ခက္ေတာ့လည္း ခက္သည္။ ထိုသို႕ ခက္ေနသည္က ဘားမန္းျပည္ အင္တာနက္ ခရိုင္ စီေဂ်စီရင္စု ဂဇက္ ေက်းရြာတြင္ျဖစ္သည္။
ထိုသို႕ ခက္ရသည္မွာလည္း ေလာကဓါတ္ၾဆာၾကီး တျဖစ္လဲ မားးးခိုမ္ ..အဲ့ေလ… သဂ်ီး ဦးခိုင္ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ေက်းရြာလူၾကီးမ်ား ကို ရြာအေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ရြာစည္ပင္သာယာေ၇းအတြက္ ..ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ သြား ၾကပ္ေပးမိလိုက္သည္။
သို႕ႏွင့္ ရပ္မိရပ္ဖ ဘုရားဒကာ ဦးဦးပါ ဆိုသူမွ ရပ္ရြာစည္ပင္ေရး ဆိုတာ စိုက္ပ်ိဳးေရး အေျချပဳသည့္ ေက်းရြာေလးမို႕
စံျပလယ္ယာ ေရြးခ်ယ္ ဆုေပးျခင္းျဖင့္ ေဖာ္ေဆာင္အံ့ ဟု ဦးစီးဦးရြက္ ျပဳလာေလသည္။

ဘင္ဆင္န္ ဖက္ၾကမ္း ကေလး လက္ၾကားညွပ္ရင္း ဒီလိုရွိတယ္ အစ္မ မာေရ ဆိုျပီး ေက်ာင္းဒါယိကာမၾကီး ေဒၚေဒၚမာ ကိုတိုင္တယ္ျပီး
ေဆြးေႏြး၏။ ရပ္ရြာလူၾကီးအေပါင္းကလည္း ေခါင္းတျငိမ့္ျငိမ့္ ေပါ့ … ဂလိုႏွင့္ စံျပလယ္ယာ ဆုေပးဖို႕ ျဖစ္လာေတာ့သတည္း…။

ပိတ္သတ္ၾကီး သိေတာ္မူသည့္အတိုင္း ဒီမိုရြာ ျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ကြဲလြဲရင္း အတူ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ၾကေလေတာ့သတည္း။
ဥပမာ ထုတ္ျပရလ်င္ ရြာေျမာက္ပိုင္းက ကိုရင္ေညာင္၀တုတ္ ပင္ျဖစ္သည္။

လုပ္ေပါက္ကိုလည္းၾကည့္ဦး … သူ႕လယ္သည္ ေပၚဆန္းထြက္ေသာေၾကာင့္ မီးဒံုး သာစိုက္ေသာ အီးဒံုးထက္စာလ်င္ သူသာ
စံျပလယ္ယာ ဆုရသင့္သည္ ဆိုလာသည္။ တကယ္က ပရဟိတ ၀ါသနာထံုေသာ ကိုရင္၀တုတ္မွာ အလွဴတကာ ပါတ္စား
အဲ့ေလ.. အလွဴအတန္း လွည့္ပတ္လုပ္ေန သျဖင့္ မိန္းမလုပ္သူမွ “ရွင္ ကိုယ့္လယ္လည္း ကုိယ္ထြန္ဦး ရွင္မထြန္ရင္ က်မ
အငွားခ်လိုက္မယ္” ေျပာထားလို႕ တႏိုင္ စားႏိုင္ရံုစိုက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ မီးဒံုး စိုက္သူ ရြာသူအီးဒံုးမွလည္း အားက်မခံ
သူ႔လယ္ကသာ ပိုက်ယ္သည့္အတြက္ သူသာ စံျပလယ္ယာ ဆု ရသင့္သည္ ေျပာေနျပန္သည္။ ဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ ရြာလယ္ပိုင္းက
(ရြာလည္ေနသူ) ကိုရင္မတ္က မခံျပန္။ သူ႕ လယ္သည္သာ စံျပလယ္ယာ ဆု ရသင့္သည္ တဲ့ … သူ႔လယ္က အထြက္အေကာင္းဆံုး
မဟုတ္တုန္ေလာ..။
ဒီေနရာမွာ တစခန္းထတာကို ကိုရင္သြ ျဖစ္သည္…။ သူဆိုလာသည္က သူ႕လယ္ကသာ သီးထပ္သီးညွပ္အျပင္
ငါးပါထည့္ေမြးထားေသာေၾကာင့္ စီးပြားေရးအရ အျဖစ္ထြန္းဆံုးမို႕ စံျပလယ္ယာဆု သူသာရသင့္သည္ ဟု ဆိုလာျပန္သည္။
ရြာလူၾကီးမ်ား အၾကပ္ရိုက္ျပီတည္း။ အေကာင္းဆံုးလား အမ်ားဆံုးလား အက်ယ္ဆံုးလား အက်ိဳးအျဖစ္ဆံုးလား ..စသည္ျဖင့္
လားလားလားလား သီခ်င္းဆိုၾကရကိန္းတည္း။

သည္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဒမိုေခြစီ စနစ္၏ ထံုးစံအတိုင္းမဲေပးစနစ္ျဖင့္ သြားမည္ ဟုအမ်ားသေဘာႏွင့္
ဆံုးျဖတ္လိုက္ေလသည္။ (ထိုစနစ္၏ေနာက္တြင္ အရူးလက္မွတ္ရ စိတၱေဗဒ ေက်ာင္းသားေမာင္ဂီ့ ရွိေလ၏။)

တကယ္က သည္စနစ္လည္း ေအာင္ျမင္မည္ဟု မုခ်မဆိုႏိုင္ျပန္ေပ…။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ..ကိုရင္ ေညာင္၀တုတ္က မဲလိပ္ေတြ ဖေယာင္းသုတ္ဖို႕ ၾကံေနသည္ဟု သတင္းသဲ့သဲ့ထြက္သည္။
ဒါမိုးေတာ့ လာေက်ာလို႕ ဘယ္ရမတုန္းဆုိျပီး အီးဒံုးက ၾကိဳတင္မဲ လိုက္ေကာက္သည္။ ၾကိဳတင္မဲ ဆိုတာၾကီးလန္႕လြန္းသျဖင့္
အဘေဆြတို႕လို သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ား ႏွာေစးေခ်ာင္းဆိုးပင္ မျဖစ္၀ံ့ဟူသတတ္။
ကိုရင္သြက သူသာစံျပလယ္ယာဆုရလ်င္ ထမင္းေရေခ်ာင္းစီး အလွဴၾကီးေပးမည္ ဟု မစားရ၀ခမန္း မဲဆြယ္ျပီး
အိမ္ေခါင္မိုးေပၚ ေလာ္တင္ကာ ေဒၚမ်င့္မ်င့္ခင္၏ နားပန္းဆန္ သီခ်င္း ကို ေတာက္ေလ်ာက္ဖြင့္သည္။
ၾကြယ္ပိုးၾကြယ္၀ ရွိသူ ကုိရင္မတ္ကလည္း အားက်မခံ ဂေလာက္ရွိထွာ ဆိုျပီး စပီကာငွားက ဘဘေရႊမန္းတင္ေမွာင္၏
ေအာင္ပါေစ ျပန္ဖြင့္သည္။ စီးပြားေရးလည္း ၾကီးပြားေရးလည္း သမီးရဲဇားေရးလည္း ေအာင္ပါဇီ …ဆိုင္ဆိုင္မဆိုင္ဆိုင္ကြာ ..။
သိပ္မၾကာလိုက္ ထို၂အိမ္ၾကားမွာေနေသာ ေတာင္ေလွကားဦးၾကီးမိုက္ ထြက္ရိုက္မည္ လုပ္ေတာ့မွသာ တရြာလံုး နားခ်မ္းသာရာရ၏။

သည္ၾကားထဲ အျခားျပႆနာ တခု တက္ေသးသည္ ။ ေယာက္်ားတန္မဲ့ အင္မတန္စပ္စုသည့္ ဆံသၾဆာ ဒါးအာဂ တည္း။
ဆယ္အိမ္ေခါင္း ဗိုလ္တိုက္စိုး ကိုဆံသရင္း အင္တာဗ်ဴးပါသတဲ့..။
ဂ။ အစ္ကိုနဲ႕ အစ္ကို႕အမ်ိဳးသမီးကေပါ့ေနာ္… ရြာထိပ္မွာ ေပါ့ေနာ္.. ရခိုင္မုန္႕တီဆိုင္ ဖြင့္တယ္ဆိုေတာ့ေပါ့ေနာ္…အဲ့ဒါေလး ေပါ့ေနာ္။
တိုက္။ ဟုတ္ပါတယ္ညီေလးရယ္..အစ္ကိုတို႕ကေပါ့ေလ ရခိုင္မုန္႕တီကို ေပါ့ေလ မုန္႕ဖတ္က အစ ေပါ့ေလ ကိုယ္တိုင္ ေပါ့ေလ..။
ဂ။ အစ္ကိုတို႕ကေပါ့ေနာ္ အေၾကာ္ေတြ ဘာေတြကို ေပါ့ေနာ္.. ဘယ္လိုမ်ားေပါ့ေနာ္။
တိုက္။ အေၾကာ္ေတြ ဆိုရင္ ေပါ့ေလ စားသံုးသူက်န္းမာေရး ဆိုေတာ့ ေပါ့ေလဆီကိုေသခ်ာ ေပါ့ေလ ..ဘယ္လိုေျပာရမလဲေပါ့ေလ..။အင္းအိုက္ဒလို
ဂ။ က်ေနာ့္ဆိုင္ကိုေပါ့ေနာ္ လာတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြကိုေပါ့ေနာ္ ..က်ေနာ္ ေပါ့ေနာ္ သတင္းစကားပါးေပးပါ့မယ္ေပါ့ေနာ္ ..အစ္ကို သူတို႕ကို ဘာမ်ား
ေျပာခ်င္ပါေသးသလဲ ေပါ့ေနာ္
တိုက္။ အစ္ကိုတို႕က ကြယ္။ စီးပြားေ၇းလုပ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ကြယ္။ စားသံုးသူကိုေပါ့ကြယ္။ အေလးထားျပီးေတာ့ေပါ့ကြယ္။ တနပ္စားေပါ့ကြယ္။
မၾကံဘူးေပါ့ကြယ္။ အနပ္နပ္စားရေအာင္သာ ေပါ့ကြယ္ အဲ့ေလ… ဟိုစကားလိုေပါ့ကြယ္ ..တခါဆက္ဆံ ရာသက္ပန္ေပါ့ကြယ္။အဲ့ဒါေလးေပါ့ကြယ္။

ဟိုက္ခ္..

ဒီေနရာမွာ ဟိုက္ရသူက ကိုရင္တိုက္ ညွပ္ရင္းသား စကားေကာင္းေနလိုက္တာ ဆံပင္က တိုလြန္းမကတိုလာ..ယံုမက
ေရွ႕၁လက္မ ေနာက္ေျပာင္ မက ေတာ့ ..ကုန္ဘီ ကုန္ဘီ..။

ဂလိုနဲ႕ ဇာတ္ေပါင္းေတာ့ ဆံပင္လည္းဆံုး ပီမို႕ အရွက္လည္းေျပကုသိုလ္လည္းရ သၾကၤန္တြင္း၁၀ရက္ ရြာဦး ဦဴးသုမဂၤေက်ာက္၏ ေက်ာင္းတြင္ ကိုရင္တိုက္
ဘုန္းၾကီး၀တ္ျဖစ္ ေလေတာ့သည္။ ခ်စ္စ ခင္စ ၾကင္နာစ ဇနီးကေလးစိမ္းႏွင့္ ခြဲရသည္မို႕ ကိႏၵရာေခ်ာင္းျခား ဒါးအာဂ ကိုကား မေက်နပ္လွ။

ကိုရင္ဂကလည္း ရိပ္စားမိသည္။ ဆယ္အိမ္ေခါင္းမ်က္ေစာင္း အေၾကာင္း၃ပါးမေရြးတာကို .. သည္ေတာ့ ျမိဳ႕က သူ႕ဦးေလး
လက္ဖက္ရည္အေဖ်ာ္ၾဆာ ကို လွမ္းေခၚရေတာ့သည္။ သဂ်ီးကို ၾကိဳတင္ လာဘ္ထိုးဖို႕ ျဖစ္သည္။ သိတယ္မလား မေတာ္သြားတိုင္ေနမွျဖင့္။
သည္ေတာ့ ဦးေလး အမဲဆီလည္း မေနသာေတာ့ သူ႕တူေမာင္ အတြက္ အေျပးကေလး ရြာကို ၀င္လာရေတာ့သည္။ လက္ဖက္ရည္
ေဖ်ာ္တိုက္ဖို႕ကား ..မဟုတ္ေခ်။ ဟုတ္ပါသည္ ဦးအမဲဆီသည္ တခ်ိန္က တိုင္းရင္းေဆးလည္း လိုက္စားဖူးသျဖင့္ အနင္းအႏွိပ္လည္း
ကၽြမ္းက်င္ေလသည္။ တခ်ိန္က နာမည္ၾကီး အႏွိပ္ၾဆာ တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္ အဆိုရွိ၏။ သိမွီလိုက္သူမ်ားက အႏွိပ္ႏွင့္ပတ္သတ္ရင္
ေတာင္ကၽြန္း ၀ိဇၨာ ဦးေဖာ၏ ပညာစံု အေမြဆက္ခံသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ကိုရင္ဂ တို႕ အကြက္ျမင္ပံုတည္း။
သိတယ္မဟုတ္လား အဂၢိယက္သမား သဂ်ီးခိုင္က အေညာင္းအညာ သမား ေပကိုး။

မ်က္စိမႈန္ ျပီး မႈန္တယ္ေျပာရင္ မၾကိဳက္ေသာ သဂ်ီးႏွင့္ နားေလးေသာ္လည္း နားစြန္နားဖ်ားႏွင့္ လုပ္တတ္သည့္ အႏွိပ္သည္ တို႕၏
အေၾကာင္းမ်ားကိုကား ေနာက္တပိုင္းတြင္ ရႈ။

အာဟိ။

ေတာ္ေသးဘီ
ခင္တဲ့
ဂီ

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011