္ အရႈပ္ေတာ္ တစ္ကို ဖတ္ရႈလိုပါက ဒီေနရာကို ႏွိပ္ပါ …

တစ္ေန႕သ၌ ဖားခုန္ ဟူ၍ အမည္ရေသာ ေက်းရြာေလး၏ ေတာင္စူးစူးအရပ္တြင္ ရွိသည့္ ထံုးျဖဴျဖဴ ေစတီေလး တစ္ဆူ၏အနီး လြန္စြာ ႀကီးမားသည့္ ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္တြင္ အျဖဴေရာင္ ဝတ္စံုအား ဝတ္ဆင္ထားသည့္ ေယာဂီတစ္ဦးဟူ၍ ယူဆဟန္ရွိေသာ လူႀကီးတစ္ဦးအား ေျမျပင္ေပၚတြင္ ရႈပ္ပြေနသည့္ ေညာင္ရြက္ေၾကြမ်ားအား တံျမက္စည္းျဖင့္ လွည္းက်င္းလ်က္ ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။

ထိုလူႀကီးသည္ ၎၏ ဆံပင္တို႕အား ေသွ်ာင္ပံုစံ ထံုးထားေလ၏။ ၎၏ မ်က္ႏွာတြင္လည္း အျဖဴေရာင္ မႈတ္ဆိတ္ေမြး၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးမ်ား ေပါက္ေရာက္လ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရေလသည္။ ယင္းေၾကာင့္ပင္ အျဖဴေရာင္ ဝတ္စံုကို ဝတ္ဆင္ထားသည့္ ထုိလူႀကီးမွာ ဥပဓိရုပ္အားျဖင့္ လူတစ္ဖက္သား ၾကည္ညိဳဖြယ္ အသြင္သ႑ာန္ကို ေဆာင္ေနေလေတာ့၏။

ထုိလူႀကီးအား ဖားခုန္ရြာမွ လူမ်ားမွာ “ဘဝတ္ျဖဴ” ဟူ၍ ေခၚေဝၚ သံုးစြဲေလ့ ရွိၾက၏။ ထံုးျဖဴျဖဴ ေစတီေလး၏ ဘြဲ႕ေတာ္မွာမူကား “ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီ” ဟူ၍ တြင္ေလသည္။ ထိုေစတီေလး၏ ညာဘက္အျခမ္းတြင္ ေညာင္ပင္ႀကီး တစ္ပင္ရွိၿပီး အေနာက္ဘက္တြင္မူ ဥပုသ္သည္ ဇရပ္ေလးတစ္ေဆာင္ ရွိေလ၏။

ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးမွာ ေစတီ အေနာက္ဘက္ရွိ ဇရပ္ေလးတြင္ ေနထိုင္ကာ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီ၌ တရား လာေရာက္ အားထုတ္ေနသူ တစ္ဦး ျဖစ္ေလ၏။ အဆိုပါ ေစတီသုိ႕ ၎ေရာက္ရွိေနသည္မွာ သံုးလဝန္းက်င္ခန္႕ပင္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေလသည္။ တစ္ရံတစ္ခါတြင္ ရြာထဲမွ လူႀကီးအခ်ိဳ႕သည္ ထုိလူႀကီးထံ လာေရာက္၍ တရားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား ေဆြးေႏြးေလ့ ရွိၾကေလသည္။

ဆုေတာင္းျပည့္ ေစတီ၏ ေျမာက္ဘက္၊ ေညာင္ပင္ႀကီးႏွင့္ အတန္ငယ္လွမ္းေသာ ေနရာတြင္ ဖားခုန္ရြာသူႀကီးျဖစ္သူ ဦးလူေမာင္၏ ယာခင္း ရွိေလသည္။ ဦးလူေမာင္မွာ ၎၏ ယာခင္းထံ သြားေရာက္သည့္ ေန႕ရက္မ်ား၌ အဆိုပါ ယာခင္းမွ အျပန္တြင္ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးထံ ဝင္ေရာက္၍ စကားစျမည္ ေျပာေလ့ ရွိတတ္ေလသည္။

“ဘဝတ္ျဖဴေရ၊ ဘာေတြမ်ား လုပ္ေနတာတံုးဗ်”

“ေၾသာ္ … သူႀကီးပါလား၊ က်ဳပ္ တံျမက္စည္း လွည္းေနတာပါ၊ ခဏေန ၿပီးပါေတာ့မယ္”

“က်ဳပ္လည္း ကူလုပ္ေပးမယ္”

ဟူ၍ သူႀကီးျဖစ္သူမွ ေျပာဆိုၿပီးေနာက္ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီး လွည္းက်င္းစုပံုထားသည့္ ေညာင္ရြက္ေျခာက္မ်ားအား ေတာင္းႀကီးထဲသုိ႕ ထည့္ေလေတာ့သည္။ ေညာင္ရြက္ အမိႈက္မ်ားအား လွည္းက်င္း၍ ၿပီးစီးေသာအခါတြင္ ဘဝတ္ျဖဴႏွင့္ ဦးလူေမာင္တို႕သည္ ဇရပ္ကေလးဆီသုိ႕ ေလ်ွာက္လွမ္းသြားၾကေလ၏။

“ဘဝတ္ျဖဴ က်ဳပ္တို႕ရြာ ေရာက္တာ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ၾကာၿပီေနာ္”

သူႀကီး ျဖစ္သူမွ ေရေႏြးၾကမ္းငွဲ႕ရင္းျဖင့္ ေမးလိုက္ေလ၏။ ထိုအခါ ဘဝတ္ျဖဴမွ –

“ဟုတ္တယ္ သူႀကီး၊ က်ဳပ္ေရာက္တာ ဒီေန႕ေရာပါဆိုရင္ ရက္ေပါင္း ၈၂ ရက္ ရွိၿပီ သူႀကီးရဲ႕၊ က်ဳပ္လည္း အဓိ႒ာန္ ၿပီးေျမာက္ဖို႕ ရက္သိပ္မလိုေတာ့ဘူး”

ဟူ၍ ဘဝတ္ျဖဴ မွ ေျပာေလရာ သူႀကီးျဖစ္သူမွာ မ်က္ေမွာင္တစ္ခ်က္ က်ံဳ႕လိုက္ၿပီးေနာက္ –

“ဘဝတ္ျဖဴ အဓိ႒ာန္က ဘယ္ေတာ့ ျပည့္မွာလဲဗ်”
“ဒီလို သူႀကီးေရ၊ က်ဳပ္က ဘုရားတစ္ဆူမွာ ရက္ေပါင္း ၉၉ ရက္ အဓိ႒ာန္နဲ႕ တရားရႈမွတ္ေလ့ ရွိတယ္ဗ်”
“အင္း … ဒါဆိုရင္ .. ဘဝတ္ျဖဴက ေနာက္ထပ္ ၁၇ ရက္ပဲ ေနေတာ့မွာေပါ့ေနာ္”
“ဟုတ္တယ္ သူႀကီး၊ ေနာက္ထပ္ ၁၇ ရက္ျပည့္ၿပီးရင္ေတာ့ျဖင့္ က်ဳပ္လည္း ခရီးထပ္ဆက္ရလိမ့္ဦးမယ္ဗ်ိဳ႕”

ဟူ၍ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးမွ ေျပာလိုက္ေလရာ ဖားခုန္ရြာသူႀကီးျဖစ္သူ ဦးလူေမာင္မွာ အတန္ငယ္ ေအးသြားၿပီျဖစ္သည့္ ေရေႏြးၾကမ္းခြက္အား ေကာက္ယူ၍ ေမာ့ေသာက္လိုက္ၿပီးေနာက္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းသည့္ ဆည္းလည္းသံေလးမ်ား လႊင့္ပ်ံလွ်က္ရွိေသာ ထံုးျဖဴျဖဴ ဆုေတာင္းျပည့္ ေစတီေလးဆီသုိ႕ တစ္ခ်က္ ေငး၍ ၾကည့္ရႈလိုက္သည္ကို ေတြ႕ရေလေတာ့၏။

++++++++++++++++

တစ္ေန႕သ၌ ပါးသိုင္းေမႊး မႈတ္ဆိတ္ေမႊးမ်ား ထူထဲစြာ ေပါက္ေရာက္လ်က္ ရွိေသာ လူႀကီးတစ္ဦးသည္ ဖားခုန္ရြာ၏ ေတာင္စူးစူး အရပ္တြင္ရွိေသာ “ဆုေတာင္းျပည့္” ေစတီေလးဆီသုိ႕ ဦးတည္ ေလ်ွာက္လွမ္းလာသည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ ထိုလူႀကီးသည္ အရပ္အေမာင္းေကာင္းသည့္ အျပင္ ခႏၶာကိုယ္ အခ်ိဳးအစားမွာလည္း လြန္စြာ ထြားက်ိဳင္းေလ၏။

ထုိလူႀကီးသည္ ဆုေတာင္းျပည့္ ေစတီေလး၏ အေနာက္ဘက္ရွိ ဥပုသ္သည္ ဇရပ္ေလးသုိ႕ ေရာက္ေသာအခါတြင္ ဇရပ္၏ ေရွ႕ရွိ ေရအုိးစင္မွ ေရတစ္ခြက္အား ခပ္ယူ ေသာက္လိုက္သည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ ထိုအခ်ိန္မွာ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူေသာ လူႀကီး တရားထိုင္ေနသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနေလသည္။ ထို မႈတ္ဆိတ္ေမႊးႏွင့္ လူႀကီးမွာ ေရေသာက္ျခင္းကိစၥ ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ဆုေတာင္းျပည့္ ေစတီအား သြားေရာက္၍ ဖူးေျမာ္ေလ၏။

ယင္းေနာက္တြင္ ထိုလူႀကီးမွာ ဇရပ္ေလးဆီသုိ႕ ျပန္လည္ ေလ်ာက္လွမ္းလာၿပီးေနာက္ ၎စလြယ္သိုင္းထားေသာ လြယ္အိတ္ႀကီးအား ဇရပ္ေပၚသုိ႕ ဝုန္းခနဲ ပစ္ခ်လိုက္ၿပီးေနာက္ ၎သည္လည္း ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္စက္ အနားယူလိုက္သည္ကို ေတြ႕ရေလေတာ့၏။

“ဘယ္က လူပါလိမ့္၊ ငါလည္း မျမင္ဖူးပါလား၊ သူ႕ပံုစံၾကည့္ရတာ သူခုိးဓားျပမ်ား ျဖစ္ေနမလားပဲ”

ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးမွာ ၎၏ တရားထုိင္ျခင္းကိစၥ ၿပီးစီး၍ ၎ေနထုိင္ရာ ဇရပ္ကေလးဆီသုိ႕ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာသည့္ အခါတြင္ မႈတ္ဆိတ္ေမြးႏွင့္ လူႀကီးအား ေတြ႕လိုက္ရ၍ တစ္ကိုယ္တည္း ေရရြက္လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလ၏။ ယင္းသို႕ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီး ေရရြက္၍ အျပီးတြင္ပင္ –

“က်ဳပ္ သူခုိးလည္း ဟုတ္တယ္၊ ဓားျပလည္း ဟုတ္တယ္၊ ေျပာရရင္ ပင္လယ္ဓားျပ ဆိုတာက ပိုမွန္ပါလိမ့္မယ္”

ဟူ၍ အိပ္စက္လ်က္ ရွိေနေသာ မႈတ္ဆိတ္ေမြးႏွင့္ လူႀကီးမွ ေျပာလိုက္သည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ အမွန္အားျဖင့္မူ ထုိလူႀကီးမွာ အိပ္စက္ေနျခင္း မဟုတ္ဘဲ မ်က္စိအား ေမွး၍ အနားယူေနဟန္ ရွိေလသည္။ ယင္းသုိ႕ လူႀကီးမွ ေျပာလိုက္ေသာ အခါတြင္ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးမွ အတန္ငယ္ ဟာသေႏွာေသာ ေလသံျဖင့္ –

“ဘယ့္ႏွယ္ ေမာင္ရင္က ပင္လယ္ဓားျပသာ ဆိုတယ္၊ ကုန္းေပၚ ေရာက္ေနပါလား”

ဟူ၍ ေျပာလိုက္ေလရာ မႈတ္ဆိတ္ေမြးႏွင့္ လူႀကီးမွာ လဲေလ်ာင္းေနရာမွ ထ၍ ငုတ္တုတ္ ထုိင္လိုက္ေလ၏။ ၿပီးေနာက္တြင္ ဘဝတ္ျဖဴဟူသည့္ လူႀကီးအား ေသခ်ာစြာ ၾကည့္လိုက္ၿပီးေနာက္ –

“ဒီမယ္ ဦးမင္း၊ ခင္ဗ်ားကို လိုက္ရွာေနရတာ က်ဳပ္လည္း ေျခတုိေနၿပီ၊ ခုလည္း ခင္ဗ်ား ဒီမယ္ ရွိမယ္ဆိုတာကို သတင္းရလို႕ လာၾကည့္လိုက္တာပဲ၊ ခုေတာ့ က်ဳပ္ ေနာက္ထပ္ ေျခတုိစရာ မလိုေတာ့ဘူး”

ဟူ၍ ပင္လယ္ဓားျပ ဟူေသာ စကားလံုးႏွင့္ မည္သုိ႕မွ် ပတ္သက္ျခင္း မရွိသည့္ စကားအား ဆိုေလရာ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးမွ မ်က္ေမွာင္တစ္ခ်က္ က်ဳံ႕လိုက္ၿပီးေနာက္ –

“ဦးမင္း ဟုတ္လား၊ ဦးမင္း ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ၊ က်ဳပ္နာမည္က ဘဝတ္ျဖဴ လို႕ ေခၚတယ္ဗ်”

ဟူ၍ ေျပာဆိုလိုက္ေလ၏။ ထိုအခါ မႈတ္ဆိတ္ေမြးႏွင့္ လူႀကီးမွာ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရီေမာလိုက္ၿပီးေနာက္ –

“ဟား … ဟား .. ဟား …၊ ဦးမင္းႏွယ္ေရာဗ်ာ၊ က်န္တဲ့ လူေတြကိုသာ လိမ္လို႕ရမယ္ ေက်ာ္ေမာင္ကို လိမ္လို႕ ရမယ္ ထင္ေနသလားဗ်၊ အဟက္ ခင္ဗ်ား ညာဖက္ မ်က္ခံုးအဆံုးနားက မွည့္ေလးရာ လည္ဂုတ္က အမာရြက္ရယ္၊ ဒါေတြနဲ႕တင္ ခင္ဗ်ားဟာ ဦးမင္း ျဖစ္ေၾကာင္း က်ဳပ္ ေကာင္းေကာင္း သိပါတယ္”

ယင္းသုိ႕ မႈတ္ဆိတ္ေမြးႏွင့္ လူႀကီးမွ ေျပာေလရာ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးမွ –

“နာမည္တူ လူတူ မရွားတဲ့ ေမာင္ရင္ရဲ႕၊ ခုလည္း က်ဳပ္မွာ ရွိေနတဲ့ အဲ့ဒီ အမွတ္အသားေတြကလည္း ေမာင္ရင္ ေျပာတဲ့ ဦးမင္းဆိုတဲ့ လူနဲ႕ တူေနလို႕ ေနမွာေပါ့ကြယ္”

ဟူ၍ ေျပာဆိုေလရာ မႈတ္ဆိတ္ေမြးႏွင့္ လူႀကီးမွာ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးအား မၾကည္ၾကည့္ျဖင့္ တစ္ခ်က္ ၾကည့္လိုက္ၿပီးေနာက္ –

“ဒီမွာ ဦးမင္း၊ ခင္ဗ်ားက ဦးမင္း မဟုတ္ဘူးပဲ ထားေတာ့၊ က်ဳပ္ ထပ္ၿပီး သက္ေသ မျပခ်င္ေတာ့ဘူး၊ အခု က်ဳပ္ ခင္ဗ်ားဆီကို လာတဲ့ ကိစၥက ဦးျဖဴေကာင္း ကိစၥပဲ၊ သူက အခု ရန္ကုန္မွာ သူေ႒းႀကီး လုပ္ေနတယ္၊ အဲ့ဒါ က်ဳပ္ ခင္ဗ်ားကို အေဖာ္လာညွိတာပဲ၊ က်န္တာ ခင္ဗ်ားကိစၥပဲ”

ဟူ၍ ေျပာဆိုၿပီးေနာက္ ၎၏ လြယ္အိတ္ႀကီးအား ေကာက္ယူကာ လြယ္လိုက္ၿပီး ၎လာရာ လမ္းဆီသို႕ ေျခလွမ္းက်ဲႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ ထြက္ခြာသြားေလေတာ့၏။ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူသည့္ လူႀကီးမွာမူ အဆိုပါ လူႀကီး၏ ေက်ာျပင္အား ေငးၾကည့္ေနရင္းျဖင့္ သို႕ေလာသို႕ေလာ ေတြးေတာလ်က္ ရွိေနသည္ကို ၎၏ မ်က္ႏွာ၌ အတုိင္းသား ျမင္ေတြ႕ရေလေတာ့၏။

ေနာက္ရက္မ်ားတြင္မူ ဖားခုန္ရြာ၌ ဘဝတ္ျဖဴ ဟူေသာ ဝတ္ရုံျဖဴမ်ားကို ဝတ္ဆင္ေလ့ရွိသည့္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားသည္ ဟူသည့္ သတင္းသည္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနေလေတာ့၏။

++++++++++++++++++++

ႀကိဳးစားလ်က္ …
အံစာတံုး

+++++++++++++++++++++++++++++++++

စကားမစပ္ .. အဲေလ .. ခုပို႕စ္နဲ႕ မစပ္ ..
ေအာက္က ဟာေလးဂုိ တင္လိုက္ပါဒယ္ …

ႀကီးႀကီး ၾကည့္ခ်င္ရင္ ပံုကို ႏွိပ္လိုက္ပါ။

About မဟာရာဇာ အံစာတံုး

has written 306 post in this Website..

အခ်ိဳ႕ေသာ အရာေတြဟာ "ေျပာင္" ၿပီးရင္ ျပန္ေကာင္းဖို႕ မလြယ္ဘူး။ အခ်ိဳ႕အရာေတြ က်ေတာ့ တစ္မ်ိဳး။ "ေျပာင္" ၿပီးရင္ ပိုပို ေကာင္းလာတတ္တဲ့ အမ်ိဳး။ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ေျပာင္ေအာင္လို႕ ရိတ္တယ္။ ရိတ္ေလ .. သန္ေလပဲ။ ထိပ္ေျပာင္လို႕ ဆံပင္ သန္ေအာင္ လုပ္တယ္။ မလြယ္ျပန္ဘူး။ ဒီသေဘာ .. ဒီသေဘာ။