(ဓမၼ၀ိဟာရီဆရာေတာ္ ရွင္ဉာဏ 27 – 9 – 1999 တြင္ ေဟာၾကားသည့္
” တရားဂုဏ္ရည္ ၆-ပါး” တရား downloadမွ ေကာက္ႏႈက္ခ်က္
www.ariyathitsa.org)

အဲဒီေတာ့ တရားရွာဖို႔ရန္ အတြက္ဟာ ဘာနဲ႔ရွာၾကမတုန္း။ တကယ္ေတာ့ တရားရွာဖို႔ အတြက္ မွတ္ကေလးတစ္ခုလိုတယ္။ အဲဒါဘာလဲ။ တရားရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတာ္ဟာ တရားရွာဖို႔အတြက္ ပစၥည္း ကေလးပဲ။ ဒါကေလးကို က်ဳပ္တို႔ေတြ ပါးစပ္ထဲ ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဘုရားရွာဖုိ႔အရည္အခ်င္းေတြ…‘ သြကၡာေတာ ဘဂဝတာ ဓေမၼာ၊ သႏၵိ႒ိေကာ၊ အကာလိေကာ၊ ဧဟိပႆိေကာ၊ ၾသပါေနယ်ိေကာ၊ ပစၥတံ ေဝဒိတေဗၺာ၊ ဝိညဴဟိ’ နဲ႔ ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ ဆရာသမား၊ လူႀကီး၊ မိဘေတြကေန ၿပီးေတာ့။ ဒါကို တရားရွာဖို႔ ေပတံေလးလို႔ မမွတ္ဘူး…က်ဳပ္တို႔က။ လံုးဝ အသံုးခ်ရ ေကာင္းမွန္းမသိဘူး။ ဒါကေလးေနာ္ က်ဳပ္က အၾကာႀကီးပဲ ထပ္ခါတလဲလဲ ေျပာေနတာ။ အင္မတန္လည္းပဲ ေအာ္က်ယ္၊ ဟစ္ က်ယ္နဲ႔ ေျပာေနတာ။ ဒါကေလးကိို ေသေသခ်ာခ်ာကို တခါတည္း နဲ႔ကို ေရာက္သြားေစခ်င္လို႔၊ ရသြားေစခ်င္လို႔ ထပ္ခါတလဲလဲ ေျပာေန တယ္လို႔ မွတ္ပါ။

 

ဆိုလိုတာကေတာ့ျဖင့္ တရားေတာ္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာမွ အသံုးခ်ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ တရားရွာတဲ့အခါမွာ ဒါ.. တရားဟုတ္ပလားဟဲ့…ဒါ.. တရားမ ဟုတ္ေသးဘူးလား..ဟဲ့..လို႔ တခါတည္း စိစစ္ဖို႔ရန္အတြက္ ဒီဂုဏ္ေတာ္ကို ခင္ဗ်ားတို႔ ပါးစပ္ထဲ ထည့္ေပးလိုက္တာလို႔၊ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာ ၾကားေပးလိုက္တာလို႔ ဒီလိုေျပာရမယ္။ မေန႔က ဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ဆိုတာလည္း ဒီနည္းလည္းေကာင္း ပဲ။ ဘုရားရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ဟာ စီးပြားလာဘ္လာဘေတြ ရွိေအာင္ရြတ္ဖို႔မဟုတ္ဘူး။ ဟာ..ကာယသိဒၶိ၊ ပီယသိဒၶိေတြ ရေအာင္အတြက္ ရြတ္ဖို႔မဟုတ္ဘူး။ ဟာ..ဒါျဖင့္ ဘာလုပ္ဖို႔ ရြတ္ဖို႔တုန္းလို႔ ေမးလို႔ရွိရင္ အပါယ္မလားေအာင္ ရြတ္ဖို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘုရားရွာတဲ့အခါ မွာ အသံုးခ်ဖို႔။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ဆိုတာ ဘုရားရွာတဲ့အခါမွာ အသံုးခ်ဖို႔။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ဘုရား ဘယ္လိုအရည္အခ်င္းေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ မသိလို႔ရွိရင္္ ဘုရားႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ေနတာေတာင္ ဘယ္လိုလုပ္ သိပါ့ မတုန္း။ အဲဒါေပါ့။

ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ၾကားဖူးေနၾကတာပဲေလ။ တခါတည္း ပရဗိုဇ္ႀကီးကေလ။ ဘယ္သူလဲ။ ဥပကဆိုတဲ့ ပရဗိုဇ္ႀကီးဟာ ဘုရားကေန တရားရၿပီးတဲ့ေနာက္ ပဥၥဝဂၢီတို႔ဆီသြားၿပီး တရားေဟာတဲ့ လမ္းေၾကာင္းမွာေတြ႕တယ္။ ဘုရား အရည္အခ်င္းေတြကို သူကသိၿပီးသားရွိမေနေတာ့..ေဟာ..ဘုရားကို မသိဘူးဗ်။ ဘုရားက သူဟာ ဘုရား ပါပဲလို႔ ေျပာတာေတာင္ ‘ ဟုတ္မွာပါပဲ.. ဟုတ္မွာပါပဲ ’ လို႔ဆိုတာမ်ဳိဳး နဲ႔ ေျပာင္ေတာင္ေတာင္၊ ေလွာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ေျပာသြားတာဗ်။ ဥေပယ် အာဝုေသာ… ဥေပယ် အာဝုေသာနဲ႔ အဲသလိုမ်ဳိး ေျပာသြားတာဗ်။ ဗမာလိုဆိုရင္ေတာ့ ‘ ဟုတ္ေပမွာေပါ့ .. ဟုတ္ေပမွာေပါ့…’ လို႔ ေျပာသြားတဲ့သေဘာ။ သိလည္း မသိဘူး။ ဘုရားႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ေနေတာင္မွ ဘုရားအရည္အခ်င္း မသိ ရင္၊ မသိဘူးဗ်။

 

အဲဒါ ေျပာရတယ္၊ မင္းကြန္းမွာ က်ဳပ္တို႔ကို ကိုးကြယ္တဲ့ သီလရွင္ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူက က်ဳပ္ကို မယံုတစ္ ဝက္၊ ယံုတစ္ဝက္ႀကီးဟာကိုး။ အဲသလုိ ဆိုေတာ့ သူ႔ကို က်ဳပ္က ဘာေျပာသလဲ ဆိုေတာ့ ဒကာမႀကီးတို႔ကေတာ့ က်ဳပ္ေျပာတာေတာ့ ထားပါေတာ့လို႔၊ ဘုရားႀကီးကိုယ္တိုင္က ခင္ဗ်ား တို႔ကုိ လာၿပီး တရားေဟာေနလည္းပဲ၊ ဒကာမႀကီး..က်ဳပ္က ဘုရားႀကီးလို႔..သူက အဲဒီလိုမ်ဳိး ဝန္ခံေျပာ တာေတာင္မွ…ဘာလာလိမ္တာတုန္း… ေတာ္က ဘုရားႀကီးဆိုရင္ နားရြက္ႀကီးက ပုခံုးႀကီးေထာက္ေန မွာေပါ့… ဟုတ္လဲမဟုတ္ပဲနဲ႔ မေျပာနဲ႔…..လို႔ ဘုရားေတာင္ ခင္ဗ်ားတို႔က ေငါက္ထုတ္မယ့္သူေတြ..လို႔။ အဲသလိုမ်ဳိး က်ဳပ္က ေျပာရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။

 

ဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ရည္ကို မသိရင္ ဘုရားႀကီး ေတြ႕ေနလည္းပဲ ဘုရားမွန္းမသိ၊ တရားဂုဏ္ရည္ မသိလို႔ရွိရင္လည္းပဲ တရားနဲ႔ မေတာ္တဆ တိုက္မိ၊ တို႔မိရင္ေတာင္မွ အဲဒါကို တရားမွတ္မွတ္ မေပါင္းႏိုင္ဘူး။ တရားမွတ္မွတ္ မသိႏိုင္ဘူးလို႔ ဒီလို ေျပာၾကစို႔။ တရားရွာဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ေဝလာမွ ေဝး။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ တရားရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ဆိုတာဟာ ဟုိဟုိဒီေတြ အသံုးခ်ဖို႔ထက္ တရားရွာဖို႔။ တရား ရွာတဲ့အခါမွာ ဘာကို ကိုင္စြဲၿပီးေတာ့ရွာမလဲ။ တရားရဲ႕ ဂုဏ္ရည္ကို ကိုင္စြဲၿပီးေတာ့ တရားရွာမယ္။ ေဟာဒီ လုိမ်ိဳးကေလး၊ ၿမဲၿမဲကေလး မွတ္ၾကဖို႔ ဒီလိုေျပာခ်င္တယ္။

 

“သြကၡာတဂုဏ္ရည္”

 

ေကာင္းၿပီ။ ဒီလုိဆိုရင္ တရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ဖြင့္ၾကရေအာင္။ တရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြမွာ ပဌမဆံုးဂုဏ္ေတာ္ဟာ သြကၡာေတာ..သြကၡာတ။ သြကၡာတဆိုတာ ဘာတုန္းလို႔ေမးရင္ တကယ္ကေတာ့ ဘုရားတရား မွန္လို႔ရွိရင္ ဒါ သြကၡာတဂုဏ္ ေျမာက္တယ္။ သြကၡာတဂုဏ္ေျမာက္တယ္ဆိုတာ သြကၡာတ ရဲ႕ အနက္ကေလးဖြင့္ၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဘုရားတရားက ဘယ္လို ေနလို႔ သြကၡာတလို႔ ေျပာတာတုန္း ဆုိလို႔ရွိရင္ ဘုရားတရား မွန္လို႔ ရွိရင္ အဲဒီတရားကို စက်င့္တယ္။ က်င့္မလို႔ အစျပဳလိုက္တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ မွာလည္း ေကာင္းရမယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ သြကၡတဂုဏ္က အဲဒါကိုေျပာမယ္ေနာ္။ တရားကို စက်င့္ တယ္။ စက်င့္တယ္ဆ္ိုကတည္းက တရားက ေကာင္းတယ္။ က်င့္လို႔ အလယ္ပိုင္းေလာက္ေရာက္လာၿပီ၊ အဲဒီအခါက်ေတာ့ အဲဒီအခါလည္းပဲ ေကာင္းတယ္။ ဒါျဖင့္ က်င့္ၿပီးသြားၿပီ။ က်င့္ၿပီးသြားတဲ့အခါ က်ေတာ့ေရာ ေကာင္းေသးရဲ႕လားလို႔ေမးရင္ က်င့္ၿပီးသြားလည္း အဲဒီတရားက ေကာင္းတယ္။ ဆိုလိုတာ ကေတာ့ျဖင့္ ဘုရားရဲ႕တရားမွန္ရင္ အဲဒီအတိုင္းျဖစ္တယ္။

 

တကယ့္တရားက က်င့္ေနတုန္း အစလည္း ေကာင္းတယ္။ က်င့္ ေနတဲ့ အလယ္မွာ လည္းေကာင္း တယ္။ က်င့္ေနတဲ့ အဆံုးၿပီးေတာ့လည္းပဲ ေကာင္းတယ္။ တရားေတာ္မွန္လို႔ရွိရင္။ အဲဒီေတာ့ ဘုရား ရဲ႕တရားဟာ အဲဒီလိုမ်ဳိး အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုး ေကာင္းတဲ့အတြက္ ဘုရားတရားမွာ ဒါ အရည္ အခ်င္းတစ္ခုလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ အဲဒီ အရည္အခ်င္းကို ပါဠိလိုေျပာလိုက္တဲ့အခါက်၊ သြကၡာတ– သြကၡာတ ဆိုတာက အစ၊အလယ္၊အဆံုး သံုးပါးစလံုး ေကာင္းတယ္လို႔ အနက္အဓိပၸာယ္ ထြက္တယ္။

 

အဲဒီေတာ့ ဒါကတရားရဲ႕ အရည္အခ်င္းဆိုေတာ့ တရားကိုရွာတဲ့ အခါမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ ‘စ’ က်င့္ၾကည့္။ သူမ်ားက တရား လို႔ေျပာတဲ့ဟာကို ‘စ’ က်င့္ၾကည့္။ ‘စ’ က်င့္ ၾကည့္လိုက္လို႔ က်င့္စမွာ လည္း ေကာင္းရဲ႕လား။ က်င့္စမွာျဖင့္ ထြက္ေျပးရေတာ့မလိုပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ျဖင့္ အဲဒါ တရားလို႔ကို မမွတ္နဲ႔။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ အစမွ မေကာင္းတဲ့ဟာႀကီးပဲ။ နာလိုက္တာ၊ က်င္လိုက္တာ၊ ထံုလိုက္တာ ဆိုရင္၊ ကိုက္လိုက္ တာဆိုရင္..သြား..။ အဲဒါကေတာ့ျဖင့္ …..ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ အစရဲ႕ေကာင္းျခင္း မဟုတ္ဘူးဗ်။ အဲသလိုမဟုတ္ပဲနဲ႔ အစကကကို ကိုယ္တိုင္က ေကာင္းတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ဒါ….သြကၡာတ ဂုဏ္ပဲ..ရၿပီ။ အဲ…ဒါမွမဟုတ္လို႔ ရွိရင္လည္းပဲ၊ က်င့္စေတာ့ ေကာင္းတယ္၊ က်င့္တဲ့အလယ္မွာေရာ လို႔ ေမးရင္ က်င့္တဲ့အလယ္မွာလည္း သိပ္ေကာင္းတယ္။ က်င့္တဲ့ အဆံုးက်ေတာ့ေရာလို႔ ေမးေတာ့ က်င့္တဲ့အဆံုးမွာလည္းပဲ ေကာင္းတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ျဖင့္ က်င့္ဖုိ႔မခက္ဘူး။ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုး ေကာင္းတယ္လို႔.. ဒီလိုမ်ဳိး ဆိုလိုတယ္ဗ်ာ။

 

ျမတ္စြာဘုရားတရားက သြကၡာတဂုဏ္ေျမာက္တယ္ဆိုတာ သြကၡာတဂုဏ္ဆိုတာ ဘယ္လိုတုန္း လို႔ ေမးရင္ အဲဒီတရားဟာ က်င့္ဆဲ အစမွာေရာ၊ အလယ္မွာေရာ၊ အဆံုးမွာေရာ သံုးပါးလံုးမွာ ေကာင္းေန တာ ျဖစ္ရမယ္။ ၾကည့္စမ္းေနာ္။ တရားဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အရာကေလးလဲလို႔။ ‘စ’ က်င့္တုန္း ကတည္းကကို ေကာင္းသတဲ့ဗ်ာ။ စီးပြားရွာရတာဆိုတာေတာင္မွ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ စီးပြားေရးက ရလာတဲ့ ေနာက္ပိုင္း အဆံုးေတာ့ ေကာင္းတာျဖစ္ေပမယ့္ ‘စ’ ရေအာင္လုပ္ရေသးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္မေကာင္းဘူးဗ်ေနာ္။ ေတာ္ေတာ္က်န္းမာဖို႔အတြက္ ေဆးဝါးေတြေတာင္ ၾကည့္ပါအံုး။ ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္ဆိုၿပီးသကာလ ထိုးလိုက္ရတာ၊ ေသာက္လိုက္ရတာ၊ တခါထဲ ေရာဂါေပ်ာက္သြားတဲ့အခါ ေကာင္းေပမယ့္ အထိုးခံရတုန္းကေတာ့ ခေလးဆိုရင္ ဘယ္ခေလးမဆို မငုိပဲေတာင္ မေနႏိုင္ ဘူး။ ေဆးထိုးခံရတယ္ဆိုရင္။ ေဆးေသာက္ရမယ္ဆိုရင္လည္းပဲ မငိုတဲ့ခေလးဆိုတာ ခပ္ရွားရွား။ လူႀကီးေတြေတာင္ တယ္ .. မေသာက္ခ်င္ဘူး။ ၾကည့္စမ္း.. က်န္းမာေရး ကို ေကာင္းသြားေအာင္လုပ္ေပးတဲ့ ေဆးဝါးေနာ္။ ဒါေတာင္မွ အဆံုး ေကာင္းေပမယ့္ အစ မေကာင္းဘူး လို႔ ဒီလိုဆိုလိုတာ။

 

အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အစေရာ၊ အလယ္ေရာ၊ အဆံုး ေရာ သံုးပါးလံုးေကာင္းတယ္ဆိုတာ ရွာမွ ရွား။ မရွိေအာင္ ရွား။ တစ္ခုတည္းေသာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားကေတာ့ က်င့္စမွာလည္း ေကာင္းတယ္။ က်င့္တဲ့ အလယ္မွာလည္း ေကာင္းတယ္။ က်င့္ ၿပီးေနာက္ပိုင္း အဆံုးမွာလည္း ေကာင္းတယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ေနာ္ …ဒါကေလး ေသေသ ခ်ာခ်ာကေလး ၿမဲၿမဲမွတ္ၾက။ သြကၡာတ…. အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုး ေကာင္းတယ္..ဆိုတဲ့ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ျပည့္စံုတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားတရားဟာ၊ အဲသလိုမ်ဳိးေလး ပဌမတစ္ခ်က္ ၿမဲၿမဲကေလးမွတ္။

 

ဒါကေလးကလဲ မတိုက္ၾကည့္ခ်င္တတ္ၾကဘူး။ တိုက္မၾကည့္မိတတ္ၾကဘူး။ တိုက္မၾကည့္ဘူး ဆိုတာက တရားလို႔ သူမ်ားကေျပာရင္ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါး လံုး ေကာင္းတဲ့ဟာ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ဒါ..တို႔ၾကည့္ဖို႔အတြက္ တာဝန္ရွိပါကလားလို႔ မသိဘူး။ မသိတဲ့အတြက္ တိုက္မၾကည့္ဘူး။ တကယ္က်င့္စ မွာက ေကာင္း ရဲ႕လား။ က်င့္တဲ့ အလယ္မွာေရာေကာင္းရဲ႕လား။ က်င့္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေရာ ေကာင္း ရဲ႕လားဆိုတာမ်ိဳးကို စစ္မၾကည့္ၾကဘူး။ အဲဒီလို စစ္မၾကည့္တဲ့အတြက္ အစမွာ ဆိုးဆိုးဝါးဝါးနဲ႔ တရား က်င့္ေနရတာေတြလည္းရွိတယ္။ အလယ္မွာ ဆိုးဆိုးဝါးဝါး၊ က်င့္သားေတာ္ေတာ္ ရသြားၿပီးတဲ့ ေနာက္ ပိုင္းက်ေတာ့လည္းပဲ ေတာ္ေတာ့ကို ဆိုးဆိုးဝါး ဝါးနဲ႔ မေကာင္းေန တာေတြလည္း ရွိတယ္။ က်င့္ၿပီးေနာက္ ပိုင္းက်ေတာ့ မဟုတ္တ႐ုတ္နဲ႔ မေကာင္းေနတာေတြလည္းပဲ ဒီလုိပဲ ရွိတယ္လို႔။ က်င့္ဆဲက်ေတာ့ ေကာင္းၿပီးသကာလ က်င့္ၿပီးေနာက္ ပိုင္းက်ေတာ့ အဆံုးမွာ မေကာင္းဘူးေပါ့ေလ။ တကယ့္မွ မေကာင္းဘူးေပါ့။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြလည္း ရွိတယ္။

 

အဲဒီေတာ့ ဒါကို ကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့ တရားလို႔ေျပာရတဲ့ ဘယ္အရာကို အဲဒီအရာေတြဟာ တကယ္ပဲ ဒါ..တို႔ တရားလို႔မွတ္ မလား။ ဒါမွမဟုတ္လို႔ရွိရင္ တရားမ ဟုတ္တာလို႔ မွတ္မလား။ တရား မဟုတ္တာကို ေျပာလိုက္ၾကစုိ႔ဆိုရင္ မတရားလို႔ေပါ့ဗ်ာ။ မတရားလို႔ မွတ္မလား။ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုး မေကာင္းရင္ေတာ့ တရား မဟုတ္တဲ့ဟာပဲ။ တရားဆိုရင္ေတာ့ ‘စ’က်င့္တုန္းကလည္းေကာင္း ရမယ္။ အလယ္လည္း ေကာင္းရမယ္။ အဆံုးလည္း ေကာင္းရမယ္။ အဲဒီလိုေပါ့။ အစားအစာေတာင္ မွေနာ္… တစ္ခ်ဳိ႕အစားအစာေတြက စားခါစက မေကာင္းဘူး။ ဥပမာ…က်ဳပ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ဒညင္း သီး ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ ဒညင္းသီးနဲ႔ စားရေတာ့မယ္ဆိုရင္ အမေလး…. ခါးကလည္း ခါးေသး..နံကလည္း နံေသး။ ဒါ ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ…ဒါဘယ္လိုလုပ္ၾကတာပါလိမ့္လို႔ ေအာက္ေမ့ တယ္ဗ်။ က်ဳပ္တို႔ မႏၱေလးေရာက္စက ဒညင္းသီးေတြ ကို ျပဳတ္ျပဳၿပီး တခါထဲ က်က်နနလုပ္ၿပီးေတာ့ ေလာင္းတယ ဗ်။ က်ဳပ္ရဲ႕ အေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ဒညင္းသီးႀကိဳက္ လိုက္ၾကတာ။ က်ဳပ္ကေတာ့ ဒါႀကီးၾကည့္ၿပီး ခါးကလည္း ခါးေသး၊ နံကလည္း နံေသး။ ဒါမ်ား ေကာင္းတယ္လို႔ ၿမဳိ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ ဘယ္လိုမ်ား လုပ္ၾကပါလိမ့္လို႔ ဒီလိုေတာင္ေအာက္ေမ့တယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ၾကည့္စမ္းေနာ္။ စားရ တာေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ဟာေတာင္မွ အစ မေကာင္းခ်င္ဘူး ဗ်။ ေနာက္..ေတာ္ေတာ္ စားတဲ့အခါက်ေတာ့လည္းပဲ ႀကိဳက္သြားေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။ ဟုတ္ပလား။ အလယ္က် ေကာင္း တယ္လို႔ ဒီလို ေျပာရမွာေပါ့။

 

ၾကည့္စမ္း။ အစမေကာင္းဘူး။ အလယ္ ေကာင္းတယ္ေနာ္။ တစ္ခ်ိဳ႕အရာဝတၳဳေတြက်ေတာ့ လည္းပဲ အစေတာ့ေကာင္းတယ္။ အလယ္မွာ မေကာင္းဘူး။ အစေကာင္း တယ္ဆိုတာကေတာ့ ႀကိဳက္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစားတယ္။ ဥပမာ…. က်ဳပ္ မႏၱေလး စေရာက္တုန္းက ဖါလူဒါကိုေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ ကိုယ့္ေတာအရပ္မွာက မရွိေသးတာကိုး။ ဖါလူဒါႀကိဳက္ၿပီး ေသာက္တာ က်ဳပ္ကလည္း လြန္လြန္ကဲကဲႀကီးကို ေသာက္ခ်လိုက္တာ၊ အဲဒါ ေသာက္လည္းၿပီးသြားေရာဗ်ာ…ဖါလူဒါ ဆိုရင္ ၾကားလိုက္ရင္ ကို ေခါင္းထဲကကို ကိုက္လာေတာ့တာဗ်ာ။ က်ဳပ္..ဖါလူဒါ ေၾကာက္ သြားေတာ့တာ ဗ်။ ဆိုလိုတာကေတာ့ အဆံုးမေကာင္းတဲ့ဟာေတြလည္း ရွိတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာရေအာင္..ေနာ့္။

 

အလယ္ မေကာင္းတဲ့ဟာေတြလည္း ျပည့္လို႔ပဲေပါ့ေလ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စားလိုက္လို႔ရွိရင္ အဲဒီ အစား မ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ မႀကိဳက္ေတာ့ဘူး။ ဝက္သားဟင္းကို ႀကိဳက္ ပါတယ္ဆိုတာေတာင္မွ ဝက္သား ဟင္းလည္းပဲ သိပ္စားတာမ်ား သြားၿပီဆိုရင္ မစားခ်င္ေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္လား။ အဲ… အဲဒီလို မ်ိဳးလိုပဲ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ျဖင့္ အရာဝတၳဳေတြဟာ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးခုလံုး ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ ဟာက ရွားတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာရေအာင္။

 

အဲဒီေတာ့.. ျမတ္စြာဘုရား တရားကေတာ့ အစလည္း ေကာင္းတယ္။ အလယ္မွာလည္း ပဲ ေကာင္းတယ္။ အဆံုးမွာလည္းပဲ ေကာင္းတယ္။ အဲဒီလုို မ်ဳိး ေကာင္းျခင္းသံုးျဖာနဲ႔ ညီညြတ္မွ တရားေတာ္လို႔ မွတ္ရေအာင္။ အဲဒီ ေကာင္းျခင္းသံုးျဖာနဲ႔ မညီညြတ္ပဲနဲ႔ တရားက က်င့္ပါမ်ားတဲ့အခါ က်ေတာ့ကြာ… ဘာရယ္လို႔လည္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးဟ.. လို႔ဆိုသြားရင္ကေတာ့ အဲဒါ တရားမမွတ္နဲ႔။ က်င့္စေတာ့ေဟ့..တရားကေတာ့ ဖ်တ္ဖ်တ္လူး ခံရတာပဲဟ..လို႔ ဆိုရင္လည္း အဲဒါ တရားမမွတ္နဲ႔။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ .. သူအစမေကာင္းဘူး။ ၾကာေတာ့ တရားဆိုတာလည္း ႐ုိးသြားတာပါပဲကြာ … ဘာရယ္လို႔ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး ဆိုရင္လည္းပဲ အဲဒါ တရားမမွတ္နဲ႔။ အလယ္ မေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာၾကစို႔။ ေနာက္ဆံုး ဘိတ္က် က်င့္ၿပီးေနာက္လည္း က်င့္တုန္းေကာင္းတာပါပဲကြာ။ က်င့္ၿပီး ကိုယ့္အိမ္ျပန္ ေရာက္ေတာ့ လည္းပဲ တရားက ေက်ာင္းျပန္သြား သလိုပါပဲဟ.. လို႔ ဆိုရင္လည္း အဲဒါလည္း တရား မမွတ္နဲ႔။ အဲဒါ အဆံုးမေကာင္းဘူး လို႔ အဲဒီလို ေျပာရေအာင္။

 

အဲဒီေတာ့ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုးေကာင္းတယ္ ဆိုတာ တကယ့္ကို ေကာင္းတယ္။ အဲဒီလိုေကာင္းမွ တရားေတာ္ရဲ႕ အရည္အခ်င္း သြကၡာတ ဂုဏ္နဲ႔ျပည့္စံုတယ္လို႔ ဒီလို မွတ္ရေအာင္။

ဒီ သြကၡာတ ဂုဏ္လည္းပဲ ေတာ္ေတာ္ အေလးထားနည္းၾကတယ္ဗ်..ေနာ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ေတာ့ေနာ္ .. တရားရွာတယ္ဆိုတဲ့အခါမွာ သူမ်ားတစ္ေတြက တရားလို႔ေျပာ တယ္ဆိုရင္ သူ႔တရားကို ခင္ဗ်ားတို႔ မႀကိဳက္တာနဲ႔ပဲ၊ ဘယ္ကလာ တရားရမွာလည္းကြာ..အလကား အေလနေတာလို႔.. မလုပ္လိုက္ၾကနဲ႔။ အဲ..သူေျပာတဲ့ဟာ ကေလးကို ကိုယ္က အားနာၿပီးေတာ့ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႀကိဳက္ၿပီးေတာ့ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေအး…. တရားဆို ေကာင္းတာပဲ ဟ .ဒီလိုလည္း မလုပ္လိုက္ၾကနဲ႔။ ဆိုလိုတာကေတာ့ သူတို႔အေျပာမ်ားတဲ့ တရားေတြကို စည္းလြတ္၊ ဝါးလြတ္ လက္ခံလိုက္တာလည္း မလုပ္နဲ႔။ စည္း လြတ္၊ ဝါးလြတ္ ျငင္းပယ္လိုက္ တာလည္း မလုပ္နဲ႔။ စည္းနဲ႔ ျငင္းပယ္ပါ။ ျငင္းပယ္စရာကိုလည္းပဲ။ အဲ..လက္ခံရင္ လည္းပဲ စည္းနဲ႔ လက္ခံ ပါ။ ဘယ္စည္းနဲ႔ ျငင္းပယ္၊ ဘယ္စည္းနဲ႔ လက္ခံရမတုန္းလို႔ဆိုေတာ့ တရားေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ရည္လို႔ ဆိုတဲ့ ဟာနဲ႔ လက္ခံပါ။ ျငင္းပယ္ပါ။ တရားေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ရည္နဲ႔ ကိုက္ညီရင္ လက္ခံလိုက္ပါတရားေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ ရည္နဲ႔ မကိုက္ညီဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ျငင္းပယ္လိုက္ပါလို႔ က်ဳပ္ကေျပာရမယ္။ ေကာင္းၿပီ။ တရားေတာ္ရဲ႕ အစ ဆံုး ဂုဏ္ရည္ဟာ ဘာလဲ။ အစရဲ႕ေကာင္းျခင္း၊ အလယ္ရဲ႕ ေကာင္းျခင္း၊ အဆံုးရဲ႕ေကာင္းျခင္းနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ သြကၡာတ ဆိုတဲ့ဂုဏ္ရည္နဲ႔ ကိုက္တယ္လို႔ဆိုရင္ အဲဒီတရားကို လက္ခံ လိုက္ ပါ။ သြကၡာတ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ရည္နဲ႔ မကိုက္ညီဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ျငင္းပယ္လိုက္ပါ။ ႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ႀကိဳက္။ ႀကိဳက္ေပမယ္ လို႔လည္းပဲ သြကၡာတ ဂုဏ္ရည္နဲ႔ မကိုက္ညီဘူး ဆိုရင္..ေအး…အဲဒါ တရားမဟုတ္ဘူးကြ။

 

ဆိုလိုတာက က်င့္စမွာ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ က်င့္တဲ့ အလယ္မွာ မေကာင္းဘူးဆို ရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ က်င့္ၿပီးေနာက္ အဆံုးပိုင္းမွာ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ အဲဒါေတာ့ ..မင္းဟာက မဟန္ေသးဘူးဟ..ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ ႀကိဳက္ေနေတာင္မွ ျငင္းလိုက္ပါ။ ဒါ စည္းနဲ႔ ဝါးနဲ႔ ျငင္းတာ။ ဓမၼဓိ႒ာန္ျငင္းတာ။ ပုဂၢလဓိ႒ာန္နဲ႔ ျငင္းတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲနဲ႔ လက္ခံမယ္ဆိုရင္လည္းပဲ ကိုယ္မႀကိဳက္ရင္ေတာင္ လက္ခံလိုက္ပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ျဖင့္ သူ႔တရားကို သူေျပာျပတဲ့အခါမွာ မႀကိဳက္ဘူး။ ကိုယ့္တရားနဲ႔ မကိုက္လို႔ မႀကိဳက္ဘူး။ က်င့္ေနတာေတာင္မွလည္း က်င့္စလည္းေကာင္း တယ္၊ က်င့္တဲ့အလယ္လည္း ေကာင္းတယ္၊ က်င့္ၿပီးအဆံုးပိုင္းလည္း ေကာင္းတယ္လို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီတရားဟာေတာ့ျဖင့္ လက္ခံထိုက္တဲ့တရား ဆိုၿပီးေတာ့ လက္ခံလိုက္ပါ။

 

က်င့္စမွာလည္း ေကာင္းတယ္၊ က်င့္လယ္မွာလည္း ေကာင္းတယ္၊ က်င့္ၿပီးအဆံုးမွာ လည္း ေကာင္းတယ္။ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုးေကာင္းတယ္လို႔ဆိုရင္ ဒီတရားကို ကိုယ္ႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ေအး…မင္း…တရားေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ရည္ တစ္ခ်က္နဲ႔ေတာ့ ညီညြတ္ေအာင္ကို ေကာင္းတယ္။ ခ်ီးမြမ္းပါ။ တကယ္လို႔ ကို္ယ္ ႀကိဳက္ေနတဲ့ တရားျဖစ္ပါေစ၊ အစ မေကာင္းတာကို ေတြ႕ရၿပီပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အလယ္မေကာင္းတာ ေတြ႕ရၿပီပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဆံုးမေကာင္း တာ ေတြ႕ရၿပီပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစနဲ႔ အလယ္ႏွစ္ခုမေကာင္းတာ၊ အစေရာ၊ အလယ္ေရာ၊ အဆံုးေရာ သံုးပါး လံုးမေကာင္းတာ ေတြ႕ရလို႔ရွိရင္ကေတာ့ မင္းဟာ… မင္း တရားကို ငါႀကိဳက္ေပမယ့္ မင္း တရားမေကာင္း ဘူး။

ဘာျဖစ္လို႔ မေကာင္းတာလဲဆိုရင္ မင္း..သြကၡာတ ဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ မကိုက္ညီဘူး။ သြကၡာတ အရည္အခ်င္းမမွီဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုးဆိုတဲ့ ေကာင္းျခင္းေတြနဲ႔ မျပည့္စံုတဲ့ အတြက္ပဲကြာလို႔… ျငင္းလိုက္ၾကပါ… ဒီလုိဆိုလိုတာ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ျဖင့္ သြကၡာတ ဂုဏ္ေတာ့္ အေၾကာင္းကို သိေလာက္ၿပီိလို႔ ထင္တယ္။

 

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)

 

About ariyathitsa

has written 12 post in this Website..