အင္တာနက္ေပၚမွာ လတ္တေလာေရပန္းစားေနေသာ သတင္းေတြ လုိက္ဖတ္ျပီး ညအိပ္ရာဝင္ေတာ့ ေခါင္းထဲကုိ အေတြးေတြတသီၾကီး ဝင္ေရာက္လာပါသည္။

က်ေနာ္ထုိင္းနုိင္ငံဘက္ကုိ ထြက္ေျပးေရာက္ရွိလာစ မဲေဆာက္ျမိဳ႕မွာ တႏွစ္ေလာက္ ေသာင္တင္ေန ခဲ့သည္။ က်ေနာ္ေနေသာ အိမ္ႏွင့္အနီးတဝုိက္မွာ ရခုိင္ရံုးရွိသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ မြန္ရံုးရွိသည္။ သူတုိ႔ႏွင့္က်ေနာ္ မိတ္ေဆြေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။

မြန္ရံုးမွာ ဟံသာဝတီနန္းေတာ္ ပ်က္သုန္းသည့္ နွစ္ပတ္လည္အထိမ္းအမွတ္ေန႔ က်င္းပသည့္အခါ က်ေနာ့္ကုိ ဖိတ္သျဖင့္ သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။ သူတုိ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြ အသီးသီး ေဟာၾကေျပာၾကတာ နားေထာင္ရသည္။ တေခတ္တခါက ကုိယ့္ထီးကုိယ့္နန္းႏွင့္ ထယ္ထယ္ဝါဝါေနနုိင္ခဲ့ေသာ မြန္လူမ်ဳိးေတြ ျမန္မာဘုရင္အဆက္ဆက္ က အနုိင္က်င့္က်ဴးေက်ာ္မႈေၾကာင့္ ထီးနန္းေပ်ာက္ကာ ယခုအခါ သူတုိ႔အျမတ္တနုိးထားေစာင့္ေရွာက္လာေသာ စာေပယဥ္ေက်းမႈပင္ ကြယ္ေပ်ာက္လုမတတ္ ၾကံဳေတြ႔ေနရပံုေတြကုိ ၾကားသိရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါ သည္။

အခမ္းအနား ျပီးဆံုးခါနီးမွာ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးေရး အစီအစဥ္အရ က်ေနာ္တုိ႔ထုိင္ေနရာသုိ႔ ထမင္းပဲြႏွင့္ ဟင္းေတြ လာခ်ေပးပါသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ က်ေနာ့္ကုိ ဖိတ္စာလာကမ္းသြားေသာ မိတ္ေဆြ စတိတ္စင္ေပၚတက္လာျပီး ‘က်ဳပ္တုိ႔မြန္လူမ်ဳိးေတြ ခုလုိထီးေပ်ာက္နန္းေပ်ာက္ဘဝနဲ႔ ခုိကုိးရာမဲ့ျဖစ္ေနရတာ ဗမာဘုရင္ ေအာင္ေဇယ် ေၾကာင့္ပဲ… ေအာင္ေဇယ်ရ႕ဲ တပ္ဖဲြ႔ေတြက မြန္လူမ်ဳိးေတြကုိ အနုိင္က်င့္ေစာ္ကားတယ္။ မြန္သမီးပ်ဳိေတြကုိ အဓမၼဖ်က္ဆီးတယ္၊ မြန္ရဟန္းေတာ္ေတြကုိေတာင္ သတ္ျဖတ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ထုိင္းလူမ်ဳိးေတြနဲ႔ မြန္လူမ်ဳိးေတြဟာ ဘဝတူအဖိႏွိပ္ခံေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗမာလူမ်ဳိးၾကီးဝါဒကုိ က်ဳပ္ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္တယ္’

သူစကားၾကားေတာ့ က်ေနာ္စိတ္ထိခုိက္သြားရသည္။ ထမင္းစားျပီးလုိ႔ အိမ္အျပန္လမ္းမွာ က်ေနာ္ႏွင့္ အတူပါလာသူ မြန္အမ်ဳိးသား မိတ္ေဆြတဦးက စကားစလာပါသည္။

‘ေစာေစာက ေနာက္ဆံုးေျပာသြားတဲ့လူရဲ႕စကားကုိ က်ေနာ္မေထာက္ခံနုိင္ဘူး။ က်ေနာ္လည္း မြန္လူမ်ဳိးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္သံုးရာေလာက္က အေၾကာင္းေတြ ျပန္တူးေဖာ္ျပီး နာက်ည္းေနတာဟာ သမုိင္းအဆိပ္သင့္တာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔က လက္ရွိကာလမွာ လူျဖစ္လာရသူေတြဆုိေတာ့ လက္ရွိအေနအထားနဲ႔ တုိင္းတာသံုးသပ္မွ သဘာဝက်မွာ။ ဗမာစစ္အစုိးရမေကာင္းတာနဲ႔ ဗမာလူမ်ဳိးကုိ က်ေနာ္တုိ႔မုန္းစရာမလုိဘူး’

က်ေနာ္သူ႔ကုိ ဘာမွ ခြန္းတုန္႔ျပန္ မေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ပါ။

ေနာက္တခါ ‘ရခုိင္ျပည္နယ္ ဆန္ျပႆနာေန႔’ အခမ္းအနားကုိ ဖိတ္ၾကားခံရသျဖင့္ ေရာက္ခဲ့ရျပန္သည္။

စစ္ေတြျမိဳ႕ ဆန္ျပႆနာအေရးအခင္းမွာ ပါဝင္ခဲ့သူတခ်ဳိ႕ ေဟာေျပာၾကသည္။ ဆန္စားစရာမရွိသျဖင့္ အေရးဆုိ သူေတြကုိ က်ည္ဆန္လက္ေဆာင္ အေပးခံရသည့္ အေၾကာင္းေတြျပန္ေျပာင္းေျပာတာ ၾကားရသျဖင့္ ရင္ထဲမွာ ဆုိ႔နင့္လာမိသည္။ ထုိအခ်ိန္က ျပည္တြင္းမွာ အငတ္ျပႆနာဆုိက္ေနသူေတြကုိ ဆန္ေဝငွမေပးဘဲ အိမ္နီးခ်င္း နုိင္ငံတခ်ဳိ႕ကုိ အစုိးရက ဆန္တင္ပုိ႔ေရာင္းခ်ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ေဟာေျပာသူေတြထဲမွာ တခ်ဳိ႕က ေရွးရခုိင္ဘုရင္မ်ားလက္ထက္ ရခုိင္ျပည္ၾကီး သာယာစည္ပင္ဝေျပာေၾကာင္း၊ ရခုိင္မင္း အုပ္ခ်ဳပ္စုိးစံေသာ နယ္ေျမဧရိယာအက်ယ္အဝန္းမွာ ယခုျမန္မာျပည္ေျမပံုထက္ပင္ က်ယ္ဝန္းခဲ့ ေၾကာင္း၊ ျပည္သူလူထုအေရအတြက္မွာလည္း လက္ရွိျမန္မာနုိင္ငံလူဦးေရထက္ မ်ားျပားခဲ့ေၾကာင္း သိရသျဖင့္ မုဒိတာပြားေနမိခ်ိန္.. ျမန္မာဘုရင္က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပုိက္ ဖ်က္ဆီးခံရသျဖင့္ ရခုိင္ဘုရင္ထီးနန္းစြန္႔ခဲ့ရျပီး ရခုိင္လူမ်ဳိးတုိ႔ ယေန႔တုိင္ ကၽြန္သေပါက္ဘဝေရာက္ခဲ့ရေၾကာင္း ၾကားရျပန္ေတာ့ စိတ္ထဲညွိဳးႏြမ္းသြားရျပန္ သည္။ ဗမာလူမ်ဳိးၾကီးဝါဒ ဆန္႔က်င္ေရးမွာ နိဂံုးခ်ဳပ္သြား၏။

မဲေဆာက္ျမိဳ႕အနီး မယ္ပေက်းရြာမွာ အထက္တန္းေက်ာင္းတည္ေထာင္ထားေသာ ဆရာၾကီး ဦးခုိင္ဦးေမာင္ ေျပာတာကေတာ့ ရွင္းသည္။

‘က်ေနာ္ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်င္လည္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္မွာ လူမ်ဳိးစဲြမရွိပါဘူး။ စစ္ေတြ ဆန္ျပႆနာ အေရးအခင္းမွာတုန္းက ရခုိင္လူမ်ဳိးေတြကုိ ပစ္သတ္တဲ့စစ္သားေတြထဲမွာ ရခုိင္ေတြ လည္းပါတယ္။ အမိန္႔ေပးတဲ့ စစ္ဗုိလ္ကလည္း ရခုိင္လူမ်ဳိးပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ကေတာ့ ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ အဖိႏွိပ္ခံရသူ လုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ မတရားဖိႏွိပ္သူဆုိရင္ ဘယ္လူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔ ဆန္႔က်င္ရမွာပဲ။ အဖိႏွိပ္ခံရသူ အခ်င္းခ်င္း ညီညႊတ္လက္တဲြနုိင္ရမယ္’

က်ေနာ္ မည္သူ႔ကုိမွ အျပစ္မတင္လုိပါ။ အေလာင္းဘုရားဦးေအာင္ေဇယ်ကုိ နာက်ည္းအျပစ္ဖုိ႔သူကုိလည္း က်ေနာ္ စိတ္မဆုိးပါ။ က်ေနာ္ႏွင့္ ဦးေအာင္ေဇယ် ေနရပ္ခ်င္းေဝးကြာသလုိ မ်ဳိးဆက္ေတြလည္း မ်ားစြာျခားပါ သည္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္က ျမန္မာဘုရင္ေတြ နုိင္ငံထူေထာင္ပံုက စစ္အင္အားသာ ပဓာန၊ အားနည္းသူ ဦးညႊတ္ခစားစတမ္း ပံုစံျဖစ္သည္ကုိ က်ေနာ္သေဘာေပါက္ပါသည္။ လြတ္လပ္ေရးရျပီးေနာက္ ျမန္မာအစုိးရ အဆက္ဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ပံုစံ အေကာင္းအဆုိးကုိ တုိင္းတာအကဲျဖတ္ရန္မွာလည္း လက္ရွိျမန္မာျပည္၏ ဖံြ႔ျဖိဳးတုိးတက္မႈႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏ လူေနမႈအဆင့္အတန္း နိမ့္က်မႈက သက္ေသခံေနသျဖင့္ အလြယ္တကူ သိသာျမင္သာရွိေပသည္။

သုိ႔ေသာ္ ‘ဗမာလူမ်ဳိးၾကီးဝါဒ’ ဆုိသည့္အသံုးအႏႈန္းအေပၚမွာေတာ့ က်ေနာ္ ဘဝင္မက်နုိင္ပါ။ ထုိအသံုးအႏႈန္း ေနာက္ကြယ္မွာ ဗမာလူမ်ဳိး မုန္းတီးေရး အရိပ္အေယာင္ေတြ ထင္ဟပ္ေနတာ သတိထားမိပါသည္။

အားလံုးသိၾကသည့္အတုိင္း ျမန္မာျပည္ကုိ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္က ဗမာလူမ်ဳိးေတြအတြက္ေရာ အခြင့္ထူးခံေကာင္းက်ဳိးေပးခဲ့ပါသလား။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ နုိင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈ အေရးအခင္းမ်ားႏွင့္ အဓိကရုဏ္းမ်ားတြင္ ေသေက်ခဲ့ရ ေထာင္တန္းက်ခဲ့ရသူေတြထဲမွာ ဗမာလူမ်ဳိး ေတြ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္၏ ရက္စက္မႈဒဏ္ကုိ လူနည္းစုတုိင္းရင္းသားမ်ားနည္းတူ လူမ်ားစု ဗမာတုိင္းရင္းသားေတြလည္း ခါးစည္းခံခဲ့ရေပသည္။

ထုိ႔အတူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားအတြင္းမွာလည္း လူနည္းစုတုိင္းရင္းသား အမ်ဳိးသားေတြ ပါဝင္ဖဲြ႔စည္းထားသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ေရတပ္ထဲမွာပင္ လက္ရွိဒုတိယ အၾကီးဆံုးပုဂၢိဳလ္ စစ္ဦးစီးအရာရွိခ်ဳပ္(ေရ) မွာ ရခုိင္လူမ်ဳိးျဖစ္ ပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ဗုိလ္မွဴးၾကီးေတြလည္း ရွိပါသည္။  သူတုိ႔လည္း သူတုိ႔လူမ်ဳိးကုိေတာ့ ခ်စ္ၾကပါသည္။ ေခတ္စနစ္ေတြထဲမွာ သူတုိ႔ေမ်ာပါေနၾကသည္။

တခါတခါ က်ေနာ္ အေတြးလြန္မိသည္။ အာဏာရွင္စစ္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးတခ်ဳိ႕၏ လုပ္ရပ္ေတြက လူနည္းစု တုိင္းရင္းသားေတြ၏ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ခၽြန္ျမမႈကုိ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳခဲ့ေလသလားဟု သံုးသပ္ၾကည့္ သည္။ လူနည္းစုတုိင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာ သူတုိ႔ကုိယ္ပုိင္စာေပယဥ္ေက်းမႈ သင္ၾကားခြင့္ကုိ အစုိးရက ပိတ္ပင္ တားျမစ္ထားေၾကာင္း မၾကာခဏၾကားသိရသည္။

အကယ္၍ ကုိယ္ပုိင္စာေပယဥ္ေက်းမႈကုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္သင္ၾကားခြင့္ျပဳလွ်င္ေရာ ဘာျဖစ္လာမည္နည္း။ အစုိးရအတြက္ ဘာေတြ စုိးရိမ္ပူပန္ေၾကာင့္ၾကစရာ ရွိသနည္း။ မည္သည့္ လူနည္းစုတုိင္းရင္းသား စာေပမွ ျမန္မာနုိင္ငံ၏ တရားဝင္ရံုးသံုးစာေပအျဖစ္ တက္လွမ္းေနရာယူလာနုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ လူ႔စိတ္သဘာဝကုိက ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားလွ်င္ ပုိ၍လုပ္ခ်င္သိခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာတတ္တာ ဓမၼတာသေဘာျဖစ္သည္။

တေခတ္တခါက လက္ဝဲကြန္ျမဴနစ္စာေပဆုိလွ်င္ စာအုပ္နီအျဖစ္ ကန္႔သတ္တားျမစ္ထားသျဖင့္ စူးစမ္းေလ့လာ ခ်င္ေသာ ပညာတတ္လူငယ္ေတြ မရမက ရွာေဖြကာ ခုိးေခ်ာင္ခုိးဝွက္ ဖတ္ရႈရင္း နီသြားၾကတာရွိသည္။ ယခု လမ္းေဘးစာအုပ္တန္းမွာ မလုိခ်င္ေလာက္ေအာင္ ေပါမ်ားလာခ်ိန္မွာ ဘယ္သူမွ အေရးတယူမရွိလွေတာ့။ သူ႔အလ်င္အတုိင္း ပံုမွန္စီးဆင္းေနေသာ ေရေျမာင္းတခုကုိ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ေဘာင္ခတ္လုိက္မွ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ ေရေတြလွ်ံက်လာေတာ့သည္။

လူနည္းစုတုိင္းရင္းသားစာေပသင္ၾကားခြင့္ကို ပိတ္ပင္တားျမစ္မႈေၾကာင့္ ကာယကံရွင္ေတြ မခံမရပ္နုိင္ျဖစ္ကာ သမုိင္းကုိတူးဆြရင္း ဇာတိပုညေတြ အစေပၚလာသည္။ အလြန္အကၽြံေတြးေခၚသူတခ်ဳိ႕က လူမ်ဳိးေရး အမုန္းတရား ျဖန္႔ေဝၾကသည္။ ၾကမ္းတမ္းရက္စက္ေသာ ဗမာလူမ်ဳိးေခါင္းေဆာင္တခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ ဗမာလူမ်ဳိးေတြ အမုန္းပြားခံရသည္။ မျဖစ္သင့္မွန္းသိေသာ္လည္း လက္ေတြ႔ရင္ဆုိင္ေနၾကရပါျပီ။ ေရွ႕ခရီးဘယ္လုိဆက္ၾက မည္လဲ။

မိတ္ေဆြတဦးက ျမန္မာျပည္ေျမပံုကုိ ကိႏၷရီရုပ္ေလး ျမဴးျမဴးၾကြၾကြကေနဟန္ႏွင့္ တင္စားေဖာ္ျပတာကုိ က်ေနာ္ အလြန္သေဘာက်ပါသည္။ ထုိကိႏၷရီရုပ္ေလး ေခါင္းျပတ္သြားမွာ ပူပန္မိသည္။ အေတာင္က်ဳိးမွာ စုိးရိမ္မိသည္။ ဝမ္းဗုိက္အလယ္မွ ဟက္တက္ကဲြသြားမွာလည္း အျဖစ္မခံလုိေပ။

ယခုပံုေလးအတုိင္း ကမၻာ့ေျမပံုေပၚမွာ ဝင့္ဝင့္ထယ္ထယ္ ဂုဏ္တင့္တယ္စြာ အစဥ္ထာဝရ ဆက္လက္တည္ရွိ သြားေစခ်င္ပါသည္။

 

ေနမင္းသူ

FACEBOOK ေပၚမွ မူရင္းစာေရးသူ၏ အမည္အတုိင္းကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

About ဦးသု

ဦး သု has written 58 post in this Website..

ေယာင္ 60 ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ေလ 6 ကေဇာက္ထုိးျဖစ္သြားတယ္