သစ္စိမ္းခ်ဳိး ခ်ဳိးျခင္းဆုိသည္ကိုေတာ့ ကိုရင္စိုင္းေကာင္းေကာင္းသိပါသည္။ ငယ္စဥ္က ထင္းခုတ္သမား ျဖစ္ခဲ့ဖူးေလသည္မို႔ ထိုစကားကိုနားလည္ရန္ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခဲ့ဖူးပါ၏။ ေတာထဲတြင္ ထင္းခုတ္ရန္သြားေသာအခါ အစိမ္းသက္သက္အပင္မ်ားကို ကိုယ္ပုိင္လက္ျဖင့္ ခ်ဳိးဖဲ့ၾကည့္ေသာအခါ တစ္၀က္ခန္႕သာ က်ဳိးၿပီး က်န္တစ္၀က္မွာ တန္းလန္းႀကီးရွိေနၿပီး က်န္တစ္၀က္မွာေတာ့ ဘယ္လိုပင္ ႏွဲ႔ခ်ဳိးခ်ဳိး မက်ဳိးႏိုင္ေတာ့ေပ။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဓါးမျဖင့္ ခုတ္ပိုင္းျဖတ္လိုက္ပါမွ သံေယာဇဥ္တြယ္တာျခင္းမ်ားကင္းၿပီး ထင္းအျဖစ္သို႔ေရာက္ရရွာေလ၏။ ကိုရင္စိုင္း ထင္းခုတ္သမားဘ၀တြင္မေတာ့ သစ္စိမ္းခ်ဳိး ခ်ဳိးရျခင္းကို လြန္စြာ ႏွစ္သက္လွေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဓါးျဖင့္ တစ္ခ်က္တည္းခုတ္ရံုျဖင့္ ကိစၥၿပီးျပတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။

သို႔ဆိုလ်င္ ထိုစကားႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္ သစ္ေျခာက္ခ်ဳိး ခ်ဳိးသည္ဟုဆိုၾကသည္ကို ၾကားဖူးၾကပါသေလာ? ဟုတ္ကဲ့… ကၽြန္ေတာ္မထင္ပါ၊ မၾကားဖူးၾကရံုမွ်မက လက္ေတြ႕သိရွိသူပင္ နည္းၾကေပမည္။ တစ္ခ်ဳိ႕တစ္ေလမ်ား ထင္းမီးဖိုျဖင့္ မီးဖိုဖူးၾကသူမ်ားက ဆိုၾကေပမည္၊ သစ္ေျခာက္ခ်ဳိး ခ်ဳိးသည္မွာ လြယ္လွေပစြဟု။

အမွန္ေတာ့မဟုတ္ပါ၊ သစ္စိမ္းခ်ဳိးခ်ဳိးရသည္ထက္ သစ္ေျခာက္ခ်ဳိး ခ်ဳိးရသည္က သာၿပီးခက္ေပသည္။ ဆိုၾကပါစို႕၊ သစ္ေျခာက္ပင္တစ္ပင္ရွိေလသည္။ ထိုအပင္မွာ အေတာ္ေလး ေျခာက္သေယာင္းေနၿပီျဖစ္သည္။ ရြက္မ်ားမရွိ၊ ပုရစ္ဖူးလဲမသီႏိုင္ပဲ အခ်ိန္ကာလ ၾကာရွည္စြာ ေနေလာင္ဒဏ္ၾကား တစ္ပင္တည္းရပ္တည္လာရသည္မွာ အေတာ္ေလးပင္ ထင္ထင္ရွားရွားရွိလွေပသည္။ သို႕ပါေသာ္ျငား ထိုအပင္ေျခရင္းသို႕ တစ္ေရးတစ္ေမာ အနားယူရန္ သက္ရွိသတၱ၀ါ တစ္ေကာင္တစ္ျမည္းမွ မလာၾက။ ေဘးပါတ္၀န္းက်င္တြင္ စိမ္းစိမ္းစိုိစိုရွိေနသည့္ အပင္မ်ားထက္တြင္ ရစ္ပါတ္ႏြယ္ယွက္လိုၾကသည့္ ႏြယ္ပင္အမ်ဳိးအႏြယ္ေပါင္းမ်ားစြာမွာလဲ အမွီသဟဲျပဳ ရွင္သန္ႏြယ္ပါတ္လ်က္သား။ ထိုသစ္ေျခာက္ပင္မွာေတာ့ ထင္ထင္ရွားရွားႏွင့္ တစ္ကိုယ္တည္း အထီးက်န္ေနရွာေလ၏။ ငွက္ေသာ္မွ် မနားသည့္အျဖစ္၊ ရွိေစေတာ့ သစ္တစ္ပင္ေကာင္း ငွက္တစ္ေသာင္းနားဆိုသည္မွာ ထိုသစ္ေျခာက္ပင္ပါေလသည္မထင္။

ကိုရင္စိုင္းတို႕လို ထင္းခုတ္သမားကိုေမးတိုင္း (ပံုမွန္လူအျမင္ျဖင့္) သစ္ေျခာက္ပင္ကိုခုတ္ျခင္းက ပိုၿပီး စီးပြားတြက္ေခ်မကိုက္ေပလားဟု ဆိုၾကေပလိမ့္မည္။ အမွန္ေတာ့ ထင္းခုတ္သမားတိုင္း သစ္စိမ္းခ်ဳိး ခ်ဳိးရသည္ကိုသာ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကေလသည္။ ဒီေနရာတြင္မေတာ့ သစ္စိမ္းႏွင့္ သစ္ေျခာက္ ကြာျခားပံုမ်ားကို တိတိက်က် ခြဲျခားျပသမွ ရွင္းလင္းၾကေပေတာ့မည္။ သစ္စိမ္းဆိုသည္မွာ အသားအေရအားျဖင့္ စိမ္းစိုလတ္ဆတ္ေပသည္။ အေတာ္ေလးသန္မာသလိုရွိေသာ္လည္း ပြပြေယာင္းေယာင္းလဲရွိသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ဓါးမသြားတစ္ခ်က္သည္ တစ္၀က္ခန္႕မွ်ကို အလြယ္ေလး၀င္သြားႏိုင္သျဖင့္ ႏွစ္ခ်က္မွ် ခုတ္ရုံခန္႕မွ်ျဖင့္ပင္ တစ္ပင္လံုးလဲႏိုင္ေပသည္။ ထို႕ေနာက္တြင္မေတာ့ ေလးငါးဆယ္ပင္ခန္႕ခုတ္လွဲၿပီးတစ္ရက္မွ် ေနလွန္းၿပီး ေနာက္ရက္တြင္ထုပ္ပိုး ခ်ည္ေႏွာင္ေသာအခါ အနည္းငယ္ ေျခာက္သေယာင္းစျပဳေနၿပီလဲျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိန္စီးလ်က္သားပင္။ ကိုရင္စိုင္းတို႔ ထင္းခုတ္သမားေတြလဲ အေလးခ်ိန္စီးမွန္းသိလ်က္သားႏွင့္ပင္ ပုခံုးေပၚတြင္ ထမ္းပိုးၿပီး အိမ္အေရာက္ခ်ီပိုးေခၚေဆာင္ၾကေလသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္မေတာ့ ထင္းစည္းမ်ားကိုျဖည္၊ တစ္ေတာင္ခန္႕ထင္းစိုက္ေကာင္းရံုမွ် ပိုင္းျဖတ္၊ အေတာ္အတန္ေလးႀကီးေသာ သစ္စိမ္းမ်ားကိုေတာ့ ထက္ျခမ္္းခြဲ( ထိုအခ်ိန္တြင္ အေၾကာမမာေသးသျဖင့္ထင္၊ အေတာ္ေလး ေျဖာင့္ျဖဴးလွေပသည္) ၿပီး ေျခာက္သြားေအာင္ ေနလွမ္းၿပီးမွ ပိုင္ပံု (ထင္းတစ္ပံု = အျမင့္ ေလးေပ၊ အလ်ား ၆ ေပခန္႕) ကို လက္ညွဳိးထိုးၿပီး တစ္ပိုင္ ၄ ေထာင္က်ပ္မွ်ခန္႕ျဖင့္ေရာင္းစားၾကေလသည္။ (လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၂၀ ခန္႕က)

သစ္ေျခာက္ပင္

ဟုတ္ပါသည္။ သစ္ေျခာက္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထင္းမီးဖိုသံုးသူမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ေက်းေတာရြာမ်ားတြင္ အလြယ္တစ္ကူ ထင္းစိုက္လို႔ရႏိုင္သျဖင့္ လိုခ်င္တပ္မက္ေမာၾကေသာ အပင္လဲျဖစ္သည္။ တစ္ကယ့္တစ္ကယ္ ထင္းစိုက္ၾကသူမ်ားအဖို႔ေတာ့ ထိုအပင္မ်ားကိုမလိုခ်င္ပါ။ ကိုရင္စိုင္းတို႔လို ထင္းခုတ္သမားမ်ားအဖို႔ အေတာ္ေလးပင္ ဒုကၡေပးေသာ အပင္တစ္မ်ဳိးလဲျဖစ္သည္။ ဓါးမ မည္မွ်ေကာင္းေနပါေစ၊ အပင္မည္မွ် ေသးေနပါေစ၊ ဓါးသြားျဖင့္တစ္ခ်က္ထိလိုက္လ်င္ အပင္ရင္းသို႔ နစ္၀င္သြားရမည့္အစား ဓါးမွာ အျပင္သို႔သာ ျပန္ျပန္ ခုန္ထြက္လာေပသည္။ အပင္မွာ အေတာ္ေလးပင္ ေျခာက္သေယာင္းေနၿပီေပမလား။ ထို႔ေနာက္တြင္မေတာ့ အႀကိမ္မ်ားစြာ ခုတ္ျဖတ္မွပင္ သစ္ေျခာက္ပင္တစ္ပင္ ၿပိဳလဲျခင္းသို႔ ေရာက္ေတာ့သည္။ ထုိကဲ့သို႔ေသာ သစ္ေျခာက္ပင္မ်ားကို အေတာ္ေလးခုတ္လွဲၿပီးေသာအခါ ကိုရင္စိုင္းတို႔လို ထင္းခုတ္သမားမ်ားအဖို႔ အေတာ္ေလးလဲ လက္အေရျပားမ်ား ပြန္းပဲ့ေနၿပီလဲျဖစ္သည္။ စုစည္းခ်ည္ေႏွာင္ၿပီး အိမ္အေရာက္ ျပန္သယ္ေသာအခါတြင္မေတာ့ အေတာ္ေလးေပါ့ပါးလွေသာ္လည္း လူျမင္လဲမလွ၊ ထမ္းရတာလဲ အရသာမရွိသလိုပင္။ ထိုသစ္ေျခာက္ပင္မ်ား ခုတ္ပိုင္းျဖတ္ေသာအခါတြင္မေတာ့ ကိုရင္စိုင္းတို႔ႏွဳတ္ဖ်ားမွ မၾကား၀ံ့မနာသာ စကားလံုးမ်ား အစီအစဥ္မရွိ ထြက္က်လာျပန္ေတာ့သည္။ ဓါးမမ်ားမွာ ျပန္ျပန္ခုန္ထြက္လာသျဖင့္ ျဖတ္ေလ့ျဖတ္ထမရွိသူမ်ားအဖို႔ ဓါးႏွင့္နဖူး ျပန္လည္ရိုက္ခတ္မိျခင္းမ်ား၊ ဓါးသြားမွာ လက္ကိုင္ရိုးမွ မၾကာခဏ ကၽြတ္ထြက္သြားသျဖင့္ ျပန္ေကာက္လိုက္ ျပန္ေဆာင့္လိုက္ လုပ္ေနရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အေတာ္ေလး ကသီလင္တ မ်ားလွေပသည္။ ထင္းတစ္ပိုင္ျပည့္ရန္ေတာ့ကိုမူကား ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ရေပေတာ့သည္။
ထို႕အတြက္ေၾကာင့္ ကိုရင္စိုင္းသစ္စိမ္းသာခ်ဳိးပါသည္။ သစ္ေျခာက္ပင္မ်ားကိုေတာ့ လြန္စြာေၾကာက္လွေပသည္။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

တစ္ေျမရပ္ျခားသို႔ ေရာက္လာပါ၏။ သစ္ေျခာက္ပင္ေတြကား လြန္စြာေပါမ်ားလွပါ၏။ သာမန္ထင္းစိုက္သူမ်ားမွာ ထိုသစ္ေျခာက္ပင္မ်ားကို မၿပိဳလဲမခ်င္း လက္အပြန္းခံၿပီး ခုတ္လွဲၾကေလသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕မွာ လက္အနာမခံႏုိင္သျဖင့္ ဆက္လက္ခုတ္လွဲျခင္းမျပဳၾကေသာ္လည္း တစ္ခ်ဳိ႕မွာကား အပင္လဲေအာင္ ခုတ္လွဲၿပီး အိမ္အေရာက္ ေက်ာ့ေက်ာ့ေမာ့ေမာ့ေလးသယ္ၾကေလသည္။ အမ်ားအျမင္တြင္မေတာ့ ကိုးလိုးကန္႕လန္႕၊ ေျခာက္သေယာင္းေယာင္းႀကီးကို သယ္ပိုးေနသည့္အတြက္ အဆင္မေျပလွေသာ္လည္း ထိုသူမ်ားမွာ ေပါ့ပါးလြန္းလွေပစြဟု သယ္ပိုးေနၾကသည္ကို မ်က္စိထဲ အဆင္မေျပသည့္အျမင္ျဖင့္ ျမင္ရေလသည္။ ေသခ်ာသည္မွာေတာ့ ထိုသူမ်ား သစ္စိမ္းပင္ စီးစီးပိုင္ပိုင္ကို ထမ္းပိုးေနရသည္ထက္ေတာ့ ပိုအရသာရွိလိမ့္မည္မထင္။ ထို႔ေနာက္တြင္မေတာ့ အပိုင္းပိုင္းခုတ္ထစ္ရန္ႀကံစည္ၾကေသာအခါတြင္မွ ဓါးျပန္ခုန္ၿပီး ကိုယ့္နဖူးကိုယ္ရိုက္မိၾကသူမ်ား၊ လက္ညွဳိးထိုးျပၿပီး ေစ်းေကာင္းမရၾကသူမ်ားကိုလဲ ျမင္မိသည့္တစ္ခဏ…

ကိုရင္စိုင္း သစ္စိမ္းပင္ကိုသာ ခုတ္လွဲၿပီး အဘယ္မွ်ပင္ ေလးလံသည္ဆိုေသာ္ျငား လူျမင္တင့္တယ္ျခင္း၊ ပံုသြင္းရလြယ္ကူျခင္းအစရွိသည္တို႕ေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္က ထင္းခုတ္သမားတစ္ေယာက္ပီသစြာ

သစ္စိမ္းခ်ဳိးသာ ခ်ဳိးခ်င္ပါေတာ့၏။

စိုင္းကြမ္းေခး
(မန္႕သေလးဂြဇြတ္)

About စဆရ ႀကီး

စဆရ ႀကီး has written 160 post in this Website..