ေမတၱာဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္

အစာ…ဟုတ္တယ္…လူသူေတြနဲ႔ ရႈပ္ေထြးဆူညံေနတဲ့ ေဟာဒီ ဘူတာရံုထဲမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္နာရီကတည္းက

မတ္တတ္ရပ္ရင္း ျမင္မိ၊ေတြးမိ၊ ၾကားမိ၊ အနံ႔ခံေနမိတာ အစားအေသာက္အေၾကာင္းပါပဲ။ တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔

အစာ မစားတာ နည္းနည္းၾကာသြားျပီ ဆိုရင္ ဆာလြန္းလို႔ အူလိမ္ျပီး ေတာ္ေတာ္ ခံရခက္မယ္။ ေနာက္ ခဏ ၾကာ

ရင္ အဲဒီေဝဒနာ ေပ်ာက္သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အစာမစားရတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားျပီ ဆိုရင္ေတာ့..ဥပမာ

ကြ်န္ေတာ့္လိုဗ်ာ..မေန႔ ေန႔လည္ေလာက္ကတည္းက အစာေျပေလး တစ္ခုပဲ စားခဲ့ရတာမ်ဳိး။ အဲဒါဆို ဦးေႏွာက္က

သြပ္ေခ်ာင္ေခ်ာင္ ျဖစ္လာတတ္တာေရာဗ်။ ကိုယ့္ပတ္လည္ လိုက္ၾကည့္ရင္ စား ေသာက္ ေနတာေတြပဲ ျမင္ေနမိ

တယ္။ အရုိးကို အနံ႔ခံတဲ့ ေခြးလိုအစားအေသာက္အန႔ံပဲ လိုက္ အာရံုခံေနမိတာ..။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ လုပ္

ထားတဲ့ ဂ်ေလဘီ တို႔ ပူရီတို႔ ကတ္ခ်ဳိရီတို႔ က ပ်ံ႕လာတဲ့ အနံ႔ေတြက ကြ်န္ေတာ့္ကို ရူးသြပ္မတတ္ျဖစ္ေစေတာ့

တာပဲ။ (ကတ္ခ်ဳိရီ ဆိုတာကေတာ့ ဂ်ဳံလံုးထဲမွာ မတ္ပဲ နဲ႔ ငရုတ္ေကာင္း၊ ခ်င္း စတာေတြ ေရာထည့္

ျပီး ေၾကာ္တာမ်ဳိးပါပဲ..ထံုးစံအတိုင္း တစ္နယ္တစ္မ်ဳိး မူကြဲေတြေတာ့ ရွိသေပါ့ဗ်ာ..) ေနာက္ဆံုးဗ်ာ..ကြ်န္ေတာ္

လံုးဝ မၾကိဳက္တဲ့ ၾကက္ဥျပဳတ္ေတာင္ သြားရည္က် မိေတာ့တာ။ အိပ္ထဲ ႏိႈက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တစ္ရူးပီး တန္

အေၾကြေစ့ကေလး တစ္ေစ့ပဲထြက္လာတယ္။ မေန႔ညက ကြ်န္ေတာ့္ရွိသမွ် ရူးပီးငါးေသာင္းစလံုး ဓားျပလက္

ထဲ ပါသြားပါပေကာ။ ကံေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ ဒီအေၾကြေစ့ေလးလည္း ကံကုန္ရွာျပီထင္ပါရဲ႕။ လွ်ာနဲ႔ ႏႈတ္ခမ္း

ကို သပ္ျပီး အဆာေျပေအာင္ ဘာလုပ္ရပါ့ ဆိုျပီးေတြးေနမိေတာ့တယ္။

ကြ်န္ေတာ့္ ကက္စီယို နာရီ အတုေလးကို ပူရီတစ္ပြဲနဲ႔ လဲ စားဖို႔ လုပ္ေနတုန္း သံလမ္းေဘးက

စားေသာက္ဆိုင္တန္းနားမွာ ရွိတဲ့ေၾကာ္ညာဆိုင္းဘုဒ္ၾကီး ဆီ မ်က္လံုးကေရာက္သြားတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္က

ခပ္ရွင္းရွင္းပဲ။ “အမ္ – တစ္ကီလိုမီတာသာေဝးသည္” တဲ့။ ဟား..ဖရီး ၾကိတ္ဖို႔ အၾကံ ခ်က္ခ်င္းရမိတယ္။ နာရီေလး

ျပန္ပတ္ျပီး ဘူတာထဲက ထြက္လာတာေပါ့။

ဟိုေလွ်ာက္ သည္ေလွ်ာက္နဲ႔ အနီေရာင္ အမ္ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုဒ္ပါတဲ့ ဆိုင္ကို ရွာတာ လမ္းေတြ ဘာေတြ

တစ္ခါ ႏွစ္ခါေလာက္မွားျပီးဟိုဟိုဒီဒီ ႏွစ္ၾကိမ္ သံုးၾကိမ္ေလာက္ ေမးျမန္းမိတဲ့ အခါမွာ အဲဒီအပ်ံစား ျပင္ဆင္

ထားတဲ့ဆိုင္ကို ေစ်းလည္မွာ ေတြ႔လိုက္ရတာ။ စမတ္က်က်ဆင္ထားတဲ့ မက္ေဒၚနယ္ဆိုင္ ဝိတ္တာ က

ကြ်န္ေတာ့္ကို သံသယမကင္းတဲ့ မ်က္လံုးနဲ႔ ၾကည့္ေနေပမယ္လို႔ ေမာင္းေတာ့မထုတ္ပါဘူး။လီဗိုက္စ္ ဂ်င္း

ဝတ္ထားတဲ့သူကို ဘယ္ေမာင္းထုတ္မွာလဲဗ်..။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဖရိုဖရဲ ျဖစ္ေနပါေစေလ။ ခပ္တည္တည္

ဝင္သြားျပီး သစ္သားအမႈိက္ပံုး ရွိတဲ့အနား အသာေလး ကပ္လိုက္တယ္။ ေတာင္ၾကည့္ ေျမာက္ၾကည့္

ၾကည့္ျပီး လူလစ္ေတာ့မွ အမိႈက္ပံုးထဲ လက္လွ်ဳိျပီး အိတ္အညိဳေတြ ႏိုင္သေလာက္ဆြဲထုတ္လိုက္တယ္။

ျပီးေတာ့ သန္႔စင္ခန္းထဲဝင္ျပီး မ်က္ႏွာေလး ဘာေလးသစ္လို႔ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္။

အိတ္ကေလးေတြဆြဲျပီး ဆိုင္ျပင္ကို ေအးေဆးထြက္ ၊သစ္သားခံုတန္းကေလးတစ္ခုမွာ ထိုင္ျပီး

အထုတ္ကေလးေတြ ဖြင့္ၾကည့္မိတယ္။ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္စားထားတဲ့ အသီးအရြက္ ဘာဂါတစ္လံုး၊

ၾကက္သားေၾကာ္အပိုင္းအစေလးေတြ၊ အာလူးေၾကာ္ ႏွစ္ထုပ္..အျပည့္နီးပါးပဲဗ်..၊ ဆဲဗင္းအပ္ ဗူးတစ္ဝက္

စာေလာက္။ အမိႈက္ေကာက္တဲ့ အလုပ္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ျပီ။ ဒီလို အစားအေသာက္အၾကြင္းအက်န္ေလး

ေတြ ရွာေဖြစားေသာက္ရတာ လမ္းေပၚက ကေလးေတြအတြက္ ဘဝရွင္သန္ေရးမွာ အဓိကက်တဲ့ အစိတ္

အပိုင္းတစ္ရပ္လို႔ပဲ ဆိုႏိုင္တယ္။

ဆိုင္ၾကီး ကနားၾကီးေတြေနာက္ေဖးလမ္းမွာ အသာေစာင့္လို႔ စားၾကြင္းစားက်န္ေလးေတြ ရွာေဖြစားၾက

တာကို ကြ်န္ေတာ္ မၾကာခဏျမင္ဖူးတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆို ပီဇာဟတ္ က ပီဇာမွ ဆိုတာမ်ဳိး။ အျမဲလိုလို ပီဇာ

အစိတ္သန္႔သန္႔ေလးေတြ ရတတ္ၾကတယ္။

အလြယ္ဆံုးနဲ႔ အေကာင္းဆံုးနည္းကေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ဝင္တီးတာပါပဲ။ ဆလင္းက အဲဒီေနရာ

မွာ ဆရာ ဗ်။ ဘာမွမလိုဘူး။ အဝတ္အစား ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလး ဝတ္သြား။ အစား

အေသာက္ေတြ ခင္းထားတဲ့ေနရာမွာ မွင္ေသေသနဲ႔ သြားတန္းစီ။ ျပီးရင္ စားခ်င္တာစား၊ ေသာက္ခ်င္တာေသာက္။

သာသာယာယာပဲ။ သတို႔သားဘက္ကလည္း သူ႕ကို သတို႔သမီးဘက္ကလို႔ထင္။သတို႔သမီးဘက္ကလည္း

သတို႔သားဘက္ကလို႔ထင္။ကံလိုက္ရင္ အေကာင္းစား ဇြန္း ခက္ရင္းေတြေတာင္ သုတ္လာလို႔ရမွာ။ ဆလင္းဆို

သူလစ္လာတာ ဒင္နာ တစ္ဆက္စာေလာက္ ရွိတာ။ အဲ..ခုေတာ့ သူ အဲဒါေတြ စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါျပီ။ နရီမန္ပြိဳင့္

မွာလုပ္တဲ့ မဂၤလာေဆာင္ဟာ ေနာက္ဆံုးတစ္ေခါက္ေပါ့။ ငတိေလးက ခပ္တည္တည္နဲ႔ မဂၤလာေဆာင္ေရာက္

လာတဲ့အခ်ိန္၊ ဟိုမွာ ႏွစ္ဘက္မိသားစုက ရန္ပြဲဆင္ေနတာနဲ႔ ကြက္တိ။ မဂၤလာပြဲကေန ရန္ပြဲ ျဖစ္သြားတာ

မသိလိုက္တဲ့ ေမာင္ဆလင္းေလး ခမ်ာ..ႏွစ္ဘက္လံုးကဝိုင္းသမတာ ခံလိုက္ရရွာတယ္ေလ။

 

**********************

 

ဗိုက္ဝသြားေတာ့ ျမိဳ႔ထဲ ေလွ်ာက္ၾကည့္ဖို႔ ကြ်န္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ လမ္းသြယ္၊ လမ္းငယ္ေတြ

ထဲမွာလည္း လူသူေတြ ေတာ္ေတာ္ရႈပ္သားဗ်။ ဆိုက္ကားေတြ၊ လန္ခ်ားေတြ၊ ေျခလ်င္ ေလွ်ာက္သူေတြ၊

ႏြားေတြ၊ ဆိတ္ေတြ နဲ႔ ျပည့္လို႔ပဲ။ လမ္းေဘးက ဆိုင္ခန္းေလးေတြ၊ လူေနအခန္းေလးေတြက ေရွးဆန္ေပမဲ့

လက္ရာအႏုစိတ္က်တာကေတာ့ ေလးစားစရာဗ်။ လမ္းေဘး ဆိုင္ကေလးေတြက မုန္႔ပဲ သြားရည္စာ န႔ံေလးေတြ

သင္းပ်ံ႕လာတတ္သလို ႏွာေခါင္းရႈံ႕ခ်င္စရာ အနံဆိုးေတြထြက္ေနတဲ့ ေရေျမာင္းေတြ ၊သားရည္နယ္ဆိုင္ေတြ

လည္း ရွိပါရဲ႕။ ဆိုင္းဘုဒ္ေတြဆိုတာလည္း ေနရာမလပ္ပဲ။အိုမင္းရြတ္တြေနတဲ့ အဘုိးအို တစ္ေယာက္က

စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ ဆိုင္ကေလးထဲမွာ စက်င္ေက်ာက္ကို ဘာေတြ အႏုစိတ္ပံုေဖာ္ေနသလဲ မသိပါဘူး။ ခပ္ငယ္ငယ္

အေရာင္းစာေရးေလး တစ္ေယာက္ကလည္း ဆဲလ္ဖုန္းေတြ အဲကြန္းေတြ ေရာင္းဖို႔ ပါးစပ္က တရစပ္ေအာ္လို႔

ေစ်းေခၚေနရွာတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ေတြ႔သေလာက္ေတာ့ ေဒလီ နဲ႔ အက္ဂရာ ဘာမွ သိပ္မထူးသလိုပဲ။ ခ်မ္းသာတဲ့သူမ်ားက်ေတာ့

အိမ္ၾကီးအိမ္ေကာင္းေတြမွာ အေစာင့္ေတြဘာေတြနဲ႔ေတာင္ ေန။ ဆင္းရဲသားေတြကေတာ့ က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္

အစုတ္အျပတ္ေတြမွာ အိမ္လည္းမျမည္ တဲမပီတဲ့ဟာေတြနဲ႔ေနေပါ့။ ကိုယ္လံုးတီးနဲ႔ ဗိုက္ပူနံကား ကေလးေတြက

ရႊံ႕ေတြ ဗြက္ေတြထဲမွာ တိရစာၦန္ေတြနဲ႔ လံုးေထြးေဆာ့။ သူတို႔ အေမေတြကေတာ့ ေရဆိုးေျမာင္းမွာ အိုးခြက္ပန္းကန္

ေတြ ေဆးေၾကာေန။ ဘာမွထူးဘူး..ေဒလီ နဲ႔ အက္ဂရာ မွာ။ ဒီပံုစံခ်ည္းပဲ။

ဖုန္ထူထူ လမ္းအတိုင္းေလွ်ာက္လာရင္း ျမစ္တစ္စင္းကို ေတြ႔လိုက္ရသဗ်။ (ေနာက္မွ သိတာ အဲဒါ ယမုန္နာျမစ္)

ျမစ္ေရကေတာ့ စိမ္းဝါဝါအေရာင္ပဲ။ မိုးဦးေတာင္ မက်ေသးဘူးဆိုေတာ့ ေရသိပ္မရွိဘူး။ အမိႈက္သရိုက္ေတြ၊ သစ္တို

သစ္စ ေတြ ေရစီးထဲမွာ ဝဲလည္ေမ်ာေနတာပဲ။ ေတာင္ၾကည့္ေျမာက္ၾကည့္နဲ႔ ျမစ္ကမ္းပါးတစ္ေလွ်ာက္ လမ္းေလွ်ာက္

လာရင္း လူေသေကာင္ေတြ ဘာေတြမ်ား ေမ်ာလာတာ ဖ်တ္ခနဲ ျမင္မိမလား ၾကည့္မိေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာေတာ့

မေတြ႔မိေသးဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ဖက္ကမ္းက အရာတစ္ခုေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ မင္သက္သြားမိလို႔ပဲ။

အျဖဴေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေတာက္ေနတဲ့ အဲဒီအေဆာက္အအံုက ေလးေထာင့္ပံုစံထုထည္ေပၚမွာ ခပ္လံုးလံုး

သ႑ာန္ရွိျပီးေတာ့ အမိုးခံုးခံုးနဲ႔တစ္ဖက္ပြင့္ အေပါက္ေတြလည္း ပါေသးတယ္။ ဝင္းေထာင့္ ေလးေထာင့္မွာလည္း

ဗလီေမွ်ာ္စင္ေလးခုက လွံသြားေတြေထာင္ထားသလိုမ်ဳိး။ စိမ္းျပာျပာမိုးေကာင္းကင္ေနာက္ခံမွာ ဆင္စြယ္ႏွစ္ေရာင္

ေပါက္ေနတဲ့ အဲဒီအေဆာက္အအံုက ေနေရာင္နဲ႔ တဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေနတာ ကြ်န္ေတာ္ျဖင့္ ေငးလို႔မဝဘူးဗ်ာ..။

တကယ္လွတာ..။

ကြ်န္ေတာ္ေငးေနတုန္း လူလတ္ပိုင္း ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ ထမင္းဘူးေလးေတြ သယ္လာတာေတြ႔တာနဲ႔

အဲဒီအေဆာက္အအံုအေၾကာင္းေမးၾကည့္ရတယ္။

“ဒီမယ္ ခင္ဗ်ာ…ဟိုဘက္ကမ္းက အေဆာက္အအံုက ဘာအေဆာက္အအံုလဲ ခင္ဗ်…”

အဲဒီလူက ကြ်န္ေတာ့္ကို ငေၾကာင္လားဟ ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ျပန္ၾကည့္ျပီး –

“ေသာက္က်ဳိးနည္း.. ဒါေတာင္မသိဘူးလား.. အက္ဂရာကို ဘာလာလုပ္တာတုန္း..အဲဒါ တပ္ဂ်္မဟာ

အေဆာက္အအံုကြ..ငတံုးေလး..”

တပ္ဂ်္မဟာ…ရွစ္ခုေျမာက္ ကမာၻ႕အံဖြယ္တစ္ပါး။ ဟား…ၾကားေတာ့ ၾကားဖူးသား။ ကြ်န္ေတာ္ျဖင့္ ဓာတ္ပံုကို မျမင္ဘူးခဲ့တာ

တကယ္ဗ်ာ..။ကြ်န္ေတာ္တစ္ခါ ထပ္ေငးမိျပန္တာပဲ။ ေကာင္းကင္မွာ ေမ်ာလြင့္ေနတဲ့ တိမ္သားေတြရဲ႕ အရိပ္က သူ႔ရဲ႕ လံုး

ဝန္းတဲ့ အမိုးခံုးခံုးေပၚ ျဖတ္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ကေန ေျမဝါေရာင္ေျပာင္းသြား..တိမ္ရိပ္လြတ္ေတာ့ မူလ

စက်င္ေက်ာက္သား ေဖြးေဖြးက ျပန္ေတာက္လာ။ ဒီ အထိမ္းအမွတ္အေဆာက္အအံုၾကီးေၾကာင့္မွင္သက္ေနမိတဲ့ အခ်ိန္မွာ

ကြ်န္ေတာ္ဆံုးရႈံးသြားတဲ့ ရူးပီးငါးေသာင္း..၊ဘယ္မွာ အိပ္လို႔ ဘယ္လိုစားရမယ္ ဆိုတဲ့ ေသာကေတြရယ္..ရဲလာ

ဖမ္းတာခံရမလား ဆိုျပီး ေၾကာက္ရြံ႕ေနတာေတြက ကြ်န္ေတာ့္ အာရံုထဲမွာ မွိန္ေဖ်ာ့သြားတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ျပိဳင္စံရွား ခမ္းနားတဲ့

လွပသန္႔စင္မႈ တစ္ခုပဲ ကြ်န္ေတာ့္ စိတ္ကို ဖမ္းစားလႊမ္းမိုးထားေတာ့တာဗ်ာ..။ အဲဒီေတာ့ ဒီအေဆာက္အအံုၾကီးထဲ ပိတ္တဲ့

အထိ အခုသြားကို ၾကည့္ရမယ္ လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။

နာရီဝက္ေလာက္ ခပ္သြက္သြက္ေလး ေလွ်ာက္လိုက္ေတာ့ ဧရာမ အနီေရာင္ သဲေက်ာက္တံုးၾကီးေတြနဲ႔ လုပ္ထား

တဲ့ ဂိတ္ေပါက္ကို ေရာက္ပါေရာ။ အျဖဴေရာင္ ေၾကာ္ညာဘုတ္မွာ “တပ္ဂ်္မဟာ ဝင္ေၾကး – အိႏၵိယႏိုင္ငံသား ရူးပီး ၂၀၊

ႏိုင္ငံျခားသား ေဒၚလာ ၂၀၊ တနလၤာေန႔ ပိတ္သည္၊ ေသာၾကာေန႔ အခမဲ့” တဲ့..။ ကြ်န္ေတာ့္ ကတ္စီယိုနာရီ အတုေလး

ၾကည့္မိေတာ့ ဂြ်န္လ ဆယ့္ႏွစ္ရက္၊ ေသာၾကာေန႔ဆိုပဲ။ ကိုင္း..ကံေကာင္းပဟ။

သတၱဳေထာက္လွမ္းတဲ့ တံခါးကို ျဖတ္ျပီး အနီေရာင္သဲေက်ာက္နဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ့ မုခ္ေပါက္ၾကီးကို ေက်ာ္လိုက္

တဲ့အခါ တပ္ဂ်္မဟာ အေဆာက္အအံုၾကီးက ေန႔လည္ ေနေရာင္ေအာက္မွာ ထည္ဝါခံညားျပီး ေတာက္ပေနပံုမ်ား

ကြ်န္ေတာ့္မ်က္လံုးေတြေတာင္ က်ိန္းစပ္သြားတာပဲ။တပ္ဂ်္မဟာဆီ ဦးတည္သြားတဲ့ ေရကန္ရွည္ေဘးက ဥယ်ာဥ္

လမ္းအတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ေလွ်ာက္လာေတာ့ လႈပ္ခပ္ေနတဲ့ ေရထဲမွာ တပ္ဂ်္မဟာက ကခုန္ေနသေယာင္ေယာင္။

ဟား..လူေတြမွ အံုခဲလို႔ပါလားဗ်ာ..။ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားေတြလည္း နည္းမွ မနည္းဘဲ။ လူေတြက အလႊာစံု၊ အရြယ္စံု။

ကင္မရာမီးေတြက တဖ်ပ္ဖ်ပ္..လူေတြစကားသံေတြကလည္း ကြ်က္ကြ်က္ကို ညံလို႔။ တုတ္တိုေလးေတြနဲ႔ မ်က္ႏွာမာမာ

ရဲေတြကလည္း ဘာေတြ ေအာ္ဟစ္ေနမွန္းကို မသိဘူး။

နာရီဝက္ေလာက္ ဦးတည္ရာမဲ့ ေလွ်ာက္ၾကည့္ျပီးေတာ့ ပင္မ အမိုးခံုးၾကီးေအာက္မွာ ပိုက္ဆံရွိပံုရမယ့္

အေနာက္တိုင္း ကမာၻလွည့္ ခရီးသြား အုပ္စုကို သတိျပဳမိလိုက္တယ္။ သူတို႔လက္ထဲမွာ ဗီဒီယို ကင္မရာေတြ၊

မွန္ေျပာင္းေတြနဲ႔ဗ်။ ဧည့္လမ္းညႊန္ေခါင္းေဆာင္ေျပာတာကို စိတ္ဝင္တစားနားေထာင္ေနၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း

မေယာင္မလည္နဲ႔ သူတို႔နားသြားရပ္ျပီး နားေထာင္တာေပါ့။ ဧည့္လမ္းၫႊန္က နားကေလာစရာ အသံနဲ႔ ရွင္းျပေန

တာ။သူေျပာတာ နားေထာင္လိုက္..သူလက္ၫႈိးထိုးရာ လိုက္ၾကည့္လိုက္ေပါ့ဗ်ာ။

“ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျဖတ္လာတဲ့ အမိုးခံုး မုခ္ေပါက္ၾကီး အေၾကာင္းေတာ့ ရွင္းျပခဲ့ျပီးျပီ..ခု တပ္ဂ်္မဟာ အေၾကာင္း

ရာဇဝင္နည္းနည္းခင္း ျပမယ္..ဒီလိုဗ်..၁၆၀၇ ခုႏွစ္ရဲ႕ ေန႔တစ္ေန႔မွာေပါ့ဗ်ာ..မဂိုအင္ပါယာရဲ႕ ေတာ္ဝင္မင္းသား

ခူရမ္ ဟာ ေဒလီက မီးနာ ေစ်းထဲမွာ ပိုးထည္ ေတြ၊ ဖန္ပုတီးေတြေရာင္းတဲ့ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကို

အမွတ္မထင္ေတြ႔မိပါေရာ.. အဲဒီခဏမွာပဲ..မင္းသားဟာ ေကာင္မေလး အလွမွာ ေမ်ာျပီး ခ်စ္မိသြားေရာတဲ့…

ေနာက္ ငါးႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့ အခါမွာ သူတို႔ ထိမ္းျမားလိုက္ၾကတယ္..။ေကာင္မေလးရဲ႕နာ မည္က အာဂ်ဳမန္

ဘာႏုဘီဂမ္ တဲ့ဗ်..ေနာက္ေတာ့ မင္းသားက သူ႔ကို မြမ္းတက္ဇ္ မဟယ္ ဆိုျပီး အမည္မွည့္ေခၚေစတယ္..သူတို႔

ထိမ္းျမားေတာ့ ေကာင္မေလးက ဆယ့္ကိုးႏွစ္၊ မင္းသားက ႏွစ္ဆယ္ရွိျပီ။ ေကာင္မေလးက အင္ပါယာျပည့္ရွင္

ဂ်ဟန္ဂါ ရဲ႕ဧကရီ မိဖုရားၾကီး ႏူးဂ်ဟန္ ရဲ႕တူမေတာ္တယ္..မိဖုရားၾကီး ႏူးဂ်ဟန္ကလည္း အကၠဘာ ဘုရင္ၾကီးရဲ႕

ဧကရီ ဘီဂလစ္ ဘီဂမ္ ရဲ႕ တူမ ေတာ္ေသးတာ..မြမ္းတက္ဇ္ နဲ႔ မင္းသားခူရမ္ တို႔ ထိမ္းျမားတာ ၁၆၁၂ ခုႏွစ္ေပါ့.

.ေနာက္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူတို႔

ကေန ကေလး ဆယ့္ေလးေယာက္ဖြားျမင္တယ္..သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ အရမ္းကိုခ်စ္ၾကျပီး အျမဲမခြဲ တတြဲတြဲေပါ့ဗ်ာ…မင္းသား

သြားတဲ့ေနရာမွန္သမွ် မြမ္းတက္ဇ္ ကလိုက္တာပဲ…မင္းသားအတြက္ေတာ့ မြမ္းတက္ဇ္က ရဲေဘာ္ရဲဘက္ဆိုလည္း ဟုတ္၊

တိုင္ပင္ေဖာ္ တိုင္ပင္ဖက္ ဆိုလည္းဟုတ္တဲ့အျပင္ မရွိဆင္းရဲသားမ်ားအေပၚမွာလည္း ေစတနာ သဒၶါတရားထားျပီး ေပး

ကမ္းစြန္႔ၾကဲဖို႔လည္း အားေပးတိုက္တြန္းခဲ့ေသးတာ..အဲ..အဲဒီလိုနဲ႔ ၁၆၃၀ ဂြ်န္လ ခုနစ္ရက္ေန႔ေရာက္ေတာ့ ဘာဟန္ပူရ

ျမိဳ႕မွာ ကေလးမီးဖြားရင္း မြမ္းတက္ဇ္ ကြယ္လြန္ခဲ့ရွာတယ္..အဲဒီအခ်ိန္က မင္းသား ခူရမ္ဟာ မဂိုထီးနန္းကို အင္ပါယာ

ျပည့္ရွင္ ရွားဂ်ဟန္ ဘြဲ႔ခံလို႔ စိုးစံေတာ္မူတာ သံုးႏွစ္ေျမာက္ေပါ့..မြမ္းတက္ဇ္ဟာ ေသခါနီးဆဲဆဲမွာ ဧကရာဇ္ ရွားဂ်ဟန္ကို

ကတိစကား ေလးခု ေတာင္းသတဲ့..အဲဒါေတြက တစ္ – သူေသဆံုးတဲ့အခါ သူ႔အလွနဲ႔ လိုက္ဖက္မည့္ အထိမ္းအမွတ္

အေဆာက္အအံု တစ္ခုေဆာက္ေပးရမယ္..၊ႏွစ္ – သူေသဆံုးတဲ့အခါ ဧကရာဇ္အေနနဲ႔ မည္သူႏွင့္မွ် လက္မဆက္ရ၊ သံုး-

သားသမီးမ်ားကို ၾကင္နာရမယ္..၊ေလး- သူေသဆံုးတဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ေရာက္တိုင္း သူ႔သခၤ်ဳိင္းရာကို လာၾကည့္ရမယ္တဲ့။

မြမ္းတက္ဇ္ ကြယ္လြန္ေတာ့ ဧကရာဇ္ ရွားဂ်ဟန္ဟာ အလြန္ကိုဝမ္းနည္းေၾကကြဲျပီး အဲဒီညလြန္ေတာ့ သူ႔ဆံပင္ေတြဟာ

တစ္ေခါင္းလံုး မီးခိုးေရာင္ေျပာင္းသြားသတဲ့..။ အဲဒီလိုနဲ႔ ဧကရာဇ္ၾကီးဟာ သူ႔မိဖုရားၾကီး အတြက္ ကမာၻေပၚမွာ အလွဆံုး

အထိမ္းအမွတ္အေဆာက္အအံုကို ေဆာက္ျပီး သူ႔အခ်စ္ကို သက္ေသတည္ဖို႔ လုပ္သတဲ့…။တပ္ဂ်္ကို စေဆာက္တာေတာ့

၁၆၃၁ ခုႏွစ္ေပါ့။ ျပီးဖို႔ကေတာ့ ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ေတာင္ ၾကာတာ..။ ပါရွားျပည္က ပန္းပု၊ ပန္းရံ စတဲ့ အႏုပညာရွင္အတတ္

ပညာရွင္ေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းေလာက္ နဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာ..ဥေရာပကေတာင္ပါေသးသတဲ့…ေဆာက္ျပီးတဲ့အခါက်ေတာ့

အခု ခင္ဗ်ားတို႔ ျမင္ရတဲ့ အတုိင္းပါပဲ…..ကဗ်ာဆရာၾကီး ရာဘင္ျဒာ နတ္သ္ တဂိုး ကေတာင္ ဒီတပ္ဂ်္မဟာကို အခုလိုတင္

စားခဲ့ေသးတာ…ပါးျပင္ထက္က မ်က္ရည္စက္ တဲ့ ဗ်ာ..။

 

ေဘာင္ဘီရွည္ အလန္းနဲ႔ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္က လွမ္းေမးတယ္။

“ဟိုေလ..တဂိုးဆိုတာ ဘယ္သူလဲရွင့္”

“ႏိုဘယ္ဆုေတာင္ ရတဲ့ အိႏၵိယ စာဆိုေတာ္ၾကီး ေပါ့ ခင္ဗ်ာ..အဲ…အေနာက္တိုင္းကဆို သူနဲ႔ ယွဥ္ေျပာဖို႔ရာက ..အင္း

ဝီလွ်ံ ဝဒ္စ္ဝက္သ္ လိုမ်ဳိး အင္မတန္ေက်ာ္ၾကားတာကလား ခင္ဗ်..”

 

“ဝီလွ်ံ ..ဘယ္သူ”

 

“ထားလိုက္ပါ..အဲဒါ..ခု တပ္ဂ်္မဟာ ရဲ႕ ဗိသုကာ ဆိုင္ရာ ဆက္စပ္တည္ေဆာက္ပံုေလး နည္းနည္း ေျပာျပဦးမယ္…

တပ္ဂ်္မဟာ မွာ အဓိက အစိတ္အပိုင္း ၅ခု ပါတယ္ခင္ဗ်.. ပင္မမုခ္ေပါက္ၾကီး ျဖစ္တဲ့ ဒါဝဇာရယ္၊ ဘဂီးခ်ာ လို႔ေခၚတဲ့

ဥယ်ာဥ္ရယ္..မက္စ္ဂ်စ္ လို႔ေခၚတဲ့ ဗလီရယ္..နက္ကာ ခါဏ လို႔ေခၚတဲ့ ဧည့္ခန္းေဆာင္ၾကီးရယ္..ျပီးေတာ့ ရာအူဇာ

လို႔ေခၚတဲ့ ပင္မ ဂူဗိမာန္ေတာ္ရယ္…ငါးခု ရွိတယ္။ တကယ့္ သခ်ၤဳ ိင္းဂူကေတာ့ တပ္ဂ်္ထဲမွာ..ေတာ္ၾကာ ခင္ဗ်ားတို႔

ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္..အဲဒီဂူမွာ ..အဲ..မြမ္းတက္ဇ္ မဟယ္ရဲ႕ဂူမွာ အလႅာအရွင္ျမတ္ရဲ႕ နာမေတာ္ ကိုးဆယ့္ကိုးခုကိုရွိတာ

ျပရဦးမယ္..ျပီးေတာ့ ေခါင္းတလား ရယ္ေပါ့..ဧကရာဇ္ ရွားဂ်ဟန္ ရဲ႕တလား နဲ႔ေတာ့ ကြဲျပားတယ္…မဂို ရိုးရာအစဥ္

အလာအရ တကယ့္ ေခါင္းတလားေတြကို ေျမေအာက္ခန္းမွာ ျမႈပ္ထားတာေပါ့..ဧကရာဇ္ နဲ႔ မြမ္းတက္ဇ္ ေခါင္းတ

လား ႏွစ္ခုကို ေဘးခ်င္း ယွဥ္ရက္ ပဲထားတာ..တလားတင္ထားတဲ့ ေအာက္ေျခခံုကေတာ့ ဧကရာဇ္ဟာက ပိုျမင့္တယ္။

ဂူဗိမာန္အတြင္းက ၅၇ မီတာ စကြဲယား ရွိသဗ်..ဗဟို အမိုးခံုးၾကီးကေတာ့ ၂၄ မီတာ ျမင့္ျပီး အခ်င္း ၁၇.၇ မီတာရွိတယ္။

အဲဒါကို ထပ္ဆင့္ အုပ္ထားတဲ့ အျပင္ခြံက ၆၁ မီတာျမင့္တယ္..ေမွ်ာ္စင္ေလးခုက မီတာ ၄၀စီျမင့္တယ္..ဘယ္ေလာက္

ေတာင္ အႏုစိတ္ ျခယ္မႈန္း ဆင္ယင္ခဲ့သလဲဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္ဗ်ာ..အလွဆင္ပစၥည္းမွန္သမွ်..ၾကည့္လိုက္

၃ စင္တီမီတာတိုင္းမွာ ရတနာပစၥည္း ၅၀ ေလာက္ ျမွဳပ္ႏွံစီခ်ယ္ထားတာ..ဝင္ေပါက္ၾကီးေတြမွာလည္း ကိုရမ္ က်မ္းက

က်မ္းစာအပိုဒ္ေတြ ေရးထားတာေတြ႔ရလိမ့္မယ္..”

 

“ခိုင္ျမဲတဲ့ အခ်စ္ကို  ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ေဟာဒီ ဗိမာန္ေတာ္ၾကီးက အလွအပကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားသူေတြအတြက္ သူ႔ရဲ႕ သိမ္

ေမြ႔နက္နဲမႈကို ထုတ္ေဖာ္ျပသေနတာ သတိျပဳမိၾကလိမ့္မယ္ဗ်..ဒီမယ္ ..တပ္ဂ်္က ေအာက္ေျခေလးေထာင့္ပံုစံေနာ္..မိန္းမလွ

တစ္ေယာက္ကို အဖက္ဖက္က ျမင္ရသလိုမ်ဳိး လွည့္ပတ္ၾကည့္ရင္ ေတြ႔ရပါလိမ့္မဗ်ာ…ေဟာ..ပင္မ မုခ္ေပါက္ၾကီးဟာ ဆိုရင္

မိန္းမသားတစ္ဦးရဲ႕ မ်က္ႏွာေပၚက ဇာပုဝါေလးလိုေပါ့..မဂၤလာဦးညမွာ ညင္ညင္သာသာေလး လွစ္ဟၾကည့္ရမွာမ်ဳိးေလ..။

အဲ..လသာသာ ညမ်ဳိးက်ေတာ့ တပ္ဂ်္ က ရတနာတစ္ပါးလို လေရာင္ေအာက္မွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ေတာက္ေနမွာ..ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့

စက်င္ေက်ာက္ျဖဴေတြၾကားထဲမွာ ေက်ာက္မ်က္ေတြ စီျခယ္ျမွဳပ္ႏွံထားလို႔ပဲ..မနက္ခင္းေစာေစာမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ပန္းႏုေရာင္

ေျပေျပေလး..ေန႔လည္ေလာက္က်ေတာ့ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ ခင္ဗ်..ေနာက္..ညေနခင္းလည္းေရာက္ေရာ..ေရႊေရာင္သန္းလာလိမ့္မယ္။

အဲဒီလို ေျပာင္းလဲေနတာကိုက မိန္းမသားတစ္ဦးရဲ႕ စိတ္ေနခံစားခ်က္ကို ေဖာ္က်ဴးေနသလိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာကလား..။ကဲ..ကြ်န္

ေတာ္တို႔ ဗိမာန္ေတာ္အတြင္းထဲ ဝင္ၾကမယ္..အျပင္မွာ ဖိနပ္ေတြ ခြ်တ္ထားခဲ့ၾကေနာ္..ဒီမွာထား..”

 

ကမာၻလွည့္ခရီးသြားအဖြဲ႔က ဖိနပ္ေတြ ခြ်တ္ျပီး ဗိမာန္ေတာ္ထဲ ဝင္သြားၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အျပင္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ျပီး

လမ္းညႊန္ေျပာသြားတဲ့အတိုင္း တပ္ဂ်္က အေရာင္ေျပာင္းလဲတာက ကြ်န္ေတာ္ျမင္ခဲ့ဖူးတဲ့ နီးလိမာ ကုမၼာရီရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြ

နဲ႔မ်ား တူေလမလားလို႔ စဥ္းစားရင္း ေငးေမာေနမိတာ။

တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေနာက္ကေန႔ ကြ်န္ေတာ့္ ပုခံုးကို ခပ္သာသာပုတ္လိုက္လို႔ လွည့္ၾကည့္မိတယ္။မ်က္မွန္တပ္

ထားတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ဗ်..။ သူ႔ဇနီး ျဖစ္ႏိုင္သူနဲ႔ ကေလးႏွစ္ေယာက္လည္း ပါေသးတယ္။ အဲဒီလူ တစ္ကိုယ္လံုး

လဲ ကိရိယာ တန္ဆာပလာေတြ ျပည့္လို႔ဗ်..။

ကင္မရာတို႔ ၊မွန္ေျပာင္းတို႔၊ သီခ်င္းဖြင့္စက္တို႔ အစရွိသည္ျဖင့္ေပါဗ်ာ။ သူက အဂၤလိပ္စကားေျပာတတ္သလားလို႔ ကြ်န္ေတာ့္

ကိုေမးတယ္။

ရက္စ္ လို႔ ကြ်န္ေတာ္ျပန္ေျဖေတာ့ –

“ဒါဆိုရင္..တို႔ကို ဒီ တပ္ဂ်္မဟာ အေၾကာင္းနည္းနည္းေလာက္ေျပာျပႏိုင္မလား…ငါတို႔မိသားစုက ဂ်ပန္ကလာတာ..

ဒီေန႔ပဲေရာက္တာဆိုေတာ့ ဒီျမိဳ႕က အစိမ္းသက္သက္ပဲေလ…”

ကြ်န္ေတာ္လည္း ဒီျမိဳ႕ကို ခုမွေရာက္လို႔ အစိမ္းသက္သက္ပါပဲဗ်ာလို႔ ျပန္ေျပာခ်င္ေပမယ့္ သူ႔မ်က္ႏွာက သိခ်င္စိတ္ျပင္းျပေနပံု

ရေတာ့ ေစာေစာကဧည္႔လမ္းညႊန္ရဲ႕ေလသံကို ကြ်န္ေတာ္ အတုခိုးျပီး မွတ္မိသမွ် ခပ္တည္တည္နဲ႔ ရႊီးဖို႔ စဥ္းစားလိုက္တယ္။

 

“အဟမ္း..အဟင္း..ဒီလိုဗ်..ဒီ တပ္ဂ်္မဟာ ဗိမာန္ၾကီးဟာ..ဧကရာဇ္ ခူရမ္က သူ႔ဇနီး ႏူးဂ်ဟန္..အင္း..မြမ္းတက္ဇ္ ဘီဂမ္လို႔လည္း

ေခၚတယ္..အဲ..သူ႔အတြက္ေဆာက္ခဲ့တာဗ်..၁၅၃၁ ခုႏွစ္မွာ သူ ပန္းျခံထဲမွာ လက္ေကာက္ကေလးေတြ ခ်ေရာင္းေနတုန္း ဧကရာဇ္

ခူရမ္က ေတြ႔သြားျပီး ၾကိဳက္သြားတာ..ဒါေပမဲ့ ေနာက္ ဆယ့္ကိုးႏွစ္ၾကာမွ သူတို႔လက္ထပ္ၾကသတဲ့…သူက ဧကရာဇ္နဲ႔အတူ စစ္ပြဲ

ေတြေတာင္ လိုက္တိုက္ေသးတာဗ်..ျပီးေတာ့..ဆယ့္ေလးႏွစ္အတြင္း ကေလး ဆယ့္ရွစ္ေယာက္ေတာင္ ေမြးေပးခဲ့တာ…”

 

ဂ်ပန္ေတြက ျဖတ္ေမးတယ္။

“ဟယ္..ဆယ့္ေလးႏွစ္အတြင္းမွာ ကေလး ဆယ့္ရွစ္ေယာက္ေတာင္..ဟုတ္ပါ့မလား..”

 

ကြ်န္ေတာ္လည္း ခပ္မာမာပဲ။

 

“ဟုတ္ပါ့..အမႊာေတြ ဘာေတြပါတာကိုးဗ်..အဲ..ေနာက္ေတာ့ ဆယ့္ကိုးေယာက္ေျမာက္ကေလးကို ေမြးျပီး  စူလတန္ပူရမွာ

မြမ္းတက္ဇ္ ေသပါေလေရာ..ဂြ်န္လ ဆယ့္ေျခာက္ရက္ေန႔ေပါ့..အမယ္..သူမေသခင္မွာ ဧကရာဇ္ကို အခြင့္အေရး ေလးခု

ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္..တစ္ – တပ္ဂ်္မဟာကို ေဆာက္ပါတဲ့..ႏွစ္ – ကေလးေတြကို မရုိက္ပါနဲ႔တဲ့..သံုး -ဧကရာဇ္ ဆံပင္ကို မီး

ခိုးေရာင္ဆိုးပါတဲ့..ေလး – အင္း..အဲ..မွတ္မိေတာ့ဘူး..အဲဒါအေရးမၾကီးပါဘူး..ခု..ျမင္တဲ့အတိုင္း တပ္ဂ်္မွာ မုခ္ေပါက္ရယ္..

ဥယ်ာဥ္ရယ္..ဧည့္ေဂဟာရယ္..ဂူသခၤ်ဳ ိင္းရာ ရယ္..ရွိတယ္..”

 

ဂ်ပန္ေတြ ေခါင္းညိတ္ျပီး –

 

“အင္း..အင္း…က်န္တာေတြေတာ့ ေတြ႔ရပါျပီ..ဧည့္ေဂဟာ ဆိုတာ ဘယ္နားတုန္း..”

 

ကြ်န္ေတာ္လည္း မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ျပီး ေလသံျပတ္ျပတ္နဲ႔ –

“ကြ်န္ေတာ္ မေျပာခဲ့ဘူးလားဗ်..တကယ့္ ဂူသခၤ်ဳ ိင္း အစစ္က ေျမေအာက္ခန္းထဲမွာလို႔..အဲဒီေတာ့ ေျမေပၚကေနရာ အကုန္လံုးက

ဧည္႔ရိပ္သာ ျဖစ္ေတာ့ မေပါ့..ခင္ဗ်ားတို႔ ဂူဗိမာန္ထဲ ဝင္သြားရင္ ဧကရာဇ္နဲ႔ မြမ္းတက္ဇ္တို႔ ေခါင္းတလားေတြ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္..အဲ

..ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ကိုးဆယ့္ကိုးမ်ဳိး အဲဒီ တလားေပၚမွာ စီျခယ္ထားတာၾကည့္ဖို႔ မေမ့နဲ႔ေနာ္..ျပီးေတာ့ သံုးစင္တီမီတာတိုင္းမွာ

ထာဝရဘုရားရဲ႕ နာမေတာ္ အမ်ဳိးငါးဆယ္ ထြင္းထားတာလည္း ေတြ႔ရဦးမွာ..နံရံေတြေပၚမွာ ေရးထားတဲ့ က်မ္းစာအပိုဒ္ေတြက အ

အေရးအသားသာကြဲမယ္ အဓိပၸါယ္ အတူတူပဲ..အံ့ၾသစရာမေကာင္းဘူးလား..ျပီးေတာ့မွတ္ထားဦး..ပင္မ အမိုးခံုးၾကီးက မီတာ ၁၆၀

ျမင့္ျပီး ေမွ်ာ္စင္ေလးခုကေတာ့ ၁၇ မီတာစီျမင့္တာ..ေနာက္တစ္ခုက တပ္ဂ်္မဟာကို ခင္ဗ်ား ဘက္စံုေထာင္စံုက ၾကည့္ရင္..မိန္းမ

တစ္ေယာက္ရဲ႕ မဂၤလာဦးညမွာ ျခံဳထားတဲ့ ဇာပုဝါအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျမင္ရသလို ခံစားရလိမ့္မယ္..သြားၾကည့္ၾကည့္ပါလား..အဲ..ကြ်န္ေတာ္

မေမ့ခင္ တစ္ခုေျပာရဦးမယ္…ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရဲ႕ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ကဗ်ာဆရာၾကီး တဂိုး ေတာင္ ဒီ တပ္ဂ်္မဟာအေၾကာင္း ဖြဲ႔ဆိုထားတဲ့

ကဗ်ာနဲ႔ ႏိုဘယ္ ဆုဆိုလား ရခဲ့တာတဲ့ဗ်..ကဗ်ာက..အင္း..“ဝီလွ်ံ ဝဒ္စ္ဝက္သ္ ရဲ႕ ပါးျပင္ေပၚက လက္ဝါးရာ” ဆိုလားပဲ..”

 

“ဟား..တကယ္..ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတာပါလား..လမ္းညႊန္စာအုပ္မွာေတာင္ အဲဒါ မပါဘူး..”

 

ဂ်ပန္ၾကီး သူ႔အမ်ဳိးသမီးဖက္လွည့္ျပီး ဂ်ပန္လို တတြတ္တြတ္နဲ႔ ဘာေတြေျပာမွန္းေတာ့မသိဘူး။ ျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ဖက္

ျပန္လွည့္ျပီးဘာသာျပန္ျပတယ္။

“ငါက ငါ့မိန္းမကို တို႔ ေစ်းၾကီးေပးရတဲ့ တရားဝင္ဧည့္လမ္းညႊန္မေခၚမိတာ ဟန္သြားတယ္ေဟ့လို႔..ခု မင္းက

တို႔ကို အကုန္ေသခ်ာ ေျပာျပတယ္ေလ..တို႔ ေက်းဇူးတင္တယ္ကြာ..ေနာ္..အာရိဂတ္တိုး..”

သူက ကြ်န္ေတာ့္ကို ဦးညႊတ္ျပီး လက္ထဲကို တစ္ခုခု ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ျပန္ဦးညႊတ္ျပီး သူတို႔ထြက္

သြားေတာ့ လက္ထဲကဟာျဖန္႔ၾကည့္မိတယ္။ ေသခ်ာေခါက္ထားတဲ့ ရူးပီးငါးဆယ္တန္ အသစ္က်ပ္ခြ်တ္ကေလးဗ်ဳိ႕..။

ငါးမိနစ္ အတြင္း ရူးပီး ငါးဆယ္ေတာင္ေနာ္..။

 

ကြ်န္ေတာ္ ခု သိလိုက္တာ ႏွစ္ခု ရွိတယ္။ ဒီတပ္ဂ်္မဟာၾကီး ရွိတဲ့ ေဟာဒီျမိဳ႕မွာ ကြ်န္ေတာ္ေနခ်င္တယ္..ျပီးေတာ့ ဧည့္

လမ္းညႊန္တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ခ်င္တယ္..အဲဒါ။

About ေမာင္ဘလိူင္

has written 139 post in this Website..