နိဒါန္း(သို႕)ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာ

ဤစာသည္ ယခင္ က်ေနာ္ ေရးခဲ့ေသာ စာတမ္းငယ္ “ဗီလိန္” ၏ အဆက္ဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။

သို႕ေသာ္ ဤလက္ရွိစာတမ္းကိုသာ သီးသန္႕ဖတ္႐ႈျခင္းျဖင့္လည္း အဆင္ေျပပါေၾကာင္းဦးစြာေျပာလိုပါသည္။

က်ေနာ္ စာတအုပ္ကိုဖတ္မိျပီးတိုင္း ေတြးတတ္ ေတြးေလ့ရွိပါတယ္။

အဲဒီ ေတြးမိတဲ့အေတြးေတြကို ၂ ရက္ ၃ရက္ကေန တပါတ္ ႏွစ္ပါတ္ၾကာသည္အထိေတြးမိလာရင္ေတာ့

စာေရးဖို႕ စကားေတြ (တနည္းအားျဖင့္ စာသားေတြ) ရင္ထဲ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။

ဒီတခါဖတ္မိတဲ့ စာအုပ္ကေလးကေတာ့

PRIO လို႕ေခၚတဲ့ International Peace Research Institute, Oslo

ကထုတ္ေဝျပီး Johan Galtrung ဆိုသူေရးသားတဲ့

Peace by Peaceful Means (ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ျငိမ္းခ်မ္းေရးနည္းလမ္းမ်ား) ဆိုတဲ့စာအုပ္ေလးပါ။

ဘာလို႕ ျပန္ေျပာခ်င္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ဝင္စားရလဲဆိုတာေလးကို ေျပာရရင္

အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ

“လူေတြဟာရည္ရြယ္ခ်က္ ျပည့္စုံေအာင္ နည္းလမ္း ရွာေဖြေရး ပံုစံတခုနဲ႕ ဘဝေတြကိုလည္ပါတ္ေနရတာပါတဲ့။

happiness (sukha)ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မႉကို ရ ႏိုင္သေလာက္၊ ရတတ္သေလာက္ရွာေဖြျခင္းနဲ႕

suffering (dukkha)ဆင္းရဲျခင္း ဒုကၡေတြ ကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေရွာင္လႊဲျခင္းဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ၂ ခုကို

တျပိဳင္နက္တည္း လုပ္ေနၾကရင္း ဘဝကိုပံုေဖာ္ေနၾကပါတယ္။

အဲဒီ ၂ ခ်က္ကိုလုပ္ေနရတာကိုက လူ႕စိတ္၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈေတြျဖစ္ေစတဲ့ ဆြဲေဆာင္အား

အေကာင္းဆုံး အရာေတြပါ ” တဲ့။

သူ႕မူရင္းထဲမွာ ေရးထားတဲ့ အဲဒီ (sukha)နဲ႕ (dukkha) ဆိုတဲ့ စကား ၂လုံးက က်ေနာ့ စိတ္ကိုထူးျခားတဲ့

ခံစားခ်က္တခုရေစလိုက္တာက စျပီး ဆက္ဆက္ စဥ္းစားရာကေန ဒီစာကိုေရးျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီ ၂ ခုကိုဖန္တီး ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းတရားမ်ားကို ေဆြးေႏြးပါတယ္။

 

ဒီလိုေျပာထားတယ္

အျငင္းပြါးမႈ

 လူ ၂ ဦးရွိရပါမယ္ (သို႕) ပါဝင္သူ ၂ ဦးရွိပါမယ္။ တခုတည္းေသာပစၥည္း၊ ရႏိုင္ခဲေသာအခြင့္အေရး

(သို႕) ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ အစရွိသျဖင့္ မိမိဘက္က အႏိုင္ရေရး ျငင္းခုန္မႈမ်ိဳးပါ။ Dispute ဒစ္စျပဳလို႕ဆိုပါတယ္။

အၾကပ္အတည္း

လူတဦးဘဲရွိပါတယ္။ မိမိတဦးတည္း ျဖစ္တာမ်ိဳးပါ။ သဟဇာတမျဖစ္တဲ့ (သို႕)တျပိဳင္တည္းလုပ္ရန္

မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနမွာ ေရွ႕တိုးခက္ ေနာက္ဆုတ္ခက္အေနအထားပါ။ (တေယာက္တည္းညစ္ေနတာပါ)

ဒိုင္လဲမား (Dilemma) လို႕ ေျပာပါတယ္။

အဲဒီ အေပၚက အျငင္းပြါးမႈ နဲ႕ အၾကပ္အတည္း ၂ ခ်က္စလုံးက ပဋိပကၡ (Conflict ကြန္ဖလစ္)ကို ျဖစ္ေစတဲ့

မ်ိဳးေစ့ေတြပါဘဲ။

အျငင္းပြါးမႈ က တဘက္လူကိုရန္ျပဳ၊ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျဖစ္တဲ့အဆင့္ေရာက္လာရင္အဲဒါ ပဋိပကၡ အဆင့္ပါ။

အၾကပ္အတည္း ကေတာ့မဆိုင္တဲ့သူေတြကို ရမ္းတတ္တာမ်ိဳးကေန ရန္ထျဖစ္၊ထ႐ိုက္ၾကတဲ့ ပဋိပကၡ

အဆင့္ေရာက္ပါတယ္။

(သုခ)စိတ္ခ်မ္းသာဘို႕အေရး ဦးတည္ျပီးလုပ္ပါရက္နဲ႕ ရလာဒ္က(ဒုကၡ)ဆင္းရဲျခင္းဆိုတဲ့”ပဋိပကၡ”ျဖစ္ေနတယ္လို႕

ဆိုတယ္။

စဥ္းစားစရာေနာ္။

ဘာျဖစ္လို႕ အဲဒီလိုျဖစ္ေနရသလဲဆိုေတာ့ လူ႕ေလာကဆိုတာ ျပႆနာေတြနဲ႕ အျမဲလိုလိုရင္ဆိုင္ေနရလို႕ပါဘဲ။

ျမန္မာလိုဆိုရင္ေတာ့ ေလာကဓံတရား ေတြေပါ့။

အဲဒီလို ကိုယ္မလိုခ်င္ဘဲျဖစ္လာရေသာအေျခအေန၊အေနအထား စတာေတြကို

“စီ” C = Contradition လို႕မွတ္ေပးပါ။

အဲဒီအေပၚ ကိုယ့္ရဲ့ စိတ္ခံစားတုန္႕ျပန္မႈက “ေအ” ဆိုတဲ့ Attitude အက္တီက်ဴ႕ပါ။

 ျမန္မာအယူအဆအရ”မေနာကံ” လို႕ေျပာရမွာပါ။

ေနာက္ဆက္တြဲ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္တုန္႕ျပန္မယ္၊စကားနဲ႕ျဖစ္ျဖစ္၊(မန္းေဂဇက္ဆို ေကာ္မန္႕စာျပန္ေရးတာေပါ့)

မ်ိဳး လုပ္တယ္ဆိုရင္ အဲဒါကို “ဘီ” B= Behavior လို႕ ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာအယူအဆအရ ကာယကံ၊ဝစီကံ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ  စိတ္ ေတြ၊အျပဳအမူေတြ ဆန္႕က်င္ဘက္ေတြ ဆိုတဲ့ ABC ၃ခ်က္က

ပဋိပကၡဆိုတဲ့ေနရာကိုေရာက္ေအာင္ အဓိက ေမာင္းႏွင္လို႕ေနပါတယ္တဲ့။

ေအ =Attitude သေဘာထား

ဘီ=Behavior ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္

 စီ= Contradiction ကြဲလြဲျခားနားဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္ျခင္း ပါဘဲ။

ညီမွ်ျခင္းလို စဥ္းစားျပီး ေျပာရရင္

(ေအ=သေဘာထား)+ (ဘီ=ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္) +(စီ=ကြဲလြဲျခားနားဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္ျခင္း) = ပဋိပကၡ ပါ။

သူ႕ အထဲက ေအ ဘဲ ျဖစ္ ဘီ ဘဲျဖစ္ စီ ဘဲျဖစ္ တခု ခု က ဇီ႐ိုး တန္ဖိုးျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ပဋိပကၡ

မျဖစ္လာေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ။

 

က်ေနာ္က ဒီလိုေျပာင္းျပီး  ေတြးမိတယ္…

မဂၢင္ရွစ္ပါးထဲက ေကာင္းေသာၾကံစည္မႈ ဆိုတာနဲ႕အစားထိုးလိုက္မယ္ေပါ့ဗ်ာ။

ဒါဆို..သူ႕ ေအ က ပံုစံ ၂ မ်ိဳး ထြက္လာတယ္။

မေကာင္းေသာစိတ္(ၾကံစည္မႈ)ဆိုရင္……Wrong Attitude(WA) ဒဗလွ်ဴေအ (မွားေသာ အၾကံ/စိတ္ကူး/စိတ္ထား/စိတ္ဓာတ္)

ေကာင္းေသာစိတ္ (ၾကံစည္မႈ) ဆိုရင္……..Right Attitude (RA) အာရ္ေအ (မွန္ေသာအၾကံ/စိတ္ကူး/စိတ္ထား/စိတ္ဓာတ္)

ဆိုေတာ့ ေမာင္းႏွင္မဲ့ A ကိုၾကည့္ျပီး B က ဘယ္လို အျပဳအမူ ျဖစ္မလဲ ဆိုတာကို သိသာေနပါျပီ။

ဆရာၾကီး ဦးဂိုအင္ကာရဲ့ ေထာင္တြင္းဝိပႆနာ ဆိုတဲ့ ဗီဒီယိုရုပ္ရွင္ေလးထဲမွာ ေထာင္ထဲကလူေတြနဲ႕

က်ေနာ္တို႕ရဲ့ ကြာျခားခ်က္က တခုတည္းပါဘဲ၊ သူတို႕က သူတို႕ရဲ့ စိတ္ကိုလႊတ္ေပးလိုက္တာပါတဲ့။

မေကာင္းတဲ့စိတ္(ဆိုပါစို႕ေဒါသ)ကေန ေမာင္းလႊတ္လိုက္တာ အျပဳမူဆိုတဲ့ ယာဥ္ ၾကီး ဟာ ကြဲလြဲျခားနား

ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္ျခင္းဆိုတဲ့ ဘူတာ ကိုဆိုက္မိတာနဲ႕ျပႆနာတက္တာပါဘဲ…ဆိုရင္

အဲဒီ  A ဟာ WA (Wrong Attitude) ပါဘဲ။

အင္းဗ်ာ ..ေလာကၾကီးကေတာ့ ဆန္႕က်င္ဘက္ေတြကအျမဲရွိေနတာ။

အျပင္မွာမေတြ႕ရင္ေတာင္ဒိုင္လဲမား(ခင္ဗ်ားတေယာက္တည္းညစ္ေနတာ) ရွိကိုရွိမွာမဟုတ္လား။

အဲဒါ အဲဒီ “ေအ”  ကိုထိန္းရမွာေပါ့။

ဟုတ္ပါျပီ။ ကိုယ္ကအလုပ္ရွင္ဆိုရင္ အလုပ္သမားစိတ္ထားေကာင္းမွ လိုခ်င္တာ။

ကိုယ့္ဘဝရဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြမွာေတာ့ ကိုယ္ ကိုတိုင္ကအလုပ္သမားေနာ္။ သတိထားမိလား။

စိတ္ထားေကာင္းဘို႕ လိုမလို?

ခက္တယ္ေနာ္။ေျပာေတာ့သာလြယ္တာ အျမဲစိတ္ထားေကာင္းဘို႕ဆိုတာ လြယ္တာေတာ့မဟုတ္ဘူးဗ်။

ဗီလိန္ မျဖစ္ခ်င္ဘူး ဆိုေပမဲ့ စားဝတ္ေနေရးကဖိလို႕၊လိပ္ျပာရွက္လို႕ လာဘ္မစားခ်င္လဲ

အထက္လူၾကီးလာရင္ေကြၽးဘို႕ရွာရလို႕၊ဆိုတာေတြ အမ်ားသားေလ။ဘယ္လိုေရွာင္မလဲ။

“အခ်ိန္ပိုင္း ဗီလိန္” လုပ္ဗ်ာ။ အဲ ငါ ဒီအခ်ိန္မွာ ဗီလိန္ ျဖစ္ေနျပီလို႕ေတာ့ သိထားေပး။

ျပီးေတာ့ “အခ်ိန္ပိုင္း စိတ္ေကာင္းထားသူ” လုပ္ဗ်ာ။

အခ်ိန္ပိုင္း စိတ္ေကာင္းထားသူ အခ်ိန္ မ်ား တယ္ဆို ရင္ ခင္ဗ်ား မဆိုးဘူးေပါ့ဗ်ာ။

သူ႕ဖက္ကၾကည့္ေတာ့ သစၥာေဖာက္ ဒို႕ဘက္ကၾကည့္ေတာ့သူရဲေကာင္းဆိုတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။

အနည္းဆုံး တဘက္ဘက္ကိုေကာင္းတဲ့ ဗီလိန္ျဖစ္တာမ်ိဳး ေပါ့။

သမင္ငယ္ကို ရက္စက္စြာကိုက္ခဲသတ္ျဖတ္ရတဲ့ က်ား ဟာ သူ႕သားသမီးေတြကိုခ်စ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ

အစာေကြၽးခ်င္လို႕ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။

အဲဒီေတာ့ မတတ္သာေတာ့လဲ “အခ်ိန္ပိုင္း” ေပါ့။အဲ ပါမစ္နဲန့္ဗီလိန္ေတာ့ မျဖစ္ေစနဲ႕ေပါ့ဗ်ာ။

ေနာက္ေတာ့ ဗီလိန္သရုပ္ေဆာင္ခ်ိန္ကို တတ္ႏိုင္သမွ်ေလွ်ာ့။ စိတ္ေကာင္းထားသူကို အခ်ိန္တိုးရမွာေပါ့။

ဒါဆို တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ ေကာင္းလာမွာပါ။

အေရးၾကီးတာက ကိုယ္လုပ္ေနတာကိုယ္သိေနရမွာေပါ့ဗ်ာ။

ေကာင္းျပီ။

မွန္ေသာစိတ္ထားဆိုတာ စိတ္ေကာင္းရွိ႐ံုမကဘူးဗ်ေနာ္။

အမွန္အမွားဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းရွိရမွာ ဗ်ိဳ႕။ အဲဒါက အဓိကအက်ဆုံး ဗ်။ မေမ့ပါနဲ႕။

ငါက စိတ္ေကာင္းထားတဲ့ၾကားက လုပ္သြားတာ ဆိုတာက (လုပ္သြားမဲ့သူမွန္း)မဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့

အက္တီက်ဴ႕(စိတ္ထား) မရွိေသးလို႕ပါဘဲ။

ေျပာရရင္ေကာင္းေသာစိတ္ထား+ဆင္ျခင္တုံတရား ေပါင္းမွ RA (မွန္ေသာစိတ္ထား)

ျဖစ္တယ္ဆိုတာပါဘဲ။

ဝိဇၨာ စရဏ လို႕ဆိုရမွာပါ။

ဝိဇၨာ= ပညာဥာဏ္ ( တခုေသာအသက္ေမြးမႈအတတ္ပညာအျပင္ ဆင္ျခင္တုံတရားရွိျခင္းပါ)

 နဲ႕

စရဏ= ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းရမွာပါ။

အဲဒါ ေလာကီခ်မ္းသာအတြက္ ေသာ့ခ်က္ပါဘဲ။

((က်ေနာ္ေျပာတဲ့ ေလာကီခ်မ္းသာဆိုတာ စိတ္ခ်မ္းသာေရးဦးစားေပးခ်မ္းသာေရးကိုဆိုလိုပါတယ္။

ရုပ္ပစၥည္းခ်မ္းသာေရးကေတာ့ အလုပ္၊ဉာဏ္၊ဝိရီယလိုပါေသးတယ္။အလုပ္ေကာင္းမွကံေကာင္းတာမို႕

ကံ အစားအလုပ္လို႕ က်ေနာ္ယူဆပါတယ္။မိမိရဲ့ေကာင္းေသာလုပ္ရပ္အတြက္ လိပ္ျပာသန္႕စြာ

ေကာင္းေသာရလာဒ္မ်ား ရရွိမယ္လို႕ မိမိဘာသာယံုၾကည္ေနဖို႕လိုပါတယ္။

အဲဒီဟာကိုဘဲ ကံ၊ကံ၏အက်ိဳးကိုယံုၾကည္ျခင္းလို႕ ခံယူပါတယ္။))

ဟို မေကာင္းတာလုပ္စားေနတဲ့ အိမ္မ်ားခ်မ္းသာေနလိုက္တာဗ်ာလို႕ ေျပာခ်င္လား။

သူတို႕ရဲ့ လမ္းဆုံးမွာ (အေပၚကညီမွ်ျခင္းအရ) ဆင္းရဲျခင္းေနာ္။

အဲဒီလို (စိတ္ထား)အက္တီက်ဴ႕မွန္သြားရင္ လုပ္တာေတြမွန္မယ္ ဆိုေတာ့ ဆန္႕က်င္ဘက္ေတြ႕ရင္လဲ

စိတ္ထားေကာင္းနဲ႕ ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးတတ္ျပီေပါ့။

 

နိဂုံး

က်ေနာ္တို႕ လူ႕ဘဝမွာ ကိုယ္နဲ႕စိတ္ထားတိုက္ဆိုင္သူဆိုတာအျမဲရွိမေနႏိုင္ဘူး မဟုတ္လား။

ကိုယ္နဲ႕မတူကိုယ့္ရန္သူဆိုရင္ အားလုံး ရန္ျဖစ္ေနတာနဲ႕ ဘဝတိုးတက္ေရးဘယ္မွာရွိပါေတာ့မလဲဗ်ာ။

အဲဒီဟာကို ပဋိကၡလို႕ ဆိုလိုတာေနာ္။ အီေကြးရွင္း ခ်ိန္းမယ္ဗ်ာ။

( Contradition ကိုအစားထိုးျပီး Cooperationပူးေပါင္းျခင္း ကိုထဲ့ၾကည့္လိုက္တယ္)

(ေအ=မွန္ေသာစိတ္ထား)+(ဘီ=ေကာင္းေသာအျပဳမူ)+(စီ=Cooperationပူးေပါင္းျခင္း) =ေအာင္ျမင္မႈ(ခ်မ္းသာ/သုခ)

ေအ ဘီ စီ ထဲက စီ ကို ပူးေပါင္းျခင္း(သို႕)နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးျခင္း(သို႕)ဥပကၡာျပဳျခင္းအဆင့္ေရာက္ဘို႕က

A ကို အနဲဆုံးေတာ့ -ဗီလိန္ျဖစ္ရတဲ့ ရက္ေလးေတြေလွ်ာ့ရင္း အခ်ိန္ပိုင္း သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္စိတ္ထားရွိသူ-

အျဖစ္ကေန အဆင့္ တက္ယူလို႕ ရႏိုင္ပါတယ္ဆို တာေလး ေတြးဆမိ ျပီး ေရးျပလိုက္ရပါတယ္။
———————————–
ေလးစားစြာျဖင့္

ေမာင္သစ္မင္း (^^)

 

 
Note:: ဝါသနာပါရင္ ေအာက္ကို လိုက္စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။လူၾကီးလူေကာင္းတို႕သေဘာပါေနာ္။


o Pattern (ပံုစံ ) ၈ မ်ိဳး စဥ္းစားလို႕ရတယ္ခင္ဗ်။

{ ဥပမာအေနနဲ႕ ကိုယ္ေရးတဲ့ စာတပုဒ္မွာ ကိုယ့္ကိုတစုံတဦးက ေစာ္ကားေမာ္ကားေျပာလာရင္ လို႕

စဥ္းစားၾကည့္ခ်င္လဲၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ။}

~~~~~~~~~~~~~~~~

ပံုစံ1.

A=0, B=0, C=0                  total non-conflict (the state of death)

(လက္ေတြ႕မွာမျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ပံုစံပါ။)

ျပႆနာေတြအေပၚ ဘယ္လိုမွစိတ္ေရာကိုယ္ပါ မခံစားမိလို႕ ဘာအလိုမက်မႈမွမရွိပါဘူးတဲ့။

ဘဝတေလွ်ာက္လုံး အေနနဲ႕စဥ္းစားရင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ပံုစံ2.

A= some value, B=0, C=0

(စိတ္ကိုထိန္းထားႏိုင္တဲ့အေျခေနမ်ိဳးပါ)

ဘီ = ဇီး႐ိုးဆိုတာ ဘာမွကိုမေျပာတာေပါ့။

စိတ္ထဲမွာေတာ့ခံစားမိ႐ံုပါဘဲ။ ဒီထက္မပိုဘူးတဲ့။ေအးေအးေနတတ္သူမ်ားပါဘဲ။

C=0 ….အလိုမက်မႈမျဖစ္ေစဘူး ဆိုပါေတာ့။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ပံုစံ3.

A=0, B= some value, C=0

(A=0 ၾကိဳမစဥ္းစားထားတဲ့  တုန္႕ျပန္မႈ .B= some value….၊မသိစိတ္ကျဖစ္သြားတာမ်ိဳးပါ)

 ဒါေပမဲ့အေပၚကလိုဘဲ …အလိုမက်မႈမျဖစ္ေစဘူး ဆိုပါေတာ့။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ပံုစံ4.

A= some value, B= some value, C=0

(စိတ္ေရာကိုယ္ပါ၊ပါေနေပမဲ့ျပႆနာမၾကီးေအာင္ထိန္းႏိုင္တာမ်ိဳးပါ)

 ဒါလဲ အေပၚကလိုပါဘဲ..အလိုမက်မႈမျဖစ္ေစဘူး ဆိုပါေတာ့။

လူၾကီး လူေကာင္းဆန္ဆန္တုန္႕ျပန္မႈမ်ိဳးပါ။

ဘီ= တန္ဖိုးတခုခု ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ခပ္ထိန္းထိန္းေလးေျပာတာမ်ိဳးပါ ။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ပံုစံ5.

A=0, B=0 , C= some value

(ျပႆနာေတြကရွိေနပါတယ္၊ကိုယ္ကခပ္ေဝးေဝးမွာေနပါတယ္ေပါ့..စိတ္ထဲအဝင္ကိုမခံတာပါ)

 ကိုယ့္အတြက္ဆန္႕က်င္မႈေတြကေတာ့ ရွိေနတာမ်ိဳးပါ။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ပံုစံ6.

A= some value, B=0, C=some value

ရွိေနတဲ့ ဆန္႕က်င္မႈေတြအေပၚ စိတ္ကသိကေအာင့္ျဖစ္ရပါတယ္။

ထိန္းထားျပီး ဘာမွ မေျပာ၊မတုန္႕ျပန္ပါဘူး။ ဘီ = ဇီး႐ိုးပါ။

ဒါေပမဲ့ အဇၩတၱတိုက္ပြဲပါ၊စိတ္ထဲကေတာ့ အၾကိမ္ၾကိမ္ “သတ္”ေနတာမ်ိဳးေပါ့။ျဖစ္ဖူးၾကမွာပါ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ပံုစံ7.

A=0, B= some value, C=some value

(သူမ်ားစိတ္နဲ႕ ကိုယ့္ကိုပါတဲ့။ ခိုင္းလို႕လုပ္ရတာမ်ိဳး ..”ေဟ့ေကာင္မခံနဲ႕ကြဆိုတာလို”ေဘးကတိုက္တြန္းလို႕

လုပ္ရတာမ်ိဳးပါ.. )

တခါတခါၾကံုဘူးၾကမွာပါ။ ကိုယ့္ကို ရင့္ေန ေၾကာေနမွန္း ကိုယ္ကသိကိုမသိတာ။

ေဘးလူကေျပာလို႕ ကိုယ္ကတုန္႕ျပန္မိတယ္ဆိုရင္ ဒီပံုစံေပါ့။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ပံုစံ8.

A= some value, B=some value, C=some valu

(အေပၚမွာက်ေနာ္အက်ယ္တဝင့္ရွင္းျပခဲ့တဲ့ လက္ေတြ႕ေလာကရဲ့ျဖစ္ေနၾကပံုစံပါ။)

ဆန္႕က်င္မႈေတြရွိမယ္။ စိတ္ထဲလဲ “တင္း” တယ္။ တုန္႕လဲတုန္႕ျပန္တယ္။

အဲဒီဟာဆိုရင္ ပဋိပကၡ ကိုဦးတည္သြားျပီေပါ့ဗ်ာ။

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

အစ္မပဒုမၼာက ကိုသစ္ေရ….ဘ၀သစ္မွာ မအားမွန္းသိေပမယ့္ ရြာက ေဆြမ်ိဳးေတြအတြက္ အခ်ိန္ေလးေပးျပီး ဟင္းတစ္ခြက္ေလာက္ေတာ့ ယူလာေပးေစခ်င္ပါတယ္ တဲ့။

အစ္မလတ္က  မၾကာမၾကာေတာ့ အခန္႕သင့္ခ်ိန္ ျပန္လာပါတဲ့။

မပူးခ်္က ကိုသစ္စာေလးပါဆိုျပီး ဂိုးေရွ႕ကို တင္ေပးတယ္။

ကိုဘလက္က ကိုသစ္ရွင္းမွ ရမယ္ဆိုျပီး စလိုဒ္ထိုးတယ္။

 ဒီစာေလးနဲ႕ ေၾကနပ္ေတာ္မူၾကပါလို႕။

About thit min

thit min has written 94 post in this Website..