ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လည္တူးေဖာ္ခ်င္ေသာ ေျမစိုင္ေျမခဲမ်ားအေၾကာင္း ( ၆ )

5555

မီးးျပတိုက္

“သိပၸံ သတင္းထဲမွာ ပါတယ္၊

ပင္လယ္ေတြျမင့္ တက္ လာေနၿပီ တဲ ့။”

“ဘာျဖစ္လဲ ၊ ငါတို ့လည္း မီးျပတိုက္ေတြ ကိုျမွင့္ တင္ လိုက္ ၾကတာေပါ့”

တာရာမင္းေ၀

————————–

မီးျပတိုက္ ၀တၳဳတိုေလး ( တကယ့္ ၀တၳဳတိုေလး က..) ဒႆန ဆန္လွပါတယ္ ။

ေသခ်ာ ေတြးေလေလ… ပိုျပီး..သေဘာက်လာေလေလ..ျဖစ္ရပါတယ္ ။

ကၽြန္ေတာ့္ အသည္းကို… ကိုင္ လွဳပ္လိုက္နိုင္တဲ ့အခ်က္ကေတာ့…..

က်စ္လစ္တဲ ့စကားလံုးေလးေတြနဲ ့ တိုတို ထိထိမိမိ…. ေရးသားထားျခင္းပါ ။

———————–

ကၽြန္ေတာ္ စာေတြေပေတြ ေရးခ်င္လာတဲ ့ အခ်ိန္က စျပီး… ဆႏၵ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ။

အဲဒီဆႏၵဟာ..အခုခ်ိန္ထိလည္း.ျပင္းျပင္းျပျပ ျဖစ္ေနဆဲပါပဲ ။

အဲဒါကေတာ့……. စကားလံုး အနည္းဆံုးနဲ ့ ၀တၳဳေတြ ေရးနိုင္ဖို့ပါ ။

စကားလံုးအနည္းဆံုးဆိုမွ…. တကယ့္ကို အနည္းဆံုးနဲ ့ပါ ။

ကုန္ကုန္ေျပာရရင္….. စကားလံုး တစ္လံုးမွ မသံုးပဲနဲ ့ေတာင္.. ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ ေရးပစ္လိုက္ခ်င္ပါတယ္ ။

( စာေပ အနုပညာ ေဖာ္ေဆာင္ျပသ ဖို ့ မရွိမျဖစ္. လိုအပ္ တယ္.လို ့ ဆိုရမယ့္.. ဘာသာစကား က္ုိ ကၽြန္ေတာ္တို ့.သိပ္အယံုအၾကည္မရွိေတာ့ပါဘူး ။

ဘာလို့လဲ…ဆိုေတာ့….. ဘာသာစကား / တြန့္တြန့္ေကာက္ေကာက္ အကၡရာေတြဟာ… ကၽြန္ေတာ္တို ့ရင္ထဲက တကယ္ျဖစ္ေပၚေနတဲ ့ခံစားခ်က္ေတြကို….

အနုပညာ အျဖစ္..ေဖာ္ေဆာင္ျပသ ဖို ့ရာ…. ပီျပင္ေအာင္…/ တိတိက်က် မေဖာ္ျပနိုင္ဘူး.လို ့… ယူဆပါတယ္ ။ )

ပိုစ့္ေမာ္ဒန္သမားတခ်ိဳ့လည္း..အဲဒီလိုပဲ..ယူဆျပီး..ဘာသာစကားမပါပဲ..၀တၳဳအနုပညာ ဖန္တီးဖို ့ …ၾကိဳးစားေနၾကပါျပီ ။

(ဥပမာ..ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ရဲ ့ ငယ္ခ်စ္နာမည္ မနွင္းဆီ ၀တၳဳ ၊ အဲဒီ ၀တၳဳဟာ.. ၀တၳဲနာမည္ ငယ္ခ်စ္နာမည္ မနွင္းဆီ ဆိုတာရယ္…၊

၀တၳဳစာသားေတြေနရာမွာ..ဘာစာသားတစ္ခုတေလမွ မပါပဲ.. ဖဲၾကိဳး၀ါတစ္စ စာရြက္မွာ.ပူးကပ္ထားတာရယ္…၊

အဲဒီေအာက္မွာမွ… စာေရးသူ နာမည္ ေဇာာ္ေဇာ္ေအာင္…ဆိုတာရယ္… ။ ဒါပဲ..ပါတယ္ ။

အဲဒါကို ၀တၳဳတို ဆိုျပီး..ဖန္တီးျပ သြားဖူးတာေလး.ေတြ့ခဲ့ရပါတယ္ )

ကၽြန္ေတာ္တို ့ျပသခ်င္တဲ ့ ခံစားခ်က္ / အနုပညာျပခ်က္ ကို ကၽြန္ေတာ္တိ္ု ့ ျပသခ်င္တဲ ့အတိုင္းအတာထိ ေရာက္ေအာင္ တိတိက်က် မျပသနိုင္တဲ့အတြက္.

ဘာသာစကားနဲ ့ အနုပညာဖန္တီးမွဳကို..ျပန္ စဥ္းစား လာရပါျပီ ။

——————–

ဆက္ စဥ္းစားရမွာက…

ဘာသာစကား..မပါပဲ.. ၀တၳဳေရးဖို့ဆိုရင္…..

မေရးပဲ….ေနမွ ရမယ့္ပံုစံျဖစ္လာျပီ ။

ကဲ..ဘာလုပ္ၾကမလဲ.. ။

ပိုစ့္ေမာ္ဒန္သမားေတြရဲ ့..ေျခလွမ္းေတြဟာ…

အစြန္းေရာက္ျခင္းဆီ…သြားေနတဲ ့ေျခလွမ္းေတြလား….

အမွန္တရားဆီ..သြားေနတဲ ့ေျခလွမ္းေတြလား…..

————————–

အခုေနာက္ပိုင္း…. Post Modernist ေတြ.. တိုက္ပြဲ ၀င္ေနၾကတဲ ့….

ၾကားခံပစၥည္း..ေသြဖည္ သံုးစြဲမွဳ / ဘာသာစကား ဆန္ ့က်င္မွဳ ေတြကို…

ကၽြန္ေတာ္.. ( ေခတ္ လူငယ္ပီပီ / စပ္စုတတ္တဲ ့ လူငယ္ပီပီ ) အေတာ္ေလးေတာ့ စိတ္၀င္စားမိပါတယ္ ။

ေနာက္ဆံုးမွာ……

ဘယ္လို ရလဒ္က အတည္ ျဖစ္လာမလဲ…….ဆိုတာလည္း…

သိခ်င္လွပါရဲ ့ဗ်ာ…။

—————————–

ထားပါေတာ့….။

စကားလ့ံုး…အနည္းဆံုးနဲ ့..( သို့မဟုတ္ ..)

စကားလံုး / စာသား မပါပဲနဲ ့… ၀တၳဳ ေရးနိုင္ဖို့ဆိုတာက…

စကားလံုးမပါပဲ..၀တၳဳ ေရးျဖစ္ဖို့ဆိုတာက….

မလြယ္ကူတဲ ့ ကိစၥတစ္ခုပါ ။

သမိုင္း အစဥ္အလာထဲက..စံေတြ…

သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ….

စည္း…

မ်ဥ္း…

ေဘာင္ ….

ခြင္….

စတာေတြကို… အကုန္ ခ်ိန္းေဖာာက္ ျပီး..ထြက္ရမွာ…

လက္ညိွဳးေတြ….

တံေတြးေတြ….

ေအာ္ဟစ္ ဆဲဆို ၾကိမ္းေမာင္းသံေတြ…ၾကားမွာ… ဖန္တီးျပရမွာ…။

အဲဒါေတြကို ခံနိုင္ရည္ ရွိ္မွ ရမွာပါ ။

———————————-

အေတာ္ေလး..ခက္ပါလိမ့္မယ္ ။

ခက္ခဲလွတဲ ့အရာေတြကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ၾကည့္တယ္ ဆိုတာဟာ… လူသားစြမ္းရည္ကို… စိန္ေခၚျခင္း တစ္ခုပါ ။

ကိုယ့္အစြမ္းအစ ကို ကိုယ္ ျမွင့္တင္ျခင္းတစ္မ်ိဳးပါ ။

(အစြန္းေရာက္သြားတဲ ့ကိစၥေတြကို အားၾကိဳးမာန္တက္ ၾကိဳးစားေနတာဆုိရင္ေတာ့..

အဲဒါ..မိုက္မဲမွဳတစ္ခုေပါ့ ။ )

အခက္အခဲကို မေၾကာက္ဖို ့……

သတၱိနဲ ့ အားမာန္ေတြကို…..

တာရာမင္းေ၀ရဲ ့မီးျပတိ္ုက္ ၀တၳဳတိုေလးထဲကေန…ရလိုက္ပါတယ္ ။

ေသခ်ာ ဖတ္ၾကည့္ရင္ အဲဒီ မီးျပတိုက္ထဲက….

ဒႆနဆန္ေသာ… အားအင္ေတြ… ရ နိုင္ပါတယ္ ။

“သိပၸံ သတင္းထဲမွာ ပါတယ္၊

ပင္လယ္ေတြျမင့္ တက္ လာေနၿပီ တဲ ့။”

“ဘာျဖစ္လဲ ၊ ငါတို ့လည္း မီးျပတိုက္ေတြ ကိုျမွင့္ တင္ လိုက္ ၾကတာေပါ့”

6666

မီးျပတိုက္ကို ဖတ္အျပီးမွာ…..

( ကၽြန္ေတာ္ )

အက်စ္လ်စ္ဆံုး ၀တၳဳေတြ..ေရးဖို ့.. ၾကိဳးစားၾကည့္လိုက္ခ်င္စိတ္.. ျဖစ္တယ္ ။

အဲဒီ ဆႏၵ ျဖစ္ေတာ့.. ခက္ခဲမယ္..ဆိုတာ သိလိုက္တယ္ ။

အဲဒီ အသ္ိနဲ ့ မီးျပတိုက္ကို ျပန္ဖတ္လိုက္တယ္ ။

ျပန္ ဖတ္လိုက္ေတာ့……….

ဟိုအရင္က ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ ့စာသားေလးတစ္ခုကို..သြား..သတိရတယ္ ။

အဲဒီစာသားကေတာ့……

——————————————

ရပါတယ္။ အခက္အခဲနဲ ့ၾကံဳေတာ့လည္း..အရည္အခ်င္းကို ထုတ္သံုးရံုေပါ့ ။

——————————————-

(အခက္အခဲနဲ ့ၾကံဳေတာ့လည္း.အရည္အခ်င္းကို ထုတ္သံုးရံုေပါ့..ဆိုတဲ ့ စကားကိုလည္း..

တာရာမင္းေ၀ ရဲ ့ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ထဲမွာပဲ..ဖတ္ခဲ့ရတာပါ ။ ဘယ္၀တၳဳထဲက စာသားလဲ..ဆိုတာေတာ့…

တာရာမင္းေ၀ ခ်စ္သူေတြ..သိၾကပါလိမ့္မယ္ ။ )

ေလးးစားစြာျဖင့္…

အလင္းဆက္

alinsett.art@gmail.com

————————————

တာရာမင္းေ၀

ကၽြန္ေတာ္တူးေဖာ္ခဲ့သည့္ ေျမစိုင္ေျမခဲမ်ားအေၾကာင္း

၁၉၉၇ / နို၀င္ဘာလထုတ္

——————————————-

ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီမွာ …..

Pointillim / Pointillisime ဆိုတဲ ့ နည္းစနစ္တစ္ရပ္ရွိပါတယ္.. ။

အင္ပရင္ရွင္ နစ္ လက္သစ္ ၀ါဒီေတြရဲ ့ နည္းစနစ္လို ့ သိရပါတယ္ ။

ေဂ်ာ့ဆူးရတ္ဆိုသူက ဦးေဆာင္ျပီး.သံုးစြဲခဲ့တယ္…တဲ ့ ။

ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ေသးငယ္တဲ ့…

အစက္အေျပာက္ေလးေတြနဲ ့ ေဖာ္ေဖာင္ျပျခင္းလို ့….. ခပ္လြယ္လြယ္ေျပာနိုင္ပါတယ္ ။

အခု…ဆရာတာရာမင္းေ၀… တင္ျပခဲ့တဲ ့ ၀တၳဳတိုေလးေတြဟာ…. ဇာတ္လမ္းသေဘာ / ဇာတ္ကြက္သေဘာမ်ိဳးေတြ..ကို

အားျပဳတာထက္…..

ပိွြဳင့္ ( Point ) သေဘာကို..ေဆာင္ေနပါတယ္ ။

အယူအဆ အေတြးအေခၚေတြကို…. ခံစားသိနဲ ့..ေဖာ္ထုတ္ေပးနိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္ ။

အဲဒီလို…က်စ္လ်စ္လြန္းတဲ ့ စာသားတိုတို ၀တၳဳေလးေတြကို…

ကၽြန္ေတာ္…ခ်စ္ျမတ္နိုးမိပါတယ္ ။

ဒါေၾကာင့္…..

ဆရာတာရာ ရဲ ့ ဖန္တီးမွဳကို… မဖတ္ရေသး / မသိရေသးတဲ ့ စာဖတ္သူေတြအတြက္..ျပန္လည္ ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္ ။

ဖတ္ျပီး/ သိျပီးသူေတြလည္း….. ျပန္လည္ သတိရ ျပီး.ခံစားနိုင္ေအာင္…..

ကၽြန္ေတာ့္အေတြး နဲ ့အေရးက္ိုပါ….. ပူးတြဲျပီး… တင္ျပလိုက္ပါတယ္ ။

alinsett

About alinsett

alinsett has written 615 post in this Website..

. . .