အေတြးအျမင္နဲ႔ အက်င့္

…………………………..
ညေန ရုံးဆင္း၊ ဘတ္စကားေပၚမွာ ခရီးသည္ေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိးေနတဲ့ခ်ိန္။
ကြၽန္ေတာ္က ဘတ္စကားရွ႔ပုိင္းဘက္ အသာတုိး၊ လက္ကုိင္တန္းေလးကုိ တင္းတင္းစြဲျပီး ကပ္ကပ္ညပ္ညပ္ လုိက္ပါလာတယ္။

ကားႀကပ္လုိ႔ ေမာျပီး ဟေနရတဲ့အထဲ ျမင္ရတဲ့ရႈခင္းကပါ ေဒါကုိ သေစတယ္။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ မလွမ္းမကမ္း သံဃာေတာ္မ်ားခုံမွာ မိန္႔မိန္႔ႀကီး ထုိင္လုိက္လာတဲ့ ခပ္ရုိင္းရုိင္းငနဲေႀကာင့္ပါပဲ။

သူ႔ဟာသူ ေစာေစာတက္၊ ေစာေစာထုိင္ခုံရလုိ႔ သူ႔ဟာသူ ထုိင္တာကုိ ဘာမွ မေျပာလုိေပမယ့္ သူ႔အနားကပ္ျပီး ၀ါႀကီးႀကီးသံဃာ လာရပ္လည္း ျပဳံးပဲျပျပီး ထမေပး၊ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ အဘြားႀကီးလာရပ္လည္း အထုပ္ကေလး ကူယူေပးတာကလြဲလုိ႔ ေနရာဖယ္ေပးဖုိ႔ စိတ္မကူး၊ ဗုိက္ႀကီးသည္တစ္ေယာက္ တက္လာေတာ့လည္း တစ္ျခားတစ္ေယာက္ကသာ ေနရာေပးလုိက္ရ၊ သူကေတာ့ ဖင္ႀကြဖုိ႔ နည္းနည္းမွ မစဥ္းစားဘူး။

ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေဘးကေန အဲဒီ့လူကုိ တစ္လမ္းလုံး က်ိန္ဆဲလာမိတယ္။
ဒီေကာင္ အေတာ္ရုိင္းတဲ့ေကာင္၊ ဘာသာေရး နားမလည္၊ ယဥ္ေက်းမႈ နားမလည္၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိလည္း မေလးစား၊ အတၱသမား၊ ဒီလုိလူမ်ိဳးေတြေႀကာင့္ ငါတုိ႔တုိင္းျပည္ႀကီး မႀကီးပြားတာ။

အဲဒီလုိ ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း က်ိန္ဆဲလုိ႔ ေကာင္းေနတုန္းမွာပဲ မွတ္တုိင္တစ္ခုအေရာက္မွာေတာ့ သူက ဘယ္တုန္းက ထုိင္ခုံေအာက္ အသာ ထုိးထားမွန္းမသိတဲ့ ခ်ိဳင္းေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္း ဆြဲထုတ္လာ၊ ထုိင္ခုံကေန အားယူထ၊ ျပီး ခရီးသည္ေတြႀကား ေတာင္းပန္တုိးလွ်ိဳးျပီး ခ်ိဳင္းေထာက္အားကုိးနဲ႔ ကားေပၚက တေဒါက္ေဒါက္ ဆင္းသြားပါေတာ့တယ္။

“ေႀသာ္… သူ႔မွာ ေျခေထာက္ႏွစ္ဖက္လုံး ျပတ္ေနတာပါလား”

ကြၽန္ေတာ့္မွာ ထြက္ထားခဲ့မိတဲ့ ေဒါသကုိ ဘယ္ေနရာမွာ ျပန္သြင္းရမယ္မွန္းမသိ၊ ျပီး ေစာေစာက ေဒါသေနရာမွာ အစားထုိး ၀င္ေရာက္လာတဲ့ ေစတသိက္ကုိ ဘယ္လုိ အမ်ိဳးအမည္ ေပးရမယ္မသိ။
…………………………………

ငယ္ငယ္က ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကုိ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မိသလုိ ျပန္ေရးျပလုိက္တာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာလုိရင္းက ၀တၳဳမဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေနတစ္ခုအေပၚမွာ ျမင္တဲ့ရႈေထာင့္ ေျပာင္းလဲရာက အေတြးအျမင္ပါ ေျပာင္းလဲသြားတတ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္သဘာ၀ကုိပါ။

အက်င့္ေဟာင္းကုိ ပစ္ျပီး အက်င့္သစ္ကုိ ေမြးဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အားထုတ္ရာမွာ အေတြးအျမင္ေျပာင္းလဲျခင္းက စတယ္လုိ႔ စတီဗင္ကုိေဗးက ယူဆပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာေလာကမွာ သမၼာဒိ႒ိ (မွန္ကန္ေသာအေတြးအျမင္)က က်န္တဲ့မဂၢင္တရားေတြ ဆက္တုိက္ပြားမ်ားသြားဖုိ႔ လမ္းစျဖစ္သြားသလုိမ်ိဳးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ပတ္၀န္းက်င္ေလာကကုိ ကုိယ္ျမင္ခ်င္သလုိ ျမင္ႀကပါတယ္။ ႀကဳံေတြ႔ေနတဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္ကုိ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ ပုံေဖာ္၊ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ ဘာသာျပန္၊ ကုိယ္နားလည္ခ်င္သလုိ နားလည္၊ ကုိယ္ေတြးတတ္သလုိေတြးရင္း ကုိယ့္အယူအဆနဲ႔ကုိယ္ မွန္ေနႀကပါတယ္။ ဒါကုိ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပါရာဒုိင္းမ္ paradigm (သုိ႔မဟုတ္) အေတြးအျမင္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။

လူတစ္ဦးခ်င္းစီဟာ ကုိယ့္ပါရာဒုိင္းမ္နဲ႔ကုိယ္ ကန္႔ျပီး ကုိယ့္ကမၻာေလးေတြကုိယ္ အသီးသီးေဆာက္ ေနထုိင္ေနႀကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ပါရာဒုိင္းမ္ကုိ မွန္ဘီလူးလုိ ႀကားမွာခံျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေရာ အျပင္ေလာကကုိပါ ရႈျမင္ႀကတယ္။ ကုိယ့္စံႏႈန္းေပတံကုိ အေျခခံျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေရာ၊ တစ္ျခားလူေတြအေပၚမွာပါ တန္ဖုိးေတြသတ္မွတ္၊ အေကာင္းအဆုိးေတြ ရႈျမင္၊ စီရင္ခ်က္ေတြ ခ်၊ ျပဳမူတုန္႔ျပန္ႀကပါတယ္။

ကုိယ္က ဒီလုိျဖစ္ရင္ သူလည္း ဒီလုိျဖစ္ရမယ္၊ ကုိယ္က မွန္တယ္ထင္တာကုိ သူ႔ကုိလည္း လုိက္မွန္ေစခ်င္တယ္၊ ကုိယ္လုပ္သလုိမ်ိဳး အျခားသူေတြလည္း လုိက္လုပ္၊ ကုိယ့့္စံႏႈန္းကုိပဲ အျခားသူေတြလည္း လက္ခံ၊ အဲဒီလုိမ်ိဳး ေလာကနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔ႀကား ဆက္ဆံေရးကုိ တည္ေဆာက္ႀကပါတယ္။

ကုိယ္ေျပာေနတဲ့ ကႀကီးဟာ သူ႔ဘက္ကႀကည့္ေတာ့ ယပလက္ျဖစ္ေနတာကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မစဥ္းစားႀကပါဘူး။ သူယုံႀကည္တဲ့ အမွန္တရားကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဘက္က မွားခ်င္လည္း မွားပစ္လုိက္ႀကပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အက်င့္ေတြဟာ အေရထူေနႀကပါေတာ့တယ္။

ပါရာဒုိင္းမ္ေခၚ အေတြးအျမင္ မေျပာင္းလဲသမွ် အမူအက်င့္ေတြ မေျပာင္းလဲဘူးလုိ႔ စတီဗင္ကုိေဗးက ဆုိပါတယ္။ တက္က်မ္းပဲ ဖတ္ဖတ္၊ စိတ္ႀကြေဆးပဲ စားစား၊ တစ္ပတ္အျပီး ခ်မ္းသာနည္းစာအုပ္ပဲ အာဂုံေဆာင္ထားထား၊ တရားအပုဒ္ (၁၈၀)ပဲ နာနာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အက်င့္စရုိက္ေတြကုိ ေျပာင္းလဲေစမွာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။

“လူတစ္ေယာက္က အျခားလူတစ္ေယာက္ကုိ  ျငင္းခုန္ျပီးျဖစ္ျဖစ္၊ ေခ်ာ့ေမာ့ျပီးျဖစ္ျဖစ္ အမူအက်င့္ေတြ ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ လုပ္လုိ႔မရဘူး၊ လူတုိင္းဟာ ေျပာင္းလဲျခင္းတံခါးကုိ အတြင္းထဲက ေသာ့ခတ္ထားႀကတယ္၊ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ အတြင္းက ဖြင့္ေပးမွ ရမယ္”လုိ႔ သူက ကုိးကားေျပာဆုိပါတယ္။

အတြင္းက ဖြင့္ေပးတယ္ဆုိတာ သူကုိယ္တုိင္ရဲ႕ ပါရာဒုိင္းမ္ေျပာင္းလဲျခင္းကုိ ဆုိလုိတာပါပဲ။ ကမၻာႀကီးကုိ နဂုိျမင္တဲ့ အေနအထားကေန တစ္ျခားတစ္နည္းနဲ႔ ျမင္တတ္သြားေစတဲ့ အင္အားႀကီးတဲ့ အေတြးအျမင္ေရြ႕လွ်ားမႈကုိ ဆုိလုိတာပါပဲ။

အထက္က၀တၳဳထဲမွာ ထုိင္ခုံေပၚ ထုိင္လုိက္လာတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကုိ ကုိယ့္စံေပတံေတြ သုံးျပီး “လူဆုိတာ ဒါမ်ိဳး မလုပ္သင့္ဘူး”လုိ႔ ပထမ ေတြးျမင္ေနရာက “သူ႔မွာ ေျခေထာက္ႏွစ္ဖက္လုံး ျပတ္ေနလုိ႔သာ ဒီလုိ လုပ္ေနတာပါလား”လုိ႔ နားလည္လုိက္ျပီး အေတြးအျမင္သစ္တစ္ခု ေရြ႕လွ်ားသြားသလုိပါပဲ။ အေတြးအျမင္သစ္ ေရြ႕လွ်ာမႈရဲ႕ ရလာဒ္က အဖ်က္အေမွာင့္ ေဒါသစိတ္ကေန ႏူးညံ့တဲ့ေမတၱာစိတ္ဆီ အလုိလုိ ကူးေျပာင္းသြားေစတာပါပဲ။

စတီဗင္ကုိေဗးက ပါရာဒုိင္းမ္အေျပာင္းအလဲကုိ အစျပဳတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေမြးယူရမယ့္ အက်င့္ေကာင္းေတြကုိ ေျပာျပပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ေလာကကုိ ေျပာင္းလဲေစခ်င္ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အရင္ေျပာင္းလဲရမယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ကလည္း အေတြးအျမင္ေတြကုိ အရင္ဆုံး ေျပာင္းလဲဖုိ႔ လုိမယ္၊ သူေျပာျပတဲ့ နည္းဥေဒသေတြဟာ “ကြၽန္ုပ္ေကာင္းလွ်င္ သင္မဆုိး” (ငည်ငိန-သကအ) စနစ္ကုိ အေျခခံတယ္လုိ႔ သူက ဆုိပါတယ္။

အေျပာင္းအလဲအတြက္ တံခါးေပါက္ကုိသာ ဖြင့္ထားပါ။ ခင္ဗ်ားဟာ လက္ရွိ ဘယ္အေျခအေနမွာပဲ ရွိေနရွိေန၊ ခင္ဗ်ားမွာ ရွိေနတဲ့အက်င့္ေဟာင္းေတြဟာ ခင္ဗ်ားမဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားအတြက္ ထိေရာက္မႈ၊ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ တစ္ဦးကုိတစ္ဦး ယုံႀကည္မႈေတြေပးမယ့္ လက္ေတြ႔က်က် အက်င့္ေကာင္းေတြ ခင္ဗ်ားလက္ထဲမွာ ရွိေနတယ္လုိ႔ သူက အာမခံထားရဲ႕။

ခ်ားလ္စ္ ဒူးဟစ္ဂ္က လူေတြဟာ အက်င့္ေဟာင္းေတြေနရာမွာ အက်င့္သစ္ေတြ လုပ္ယူလုိ႔ရတယ္လုိ႔ သိပၸံအေထာက္အထားေတြနဲ႔ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ စတီဗင္ကုိေဗးကေတာ့ ဘယ္လုိအက်င့္ေဟာင္းေတြကုိ ထုတ္ျပီး ဘယ္လုိအက်င့္သစ္ေတြကုိ လုပ္ယူရမယ့္အေႀကာင္း ယုတၱိေဗဒနဲ႔ ဖြင့္ဆုိျပေလရဲ႕။

အက်င့္တုိ႔၏ နိဒါန္း

……………………………

အက်င့္ေဟာင္းေတြကုိ ထုတ္ျပီး အက်င့္ေကာင္းေတြ လုပ္ယူဖုိ႔ရာမွာ ခင္ဗ်ားဘက္က ပထမဆုံး လက္ခံထားရမယ့္အခ်က္ တစ္ခ်က္ေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒါက “လူဆုိတာ တိရိစၦာန္ေတြထက္ သာတယ္”ဆုိတဲ့ အခ်က္ပါ။

လူဆုိတာ အေကာင္သာ ေသးေပမယ့္ ကမၻာ့တိရိစၦာန္ႀကီးေတြကုိ လႊမ္းမုိးထားတဲ့  အုပ္စု၊ အသားမဲမဲ ခ်ိဳကားကား အေကာင္ေတြကုိ လယ္ထြန္ခုိင္းတယ္၊ သူထက္ အေကာင္ႀကီးျပီး အစြယ္ရွည္ရွည္၊ ႏွာေမာင္းဖားလ်ား အေကာင္ေတြကုိ သစ္တုံးဆြဲခုိင္းတယ္၊ အဲဒီလုိမွ အျပင္မွာ သုံးမရတဲ့ေကာင္ေတြကုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ရုံထဲထည့္ျပီး အလွႀကည့္ဖုိ႔ ေလွာင္ထားလုိက္ႀကေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီလုိမ်ိဳး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဟာ  တိရိစၦာန္ေတြထက္ သာပါတယ္။

လူေတြ တိရိစၦာန္ေတြထက္ အဆင့္ျမင့္သာလြန္ေနေအာင္လုပ္ထားတာက လူေတြမွာရွိတဲ့ ကုိယ့္အျဖစ္ကုိယ္ ျပန္သိနုိင္မႈစြမ္းရည္ပါတဲ့။

လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ခုခုကုိ ကုိယ္တုိင္လည္း ခံစားတတ္တယ္၊ အဲဒီလုိ ခံစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ကုိယ္ ဘာေတြခံစားေနတာလဲဆုိတဲ့ ကုိယ့္စိတ္အေျခအေနကုိလည္း တစ္ခါ ျပန္သိနုိင္ပါတယ္။

ဆုိပါေတာ့၊ ခင္ဗ်ားက တစ္ခုခုကုိ ေဒါသထြက္ေနတယ္၊ အဲဒီ့အခ်ိန္ ကုိယ္ကုိယ္ကုိ ႏွစ္ကုိယ္ခြဲႀကည့္လုိ႔ ရပါတယ္။ ေဒါသထြက္ေနတဲ့ ခင္ဗ်ားက တစ္ေယာက္၊ အဲဒီလုိေဒါသထြက္ေနတဲ့ခင္ဗ်ားကုိ လွမ္းႀကည့္ေနတဲ့ ေနာက္ထပ္ ခင္ဗ်ားက တစ္ေယာက္။ (ေ၀ဒနာနုပႆနာနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ျဖစ္မလားပါပဲ)။

ေဒါသထြက္ေနတဲ့ခင္ဗ်ားနဲ႔ ေဒါသထြက္ေနတာကုိ သိေနတဲ့ခင္ဗ်ား ႏွစ္ကုိယ္ကြဲ သြားတဲ့အခါ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ ေဒါသထြက္ေနတဲ့ ခင္ဗ်ားကုိ ပိုေဒါသျဖစ္ေအာင္ ေလာင္စာေတြ ထပ္ထည့္လုိ႔ ရတယ္ (သုိ႔မဟုတ္) ေဒါသျငိမ္းရာျငိမ္းေႀကာင္း ေျဖသိမ့္စရာတစ္ခုခု ရွာျပိး နားခ်ခ်င္လည္း ရတယ္။

အဲဒီကေနတစ္ဆင့္ ခင္ဗ်ားမွာ ဆုံးျဖတ္စရာေတြ ထပ္ရွိလာျပန္ပါတယ္။ ေဒါသကုိ အေျခခံျပီး ၀ုိင္းဒုိင္းႀကဲ တစ္ခုခုကုိ လုပ္ပစ္လုိက္မလား (သုိ႔မဟုတ္) ေဒါသျငိမ္းေအာင္ အျမန္လုပ္ျပီး ေဒါသျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ အေႀကာင္းတရားဆီက ေကာင္းရာမြန္ရာ အျမတ္တစ္ခုခု ရွာမလား။

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ႏွစ္ကုိယ္ခြဲျပီး ကုိယ့္စိတ္အေတြးကုိယ္ ျပန္ရႈမွတ္နုိင္တာကုိ “ကုိယ့္အရွိ ကုိယ္သိမႈ” သုိ႔မဟုတ္ “ကုိယ့္အေတြး ကုိယ္ျပန္ေတြးနုိင္မႈ” စြမ္းရည္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီ့စြမ္းရည္ကုိ ကမၻာေပၚမွာ လူသားတစ္မ်ိဳးပဲ ပုိင္ဆုိင္ပါတယ္။ လူဟာ ကုိယ့္မွာမီးေလာင္ေနတယ္ဆုိရင္ မီးေလာင္တာကုိ သိျပီး မီးသတ္ဌာနကုိ အေႀကာင္းႀကားနုိင္တဲ့စြမ္းရည္ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။

တိရိစၦာန္ေတြမွာ အဲဒီ့စြမ္းရည္မ်ိဳး မရွိႀကပါဘူး။ ေဒါသထြက္တာသာ ရွိျပီး ေဒါသထြက္ေနတာကုိ သူတုိ႔ကုိယ္သူတုိ႔ ျပန္သိေနတာမ်ိဳး မရွိဘူး။ သူတုိ႔အတြက္ မီးေလာင္ေနတာဟာ မီးသတ္ဌာနကုိယ္တုိင္ ျဖစ္ျပီး တစ္ျခား သြား အေႀကာင္းႀကားစရာ ဘာဌာနမွ မရွိေတာ့တဲ့ အေျခအေနပါပဲ။

ကုိယ့္အရွိ ကုိယ္သိမႈက လူတစ္ေယာက္ကုိ ဗီဇ၊ ဓာတ္ခံ၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ လက္ရွိစိတ္ခံစားမႈ၊ သေဘာထား၊ အက်င့္စရုိက္စတာေတြနဲ႔ တသီးတျခားစီျဖစ္ေအာင္ ခြဲျခားေပးျပီး အဲဒီ့အရာေတြရဲ႕ ျပဌာန္းမႈေဘာင္ေတြကုိ ေက်ာ္ျပီး ဆင္ျခင္ေတြးေခၚနုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးပါတယ္။

အဲဒီကတစ္ဆင့္ လူဟာ ဗီဇအရွိအတုိင္း ငု႔ံခံ၊ ပတ္၀န္းက်င္ရုိက္ခတ္တုိင္း တုန္႔ျပန္၊ ခံစားမႈလႈံ႔ေဆာ္တဲ့အတုိင္း ေရာင္ျပန္ဟပ္ဆုိတဲ့ အျပဌာန္းခံအေနအထားေတြက လြတ္ေျမာက္ျပီး ကုိယ္က ဖန္တီးျပဳလုပ္သူ၊ အသစ္အဆန္းကုိ တီထြင္တတ္သူ၊ ကမၻာႀကီးရဲ႕ ဆြဲငင္အားကုိ လြန္ျပီး အျခားျဂိဳဟ္ေတြအထိ စူးစမ္းႀကည့္နုိင္တဲ့ လူသား၊ အကန္႔အသတ္မဲ့ လြတ္လပ္သူမ်ားအျဖစ္ အဆင့္ျမင့္သြားခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။

ေတြးေခၚပညာရွင္ ေဒးစ္ကားက “ငါေတြး၏၊ ထုိ႔ေႀကာင့္ ငါ ရွိ၏” လုိ႔ေျပာခဲ့ျပီး အဲဒီအျမင္ကုိ အေျခခံျပီးေတာ့ပဲ ယန္းေပါဆတ္က “ငါသည္ပင္ ငါ၏ လြတ္လပ္မႈ ျဖစ္သည္”လုိ႔ ေျပာဖူးပါတယ္။ ကုိယ့္အရွိကုိ ကုိယ့္အေတြးက တစ္ဆင့္သိနုိင္ျပီး အဲဒီ့ေတြးသိနုိင္ျခင္းက လြတ္လပ္မႈရဲ႕ အစလုိ႔ ဆုိလုိတဲ့ပုံပါပဲ။

တိရိစၦာန္ေတြဆုိတာ ေမွာက္ထားတဲ့ အုိးေတြပါ။ လူကေတာ့ လြတ္လပ္မႈ ပင္ကုိယ္သဘာ၀နဲ႕ ဖြင့္ထားတဲ့ အုိေတြျဖစ္ရဲ႕။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဖြင့္ထားတဲ့အုိးေတြထဲ  ထည့္ဖုိ႔ “ထက္ျမက္သူျဖစ္ေႀကာင္း အက်င့္ေကာင္းေတြ” ကုိ စတီဗင္ကုိေဗးက လမ္းေႀကာင္းေပးထားပါတယ္။

About ေက်ာ္ဘသစ္

Kyaw Ba Thit has written 19 post in this Website..

ဂေတ ဂေတ ပရဂေတ ပရသံဂေတ ေဗာဓိ ဆြာဟ. . .!