ဒီၿပသနာက ဘာသာေရးကို ႏြယ္လာတဲ့ အမ်ိဳးသားေရးျပသနာလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ျပသနာတခုကို ႀကည့္တဲ့ေနရာမွာ ရႈေထာင့္တခုတည္းကႀကည့္ရင္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အေျဖပဲရတယ္။ အေျဖမွန္လိုခ်င္ရင္ အလံုးစံုျခံဳငံုသံုးသပ္ရပါတယ္။ ကဲ ျပသနာရဲ့အရင္းျမစ္ကိုႀကည့္ရေအာင္။ ၉၆၉ ဆိုတာဘာလို႔ေပၚလာလဲ။ ၇၈၆ နဲ႔တဖက္သတ္အက်ိဳးစီးပြားေႀကာင့္ေပၚလာတာ။ အရင္ကသူ႕ဟာသူေနတာဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ခုေျပာတာမွာ ဥပေဒလႊမ္းမိုးမႈဆိုတဲ့စကားလံုးေပ်ာက္ေနတယ္။ လဝက ဥပေဒအသက္မဝင္ေတာ့ ျပည္ပဝင္တဲ့ဘဂၤလီျပသနာစျဖစ္တယ္။ က်ဴးေက်ာ္သူကေျခကုပ္ဖို႔လုပ္ေဆာင္တာ နဲ႔ ကာကြယ္သူေတြရဲ့ ကာကြယ္ေရးဗ်ဴဟာလို႔ျမင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ဘာသာေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားႏြယ္ျပီ။ ေသနတ္ကိုင္တိုက္မွစစ္ျဖစ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ မတူတဲ့အေတြးေခၚ ယံုႀကည္မႈ ယဥ္ေက်းမႈေတြထိပ္တိုက္ေတြ႕တာလည္း စစ္ပြဲျဖစ္ေနတာပဲ။ ဒီေတာ့ မူရင္းကာကြယ္သူေတြမွာဘာရွိလဲ အမ်ိဳးသားေရးအသိစိတ္နဲ႔ပဲ ေစာင့္ေရွာက္ႀကရတယ္။ အဲလိုျပသနာေတြအတြက္ ဘာသာေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးယွဥ္တြဲအသက္ဝင္လာတယ္။ ျပည္တြင္းမူဆလင္အခ်ိဳ႕နဲ႔ ထိုင္လံုလိုခ်င္သူေတြက မူဆလင္ဘာသာနဲ႔မူဆလင္လူမ်ိဳးေရာျပီး အစြန္းေရာက္ဆန္တဲ့ပံုစံနဲ႔ လူ႕အခြင္းေရးစကားလံုးကိုတြင္တြင္သံုးျပီး ဝင္ပါလာတယ္။ ဒီေတာ့ တန္ျပန္တဲ့ အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာေတြ Socialism ျဖစ္လာတယ္။ ဒီထက္ျပင္းလာရင္ Facic မူေတာင္ျဖစ္လာမယ္။ ဒီေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးကို ဘာသာေရးနဲ႔ခြဲျခားသိဖို႔လိုသလို ေျဖရွင္းခ်င္ရင္ ျပသနာဆိုတာလည္းနားလည္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါ ဘာသာေရးျပသနာတခုတည္းမဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံသားျပဳမႈမွာ ဥပေဒလႊမ္းမိုးအေရးယူမႈ အားနည္းလို႔ျဖစ္လာတဲ့ မလံုျခံဳတဲ့ႏိုင္ငံသားေတြရဲ့ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာအားနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္တန္ျပနမႈလို႔ျမင္ပါတယ္။ ဒီျပသနာမရွိေအာင္ လုပ္ႏိုင္တာႏွစ္ခ်က္ပဲရွိတယ္။ ျပည္တြင္းေနမူဆလင္ေတြ အမ်ားျပည္သူသံသယျဖစ္ႏိုင္တာကိုဆင္ျခင္ျပီးျပည္ပစိမ့္ဝင္ျပသနာေတြမွာ ဘာသာနဲ႔မႏြယ္ဖို႔နဲ႔ ဥပေဒလႊမ္းမိုးႏိုင္ဖို႔လို႔ပဲ သံုးသပ္မိပါတယ္။ ျပသနာတခုကို စူးစမ္းတဲ့ေနရာမွာ ရႈေထာင့္စံုကႀကည့္ျပီးမွ သံုးသပ္ခ်က္လုပ္ရင္ ပိုျပည့္စံုမယ္ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
ဗုဒၶဘာသာမွန္ရင္ မိလိႏၲမင္းနဲ႔ အရွင္နာဂေသနတို႔ရဲ့ အေမးအေျဖေတြ ဘာလို႔ေပၚလာလဲဆိုတာ သိႀကပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ေထရဝါဒကိုးကြယ္သူရဲ့ ဝိပသနာဥာဏ္စဥ္တည္ေဆာက္တာနဲ႔အတူ ပရိယတ္ ပရိပတ္ ေတြမရွိရင္ ေထရဝါဒမရွိေတာ့ဘူး။ သက်သာကီဆိုတာ ဗုဒၶကိုးကြယ္တာကိုလိုက္သတ္ေတာ့ ေတြ႕မိေတြ႕ရာျမက္ကိုကိုင္ထားျပီး မုသာဝါဒမေျပာခ်င္တာနဲ႔ မင္းကဘာလဲဆိုေတာ့ ျမက္ကိုျပျပီး သက် လို႔ေျပာတာကစတာပဲေလ။ သာကိုးကြယ္တာ ယံုႀကည္တာ သာသနာျပဳတာ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္တာ က်င့္ႀကံအားထုတ္တာ အားလံုးဟာ တခုကိုတခု အမွီသဟဲျပဳေနႀကတာပါ။ သီးျခားစီမဟုတ္ပါဘူး။ တခုမွာအားနည္းရင္ က်န္တာေတြပါလိုက္ပါအားနည္းတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မိမိဘာသာအေပၚမွာ သရဏဂံုတည္ရင္ သာသနာသံုးရပ္လံုးကို ခ်ိတ္ဆက္ရပါတယ္။ ဒါ အစဥ္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာတည္ေအာင္ထိန္းခဲ့ႀကတဲ့ အေနထားပါ။
ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာ႐င္ ဒီထက္ဒီမိုကေရစီက်တာမရွိေတာ့ဘူး။ ဗုဒၶက ငါဘုရား၏တရားေတာ္ကိုပင္ မ်က္စိမွိတ္မယံုႏွင့္ ကိုယ္တိုင္က်င့္ႀကံအားထုတ္ႀကည့္ျပီး မွန္တယ္လို႔လက္ခံမွယံုလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ခုလိုျပသနာေတြမွာ လုပ္ရပ္အားလံုးကို သံုးသပ္ခြင့္ေပးထားတယ္။ ဘာသာျခားေတြကိုႀကည့္ပါ ဝါဒတူရင္ဝိုင္းႀကတယ္ သူတို႔ခ်င္းအျမင္မတူရင္ မပါပဲေနတာရွိမယ္ လိုက္မကန္႔သလို သူမ်ားကိုမေထာက္ခံဘူး။ အဲတာ သူတို႔ဘာသာစည္းကမ္းပဲ။ ဗုဒၶဘာသာက ျပန္ေဝဖန္ခြင့္ျပဳတယ္ ဘယ္ေလာက္လြတ္လပ္သလဲ။ ဘာသာေရးရယ္ အမ်ိဳးသားေရးရယ္ ဘာသာေရးနဲ႔ႏြယ္တဲ့အမ်ိဳးသားေရးရယ္ ဒါေတြကိုေတာ့ က်င့္ႀကံသူသေဘာ ကိုယ့္သေဘာကိုယ္ေဆာင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ျပသနာအားလံုးရဲ့အေျဖကေတာ့ ရွိျပီးဥပေဒေတြ လႊမ္းမိုးမႈအားနည္းေနေသးတာပါပဲ။ အစိုးရလည္းဒါေတြသိလို႔ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ image ကိုထိန္းျပီးလုပ္ေနရတာျဖစ္မွာပါ။
1Like ·

About gwa toe

gwa toe has written 7 post in this Website..

j