စကားႀကီးစကားက်ယ္ ေျပာတယ္လို႔ေတာ့ျဖင့္ မထင္ၾကေစခ်င္ပါဘူး…။
လူ႔ဘ၀ဆိုတာ အငိုနဲ႔စ အငိုနဲ႔ ဆံုး ဆိုလား…။
နားစြန္နားဖ်ားၾကားခဲ့ဘူးပါတယ္…။
ဆိုေတာ့…
ကြ်န္ေတာ့္ပို႔စ္ကိုေတာ့ျဖင့္ အေပ်ာ္နဲ႔စၿပီး အေပ်ာ္နဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ…။
ကဲ ေပ်ာ္စရာ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္နဲ႔ စလိုက္ရေအာင္…။

ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာလဲကြယ္

တစ္ခါတုန္းက ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႀကီး ႏိုဇိုးမိ ဆိုတာ ရွိသတဲ့…။
ႏိုဇိုးမိႀကီးမွာ စိုးျမတ္သူဇာ လို ေခ်ာေမာလွပတဲ့ ေတာင့္ေတာင့္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ဇနီးေခ်ာႀကီးရယ္ အရြယ္နဲ႔မလိုက္ေအာင္ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေျပာတတ္တဲ့ ငါးႏွစ္အရြယ္ သားႀကီးနဲ႔ ေမြးကာစ သားအငယ္တစ္ေယာက္တို႔ ရွိၾကသတဲ့…။
မိုးေဟကို လို ဆက္စီ ျဖစ္တဲ့ အိမ္ေဖၚမေလးတစ္ေယာက္လည္း ရိွေသးတယ္တဲ့…။
(အားက်လိုက္တာေနာ္ အာဟီး…)
တစ္ေန႔ေတာ့ ႏိုဇိုးမိ ႀကီး ရဲ႕ သားအႀကီးေကာင္က ႏိုဇိုးမိ ႀကီးကို ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးသတဲ့…။
ေဖေဖ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာလဲဟင္
ငါးႏွစ္ေလာက္ပဲရွိေသးတဲ့သားက ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုေတာ့ ႏိုဇိုးမိႀကီး ေက်နပ္သြားတာေပါ့…။
ႏိုဇိုးမိ – ကိုင္း သားသိခ်င္တာကို ေဖေဖ ရွင္းျပမယ္
ဒီအိမ္မွာ ပိုက္ဆံ ဘယ္သူရွာလဲ
သားႀကီး – ဒီအိမ္မွာ ပိုက္ဆံရွာတာ ေဖေဖေပါ့
ႏိုဇိုးမိ – ေဖေဖက ပိုက္ဆံရွာတာ
ျဖစ္တဲ့အတြကဒီအိမ္မွာ အရင္းရွင္သည္ ေဖေဖ
သားႀကီး – ဒါဆို ေမေမကေရာ
ႏိုဇိုးမိ – မင္းအေမႀကီးကက်ေတာ့ ငါရွာေပးတဲ့ ပိုက္ဆံကို မင္းတို႔ စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ ေက်ာင္းသြားဖို႔ က်န္းမာေရးအတြက္ အကုန္လံုး အ၀တ္အထည္ကစလို႔ စီမံခန္႔ခြဲေပးရတဲ့အတြက္ သူက အစိုးရ…။
သားႀကီး – ေမေမက အစိုးရ၊ ေဖေဖက အရင္းရွင္…၊ ဒါဆို သားကေရာ…။
ႏိုဇိုးမိ – မင္းကရွင္းတယ္ေလ၊ ေဖေဖေပးတဲ့ ပိုက္ဆံကို ေမေမစီမံခန္႔ခြဲေပးတယ္၊ ေမေမစီမံခန္႔ခြဲေပးတဲ့အတိုင္း မင္းကလိုက္နာရတဲ့ အတြက္ မင္းက ျပည္သူ…။
သားႀကီး – ဒါဆို သားတို႔အိမ္မွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ဟို အိမ္ေဖၚမမကေရာ…။
ႏိုဇိုးမိ – ေအာ္ သူက ေဖေဖတို႔ဆီမွာ လာၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္တာေလ…။ ေဖေဖတို႔က သူ႔ကို လခေပးရတယ္ေလ၊ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္သူက အလုပ္သမားလူတန္းစား…။
သားႀကီး – တစ္ေယာက္က်န္ေသးတယ္ေဖေဖ၊ ပုခက္ထဲက သားညီေလးကေရာ…။
ႏိုဇိုးမိ – သားညီေလးကေတာ့ ေဖေဖတို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ေပါ့…။

သူ႔အေဖက စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပေပးလိုက္လို႔ သားႀကီးက ေက်နပ္သြားသတဲ့…။
အဲဒါနဲ႔ ညက်ေတာ့ အိပ္က်တယ္ေပါ့ေနာ္…။
ပုခက္ထဲက ညီေလးရဲ႕ ငိုသံကိုၾကားေတာ့ သားႀကီး ႏိုး လာတယ္ေပါ့ဗ်ာ…။
သြားၾကည့္လိုက္ေတာ့ လသားအရြယ္ ညီေလးက အီအီးေတြနဲ႔ လူးေနတယ္တဲ့…။
သူ႔အေဖနဲ႔ အေမ အိပ္တဲ့ အခန္းထဲ တံခါးဖြင့္ၿပီး အေမကို သြားႏိႈးတယ္တဲ့…။
ေမေမ…ေမေမ…ထပါဦး…ညီေလး အီးေတြပါထားတယ္
စိုးျမတ္သူဇာ နဲ႔တူတဲ့ ႏိုဇိုးမိႀကီးရဲ႕မိန္းမကလည္းအိပ္ေပ်ာ္ေနလို႔ကေတာ့ဆင္ေအာ္ရင္ေတာင္မႏိုးဘူးဆိုတဲ့
အစားထဲကခင္ဗ်…။
အဲဒါနဲ႔ သားႀကီးက အေမကို ဆက္မႏိႈးေတာ့ပဲ မိုးေဟကိုနဲ႔ တူတဲ့ အိမ္ေဖၚမေလး ကို ႏိႈးမယ္ဆိုၿပီး အခန္းတံခါး ဖြင့္ၿပီး၀င္သြားသတဲ့…။ (ေဟးေဟး)
အိမ္ေဖၚမေလးရဲ႕ ကုတင္ေပၚမွာေတာ့ သူ႔အေဖ ႏိုဇိုးမိႀကီးနဲ႔ အိမ္ေဖၚမေလးဟာ ေမာေမာနဲ႔ ဖက္ၿပီး အိပ္ေမာက်ေနၾကသတဲ့…။
(သိတ္ဆိုးတဲ့လူႀကီး)

မနက္မိုးလင္းလို႔ ေကာ္ဖီေသာက္ၾကေတာ့ သားႀကီးက ႏိုဇိုးမိ ကို ေျပာသတဲ့…။

သားႀကီး – ေဖေဖ…သားႏိုင္ငံေရးကို လံုး၀နားလည္သြားပါၿပီ…။
ႏိုဇိုးမိ – တယ္ဟုတ္တဲ့ ငါ့သားပါလား၊ ကဲေျပာစမ္းပါဦးကြာ မင္းနားလည္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး…။
သားႀကီးရွင္းရွင္းေလးပါ ေဖေဖရယ္…။ ျပည္သူကို အစိုးရက မသိက်ိဳးကြ်ံျပဳေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အရင္းရွင္နဲ႔ အလုပ္သမားလူတန္းစားက ကုတင္ေပၚမွာ ပလူးေနၾကၿပီး သားတို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္က ခ်ီးထဲမွာ ေမ်ာခ်င္တိုင္းေမ်ာေနတာေပါ့ ေဖေဖရာ…။

သားႀကီးေျပာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးကိုနားေထာင္ၿပီး ႏိုဇိုးမိႀကီးဟာ အသိတရားေတြရလာသတဲ့ကြယ္…။
ဒါနဲ႔ အိမ္ေဖၚမေလး မိုးေဟကို ကို အလုပ္က ထုတ္လိုက္ၿပီး စိုးျမတ္သူဇာႀကီးကိုပဲ သစၥာရွိရွိ ေပါင္းသင္းသြားပါတယ္တဲ့…။
စိုးျမတ္သူဇာႀကီးခင္ဗ်ာေတာ့ ပင္ပန္းရွာတာေပါ့ေနာ္…။
အိမ္ေဖၚမေလးမရွိေတာ့ ကိုယ္တိုင္လုပ္ရရွာတာကိုး…။
ေအာ္ ႏိုင္ငံေရး…။ ႏိုင္ငံေရး…။
(ဆရာ ဇာဂနာ ၏ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာပါေသာ ပ်က္လံုးကို မွီးပါသည္)

ကဲေပ်ာ္စရာပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္နဲ႔ အစျပဳၿပီးသကာလ ေျပာခ်င္တာေလးေတြကိုလည္း နည္းနည္းေလာက္ ေျပာခြင့္ျပဳပါဦး…။

ျမန္မာတိုင္း(မ္) ဂိတ္

မိတ္ေဆြတို႔ သတိထားမိလိုက္မလား မဆိုႏိုင္ပါဘူး…။
ျမန္မာတိုင္း ဂ်ာနယ္ရဲ႕စာတည္းမွဴးခ်ဳပ္ (အဂၤလိပ္) ေရာ့စ္ဒန္ကလီနဲ႔ ျမန္မာတိုင္းဂ်ာနယ္ရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာခင္မိုးမိုး တို႔ အျပန္အလွန္တရားစြဲဆိုၾကတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းကိုပါ…။
ဘယ္သူမွားတယ္ ဘယ္သူမွန္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ စာဖတ္သူ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ျခင္းစီရဲ႕ သေဘာပါ…။
ဘလက္ႀကီးကေတာ့ သိထားတာေလးေတြ ျပန္ေျပာျပရံုပါ…။
အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျပည္ျမန္မာဂ်ာနယ္မွာပါခဲ့တဲ့ သတင္းေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္က ဒီလိုပါ…။

ႏိုင္ငံျခားသားက ရွယ္ယာရွင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္ကားမႈမွာ ျမန္မာမ်ားသတိျပဳစရာ ျဖစ္လာ…

တဲ့…။
ေဆာင္းပါးထဲပါတဲ့ အထဲက

မစၥတာ ဒန္ကလီသည္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကလည္း ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ဦးကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္က်ဴးလြန္မႈ ပုဒ္မ ၃၅၄ ျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္တစ္လ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၃/၁ အရ ဒဏ္ေငြက်ပ္ တစ္သိန္းက်ခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ ထိုအမႈမ်ား၌ ေဒါက္တာခင္မိုးမိုး၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ MCM ကုမၸဏီ၏ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ (CEO) ေဒါက္တာတင္ထြန္းဦးက အင္းစိန္ေထာင္အတြင္းသို႔ ပင္ သြားေရာက္အားေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ အာမခံျဖင့္ အခ်ဳပ္မွလြတ္ေျမာက္ေစရန္ စီစဥ္ေပးခဲ့ေၾကာင္းသိရွိရသည္။
ၾကားသိရေသာ သတင္းမ်ားအရ MCM ၏လက္ရွိ ျမန္မာ ပိုင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ မူလရွယ္ယာရွင္မ်ားကို လက္ရွိေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းထက္ မ်ားစြာသက္သာေသာတန္ဘိုးျဖင့္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ေပးရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ေသာ္လည္း တိက်ေသာ အေျဖမရရွိခဲ့ေၾကာင္း

တဲ့…။
ဟုတ္ၿပီဗ်ာ…။
ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္ေနေတာ့ ျမန္မာတိုင္းဂ်ာနယ္ ထဲမွာ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုပါလာပါေရာလားဗ်ာ…။
မစၥတာေရာ့စ္ဒန္ကလီကို ျမန္မာတိုင္း(မ္) သတင္းအဖြဲ႕က ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားတာပါ…။
ဒီအထဲမွာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦးေက်ာ္ဆန္းက ဇာတ္လိုက္ပါ…။
မစၥတာေရာစ္ဒန္ကလီ ရဲ႕ ပါတနာေဟာင္းေတြျဖစ္တဲ့ ဦးျမတ္ေဆြ(ဆန္နီေဆြ) နဲ႔ ေဒၚယမင္းထင္ေအာင္တို႔ဟာ ဆက္လက္ၿပီး ပါတနာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုတာကို ဦးေက်ာ္ဆန္းက ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနရံုးမွာ အတိအလင္းေျပာၾကားခဲ့ပါသတဲ့…။
မစၥတာေရာ့စ္ဒန္ကလီ အေျပာအရ အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာတိုင္း(မ္) ရွယ္ယာေတြကို ဦးေတဇ ကေတာင္ စိတ္၀င္စားခဲ့ေသးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္…။ ေနာက္ထပ္ၿပီး ျမန္မာတိုင္း(မ္) ရွယ္ယာေတြကို ကမ္းလွမ္းခဲ့ေသးတာကေတာ့ ဦးမိုးေက်ာ္ စုစည္းတည္ေထာင္ထားတဲ့ ျမန္မာ့ေစ်းကြက္တင္ေရာင္းခ်ေရး သုေတသနနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကုမၸဏီ ကပဲ ျဖစ္ပါတယ္…။ ေဒါက္တာတင္ထြန္းဦးေပးခဲ့တဲ့ ရွယ္ယာေစ်းထက္ ၂ ဆ ပိုခဲ့ပါတယ္တဲ့…။
တကယ္လို႔မ်ား ဦးဆန္နီေဆြ တို႔ ေထာင္ကလြတ္လာခဲ့ရင္လည္း ရွယ္ယာမ်ားကို ျပန္လည္ေရာင္းခ်ေပးဖို႔ အသင့္ရွိမယ္လို႔ လည္း ေျပာခဲ့ပါတယ္တဲ့…။
ဒါေပမယ့္ ဦးေက်ာ္ဆန္းကေတာ့ ေဒါက္တာတင္ထြန္းဦးေပးတဲ့ေစ်းႏႈန္းဟာ မွ်တမႈရွိတယ္ လို႔ ေျပာခဲ့ပါသတဲ့…။
အဲဒီလိုနဲ႔ မစၥတာေရာ့စ္ဒန္ကလီဟာ ေဒါက္တာတင္ထြန္းဦး ကို သေဘာက်ႏွစ္သက္ျခင္းမရွိပါပဲ ရွယ္ယာရွင္အျဖစ္ လက္ခံလိုက္ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္…။
ကိုင္း မစၥတာေရာ့စ္ဒန္ကလီကေတာ့ မပြင့္လင္းေသးခင္ အေမွာင္ေခတ္က အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ဖြင့္ခ်သြားခဲ့ပါၿပီ…။
ဘယ္သူက တရားတယ္ ဘယ္သူကမတရားဘူးဆိုတာ လယ္ျပင္မွာဆင္သြားသလို ထင္ရွားလာေတာ့မွာပါ…။
သိတ္ၾကာၾကာေစာင့္ရေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး…။

ဦးသန္႔ကို အားနာတယ္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က အာဇာနည္ဗိမာန္ရဲ႕ မီတာ ၅၀ အကြာမွာ ေတာင္ကိုရီးယား အစိုးရက အထိမ္းအမွတ္အေဆာက္အဦတစ္ခု
ေဆာက္လုပ္ရန္ ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ သေဘာတူညီမႈ ရရွိထားခဲ့ပါသတဲ့…။

၁၉၈၃ ခုႏွစ္က ေျမာက္ကိုရီးယား ေအးဂ်င့္ေတြရဲ႕ လုပ္ႀကံတိုက္ခိုက္မႈမွာ က်ဆံုးခဲ့ရသူေတြ အတြက္ပါတဲ့…။
အဲဒီ လုပ္ႀကံမႈမွာ ျမန္မာဘက္ကလည္း က်ဆံုးခဲ့သူေတြ ရွိခဲ့တာပါပဲ…။
ဒီလို သေဘာတူညီခ်က္မ်ိဳးကို လူတစ္ေယာက္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုထဲရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ မေပးသင့္ဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္…။
ဆိုလိုတာက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ သေဘာထားကိုလည္း တစ္ခ်က္ေလာက္ေတာ့ ငဲ့ၾကည့္ေပးၾကပါဦး…။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပထမတန္းစား ႏိုင္ငံသားႀကီးလို႔ေျပာရမယ့္ ဦးသန္႔ေတာင္ အာဇာနည္ဗိမာန္နားမွာ
ေနရာမရခဲ့ရွာပါဘူး…။
ဒါေတာင္ ဘန္ကီမြန္းလာတုန္းက ဦးသန္႔ကို အေလးျပဳသြားခဲ့တာ မွတ္မိေနေသးရဲ႕…။်
ဒီလိုဗ်ာ…။
ေတာင္ကိုရီးယားအစိုးရကေဆာက္လုပ္မယ့္ အထိမ္းအမွတ္အေဆာက္အဦကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ သင့္ေတာ္ရာေနရာတစ္ခုမွာ
စီစဥ္ေပးလိုက္ေစခ်င္ပါတယ္…။
အာဇာနည္ ဗိမာန္နားမွာ ေဆာက္လုပ္တာကိုေတာ့ ခြင့္မျပဳေစခ်င္ပါဘူး…။
အာဇာနည္ ဗိမာန္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အျမတ္တႏိုးထိန္းသိမ္းအပ္တဲ့ ေနရာ တစ္ခုမဟုတ္ေပဘူးလားဗ်ာ…။
အြန္ေစာတို႔ လီေဆာင္းဦးတို႔ကိုေတာ့ အားနာပါရဲ႕…။
ေျပာသာေျပာရတာပါ…။
အစိုးရခ်င္းက သေဘာတူညီထားၾကၿပီဆိုလား…။

သူတို႔ေျပာၾကေလသတည္း

ဒါကေတာ့ ထင္ရွားသူေတြေျပာတဲ့ သတိထားမိတဲ့ စကားေလးေတြပါ…။
ႀကိဳက္ရင္လည္း ယူေပါ့ဗ်ာ…။
မႀကိဳက္ေတာ့လည္း အဲ… ေက်ာ္ဖတ္ေပါ့ေနာ့္…။

စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ ေျပာတဲ့ စကား

ကြ်န္ေတာ္ ျမန္မာျပည္မွာ အကယ္ဒမီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔ ေလာေလာဆယ္ အစီအစဥ္
မရွိေသးဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ ရိုက္ျဖစ္ရင္လည္း အကယ္ဒမီေပးပြဲအတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ဇာတ္ကားထုပ္ကို
ေပးဖုိ႔ မေပးဖို႔ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားမယ္
(၁၁-၂-၂၀၁၃ ထုတ္ အလင္းတန္းဂ်ာနယ္)

၀ိုင္း ေျပာတဲ့ စကား

အရင္တုန္းက သရုပ္ေဆာင္ေတြလို စိတ္မ်ိဳးရွိတဲ့လူကနည္းတယ္။ ေက်ာ္ဟိန္းတို႔ ေဒြးတို႔ ေခတ္တုန္းက
သူတို႔ ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ ထိုးရဲ သတ္ရဲတဲ့ ေယာက်္ားရဲ႕အစြမ္းသတၱိ နဲ႔ ျပည့္စံုၾကတယ္။
ဘယ္သူလာလာခ်မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ရွိတယ္။ အခုေခတ္သရုပ္ေဆာင္ေတြမွာ ဘယ္သရုပ္ေဆာင္ပဲလာလာ၊
ဘယ္ေနရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳးရွိတဲ့လူက နည္းတယ္။ ေၾကာက္လို႔ေရွာင္ေနတဲ့ သေဘာေတြျဖစ္ေနတယ္။
(၄-၂-၂၀၁၃ ထုတ္ အလင္းတန္း ဂ်ာနယ္)

ေမာင္ေမာင္ေအး (Dream Boat) ေျပာတဲ့ စကား

လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြထဲမွာ ပါးကို အခ်က္တစ္ရာရိုက္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ မွားသြားတဲ့ လုပ္မွား ေျပာမွားေတြ
ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ေျပာၿပီး လုပ္ၿပီးေတာ့မွ ငါေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးမေျပာသင့္ဘူး၊ မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ေတြးမိတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း ျပင္လို႔မရေတာ့ဘူးေလ။ ကိုယ္ကလုပ္ၿပီးေနၿပီ။ ဒီေတာ့ ေနာက္မွသာ ဒီအမွားေတြက တစ္ဆင့္
သင္ခန္းစာယူရတယ္။
(၁၀-၂-၂၀၁၃ Sunday Journal)

ဂႏၳ၀င္ တင္မိုးလြင္

မေန႔က TV Channel တစ္ခုက တိုက္ရိုက္လြင့္ေနတဲ့ မယ္ေရြးပြဲတစ္ပြဲကို ထိုင္ၾကည့္ျဖစ္တယ္…။
အစီအစဥ္တင္ဆက္ေနသူက မူလလက္ေဟာင္း စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္း ေဒၚတင္မိုးလြင္ႀကီးပါ…။
ေဒၚတတ္ေခၚရမယ့္အရြယ္မို႔ ေလးစားသမႈနဲ႔ ေဒၚတတ္ေခၚလိုက္ျခင္းပါ…။
ေဒၚတင္မိုးလြင္ ကို ျမင္ေတာ့ ေမာ္ဒယ္လ္ ေခတ္ဦးက လိႈင္ထိပ္ထားခင္တို႔…၊ ပပ၀င္းတို႔ကို လည္း လွမ္း သတိရမိတယ္…။
ေခတ္ၿပိဳင္ေတြလို႔ ေျပာမယ္ဆိုေျပာလို႔ရတဲ့သူေတြကိုး…။
အဲဒါနဲ႔ တစ္ဆက္တည္း ေတြးမိျပန္တာက တင္မိုးလြင္ ေမြးထုတ္ခဲ့တဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြထဲ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္အထိ ဒီေလာကမွာ
ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ ရပ္တည္ေနႏိုင္သူေတြ ရွိေနေသးရဲ႕လားဆိုတာကိုပါ…။
၁၉၉၉ ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္ထုတ္ ယေန႔ေခတ္ဂ်ာနယ္မွာ တင္မိုးလြင္ နဲ႔ သူ႔ ေမာ္ဒယ္လ္မေလးေတြရဲ႕ပံုကို
မ်က္ႏွာဖံုးတင္ထားခဲ့ပါတယ္…။
အဲဒီပံုထဲပါခဲ့သူေတြ အခု တစ္ေယာက္မွ ဒီေလာကမွာ ရွိမေနၾကေတာ့ပါဘူး…။
ပံုထဲပါသူေတြထဲ ကြ်န္ေတာ္ နည္းနည္းသတိထားမိခဲ့တာဆိုလို႔ ပါးလ္ခ်မ္းျမေအး နဲ႔ ဗစ္တိုးရီးယား
တို႔ေလာက္ပဲပါပါတယ္…။
သူတို႔ကလည္း လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၾကသူေတြမဟုတ္ပါဘူး…။
ဒါေပမယ့္ တင္မိုးလြင္ ႀကီးကေတာ့ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္အထိ ထင္ရွားတဲ့ ၾကယ္ႀကီးတစ္လံုး ျဖစ္ေနေသးရဲ႕…။
တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ ဆယ္တန္းတုန္းက သင္ခဲ့ဘူးတဲ့ အဂၤလိပ္ကဗ်ာေလးတစ္ပုိင္းတစ္စကို သတိရသြားျပန္ပါတယ္…။
For Men May Come And Men May Go,
But I Go On Forever
တဲ့…။
ေမာ္ဒယ္လ္ေတြ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ေပၚလာၾကတယ္…။
ျပန္ေပ်ာက္သြားၾကတယ္…။
ေမာ္ဒယ္လ္ သင္တန္းဖြင့္သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္…။
ျပန္ေပ်ာက္သြားၾကတယ္…။
ဒါေပမယ့္ တင္မိုးလြင္ႀကီးကေတာ့ ေမာ္ဒယ္လ္ အျဖစ္နဲ႔ေရာ ေမာ္ဒယ္လ္သင္တန္းဖြင့္သူ အျဖစ္နဲ႔ေရာ
အၿမဲတမ္းရွိေနတယ္လို႔ ဂုဏ္ျပဳစကားေျပာခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ…။
တင္မိုးလြင္ႀကီးရဲ႕ အစီအစဥ္တင္ဆက္မႈေတြကို ႀကိဳက္တာ မႀကိဳက္တာကေတာ့ မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕
ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပါပဲ…။
ဒါကေတာ့ TV ၾကည့္ရင္းေတြးမိတဲ့ အေတြးေလးပါ…။
တီဗီဆိုလို႔ အခုတေလာ ကြ်န္ေတာ္ ပံုမွန္ေစာင့္ၾကည့္ျဖစ္ေနတဲ့ TV အစီအစဥ္ေလးတစ္ခုအေၾကာင္း ဆက္ေျပာခ်င္ပါတယ္…။

ဆက္ဆက္ေစာင့္ၾကည့္ၾကရမယ့္ အိပ္မက္ဆံုရာ

Channel 7 က လႊင့္ေနတဲ့ အိပ္မက္ဆံုရာ အစီအစဥ္ပါဗ်ာ…။
တစ္ပြဲတည္း တစ္ပုဒ္တည္း နဲ႔ မဆံုးျဖတ္ပဲ ေသေသခ်ာခ်ာ အခ်ိန္ေပး ေလ့က်င့္ေပးၿပီးမွ ဂီတအမ်ိဳးအစားတစ္ခုခ်င္းစီကို
ၿပိဳင္ၾကရတဲ့ ပြဲပါ…။
ေဘာလံုးနဲ႔ ဥပမာေပးရရင္ ရံႈးရင္ထြက္ရတဲ့ ဖလားလုပြဲပံုစံမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ အိမ္ကြင္းအေ၀းကြင္း တစ္ရာသီလံုး ကန္ၾကရတဲ့ အမွတ္ေပးပြဲလိုမ်ိဳးေပါ့ခင္ဗ်ာ…။
ဒိုင္ေတြေပးတဲ့ ကြန္းမန္႔ေလးေတြကလည္း နားေထာင္ရတာ အရသာ ရွိပါတယ္…။
ဒိုင္ေတြအျဖစ္ ေတးေရး ျမင့္မိုးေအာင္၊ စည္သူလြင္နဲ႔ ေရဗကၠာ၀င္းတို႔က ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္…။
ေရဗကၠာ၀င္းေလးရဲ႕ အလွနဲ႔ အၿပံဳးေလးေတြေၾကာင့္လည္း ပြဲက ပိုအသက္၀င္ခဲ့တယ္ေပါ့ဗ်ာ…။
(အေပ်ာ္ပါဗ်ာ)
စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ Channel 7 က ပံုမွန္ထုတ္လႊင့္ေနတာမို႔လို႔ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ သတင္းေပးခ်င္ပါတယ္…။
တခ်ိဳ႕ ဂီတ ၀ါသနာရွင္ ညီငယ္ ညီမငယ္ေတြကိုလည္း တိုက္တြန္းခ်င္တာက အိပ္မက္ဆံုရာ ၿပိဳင္ပြဲမွာ ပါ၀င္ခြင့္ရဖို႔
ႀကိဳးစားၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါတယ္…။
ဒီၿပိဳင္ပြဲမွာ ပါ၀င္ခြင့္ရတာကိုက စီးရီးတစ္ေခြထုတ္တာထက္ ပိုထိေရာက္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္…။
အဆိုပညာေရာ ပါေဖါမန္႔စ္ေတြေရာ သင္ေပးတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ညီငယ္ညီမငယ္ေတြအတြက္ ဂီတေလာကမွာ
ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ အားျဖစ္ေစမွာပါ…။
ေျမေတာင္ေျမွာက္ ေပးတယ္ဆိုတာထက္ ေျမတစ္ကြက္၀ယ္ေပးလိုက္သလိုပါပဲ…။
ရလာတဲ့ ေျမေပၚမွာ ကိုယ့္စိတ္တိုင္းက် အရည္အခ်င္းရွိရင္ရွိသေလာက္ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးၾကေပေတာ့…။
ဒါ ကြ်န္ေတာ့္ ကိုယ္ပိုင္ အျမင္ပါ…။
သေဘာထားကြဲလြဲႏိုင္ပါတယ္…။
ဘလက္ႀကီးတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက အိပ္မက္ဆံုရာ လို အစီအစဥ္မ်ိဳး ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဘလက္ႀကီးတစ္ေယာက္
စင္ေပၚေရာက္ေနမွာဗ်…။ (အခုေတာ့ လမ္းေဘးမွာ)
ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြ ကံေကာင္းၾကပါတယ္…။
ေျမေတာင္ေျမွာက္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးမယ့္ စင္ျမင့္ေတြက အဆင္သင့္…။
အားနည္းနည္း စိုက္ထုတ္လိုက္ရင္ စင္ေပၚတစ္ခါတည္း ေရာက္သြားမယ့္ ေခတ္ႀကီး…။
Channel 7 ရဲ႕ အိပ္မက္ဆံုရာ အစီအစဥ္ ဖန္တီးသူေတြကို ဒီေနရာကေန လက္ခုတ္တီးၿပီးအားေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ…။
လူငယ္ေတြ အစြမ္းရွိသမွ် လင္းလက္ၾကေပေရာ့…။

ဟယ္ရီလင္း ရဲ႕ ဟယ္ရီလင္း

ကို ဃ ေခၚ ဟယ္ရီလင္း တစ္ေယာက္ ဆံုးရွာၿပီတဲ့ ေက်ာင္းဒကာ…။
အႏုပညာသမားစစ္စစ္ေတြကို အလကားေန သံေယာဇဥ္ႀကီးေနတတ္တဲ့ ဘလက္ႀကီးတစ္ေယာက္
ႏွေျမာတသ ယူႀကံဳးမရ ျဖစ္ေနရွာသတဲ့…။
ကို ဃ ဆိုလို႔ ေျပာရဦးမယ္…။
ဟယ္ရီလင္းႀကီး ကို ရင္းႏွီးသူေတြက “ဃ” ရယ္လို႔ ေခၚၾကပါသတဲ့…။
အမွတ္တရအေနနဲ႔ ဟယ္ရီလင္းႀကီးကို “ဃ” လို႔ ေခၚၾကရတဲ့ အေၾကာင္းေလး ျပန္ေျပာျပခ်င္တယ္…။
ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိဘူးေနာ္…။
နားစြန္နားဖ်ားၾကားထားတာေလး ျပန္ေဖါက္သည္ခ်ေပးလိုက္တဲ့ သေဘာပါ…။
ဟယ္ရီလင္းရဲ႕ ငယ္နာမည္ က အာဂ တဲ့…။
ဆိုးလြန္းလို႔ မင္းကေတာ့ အာဂေကာင္ပဲကြာ လို႔ ေျပာရာကေန ဂ ႀကီး ျဖစ္လာတာတဲ့…။
“ဃ” မဟုတ္ဘူးေနာ္ “ဂ ႀကီး” လို႔ ေခၚၾကရင္းကေန “ဃ” ျဖစ္သြားတာတဲ့…။
ဟယ္ရီလင္းရဲ႕ မိတ္ေဆြရင္းတစ္ေယာက္က စာထဲျပန္ေဖါက္သည္ခ်တာေလးကို နားစြန္နားဖ်ားၾကားမိတာေလးပါ…။
ဆိုေတာ့ အဲဒီ ဟယ္ရီလင္းႀကီးတစ္ေယာက္ ဆံုးရွာၿပီတဲ့ဗ်ာ…။
၅၂ ႏွစ္ပဲ ရွိေသးသတဲ့…။
ေတာက်တယ္ေျပာရင္လည္း ခံရေတာ့မွာပဲ…။
ဟယ္ရီလင္း ရဲ႕ ဟယ္ရီလင္း ဆိုတဲ့ ေတးစီးရီးတစ္ေခြထဲကပဲ ဟယ္ရီလင္း ျဖစ္ဖို႔ လံုေလာက္ပါတယ္…။
အမွန္တကယ္လည္း ေနာက္ပိုင္း ဟယ္ရီလင္းေတြထက္ အဲဒီတစ္ေခြထဲကိုပဲ ကြ်န္ေတာ္ ပိုမက္ေမာေနမိခဲ့ပါတယ္…။
ပိုတန္ဘိုးထားေနမိခဲ့ပါတယ္…။
အတြဲေခြတစ္ေခြထဲမွာ သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္ေလာက္ေပါက္ရံုနဲ႔ လူျဖစ္ေနၾကတဲ့ ေခတ္မ်ိဳးထဲမွာ ဟယ္ရီလင္းရဲ႕ ဟယ္ရီလင္း စီးရီးထဲက သီခ်င္းေတြက ဟယ္ရီလင္းျဖစ္ဖို႔လံုေလာက္တယ္ေပါ့ဗ်ာ…။

ေပ်ာက္ဆံုးသြားမွာစိုး၊
ကိုယ္ဟာ ဂ်စ္ပဆီ၊
အဆိပ္ေငြေၾကး၊
အခ်စ္နဲ႔ေပါင္မုန္႔
အိပ္ယာေအာက္က သီခ်င္းတစ္ပုဒ္၊
ၿငွိမ္းလို႔မရတဲ့ မီး၊
အားလံုးျပန္ယူသြားပါ
Rock’N’Roll နတ္သမီး

သီခ်င္းေတြကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ အႀကိဳက္ဆံုး ဟယ္ရီလင္းသီခ်င္းေတြပါပဲ…။
ဟယ္ရီလင္း က ၀င္းမင္းေထြးစာသားေတြနဲ႔ ပို လိုက္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္…။
ဟယ္ရီလင္းရဲ႕ ဟယ္ရီလင္းေခြထဲမွာ ၀င္းမင္းေထြးေရးတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြက သိသိသာသာ အားေကာင္းေနခဲ့တာလည္း သတိျပဳမိပါတယ္…။
မင္းခ်စ္သူေရးေပးခဲ့တဲ့ ဂမၻီရ၀ိဥာဥ္သီခ်င္းကေတာ့
ဘယ္ေလာက္ထိေပါက္သြားလဲဆို ထီဆိုင္ေတြကေတာင္ ေသာက္ျမင္ကတ္ေလာက္ေအာင္ ဖြင့္ခဲ့ၾကတဲ့အထိ ပါပဲ…။

သံုးရက္ေလးရက္ေလာက္ပဲ တို႔ၾကာတယ္
စိတ္လွဳပ္ရွားေနတုန္းခဏပါကြယ္
ရင္ထဲမွာခံစားတယ္ ၿပီးေတာ့ သိတ္မၾကာ
ရင္ထဲမွာ ေပ်ာက္ဆံုး…
အျဖစ္အပ်က္က သိတ္ျမန္တယ္

ဆိုတဲ့…ေဇာ္၀င္းထြဋ္ တို႔ရဲ႕ ေရာင္စံုသႀကၤန္ထဲက သႀကၤန္သီခ်င္းေလးကလည္း အမိုက္စားေလးပါပဲ…။
ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္တို႔ The Ants အဖြဲ႕နဲ႔ ေရာင္စံုေခ်ာကလက္အေခြမွာ ၀င္ေအာ္ထားခဲ့တဲ့ ဦးဘညြန္႔ရဲ႕ခ်စ္ဒုကၡ သီခ်င္းေလးကလည္း မိုက္တာပါပဲ…။
ဆိုေတာ့ဗ်ာ…။
ဟယ္ရီလင္း ကြယ္လြန္သြားတယ္…။
လူတစ္ေယာက္ေသတာ ဘာမ်ားဆန္းၾကယ္ပါသလဲ…။
ခင္ဗ်ားတို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ေသၾကရမွာပဲ…။
သို႔ေသာ္…။
ဟယ္ရီလင္းေသတာကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ႏွေျမာတယ္…။
ေသမင္းကလည္း အေကာင္းႀကိဳက္လြန္းအားႀကီးပါတယ္ဗ်ာ…။
အခ်စ္ရယ္ ေပါင္မုန္႔တစ္လံုးရယ္
ဘ၀ကို ငါေရာင့္ရဲတယ္
လို႔ ဆိုခဲ့ေလသူ ဟယ္ရီလင္းႀကီးေရ…။
ေပါင္မုန္႔ တစ္ခုတည္းဆို အာေျခာက္ေနမွာေပါ့ခင္ဗ်ာ…။
ဘလက္ေလဘယ္ ေလးတစ္လံုးပါ ေဆာင္သြားပါဗ်ာ…။
ဒါမွ ေရငတ္ေျပမွာဗ်…။
(ေမ့ေတာ့မလို႔…။
ကာရာအိုေကဆိုင္ေတြေရာက္ရင္ သတိထားၾကည့္ၾကပါဗ်ာ…။
ဟယ္ရီလင္း သီခ်င္းေတြ ကာရာအိုေက အေနနဲ႔ တစ္ပုဒ္မွ ရွိမေနခဲ့ဘူးဆိုတာ
အံ့ၾသေလာက္စရာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္…။)

နားေထာင္မိေသာ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား

ခုတေလာ စာဖတ္တာထက္ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ နားေထာင္ျဖစ္ေနပါတယ္…။
နားေထာင္ျဖစ္တဲ့ မင္းကိုႏိုင္ ရဲ႕ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုထဲက ႏွစ္သက္မိတာေလးေတြ မွတ္စုထုတ္ထားတာပါ…။
အကုန္လံုး မေဖၚျပႏိုင္တာကိုေတာ့ ခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါဗ်ာ…။
ဖတ္ၾကည့္ပါ…။

မင္းကိုႏိုင္ – ပိုက္သာဂိုးရပ္စ္ နဲ႔ ႏွစ္ငါးဆယ္ (၆-၂-၂၀၁၃ ကမာရြတ္)

ခုဏက ဆရာေအာ္ပီက်ယ္၊ တရားခံ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ေထာင္က်ခဲ့တာ သူ႔လက္ခ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါတယ္…။
ကာတြန္းမန္းဘဲ ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ RIT ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္းက သူ႔လက္ရာေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို လာလာ ဆြတယ္…။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကေလးဘ၀မွာ…။
အဲဒီကတည္းက လက္သံေျပာင္တယ္…။
ေနာက္တစ္ခုက သတိရလို႔ပါ…။
အင္မတန္မွ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ဖိႏွိတ္ ကြပ္မ်က္ခံေနရတဲ့ စာေပကင္ေပတိုင္လို႔ေခၚတဲ့ စာေပစိစစ္ေရးကေနၿပီးေတာ့ ေရးသမွ်စာေတြ ျဖတ္ေတာက္၊
ယမင္းရုပ္ကေလး ထုၿပီးေတာ့ စာေရးဆရာကေရးလိုက္လည္း စာေပစိစစ္ေရးကျဖတ္ပစ္လိုက္ေတာ့
ပဒုမေပါင္တိုျဖစ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ၊ ဘာမွ ေရးလို႔မရဘူး ဆြဲလို႔မရဘူးဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ
အဲဒီ RIT ေက်ာင္းသားေတြက တယ္လီဖုန္းေဘာက္စ္ ထဲမွာ…
ဟိုတုန္းက သိၾကမွာေပါ့…။ မွန္ကာထားတဲ့ အဲဒီ တယ္လီဖုန္းရံုထဲမွာ ကာတြန္းေတြကပ္လာတာ
ဘယ္သူမွ မခြာရဲဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာ။
ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ အားေကာင္းတာကိုး…။ အစဥ္အလာေကာင္းလို႔…။
တစ္တိုင္းျပည္လံုးကို ဓါးထက္ထက္နဲ႔ ျဖတ္ေတာက္ၿပီးေတာ့ စိစစ္ေရးကအႏိုင္က်င့္ထားပါလ်က္နဲ႔
တစ္ခုေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း၀န္းထဲက တယ္လီဖုန္းေဘာက္စ္ထဲက ကာတြန္းေတြကိုေတာ့
လံုး၀ မထိရဲ မတို႔ရဲဘူး…။
ဘာေၾကာင့္လဲ။ အစဥ္အလာ။
ေက်ာင္းသားထုဟာ ဒီကာတြန္းေဘာက္စ္ ထဲမွာ မွန္ထဲမွာ ေခတ္ကိုေလွာင္တဲ့ သေရာ္တဲ့ ကာတြန္းေတြကို
အစဥ္အဆက္ဆြဲၿပီးေတာ့ ကပ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒါကို သြားထိလိုက္ရင္ ခါခ်ဥ္အံုတုတ္နဲ႔ထိုးသလို ျဖစ္မယ္ဆိုတာသိတယ္…။
ကြ်န္ေတာ္တို႔က အဲဒီမွာ အငမ္းမရ သြားၿပီးေတာ့ ဖတ္ရတာ…။
ဖတ္ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဗိုလ္တေထာင္ကို တက္တဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ္ စမ္းလုပ္ၾကည့္တယ္…။
ဘယ္ရမလဲ…။
လိုက္ဖမ္းလို႔ ေျပးေပါက္ေတာင္ မွားရေသးတယ္…။
ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းဆိုေတာ့ တယ္မလြယ္ဘူး…။ အဲဒီလိုျဖစ္တာ…။
ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာပါ…။
သူတို႔နားမ်က္စိဖြင့္ေပးလိုက္တဲ့ မဟုတ္တာကို ရဲရဲ ေဖၚထုတ္ေျပာရဲရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့…။
ေရွ႕ကေနၿပီးေတာ့ လမ္းျပခဲ့တယ္…။

ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ၾကဖို႔ပါ…။
ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္မလုပ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျပသနာေတာ္ေတာ္ရွိပါတယ္…။
ဘယ္မွလည္း သြားလို႔မရပါဘူး…။
ေက်ာင္းဆရာမေတြကို စစ္သင္တန္းတက္ခိုင္းတယ္…။
ေဖါင္ႀကီးတို႔ဘာတို႔မွာ…။
ေသနတ္ကိုင္..၊ ေမွာက္၊ မိေခ်ာင္းသြားသြား။
ၿပီးေတာ့မွ ေက်ာင္းေတြျပန္ေရာက္တဲ့အခါ အျဖဴအစိမ္း နဲ႔ တာ၀န္အနီလက္ပတ္ႀကီးနဲ႔ လံုၿခံဳေရးဆိုၿပီး
ကေလးေတြကို လိုက္ေခ်ာင္းခိုင္းတယ္…။
အရံမီးသတ္ေတြကို အပ်ိဳေတြအိပ္ယာေတြ လိုက္လွန္ခိုင္းတယ္။
ဧည့္စာရင္းစစ္တဲ့ ၾကည့္စမ္း…။
မီးသတ္က ဧည့္စာရင္းစစ္၊ ေက်ာင္းဆရာမက လံုၿခံဳေရးယူ၊ စစ္ဗိုလ္ေတြကက်ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ
ငုတ္တုတ္ႀကီး၀င္ထုိင္လိုက္ပါတယ္…။ ၿပီးၿပီ…။

ဂရိႏိုင္ငံမွာ အင္မတန္သန္စြမ္းၿပီး ဗလေကာင္းတဲ့ လက္ရံုးရည္အားကိုးတဲ့လူတစ္ေယာက္ တကယ္ရွိခဲ့ပါတယ္…။
လက္ေ၀ွ႔ထိုးတာသာ ဘ၀လို႔ ထင္ထားပါတယ္…။
လူျဖစ္လာရျခင္းမွာ အသတ္အပုတ္ လက္ရံုးရည္နဲ႔ အႏိုင္ယူရတာဟာ ဘ၀ရဲ႕ အဓိပၸါယ္လို႔ သူထင္ခဲ့ပါတယ္…။
ဘယ္အထိလည္း အသက္ငါးဆယ္အထိပါ…။
လက္ေ၀ွ႕ရွိသမွ်တန္းေတြ အနိမ့္တန္းကေန အျမင့္ဆံုးအတန္းအထိ သူတက္ထိုးတာ ယွဥ္ၿပိဳင္မယ့္သူမရွိပဲနဲ႔
ဗိုလ္တကာ့ဗိုလ္ ျဖစ္သြားခ်ိန္မွာ အသက္ငါးဆယ္ပါ…။
သူစဥ္းစားပါတယ္။
ဘ၀ဆိုတာဒါပဲလား…။
ဟိုမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး ကာလကၤ စစ္ပြဲအၿပီးမွာ စဥ္းစားသလိုလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္…။
ေသြးေခ်ာင္းေတြ စီးၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ဆံုးရလာတဲ့ ေအာင္ပြဲဆိုတာ ဒါပဲလား…။
အေလာင္းေတြ ရုပ္ခႏၶာေတြ ပ်က္စီးေနတဲ့ တစျပင္ အေလာင္းျပင္ သခ်ၤ ိဳင္းလိုတိုင္းျပည္ကိုရလိုက္တာဟာ
ေအာင္ပြဲလား စဥ္းစားသလိုပါပဲ…။
စစ္နဲ႔ ေျဖရွင္းရံုနဲ႔ ၿပီးသလား…။
လက္ရံုးရည္ နဲ႔ ရွင္းမွ ရသလား…။
လူသားရဲ႕ ဘ၀ဟာ လက္ရံုးရည္သမား အသတ္အပုတ္ေတာ္လွခ်ည္ရဲ႕၊
ဗလေကာင္းလွခ်ည္ရဲ႕ဆိုၿပီးေတာ့ ၿပီးသလား… သူစဥ္းစားတဲ့အခါမွာ…ေနာက္ဆံုး
အသက္ ငါးဆယ္ ျပည့္မွ စာစၿပီးေတာ့ သင္ပါတယ္…။
ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ထူးခြ်န္ထက္ျမက္မႈေၾကာင့္ သူဟာ သမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းတင္ရတဲ့
သခၤ်ာပညာရွင္ ဒသနိကေဗဒပညာရွင္ ပိုက္သဂိုးရပ္စ္ ျဖစ္လာပါတယ္…။
အဲဒီ ပိုက္သဂိုးရပ္စ္ ဟာ အသက္ငါးဆယ္မွာ မွ ပညာရဲ႕တန္ဘိုးကိုသိၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲလိုက္တာ
ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕ ပညာရွင္အျဖစ္ ေကာင္းေသာအေမြကိုေပးခဲ့ပါတယ္…။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ၁၉၆၂ ကေန စၿပီးေတာ့ အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ ဗလႀကီးေတြ ခင္ဗ်ာ…။
အႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္ပါၿပီ…။ ၂၀၁၂ မွာ…။
ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ပိုက္သဂိုးရပ္စ္လို ပညာကို တန္ဘိုးထားတဲ့လူေတြ ျဖစ္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္…။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ…။

ဇာဂနာႀကီးေျပာတဲ့ ခ်ိဳလြန္းလို႔ပါ

ကဲ ကြ်န္ေတာ့္ပို႔စ္ကို အေပ်ာ္ေလးနဲ႔စခဲ့ၿပီး အေပ်ာ္ေလးနဲ႔ ပဲ ဇာတ္သိမ္းလိုက္ရေအာင္ဗ်ာ…။
စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ ထည့္ေဟာခဲ့တဲ့ ဇာဂနာရဲ႕ ပ်က္လံုးေလးတစ္ခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ…။

ကြ်န္ေတာ့္ကို သမၼတအိမ္ေတာ္မွာ အေပါက္ေစာင့္ခန္႔တာေပါ့ဗ်ာ…။
ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီ အေပါက္ေစာင့္အေနနဲ႔ ေသနတ္ေလးကိုင္ၿပီးေတာ့ ေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္က ကြ်န္ေတာ့္ကို လာေမးတယ္…။

အဘိုးႀကီး – ငါ့တူႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ခ်င္လို႔ပါ
ဇာဂနာ – အဘ သူနားသြားၿပီ။ မရွိေတာ့ဘူး (လက္ခုတ္သံမ်ား)

အဘိုးႀကီးကျပန္သြားေရာ။ နာရီ၀က္ေလာက္ေနေတာ့ ျပန္လာျပန္ေရာ…။

အဘိုးႀကီး – ငါ့တူႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ခ်င္လို႔ပါ။
ဇာဂနာ – အဘ။ လြန္ခဲ့တဲ့ နာရီ၀က္က ခင္ဗ်ားကိုတစ္ခါေျပာၿပီးၿပီေလ။
နားသြားၿပီ။ မရွိေတာ့ဘူး။

အဘိုးႀကီးကျပန္ထြက္သြားေရာ။ နာရီ၀က္ေလာက္ေနေတာ့ ျပန္လာျပန္ေရာ။

အဘိုးႀကီး – ငါ့တူႀကီး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ခ်င္လို႔ပါ…။
ဇာဂနာ – ခင္ဗ်ားကြ်န္ေတာ္ ဘယ္ႏွခါေျပာရမလဲ။

ဒီတစ္ခါေတာ့ စိတ္ကေတာ္ေတာ္တိုၿပီေလဗ်ာ။ ေသနတ္နဲ႔ ထိုးခ်ိန္လိုက္တာေပါ့…။

ဇာဂနာ – ကြ်န္ေတာ္ေျပာတယ္။ မရွိေတာ့ဘူး။ လံုး၀နားသြားၿပီ။
ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္ႏွခါ ေျပာရမလဲ။
အဘိုးႀကီး – ဟုတ္ပါတယ္ ငါ့တူႀကီးရာ။ အဲဒီအသံေလးၾကားရတာ ခ်ိဳလြန္းလို႔ပါ။

ေလးစားခင္မင္တဲ့ ဘလက္ေခ်ာ…။

black chaw

About black chaw

black chaw has written 332 post in this Website..