(၁)

ငါ့ကိုယ္ငါ ေလာင္ကြ်မ္းလိုက္သည္။ ျပာျဖစ္ျပီးေနာက္ နိဗၺာန္ဘံု ေပါက္လာ၏။ သင္တို႔ ေနထိုင္ႏိုင္သည္။ ငါပစ္လႊတ္လိုက္ေသာ ဓားပ်ံမ်ားသည္ ေ၀့ကာ၀ိုက္ကာျဖင့္ သင့္ႏွလံုးသားေပၚ ေတးသီခ်င္းမ်ား သီဆိုၾကလိမ့္မည္။ မေၾကာက္ပါႏွင့္။ ကဗ်ာဟု ငယ္သံပါေအာင္ ငါေအာ္ဟစ္ျခင္းသည္ ငါ၏ ေမြးရာပါ ေရာဂါတစ္ခုပင္။

စြန္႔လႊတ္ျခင္းသည္ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းမည္၏ဟု ပညာရွိအခ်ိဳ႕က ဆိုၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါသည္ အႏုပညာကိုစြန္႔၏။ အႏုပညာက ငါ့ကို ပိုင္ဆိုင္သြားသည္။

လက္ညွိဳးထိုးတိုက္ပြဲၾကီး ေခတ္အဆက္ဆက္ တည္တံ့ခဲ့သည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္၏ ထိုအေမးကို ငါ သူ႔ကို ျပန္ျပီ လက္ညွိဳးထိုးခ်လိုက္သည္။ သူ အေျဖသိသြားသည္။

“မာယာခ်င္းျပိဳင္ ဘယ္သူႏိုင္” အစီအစဥ္ကို ေန႔စဥ္တီဗြီ၌ လႊင့္၏။ ဂ်ာနယ္၌လည္း ပါ၏။ ထို႔ျပင္ ၀က္ဆိုဒ္တြင္လည္း တင္လိုက္ေသးသည္။ “ရွဴးပ်ံဖမ္းမယ္၊ ေဂၚဇီလာဖမ္းမယ္”ဟု ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား ပိုက်ယ္ေလာင္လာၾကသည္။ ခက္သည္က သူ႔တို၏ လိပ္ျပာကိုပင္ သူ႔တိုမိေအာင္ မဖမ္းႏိုင္ၾကေခ်။ ၾကားရေသာ သတင္းအရ ယင္းလိပ္ျပာမ်ားသည္ က်ိန္စာအတိုက္ခံရ၍ မိစၦာဆိုးမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾက၏။

အခုတည္းက ရွင္းပစ္ရခက္ေသာ ဇီးျမစ္ကို အားထုတ္တူးဆြ ႏွဳတ္ပစ္သင့္၏။ အပင္ၾကီးလာမွဆိုပါက သင့္ကို ဆူးစူးေစလိမ့္မည္။ ဒႆဂီရီျဖစ္ေသာ ငါသည္ ကဗ်ာကို ရာမထက္ပိုခ်စ္ခဲ့၏။

ပုရြက္ဆိတ္ေလာက္သာ မေကာင္းမႈျပဳဖူးသူသည္ ေသေသာ္ အနံ႔မထြက္။ ေ၀လငါးေလာက္ မေကာင္းမႈျပဳဖူးပါက မေသခင္ အနံ႔ထြက္လိမ့္မည္။ ဘာသာစကားမည္သို႔ပင္ျခားျခား သူတို႔၏ႏွလံုးသားကို ငါတို႔၏ ႏွလံုးသားျဖင့္ တိုက္ရိုက္ခံစားႏိုင္၏။ “ဘိုင့္ဘိုင္”ဟု ေျပာေျပာ၊ “တာ့တာ”ဟု ဆိုဆို လက္ျပျခင္းသည္ ႏွဳတ္ဆက္ျခင္း သေကၤတတစ္ခုပင္။

မွားခဲ့ျပီးေသာမည္သည့္အရာမဆို အရင္အတုိင္း ျပန္ျပင္လို႔ ရမည္မဟုတ္ေခ်။ အကယ္၍ ျပန္ျပင္လို႔ရမည္ဆိုပါက မီးကြ်မ္းသြားေသာ အက်ီၤတစ္ထည္အား ပကတိျပန္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေစခ်င္သည္။

(၂)

ကေလးမ်ားက အသက္ျမန္ျမန္ ၾကီးခ်င္ၾကသည္။ လူၾကီးမ်ားက အသက္ျပန္ျပန္ ငယ္ခ်င္ၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ နာရီကေတာ့ လက္ယာရစ္လည္ျမဲတည္း။

ဘ၀ကို သင္မည္ကဲ့သို႔ တံဆိပ္ကပ္မည္နည္း။ ဆရာဦးေအာင္သင္းကေတာ့ အခ်ိန္ဟု ဆိုခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ တခ်ိဳ႕က အႏုပညာ၊ တခ်ိဳ႕က ေငြေၾကး၊ တခ်ိဳ႕က ဂုဏ္သိကၡာ၊ တခ်ိဳ႕က….စသည္ျဖင့္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘ၀ဟူသည္ ျပဇာတ္မ်ိဳးစံုကခဲ့ဖူးေသာ ဇာတ္စင္တစ္ခုဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ရေပလိမ့္မည္။

ႏြားႏို႔စစ္စစ္ဟုဆိုေသာ ေရေရာႏြားႏို႔မ်ားအား လူတိုင္းေသာက္သံုးဖူးၾကမည္။ သဘာ၀သီးႏွံအစစ္ဟု ေစ်းသည္ေျပာေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္စားၾကည့္မွ သိႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ အတု၊ အစစ္၊ အေရာအေႏွာဟူေသာ အရာသံုးမ်ိဳးသည္ မည္သည့္နယ္ပယ္မဆို ေျခကုပ္ေနရာယူလွ်က္ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါတို႔သာ ပညာမ်က္စိကန္းေနမည္ဆိုပါက……။

တရားနာဖူးသူတိုင္း တရားရလိမ့္မည္ဟု ငါမထင္ခဲ့ေခ်။ တရားတကယ္နာတတ္မွသာ တရားရႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ မဟုတ္ပါက အေသာကမင္းၾကီးလို တရားနာဖူးေသာ္လည္း ႏွလံုးသားအထိ မေရာက္သျဖင့္ ေျမြျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားပြဲျပီးတိုင္း သင္တို႔ က်န္ခဲ့/ခ်န္ခဲ့သည့္အမႈိက္မ်ားအား တစ္ပါးသူ ရွင္းလင္းရမည့္အျဖစ္မ်ိဳး မရွိေစသင့္။

ေပၚပင္ျမစ္ထဲ ေယာင္စီးဆင္းမည့္ေရမ်ား မ်ားမ်ားလာပါသည္။ တစ္ေကာင္အူတိုင္း ေရာေယာင္လိုက္အူၾကျခင္းသည္ လူမဟုတ္ေခ်။ ကိုယ္က တီထြင္သူျဖစ္မွသာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ႏိုင္၏။ သို႔မဟုတ္ပါကား….။

အမွန္တရားဟူသည္ မႏွစ္သက္သူအတြက္ နားထဲကို ဘလက္ခ္ေကာ္ဖီမစ္ ေလာင္းထည့္လိုက္ျခင္းပင္။ မွန္တာေျပာ ရြာျပင္ထုတ္ခံရမည္ဟု မည္သည့္ဘုရားမွ မေဟာခဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားတို႔ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ ကံငါးပါးတြင္ မုသာ၀ါဒကံလည္း အဓိကပါ၀င္လာျခင္းျဖစ္၏။

“တစ္ေကာင္တည္း ျခေသ့ၤ” ဟူေသာ စကားပံုကို “တစ္ေယာက္ဆို ေသလူ”ဟူသည့္ စကားပံုက ေလွာင္၏။ အခ်စ္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္က ေပးဆပ္ျခင္း စာသားမ်ားႏွင့္ မြန္းမံထားသည္။ ေနာက္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္မွာကား ရယူျခင္းစာသားမ်ားႏွင့္ တည္ေဆာက္ထားေပ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါတို႔ရင္ဆိုင္ရေသာ ေလာကဓံသည္ မ်က္ႏွာႏွစ္ဘက္ရွိေသာ သက္ရွိတစ္ေကာင္ျဖစ္ျခင္းပင္။

(၃)

လာမည့္ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ငါသည္ မဲတစ္မဲျဖစ္လိမ့္မည္။ (+)(-)ကို ခ်ိန္ျပီး တစ္ခုခုကို ငါတို႔ ထံုးသုတ္ရလိမ့္မည္။ သို႔မွသာ ငါတို႔သုတ္ခဲ့ေသာ အျဖဴေရာင္(ထံုး)သည္ ထိုသူ၏ႏွလံုးသားထဲအထိ အေရာင္စြဲသြားေပလိမ့္မည္။

ယခုအခါ ေႏြစတင္ ၀င္ေရာက္လာပါျပီ။ ဥၾသအသံမ်ား မၾကားရ။ သို႔ေသာ္ အိမ္သံုး/ဆိုင္သံုး မီးစက္မ်ား စတင္ အသက္၀င္လာၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖေယာင္းတိုင္မ်ား ေစ်းတက္သြားသည္။ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီ ဘာဆီ ညာဆီတို႔သည္ လည္းေကာင္း……။

လူမွန္သမွ် အမွားမကင္းႏိုင္ဟု ၾကားခဲ့ဖူး၏။ ရံုးမွန္သမွ်ေတာ့ လာဘ္ဖိုး(မုန္႔ဖိုး) ကင္းေစခ်င္သည္။ ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တိုင္းေ၀းေတာ့ မျဖစ္သင့္။ တို႔ေမွ်ာ္ျပီး မွ်ားေသာငါး ခပ္ၾကီးၾကီးသာ မိေစခ်င္သည္။

ၾကည္ၾကည္ ငရဲက လြတ္ေျမာက္လာပါျပီ။ ထို႔ေနာက္ တရုတ္ကို “တစ္အားယုတ္”၊ ထိုင္းကို “မိုင္း”ဟု ေခၚတတ္သြားသည္။ ေနာက္ေပါက္ၾကည္ၾကည္မ်ားသည္လည္း ထို႔နည္းလည္းေကာင္း။ လူလူခ်ည္း ကြ်န္ျပဳစနစ္ ပ်က္သုဥ္းပါေစသတည္း။

သားရဲအုပ္သည္ ေၾကာက္စိတ္ေၾကာင့္ မုဆိုးကို အရွံဳးေပးရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အခါခါလည္း ေသပြဲ၀င္ရသည္။ သူတို႔သာ စည္းလံုးျပီး အေသခံ တိုက္ခိုက္မည္ဆိုပါက မုဆိုးလည္း ေျပးရမည္သာတည္း။

တခ်ိဳ႕စိတၱဇလူသတ္သမားမ်ားက လက္နက္ျဖင့္ လူကို သတ္၏။ တခ်ိဳ႕မွာမူ လက္နက္မပါလည္း လူကို သတ္ႏိုင္၏။ ဘယ္အမ်ိဳးအစားက ေၾကာက္ဖို႔အေကာင္းဆံုးဟု သင္ထင္သနည္း။

ေမွာင္ေနသာျမိဳ႕က အလင္းကို ေမွ်ာ္ကိုးမည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ျမိဳ႕လံုးေလာင္ျပီးမွ လင္းေသာ အလင္းမ်ိဳးကား မဟုတ္ေခ်။ လမင္းလို ေအးျမေသာ အလင္းမ်ိဳးကိုသာ အလိုရွိ၏။

အေကာင္းပကတိ ေမြးဖြားေသာ လူသားမ်ားက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသၾကသည္။ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ျဖင့္ ဒုကၡိတသမားမ်ားက ၾကယ္မ်ားကို ဆြတ္ယူသြားၾကသည္။ ေသတၱာထဲ၌ ေအာင္ျမင္မႈ က်ိန္းေသရွိ၏။ မဖြင့္တတ္သူမွာကား…..။

သတိက အေတာ္ဆံုး စစ္သူၾကီး ျဖစ္၏။ ယင္းက စိတ္လို မေကာင္းဆိုး၀ါးကိုပင္ ျငိမ္ေအာင္ထိန္းႏိုင္၏။ စစ္သူၾကီးကို ပိုင္ဆိုဖို႔မႈ သင္ဘုရင္ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္။

(၄)

စစ္က ေခတ္အဆက္ဆက္သီဆိုရေသာ နာမည္ၾကီး ေတးသီခ်င္းပင္။ အာလံုးမ်က္ရည္၀ဲစြာ သီဆိုၾကရသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးက ဟိုကန္ဒီကန္ခံရေသာ ေဘာလံုး။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းေခါင္းစဥ္ေအာက္၌ ငါတို႔ ႏွလံုးေသြးေတြ ညွစ္ထုတ္ခဲ့ဖူး၏။ အနီေရာင္ျမစ္ၾကီးတစ္စင္း ျဖစ္တည္လာပါသည္။ သင္ခပ္ေသာက္ခ်င္သည္ ဆိုပါက…

“ကြဲသြားတဲ့ဖန္ခြက္ ဆက္မဲ့သူမရွိ ေၾကမြေန

မ်က္လွည့္ဆရာရဲ႕ အေကာင္းဆံုးျပကြက္ သူ႔ကိုယ္သူ ေဖ်ာက္ပစ္လိုက္တယ္

ဘယ္ေတာ့ေပၚလာမွာလဲ… ျငိမ္းခ်မ္းေရးငုပ္ေကာင္

Doorပိတ္ထားေသာ ပန္းငံုလို ေညွာ္မိျပီး အိပ္ေနပံု

လူစား၀င္ လူ၀င္စားေတြက ဟစ္တလာေတြ ထပ္ေမြးတယ္ အျပြတ္လိုက္

စတာလင္ေတြ ထပ္ေမြးတယ္ အခိုင္လိုက္ အို…ဘုရားသခင္

ဦးခ်ိဳယား ဆိတ္လိုလူေတြမ်ား မည္းမည္းျမင္ရာ ေခြ႕ ခြင့္ျပဳေလသလား

စေပါက္စ ျမက္ပင္ေတြခမ်ာ အျမစ္ပါမက်န္ အႏွဳတ္ခံခဲ့ရ

ေျပာ… စိုက္မဲ့လက္က် ေႏွးေန/ေလးေနတာ ဘာေၾကာင့္လဲ

ငါတို႔ ေမွ်ာ္ေနၾကပါတယ္… သံလြင္ခက္ကိုက္ဂ်ိဳးျဖဴရယ္…

သင္လာရင္ အေ၀းက ေရတြင္း မျပနဲ႔ အနီးကပ္ ေရခပ္တိုက္ပါ

မ်က္ရည္ျမစ္ကိုခ်ံဳ႕ ပါ ပဋိပကၡကိုျဖဳတ္ပါ

ငါတို႔ အသက္လုျပီး တူပုန္းတမ္း မကစားခ်င္ေတာ့ဘူး

အနိ႒ာရံုေတြ မီးျငိမ္း လက္နက္ၾကီး/ေသး အ,ေနၾကပါေစ

သို႔။။။

ကမၻာၾကီးရယ္… ငါတို႔ ေလာဘၾကီးတယ္ပဲ ဆိုပါစို႔

ခြက္အျပည့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို အလွ်ံပယ္လိုခ်င္လွျပီ

“အျမန္ေပးပါ… အျမန္ေပးပါေတာ့…”

ငါတို႔ စုပ္၀ဲေတြလို အတြင္းလွဳိက္ျပီး ဆာေလာင္ေနၾကတယ္”

သို႔ျဖစ္၍ ယုန္ျဖဴမ်ား စိမ္းစိမ္းစိုစို ျမက္ခင္းကိုသာ အလိုရွိသလို၊ ငါတို႔လည္း လွပေသာ သက္တန္႔ကိုသာ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္ၾက၏။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ကမၻာေပၚရွိလူအားလံုး ေမတၱာပန္းပင္ခ်ည္း စိုက္ပ်ိဳးေစခ်င္သည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မက်န္ေစသင့္။ ထိုပန္းသည္သာ စၾကာ၀ဠာလွ်ံေအာင္ အဆံုးမရွိတန္ခိုးျဖင့္ ဖူးပြင့္ေ၀ဆာလာမည္ဆိုပါက…..။ ။

ေစပိုင္ထြဋ္(ပုသိမ္)

About ေစပိုင္ထြဋ္ (ပုသိမ္)

ေစပိုင္ထြဋ္ (ပုသိမ္) has written 62 post in this Website..