ဗမာ႔စစ္တပ္ရဲ ႔ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးအၾကီးအကဲဘ၀က အလြဲသံုးစားမႈနဲ႔ အလုပ္ျပဳတ္ေထာင္က်ခဲ႔တဲ႔ ဗိုလ္ခင္ညြန္႔ဟာ ေထာင္ကထြက္လာျပိီးေတာ႔ သကၤန္း၀တ္ခဲ႔ပါတယ္။ဗမာေတြေထာင္က်ျပီး ေထာင္ကထြက္လာရင္သကၤန္း၀တ္ၾကတာဟာ ထံုးစံတစ္ခုလိုပါပဲ။အကုသုိလ္ေတြစင္သြားေအာင္ဆိုတဲ႔သေဘာထင္ပါရဲ ႔။ဦး၀င္းတင္တို႔လိုလူမ်ိဳးေတြကေတာ႔ ျခြင္းခ်က္ေပါ႔။သူတို႔ကအကုသိုလ္လုပ္ခဲ႔ဖူးသူေတြမဟုတ္ဘူးလို႔ ကိုယ္႔ဘာသာယံုၾကည္စိတ္ခ်လို႔ျဖစ္မွာေပါ႔။ ဗိုလ္ခင္ညြန္႔တို႔ကေတာ႔ ျပည္သူလူအမ်ားသံဃာေတာ္မ်ားပါမက်န္ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ခဲ႔တာဆိုေတာ႔ အကုသိုလ္မရွိဘူးလို႔ ကိုယ္႔ဘာသာယံုၾကည္လို႔လဲမရ၊သူတပါးမသိေအာင္ဖံုးကြယ္ေျပာဆိုလို႔လဲမရဘူးေလ။ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ သကၤန္း၀တ္တယ္ဆိုတာ သူတပါးကိုႏွိပ္စက္တာမွ မဟုတ္ဘဲကလား။သာဓုေတာင္ ခုၾကရမွာေပါ႔။ဒါေပမယ္႔ သူ၀တ္တဲ႔သကၤန္းဟာ မုဆိုးၾကီးေသာႏုတၳဳရ္ေပးလိုက္တဲ႔သကၤန္းမျဖစ္ပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းရေပမယ္။

ခုလို ခဏတျဖဳတ္သကၤန္း၀တ္တာကို ဒုလႅဘရဟန္းလို႔ေခၚေလ႔ရွိတယ္မဟုတ္လား။ဒါေၾကာင္႔ ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းေဆြးေႏြးေရးသားဖူးတာေလးတပိုင္းတစကို သတိရလိုက္မိပါတယ္။ဆရာၾကီးက “လံုႏွမတန္းလန္းနဲ႔၊ဥံဳဖြမန္းျပီး၊ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္တယ္”ဆိုတာမ်ိဳးကို သိပ္ျပီးသေဘာမက်ဘူးခင္ဗ်။ကမၼဌာန္းထိုင္ရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ပုတီးစိတ္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ လံုႏွမတန္းလန္းနဲ႔ဆိုေတာ႔ ေနာက္ဆံငင္စရာေတြျဖစ္မွာေပါ႔ေနာ္။ခုလဲ ဗိုလ္ခင္ညြန္႔ခမ်ာ ခဏဘဲ သကၤန္း၀တ္ရွာတာပါ။ခုပဲလူထြက္ျပီး ေတာ႔ “အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး”ဆိုတာၾကီး လုပ္ဦးမလို႔ ဆိုပါကလား။ထန္းရည္သမားလို အမူးေျပေတာ႔ ထန္းပင္ေမာ႔ၾကည္႔ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနမလားဘဲေနာ္။

ခုလို “အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး”ဆိုတဲ႔စကားမ်ိဳးၾကားရျပန္ေတာ႔ အမ်ားျပည္သူေတြက မ်က္ခံုးလႈပ္ၾက မယ္ထင္မိတယ္ဗ်။ဒီစကားလံုးက သူတို႔တီထြင္ဆန္းသစ္ဖန္တီးခဲ႔တဲ႔ စကားလံုးမဟုတ္လား။သူတို႔အာဏာသိမ္းရတာကိုက “ပါတီႏိုင္ငံေရးသမား”ေတြ ျပသနာရႈပ္ၾကလို႔ ဆိုသလိုလိုဘာလိုလို။ဒါ႔ေၾကာင္႔ ပါတီႏိုင္ငံေရးနဲ႔ဆန္႔က်င္တဲ႔အေနနဲ႔ တီထြင္လိုက္တာေလ။တကယ္ေတာ႔ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာႏိုင္ငံရဲ ႔အေရး။ ႏိုင္ငံထဲမွာေနၾကတဲ႔ႏိုင္ငံသားေတြရဲ ႔အေရးပဲမဟုတ္လား။အမ်ိဳးသားအားလံုးရဲ  ႔အေရးပဲမဟုတ္လား။အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးဆိုျပီး ေျပာစရာမလိုပါဘူး။ဘယ္ပါတီမဆို အမ်ိဳးသားေတြအားလံုးေကာင္းစားဖို႔ အေရးကို ရည္မွန္းခ်က္အျဖစ္ထားၾကရတာပဲေလ။ေနာက္မွ သူတို႔ပါတီရဲ ႔ရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္မႈအနည္းအမ်ားဆိုတာက က႑တစ္ခုေပါ႔။တကယ္ေတာ႔ ပါတီေတြ၊သမဂၢေတြ၊အစည္းအရံုးေတြ စြန္႔စားအားထုတ္ခဲ႔လို႔ လြတ္လပ္ေရးရခဲ႔တာမဟုတ္လား။၀ိုင္အမ္ဘီေအ၊ဂ်ိီစီဘီေအ၊တို႔ဗမာအစည္းအရံုး၊ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ေက်ာင္းသားသမဂ၊ဖဆပလ စတဲ႔စတဲ႔ပါတီအဖြဲ႔အစည္းေတြက “စြန္႔”လို႔ သူတို႔“စား”ခဲ႔ရတာမဟုတ္လား။ဒီအခ်က္ကုိေမ႔ေပ်ာက္ျပီး ပါတီေတြကိုေက်းဇူးကန္းလို႔ျဖစ္မတဲ႔လား။

“ပါတီ”ဆိုတာကို အျပစ္၊အာဃာတေတြထားဖို႔မလိုဘူး။ပါတီဆိုတာ အဂၤလိပ္လိုေျပာတာပဲ။ဗမာလိုကေတာ႔“အဖြဲ႔အစည္း” မဟုတ္လား။ပါဠိလိုေတာ႔“သမဂၢ”ေခၚရမွာေပါ႔။ဗုဒဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ တိုင္ ေဟာခဲ႔ေျပာခဲ႔တာပဲေလ။“သမဂၢါနံကေပါ သုေခါ”တဲ႔။တိုက္ရိုက္အနက္အဓိပၸါယ္ကေတာ႔ “ညီညြတ္ သင္႔ညီညြတ္ထိုက္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ ႔ ညီညီညြတ္ညြတ္စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းဟာ ခ်မ္းသာျခင္း(၀ါ)  ျပည္႔စံုျပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ျခင္းသို႔ေရာက္ေစတဲ႔အက်ိဳးတရား(၀ါ)အက်င္႔ျမတ္ျဖစ္ေပတယ္”တဲ႔။ အတိုခ်ံဳ ႔
ေျပာရရင္ေတာ႔ “အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔အညီအညြတ္လုပ္ေဆာင္ျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္မွာပဲ”လို႔။ေဆာင္ပုဒ္ကေလးလုပ္ရရင္ေတာ႔ “ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္၊ေကာင္းက်ိဳးေဆာင္”လို႔ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။အမ်ားအက်ိဳးကို အမ်ားစုေပါင္းေဆာင္ရြက္ေတာ႔ အင္အားၾကီးျပီးေအာင္ျမင္မႈပိုရလြယ္မယ္။ေအာင္ျမင္မႈအတြက္“သံဃ”အဖြဲ႔အစည္းကို ဖြဲ႔စည္းခဲ႔ပါတယ္။သံဃာေတာ္မ်ားဟာ ဗုဒၶရဲ ႔ဦးေဆာင္မႈနဲ႔အရပ္တကာလွည္႔ျပီး သာသနာျပဳၾကသလို၊အဖြဲ႔ေလးေတြခြဲျပီးေတာ႔လဲ ေနရာေဒသေတြခြဲျပီးခရီးထြက္ၾကပါတယ္။ဒီလိုနဲ႔ ဗုဒၶသာသနာဟာ ျပန္႔ပြားထြန္းကားလာခဲ႔ရပါတယ္။

စစ္တပ္ကလူေတြက ပါတီေတြမွာအယူ၀ါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲေနတာကို မၾကိဳက္ဘူးတဲ႔။ဟုတ္ကဲ႔။သူတို႔စစ္တပ္လိုေတာ႔ “တေသြးတသံတမိန္႔”ဘယ္မွာျဖစ္ပါ႔မလဲ။စစ္တပ္ဆိုတာက လက္နက္တပ္ဆင္ထားတဲ႔ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းအဖြဲ႔အစည္းတခုပဲမဟုတ္လား။သူတို႔လည္းပဲ စာေရးစာခ်ီေတြလို အစိုးရ၀န္ထမ္းအစုတစုပါပဲ။ဒါေပမယ္႔ လက္နက္နဲ႔လုပ္ရတာဆိုေတာ႔ တေယာက္တေပါက္လုပ္လို႔ ဘယ္မွာျဖစ္ပါ႔မလဲ။အမိန္႔အာဏာနဲ႔တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္အုပ္ခ်ဳပ္စုစည္းျပီးမခိုင္းရင္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္အျငင္းပြားျပီးအခ်င္းမ်ားကုန္ၾကတဲ႔အခါ လက္နက္ေတြနဲ႔ဆိုေတာ႔ အင္မတန္အေရးၾကီးတာေပါ႔။ဒါေၾကာင္႔ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြလို တေယာက္တေပါက္ေျပာခြင္႔မရွိႏိုင္ေပဘူး။တျခားအစိုးရ၀န္ထမ္းေတြ၊ရံုးေတြ၊ေက်ာင္းေတြကလည္း သူတို႔လိုလိုက္ျပီး သတိသက္သာ၊ညာညွိ၊ဘယ္ညွိလုပ္လို႔ ဘယ္မွာျဖစ္ပါ႔မလဲ။

ပါတီတို႔၊သမဂၢတို႔၊အစည္းအရံုးတို႔ဆိုတာ စစ္တပ္လိုလက္နက္ကိုင္၀န္ထမ္းအဖြဲ႔အစည္းမဟုတ္ေပဘူး။ႏိုင္ငံေရးအယူအဆတူညီသူေတြကို စုေပါင္းထားတဲ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြပါပဲ။အဖဲြ႔အစည္းအခ်င္းခ်င္းတေယာက္တေပါက္ေျပာၾကဆိုၾကသလို အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာလည္း တေယာက္တမ်ိဳးေျပာၾကတာဟာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီပဲေလ။အယူအဆကြဲလြဲမႈေတြကိုက်ိဳးေၾကာင္းျပျပီး ျငင္းၾကခုန္ၾကရင္း အေကာင္းဆံုးအမ်ားသေဘာတူတဲ႔အယူအဆနဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္တရပ္ေပၚလာေအာင္လုပ္ၾကရတာဟာ သမဂၢေတြရဲ ႔သေဘာသဘာ၀ပဲမဟုတ္ပါလား။သူတုိ႔စစ္တပ္ဟာစစ္တပ္လိုမေနဘဲ အာဏာရူးထလာတဲ႔အခါ တေသြးတသံတမိန္႔ဆုိတာမ်ိဳးမျဖစ္ႏိုင္ေတာ႔ဘဲ စစ္တပ္မပီသတဲ႔အလုပ္ေတြလုပ္ကုန္ၾကေတာ႔တာေပါ႔။အတြင္းေရးမွဴး၂ဗိုလ္ခ်ဳပ္တင္ဦးလုပ္ၾကံခံရတာ၊ဗိုလ္
ခ်ဳပ္ေစာေမာင္ကိုဖယ္ရွားပစ္တာ၊ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ကိုျဖဳတ္ထုတ္ေထာင္သြင္းရွင္းပစ္တာေတြဟာ စစ္တပ္ကစစ္တပ္အလုပ္မလုပ္ဘဲ“အာဏာ”အလုပ္ကို၀င္လုပ္ၾကလို႔ပါပဲ။ဒီအခါမွာ“ပါတီ”အဖြဲ႔အစည္းေတြေၾကာင္႔ပဲတိုင္းျပည္ၾကီး ယေန႔နက္ျဖန္ျပိဳကြဲေတာ႔မွာလိုလို အထိတ္တလန္႔ဟစ္ေၾကြးျပီး ပါတီအစိုးရလက္ကေနစစ္အစိုးရျဖစ္ေအာင္လုပ္လိုက္ခဲ႔လို႔ စစ္တပ္ၾကီးဟာ တပ္မေတာ္ဂုဏ္နဲ႔မတန္ေတာ႔ဘဲ လက္နက္ကိုင္လူဆိုးဂိုဏ္းၾကီးတဂိုဏ္းအျဖစ္ ေလွ်ာက်သြားခဲ႔ရပါတယ္။

စစ္တပ္ကေန အရပ္သားပါတီေတြလက္ကအာဏာကိုသိမ္းယူတာကိုပဲ “အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး”လိုလိုဘာလိုလို သူတို႔ဖာသာကယ္တင္ရွင္လုပ္ခဲ႔တာပါ။တိုင္းျပည္ၾကီးေခ်ာက္ထဲက်ဖို႔“လက္တလံုး”အလိုမွာ စစ္တပ္ကကန္ခ်လိုက္တာကိုနာမည္ေကာင္းေအာင္ဘယ္လိုပဲသူတို႔ဘာသာသူတို႔လိမ္လည္လွည္႔ဖ်ားေပမယ္႔ ျမန္မာျပည္ၾကီးေခ်ာက္ထဲက်သြားျပီဆိုတာက တကယ္႔ရုပ္အေျခအေနပါ။သမိုင္းပါ။ ကမၻာသိ။ျဗဟၼာအထိ အသိပါ။

စစ္တပ္လက္ကိုႏိုင္ငံရဲ ႔အာဏာေရာက္သြားတာဟာ ၁၉၅၈ကစတင္ခဲ႔ပါတယ္။အာဏာသိမ္းလိုက္ျပီလို႔“တရား၀င္”(တရားမ၀င္)လုပ္ခဲ႔တဲ႔၁၉၆၂ကစရင္ ဒီႏွစ္၂၀၁၂အထိဆိုရင္ စစ္တပ္ကအုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ႔တာဟာ ႏွစ္ေပါင္း၅၀ရွိပါျပီ။သမိုင္းသက္တမ္းတြက္ပံုတြက္နည္းနဲ႔ဆိုရင္
ရာစုႏွစ္၀က္ရိွခဲ႔ပါျပီ။ႏွစ္တစ္ရာရဲ ႔တစ္၀က္ေရာက္ခဲ႔ပါျပီ။ဟုတ္ကဲ႔။၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒကို အရပ္သားလက္အာဏာျပန္အပ္တဲ႔ဥပေဒလိုလိုေျပာတာက စစ္တပ္ကေျပာတာပါ။ဒီဥပေဒကလည္း စစ္တပ္ကပဲ ေလထဲမိုးထ၊ဲမုန္တိုင္းထဲမွာ ကမန္းကတန္းေရးဆြဲအတည္ျပဳခဲ႔တာပါ။တကယ္
ေတာ႔ စစ္ယူနီေဖာင္းခၽြတ္ျပီးအရပ္၀တ္စြပ္ခဲ႔ေပမယ္႔ ေသနတ္မခၽြတ္ခဲ႔ပါဘူး။ျပည္သူလူထုကေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ႔ရာႏႈံးျပည္႔အစိုးရအဖြဲ႔လုပ္ခြင္႔မရွိဘဲ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္“တမတ္သား”ပါရပါဦးမယ္။ဒီတမတ္သားကအာဏာကိုေတာ႔ “တက်ပ္သား”
ယူထားမွာပါ။ဒီဥပေဒကအရပ္သားကို အာဏာျပန္အပ္သလိုလိုေျပာထားေပမယ္႔ စစ္ဗိုလ္ေတြဘယ္လိုျပစ္မႈမ်ိဳးကိုပဲစိ္တ္ေဖာက္္လာရင္လဲ အခ်ိန္မေရြးအာဏာသိမ္းခြင္႔ကို အေျခခံဥပေဒနဲ႔ အခိုင္အမာခြင္႔ျပဳထားတာပါ။လူမျပင္၊မူမျပင္၊ဥပေဒျပင္ရံုျပီးတာဘဲ မဟုတ္လား။၂၀၀၈ဥပေဒဟာတကယ္ေတာ႔ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းတာကို တရား၀င္ျဖစ္ေအာင္၊ဥပေဒနဲ႔အညီျဖစ္ေအာင္ ဥပေဒကိုျပင္ဆင္ျပဳစုထားတာပါ။ဒါဟာ စစ္တပ္ကစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြေျပာေျပာေနတဲ႔“အမ်ိဳးသားႏိုင္
ငံေရး”ပါ။ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးရဲ ႔ပန္းတိုင္ဟာ ဘယ္ကိုဆိုက္ေရာက္လာသလဲဆိုတာ ၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒက အစင္းစင္းအကြင္းကြင္းမုန္႔တီဟင္းကဲ႔သို႔ ရွင္းရွင္းၾကီးျပထားတာ မဟုတ္လား။။၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒဟာ ရာစုႏွစ္၀က္ေလာက္အာဏာသိမ္းခဲ႔တာဟာ တရားမ၀င္ဘူးဆိုတာကို ျပည္သူေတြနဲ႔အတူတကမၻာလံုးကေျပာၾကတာကို“ဟုတ္ကဲ႔”လို႕႔၀န္ခံလိုက္ဖို႔ “တရား၀င္”ေအာင္ျပင္လိုက္တာပါ။

အဲသလို“ေသနတ္မခၽြတ္အရပ္၀တ္”ေခတ္ၾကီးထဲမွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကိုခင္ညြန္႔ကအမူးေျပသြားျပီးထန္းပင္ကိုေမာ႔ၾကည္႔ေနျပန္ပါျပီ။“ကၽြႏု္ပ္တို႔မ်က္ခံုးလႈပ္မိပါ၏”လို႔ ဂႏၱ၀င္ေလနဲ႔ပဲေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ရာစုႏွစ္၀က္ေလာက္ျပည္သူလူထုတရပ္လံုး၊ရဟန္းရွင္လူအားလံုး၊ ကမၻာ႔ သမိုင္းမွာအဆိုး၀ါးဆံုးဖိႏွိပ္၊ဖမ္းဆီး၊ေထာင္သြင္း၊ညွင္းပန္းသတ္ျဖတ္လာခဲ႔တဲ႔သမိုင္းျဖစ္စဥ္ၾကီးတရပ္လံုးမွာ အဆိုး၀ါးဆံုးအာဏာျပခဲ႔တာက ကိုခင္ညြန္႔ပါ။ေမာက္မာရိုင္းစိုင္းရက္စက္ခဲ႔တာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ပါ။သူမ်ားခိုင္းလို႔လုပ္ရတာပါလို႔ေျပာခ်င္လဲေျပာပါေလ။အရပ္ထဲကေျပာေနက်အတိုင္းေျပာရရင္“ဟိုဒင္းစားခိုင္းေတာ႔ စားမွာလား”လို႔ ခပ္ရိုင္းရိုင္းပဲေမးလိုက္ရံုသာ။

အဲဒီ႔ေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ေျပာခ်င္တာက“အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး”လို႔ ကိုခင္ညြန္႔တို႔ထြင္ခဲ႔တဲ႔(ျမင္းျခံသားေလသံနဲ႔ေျပာရရင္ ကုိခင္ညြန္႔တို႔“ထြန္”ခဲ႔တဲ႔)စကားလံုးဟာ “ပါတီ”ဆန္႕က်င္ေရး၊“၊သမဂၢ”ဆန္႕က်င္ေရး၊အရပ္သားအစိုးရဆန္႔က်င္ေရး၊
ျပည္သူဆန္႕က်င္ေရးသာျဖစ္ပါေၾကာင္းကိုခင္ညြန္႔လုပ္တတ္တဲ႔၊လုပ္ခဲ႔တဲ႔ႏိုင္ငံေရးကလည္း ျပည္သူဆန္႔က်င္ေရးသာျဖစ္လို႔ ေနာက္ထပ္ဘာႏိုင္ငံေရးမွ ကိုခင္ညြန္႔မလုပ္သင္႔ဘဲ“ေတေတဂနိပ္”နဲ႔ သေျပရိပ္မွာ နားနားေနေနေခြေခြသာအိပ္ျပီးေနသင္႔ပါေၾကာင္း
အၾကံေပးလိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ား။
က်ေနာ္ေမာင္စြမ္းရည္ပါ။♦

ေမာင္စြမ္းရည္
၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ၈ရက္၊နံနက္၁:၃၀နာရီ
နယူးေယာက္။

မွတ္ခ်က္.   ။ Oct-Nov 2012 | Vol. 5/Issue 7 | မႏၱေလးဂဇက္တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖၚျပျပီးျဖစ္သည္။

kai

About kai

Kai has written 925 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.