တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ က်ေနာ္တို႔ ေန႔စဥ္ရွင္သန္ေနရတဲ့ ဘ၀တစ္ေန႔တာကို စာရင္းခ်ဳပ္ႀကည့္ လုိက္ေတာ့ ေပးတာနဲ႔ ယူတာ တလွည့္စီ လုပ္ေနရတာကို သြားေတြ႔မိပါတယ္။ ေစ်း၀ယ္ေတာ့ က်သင့္ ေငြကို ေပးတာနဲ႔ ေစ်းသည္ေပးတဲ့ ပစၥည္းကို ယူတာနဲ႔ ဒီမွာလည္း အေပးနဲ႔ အယူအလုပ္ပဲ လုပ္ေနရ တယ္။ ေနာက္ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ ကိုယ္က လုပ္အား၊ ဥာဏ္အားေတြ ေပးျပီးေတာ့ ရတဲ့လခေတြကို ယူေနရျပန္တယ္။ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာေတြမွာလည္း ကိုယ္ကေပးလိုက္၊ သူမ်ားက ယူလိုက္နဲ႔ အေပးအယူ အလုပ္ေတြ ျဖစ္ေနလိုက္တာ။

ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ကိုယ္ရလိုက္တဲ့ ပစၥည္းေတြအေပၚ တန္ဖိုးေလး သိဖို႔ေတာ့ လိုလာျပီ။ ပစၥည္းရဲ႕ တန္ဖိုးက ဘာလဲ ဆိုတာေလးေျပာမယ္ေနာ္။ တို႕ေတြ ပစၥည္းတစ္ခု ၀ယ္မယ္ ဆိုရင္ သူ႕မွာ ကပ္ထားတဲ့ ေစ်းႏွဳန္းေတြရိွတယ္ေလ။ ဒါကတစ္ေထာင္၊ ဒါက တစ္ေသာင္း စသျဖင့္ေပါ့၊ ဒါကိုပဲ ဒီပစၥည္းရဲ႕ တန္ဖိုးလို႕သိထားၾကတယ္ေနာ္။ အခုေျပာမယ့္ တန္ဖိုးကေတာ့ ဥာဏ္ေလးနဲ႕ သိရမယ့္ တန္ဖိုးေပါ့။

ဘယ္ပစၥည္းပဲရရ၊ ဘယ္ေလာက္တန္တဲ့ ပစၥည္းမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါေစ ကိုယ္လက္ထဲ ေရာက္လာရင္ ပဲ သူရဲ႕တန္ဖိုးဟာ “စြန္႕ရမွာ” ဆိုတာေလးနဲ႕လက္ခံလိုက္ေပါ့။ ကိုယ္ကမစြန္႕ရင္သူကစြန္႕သြားမွာပဲ။ ဒီေတာ့ တစ္ခုခုကို ရလိုက္တာနဲ႕ဪ ဒီပစၥည္းေလးမွာ ပါလာတဲ့ သူ႕ရဲ႕တန္ဖိုးကေတာ့ စြန္႕ဖို႕ပါပဲလားလို႕သိေပးပါေနာ္။ ဒီလို တန္ဖိုးကိုသိလို႕ပဲ ကိုယ္ကဒီပစၥည္းကိုလွဴဒါန္းလိုက္ရင္ ဒါသည္ တန္ဖိုးသိၿပီး လွဴတဲ့အလွဴလို႔ ေျပာလို႔ရသြားပါျပီ။ ဒါက ေပးလွဴတဲ့ပုဂိၢဳလ္မွာ ရိွရမယ့္ ႏွလံုးသြင္းေလး ေပါ့။

ေနာက္ လက္ခံတဲ့ပုဂိၢဳလ္ဖက္ကို ေျပာဦးမယ္။ သူမ်ားေပးတာကို လက္ခံတဲ့ပုဂိၢဳလ္ အေနနဲ႕ လည္း စြန္႕ရမယ့္ သေဘာသဘာ၀ေလးကို အာရံုျပဳၿပီး လက္ခံရပါမယ္။ ငါဘယ္ေလာက္တန္ႀကီးရ တယ္လို႕ သေဘာမထားပဲ ကိုယ္နဲ႕ထိုက္တာရတယ္လို႕ႏွလံုးသြင္းရပါမယ္။

ဒီေနရာမွာစြန္႕ျခင္းနဲ႕ပတ္သက္လို႕ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။

သီလသည္ လုပ္အားကို စြန္႕ျခင္း၊ သမထသည္ အာရံုကို စြန္႕ျခင္း၊ ၀ိပႆနာသည္ ခႏၶာကို စြန္႕ျခင္းပဲလို႕ သိရပါမယ္ေနာ္။

ဒီမွာ ေပးျခင္းအဂၤါ(၃)ပါးရိွတယ္။ တစ္ခုခုကို ကိုယ္က ေပးလိုက္တဲ့အခါတိုင္း စိတ္မွာ ႏွလံုးသြင္းရမွာက

(၁)စြန္႕လြတ္မယ္၊

(၂)စြန္႕လြတ္တယ္၊

(၃)စြန္႕ၿပီးတာကို ၀မ္းသာတယ္။ လို႕ ဒီေပးျခင္း အဂၤါေလး(၃)ပါးနဲ႕ေပးပါ။

လွဴတဲ့အခါမွာလည္း“ ၃ တန္ ေစတနာ ထက္သန္စြာၿဖင့္ စြန္႔လြတ္ရတဲဲ့ ဒါန” သည္ ၿငိမ္းရာ ၿငိမ္းေၾကာင္း ေရာက္ေစဖုိ႔လမ္းေၿဖာင့္ၾကီး သဖြယ္ၿဖစ္ပါတယ္။ တနည္း ေၿပာရရင္ေတာ့ ဒါန သည္ မေႏွာင္အဖြဲ႔မွ လြတ္ေၿမာက္ေစၿခင္းပါပဲ။ ကုိယ္က ပစၥည္းေပၚမွာ စြဲထားတဲ့ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကေန စြန္႔လႊတ္လိုက္တယ္ ဆုိေတာ့ လြတ္သြားတာေပ့ါေနာ္။ တစ္ခု စြန္ ့ၿပီးရင္ တမ်ဳိး သက္သာသြားတယ္ ေနာ္။ ဒါဆုိ ဒါန နဲ ့ စြန္ ့စြန္ ့ၿပီးတုိင္း လူဟာအေႏွာင္အဖြဲ႔ကေန လြတ္လြတ္သြားႏုိင္လုိ႔ ပုိၿပီးေပါ့ပါး လာတာမ်ဳိး ၿဖစ္ရမွာေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ တန္ဖိုးအမွန္ကုိ သိၿပီးမွ လွဴတဲ့အလွဴကသာတန္ဖုိးရိွေစမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ သူမ်ားေပးတာ ယူရတဲ့အခါမွာလည္း ယူျခင္း အဂၤါ(၂)ပါးနဲ႕ယူေပါ့။

(၁) ထိုက္တာကိုပဲရပါတယ္၊

(၂) ရတာကိုပဲေက်နပ္တယ္ ဆိုတာေလးပါပဲ။

ဒီလို ေပးျခင္း ၊ ယူျခင္း အေပၚႏွလံုးသြင္းမွန္စြာ ထားလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ငါ့ပစၥည္းပါသြားၿပီဆိုတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသေတြနဲ႕ ငါ့က် ဒါပဲရတာလားဆိုတဲ့ ရတဲ့အေပၚ ျဖစ္လာတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသစိတ္ ေလးေတြကို အ၀င္မခံေတာ့လို႕ အကုသိုလ္နည္းသြားတာေပါ့။ ဒါေတြက တရားနာျခင္းျဖင့္ ရလိုက္တဲ့ အသိေလးေတြေပါ့။

တစ္ေန႕တစ္ေန႕ ကိုယ္ကေပးလိုက္ သူမ်ားက ယူလိုက္၊ သူမ်ားက ေပးလိုက္၊ ကိုယ္က ယူလိုက္နဲ႕ အေပး ၊ အယူနဲ႕လြတ္တဲ့ေန႕ကိုမရိွပါဘူး ။ ဒါေတာင္ တစ္ခါတေလ သူမ်ားက ေစတနာ အျပည့္နဲ႕ေပးတာ ကိုယ္က အလကားလည္းယူေသး ဂ်ီးကလည္း မ်ားေသးတယ္။ မႀကိဳက္ဘူး၊ ႀကိဳက္တယ္နဲ႕ ဒီရတဲ့အေပၚမွာ အလကားေန ေဒါသထြက္ေနေသး တတ္တာေနာ္။ ဒါက ႏွလံုးမသြင္း တတ္ေသးလို႕ေပါ့ေနာ္။

အင္း ခုလိုေတြ ေရးေနရတာကိုက သိထားတာေတြကို စြန္႕လြတ္ေနတယ္။ အရင္စြန္႕ၿပီး တာေတြအတြက္လည္း ၀မ္းသာေနမယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း စြန္႕လြတ္ဦးမယ္။ ဒါက အေပး အေပၚ ႏွလံုးသြင္းတာေနာ္။ ေနာက္ ဖတ္ရတဲ့လူေတြဖက္က နားလည္ သြားပံုခ်င္း ကြာသြားမွာေနာ္။

ေပးတဲ့လူက ေပးတုန္းကေတာ့၁၀၀%နဲ႕စြန္႕လိုက္ၿပီ။ ဖတ္ရတဲ့ လူေတြထဲက ၅၀% ပဲနားလည္သြားတာလည္းရိွမယ္၊ ၁၀၀%လံုး နားလည္သြားတာလည္းရိွမယ္၊ ဘာေတြေရးတာမွန္း မသိဘူး ရွဳပ္ေနတာပဲဆိုၿပီး လံုး၀ နားမလည္တာလည္း ရိွမယ္။ တစ္ခုခုေတာ့ ရေနမွာပဲ။

အဲဒီ ရေနတဲ့ အေပၚမွာ “ထိုက္တာကိုပဲ ရပါတယ္”၊ “ ရတာကိုပဲ ေက်နပ္တယ္” လို႕ ႏွလံုးသြင္းလို္က္ရင္ ကိုယ္ရသေလာက္အေပၚ အကုသိုလ္ကင္းစြာနဲ႕လက္ခံသြားႏိုင္ၿပီေလ။ လူတိုင္း ဟာ ကိုယ္နဲ႕ထိုက္သေလာက္ေတြပဲ ရေနၾကတာပါ။ မထုိက္တာကို လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘေၾကာင့္ မထိုက္လို႕ မရတဲ့အေပၚ ျဖစ္လာတဲ့ေဒါသေတြပါ ထပ္ဆင့္ တိုးလာလို႕ ဒုကၡေတြပိုေနၾကရတာေပါ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရာအားလံုးအေပၚ ေပးတဲ့အခါ၊ ယူတဲ့အခါ ႏွလံုးသြင္းမွန္စြာနဲ႕ ေပးနိုင္၊ ယူနိုင္ၾကေစဖို႕ ရည္ရြယ္လ်က္ အခုကိုပဲ ကိုယ္သိတာေလးေတြကို “စြန္႕လြတ္မယ္” ၊ “စြန္႕လြတ္တယ္” ၊ “စြန္႕ၿပီးတာကို ၀မ္းသာတယ္” ေနာ္ ။ ဒီစာေလးဖတ္ၿပီး ယူျခင္းအဂၤါ (၂) ပါးနဲ႕ ယူနိုင္ၾကပါေစ လို႕ ဆႏၵျပဳရင္း ေတာ္ေလာက္ၿပီေနာ္ ။

About who who

who who has written 97 post in this Website..

“အမ်ားအက်ိဳး ရြက္သယ္ပိုးက ခႏိုးခနဲ႔ ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း မရြဲ႕မေစာင္း ကိုယ့္လမ္းေႀကာင္းကို စိတ္ေကာင္းႏွင့္ယွဥ္ ေရွးရႈႏွင္ေလာ့”