ဘာလိုလိုႏွင့္ သႀကၤန္ေတာင္ နီးလာေပၿပီ။ တစ္ခ်ဳိ႕ေတြကလဲ ရပ္ေ၀းေျမျခားမ်ားမွ ျမန္မာျပည္သို႔ျပန္ၿပီး ေပ်ာ္ျမဴးၾကရန္အတြက္ ခြင့္မရ ရေအာင္တင္သူကတင္၊ ျပည္တြင္းေနသူေတြကလဲ သႀကၤန္က်ရင္ ဘာလုပ္မယ္၊ ညာလုပ္မယ္ဆိုၿပီး ႀကိဳတင္ေငြစုေဆာင္းသူမ်ား၊ အစီအစဥ္ေရးဆြဲေနၾကသူမ်ားႏွင့္ အလုပ္ေတြရွဳပ္ေနၾကေပသည္။ ကိုရင္ရွဴံးတို႔ငယ္စဥ္ကေတာ့ ၀န္ထမ္းသားသမီးမ်ားေပမို႔ (ထိုေခတ္ထိုအခါက) ယိမ္းကျခင္းကို လြန္စြာစိတ္၀င္စားၾကေလသည္။ ယခုေခတ္တြင္မေတာ့လဲ ယိမ္းကျခင္းကို အမ်ဳိးသားမ်ားသာ ဦးေဆာင္ေနသည္ကို ေတြ႕မိသည္။ ကိုယ္ေတြ႕ေတာ့မဟုတ္ပဲ ျမန္မာ့ရိုးရာ သႀကၤန္ပံုရိပ္မ်ားကို အိမ္သာပ်က္ႀကီးကေနတစ္ဆင့္ ျမင္မိျခင္းျဖစ္သည္။ သႀကၤန္ႏွစ္ကူးအခါတိုင္း အမ်ဳိးသားမ်ား ညီညီညာညာ ယိမ္းကေနလိုက္သည္မွာ ေတာင္ဘက္ယိမ္းလိုက္၊ ေျမာက္ဘက္ယိမ္းလိုက္ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းယိမ္းရင္း ေဖးထိန္းေပးေနသလိုေတာင္ ျဖစ္ေသးေတာ့သည္။ လက္မ်ားတြင္လည္း ပုလင္းမ်ား၊ ဗူးမ်ားကိုယ္စီႏွင့္။ ထြန္းအိမ္သာဗိုလ္ သႀကၤန္ေရာက္တိုင္း ျပန္ဆိုေနက် သီခ်င္းေလးလိုပင္..

×××မူးၾကမည့္ပုလင္းသံ ပ်ံ႕လြင့္လို႕ေန ကူးေျပာင္းစတန္ခူးေလမွာ×××
×××တစ္ေယာက္တစ္ပက္မို႔ကမ္းကာ လွမ္းေသာက္ၾကစဥ္×××
×××မေသာက္ဖူးေျပာကာ အံေအာင္ ေသာက္သူေရ×××
×××ေခါင္းႀကီးစိုက္လို႔ မေသာက္ဘူးေျပာကာ အံေအာင္ေသာက္သူေရ×××

ေရးရင္းေရးရင္းႏွင့္ ေတာေရာက္ ေတာင္ေရာက္ျဖစ္သြားျပန္ေလၿပီ။ ဆက္ပါမည္.. ငယ္စဥ္က ယိမ္းတိုက္ၾကပံုမ်ားကို ျပန္ျမင္ေယာင္ေတာ့သည္။ ကိုရင္ရွဴံးငယ္စဥ္က အေဒၚအပ်ဳိႀကီးမ်ား အိမ္တြင္ေနၾကသျဖင့္ သႀကၤန္နားနီးၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ဘယ္သူမ်ား ယိမ္းကဖို႔ေခၚေလမည္လဲ တြတ္ထိုးတြတ္ထိုးႏွင့္ေစာင့္ေနၾကေလသည္။ ေအပရယ္တြင္မွ သႀကၤန္က်မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဇန္န၀ါရီလေလာက္ကပင္ အစီအစဥ္ေတြဆြဲ၊ ၀တ္စံုေတြ၀ယ္ၾက၊ ခ်ဳပ္ၾကႏွင့္။ ထိုစဥ္က ယိမ္း၀တ္စံုမ်ားမွာ ယခုေခတ္အျမင္ႏွင့္မူ လြန္စြာရယ္စရာေကာင္းလွေပသည္။ လွဳိင္းတြန္႕ႀကီးႀကီးမ်ားႏွင့္ အေရာင္ေတာက္ေတာက္မ်ားပင္။ တစ္ခ်ဳိ႕ယိမ္းအဖြဲ႕မ်ားမွ ယိမ္းသမေလးမ်ား ေျခသလံုးေပၚေအာင္ ၀တ္သည္ကိုျမင္လ်င္ ထိုေခတ္က ကိုကိုကာလသားမ်ားမွာ သြားေရေတာက္ေတာက္က်သည္ထိ ငမ္းၾကေလသည္။ ထိုကိုကိုကာလသားမ်ားမွာ ခုေခတ္ ႏွစ္ခုတည္း၀တ္ေနၾကေသာ ေကာင္မေလးမ်ားကို ျပစ္တင္က်ိန္းေမာင္းေနၾကသူမ်ားျဖစ္ေနသည္ကို အံ့ၾသစရာေကာင္းစြာ ေတြ႕ရျပန္သည္။ ရွိေစေတာ့… ခုေနခ်ိန္မ်ားမွာေတာ့ အသက္ႀကီးေနၾကၿပီဆိုေတာ့လည္း လူႀကီးေတြျဖစ္ေနၾကၿပီေပါ့ေလ။ သႀကၤန္နားနီးေလ ေန႕မအား ညမအား ဇြဲေကာင္းေကာင္းႏွင့္ အကတိုက္ၾကေလေတာ့သည္။ ဒီေနရာတြင္ ကိုရင္ရွဴံးတို႔မွာလည္း ျမန္မာ့အသံႏွင့္ရုပ္ျမင္သံၾကားမွလာေသာ သႀကၤန္ယိမ္းအကမ်ားကိုၾကည့္လိုက္၊ အေဒၚအပ်ဳိႀကီးမ်ား အကတိုက္သည္ကိုၾကည့္လိုက္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္လံုးသႀကၤန္တီးလံုးသံမ်ားၾကားမွာပင္ ၂ လနီးပါးမွ် နားဒုကၡ၊ မ်က္စိဒုကၡခံရေတာ့သည္။ သႀကၤန္ယိမ္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၱေလး အေတာ္ေလးကြာေလသည္။ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားၾကည့္ဖူးသူမ်ား သႀကၤန္အကဆိုသည္မွာ ထိုကဲ့သို႔ ညင္ညင္သာသာ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေႏွာင္းေႏွာင္းေလးမ်ားဟု ထင္ၾကေပမည္။ မန္းသူမ်ားမွာ သႀကၤန္အကကို ေျခဖ်ားေလးမ်ား ၾကြသည္ဆိုရံုေလးမွ် ၾကြက်ၿပီး ေျခဟန္၊ လက္ဟန္ ႏြဲ႕ႏြဲ႕ေႏွာင္းေႏွာင္းေလးမ်ားျဖင့္ ကၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္သူမ်ားမွာေတာ့ ကရင္ဒံုးယိမ္း ကၾကေလသည္အလား၊ ျမဴးၾကြခုန္ေပါက္ၿပီး ေျခေထာက္မ်ား လႊားကနဲ၊ လႊားကနဲ ေျမွာက္ေျမွာက္ၿပီး ကၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုရင္ရွဴံးတို႔ ငယ္စဥ္က အကဲျဖတ္မိသေလာက္ျဖစ္သည္။

မိန္းကေလးမ်ားသာ သႀကၤန္တြင္ ထိုမွ်တက္ၾကြေနျခင္းမဟုတ္ပဲ အမ်ဳိးသားမ်ားမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပင္။ သူတို႔နည္း သူတို႔ဟန္ျဖင့္ သႀကၤန္ကို ျပင္ဆင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ဳိ႕မွာလည္း သူတို႔ႏွစ္သက္သေဘာက်ရာ ေကာင္မေလးမ်ား ဘယ္မန္းတပ္(စာလံုးေပါင္းသီးခံပါကုန္)တြင္ ေရကစားၾကေလမည္နည္း၊ ဘယ္အခ်ိန္ အကထြက္ေလမည္နည္းႏွင့္ ေလ့လာစံုစမ္းထားၿပီး သႀကၤန္အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေလးမ်ား ဖန္တီးသူက ဖန္တီး၊ ထိုထက္ပိုလို႔ တိုးခ်င္ၾကသူမ်ားမွာေတာ့ သႀကၤန္ယိမ္းမ်ားတြင္ အဆိုရွင္အေနျဖင့္ ပါ၀င္ခြင့္ရေရးအတြက္ နည္းမ်ဳိးစံုႀကိဳးစား၊ အသံေကာင္းသည္ဟု ေျမွာက္ေပးခံၾကရသူမ်ားမွာေတာ့ သႀကၤန္နီးသည္ႏွင့္ သႀကၤန္သီခ်င္းမ်ား အလြတ္ရေအာင္ျပန္က်င့္သူကက်င့္၊ ထြက္သမွ် သႀကၤန္အေခြမ်ားမွ သႀကၤန္သီခ်င္းမ်ားကို မရ ရေအာင္လုပ္ႏွင့္ သူ႕ဟာႏွင့္သူေတာ့ ရွဳပ္ေနၾကျပန္သည္။ တစ္ခ်ဳိ႕မ်ားက်ေတာ့လဲ သႀကၤန္လည္ရန္အတြက္ ဂ်စ္ကားမရ ရေအာင္ ငွားၾကသူမ်ား၊ သႀကၤန္တြင္းလည္ပါတ္ရန္အတြက္ ေလာင္စာစုေဆာင္းၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကျပန္ေသးသည္။ ၀န္ထမ္းျဖစ္သူမ်ားမွာေတာ့ ဒုန္လဘ မဲေပါက္ၾကမည္ကို စိုးရိမ္သူက စိုးရိမ္၊ သႀကၤန္တြင္း တာ၀န္မွဴးက်မည္ကို စိုးရိမ္သူက စိုးရိမ္ႏွင့္ပင္။ ထိုစဥ္က သႀကၤန္ကို ယခုလို အခ်ိန္အၾကာႀကီး ပိတ္ရက္မေပးသျဖင့္သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ သႀကၤန္ေနာက္ဆံုးရက္မ်ားတြင္မေတာ့ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ လူထြက္ကိုယ္ေတာ္မ်ား ေရႊေဂါင္းေတာ္ အေျပာင္သားႏွင့္ စပ္ၿဖီးၿဖီးႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆရာေတာ္မ်ားထံတြင္ ဇြတ္အတင္းေတာင္းဆိုၿပီး မရရေအာင္ လူထြက္ၿပီး ကဲၾကျပန္ေသးေလသည္။

ကိုရင္ရွဴံးတို႔လို႔ ကေလးမ်ားအဖို႔ေတာ့ သႀကၤန္အတြက္ လက္နက္ႀကီး၊ လက္နက္ေသးမ်ား ရသေလာက္စုေဆာင္းရင္းႏွင့္ပင္ အခ်ိန္ကုန္ေတာ့သည္။ ေလာင္ခ်ာ၊ ေရျဗြတ္၊ ေရဗူေဘာင္း၊ ေရေသနတ္ အစရွိသည္တို႔ျဖစ္သည္။ အိမ္ရွိေရခ်ဳိးတိုင္ကီမ်ားကိုလည္း မ်က္ေစာင္းတစ္ထိုးထိုးႏွင့္ ဘယ္အလံုးေကာင္းမလဲဟုေလ့လာအကဲခတ္ျခင္း၊ လူစည္ကားမည့္ေနရာမ်ားကို ေလ့လာျခင္း၊ ၅ ပိႆာ၀င္ ေကာ္ဗူးမ်ားရွာေဖြစုေဆာင္းျခင္းႏွင့္ သႀကၤန္အခ်ိန္တြင္မေတာ့ ကိုရင္ရွဴံးတို႔ကား တိုက္ပြဲ၀င္ရန္ အဆင္သင့္ႏွင့္။ မႏိုင့္တႏိုင္ ၅ ပိႆာ၀င္ေရဗူးႀကီးမ်ားကို လြယ္အိတ္တြင္းထည့္၊ ဟန္ကိုခ်ီၿပီး ေရျဗြတ္ႀကီးမ်ားကိုယ္စီ၊ အိတ္ထဲတြင္လည္း တိုက္ပြဲျပင္းထန္ခ်ိန္တြင္ အသံုးျပဳရန္အတြက္ ေရဗူေဘာင္းမ်ား ရသေလာက္ထည့္ထားၿပီး တစ္လမ္း၀င္ တစ္လမ္းထြက္ႏွင့္ ေတြ႕သမွ်လူႀကီး၊ လူလတ္၊ လူငယ္မက်န္ ျဗြတ္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ထိုးေတာ့သည္။ (ေရျဗြတ္)။ တစ္ခါတစ္ေလမ်ားဆို သည္းထိတ္ရင္ဖိုစရာပင္ေကာင္းလွသည္။ သူတို႔ကလဲ အဖြဲ႕ေတာင့္ေတာင့္၊ ကိုယ့္ဘက္ကလဲ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္မ်ားပါလ်င္ေတာ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီး ေသနတ္ႏွင့္ ျပစ္သူကျပစ္၊ ဗူေဘာင္းႏွင့္ ေပါက္သူကေပါက္၊ ျဗြတ္ႀကီးမ်ားအခ်င္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး အားပါးတရ တိုက္ခိုက္ၾကသည္မွာ ထိုစဥ္ကနံမည္ႀကီး မာနယ္ပေလာသို႔ ေရာက္ေနသည့္အလားပင္။ လြယ္အိတ္ထဲမွ ေရမ်ားကုန္ေတာ့မွ အျပစ္အခတ္ရပ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူၿပီး လက္နက္ရိကၡာျဖည့္တင္းရန္အတြက္ အုန္းလက္ေလးမ်ားကာထားသည့္ ေရကစားမန္းတပ္မ်ားသို႔ ခ်ီတက္ လက္နက္ျဖည့္တင္းၿပီးေနာက္ တစ္လမ္း၀င္တစ္လမ္းထြက္ႏွင့္ပင္။ ညေနမိုးခ်ဳပ္ေတာ့မွသာ အိမ္သို႔ျပန္ေရာက္ေတာ့သည္။ ညဘက္တြင္မေတာ့ ေအးေအးလူလူ မိဘမ်ားေခၚေဆာင္ရာ ယိမ္းအဖြဲ႕မ်ားကျပရာသို႔ လိုက္ၾကည့္ၾကေလသည္။ သႀကၤန္အၿပီးတြင္မေတာ့ ကိုရင္ရွဴံးတို႔ ကေလးတစ္သိုက္မွာ မ်က္ကြင္းျဖဴေလးမ်ားႏွင့္ ေမ်ာက္ကေလးမ်ားအျဖစ္ႏွင့္ က်န္ခဲ့ေတာ့ေလသည္။

ထို႕ေနာက္မ်ားတြင္မေတာ့ ကိုရင္ရွဴံးတစ္ေယာက္ ေတာင္ေပၚသို႔ေရာက္သြားၿပီးသည့္သကာလ၊ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ခြဲခြာခဲ့ရသည့္အတြက္ေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း သႀကၤန္သည္ ကိုရင္ရွဴံးႏွင့္ လံုး၀ ကင္းကြာသြားေတာ့ေလသည္။

မွတ္မွတ္ရရဆိုလ်င္ လူပ်ဳိေပါက္ျဖစ္ကာစက သႀကၤန္ရက္တြင္ မႏၱေလးေရာက္ေနသည္မွ လူရွဳပ္နားရွဳပ္ မ်က္စိရွဳပ္သျဖင့္ ေမၿမိဳ႕ျပန္တက္ၿပီး အိမ္တြင္ နားနားေနေန အနားယူေနရာမွ သူငယ္ခ်င္းအရင္းေခါက္ေခါက္ႀကီးတစ္ေယာက္မွ ဇြတ္အတင္းလာေခၚသျဖင့္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီရွည္ကို၀တ္၊ မိုးကာအက်ီၤႀကီးကိုၿခံဳၿပီး စက္ဘီးတစ္စီးစီျဖင့္ ေမၿမိဳ႕အႏွံ႕ ေရပက္ခံထြက္ၾကေလသည္။ အေတာ္ေလးပင္စည္ကားပါေပ၏။ ယူဂိုဆလပ္မွ ၿမိဳ႕ပါတ္လမ္းအတိုင္း ထြက္လာရာ ဦးဆရြတ္ၿခံေရွ႕တြင္ တစ္ခါ ဗြမ္းကနဲ ေရပက္ခံလိုက္ရသည္။ မဆိုးဘူးဟဟုေတာ့ ထင္မိသည္။ ေရပက္မခံရတာၾကာၿပီမို႕လားမသိ၊ ကိုယ္တြင္ေတာ့ ေရမစိုေပ။ မိုးကာအက်ီၤႀကီး၀တ္ထားသည္မဟုတ္လား။ ထိုမွဆက္လက္နင္းလာရာ ေနာက္၁၅ မိနစ္ခန္႕တြင္ ဥာဏ္ေတာလမ္းဆံုသို႔ေရာက္၏။ ထိုအခါတြင္လဲ ဗြမ္းကနဲတစ္ခါ၊ ထို႔ေနာက္ ဆက္လာခဲ့ျပန္ရာ ေနာက္ထပ္ နာရီ၀က္ခန္႕တြင္မေတာ့ ကန္ေတာ္ေလးသို႔ေရာက္ေတာ့သည္။ ထိုေနရာတြင္ သူေဌးမ်ားဇိမ္ခံရန္ ၀ယ္ထားေသာ အိမ္မ်ားရွိေလရာ ေရေလာင္း၊ ေရပက္ၾကသူ အေတာ္မ်ားေလသည္။ ကန္ေတာ္ေလးတြင္းမွ ေရမ်ားကို ေမာ္တာျဖင့္စုပ္ၿပီး ပက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုရင္ရွဴံးတို႕လည္း စက္ဘီးေမွာက္မည္စိုးသည္ႏွင့္ ဆင္းတြန္းၿပီးေလွ်ာက္ၾကသည္။ ၿပံဳးၿပံဳးေလးျဖင့္ ေရပက္ခံၾကမည္ဟု အားခဲရင္း အိမ္သံုးေလးအိမ္သာလြန္သြားသည္။ ေရတစ္ဗြမ္းမွ် မခံလိုက္ရသျဖင့္ မ်က္ႏွာလိုက္ေလျခင္းဟု မခံမရပ္ႏိုင္ျဖင့္ တစ္ဖန္ျပန္ေလွ်ာက္ၾကေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္မေတာ့လက္ေလွ်ာ့လိုက္ၿပီး ကလပ္လမ္းအတိုင္းထြက္လာရာ ေက်ာက္ေတာင္ေရာက္ေတာ့မွပင္ တစ္ခါဗြမ္းခံရေတာ့သည္။ ထိုမွတစ္ဖန္ ေျခဆန္႕ၾကရာ ျပည္ေတာ္သာကြက္သစ္၊ ထိုမွတစ္ဖန္ ေထာက္ပို႔၊ ထို႔ေနာက္ ရြာသစ္ကေလးမွ ပါတ္ျပန္လာရင္း ေနာက္ဆံုး ယူဂိုဆလပ္သာျပန္ေရာက္သြားသည္၊ စုစုေပါင္းမွ ၅ ခါလားမသိ အဗြမ္းခံလိုက္ရေလသည္။ ထိုမွ်ႏွင့္ပင္ သႀကၤန္ကို စိတ္ကုန္သြားၿပီး ေနာင္ႏွစ္သႀကၤန္မ်ားတိုင္း အိမ္ေအာင္းသည့္အခါေအာင္း၊ မိဘမ်ား၀တ္ေစခ်င္လ်င္ သကၤန္းဆီးလိုစီး၊ တစ္ခ်ဳိ႕တစ္ေလႏွစ္မ်ားတြင္မေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းမွ လူငယ္ေလ့လာေရးမ်ားႏွင့္ လိုက္သည့္အခါလိုက္ႏွင့္

ေသခ်ာျပန္တြက္ၾကည့္လိုက္သည့္အခါတြင္မွ….

ကိုရင္ရွဴံးႏွင့္ သႀကၤန္ လံုးလံုးႀကီးကြာရွင္းျပတ္စဲထားသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုခန္႕ပင္ရွိေတာ့မည္။ ခုေနမ်ား ရုတ္ခ်ည္းစိတ္ထဲလြမ္းသလိုလို ရွိလာသျဖင့္ စိတ္ကူးေပါက္ရာ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာမ်ား ခ်ေရးမိလိုက္ရပါေၾကာင္း…။

ရွဴံးနိမ့္မွဳမ်ားနဲ႔.. လူ
(ေခတၱလူ႕ျပည္)

About စဆရ ႀကီး

စဆရ ႀကီး has written 160 post in this Website..