ေဟာင္ေကာင္မွာတုန္းက ေမေမေလး အစီအမံနဲ႔ ကက္သလစ္သီလရွင္ေက်ာင္းမွာ ၁၁ ႏွစ္ က ၁၄ ႏွစ္ ေရာက္တဲ႔အထိ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ညေနဧည့္ခ်ိန္ေရာက္လို႔လည္း ဘယ္သူမွ လာေတြ႔မယ္႔လူ မရွိဘူး။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ရွည္မွာလည္း အိမ္ျပန္ရေအာင္လို႔ ဘယ္သူမွ လာမေခၚၾကဘူး။ အေဆာင္တစ္ခုလုံး ေျပာင္တလင္းခါေနတာေတာင္ တစ္ေယာက္တည္း က်န္ေနခဲ႔ရတဲ႔သူဆိုေတာ႔ လူသူမရွိတဲ႔ စာသင္ခန္းေတြ၊ စာၾကည့္တိုက္ေတြထဲမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္တိတ္တိတ္ကေလး ေလွ်ာက္သြားေနတတ္တဲ႔ ယင္းမာကို ေက်ာင္းကသီလရွင္ဆရာေလးေတြကေတာင္ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ၾကတယ္။ ကစားစရာ အေဖာ္မရွိတဲ႔အတူတူေတာ႔ စာၾကည့္တိုက္ထဲတင္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနရင္းက တေန႔ေတာ႔ အဂၤလိပ္မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ထဲမွာ ျပဇာတ္ေရးၿပဳိင္ပြဲတစ္ခု ေၾကာ္ျငာထားတာဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ အသက္ ၁၀ ႏွစ္က ၁၉ ႏွစ္အတြင္း မည္သူမဆို အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ၀င္ေရာက္ေရးသား ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္သတဲ႔။ ကိုယ္ကလည္း အဲသေလာက္ေတာင္ အားအားယားယား ရွိေနတဲ႔ အခ်ိန္မို႔လို႔ ၀င္ၿပိဳင္ရေကာင္းမလား စဥ္းစားၾကည့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေမြးကတည္းက “အူ၀ဲစ္” လို႔ ဘိုလိုငိုထြက္လာတဲ႔သူေတြနဲ႔ ၿပိဳင္ရမွာ ေၾကာက္ေတာ႔ အေၾကာက္သားေပါ႔။ အရင္မူလတန္းေက်ာင္းတုန္းက စာစီစာကုံးေတြ ၿပဳိင္ခဲ႔ဖူးတယ္ဆိုေပမယ္႔ အဲဒါက တရုတ္လိုေရးၿပိဳင္ရတာေလ။ ကိုယ္႔ရွိတဲ႔ အဂၤလိပ္စာ အက်ဳိးအပဲ႔နဲ႔ ၀င္တိုးရမွာ ရွက္ဖို႔ေတာင္ ေကာင္းမလားပဲ။ စဥ္းစားရင္းေတြးရင္း ေမးခြန္းေလးေတြ ေပၚမလာပဲ နမိုးနီးယား၀င္လာလို႔ ေဆးရုံေရာက္သြားပါေလေရာ။ ဒီတခါေတာ႔ ေမေမေလးက သနားသြားသလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ အိမ္ကို တစ္ပါတ္တေလေလာက္ ျပန္ခ်င္ရင္ ျပန္လာခဲ႔ေပါ႔ တဲ႔။ အိမ္ကို ျပန္လာဖို႔ မေခၚတာလည္း မေျပာနဲ႔ေလ။ အိမ္မွာ ကိုယ္႔အတြက္ ေနစရာ ေနရာမွ မရွိေတာ႔တာ။ ဖိုးဖိုးအခန္းထဲမွာ ေခါက္စင္ကေလးနဲ႔ အိပ္ရတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္႔အိမ္ ကိုယ္႔မိသားစုဆိုေတာ႔ ေႏြးေထြးပါတယ္။ အဲသည္တစ္ေခါက္ဟာ ဖိုးဖိုးနဲ႔ ေနာက္ဆုံးအတူရွိခဲ႔တဲ႔ အေခါက္ပဲ လို႔ ေတြးမိရင္ စိတ္ထဲမွာ လြမ္းသြားတာပဲ။

ဖိုးဖိုးကေတာ႔ သူ႔အတြက္ ရက္ေတြ သိပ္မ်ားမ်ားစားစား မက်န္ေတာ႔တာ သိလို႔လား မသိဘူး။ သြန္သင္မွာၾကားေနလိုက္တာ ခရားေရလႊတ္ တတြတ္တြတ္ပဲ။ “ယင္းမာေရ။ ငါ႔ေျမးအသက္က ငယ္ငယ္ကေလးပဲ ရွိေသးတာ။ ေရွ႔ေလွ်ာက္ လူလုပ္ဖို႔ အမ်ားႀကီးက်န္ေသးတယ္။ ဘယ္အခါမဆို ရဲရဲရင္႔ရင္႔ ေန၊ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား လုပ္၊ သူမ်ားကို အားမကိုးနဲ႔။ မမႀကီး လီဒိယာလိုလည္း အေစာႀကီး အိမ္ေထာင္မျပဳလိုက္နဲ႔။ ပညာသာ ႀကိဳးစားသင္။ ပညာေရႊအိုး လူမခိုး တဲ႔။ ဖိုးဖိုးက ငါ႔ေျမးကို ယုံတယ္။ ဘာအခက္အခဲပဲရွိရွိ၊ ကိုယ္႔အစြမ္းအစနဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနာ္။ လူဆိုတာ ရိုးရိုးလည္းက်င္႔ရသလို ျမင္႔ျမင္႔လည္း ၾကံရတယ္။ တေန႔က်ရင္ ငါ႔ေျမးရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြကို ကမာၻကသိေအာင္ ျပလိုက္စမ္းပါ။” တဲ႔။ အဲဒီတေခါက္ အိမ္ကျပန္လာေတာ႔ ကားေပၚတက္ကာနီးမွာ ဖိုးဖိုးက စာအိပ္ရွည္တစ္အိပ္ ေပးလိုက္တယ္။ ဘာေတြပါပါလိမ္႔လို႔ သိခ်င္စိတ္က တားမရတာေၾကာင္႔ ကားေပၚတင္ေဖာက္ၾကည့္လိုက္တဲ႔အခါ ဖိုးဖိုးကိုယ္တိုင္ လက္ေရးလွလွနဲ႔ ေရးေပးထားတဲ႔ တရုတ္စကားပုံတစ္ခုကို ဖတ္ရတယ္။ “Yan que yong you hong hu zhi.” (Little sparrow with dreams of Swans.) တဲ႔။ ငန္းတို႔ရဲ႕အိပ္မက္နဲ႔ စာကေလးေပါက္စန လို႔ ဘာသာျပန္ရေပမယ္႔ ဆိုလိုရင္းကေတာ႔ ျမန္မာနတ္ခ်င္းထဲက “စိုးပါနဲ႔ေမရယ္ မိုးၾကယ္မို႔လား။ သည္ေတာင္ကို ေမာင္ၿဖဳိပါ႔မယ္ ျမင္႔မိုရ္မို႔လား။” ဆိုတာနဲ႔ သြားကိုက္ပါတယ္။ အဲသည္စကားပုံကေလးရဲ႕ တြန္းအားနဲ႔ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ျဖစ္သြားတဲ႔အခါ ပထမဆုရခဲ႔ၿပီး အဲသည္လိုဆုရတာေၾကာင္႔ ေဖေဖက ယင္းမာကို အဂၤလန္မွာ ေက်ာင္းသြားတက္ဖို႔ စီစဥ္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႔ ယင္းမာလည္း ဘ၀မွာ မျဖစ္ႏိုင္တာ ဘာမွ မရွိဘူး။ ႀကဳိးစားရင္ ဘာမဆို ျဖစ္ႏိုင္တယ္ လို႔ လက္ခံသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဖိုးဖိုးကေတာ႔ ယင္းမာဆုမရခင္ သုံးလေလာက္ကတည္းက မရွိေတာ႔ပါဘူး။

လူေတြအကုန္လုံးဟာ ေမြးစကေတာ႔ အကုန္အတူတူခ်ည့္ပါပဲ လို႔ ကြန္ျဖဴးရွပ္စ္ႀကီးက မေျပာခဲ႔ေသးခင္က ဘုရင္၊ မင္းညီမင္းသားနဲ႔ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္မ်ားဟာ ေကာင္းကင္ဘုံကေန ဆင္းသက္လာတာမို႔ သူတို႔သာလွ်င္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ခြင္႔ ရွိရလိမ္႔မယ္ လို႔ ယုံၾကည္ထားခဲ႔ၾကပါတယ္။ မင္းေသြးနဲ႔ စပ္မထားရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ အရည္အခ်င္းရွိရွိ မင္းျဖစ္နိုင္တဲ႔ ဘုန္းကံ မပါဘူး လို႔လည္း ေယဘုယ်အားျဖင္႔ ယူဆၾကတယ္။ သူေျမွာက္ေပးသလိုမ်ဳိး လူဆိုတာ ဘယ္သူမဆို ထိုက္သင္႔တဲ႔ အရည္အခ်င္းရွိၿပီး မွန္မွန္ကန္ကန္ ဦးေဆာင္ႏိုင္ရင္ ဘယ္အမ်ဳိးဇာတ္ကလာတဲ႔သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ထီးနန္းအုပ္စိုးလို႔ရႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ႔အယူဟာ အဲဒီေခတ္အခါနဲ႔ဆို အင္မတန္ေတာ္လွန္တဲ႔ အေတြးအေခၚပါပဲ။ ေကာင္းကင္ဘုံက ဆင္းသက္လာတယ္ဆိုရင္ေတာင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူဆိုတာ တိုင္းသူျပည္သားရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးဖို႔ တာ၀န္ရွိတာမို႔ အဲသလိုေဆာင္က်ဥ္းမေပးႏိုင္တဲ႔သူမ်ားထံကေန ေကာင္းကင္ဘုံက ေပးအပ္ထားတဲ႔ အခြင္႔အာဏာကို ရုပ္သိမ္းၿပီး အျခားေသာ ျပည္သူ႔အက်ဳိးစီးပြားေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္သူတစ္ဦးဦးကို လႊဲေျပာင္းေပးရမယ္ လို႔လည္း ေျပာခဲ႔ပါေသးတယ္။ အမွန္တရားဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေသြးထြက္ေအာင္မွန္ေနပါေစ၊ ကိုယ္႔အက်ဳိးစီးပြား ထိခိုက္မယ္႔ဟာမ်ဳိးၾကေတာ႔ ေနပေစ၊ လူမသိေလ ပိုေကာင္းေလ ဆိုၿပီး ဖုံးဖုံးဖိဖိ အာရုံလႊဲပစ္တတ္ၾကတာ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ကြန္ျဖဴးရွပ္စ္ႀကီးဟာ မေသမခ်င္း ေတာ္ေကာက္ေျမွာက္စား အေလးထားမခံရတာ ထင္ပါရဲ႕။ ၂၀ ရာစုထဲေရာက္ေတာ႔မွ ဆြန္ယက္ဆင္ရဲ႕ ေတာ္လွန္ေရးပါတီက မိုးေကာင္းကင္၏ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ေျပာင္းလဲေစမည့္သူမ်ား လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ခဲ႔ဖူးသတဲ႔။

တကယ္ေတာ႔ မိုးနတ္မင္းႀကီးက ေမာင္မင္း လူကေလး လူ႔ျပည္မွာ ရွင္ဘုရင္ သြားလုပ္ေခ် လို႔ နဖူးစာဆြဲေပးလို႔သာ ရွင္ဘုရင္လုပ္လို႔ရရိုးမွန္ရင္ ဘယ္သူမဆို ကိုယ္႔နဖူးကိုယ္ စာကပ္ၿပီး မိုးနတ္မင္းႀကီး ေစလႊတ္လိုက္တယ္ လုပ္လို႔ေရာ ဘာလို႔ မရႏိုင္ရမွာလဲ။ အဲသည္လို လွည့္ကြက္မ်ဳိးကို မင္းဆက္ စဦးတည္ေထာင္တဲ႔ ဘုရင္တိုင္းလိုလို၊ အာဏာခ်ဲ႔ထြင္လိုတဲ႔ နယ္စားပယ္စားတိုင္းလိုလို အသုံးျပဳေလ႔ရွိပါတယ္။ ကိုယ္႔သမိုင္းထဲမွာေတာင္ မုဆိုးဘိုသူႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်ဟာ သူ႔ကိုယ္သူ ဘုရားအေလာင္း ဆုႀကီးပန္ပါဆိုၿပီး အေလာင္းဘုရားဘြဲ႔နဲ႔ နန္းတက္ခဲ႔တာပဲ။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလည္း မႏၱေလးေတာင္ေပၚမွာ စႏၵမုခိဘ၀တုန္းက ႏို႔ျဖတ္လွဴခဲ႔လို႔ ေဟာဟိုနားမွာ ၿမဳိ႔တည္ၿပီး ရွင္ဘုရင္လုပ္ရလတၱံ႔ လို႔ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ရခဲ႔သလိုလို လုပ္ရေသးတာပဲ။ ရွင္ဘုရင္႔ ေျပာစကားမို႔ ဘာသက္ေသရွိရွိ မရွိရွိ ဘယ္သူက ျငင္းရဲမွာလဲ။ အဲဒါေၾကာင္႔ မထင္မရွား ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံဘ၀ကလာတဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ထီးလိုမင္းလို နတ္လိုၿဂဳိလ္မ ျဖစ္ေအာင္ ဘာသာေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အံ႔ဖြယ္သရဲ ထူးကဲေသာ နိမိတ္တေဘာင္မ်ားကိုျဖစ္ျဖစ္ စည္းရုံးေရးအတြက္ လက္နက္သဖြယ္ အသုံးခ်ေလ႔ရွိၾကတယ္။ ရွီဂ်ီရဲ႕အဆိုအရေတာ႔ လူေတြဟာ တိုင္းျပည္ဂေယာက္ဂယက္ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ မ်က္လွည့္ဆရာေတြ လ်က္ဆားေရာင္းသလို အင္းအိုင္ခလွဲ႔ လက္ဖြဲ႔အစီအရင္ေတြနဲ႔ အေျပာေကာင္းအျပေကာင္းတဲ႔ မသမာသူရဲ႕ေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါ သြားေလ႔ရွိၾကသတဲ႔။ သည္လိုနဲ႔ အယူမွား အမွတ္မွားေတြ ရွိလာရင္ အစြန္းေရာက္သြားတတ္ျပန္ေရာ။ သူတို႔တရုတ္ျပည္မွာေတာ႔ မၾကာေသးခင္က ဖားလမ္ေကာင္း ဆိုတဲ႔ ေရႊရင္ေက်ာ္ဂိုဏ္းလို ဂုိဏ္းတမ်ဳိး ေခတ္စားခဲ႔ေသးသတဲ႔။ တို႔ဆီက တုတ္ပီးဓါးပီး အေဆာင္လက္ဖြဲ႔မ်ားလိုပဲ ၀မ္းဗိုက္မွာ လက္ဖြဲ႕စၾကာဘီးတစ္ျပားကို ျမွဳတ္ႏွံထားရင္ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ပုံေျပာလိုက္ၾကတာ ယုံတဲ႔သူေတြက မစူးမစမ္း စြတ္ယုံေနတာေၾကာင္႔ အစိုးရကေတာင္ တားဆီးပိတ္ပင္ယူရတယ္။ ေဆးထိုးမွားေတာ႔ တစ္ေယာက္ပဲ ေသရမွာ။ ႏိုင္ငံေရးမွာ အဲသလို လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားသူေတြကို ယုံလိုက္မိရင္ တတိုင္းျပည္လုံး ဖြတ္တက္တာထက္ ဆိုးမယ္ လို႔ သတိျပဳေစခ်င္တာပါပဲ။

ခ်င္အင္ပါယာႀကီးရဲ႕ ဒုတိယေျမာက္ဧကရာဇ္ က်ဆုံးသြားၿပီးေနာက္မွာ ႏိုင္ငံနဲ႔အ၀ွမ္း ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈေတြ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေပၚထြက္လာခဲ႔တာက မထူးဆန္းပါဘူး။ ထူးဆန္းတာက အဲသည္ပုန္ကန္ၾကတဲ႔ ၿမဳိ႕စားနယ္စား၊ စစ္သူႀကီး၊ မင္းညီမင္းသားေတြအၾကားမွာ ျခဴးတစ္ျပားေတာင္ မကပ္တဲ႔ လယ္သမားလူငယ္ေလးနွစ္ဦး ပါေနတာကေတာ႔ သူတို႔ေခတ္အခါနဲ႔ဆို ေတာ္ေတာ္အံ႔ၾသဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ခ်န္ရွီ နဲ႔ ၀ူကြမ္းဆိုတာ ခ်ဴျပည္နယ္က လယ္ကူလီကေလး နွစ္ေယာက္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည္ေခတ္တုန္းက သူတို႔အေၾကာင္းဖြဲ႔ႏြဲ႔ထားတဲ႔ ကဗ်ာလကၤာေတြထဲမေတာ႔ ၾကမ္းခုနစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ တဲကုပ္ကေလးမွာေနတယ္ဆိုပဲ။ ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ အလုပ္မွန္သမွ်ကို ပင္ပန္းႀကီးစြာ လုပ္ကိုင္ အသက္ေမြးၾကရပါသတဲ႔။ ထြန္ယင္းယက္ရင္းက တေန႔ေတာ႔ ဘာစိတ္ကူးေပါက္တယ္ မသိပါဘူး။ “သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ။ တကယ္လို႔မ်ား ငါတို႔ထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ ေကာင္းစားသြားခဲ႔ရင္ေတာ႔ က်န္တဲ႔သူေတြကို ေမ႔မထားေၾကးေနာ။” လို႔ ဆိုတဲ႔အခါ အားလုံးက ၀ိုင္းဟားၾကၿပီး “မင္႔ျဖင္႔ လက္ထဲ ဘာေတြရွိလို႔ ႀကီးပြားမယ္ ခ်မ္းသာမယ္ ေမွ်ာ္လင္႔ေနရတာလဲ။” လို႔ ပ်က္ရယ္ျပဳတဲ႔အခါ “ေၾသာ္ … စာသူငယ္လည္း ေငြငန္းျဖဴကေလးလို႔ အိပ္မက္မက္တာ မက္လို႔ရပါတယ္။” လို႔ ျပန္ေျဖသတဲ႔။

ယင္းမာလည္း အဲဒီလိုမ်ဳိး မ်က္ႏွာကေလးခ်ီၿပီး ေျပာခဲ႔မိတဲ႔အခ်ိန္ ရွိပါတယ္။ ေမေမေလးအသုဘတုန္းက ေမာင္ႏွမေတြ စုံစုံညီညီ ထမင္းစားေနခိုက္ ဂ်ိမ္းစ္က ေမေမေလးေသတမ္းစာအရ ယင္းမာကို အေမြျဖတ္တဲ႔အေၾကာင္းေျပာဖို႔ စကားစရွာမရလို႔ စိတ္အိုက္ေနတုန္း ဒီကမယ္ထုံကလည္း အလိုက္မသိစြာနဲ႔ “ဆိုမယ္႔ေျပာမယ္႔ ေမေမေလး လည္း မရွိေတာ႔ဘူး။ ငါလည္း စာေလးဘာေလး ျပန္ေရးဦးမွပါ။ မွတ္မိေသးလား ဂ်ိမ္းစ္။ ငါတို႔ ရွန္ဟိုင္းမွာတုန္းက ဖိုးဖိုးနဲ႔ ပစ္ကနစ္ထြက္တဲ႔အခါ သူထိုက္က်ိကစားေနတုန္း တို႔တေတြ ကြန္ဖူးဇာတ္လမ္းခင္းၾကတာေလ။ အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြ ျပန္ေရးရေကာင္းမလား မသိဘူး။ ကံေကာင္းေထာက္မလို႔ ထုတ္ေ၀သူနဲ႔ေတြ႔ေတာ႔လည္း စာအုပ္ျဖစ္လာမွာေပါ႔။”

သူ႔ဟာနဲ႔သူ အေတြးလြန္ေနတဲ႔ ဂ်ိမ္းစ္ဟာ ေရနဲ႔အပက္ခံလိုက္ရသလို ဆတ္ကနဲ ကုန္းေအာ္လိုက္ေတာ႔ က်န္တဲ႔သူေတြေတာင္ လန္႔သြားၾကပါတယ္။

“နင္အခု ဆရာ၀န္လုပ္ေနတယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ကိုယ္႔အလုပ္မွ ကိုယ္အားမနာ။ ကေလးကလားအလုပ္ေတြ ျပန္လုပ္ဦးမလို႔လား။ ကြန္ဖူးဇာတ္လမ္းဆိုတာ နင္႔အသက္ ၉ နွစ္၊ ငါ႔အသက္ ၁၂ ႏွစ္တုန္းက ကစားခဲ႔ၾကတာေလ။ ဒီအသက္ဒီရြယ္ႀကီးက်မွ အဲဒါေတြ ေရးေတာ႔ေရာ ဘယ္သူကမွ အမိုက္ခံၿပီး စာအုပ္ထုပ္ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ နင္႔ဟာနင္ ပိုက္ဆံေပါလို႔ ထုတ္ခ်င္လည္း သူမ်ားမေျပာနဲ႔ နင္႔အကို ငါ တစ္ေယာက္လုံးေတာင္ ဖတ္ဖို႔ေနေနသာသာ လွန္ေတာင္ မၾကည့္ဘူး။ ၀ယ္မယ္႕သူ ရွိမယ္မွတ္လို႔လား။”

အရွက္ေျပေျပာတာလား။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ေျဖသိမ္႔တာလား။ အားတင္းထားတာပဲလားေတာ႔ မသိပါဘူး။ အမွတ္တမဲ႔နဲ႔ ပါးစပ္ကေန လႊတ္ကနဲထြက္လာတဲ႔စကားကေတာ႔ “ေၾသာ္ … ဂ်ိမ္းစ္ရယ္။ စာသူငယ္ေလး ျဖစ္ေနတာနဲ႔ပဲ ငန္းျဖဴႀကီးေတြလို အိပ္မက္မက္လို႔ မရေတာ႔ဘူးတဲ႔လား။”

ဘီစီ ၂၀၉ ခုႏွစ္တုန္းကေတာ႔ ခ်န္ရွီ နဲ႔ ၀ူကြမ္းဟာ ဆင္းရဲလို႔ လယ္သူရင္းငွားလုပ္ေနရတဲ႔အထဲ စစ္တပ္က ေပၚတာဆြဲတဲ႔အထဲ ပါသြားလို႔ အျခားေသာလယ္သမားေပါင္း ၉၀၀ ေက်ာ္နဲ႔အတူ ေျမာက္ဘက္နယ္စပ္ကို အပို႔ခံရပါတယ္။ အကုသိုလ္ဆိုတာ အေဖာ္အေပါင္းနဲ႔လာတယ္ လို႔ဆိုၾကေတာ႔ သူတို႔လည္း လမ္းမွာ ေတာင္က်ေရေတြ မျဖတ္ႏိုင္လို႔ ဟိုမေရာက္သည္မေရာက္ ေသာင္တင္ေနပါေလေရာ။ ဒီအခါမွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ တိုင္ပင္ၾကတာက

“ဒုကၡပါပဲ။ ငါတို႔ေတာ႔ အခ်ိန္မီ မေရာက္လို႔ အသတ္ခံရေတာ႔မယ္။ ထြက္ေျပးဖို႔ၾကံရင္လည္း အခုကို သတ္ၾကမွာ။ ဘယ္လိုလုပ္လုပ္ ေသမယ္႔အတူတူ၊ မထူးေတာ႔ပါဘူးကြာ။ အနားရွိတဲ႔လူစည္းရုံးၿပိး ခံခ်ရရင္ ဘယ္႔ႏွယ္႔ေနမလဲ။”

ကိုယ႔္လို အတူတူနဲ႔အႏူႏူ ဆင္႔ေခၚဖမ္းဆီးထားတဲ႔ ကၽြန္အခ်င္းခ်င္း စည္းရုံးလို႔ကေတာ႔ ဘယ္သူကမွ “ေထာက္ခံပါ႔မယ္။ ေရွ႕ကဦးေဆာင္ပါ။” ေျပာမယ္႔သူ မရွိပါဘူး။ ဘိန္းစားခ်င္းတူရင္ တစ္မူးပိုရွဴဖို႔ မစဥ္းစားနဲ႔။ လုပ္ခ်င္းလုပ္မွေတာ႔ျဖင္႔ ေခါင္းေဆာင္ပဲ လုပ္ၾကမွာေပါ႔။ အဲလိုဆိုေတာ႔ မိုးနတ္မင္းႀကီးရဲ႕ဆႏၵဆိုတာကို စစ္ကူေတာင္းဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ရိကၡာလာပို႔တဲ႔ ငါးပါးစပ္ထဲကေန “မင္းေလာင္းခ်န္ရွီ၊ ခ်န္ရွီမင္းေလာင္း” လို႔ ေရႊေပလႊာေတြကို ပိုးသားေပၚမွာ စာေရးၿပီး ၀မ္းဗိုက္ထဲအေရာက္ ဘယ္သူမွ မသိေအာင္ အစာသြတ္ပါသတဲ႔။ ဒီလို ထူးထူးဆန္းဆန္း ေကာလာဟလဆိုတာ ကိုယ္႔ထမင္းကိုယ္စားၿပီး ျဖန္႔ေပးမယ္႔သူေတြ ေပါလြန္းလို႔။ သည္ၾကားထဲ ၀ူကြမ္းက ညလူေျခတိတ္တဲ႔အခ်ိန္ေရာက္မွ “ခ်ဴမင္းဆက္ ျပန္အုပ္စုိးေတာ႔မည္။ ခ်န္ရွီဘုရင္ စိုးစံေတာ္ မူလိမ္႔မည္။” လို႔ စၾကာသိုက္တေဘာင္ ေအာ္သံေပးေတာ႔ နဂိုကမွ ခ်င္ဧကရာဇ္ကို မႏွစ္ၿမဳိ႕ေတာ႔တဲ႔ တပ္သားမ်ားက ႏွစ္ေထာင္းအားရ မင္းေလာင္းေမွ်ာ္ပါေလေတာ႔တယ္။ ေနာက္ေန႔က် အလုပ္ထဲမွာ ခ်န္ရွီ႕ကိုေတြ႔ရင္ လူေတြက ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ နဲ႔ တီးတိုးတီးတိုး သဖန္းပိုးလုပ္တဲ႔အခါ ခ်န္ရွီကလည္း လူရွိန္ေအာင္ ရုပ္တည္ႀကီးနဲ႔ မုန္႔တီစားျပရတာေပါ႔။

နွလုံးရည္နဲ႔စီမံၿပီးတဲ႔အခ်ိန္မွာ လက္ရုံးရည္ စြမ္းပကားကို ေထာက္ခံသူေတြ သိေစဖို႔ တစ္မ်ဳိးထပ္ၾကံရပါေသးတယ္။ အေစာင္႔စစ္သားေတြ အရက္မူးေအာင္ေစာင္႔ၿပီးမွ ၀ူကြမ္းက သူေခၽြးတပ္စခန္းက ထြက္ေျပးေတာ႔မယ္ လို႔ အေယာင္ျပပါတယ္။ ထင္တဲ႔အတိုင္း ၀ိုင္းသမၾကတဲ႔ စစ္သားေတြကို ခ်န္ရွီက အလြယ္တကူ သုတ္သင္လိုက္ၿပီး မတရား အႏိုင္က်င္႔ခံေနရတဲ႔သူေတြဘက္က ရဲရဲ၀ံ႔၀ံ႔ ရပ္တည္ေပးေနတယ္ လို႔ နံမည္ေကာင္းယူလိုက္ပါတယ္။ အဲသည္ေနာက္ေတာ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လူထုစည္းေ၀းပြဲႀကီးလုပ္လိုက္ၿပီး “မိတ္ေဆြတို႔ ဒီရာသီဥတုနဲ႔ဆိုရင္ေတာ႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ အလုပ္စခန္းကို အခ်ိန္မီ ေရာက္ၾကေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဟိုေရာက္ရင္ အျပစ္ေပးခံရလို႔ ေသမွာ ေသခ်ာသေလာက္ပဲ။ အသက္မေသရင္ေတာင္ ေခၽြးတပ္စခန္းမွာ အလုပ္ပင္ပန္းတဲ႔ဒဏ္၊ အစားအေသာက္ငတ္ျပတ္တဲ႔ဒဏ္၊ ရာသီဥတုဆိုးရြားတဲ႔ ဒဏ္ေတြေၾကာင္႔ လူဆယ္ေယာက္မွာ ခုႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ေသရဦးမွာ မလြဲ။ အဲဒီေတာ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ အခုကတည္းက ေသရမွာကို ေၾကာက္ေနၿပီးသားဆိုရင္ေတာ႔ ဘာမွ မေျပာလိုေတာ႔ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အလကားေနရင္း လည္စင္းၿပီး အေသခံမယ္႔အစား တနည္းနည္းနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ခ်င္ေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေသရင္ေတာင္မွ ဂုဏ္သိကၡာမၿငိွဳးႏြမ္းရေအာင္ အတူတူလက္တြဲရုန္းကန္ၾကတာေပါ႔။ လူဆိုတာ ေမြးဖြားယူလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အာဇာနည္ေယာက်ၤားေကာင္းဆိုတာကေတာ႔ ေမြးရာပါ မဟုတ္ဘူး။ ႀကိဳးစားတည္ေဆာက္ ယူရတဲ႔အရာသာ ျဖစ္ပါတယ္။”

သူ႔မိန္႔ခြန္းကို နားေထာင္အၿပီးမွာ လမ္းေပ်ာက္ေနတဲ႔သူေတြအားလုံး သူ႔ဦးေဆာင္မႈေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါသြားတာဟာ သိပ္ေတာ႔ မထူးဆန္းလွပါဘူး။ ဒီ႔ထက္ပိုၿပီး လူထုေထာက္ခံမႈကို လိုခ်င္ေသးတဲ႔ ၀ူကြမ္း နဲ႔ ခ်န္ရွီက သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ တျခားလူေတြ မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ၾကံမႈႀကီးမွာ လူစားထိုး လြတ္ေျမာက္သြားတဲ႔ ဖူဆူးမင္းသား နဲ႔ မုန္းရွန္ စစ္သူႀကီး ျဖစ္ပါတယ္ လို႔ ေကာလာဟလ ဆက္လႊင္႔ပါတယ္။ (လက္စသတ္ေတာ႔ တို႔ျမန္မာေတြ ေညာင္ရမ္း ေညာင္အုပ္ ေမွ်ာ္ေနတုန္း စကားျပန္ဘသန္းကို မင္းသားအ၀တ္အစားနဲ႔ သေဘၤာဦးမွာ တင္ေခၚလာခဲ႔တဲ႔ ၿဗိတိသွ်ေတြရဲ႕ စမာကလာအကြက္ဟာ တရုတ္ဆီက ခိုးခ်တာကိုး)။ သူပုန္တပ္မွာလည္း စစ္တပ္ဖြဲ႔စည္းပုံနဲ႔ဆိုေတာ႔ အရာရွိ အရာခံ အၾကပ္ တပ္သားအဆင္႔ဆင္႔ခန္႔ထားစီမံလို႔ သစၥာေရေသာက္ ဘြဲ႔အမည္အရည္မ်ားပါ ခ်ီးျမွင္႔လိုက္ေသးသတဲ႔။ သည္လိုအေရေတြ ႀကိဳျမင္လို႔ ပထမေျမာက္ဧကရာဇ္က လက္နက္မွန္သမွ် သိမ္းၿပီး သတၱဳရုပ္ႀကီးေတြ သြန္းလုပ္ခဲ႔တာမို႔ သူတို႔လယ္သမားတပ္မဟာႀကီးရဲ႕ လက္နက္အင္အားဟာ ဓါးေတြလွံေတြေတာင္ အလုံအေလာက္ မရွိရွာပါဘူး။ သစ္သားတင္းပုတ္၊ ၀ါးရင္းတုတ္ ကို ကိုင္ဆြဲၿပီး ၀ါးလုံးဖ်ားမွာ အလံတံခြန္ထူၾကရတယ္။ တို႔ဆီမွာ မိန္းမေတြ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္တဲ႔အခါ ထမီအလံထူပလိုက္မယ္ လို႔ ၾကဳံး၀ါးၾကသလိုပဲ သူတို႔နိုင္ငံမွာေတာ႔ “၀ါးလုံးထိပ္ဖ်ား အလံထူပလိုက္မယ္” ဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္ဟာ မတရားမႈတစ္ခုကို မခံမရပ္ႏိိုင္လြန္းလို႔ အုံၾကြေတာ္လွန္ၾကတယ္ လို႔ အနက္ေဆာင္ပါတယ္။ “ံHoist a bamboo pole as a banner of revolt.” (jie gan er qui) တဲ႔။ စီမာခ်န္က ရွီဂ်ီသမိုင္းစာအုပ္ထဲမွာ စ သုံးႏႈန္းခဲ႔တဲ႔ စကားလို႔ ေျပာတယ္။ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြက စတဲ႔ အုံၾကြေတာ္လွန္မႈဆိုေပမယ္႔ ခံစားခ်က္ေတြ ထပ္တူက်ေနတာမို႔ ေတာမီးပမာ ျပန္႔နွံ႔သြားလိုက္တာ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ အိုးအိမ္စည္းစိမ္ေတြကိုေတာင္ စီးနင္းသိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ႔ၿပိး အစိုးရအသစ္ခန္႔ထားႏိုင္တဲ႔အထိ ေအာင္ျမင္ပါတယ္။

တစ္လေတာင္မၾကာဘူး။ ခ်န္ရွီရဲ႕ အင္အား ၉၀၀ လယ္သမားတပ္ဟာ ေျခလ်င္စစ္သည္ ၂၀ ၀၀၀၊ ရထား ၆၀၀၊ ျမင္းသည္ေတာ္ ၁၀၀၀၊ အင္အားရွိလာသတဲ႔။ တစ္နယ္ၿပီးတစ္နယ္ တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္လာလိုက္တာ ျမဳိ႕ေတာ္၀န္းက်င္ေတာင္ေရာက္လာပါေလေရာ။ ဒီအခါမွာေတာ႔ လယ္သမားေလး ခ်န္ရွီ ဘယ္ဟုတ္ေတာ႔မလဲ။ ခ်ဴဘုရင္မင္းျမတ္ခ်န္ရွီ ျဖစ္ေနၿပီေပါ႔။ တပ္ခြဲေတြ တစ္ေနရာစီလႊတ္လို႔ တုိက္ခိုက္သိမ္းသြင္းလာတဲ႔ ခ်န္ရွီဟာ ရွမ္းယန္ကိုလည္း မသိမ္းလို႔ ဘယ္ရမလဲ။ ရွန္းယန္ၿမဳိ႔ ၀င္ေပါက္ထြက္ေပါက္ေတြကို ပိတ္ဆို႔၀န္းရံလာတဲ႔အခါ ၿမဳိ႕ထဲက ဒုတိယဧကရာဇ္ကေလးခမ်ာ ေနစရာမရွိေအာင္ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး သူ႔တပ္မွဴးတပ္ကဲမ်ားနဲ႔ အေရးေပၚ တိုင္ပင္စည္းေ၀းရပါသတဲ႔။ ဘုရင္႔ဘ႑ာေတာ္ထိမ္း ဆန္းဟန္က ခုခ်ိန္မွေတာ႔ ေရွ႕တန္းကို လႊတ္ထားတဲ႔ တပ္ေတြကို ျပန္ဆင္႔ေခၚဖို႔လည္း အခ်ိန္မမီေတာ႔ဘူး။ ၿမဳိ႕ထဲရွိတဲ႔ စစ္တပ္နဲ႔ကလည္း အင္အားခ်င္းက မမွ်ဘူး။ ေလာေလာဆယ္ ခမည္းေတာ္ဘုရားရဲ႔ သခ်ၤဳိင္းေတာ္နဲ႔ အားဖန္နန္းေတာ္မွာ ခိုင္းထားတဲ႔ လုပ္သားအင္အား ၇ သိန္းေက်ာ္ကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင္႔ေပးၿပီး တိုင္းျပည္ကို ကာကြယ္ခိုင္းရင္ ရနိုင္ေကာင္းရဲ႕လို႔ အၾကံေပးပါသတဲ႔။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ခ်န္က ဘုရင္ခံအျဖစ္ခန္႔ထားတဲ႔ ၀ူ ကို လက္ေအာက္ခံဗိုလ္ခ်ဳပ္တစ္ေယာက္က လုပ္ၾကံလို႔ ကြယ္လြန္သြားရွာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး စ လို႔ ငါးလအၾကာမွာ ခ်န္ရွီခမ်ာလည္း အေရးနိမ္႔လို႔ထြက္ေျပးရင္း သူ႔ရထားထိန္းက ျပန္သတ္လို႔ ကံကုန္ရွာပါတယ္။ ခ်န္ရွီဟာ ထီးနန္းကို မသိမ္းပုိက္လိုက္ႏိုင္ေပမယ္႔ နိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ သူ႔တာ၀န္ေက်တယ္ လို႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။ သူေသသြားေပမယ္႔ ပုန္ကန္မႈေတြက ၿပီးဆုံးမသြားပဲ နယ္စားပယ္စား ဘုရင္ခံမ်ားက ကိုယ္႔ျပည္နယ္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အသီးသီး လက္နက္စြဲကိုင္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ႔ၾကတဲ႔အတြက္ ပထမေျမာက္ဧကရာဇ္လက္ထက္က တိုက္ခိုက္စည္းရုံးထားတဲ႔ ျပည္ေထာင္ေျခာက္ခုဟာ သူ႔ထီးနန္းနဲ႔သူ ျပန္ျဖစ္သြားတယ္။

ခ်န္ရွီရဲ႕ဘုန္းတန္ခိုးသက္တမ္းဟာ ေျခာက္လပဲ ၾကာတယ္ဆိုေပမယ္႔ ေက်ာ္ေဇာသတင္းကေတာ႔ သူေသၿပီးေနာက္ပိုင္းမွ ဒ႑ာရီပုံျပင္ထဲက သူရဲေကာင္းသဖြယ္ တဟုန္ထိုးပ်ံႏွံ႔သြားပါတယ္။ သူေျပာခဲ႔တဲ႔ “ဘုရင္ေတြ၊ စစ္စ္ိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ဆိုတာ လုပ္ယူရတာ၊ ေမြးရာပါ မဟုတ္ဘူး။” ဆိုတဲ႔ စကားဟာ အေစာဆုံး ဒီမိုကရက္တစ္ယုံၾကည္ခ်က္အျဖစ္ သမိုင္းတင္ရပါတယ္။ သူ႔လို ပညာအရည္အခ်င္းလည္း မရွိ၊ စစ္မႈေရးရာလည္း မက်င္လည္တဲ႔သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အင္အားအႀကီးမားဆုံး ခ်င္အင္ပါယာႀကီးကို အံတုစိန္ေခၚ၀ံ႔တာဟာ စာသူငယ္ကေလးကလည္း ငန္းတို႔ေပ်ာ္ရာ ေရကန္သာကို အိပ္မက္မက္လို႔ ရႏိုင္ေၾကာင္း သက္ေသသာဓက တစ္ခုပဲ မဟုတ္ပါလား။

ခ်န္ရဲ႕ ပုန္ကန္ထၾကြမႈကေန ခ်င္အုပ္စိုးသူတို႔ သင္ခန္းစာရလိုက္တာကေတာ႔ ေနာက္ကို ဘယ္ေတာ႔မွ အခြန္အတုပ္ေတြ မတရားသျဖင္႔ ေကာက္ခံေစျခင္း၊ အတင္းအဓမၼေစခိုင္းျဖင္းေတြကို မလုပ္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ဘယ္ေတာ႔မွ မသုံးသပ္မိတာကေတာ႔ နိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံကို စစ္ေရးအားျဖင္႔ ေအာင္ႏိုင္မႈ ရလိုက္ယုံနဲ႔ေတာ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာလည္း ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ စီမံခန္႔ခြဲလို႔ ရလိမ္႔မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင္႔လို႔ မရဘူးဆိုတာပါ။ (ဒီလိုဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ပဲ မဲရရ၊ အင္အားအႀကီးဆုံး အာဏာရပါတီျဖစ္ရုံနဲ႔ တိုင္းျပည္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေသ၀ပ္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္နိုင္လိမ္႔မယ္ လို႔လည္း ေမွ်ာ္လင္႔လို႔ မရဘူး လို႔ပဲ ေကာက္ခ်က္ဆြဲရေတာ႔ မလိုလို)။ ခ်င္နန္းတြင္းက မူးမတ္၀န္ႀကီးမ်ားအေနနဲ႔ ဒုတိယဧကရာဇ္ကို ေၾကာက္လို႔ မေျပာရဲပဲ ၿငိမ္ေနခဲ႔တာကို ေက်ေက်နပ္နပ္ သေဘာတူၾကည္ျဖဴတယ္လို႔ ယုံၾကည္လိုက္တဲ႔သူဟာ မုသားဇာတ္လမ္းဆင္ခဲ႔သူ လူမိုက္ႀကီး သုံးဦး (၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လီဆီ၊ ေဂ်ာင္ေကာကုန္းကုန္း နဲ႔ ဒုတိယေျမာက္ဧကရာဇ္ ျဖစ္လာမယ္႔ ၀ွဴဟဲမင္းသား) ကလြဲလို႔ ဘယ္သူမွ မပါပါဘူး။ ကိုယ္လိမ္တဲ႔မုသားကို ကိုယ္႔ဘာသာ ျပန္ယုံရတဲ႔ သူတို႔ဘ၀မွာ ဇာတ္သိမ္းေကာင္းတဲ႔သူလည္း တစ္ေယာက္မွ မပါပါဘူး။ နန္းတြင္းက အုပ္စိုးသူေတြေပၚ ယုံၾကည္မႈ ကင္းမဲ႔ေနတဲ႔အခါရယ္၊ အေျခခံလူတန္းစား ျပည္သူလူထုမွာ မတရားဖိႏွိပ္မႈဒဏ္ေတြကို သည္းမခံႏိုင္ေတာ႔တဲ႔ အခ်ိန္ရယ္၊ ခ်န္က သူ႔ကိုယ္သူ တေဘာင္အတိတ္ ေအာင္နိမိတ္အလိုအရ မင္းေလာင္းစင္စစ္ျဖစ္တယ္လို႔ ႏိုင္ငံေရးဇာတ္ခုံေပၚတက္ႏိုင္တဲ႔ အခြင္႔အေရးရယ္ အားလုံးဆုံသြားတဲ႔အခါ ဧကရာဇ္ႀကီး ပလႅင္ေပၚက ျပဳတ္က်ေတာ႔မလို႔ တည္းတည္းကေလးပဲ လိုပါေတာ႔တယ္။

၁၈၆၀ တုန္းက အေမရိကားမွာလည္း ေအဘရာဟင္လင္ကြန္းႀကီးက “အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရဆိုတာ ျပည္သူအတြက္ပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ျပည္သူကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ထားႏိုင္မွ

ေကာင္းမြန္တဲ႔ အစိုးရ လို႔ ေခၚႏိုင္မယ္။” လို႔ တစာစာ ေအာ္ခဲ႔ပါေသးတယ္။ (သူ႔တုန္းကေတာ႔ Good Government တဲ႔။ သူ႔ႏိုင္ငံသားေတြက ေကာင္းမွ မေကာင္းပဲ။ တို႔ဆီမွာေတာ႔ Clean Government ဆိုေတာ႔ကာ … ) တကယ္ေတာ႔ လင္ကြန္းထက္ အႏွစ္ ၂၀၀၀ ေလာက္ ေစာေမြးတဲ႔ ကြန္ျဖဴးရွပ္စ္ႀကီးက အဲဒီစကား ေျပာခဲ႔ၿပီးသားႀကီးပါ။ တရုတ္ျပည္က လယ္သမားေခါင္းေဆာင္ ဂဠဳန္ဆရာခ်န္ကလည္း တေလသံတည္းထြက္မွာေပါ႔။ သူ႔ရဲ႕ႏိုင္ငံေရး အၾကံေပးက ကြန္ျဖဴးရွပ္စ္ရဲ႕ တပည့္လို႔ ဆိုတယ္။ ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ေတာ႔ လူေတြဟာ ေမြးတုန္းကေတာ႔ အကုန္ အတူတူပဲ။ သူ႔ရဲ႕ ၾကံရည္ဖန္ရည္ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္၊ ပင္ကိုယ္စိတ္အေျခခံ၊ အခြင္႔အလမ္းနဲ႔ ဇြဲ လုံ႔လ ၀ီရိယေတြက အဲသည္လူ ဘာဆိုတာကို ျဖစ္လာေစတယ္ လို႔ ဆိုရမွာေပါ႔ေနာ္။

ခ်န္ ႀကဳိးစားခဲ႔တဲ႔ ပစၥည္းမဲ႔လူတန္းစားေတာ္လွန္ေရးႀကီးဟာ ၂၀ ရာစုထဲေရာက္မွ ေဒါက္တာဆြန္ယက္ဆင္၊ ခ်န္ေကရွိတ္ နဲ႔ ေမာ္စီတုံးႀကီးတို႔ သုံးဆက္တိုင္တိုင္ တိုက္ပြဲ၀င္ေတာ႔မွ အၿပီးတိုင္ ေအာင္ျမင္ခဲ႔ပါေတာ႔တယ္။ စာကေလးကေန ဘဲငန္းျဖစ္ေအာင္ အႏွစ္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ေအာင္ အိပ္မက္မက္ယူရပါလား။ ေဒါက္တာမတင္၀င္းႀကီးကေတာ႔ နိုင္ငံအတြက္ အိပ္မက္ဆိုတာ မ်ဳိးရိုးစဥ္ဆက္ ဆက္ၿပီး မက္ရတယ္ လို႔ အင္း၀ေနျပည္ကို မရရေအာင္ တည္ခဲ႔သူ သတိုးမင္းဖ်ား ကို ဥပမာေပးၿပီး ေျပာခဲ႔ဖူးပါတယ္။ အဲ ဒီလိုဆိုရင္ ၈၈ ကတည္းက မက္ခဲ႔တဲ႔ ဒီမိုကေရစီအိပ္မက္ဆိုတာလည္း ကိုယ္ေတြတစ္ဆက္နဲ႔ ၿပီးမယ္႔ပုံ မရွိပါဘူး။ ေနာင္မ်ဳိးဆက္ေတြဆက္မက္ခ်င္လာေအာင္ အိပ္မက္ အေမြေပးခဲ႔ဦးမွ ေတာ္ေတာ႔မယ္။ အာဏာအိမ္မက္ဆိုတာကေတာ႔ မက္တဲ႔သူေတြလည္း မက္ေကာင္းတုန္း၊ သူၿပီးရင္ ငါဆက္မက္ရမယ္႔ အလွည့္ လို႔ ေမာ႔တဲ႔သူေတြလည္း ေမာ႔ေကာင္းတုန္းရွိေသးတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ေရႊဘုရင္ကို ဆန္႔က်င္ဖို႔၊ စိန္ဘုရင္ကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ဆိုတဲ႔ လူကို ရည္ရြယ္တဲ႔ေတာ္လွန္ေရးမဟုတ္ပဲ ျပည္သူ႔ဆႏၵနဲ႔ဆန္႔က်င္ၿပီး အာဏာကို အၾကြင္းမဲ႔ခ်ဳပ္ကိုင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔ စံနစ္၊ အဲသလိုခ်ဳပ္ကိုင္ခြင္႔ေပးထားတဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမ်ဳိးကိုသာ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္ ထင္တယ္ေနာ္။ ခက္တာက ကိုယ္က ပုဂၢဳိလ္ မရည္ရြယ္ေသာ္ျငား ပုဂၢိဳလ္က “ဒီေကာင္ ငါ႔ အာခံတယ္။ သတ္ပလိုက္” ဆိုေတာ႔ ဒီအိပ္မက္ဟာ ကိုယ္႔တစ္သက္ေတာ႔ မဆုံးေသးဘူး ထင္ပါရဲ႕။ ျမန္မာေတြအားလုံး အိပ္မက္လွလွ မက္ၾကပါေစဗ်ာ။

credit to Dr Soe Min and it’s original owner Dr Yin Mar

About nicolus agral

nicolus agral has written 61 post in this Website..

Although I am a paladin , I work in the name of the common people.