ျပီးခဲ့တဲ့ဧျပီလက ဦးေက်ာက္ ရန္ကုန္ကို ခြင့္ျပန္ပါတယ္ဗ်ာ။ ေလဆိပ္ထဲက ထြက္လိုက္တာနဲ႕ လူ႕ကို ေခြၽးျပိဳက္ျပိဳက္က်၊ သစ္ပင္ၾကီးေတြက မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ပူလိုက္တဲ့ရာသီဥတု၊ အရွင္လတ္လတ္ မီးဖိုထဲ ေရာက္ေနသလိုပါပဲ။ ဒီၾကားထဲ လွ်ပ္စစ္မီးက မမွန္ျပန္၊ အိမ္ကေလေအးေပးစက္ အေဟာင္းေတြက ပ်က္ဆိုေတာ့ မိခင္ၾကီးနဲ႕ တူမေလး ႏွစ္ေယာက္လည္း အိမ္ေရွ႕ခန္းမွာ ညဘက္ဖ်ာခင္း၊ ျခင္ေထာင္ ေထာင္ျပီး အိပ္စက္ရပါတယ္။ ပူအိုက္တဲ့ဒဏ္ကို နည္းနည္းမွ မခံစားႏိုင္တဲ့ ဦးေက်ာက္လည္း သူတို႕ၾကားထဲ ဝင္အိပ္လိုက္မိတာ ညလယ္ေလာက္ ေရာက္ေတာ့ ၾကယ္ေတြလေတြ ၿမင္သြားပါတယ္။

 

တူမႏွစ္ေယာက္က တစ္ေနကုန္ ေမ်ာက္ရွုံးေအာင္ ေဆာ့ထားၾကတာဆိုေတာ့ ညေရာက္ရင္ ခေလးပီပီ အအိပ္ဆိုးဆိုးနဲ႕ လွိမ့္ကန္ၾကပါေလေရာ။ မနက္ေရာက္ေတာ့ မ်က္တြင္းေဟာက္ပက္နဲ႕ ဦးေက်ာက္လည္း ႏွစ္ေကာင္သားဝိုင္းဗ်င္းထားတဲ့ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြကို ေဆးလိမ္းရင္း၊ ဒီပံုစံနဲ႕ဆက္သြား လို႕ကေတာ့့ ရန္ကုန္က မျပန္ခင္ နံက်ိဳးရင္က်ိဳး၊ မက်ိဳးရင္ သင္းတို႕ညီအစ္မ ဖေနာင့္စာ မေတာ္ရာကို ကန္မိလို႕ အိမ္ေထာင္မက်ဘဲ အမ်ိဳးကန္းျပီး “ကုန္းကုန္း” ျဖစ္မယ့္ေဘးကို ေတြးျမင္လာပါတယ္။
အင္း……. မျဖစ္ေခ်။၊ ေလေအးေပးစက္ အသစ္ေတာ့ ေရာက္တုန္းေရာက္ခိုက္ ဝယ္လဲေပးခဲ့ဦးမွ။

 

ေရခ်ိဳး အဝတ္လဲျပီး ထုံးစံအတိုင္း ဦးေက်ာက္ရဲ႕ ေက်ာင္းေနဖက္ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ငျပားနဲ႕ ေမာင္တင့္ ကို လွမ္းအကူအညီေတာင္းရတာေပါ့ဗ်ာ။ သည္ႏွစ္ေကာင္ကလည္း အျပင္ထြက္ဖို႕ လမ္းရွာေနတာဆိုေတာ့ မေႏွးအျမန္ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ခ်ီတက္ၾကတာေတာ့ ေက်ာင္းေနဖက္ “မိစံ” ရဲ့ ဆိုင္ကိုပါ။ မိစံကလည္း ဦးေက်ာက္တို႕သံုးေယာက္ကိုျမင္တာနဲ႕ သူ႕ဝသီအတိုင္း ပီယဝါစာ ခ်စ္ဖြယ္ေသာစကားနဲ႕ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ပါတယ္။

“ဟဲ့…. ေသခ်င္းဆိုးသံုးေကာင္၊ ဘယ္အရပ္ကေန ငါ့ကိုဒုကၡေပးဖို႕လွည့္လာၾကတာလဲ”

ေလေအးေပးစက္ လာဝယ္တဲ့အေၾကာင္း လိုရင္းကို တိုတိုရွင္းေျပာေတာ့၊ မ်က္ႏွာေငြလဝင္းဝင္းပနဲ႕ ပစည္းမွန္၊ ေစ်းတန္ရပါမည့္အေၾကာင္း၊ သူ႕ကိုယ္ပိုင္စက္႐ံုကဘဲထုတ္သလို ရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္ ေျပာတာေပါ့ဗ်ာ။ ေငြရွင္း၊ တပ္ဆင္ဖို႕ကိစၥစီစဥ္ျပီးေတာ့၊ ထုံးစံအတိုင္း ငျပား က
“မိစံ… ေဟာသည္က နင့္လင္သံုးေယာက္ နင့္လက္ရာေလး လြမ္းလြန္းလို႕ ထမင္းသုပ္သံုးပြဲ ပုစြန္ေျခာက္မ်ားမ်ား၊ ၾကက္ဥေၾကာ္ ႏွစ္ခ်ပ္စီ အုပ္ခဲ့”
“ကာလနာေတြ….. ကြင္းဆင္းတုံးက ငါ့ကို ညာညာခိုင္းျပီး ေက်ာင္းျပီးလို႕ မိန္းမယူေတာ့ ႐ုပ္ဆိုးမေတြကို ယူယူသြားၾကတယ္။ အတန္းထဲမွာ အထီး ရာေက်ာ္ရွိတာ ဘယ္ေသနာကမွ ငါ့လာ ခလုတ္မတိုက္ၾကဘူး”
“မိစံရယ္…… ငါတစ္ေယာက္လုံးရွိရက္နဲ႕ ဒီစကား မေျပာပါနဲ႕”
“ေအာင္မေလးေတာ္…. နင့္ကို သရဲသဘက္ထက္ ေၾကာက္ပါရဲ႕။ ငါ့စာရင္းထဲ နင္မပါ”
“သမီးေရ….တို႕ေျခာက္မေလးေတြ ေအ ကိုက္တယ္ဆိုတာ ဒီ မသာလို အမ်ိဳးယုတ္ေတြေၾကာင့္။ လာၾကည့္ထား…. မစားေကာင္းတဲ့ အသီးကို”
မိစံလည္း သူ႕အေျခာက္မ တပည့္ေလးကို လွမ္းေျပာအျပီး ဦးေက်ာက္တို႕ သံုးေယာက္လည္း ရယ္လိုက္ရတာ မ်က္ရည္ေတာင္ ထြက္တယ္။

 

ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ မိစံဟာ ဘူမိေက်ာင္းေတာ္သားဘဝထဲက “ငါက ေမြးကတည္းကေျခာက္၊ ေသြးထဲကေျခာက္လာတဲ့ အေျခာက္မဟဲ့” လို႕ဆိုေလတဲ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အေျခာက္ပါ။ ေယာက်္ားေလးမ်ားတဲ့ ေမာင္ေက်ာက္တို႕အတန္းေရွ႕ကို တစ္ျခားေမဂ်ာက “ဂ်ီပုန္းေလးေတြ” ရစ္သီရစ္သီလာလုပ္ရင္ မိစံ အလြန္ စိတ္ဆိုးပါတယ္။

“နင္တို႕ေတြ အားၾကီး ေၾကာင္ေတာင္ႏိႈက္ခ်င္တယ္။ အေျခာက္မခ်င္း နယ္မေက်ာ္နဲ႕ေအ”
“ဟဲ့….. သမုဒၵရာေရ ဘယ္သူေသာက္ေသာက္၊ နင့္အတန္းက ေကာင္ေတြက တပ္ရင္း တစ္ရင္းစာေလာက္ရွိတာ”
“ေကာင္မ စကားကိုဆင္ၿခင္ေၿပာ၊ အကုန္ ငါ့လင္ခ်ည္းပဲ”

 

အႏွီလို ေျခာက္ရွာေပမယ့္ “အလုပ္ၾကမ္းနဲ႕ ေထာင္ဒဏ္တစ္လ” လို႕ကင္ပြန္းတပ္ရတဲ့ မလိုက္မေနရ “ကြင္းဆင္းရျပီ” ဆိုရင္ ေမာင္ေက်ာက္တို႕ ဆန္အိတ္ထမ္း၊ ေက်ာက္ခြဲ၊ ခဲအိတ္ထမ္းရင္၊ သူလဲသူ႕တာဝန္ ေက်သူပါ။ “ကြင္းဆင္းရတယ္” ဆိုတာ ျပန္ေျပာတိုင္း လြမ္းလွေပမယ့္ အဲသည့္အခ်ိန္တုန္းက ေသခ်င္ေအာင္ ပင္ပန္းပါတယ္။ ဒုတိယႏွစ္မွာ ေခ်ာက္နဲ႕ပုပၸါး ဆင္းရတာဆိုေတာ့၊ ပူျပင္းတဲ့အညာေႏြေအာက္မွာ တည္းခိုရာ ေခ်ာက္ ဂ်ီတီအိုင္ ကေန  ဧရာဝတီျမစ္အထိ၊ ျပီးေတာ့ “မိုလာ” “ေဂြးခ်ိဳ” ဆိုတဲ့ ရြာေတြအထိ “ငလ်င္ ျပတ္ေရြ႕ေတြ” ကို ေလ့လာရသလို၊ ျမင္းျခံသြားတဲ့ လမ္းေပၚက ပုပၸါး အ.ထ.က မွာတည္းျပီး ေတာင္မၾကီးေပၚက တာဝါတိုင္ရွိတဲ့ ”မွန္ျပေတာင္” အထိတက္၊ “ခ်ိဳင္းရြာ”တို႕၊ “ငွက္ေပ်ာေတာ”တို႕အထိ ျဖတ္ဆင္းျပီး “မီးေတာင္ျဖစ္စဥ္” ေတြကို ေလ့လာရတာပါ။

 

လူတိုင္း ပင္ပန္းလွေပမယ့္ အလြန္ညည္းတတ္သူက အျမဲျပဳံးေနတဲ့ ဇာတ္႐ူး “ေပၚထူး” ပါ။ “ျပဳံး” တယ္ဆိုတာထက္ ပါးစပ္ပိတ္မရေအာင္ “ေခါ” သူမို႕ “စိန္ေပါက္တူး” အမည္တြင္ပါတယ္။ သူကလည္း ေခသူမဟုတ္၊ အဲသည့္ေခတ္က “ဆို၊က၊ေရး၊တီး” ျပိဳင္ပြဲမွာ အက ဆုရသူပါ။ သည္ေကာင့္ကိုေတာ့ ေမာင္ေက်ာက္တို႕ အတန္းေဖာ္မ်ားက ေသာက္ျမင္လည္းကပ္၊ ရယ္စရာ သတၱဝါလို႕လည္း သေဘာထားပါတယ္။ ဘယ့္ႏွယ့္ဗ်ာ..ကြင္းဆင္းတာ ဇာတ္စာရြတ္၊ ပင္ပန္းရင္ ဇာတ္ထဲက ငိုခ်င္းေလးနဲ႕၊ ခဲထုပ္ထမ္းပါ ဆိုမွ ဇာတ္ကေနတယ္မ်ား မွတ္သလားမသိ။ ဟန္မူႏြဲ႕ႏြဲ႕ေလးနဲ႕ခင္ဗ်။

 

ထားပါေလ၊ မိစံအေၾကာင္း ၿပန္ဆက္ရရင္ သူက ေမာင္ေက်ာက္တို႕စခန္းမွာေတာ့ “စတားပါ” ။ သူ႕ဝသီအတိုင္း ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္နဲ႕ ေျပာတတ္ေပမယ့္ ထမင္းစားလို႕မေကာင္းရင္ လက္ဖက္သုပ္ခိုင္း၊ ထမင္းသုပ္ခိုင္း၊ ေညာင္းရင္ ဇက္ေၾကာဆြဲခိုင္း လို႕ရတယ္ဆိုေတာ့၊ လူတကာပါးစပ္ဖ်ားမွာ “မိစံ မွ မိစံ” ပါပဲ။ ေနာက္ျပီး ဆရာေတြလစ္ျပီဆို မိစံရဲ့ အဆိုအက ေဖ်ာ္ေၿဖေရးကလည္း ခန္းလုံးျပည့္ပရိသတ္နဲ႕ပါ။ ဒါေပမည့္ တစ္ေန႕သား၊ “စိန္ေပါက္တူး” က သူလဲေဖ်ာ္ေၿဖပါရေစ ဆိုေတာ့ မိစံနဲ႕ ရန္ျဖစ္မည့္အေရး ၾကိဳျမင္တာမို႕ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ အခ်က္ျပ ခြင့္ျပဳလိုက္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲသည္မွာ တြံေတးသိန္းတန္သီခ်င္းကိုအသံျပဲနဲ႕ဟစ္ေတာ့၊ ေစာေစာက “ကိုကို ေယာက်္ား မဟုတ္ဘူး” ဆိုျပီး “နန္႕” ထားတဲ့ မိစံ၊ ဖီးငုပ္တယ္ဆိုျပီး တင္းပါတယ္။

 

ခြၽန္တြန္း ငျပား ၾကားကဝင္ျပီး၊ ႏွစ္ပါးသြားေလး ေတာင္းဆိုေတာ့၊ ဇာတ္႐ူး “စိန္ေပါက္တူး” က ေပ်ာ္လွေပမယ့္
“မိစံ” က ငျပားကို မ်က္ေစာင္းတခဲခဲပါ။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားသေဘာကို မလြန္ဆန္ႏိုင္လို႕ သေဘာတူလိုက္ရပါတယ္။ စထဲကယဥ္သကို

“ခ်စ္ႏွမေလး မိစံေရ၊ ေဟာသည္က ႏိုင္ငံေက်ာ္ ေရႊတံဆိပ္ရ အစ္ကိုေပၚနဲ႕အတူ သစၥာျမိဳင္ထ ႏွစ္ပါးသြားေလးနဲ႕ ခ်စ္စခန္း ဖြင့္လိုက္ၾကရေအာင္လားကြယ္”
“ေသာက္ေခါ တိုတိုေျပာ၊ တံေတြးစင္တယ္”
“လာပါဟဲ့၊ နရီ၊စည္းဝါး၊ဇာတ္စကားဆိုတာ မေက်ာ္ေကာင္းပါဘူး” ။ ဒီလိုနဲ႕ ႏွစ္ပါးသြားစလို႕ သံုးမိနစ္မွ မျပည့္ေသး
“ေတာ္ျပီ ေသာက္ေခါ၊ မကေတာ့ဘူး။ နင္ သိပ္အသားယူလြန္းတယ္”
“ဟ၊ဲ့ ဒါ အႏုပညာဟဲ့”
“ဘာ အႏုပညာလဲ။ လူကိုလည္း ဟိုကိုင္ဒီကိုင္၊ နင့္ သြားေခါၾကီးက ငါ့နဖူးနား ေဝ့ေနတာ ေခါင္းေပါက္မွာစိုးလို႕ ပတ္ေရွာင္ေနရတယ္။ ေပါက္ေခါ မွန္မွန္ေျပာ။ နင္ဇာတ္ကရင္ ႏႈတ္ခမ္းနီကို သြားမွာ ဆိုးတာ မဟုတ္လား။ နင္ ဆုရတာ ”ဟာႏုမာန္ ဇာတ္” ပဲျဖစ္မယ္။ သံပုရာသီး ကိုက္ျပီး ဘီလူးဇာတ္သာက၊ နင္ေအာင္ျမင္မွာ ေသခ်ာတယ္။ “
“သယ္….အမိုက္မ ေသာက္ေၿခာက္၊ လူကိုမ်ား ေစာ္ေစာ္ကားကား၊ နားပန္နားရင္း နာနာဗ်င္းလိုက္ရ”
“ေသာက္ေခါ…သတိၱရွိရင္ ငါ့အသားထိၾကည့္ပါလား။ သြား သံုးဆယ့္ႏွစ္ေခ်ာင္းလုံး ေတာင္ျပဳန္းကို အလည္ထြက္သြားလို႕ နင့္အေမ ထမင္းဝါးခြံ႕ေနရဦးမယ္”

 

မိစံကလည္း ကက္ကက္လန္၊ စိန္ေပါက္တူးကလဲ ဇာတ္ဟန္ေလးနဲ႕ ရြယ္သာရြယ္ မထိရဲ။ ေမာင္ေက်ာက္တို႕ကလည္း အုံးအုံးထ ရယ္လိုက္ၾကတာ ဆရာေတြေရာက္လာျပီး ဆူပူၾကိမ္းေမာင္း လူစုခြဲမွ ပြဲျပီးပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

ဦးေက်ာက္ခဲ

About ဦးေက်ာက္ခဲ

ဦး ေက်ာက္ခဲ has written 55 post in this Website..