” အစြဲကို ဒီလုိျဖဳတ္ၾကည့္မယ္ ”

အရပ္သားေမာင္ျဖဴတေယာက္..အရပ္ထဲ ေကာ္ဆဲေနတယ္တဲ့။
ေမာင္ျဖဴတစ္ေယာက္ ဓါးထမ္းၿပီးသရမ္းေနသတဲ့။ အဲဒီ..ေမာင္ျဖဴပဲ…
ဟုိလူ႔ကို ေျခထိုးခံ၊ ဒီလူကို ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္ေနတယ္တဲ့၊ အဲဒီေကာင္က သိပ္ပ်င္းတဲ့အေကာင္.. ဘာမွလုပ္ခ်င္တဲ့ေကာင္မဟုတ္ဘူး၊ မယားနဲ႔လည္း
အဆင္မေျပ၊ အလုပ္ရွင္နဲ႔လည္း ဆက္ဆံေရးမေျပျပစ္၊ လစ္လစ္..မလစ္လစ္..
ကစ္စရာရွိရင္လည္း လွစ္ကနဲ..ခိုးတတ္ေသးရဲ႕….။

ရွင္ဘုရင္ႀကီး ဦးေမာင္မဲ..မ်က္ေစာင္းတခဲခဲနဲ႔…တဲ့။ လူေတြက သူ႔ကိုယံုၾကည္လို႔ ေရွ႕တန္းတင္အားကိုးၾကတာကို အခြင့္ေကာင္းယူ၊
ကိုယ္ႀကီးပြားဖို႔ပဲ လုပ္ေနသတဲ့ဗ်။ ဟိုတစ္ခါတုန္းကလည္း ရွိတဲ့လူအင္အားနဲ႔
လက္နက္အားကိုးၿပီး အလဟႆရန္ရွာေနတာေၾကာင့္ သူဟာသူေနတဲ့
ႏိုင္ငံတစ္ခ်ဳိ႕ မ်က္ျပဴးဆံျပာ၊ ဟုိပုန္းဒီေရွာင္ျဖစ္ရျပန္တယ္တဲ့။

ေအာ္..ဒုကၡ…
အရပ္သားေမာင္ျဖဴကတစ္မ်ဳိး၊ ရွင္ဘုရင္ဦးေမာင္မဲက တစ္ေမွာင့္။
ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား အဲဒီလိုမ်ိဳး လူစိတ္၊သူစိတ္ေတြကင္းေနရတာလဲ ။ အဲ့ဒီ ေမာင္ျဖဴနဲ႔ဦးမဲတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာေတာ့ျဖင့္ ေလာလကလယ္မွာ
မရွိစေကာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူတို႔ကို ဘယ္လိုအေရးယူမလဲ။
ေထာင္ထဲထည့္မလား၊ သတ္ပစ္မလား။ ဒါမွမဟုတ္ဘာလုပ္ၾကရင္ေကာင္းမွာလဲ။

အဲဒီ အမႈေတြကို ျပဳေနတာက ဘယ္သူေတြလဲ။ ေမာင္ျဖဴလား၊ ဦးေမာင္မဲလား…

မဟုတ္ဘူး။ လံုးဝမဟုတ္ဘူး…

တကယ္ေတာ့ အဲ့ဒီအမႈေတြကိုျပဳေနၾကတာဟာ ေမာင္ျဖဴလည္းမဟုတ္သလို၊ ဦးေမာင္မဲလည္းမဟုတ္ဘူး။ အရပ္သားလည္းမပါသလို၊ ရွင္ဘုရင္လည္း
မဟုတ္ဘူး။ တျခားသူလုပ္တာလည္းမဟုတ္သလို၊ ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက္က်ား၊ မိန္းမ..အစစေတြ.. တစ္ခုမွမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါေမာင္ျဖဴလုပ္တာတို႔၊ ဦးေမာင္မဲလုပ္တာတို႔လို႔..ထင္မေနၾကနဲ႔။ စြဲလည္းစြဲမေနၾကနဲ႔။ တကယ္လို႔ ထင္ေန၊ စြဲေနမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ အယူမွားတဲ့ မိစၦာဒိ႒ိပဲ။

ဒါဆိုဘယ္သူလဲ….

အဝိဇၨာ= မသိမႈ( အဲဒီအမႈေတြဟာ ျပဳတိုင္းျပဳတိုင္း မေကာင္းတဲ့
အမႈလို႔မသိတာ)။ ငါလည္းမဟုတ္သလို ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါလည္း မဟုတ္ဘူး။ (ဒါေပမဲ့ ေရႊတိဂံုေစတီမွာကပ္ထားတဲ့ ေရႊအေလးခ်ိန္ ဘယ္ႏွစ္ပိႆာရွိတာ
မသိေပမယ့္ အဲဒါကေတာ့ အဝိဇၨာမဟုတ္သလို ကိေလသဝဋ္လည္းမဟုတ္ဘူး။)
အဲဒါကိုမသိေတာ့ တိရိစၦန္နဲ႔ယွဥ္ရင္ေတာင္ အဲဒီတိရိစၦာန္႐ႈံးေလာက္တဲ့ အမႈျဖစ္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္က လန္ထြက္၊ ေအာ့ႏွလံုးနာစရာျဖစ္ေအာင္ ဓါးနဲ႔သရမ္းတာတို႔၊ အရပ္ထဲ ေကာ္ဆဲတာတို႔၊ ငါသာအရွင္၊ ငါသာဘုရင္ ဘယ္သူမွ
ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုဘူးဆိုၿပီး ထင္တိုင္းႀကဲတာကလည္း… ငါ၊ သူတစ္ပါး၊
ရွင္ဘုရင္၊ အရပ္သားမပါဘူး။ ဟုတ္လည္းမဟုတ္ဘူး။ အဲသလိုထင္ရင္၊
စြဲရင္ေတာ့ မိစၦာဒိ႒ိ။

ဒါဆိုဘယ္သူလဲ….

သခၤါရ = ( ျပဳလုပ္တယ္ေျပာေျပာ၊ ျပဳျပင္တယ္လို႔ဆိုဆို တကယ္အမွန္က
ကာယ၊ ဝစီ၊ မေနာဆိုတဲ့)…ကံ…ခင္ဗ်။…ကမၼဝဋ္…လို႔လည္း ဆုိၾကသတဲ့….။
အဲဒီလိုကံအမႈေတြလုပ္တာ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္ဘူး၊ ရွင္ဘုရင္ဦးေမာင္မဲလည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ ထပ္ေျပာပါရေစ။ စြဲမွာဆိုးလို႔ပါ။ သခၤါရ..ေနာ္။
အဲဒါေတြလုပ္တာ သူတို႔မသိဘူးလား…

သိတယ္…။ သူတို႔သိတာက ငါတို႔လုပ္ခ်င္တာကို ငါတို႔လုပ္တာ။ လုပ္တာကလည္းငါတို႔ပဲလို႔သိတယ္။ ေကာင္းတယ္(တရားတယ္)
လို႔လည္းထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီလို ျပဳသူျဖစ္သြားေတာ့တာေပါ့။
ဟင္…အဲဒီလို ျပဳသူျဖစ္သြားတာက်ေတာ့ သူတို႔မဟုတ္ဘူးလား။
မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုထင္ရင္၊ စြဲရင္…မိစၦာဒိ႒ိ…။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ မေကာင္းတဲ့ ျပဳသူျဖစ္သြားတာက အရပ္သားေမာင္ျဖဴတို႔၊ ရွင္ဘုရင္ႀကီး
ဦးေမာင္မဲတို႔လု႔ိ ထင္စရာရွိေပမယ့္ ဘုရားရွင္ကေတာ့ အဲဒါေတြျဖစ္တာလည္း သူတို႔မဟုတ္ဘူးတဲ့…..

ဝိဥာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုတဲ့

ဝိဥာဏ္ = ပံုဟန္(အမႈေၾကာင့္ျဖစ္လာၾကေသာ ျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္၊
ဦးမဲ မဟုတ္)

နာမ္႐ုပ္ = ပံုသ႑န္ (သိမႈ၊ ေဖာက္ျပန္) (အမႈေၾကာင့္ျဖစ္လာၾကေသာ
ျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္၊ ဦးမဲ မဟုတ္)

သဠာယတန = မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ (မူလမဟုတ္တဲ့..အမႈေၾကာင့္ျဖစ္လာၾကေသာ ျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္၊
ဦးမဲ မဟုတ္)

ဖႆ = ထိေတြ႕မႈ (အမႈေၾကာင့္ျဖစ္လာၾကေသာ ျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္
ဦးမဲ မဟုတ္)…..

ေဝဒနာ = ခံစားမႈ (အမႈေၾကာင့္ျဖစ္လာၾကေသာ ျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္
ဦးမဲ မဟုတ္)

ဒါေတြကလည္း ဝိဥာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာဆိုၿပီး
(၅)မ်ိဳးျပားေနေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဝိဇၨာပစၥယာ သခၤါရေၾကာင့္
ျဖစ္လာရတဲ့ တရားေတြျဖစ္ၿပီး ဓါးထမ္းသရမ္းမႈ၊ ငါသာအရွင္၊ ငါထင္ရာငါလုပ္ဆိုတဲ့အေျခအေနတစ္ခုကိုသာ ေျပာရမွာပါပဲ။
ဝဋ္ဆိုတာကိုနာမည္တပ္ရရင္ေတာ့ အဲဒီအမႈျဖစ္စဥ္ကို ျပဳသူျဖစ္သြားရ
တာဟာ “ဝိပါကဝဋ္”ပါ။ တနည္းအားျဖင့္ “ကံေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ ဝိပါက္ ” ပါ..တဲ့။

အဲဒါေတြကလည္း ေမာင္ျဖဴ၊ ဦးမဲ၊ ငါ၊ သူတစ္ပါးမဟုတ္တဲ့
ပဋိစၥ၊ သမုပၸါဒ္ ဆိုေသာ သံသရာစက္ဝန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ အသိမဲ့ျခင္း၊
ဥာဏ္ပညာမရွိျခင္းကို လူေကာင္ႀကီးပါလို႔ေျပာလို႔ မရႏိုင္သလို၊
လူေကာင္ႀကီးကေန ကင္းၿပီး..ျဖစ္လို႔လည္း မရပါဘူး။ တကယ္လို႔သာ
လူေကာင္ႀကီးပဲ၊ ဒီအျဖစ္မ်ဳိးေတြနဲ႔ ဘဝကို ျဖတ္သန္းေနတာ ေမာင္ျဖဴတို႔၊
ဦးေမာင္မဲတို႔ပါပဲလို႔ ထင္ရင္၊ စြဲရင္ေတာ့ မိစၦာဒိ႒ိဆိုတဲ့ အယူမွားျဖစ္မွာပါပဲ။
ဒါေတြက မူလအေကာင္းပကတိရွိေနတဲ့ ျဖဴစင္သူလူအျဖစ္ကေနၿပီးမွ
အဝိဇၨာဆိုတဲ့ မသိမႈကစတင္ေပါက္ဖြားလာတဲ့ လူမွာလာေရာက္လည္ပတ္တဲ့ သံသရာဝဋ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ကံမွားေတြသာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တနည္းအားျဖင့္ သခၤါရေတြျဖစ္ပါတယ္။ လူမဟုတ္ဘူးေပါ့။

ဆိုေတာ့…

အဝိဇၨာဆိုတဲ့ မသိမႈကေန ပစၥယာလိုက္တာ ေဝဒနာအဆံုးလည္းေရာက္ေရာ ကိေလသဝဋ္(အဝိဇၨာ)၊ ကမၼဝဋ္(သခၤါရ)၊ ဝိပါကဝဋ္(ဝိဥာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊
သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာ)ဆိုေသာ ဝဋ္သံုးပါးျပည့္စံုၿပီးေျမာက္သြား
တာကိုပဲ သံသရာတပတ္လည္တယ္လို႔ သေဘာေရာက္သြားတယ္ေပါ့။
ဒီလို သံသရာလည္တာေတြကို မသိဘူး။ လည္ခ်င္လည္ မလည္ခ်င္ေန၊
ဒါဟာငါပဲ။ ဒါကို ျပဳတာငါပဲ၊ သူပဲလို႔ အထင္ေရာက္ေနၿပီးသကာလ… ဒီေျပာဆို၊ ျပဳမူ၊ ေနထိုင္ခ်က္ေတြကိုပဲ မသိမသာတစ္မ်ဳိး၊ သိသိသာသာတစ္ဖံု ေက်နပ္ႏွစ္သက္ေနတဲ့ အျဖစ္ကေတာ့
က်န္ေနေတာ့တာပါပဲ။ ဒါကိုေတာ့ “အႏုသယကိေလသာလို႔
ေျပာလို႔ရမလား ” ပဲ။

အဲဒီလိုနဲ႔ေပါ့။ အေၾကာင္းမ်ားတိုက္ဆိုင္လာရင္ အဲဒီကိေလသာဟာ
ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ထိစပ္တိုင္းမွာ အဲဒီကိေလသာေၾကာင့္ ထိုအျပဳအမူ၊
အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္ကိုသာလွ်င္ ေျပာခ်င္၊ ဆိုခ်င္၊ ေနထိုင္ခ်င္
လာပါေတာ့တယ္။ (ေမာင္မဲတို႔၊ ရွင္ဘုရင္ႀကီးတို႔လိုေပါ့။)
အဲဒီလို ျဖစ္ခ်င္လာတာကို ငါပဲ၊ သူပဲ၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါပဲလို႔ ထင္မယ္၊
စြဲမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါဟာမိစၦာဒိ႒ိဆိုတဲ့ အယူမွားျဖစ္တာပါပဲ။

ဒါဆို….ဘယ္သူလဲ….

တဏွာ = လိုခ်င္ႏွစ္သက္မႈ(အႏုသယကိေလသာေၾကာင့္ျဖစ္လာ ၾကေသာျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္၊ ဦးမဲ မဟုတ္)

အဲဒီလိုမွ မဆဲရရင္မေနႏိုင္ျပန္တာ၊ အဲဒီလို မွားယြင္းဆိုးဝါးမႈေတြနဲ႔
တိုင္းျပည္ကို မအုပ္ခ်ဳပ္ပဲ မေနႏိုင္တာကေရာ..ဘယ္သူလဲ…။
ဒါကလည္း သူ၊ ငါ၊ ေယာက္က်ားလို႔မထင္လိုက္နဲ႔၊ မစြဲလိုက္နဲ႔ခင္ဗ်။
ထင္လိုက္စြဲလိုက္ရင္ မိစၦာဒိ႒ိခင္ဗ်။ အဝိဇၨာအရင္းခံလို႔ ျဖစ္လာရတဲ့..
မေျပာ၊ မျပဳ၊ မေနရရင္ မေနႏိုင္တဲ့ တရားပါတဲ့…သူ႔နာမည္က..

ဥပါဒါန္ = စြဲလန္းတပ္မက္မႈ(မျဖစ္မေန) ပါ…တဲ့ခင္ဗ်။ သူ၊ ငါ၊ ပုဂၢဳိလ္သတၱဝါ
လံုးဝမဟုတ္ပါဘူး။(အဲဒီ တဏွာရယ္၊ ဥပါဒါန္ရယ္ဟာ…အေပၚက
အဝိဇၨာနဲ႔ တူပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုရင္ “ကိေလသဝဋ္”
ျဖစ္တာေၾကာင့္မို႔ပါပဲ။)

ဒါဆိုရင္ ေသျခာသေလာက္ရွိသြားၿပီး…ဒီလိုမေကာင္းအမႈကိုေတာ့
ျပဳလုိက္ေတာ့မွာ၊ ေျပာလိုက္ေတာ့မွာ၊ ေနထိုင္လိုက္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနထိုင္လိုက္တဲ့အေျခအေနရေရာ..ငါပဲလား၊ သူပဲလား၊ ေယာက္က်ားလား၊ မိန္းမလား……ႏိုး(no)….ပါခင္ဗ်..။ အဲဒီလို ေျပာဆို၊ ျပဳမူ၊
ေနထုိင္လိုက္တာဟာေတာ့ျဖင့္…

ကမၼ(ဘဝ) = ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္း၊ စီရင္ျခင္း..စသည္ျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ..။
အဲဒါကိုလည္း ငါလို႔ေတာ့ သြားမထင္လိုက္နဲ႔။ သူတစ္ပါးေၾကာင့္လို႔လည္း
မယူစြဲလိုက္နဲ႔ မသိမႈအဝိဇၨာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ အမႈေတြခ်ည္းပဲ။
ၾကားဖူးခ်င္လည္းၾကားဖူးမွာေပါ့။ (အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာရင္းခံ ကံေၾကာင့္
နာမ္ရုပ္၊ နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ ဆိုတာေလ…။) မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးေဟာ
ထားခဲ့တယ္နဲ႔ တူတယ္။ ေျပာခ်င္တာက အဲဒါေတြက လူမဟုတ္ဘူးဆိုတာပါပဲ။
ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ ဝဋ္အေနနဲ႔ေျပာရင္ေတာ့ “ကမၼဝဋ္” ေပါ့။

အဲဒီလို ကံဆိုးကံမွားေတြမ်ားျပဳလိုက္ရင္ေတာ့ အက်ဳိးတရားက ေျပာသူ၊ ျပဳသူ၊ ေနထုိင္သူျဖစ္သြားေတာ့တာပါပဲ။
အဲ….လူနဲ႔ေတာ့ တစ္ထပ္တည္းမယူလိုက္နဲ႔၊ လူနဲ႔ကြဲျပားၿပီးေတာ့လည္း
မစြဲယူလိုက္နဲ႔ မိစၦာဒိ႒ိဆိုတဲ့ အယူမွားထဲ အက်ံဳးဝင္သြားလိုက္မယ္။
ဒါဆို ဘာလဲ…သူ႔နာမည္က….

ဇာတိ= ျဖစ္တည္ခ်က္ရလာဒ္(အႏုသယကိေလသာေၾကာင့္ျဖစ္လာၾကေသာ
ျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္၊ ဦးမဲ မဟုတ္) ပါ…ခင္ဗ်။ လူနဲ႔လည္း မကင္းသလို၊ လူလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့လည္း အမိဝမ္းထဲကအထြက္.. “အူဝဲ”လို႔ေအာ္ခ်ိန္ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ မင္းဇာတိကဘယ္ကလဲ…
ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ကပါ ခင္ဗ်..ဆိုတာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ပါဘူးခင္ဗ်။
ၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ….

ဇရာ = ေရြ႕လ်ားျခင္း (အႏုသယကိေလသာေၾကာင့္ျဖစ္လာၾကေသာ
ျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္၊ ဦးမဲ မဟုတ္)ပါ။ ဆံျဖဴသြားက်ဳိးမဟုတ္သလို၊
ခါးကုန္း၊ မလႈပ္ႏိုင္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ “ ပ်က္ဆီး၊ ဆိုးဝါး၊ အသံုးမက်တဲ့ ေျပာဆုိ၊ ျပဳမူ၊ ေနထိုင္မႈတစ္ခုဟာ တစ္ေန႔တာအတြင္း၊
ဒါမွမဟုတ္၊ တစ္ခဏတာအတြင္းမွာ အရွိန္ေလ်ာ့စျပဳသြားျခင္း ”ကိုသာ
ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်။တဆက္တည္းဆိုသလို ေနာက္ဆံုးအျဖစ္
ကေတာ့……

မရဏ = ၿပီးဆံုးျခင္း (အႏုသယကိေလသာေၾကာင့္ျဖစ္လာၾကေသာ
ျဖစ္စဥ္။ ေမာင္ျဖဴမဟုတ္၊ ဦးမဲ မဟုတ္)ပါတဲ့။ သူကေတာ့ သခ်ႋဳင္းကုန္း သြားျမွဳတ္ရတာကို ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ တဏွာအရင္းခံေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့
မေကာင္းတဲ့ အမႈကိစၥတစ္ခု ၿပီးေျမာက္ၿပီးဆံုးသြား တာကိုေျပာတာပါပဲခင္ဗ်ာ။ အဲဒီမရဏဟာလည္း လူ မဟုတ္ပါလ်က္… လူနဲ႔လည္း မကင္းတဲ့တရားပါပဲခင္ဗ်။
(အဲဒီမွာ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏဆိုတာက ဝိပါကဝဋ္လို႔ဆိုတဲ့ ဝိပါက္ပါ။
တဏွာမွေနၿပီး မရဏမွာဆံုးသြားတာကို ၾကည့္ရင္လည္း ဝဋ္သံုးပါးနဲ႔ သံသရာ တပတ္ထပ္လည္ပတ္ျပန္တယ္လို႔ သေဘာေပါက္မိတယ္ေပါ့)

ဒါကိုပဲ လူမွာလာေရာက္လွည့္ပတ္ေနတဲ့ သံသရာ၊ တနည္းအားျဖင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆိုတဲ့ ေၾကာင္းက်ဳိးျဖစ္စဥ္တစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့
ဓမၼေတြပါပဲ။ အဲဒါေတြက ျဖစ္စဥ္အေၾကာင္းရင္းနဲ႔ အက်ဳိးရင္းျဖစ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕
အက်ဳိးဆက္ကေတာ့ “ လူေတာမတိုးတဲ့ ေမာင္ျဖဴ၊ သံုးစားမရတဲ့ေကာင္၊ လူတကာေအာ့ႏွလံုးနာတဲ့ေကာင္၊ ၿပီးေတာ့…အားကိုးလို႔ မရတဲ့ ဘုရင္၊
ထင္ရာလုပ္တဲ့ အႀကီးအကဲ၊ မဲမဲျမင္တိုင္းရန္လုပ္တတ္တဲ့ အရာထမ္း…..
စသည္ျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ ….” ၊ အဲဒီလိုအေျပာခံရတာကေတာ့ အက်ဳိးရင္းေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ အက်ဳိးဆက္ပါပဲ။ အဲ…အေျပာခံရသူထံမွာလည္း အက်ဳိးဆက္နဲ႔ထပ္လ်က္
“ေသာက၊ ပရိေဝဒ၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆ၊ ဥပါယာသ” ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္၊ ပူေဆြး၊
ငိုေၾကြးရျခင္းေတြလည္း ခုမ်က္ေမွာက္မွာတင္ ျဖစ္ေန၊ ခံစားေနရေတာ့
တာေပါ့..ဗ်ာ…။

အဲဒီလိုမ်ဳိး သံုးစားလို႔မရတဲ့ အျဖစ္ဟာ လူေၾကာင့္လံုးဝမဟုတ္ပါဘူး။ ငါ၊
သူတစ္ပါး၊ ေယာက္က်ား၊ မိန္းမေၾကာင့္လည္း လံုးဝမဟုတ္ပါဘူး။
သတိ..မပါတဲ့ အသိဥာဏ္ဦးစီးမႈရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာရွိတဲ့ အဝိဇၨာေၾကာင့္သာ… မရဏ..အထိဆက္ၿပီး သံသရာဝဋ္ေတြ လူမွာ လာေရာက္လည္ပတ္ေနရတာပါ။
သိပ္ၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အဝိဇၨာပါခင္ဗ်။ အဲ..လူနဲ႔လည္း ကင္းၿပီး
သူကမျဖစ္တတ္သလို သူလည္း လူမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ထပ္ေျပာပါရေစအံုး..ခင္ဗ်။
ဥပမာေျပာရရင္ ေခါင္းကိုက္တာဟာ လူမွာျဖစ္တာမွန္ေပမယ့္ လူမဟုတ္ပါဘူး။ ေရာဂါပါ။ ေရာဂါကို ကုလို႔ေပ်ာက္သြားရင္ေတာ့ ေရာဂါကင္းတဲ့ လူ…က်န္ေနရမွာလို႔ ဆိုလိုတာေပါ့ခင္ဗ်။

ဆိုေတာ့…
ခႏၶာၿငိမ္းတာနိဗၺာန္၊ သခၤါရတို႔ခ်ဳပ္ရာနိဗၺာန္၊ ဆင္းရဲမႈကင္းရာအမွန္
ျမတ္နိဗၺာန္လို႔ ဘယ္လိုပဲဆိုဆိုေပါ့ခင္ဗ်ာ… ဆိုလိုခ်င္တာက “ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္”
ျပတ္ဖို႔ရာမွာ လူမက်န္ပဲေနမွာဆိုးျခင္းေၾကာင့္ပါ။ တကယ္လို႔သာ လူမက်န္ရင္ လူနဲ႔ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တထပ္တည္းယူလိုက္မိရင္ မိစၦာဒိ႒ိဆိုတဲ့ အယူမွားႀကီး
ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္လို႔ ခံယူသေဘာေပါက္မိတာေၾကာင့္ရယ္… ဘာကို စြဲလို႔
မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္တယ္၊ ဘာကို မစြဲရင္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္တယ္ဆိုတာကို..မိမိသေဘာေပါက္ သိရွိမိသလို ေဆြးေႏြးခ်င္တာရယ္ေၾကာင့္ ခုလိုတင္ျပမိတဲ့အေပၚ
ကြဲလြဲတဲ့ အယူ၊ တိမ္းပါးတဲ့ ခံယူခ်က္ျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း နားလည္ေပးႏိုင္ဖို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္….ခင္ဗ်ာ။

http://www.facebook.com/groups/ariyathitsa/permalink/356207441136118/ မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

About မိုးခ်မ္းေျမ႕

has written 17 post in this Website..