ဒီပုိ႕စ္ကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိးစဥ္းစား အခါခါ ေရးလုိက္ဖ်က္လုိက္ လုပ္ျပီးမွ အတုိဆုံး (ဒါေတာင္ ၄မ်က္ႏွာရွိတယ္) :kwi: အရုိးအရွင္းဆုံးေရးဖုိ႕ ဆုံးျဖတ္လုိက္တယ္။ ရွင္းေလရႈပ္ေလ ေရးေလရွည္ေလ ဆုိေတာ့လည္း အခက္သားပဲ။ သန္လ်င္သဘာဝရိပ္သာ ကမၼဌာန္းျပဆရာမ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးက ေျပာတယ္၊ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရင္ သိယုံနဲ႕ျပတ္တယ္၊ လုိက္ျဖတ္စရာ မလုိဘူး။ အဲဒီစကားအရ ဒီေလာက္ ေပရွည္ထားတာ တကယ္မသိေသးေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။ သုိ႕ေသာ္ေပါ့ေလ ဂဇက္ဆုိတာ မတူေသာ အေတြးမ်ားနဲ႕ ေလာကဂ်ီးကုိ ရႈပ္ေအာင္လုပ္ထားတဲ႕ ေနရာမုိလုိ႕ နည္းနည္းေတာ့ ရႈပ္ခြင့္ျပဳပါ။
ေဆြးေႏြးခ်င္တာ ဒီလုိဗ်။ စိတ္သည္ အရွိလား မရွိလား။ စာလုိေတာ့ ရုပ္ နာမ္ စိတ္ေစတသိက္ကုိ နိဗၺာန္နဲ႕အတူ ပရမတ္တရားထဲ ထည့္တယ္။ ဒါနဲ႕ လူအမ်ား အတြက္လြဲတယ္။ စာလုိေတာ့ သိၾကတာေပါ့ေလ၊ ေရွ႕သုံးခုက ေဖာက္ျပန္ျခင္း သခၤါရနယ္၊ နိဗၺာန္က မေဖာက္မျပန္ အသခၤါရ။ သုိ႕ေပသိ လက္ေတြ႕ၾကေတာ့ လြဲကုန္ေရာဗ်ဳိ႕။ တရားခံက နားလည္မႈ လြဲေနလုိ႕ပဲ။ အဲဒီေလးခုကုိ အရွိပရမတ္လုိ႕ တရားေသ ရႈမွတ္ဆင္ျခင္ေတာ့ မူလတရား အဆီအႏွစ္ေတြကေန ေသြဖီကုန္တယ္။ ဘုရားေဟာအကုန္ အတုိခ်ဳပ္ရင္ ျဖစ္ပ်က္၊ အရွည္ဆုိ ပိဋကတ္သုံးပုံ၊ ထပ္ခ်ဲ႕လုိက္ရင္ ဋီကာက်မ္း အဖုံဖုံရွိမယ္။ လုိရင္းျဖစ္ပ်က္ကုိ ပရမတ္အတုိင္း ေျပာပါဆုိ သေဘာေလးပဲရွိလုိ႕ ဘာသာျပန္ မရႏုိင္ဘူး။
စိတ္အေၾကာင္းကုိ ဝိပႆနာနဲ႕ ယဥ္ပါးသူအမ်ား ေလ႕လာတဲ႕အခါ မ်ားေသာအားျဖင့္ မူလအရွိတရားအျဖစ္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသလုိ နဂိုတန္ဖုိးအားျဖင့္ ကိေလသာနဲ႕ ညစ္ႏြမ္းေနလုိ႕ ဘာဝနာပြားျခင္းျဖင့္ သန္႕စင္ပစ္ရမည္လုိ႕ ယူဆေလ႕ရွိတယ္။ အဲသလုိ သမားရုိးက် မေတြးဘဲ စိတ္သည္ သူ႕အတုိင္းထားရင္ ျဖစ္ျပီးပ်က္သြားတယ္ ကိေလသာအျဖစ္ မတည္ရွိဘူး သုံးသပ္ရင္ ျဖဴစင္ေအာင္ လုိက္ေလွ်ာ္ဖြတ္ေနစရာ မလုိဘူး၊ ညစ္ႏြမ္းေနတယ္ အဟုတ္ထင္မႈကုိသာ ဖယ္ရွားဖုိ႕လုိတယ္။ ပထမနည္းကုိလည္း မွားတယ္လုိ႕ မဆုိလိုပါဘူး၊ ပညတ္ေတြမိုလို႕ ဘယ္လုိသုံးသုံး နားလည္မႈ လြဲႏုိင္စရာခ်ည္းပါပဲ။ သုိ႕ေသာ္ သဘာဝဓမၼနည္းကုိ ေလ႕လာခ်င္ရင္ သမားရုိးက် အေျခခံ စဥ္းစားနည္းကေန နည္းနည္းေတာ့ ေဖာက္ထြက္ဖုိ႕လုိမယ္။ ညဏ္နဲနဲ ရင့္သန္လာရင္ ပညတ္ဘယ္လုိ တင္တင္ အတူတူပဲဆုိတာ သိလာလိမ့္မယ္။ ဥပမာ – သဲအင္းဂူ၊ စြန္းလြန္း၊ မုိးကုတ္၊ မဟာစည္ ဘယ္လုိကြဲကြဲ သေဘာနာလုိက္ရင္ ဆုိလုိရင္း ရိပ္စားမိတယ္။ ကုိယ့္အထုံ ဝါသနာစရုိက္ လုိက္လုိ႕သာ နီးစပ္မႈ ကြာသြားတယ္။

ဗုဒၶျမတ္စြာ ၾကြခ်ီလာ (ဧရာဝတီဝက္ဘ္ဆုိက္)


ျမတ္စြာဘုရားက လက္ဖ်စ္တတြက္မွာ ရုပ္ကုေဋငါးေထာင္ နာမ္ကုေဋတသိန္း ျဖစ္ပ်က္ေနတယ္။ သာမန္လူ ဘယ္လုိမွ လုိက္မမွီဘူး။ ေတဝိဇၨရဟႏာၱ ေက်ာ္ၾကားတဲ႕ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ေတာင္ သူ႕အေနနဲ႕ အၾကိမ္ေရ မ်ားတာပဲသိတယ္၊ လုိက္မေရတြက္ႏုိင္လုိ႕ ရုိးရုိးသားသား ဝန္ခံတယ္။ ေရွးဦးပုိင္း သာသနာမွာေတာ့ ရေကာင္း ရမွာေပါ့ေလ။ စိတ္ဆုိတာ ရုပ္၊နာမ္တုိ႕ကေန ေပါက္ဖြားလာတာ၊ သီးျခားမဟုတ္ဘူး၊ ရုပ္တဝက္ နာမ္တဝက္ပဲ။ သူကေန ကုသိုလ္စိတ္ အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ ကိေလသာေတြထၾကလုိ႕သာ စိတ္ေစတသိက္ အေနနဲ႕ ပညတ္တင္ ထားဟန္တူတယ္။ ဒီေတာ့ မရွိမဟုတ္ ရွိတယ္၊ အေကာင္အထည္ေပၚ ျဖစ္ပ်က္တယ္ ဒါေပမဲ႕ သိပ္ျမန္လြန္းလုိ႕ ဘယ္လုိမွ ဆုပ္ကုိင္လုိ႕ မရဘူး (ဝါ) ကုိင္စြဲခြင့္ မရွိဘူး။ သိလုိက္တာနဲ႕ ျပီးဆုံးသြားျပီ၊ မရွိေတာ့တာကုိ အရွိမွတ္ အတည္ယူေတာ့ မေနာကံ ကာယကံ ဝစီကံေတြ ဆက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သန္လ်င္သဘာဝရိပ္သာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ “တငါငါ ဖန္တီးျပဳလုပ္မႈမ်ားသာ တရပ္စပ္ အသစ္သစ္ျဖစ္ကာ ပ်က္စီးေနျပီး ငါသူေတြကေတာ့ တကယ္ျဖစ္မေနေၾကာင္း” ဆုံးမတယ္။ ဆရာမ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးကေတာ့ “ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ၿဖစ္ပ်က္သြားတဲ႕ အတိတ္ကုိ ပုံေဖာ္ဆုပ္ကုိင္ထားရင္း အရွိထင္ေနတဲ႕ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈအားျမဲတယ္ အယူမွားေၾကာင္း” ရွင္းျပတယ္။
စြဲေတာ့ဘာျဖစ္သလဲ၊ ျမဲသြားတယ္။ စိတ္ဆုိတာ ရွိသြားတယ္။ ရုပ္သေဘာသည္ အခံဓာတ္၊ နာမ္သေဘာသည္ သိမႈသက္သက္ ခံစားခ်က္မဲ႕တယ္။ သူတုိ႕ျခင္း ဓာတ္ျပဳလုိ႕ ျဖစ္လာတဲ႕ ဆုပ္ကုိင္ထားခြင့္ မရွိတဲ႕ စိတ္ေလးကုိ ခုိင္ျမဲပစ္လုိက္တယ္။ အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ အာရုံ၆ပါး ကိေလသာ ပြားေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ စိတ္ကုိ အရွိ၊မရွိ လုိက္ျခင္းထက္ အဟုတ္ထင္လုိ႕ ရွိေနတာ၊ စြဲရင္ ျမဲသြားတယ္၊ ဘာကုိမွ ဆုပ္ကိုင္မထားရဘူး။ ယုတ္စြအဆုံး တရားရႈမွတ္တယ္လုိ႕ေတာင္ မစြဲသင့္ဘူး။ စိတ္အခံ သိထားဖုိ႕ ေျပာတာပါ။ တရားမွတ္ျခင္းဆုိတာ အစြဲျဖဳတ္ဖုိ႕ အဓိကဆုိတဲ႕ အသိစိတ္ေလး ေရွးရႈမွတ္ဖုိ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ အစြဲျဖဳတ္ရင္း ျဖဳတ္ရင္း တျဖည္းျဖည္း ပါးလာတဲ႕အခါ အဓိကစိတ္ေလးကုိေတာင္ မစြဲရဘူး။ လုပ္ပါမ်ားရင္ အက်င့္ရျပီး ေအာ္တုိမုတ္ဒ္ ဝင္လာမယ္။ ရံဖန္ရံခါေပါ့ဗ်ာ။ မစြဲဘဲ ေနႏုိင္သြားတဲ႕အခါ လမ္းဆုံးျပီေပါ့။

သဘာဝဓမၼ အမွန္ျပ


စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ၾကီး ဆုံးမစာမွာ “လုိခ်င္ေတာ့ ျပဳလုပ္၊ ျပဳလုပ္ေတာ့ ရရွိ၊ ရရွိေတာ့ ဆင္းရဲ …” (အတိအက် မမွတ္မိပါ) ဆုိတယ္။ စြဲလန္းျခင္း တဏွာလက္သမား ျပဳလုပ္ခုိင္းေစပုံပါ။ သစၥာေလးပါ တရားေတာ္နဲ႕ ျပန္ညွိရင္ ဒုကၡ၊သမုဒယ၊မဂၢ၊နိေရာဓ ဒီအတုိင္းထြက္တယ္။ လကၡဏာသုံးပါး တရားေတာ္နဲ႕ ခ်ိန္ကုိက္ၾကည့္ေတာ႕ “တဒဂၤ အခ်ိန္သည္ သိပ္ျမန္လြန္းလုိ႕မျမဲ အနိစၥ၊ အဲဒီျဖစ္ပ်က္ကုိ အဟုတ္ထင္ေတာ့ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲၾကဳံေတြ႕ ဒုကၡ၊ သူ႕သေဘာ သူေဆာင္တာ ဆုပ္ကုိင္ခြင့္မရွိ အနတၱ” ဆင္ျခင္ႏုိင္တယ္။ သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ၾကီးက “မဂ္သည္ တထစ္ခ် ယတိျပတ္ ဆုံးျဖတ္ညဏ္၊ လုံးဝ ဒက္ထိ အမွန္သိတယ္။ စာျပန္လွန္စရာ သူမ်ားေမးစရာ မလုိဘူး။” သဘာဝရိပ္သာ ဆရာမ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးက “ျဖစ္တာသိယုံနဲ႕ မလုံေလာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိရမယ္။ တကယ္သိရင္ သိယုံနဲ႕ျပတ္၊ လုိက္ျဖတ္စရာ မလုိဘူး။” ကိေလသာနဲ႕လူ ကြဲရင္ရတယ္ဆုိတဲ႕ မုိးျပာဂုိဏ္းဝင္၊ သိရင္ျပီးတယ္ ထင္ေနတဲ႕ ပစၥဳပၸန္ဝါဒီမ်ား၊ စိတ္ကုိ စိတ္အတုိင္းထားပါဆုိတဲ႕ ေက်ာက္သေဘၤာ အႏြယ္ဝင္မ်ား ဆန္းစစ္ဖုိ႕ပါ။

သံဃာေတာ္ျမတ္ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ၾကီး


သဘာဝဓမၼမွာ ျဖစ္တာေနာက္မလုိက္၊ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုပ္ကိုင္မႈကိုသာ စြန္႕လႊတ္ခုိင္းတယ္။ ဘာကုိစြန္႕ရတာလဲ၊ တခုခု အဟုတ္ထင္ အမွတ္မွားကုိ ေလာကီလုပ္လုပ္ ေလာကုတၱရာလုပ္လုပ္ စြန္႕ခုိင္းတာ၊ မဆုပ္ကိုင္ေစတာ၊ ေႏွာင္ၾကဳိးမဲ႕ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ျပဳမူ ေနထုိင္ခုိင္းတာ။ ဆုပ္ကိုင္မိလုိ႕ တည္သြားရွိသြားတဲ႕ စိတ္ေစတသိက္ ကံမ်ားကုိ တကဲ႕အရွိတရားအျဖစ္ စြဲယူရႈမွတ္တဲ႕အခါ သြားရာလမ္းေၾကာင္း လြဲတတ္တယ္။ ဘာကုိမွ မယူဘဲ ထားပါဆုိေတာ့ အခ်ဳိ႕က သဘာဝဓမၼကုိ ေက်ာက္သေဘၤာဂုိဏ္း သမုတ္တယ္။ ဇင္ဝါဒ၊ မဟာယာနအက်င့္လုိ႕ အထင္မွားတယ္။ အေပၚယံ တူသေယာင္နဲ႕ လုံးဝကြဲတယ္။ သူတုိ႕အေၾကာင္း ထဲထဲဝင္ဝင္ မသိပါ။ သုိ႕ေပမဲ႕ ဝိပႆနာအက်င့္ ထြန္းကားတဲ႕ ျမန္မာျပည္ ေထရဝါဒမွာေတာင္မွ ဘုရားေဟာျဖစ္ပ်က္ကုိ မိမိသန္ရာသန္ရာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္တာမုိ႕ သူတုိ႕လည္း မူလက်င့္စဥ္နဲ႕ တူမတူ သိရန္ခက္လွတယ္။
သဘာဝဓမၼမွာ စိတ္ကုိ အတည္မယူဘူး၊ သူတုိ႕က အတည္ယူတယ္။ မုိးျပာအယူအဆမွာလည္း ကိေလသာနဲ႕ အျပဳအမူကြဲပါဆုိတာ အဆင့္ျမင့္ေပမဲ႕ စိတ္ျဖစ္မႈ အတည္ယူထားတယ္။ စိတ္ကုိစိတ္အတုိင္း ထားပါဆုိတဲ႕ ေက်ာက္သေဘၤာလည္း ျဖစ္တာကုိ အရွိယူတယ္။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႕ ကိေလသာစိတ္ တားေကာင္းတားႏုိင္မယ္၊ ဒါေပမဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းမဟုတ္လုိ႕ အျမစ္မျပဳတ္ဘူး။ အသိလြတ္တဲ႕တခ်ိန္ ကိေလသာစိတ္ထမွာပဲ။ သမာဓိရွိလုိ႕ ဒီဘဝျငိမ္းလည္း အရွိန္ကုန္ ေအာက္ျပန္က်မွာပဲ။ ဒီလုိေျပာေတာ့ စာခံေနသူေတြက ရွိတယ္ထင္လုိ႕ရွိတာ၊ ျဖစ္တယ္ထင္လုိ႕ျဖစ္တာဆုိရင္ အခ်ိန္တန္ မစားေတာ့ဘူးလား၊ မအိပ္ေတာ့ဘူးလား ေဝဖန္တယ္။ အဲသလို ဆုိလုိတာမဟုတ္။ ကံေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ႕ ဒီရုပ္နဲ႕နာမ္ မတားေကာင္းဘူး၊ တားလုိ႕လည္း မရဘူး။ (ဒါေတာင္ အခ်ဳိ႕ရိပ္သာေတြမွာ တပတ္၊ဆယ္ရက္ မစား၊မေသာက္၊ မယုိမေပါက္၊ မအိပ္မနားသူေတြ ရွိတယ္ၾကားတယ္)
သဘာဝရိပ္သာဆရာေတာ္က ဘဝကိုသုံး၊ အခ်ိန္ကုိသုံး၊ ရုပ္ကုိသုံး၊ စိတ္ကုိသုံးရမယ္၊ ဆုပ္ကိုင္မထားဖုိ႕သာ မွာတယ္။ ကံပါသ၍ေတာ့ ထုံးစံရွိတဲ႕အတုိင္း ျပဳမူေနထုိင္သြားရမွာပဲ။ အဲလုိ သဘာဝက်က် ေနတာကုိပဲ ပစၥဳပၸန္ ဝါဒီအခ်ဳိ႕က ဘုရားလည္း ကိေလသာ မကုန္ေသးဘူးဆုိတယ္။ ဘုရား အစာစားတာ၊ ေဆးကုသခံတာေတြဟာ တဏွာေၾကာင့္လုိ႕ အျမင္ရွိပုံရ သုိ႕မဟုတ္ စကားကပ္ခ်င္ပုံရတယ္။ အဆင္းဘီးတပ္ေပးရရင္ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္ ျပဳခါနီးမွာ ညီေတာ္အာနႏၵာကိုထင္တယ္ ငါဘုရား ခႏၶာၾကီး ေလးလံလွျပီလုိ႕ဆုိေၾကာင္း စာမွာရွိတယ္။ အဲလုိဆုိ ဒင္းတုိ႕ ဘယ္လုိတုိက္ခုိက္ၾကမလဲ မသိ။ ဒါနဲ႕မ်ား ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ အရိယာဝါဒ ေၾကြးေက်ာ္ေနသူမ်ား “နင္တုိ႕ကုိ သနားတယ္။” တဆက္ထဲမွာ သတိပဌာန္တရား အားထုတ္ေနသူမ်ား၊ အျခားနည္းမ်ားနဲ႕ ရႈမွတ္ေနသူမ်ားလည္း ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ အစြဲကင္းကင္း ျပန္လည္သုံးသပ္ေစခ်င္တယ္။ ဘယ္နည္းသုံးသုံး ကိစၥမရွိေပမဲ႕ မွတ္တဲ႕အခုိက္ ငါပါေနသလား၊ ပညတ္ေဘာင္ထဲ ေရာက္ေနသလား။ အစြဲနဲ႕ တရားမွတ္တာ ထုံးစံပဲဆုိေပမဲ႕ ညဏ္ျဖစ္တဲ႕အခါ (အဆင့္ဆင့္ ညဏ္ျဖစ္သူမ်ား ကိုယ္ေတြ႕ကုိ နားေထာင္ၾကည့္ပါ) အဲဒီတခဏ ငါလြတ္သြားမွ ျဖစ္တာကုိေတြ႕ ရလိမ့္မယ္။ လက္ရွိအတုိင္း ရႈမွတ္တဲဲ႕အခါ အစြဲအားလုံး (တရားရႈမွတ္ျခင္း အပါအဝင္) ၾကိဳးစားျဖဳတ္ၾကည့္ပါ။

အကၽြန္႕ဆရာ ဘုရားသားေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ၊ ဘုရားသမီးေတာ္ ဆရာမ ခ်စ္ျမတ္ႏုိး


ဘာမွ မေတြးဘဲ၊ ဆုပ္ကိုင္မထားဘဲ ေနၾကည့္ပါ၊ ရသလားလုိ႕။ သိပ္ခက္ပါတယ္၊ သုိ႕ေသာ္ အက်င့္ျဖစ္လာလုိ႕ ရံဖန္ရံခံ ရတဲ႕အခါ တကယ္လုပ္လုိ႕ရေၾကာင္း၊ ကိေလသာသတ္နည္း ဓမၼအစစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ယုံၾကည္လက္ခံ လာမယ္။ တဆက္ထဲမွာပဲ ေလာကီေရးမွာလည္း အသုံးတဲ႕ေၾကာင္း သိလာလိမ့္မယ္။ ဟုိဟာ ဒီဟာ အသိကပ္ လုိက္မွတ္ျခင္းအစား ဘာမွမေတြး၊ မဆင္ျခင္ဘဲ အမွန္သိေနေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ ျငိမ္းေအးမႈ၊ လြတ္ေျမာက္မႈ ရသႏွစ္ခုစလုံး ရွာေတြ႕လိမ့္မယ္။ ဒါလည္း ပညတ္အသိစိတ္ပါေနလုိ႕ အစစ္မဟုတ္ေသးဘူး၊ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း အတည္ျပဳခ်က္သာ ျဖစ္တယ္။ ျဖစ္တတ္တာ အတည္မဟုတ္ဘူး၊ အဟုတ္မထင္နဲ႕၊ ဆုပ္ကုိင္မထားရ စသျဖင့္ ဆင္ျခင္တဲ႕အခါ သူ႕ေနာက္မွာ ျမဲေနတဲ႕စိတ္ရွိေနတယ္။ သူ႕ကုိ ျဖဳတ္ျပန္ေတာ့ ေနာက္စိတ္တခု ရွိေနျပန္တယ္။ အဲလုိနဲ႕ ျဖတ္လုိ႕မဆုံးေတာ့ဘူး။ ျဖတ္ရမယ္ စိတ္ထားသမွ် ျဖတ္ေပအုံးေတာ့ မဆုံးႏိုင္။ တဖက္အစြန္းမွာလည္း ဘာမွမလုပ္ဘဲ ေမာဟဖုံးသြားတတ္တယ္။ အဲလုိမ်ဳိးၾကေတာ့ အဓိပၸါယ္မဲ႕ အလကားေနတာ ျဖစ္သြားျပန္ေရာ။ လြတ္ေျမာက္ေနစိတ္နဲ႕ ေနတာလုိ႕ျမင္ၾကည့္။ သဘာဝရိပ္သာ ဆရာေတာ္ကုိ ေယာဂီတဦးက အသိစိတ္ေလး လြတ္ေျမာက္သြားတာလားလုိ႕ ေမးေလ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္က မဟုတ္ဘူး အဲဒီလြတ္ေျမာက္တဲ႕ စိတ္ေလးနဲ႕ ေနတာလုိ႕ ျပန္ေျဖတာ အသံဖုိင္တခုမွာ နာဖူးတယ္။

မာတာပိတု ေၾကာင္သာဓု


စိတ္ကို လႊတ္ခ်ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ တီထြင္မႈလုိပဲ နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႕ လွည့္ပတ္ၾကိဳးစား မရတဲ႕အဆုံး ဟင္းဆုိျပီး စိတ္ေလွ်ာ့လုိက္ေတာ့မွ အၾကံေကာင္းေပၚသလုိမ်ဳိး ျဖစ္တတ္တယ္။ ပါရမီ ရွိသူမ်ားမွအပ အခ်ိန္တုိ အလြယ္နဲ႕ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ေျပာလဲေျပာေျပာပဲ တကယ္လုပ္ၾကည့္ ဘယ္လုိမွ လႊတ္ခ်မရဘူး။ လုပ္ပါမ်ားမွ နီးစပ္လာမယ္။ အေတြ႕အၾကဳံ ေဝမွ်ရရင္ မွတ္စဥ္မွာ ကာယသတိလုိမ်ဳိး ကုိယ္ခႏၶာ အစိတ္အပုိင္းေတြအေပၚ သိေနမႈကုိ ဥပမာ – မ်က္ႏွာ ေခါင္း ေျခ လက္၊ ေနာက္တခါ ေဝဒနာ အသိလိုမ်ဳိး ယားယံ ေတာင့္တင္း ေလဝင္ေလထြက္ တုိ႕ကုိ စိတ္ထားေနမႈ ဖယ္ပစ္လုိက္၊ တျဖည္းျဖည္း ပါးသြားရင္ လုိက္သိေနတဲ႕ စိတ္ကုိ အဟုတ္မွတ္လုိ႕ အရွိျဖစ္တယ္ ဆင္ျခင္လုိက္။ တခ်ိန္မွာ ရုပ္နာမ္ ဘာမွမက်န္သလုိ သိလာလိမ့္မယ္။ (ေမ႕သလုိျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္) ခဏတျဖဳတ္ ရရင္ကုိ ဝိပႆနာအက်င့္ ကိေလသာကေန လြတ္ေျမာက္ျခင္းသေဘာကို ရိပ္စားမိျပီ။ အျခားလူမႈ ကိစၥမ်ားမွာလည္း အတတ္ႏုိင္ဆုံး အမွန္သိျပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္တတ္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနၾကည့္လုိက္ပါ။ မီးအေမွာင္ထဲ အပ္ေပါက္ထုိးသလုိနဲ႕တူတယ္။ လက္ထဲ အပ္ရွိေနျပီ၊ အပ္ခ်ည္ၾကဳိး ရွိေနျပီ၊ အပ္ေပါက္ထုိးဖုိ႕ပဲ က်န္တယ္၊ တေန႕တလံ ပုဂံဘယ္ေရြ႕မလဲ၊ ႏွလုံးသြင္း မွန္ရင္ ပါရမီနဲလုိ႕ မကၽြတ္ထုိက္ေတာင္ အဲဒီစိတ္နဲ႕ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ျပဳေနလုိ႕ကေတာ့ ပါရမီထုိက္တဲ႕ကုသိုလ္ ေသခ်ာေပါက္ရတယ္။ (ဝန္ခံခ်က္။ သဘာဝဓမၼပုိ႕စ္ ေရးသားခ်က္မွာ မိမိကုိယ္ပုိင္ အျမင္သာျဖစ္သည္။ သန္လ်င္သဘာဝ ဓမၼရိပ္သာ၏အာေဘာ္ လုံးဝ မဟုတ္ရပါ။ မူရင္းဓမၼကုိ ေပးထားေသာ လင့္ခ္မ်ားတြင္ သြားေရာက္ နာယူႏုိင္ပါသည္။)

အနေႏၱာ အနႏၱငါးပါးႏွင့္ ခင္ပြန္းၾကီးဆယ္ပါးတုိ႕အား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပါ၏


ဤစာစုျဖင့္ အနေႏာၱအနႏၱဂုိဏ္းဝင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ ဆရာ၊ မိဘတုိ႕အား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပါ၏။
သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ ဦးဥကၠဌ တရားနာရန္ ကုိယ့္စိတ္ကိုယ္စစ္ဓမၼ
သန္လ်င္သဘာဝရိပ္သာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ တရားနာရန္ သဘာဝဓမၼ ဆူနာမီ
သန္လ်င္သဘာဝရိပ္သာ ကမၼဌာန္းျပဆရာမ ခ်စ္ျမတ္ႏုိး တရားနာရန္ သဘာဝဓမၼ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 645 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး