ေဆာင္း …… ခို ………. ငွက္

ေဆာင္းသည္ ေန႔တာတို၍ ညတာရွည္၏။ ေဆာင္းရက္ မနက္မ်ားသည္ က်ေနာ့္အဖို႔ အထီးက်န္ဆန္ေစသည္။ ထို႔အတူ ေဆာင္းရက္ ညမ်ားသည္လဲ ေျပာင္းလဲမႈ တစုံတရာအျဖစ္ အေထြအထူး မေပၚလာခဲ့ေပ။ လူတိုင္းတြင္ ေန႔စဥ္ ဘ၀မ်ား ရွိေနသည္။ မြမ္းက်ပ္မႈ၊ ေတြေ၀မႈ၊ ဖိစီးမႈ အစသျဖင့္ ” မႈ ” ေပါင္းမ်ားစြာအလယ္ က်င္လည္ျဖတ္သန္းရင္း ထိုေန႔စဥ္ ဆိုေသာ အရာမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ေနရသည္။ ထိုကာလမ်ားတြင္  က်ေနာ့္အဖို႔ ေဆာင္းရက္မ်ားသည္ ပို၍ပင္ပန္း ခက္ခဲေနေစပါသည္။

ေဆာင္းခိုငွက္ တေကာင္၏ နံနက္ခင္းသည္ တက္ႂကြလန္းဆမ္းမႈ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ္ျငား ရုန္းကန္မႈမ်ားအား အခ်ိန္တိုတြင္း ျဖတ္သန္းရသျဖင့္ ပို၍ပင္ပန္းေစပါသည္။ က်ေနာ္သည္ ေဆာင္းခိုငွက္ တစ္ေကာင္ကဲ့သို႔ မိုင္ေထာင္ခ်ီ ပ်ံသန္းခဲ့ရယုံသာမက နံနက္ခင္း၏ အားအင္ အနည္းငယ္ျဖင့္ ဘ၀ကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ပင္ပန္းစြာ ျဖတ္သန္းေနရသူပင္ ျဖစ္သည္။

ေဆာင္းခိုငွက္တို႔ မည္သည္ အခ်ိန္တန္ေသာ္ မိုင္ေထာင္ခ်ီေသာ ေနရင္းအရပ္သို႔ ျပန္ၾကရေပလိမ့္အုံးမည္။

ဤတြင္ ကၽြႏု္ပ္၏ အတည္ေရးေသာစာ ၿပီး၏ …။

ေဆာင္း …… ခို ………. ငွက္

လြတ္လပ္ျခင္းတရားကို လက္ကိုင္ျမတ္ႏိူး၍ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရေနၾကေသာ အႏွီငွက္ဟူေသာ သတၱ၀ါတို႕သည္ ေဆာင္းဟူေသာ အခ်ိန္အခြင့္ကာလအရာအား အေၾကာင္းျပဳ၍ မိုင္ေထာင္ခ်ီဟူသည့္ ေ၀းကြာျခင္း အရပ္တို႔ေပၚ၌ အေျခအေန အေၾကာင္းအရင္းမ်ားေၾကာင့္ သြားေရာက္ေနထိုင္ျခင္းအေပၚ ယင္းတို႔၏ ပ်ံသန္းႏိူင္ျခင္း လုံ႕လအေပၚ မ်ားစြာ ထင္ႀကီးမွတ္စြဲကုန္၍ ေနရင္းအရပ္ေပၚ မတည္မွီလိုျခင္းထက္ ပို၍ မ်ားစြာေသာ မေကာင္းေျပာျခင္းျဖင့္ ျပဳစိမ့္ေသာငွာ ေကာင္းက်ိဳးမျပဳ အစုစု မတည္ေသာ အက်ိဳးေၾကာင္း အခ်က္အလက္တို႔ျဖင့္ မိုက္မဲစြာ ေ၀ဖန္ျခင္း အမႈကို အစဥ္တစိုက္ ျပဳမူၾကကုန္၏ …။

မင္းႀကီးမဟာအံရာဇာ၏ ” ေဟမာန္န ငွက္တို႔၏ အပ်က္စဥ္ အျမင္လြဲအလကၤာ”မွ ေကာက္ႏွတ္ေဖာ္ျပသည္။

ငွက္ေတာ့ ငွက္ပဲ ဒါေပမဲ႔ ... ျပန္မလာတဲ့ အၿပီးေဆာင္းခိုငွက္

ငွက္ေတာ့ ငွက္ပဲ ဒါေပမဲ႔ … ျပန္မလာတဲ့ အၿပီးေဆာင္းခိုငွက္

ေဆာင္းခိုငွက္ ….

က်ႏုပ္လည္း ေဆာင္းခိုငွက္ တေကာင္ေပတည္း …. က်ႏုပ္သည္ မပ်ံႏိူင္ေတာ့ေသာ္ျငား အသံေကာင္းေပး၍ တြန္တတ္၏။ တိုက္ေပးက အေသခံ ခြတ္၏။ အေျခအေနမလွကား ျပန္ေျပး၏။ အေကာင္ငယ္ကား လည္ဆံေထာင္၍ ဖိန္႔ဖိန္႔လုပ္၏။ က်ႏုပ္ကား ေရွ႕တည့္တည့္ကို မျမင္ရ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ရန္ကား လြန္စြာေသးသိမ္သည္ထင္၏။ က်ႏုပ္၏ နည္းစနစ္ကား မိမိဘက္ရက္၍ ဆတ္ခနဲေကာက္စား၏။ က်ႏုပ္၏ အမွတ္သညာသည္ကား လည္ဇလုပ္ႏွင့္ မဆံ့မ်ားျပား၏။ က်ႏွပ္ကား အရည္အခ်င္းရွိ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္တို႔ အေပၚ ဗိုလ္မထား အကန္႔အသတ္မဲ့ မေကာင္းေသာဇြဲျဖင့္ ေအာင္ႏိူင္မႈကို ရလို၏ ……………………….

အေတြးအေခၚ

အေတြးအေခၚဆိုတာ တစ္ဘ၀စာ တတ္ေျမာက္၊ သင္ၾကား၊ သိျမင္ ခဲ့တဲ႔ အရာေတြကို ေလးနက္စြာ ဆင္ျခင္ေနရင္း တဒဂၤ အခ်ိန္အတြင္းမွာ အလင္းေရာင္ျခည္တခုအသြင္နဲ႔ သင္ရလိုက္တဲ႔ အရာပါ။ ထိုအေတြးအေခၚေတြကို သင္ျပန္လည္ ေ၀မွ်ျဖန္႔ေ၀ခ်ိန္မွာေတာ့ ၀ိ၀ါဒကင္းၿပီး အဇတၱေတြ မပါ၀င္ေအာင္ သင္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေနေနရလိ္မ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အျခားလူေတြ ရလိုက္တာက သင့္ရဲ႕ အစစ္အမွန္ အရာမဟုတ္ဘဲ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြစြာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားတဲ့ အစစ္အမွန္ မဟုတ္ေသာ အစစ္အမွန္ေတြဘဲ ..။

ကားလ္မတ္ ဂ်ာမန္ ဒႆနပညာရွင္ ( ၁၈၁၈ – ၁၈၈၃ )

အေတြးအေခၚ

အေတြးအေခၚ

ၾကမ္းပိုးႏွင့္ ျခင္

ၾကမ္းပိုးမ်ား သင့္ေသြးကို စုပ္သည္မွန္ေသာ္လည္း သူတို႔သည္ စကားတလုံးမွ် မဆိုဘဲ သင့္ကို ကိုက္ၾကသည္။ ယင္းသို႔ ျပဳျခင္းသည္ ေျဖာင့္မတ္၍ ပြင့္လင္းသည္။ ျခင္တို႔၏ လူ႔အသားကို ေဖာက္ထြင္းနည္းသည္ အေတာ္ပင္ က်နေသခ်ာပါ၏။ သို႕ေသာ္ မကိုက္ခင္ မိန္႔ခြန္းရွည္ႀကီးသည္ အကိုက္ခံရသူတို႔ အဖို႔ စိတ္ဆိုးစရာျဖစ္သည္။ သူတို႕က ..သူတို႔သည္ လူ႔ေသြးကို ေသာက္သုံးျခင္းမွာ မွန္ကန္ေသာ အမႈျဖစ္သည္ဟူ၍ အေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံး ေဖာ္ထုတ္ရွင္းျပေနသည္ ဆိုပါမူ ထိုသို႔ျပဳမူျခင္းသည္လွ်င္ ပို၍စိတ္တုိဖြယ္ျဖစ္သည္။

လူဆြန္း ( တရုတ္စာေရးဆရာႀကီး)

စိတ္၏တည္ၿငိမ္ျခင္း

စိတ္၏တည္ၿငိမ္ျခင္းသည္ ဉာဏ္ပညာ၏ လွပေသာ ေက်ာက္မ်က္ရတနာတို႔တြင္ တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလုံးတို႔ကို ကာလရွည္ၾကာစြာ သည္းခံ၍ ထိန္းသိမ္းရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမွရေသာ ရလဒ္ျဖစ္၏ ယင္းရွိေနျခင္းသည္ အေတြးအေခၚ ေပၚထြန္းလာမႈႏွင့္ လုပ္ေဆာင္မႈတို႔၏ နိယာမတရားကို သာမန္အားျဖင့္သိေသာ အသိထက္ ပိုေသာအျဖစ္၊ ရင့္က်က္ေသာ အေတြ႔အႀကံဳတို႔ကို ၫႊန္းေဖာ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ဂ်ိန္းမ္စ္ အဲလ္လင္န္

စိတ္၏ တည္ၿငိမ္ျခင္း

စိတ္၏ တည္ၿငိမ္ျခင္း

 စာေပ၌ တည္ၾကည္မွန္ကန္ျခင္း

စာေပ၌ တည္ၾကည္မွန္ကန္စြာ ေရးသားေဖာ္ထုတ္ျခင္းသည္ အဓိကအားျဖင့္ စြမ္းရည္ရွိမႈ၌ တည္ရွိသည္။ မွန္ကန္သဘာ၀က်ျခင္းသည္ ႀကီးမားေသာ စာေပစြမ္းရည္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကၽႊႏု္ပ္တို႔ ၾကားနာသိရွိရေသာ စာမ်ားသည္ ရိုးစင္းၾကသည္တို႔က ရိုးစင္း၍ ဟိတ္ဟန္ေလသံျပင္းသည္တို႔ကလည္း ျပင္းထန္က်သည့္ အေလ်ာက္ မထိေရာက္ၾကေခ်။

အသိႏွင့္ပညာ

သိတတ္ျခင္းက သူမ်ားစြာ တတ္ကၽြမ္းေလၿပီဟူ၍ ဂုဏ္ယူေမာက္ႂကြား၏။ ပညာကမူ သူထိုထက္ပို၍ မသိသည့္အတြက္ ႏွိမ့္ခ်ေနေပသည္။

၀ီလွ်ံကူးပါး

“ေတာင္းပန္ပါတယ္၊ အေျပာင္းအလဲ မရွိဘဲ ဇြတ္စြဲ မေနပါနဲ႔ … ” ဒီလိုထင္ေသာသူ …….

သူ႔မွာသာ မွန္ေသာ ေၾကာင္းက်ိဳးတင္ျပႏိူင္စြမ္း ရွိသည္ဟု အခိုင္အခံ႔ ဆိုသူ ……..

သူသာလွ်င္ ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ေသာ စြမ္းရည္ ရွိသည္ဟု ထင္ေနသူ …………….

ထိုသူမ်ိဳးကို သင္တကယ္တမ္း သိပါမူ ….

သူ႔၌ အႏွစ္ကင္း၍ ဗလာက်င္းေနေၾကာင္း သိျမင္လာေပမည္။

Dog has Many Friends ,

The reason dog has so many friends is that he wags his tail instead of his tongue …….

:harr:  :hee:  :kwi:

About စိန္ၾကက္ဆင္

has written 67 post in this Website..

သေဗၺ ထပ္တရာ ပဲပလာတာ ေမ ေဟာတု ဗိုက္တင္း