ကဗ်ာ Group တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ပင္လယ္ျပာျပာ ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ားအဖြဲ႕မွာ ကဗ်ာနဲ႕ ပါတ္သတ္ျပီး ေမးထားတဲ့ အေမးနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ အား Note တစ္ခု လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

မသိေသးတဲ့ လူမ်ားအတြက္ အသိဥာဏ္တစ္ခု တိုးေစျပီး ၊ သိရွိျပီးသား လူမ်ားအေနျဖင့္လည္း ခံယူခ်က္ လြဲေကာင္း လြဲပါလိမ့္မယ္။
အကယ္၍ ကဗ်ာအေပၚထားတဲ့ ခံစားခ်က္ ၊ ခံယူခ်က္ ၊ အနက္ ၊ အဓိပၸါယ္ မတူညီပါက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ၀မ္းစာ မျပည့္၀မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္လို႕ ေျပာၾကားရင္း ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကဗ်ာ ဆိုတဲ့ ရွင္းလင္းခ်က္ေလး ထုတ္ျပခြင့္ ျပဳပါ ။


ကာရံမဲ႔ဆုိတာဘယ္လုိမ်ိဳးလည္း ကုိကုိလူးစုိးႀကီး……….ကၽြန္ေတာ္ကုိ သင္ေပးပါလား

Soe Min Tun

ကာရံ မဲ့ ဆုိတာ မသိဘူးလားကြယ္.. (အမွန္က ပိန္းတာ ) မေသမခ်င္းမွတ္ထား ( သူက ေသေတာ့မွာ အသက္ကႀကီးေနဘီ သိပ္မလိုေတာ့ဘူး ) ကာ ဆုိတာ ( အကာအရံကို ေျပာတာ အသက္ႀကီးပီး အခ်ိန္မစီးဘူး ) ရံ ( ဆိုတာ အရံအတားကို ေျပာတာ .. ) ကာရံဆုိေတာ့ ကာရံထားတဲ့ အတားအစီးတစ္ခု.. အရံအတားတစ္ခု … ( ဥပမာ ေစ်းအိမ္သာေပါ့ ..အကုန္ကာရံထားတယ္ေလ ) ကာရံမဲ့တယ္ဆုိတာ အရံအတားမရွိ ..အတားအဆီးမွ .ဟင္းလင္းျပင္ႀကီးကိုေျပာတာ (ေလတံခြန္ႀကီး ပဲခူးျမိဳ႕အထြက္ ေပါက္ေတာ၀င္ခဲ့တုန္းက သစ္ပင္ေအာက္ျခံဳအကြယ္မွာ မေျဖရွင္းပဲနဲ႕ လယ္ကြင္းထဲမွာ ကိစၥရွင္းခဲ့တာ ) အဲဒါေျပာတာ ပိန္းတာာာာာာာာာာာ

Rose White

ဟို လဲ့မြန္ တကယ္နားမလည္လို႔ ေမးခ်င္ပါတယ္ တကယ္မသိတာပါ က်ိဳးေျပာထားတာပါ နားမလည္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္တာ ဟုတ္ပါဘူး ကာရန္ တို႔ ကာရန္မဲ့တို႔ ဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲ လဲ့မြန္က စိတ္ထဲရွိတာကို ဒီအတိုင္းေရးခ်တာမို႔ ဘယ္ကဗ်ာက ဘယ္လိုအမ်ိဳးအစားဆိုတာ လဲ့မြန္မသိလို႔ပါ ျပီးေတာ့ လဲ့မြန္ေရးေနတဲ့ ပံုစံက ဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳးလဲဆိုတာ ေျပာျပႏိုင္မလား တကယ္ အကူအညီေတာင္းတာပါ …..


Soe Min Tun

ပထမ တစ္ခုအေနနဲ႕ေျပာရရင္ ပင္လယ္ျပာျပာထဲမွာ တကယ္ဆရာေတြ ရွိပါတယ္.ဥပမာ…အျပင္ စာေပေလာကမွာ ၀တၱဳေတြ ကဗ်ာေတြ ေရးေနတဲ့ မအလင္းျမင့္မိုလ္.. ကိုစည္သာ .. ေအာင္ျပည့္မြန္….ေလတံခြန္…ေလးစားအားက်မိပါ၏ …သူတို႕ကို ေက်ာ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္.. ရွင္းျပတယ္ဆုိတာကလည္း သိသေလာက္ မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါတယ္.. ကဗ်ာ…ကဗ်ာ (၀ါ) စာေပ…အဲဒီႏွစ္ခုလံုးမွာ ေပးစြမ္းႏုိင္စြမ္းက ႏွစ္ခုပဲ ရွိတယ္ဗ်… ကဗ်ာနဲ႕ စာေပက ဘာေပးလည္းဆုိေတာ့ ……..” သုတ ” နဲ႕ ” ရသ ” အဲဒီ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ေပးတယ္ဗ်… ကာရန္မဲ့ ေတြေရာ ကာရန္ ကဗ်ာေတြေရာ ကဗ်ာအားလံုးေပါ့…..အဲဒီႏွစ္ခုပဲေပးတယ္…သုတ ကဗ်ာေတြက ဘာေပးလည္းဆုိေတာ့ အသိဥာဏ္ေတြ ေပးတယ္…..သုတ ကဗ်ာအမ်ားစုဟာ ဖတ္လိုက္တာနဲ႕ စာဖတ္သူရဲ႕ ဦးေႏွာက္ထဲကိုပဲ ေရာက္တယ္ဗ်…သူက အသိဥာဏ္ေပးတယ္…ရသ ကဗ်ာက်ေတာ့ မတူဘူးဗ်…သူက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဖတ္လိုက္တာနဲ႕ အဲဒီကဗ်ာဟာ .. ႏွလံုးသားထဲကို တန္းေရာက္တယ္.. ရသကဗ်ာဆိုလို႕ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္မိတဲ့႕ဗ်ာ ႏွစ္ပုဒ္ရွိတယ္ဗ်ာ… တစ္ပုဒ္က ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာထဲက ပန္းပန္လွ်က္ပဲ ကဗ်ာ … သူက ဘာေပးလည္းဆုိေတာ ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္တာနဲ႕ ရသ( ခံစားမႈကိုေပးတယ္) ခံစားမႈက ႏွလံုးသားထဲကို ေရာက္တယ္. အဲဒီကဗ်ာဖတ္လိုက္တာနဲ႕ ပထမ စာေရးသူရဲ႕ ခံစားမႈ …. မေဗဒါေလးရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထား…အဲ အဲဒီေနာက္ တကယ္ကဗ်ာေကာင္းက ႏွလံုးသားမွာတင္ မျပီးဘူးဗ်.. ဦးေႏွာက္ဆီ သြားတယ္…ဘယ္လိုသြားလည္းဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ စိတ္ညစ္တုိင္း ေအာ္ ငါတို႕ ေဗဒါေလာက္မဆုိးေသးဘူး …မေဗဒါေလးေတာင္ ႀကံ႕ႀကံ႕ ခံႏိုင္တာ ငါတို႕ ခံရမွာေပ့ါလို႕ ဆုိေတာ့ အေတြးေလး ဦးေႏွာက္ထဲကို ၀င္သြားတယ္.. ( ကၽြန္ေတာ့္ ခံစားမႈ သီးသန္႕ စိတ္ညစ္ရင္ အဲဒီကဗ်ာေလး အျမဲရြတ္ပါတယ္ ) ..ေနာက္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္.. ကဗ်ာဟာ ရွည္တာ တိုတာနဲ႕ မတူဘူးဗ်.. ကဗ်ာဟာ ၀တၱဳ တစ္ပုဒ္… ဘ၀ဇာတ္လမ္းတစ္ခု..အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို စကားလံုး ေလးငါးေၾကာင္းေလာက္နဲ႕ ခ်ံဳ႕ျပထားတာ ျဖစ္တယ္..

Rose White

ဟုတ္ကဲ့ အခုလို လဲ့မြန္ မသိတာကို ရွင္းျပေပးလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္ ….

 

Soe Min Tun
ဆိုပါေတာ့ ” ေဆးလိပ္လည္း(တုိ)
ေနလည္း(ညိဳ) ၿပီ
ငါ့(ကုိ) ျပန္ပို႔ၾကပါေလ။ ။

တင္မုိး 27.7.2000 ” ဆရာတင္မိုးေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာပါ.. ကဗ်ာေလးက သံုးေၾကာင္းတည္းဗ်… ကာရန္က 4-3-2 ( ေလးလံုးစပ္ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစား) ဒါေပမယ့္ ဆက္ေတြးမယ္ဆုိရင္ ေတြးစရာ အမ်ားႀကီးဗ်.. သူက ဘ၀ဆိုတာကိုေျပာသြားတယ္..ေဆးလိပ္နဲ႕ ဥပမာ ေပးသြားတယ္ (အယူအဆ ကြဲျပားမႈ ရွိမွာပါ . ) ေနညိဳတာကို ( အသက္အရြယ္ရပီ ) လို႕ သံုးသြားတယ္… အဲလို ဆက္ေတြးစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသြားတယ္..အဲလို ကဗ်ာအမ်ားစုက ပထမ ႏွလံုးသားထဲကိုေရာက္ပါတ္…. ပီးေတာ့မွ ဦးေႏွာက္ထဲကို ေရာက္တယ္..အဲဒါက သုတနဲ႕ ရသ .. ကဗ်ာရဲ႕ ေပးႏုိင္စြမ္းပါ ( ရွင္းျပတဲ့အေၾကာင္းအရာ ကြဲလြဲမႈ ရွိေနပါတယ္.. ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ ေရးေနပါတယ္ .. ဆရာေတြ ၾကားထဲ အျမင္လႊဲမွားမႈ ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္ ၀မ္းစာ မျပည့္၀မႈ႕လို႕ပဲ သေဘာထားပီး သည္းခံေပးၾကပါေနာ္ )

 

Soe Min Tun
ေနာက္တစ္ခုက Rose White ေမးတဲ့ ကာရန္နဲ႕ ကာရန္မဲ့ .. ကဗ်ာ မွာ အဓိက က ကာရန္ပါ..ကာရန္ဟာ ဘာနဲ႕တူလည္းဆုိေတာ့ ကြင္းေလးေတြနဲ႕ တူပါတယ္ .. ကြင္းေလးေတြ ကြင္းတစ္ကြင္းခ်င္းစီကို သပ္သပ္ထားရင္ သူဟာ တစ္ကြင္းပါပဲ ..ဒါေပမယ့္ ကြင္းေလးေတြကို ခ်ိတ္လိုက္တဲ့အခါမွာ ကြင္းေလးဟာ ခ်ိတ္ကေလးလို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္. အဲဒါလိုပဲ ကြင္းေလးေတြ ခ်ိတ္ႏုိင္ဘုိ႕ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕က ကာရန္နဲ႕ တြဲေ၇းပါတယ္… အဲဒီေတာ့ ကာ၇န္ေတြျဖစ္လာပါတယ္.. ျမန္မာစကားပုံတစ္ခုရွိတယ္ဗ် အကြပ္ မရွိတဲ့ၾကမ္း ပရမ္းပတာတဲ့..တကယ္ေတာ့ ကာရန္ဆုိတာ အကြပ္လို႕ အၾကမ္းဖ်င္း မွတ္ယူႏုိင္ပါတယ္. သူက စာပုိဒ္တစ္ခု ၊ စာတစ္ေၾကာင္း ၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ကြပ္ထားတဲ့ အကြပ္တစ္ခုပါ ။ ကာရန္ျပီးေတာ့ အသံ …ကဗ်ာဟာ အသံမာတာနဲက အသံေပ်ာ့.. အသံမာတာဆုိတာက ( ဇာတိမာန္ကဗ်ာေတြေပါ့ ) ကဗ်ာေတြ ဖတ္တာနဲ႕ စိတ္က အလိုလို ႏိုးၾကားလာတ္…) ဆုိပါေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ သီခ်င္းဟာ အရင္က ဆရာတင္ေရးတာပါ…ဒါ ဒို႕ျပည္ ဒါဒို႕ေျမ ဒါ ငါတုိ႕ျပည္…( အဲလိုမ်ိဳး သံျပင္းေတြထပ္ခါတလဲလဲ သံုးသြားေတာ့ လုိက္ဆုိ/ လိုက္ဖတ္တဲ့လူရဲ႕ ရင္ထဲ စိတ္က အလိုလို ႏိုးၾကားလာတယ္ ) သံ ေပ်ာ့ဆိုတာက အသံ ခ်ိဳ … အသံ သာတာပါ..အလြမ္းကဗ်ာအမ်ားစု .. အသံသာၾကပါတယ္ .. ကၽြန္ေတာ္ ကာရန္ကဗ်ာေရးရင္ အသံထြက္ေရးတာဗ်. အသံသာဘုိ႕အဓိက လို႕ ခံယူပါတယ္. ” ♥တြယ္မိတာ
ႏြယ္ သိပါေစကြယ္
သမုဒယအျမစ္ႏြယ္
ရစ္ပတ္ေႏွာင္တြယ္
ႏွလံုးထဲ၀ယ္
ထံုးမွတ္ထားတယ္
အခ်စ္ႏြယ္….။ ” လူစိုး – တြယ္မိတဲ့ ႏြယ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ ) အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ အသံသာဘို႕ကို ကြယ္…ႏြယ္.. တြယ္…၀ယ္…တယ္… ႏြယ္နဲ႕ ျပန္ဆံုးထားပါတယ္… အဲဒီကဗ်ာေလးကို အသံထြက္ပီး ဖတ္လိုက္တဲ့အခါ..စာဖတ္သူဟာ အသံေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလးနဲ႕ ဖတ္ရပါတယ္.. အဲလို အသံေပ်ာ့ေပ်ာ့နဲ႕ ဖတ္ႏုိင္ဘုိ႕ကုိ ကာရန္ယူရပါတယ္..ကၽြန္ေတာ္က အဲလို ကာရန္ယူထားတာပါ ) ကာရန္နဲ႕ပါတ္သတ္ပီးေတာ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ကာရန္ဟာ ကြင္းခ်ိတ္ေလးတစ္ခုပါပဲ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္အသံုးျပဳရျခင္းကို ကာရန္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ ဖြင့္ဆုိခ်င္ပါတယ္..သံျပင္း သံေပ်ာ့ လုိရာသံုးေပါ့ ..ျမန္မာကဗ်ာနဲ႕ ပါတ္သတ္ပီး ေလ့လာခ်င္ရင္ ဆရာဟယ္ရီလြင္ရဲ႕ Wep Page ရွိပါတယ္ ..သြားေရာက္ေလ့လာေစလိုပါတယ္.. ကဗ်ာေရးနည္းအစံုရွိပါတယ္.. ပထမစပီးေရးလိုသူအေနနဲ႕ကေတာ့ ေလးလံုးစပ္ေလာက္ပဲ ေရးၾကည့္ခ်င္ေစခ်င္ပါတယ္..

ေအာက္ကဟာက လင့္ခ္ပါ https://harrylwin.blogspot.com

 

Rose White
ေက်းဇူးေနာ္ သူငယ္ခ်င္း Soe Min Tun လဲ့မြန္ကို နားလည္ေအာင္ ေသခ်ာ အခ်ိန္ေပးရွင္းျပေပးလို႔ေလ ေနာက္ျပီး လဲ့မြန္ေရးတာေတြကိုလည္း ေဖန္ေပးပါေနာ္ ဒီဂရု ထဲကို ၀င္ခြင့္ရတဲ့ အတြက္ တကယ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္ျပီး လဲ့မြန္မသိတာေတြ အမ်ားၾကီးကို သိခြင့္ရတဲ့ အတြက္ အရမ္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္

Lay Da Khon
အင္း……..ေလ႔လာခ်င္ရင္ေတာ႔ စုိမင္းထြန္းတုိ႔သင္ေပးပါလိမ္႔မယ္..ေ၀ဖန္ေပးပါလိမ္႔မယ္ ဂရုထဲေရာက္လာတဲ႔အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ .. ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြေရးထားတဲ႔ကဗ်ာေတြကုိလည္း လြပ္လပ္စြာေ၀ဖန္ႏုိင္ပါတယ္

Soe Min Tun

ကာရန္အေၾကာင္း ရွင္းျပျပီးျပီ ဆုိေတာ့ ကာရန္ မဲ့ ေပါ့ …ကာရန္မဲ့အေၾကာင္း စေျပာရရင္ ဆရာ တာရာမင္းေ၀ကို ခ်န္ထားလို႕မရဘူးဗ်.. ကာရန္မဲ့ကဗ်ာဆရာအမ်ားစုဟာ တာရာမင္းေ၀ ကဗ်ာ မဖတ္ဘူးတဲ့လူမရွိဘူး .။ ကာရန္မဲ့ ဒီေခတ္ ေမာ္လ္ဒန္ကဗ်ာေပါ့ .. ေမာ္လ္ဒန္ကဗ်ာအမ်ားစုဟာ ကာရန္တြဲမသံုးၾကပါဘူး.. ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာေရးေတာ့မယ္ဆုိရင္ ေမာ္လ္ဒန္ကဗ်ာဆရာဟာ …အေရးႀကီးဆံုးတစ္ခုက စကားလံုးၾကြယ္ရမယ္ဗ်ာ.. စကားလံုးမၾကြယ္ရင္ ကဗ်ာဆရာမလုပ္နဲ႕ေတာ့ ( ကၽြန္ေတာ္လည္း ကဗ်ာဆရာမဟုတ္ဘူးေနာ္ ၀ါသနာရွင္ ) သူက ဘယ္လိုလည္းဆုိေတာ့ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္း အရာ တစ္ခု Target တစ္ခု ကို ဒဲ့ မေျပာဘူးဗ် .. ေကြ႕၀ိုက္ပီး ေျပာတာ. ၀ကၤတိလကၤေတြ မ်ားမ်ားသိရတယ္..မ်ားမ်ားသံုးရတယ္.. အလြန္အၾကဴးဖြဲ႕ဆုိတဲ့ အတိသရ၀တိၱ အလကၤေတြ သံုးရတယ္ ( ၁၀ တန္းမွာ သင္ခဲ့ဘူးမွာပါ ) အဲလို ေကြ၀ိုက္ပီး ဆုိလိုတဲ့ အနက္ / အဓိပၸါယ္ကိုေရာက္ေအာင္ ေရးျပႏုိင္တာ ကာရန္မဲ့ကဗ်ာပါ။ အဲဒီေတာ့ စာဖတ္သူဟာ လည္း ေ၀ါဟာရ ၾကြယ္ရမယ္.. မၾကြယ္တဲ့အခါ ကဗ်ာဆရာ ေပးခ်င္တဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္နဲ႕ စာဖတ္သူ ရယူသြားတဲ့ အသိ.. ကြဲလြဲမႈေတြ ရွိလာပါတယ္.. ဆိုပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ပင္လယ္ျပာထဲမွာပဲ ရွိပါတယ္ ကဗ်ာဆရာ ေအမီဂိုး….. သူ စာတစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ရြတ္ျပပါ့မယ္… ” ဆံျမိတ္ေျဖတဲ့ လ ” တဲ့ ကဲ ဘယ္လိုျမင္လည္း ေတာ္ရံုဆို စဥ္းစားမိမွာမဟုတ္ဘူးေနာ္ .. ျပန္ေတြးၾကည့္… လ လဆုိတာ ညဆုိရင္ လင္းတက္တာ သဘာ၀ပဲေနာ္…လက ဆံျမိတ္ေျဖတယ္တဲ့ ..ဒါက အတိၱသရ . အလြန္အက်ဴး .. လမွာ ဆံပင္မွ မရွိတာေနာ့ .. ကဗ်ာဆရာက အလြန္အက်ဴးဖြဲ႕ဆိုလိုက္တာ ဆံျမိတ္ေျဖတဲ့ လဆုိျပီးေတာ့ .. အမွန္က ကဗ်ာဆရာက ေကြ႕၀ိုက္ပီးေျပာတာဗ်..ေဟာ ၀ကၤ၀ုတၱအလၤကာေျမာက္သြားျပန္ေရာ.. သူေျပာခ်င္တာက ဆံပင္ရွည္ရွည္ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ သူ႕ဆံထံုးကို ထံုးထားစဥ္တုန္းက သူ႕ေခါင္းဟာ ရွင္းေနတယ္ သူ႕ဆံထံုးေျဖတဲ့အခါ သူ႕ေခါင္းမွာ ဆံပင္ေတြနဲ႕ သူ႕ေနာက္ေက်ာ(၀ါ) မ်က္ႏွာ ( ဆံပင္ကို အေရွ႕ခ်ခ်င္ ခ်မွာေႏွာ့ ) ကိုမျမင္ႏုိင္ေတာ့ဘူး .. အဲလုိပဲ သူက လကုိ ဆံပင္ တပ္ေပးလိုက္တာ.. ( အမွန္က လမိုက္ညေပါ့ ) { ” လေမွာင္ေမွာင္ ညအေရာင္ ေဆာင္အလင္းမဲ႕ ထြန္းကြဲ႕ ဖေရာင္းတုိင္ ” လူစုိး – ဟီးဟီး ညညဆုိ မီးပ်က္လို႕ } အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆုိရရင္ အဲလိုမ်ိဳး ေကြ႕၀ိုက္ပီး သံုးရတာကို ကာရန္မဲ့ (၀ါ) ေမာ္လ္ဒန္ကဗ်ာလို႕ ေခၚပါတယ္.. အဲဒီအတြက္ ကဗ်ာေရးသူရဲ႕အဓိက အခ်က္ဟာ ေ၀ါဟာရ (၀ါ) စကားလံုးၾကြယ္ရပါမယ္.. ကာရန္မဲ့ကဗ်ာ ေလ့လာလုိက္စာသူမ်ားအေနျဖင့္ ဆရာတာရာမင္းေ၀ ကဗ်ာမ်ားကိုသာ မ်ားမ်ားဖတ္၍ စု / တု / ျပဳ ေဆာင္ပုဒ္ အား လိုက္နာက်င့္သံုးၾကပါလို႕ အႀကံေပးရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာ ရွင္းလင္းခ်က္ ဒီမွာပဲ ရပ္မယ္ေနာ္ ( ေက်းဇူးတင္ပါတယ္.. ပံု ..ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ လူစိုး )

ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ ကြန္႕မန္႕/ ပို႕စ္ ကို အခ်ိန္ေပးျပီး ဖတ္ရႈတဲ့သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုး ၊ အားနာပါးနာနဲ႕ like လုပ္သြားတဲ့လူမ်ားအားလံုး
( Lay Da Khon ႀကီးမပါ – အမွန္က သူ႕ဒဲ့ေျပာခ်င္တာ ) အားလံုး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္.. ကၽြန္ေတာ့္ကြန္႕မန္႕ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့စာေၾကာင့္ အသိဥာဏ္တစ္ခု တိုးသြားရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္လက္ေညာင္းခံရက်ိဳးနပ္ပါတယ္ .. ဖတ္ရႈေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လို႕ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သရင္း အားလံုး မဂၤလာရွိတဲ့ မနက္ခင္းေလး ျဖစ္ပါေစ

ျဖည့္စြက္ခ်က္

Aung Sithar ကိုစိုးမင္းထြန္းေျပာတဲ့ကာရန္မဲ့ဆိုတာမွာနည္းနည္းေလးလိုသလိုလြဲသလိုမ်ားျဖစ္ေနလား

လို႕။ ဟီးဟီးနည္းနည္းအာေခ်ာင္ေတာ့မယ္ေနာ္ခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါ။

၁။ ကာရန္မဲ့ကဗ်ာကိုရွင္းလင္းရာမွာေကြ႕ဝိုက္၍ဖြဲ႕ေသာသေဘာနဲ႕ဦးစားေပးရွင္းလင္းျခင္း။
(အာေခ်ာင္ခ်က္ – ကာရန္မဲ့သည္ျဖစ္ေစကာရန္ရွိသည္ျဖစ္ေစကဗ်ာ၏ေယ်ဘူယ်သေဘာသည္ေကြ႕ဝိုက္

တတ္ေသာသေဘာႏွင့္အလြန္အက်ဳးဖြဲ႕ဆိုေသာသေဘာပါဝင္ပါ၏။)

၂။ စကားလံုးၾကြယ္ဝမႈလိုပပ္ျခင္း
(အာေခ်ာင္ခ်က္ – ကာရန္ရွိကဗ်ာသည္ပို၍စကားလံုးၾကြယ္ဝရန္လိုေပ၏။အဘယ့္ဆိုေသာ္ကာရန္လည္း

အကိုက္အဓိပၸာယ္လည္းေပါက္ရန္လိုေသာေၾကာင့္)

ေယ်ဘူယ်သံုးသပ္ခ်က္ – ကိုစိုးမင္းထြန္း၏ရွင္းလင္းခ်က္တို႕သည္ကာရန္မဲ့ႏွင့္ရွိခြဲျခားျပျခင္းထက္ကဗ်ာ၏ေဝါဟာရ

ပိုင္းႏွင့္ေကြ႕ဝိုင္ျခင္းသေဘာအားျပန္လည္အသံုးခ် apply လုပ္ျပျခင္းျဖစ္ေန။

မိမိထင္ျမင္ခ်က္ – ကာရန္မဲ့ကဗ်ာတို႕သည္

ကာရန္ကိုေတာ္လွန္၍ျဖစ္ေပၚလာရသည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ကာရန္ကိုေတာ္လွန္ရဆိုေသာ္

ခံစားခ်က္ကိုကာရန္ႏွင့္ေဘာင္ခတ္သေလာဆိုေသာဆန္႕က်င္စိတ္ကဗ်ာဆိုေသာက်ယ္ျပန္႕

သည့္အႏုပညာသေဘာကိုေဘာင္ခတ္ခ်င္ၾကသေလာဟူေသာေတာ္လွန္ျခင္ေသာ

စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္၏။

ကိုစိုးမင္းထြန္း၏စကားလံုးၾကြယ္ဝမႈႏွင့္ယွဥ္ေသာ္
ကာရန္မဲ့ကဗ်ာတို႕သည္
အစြန္းေရာက္စိတၱဇစကားလံုးမ်ားကိုသံုးတတ္၏

ကာရန္ရွိကဗ်ာစကားလံုးတို႕သည္
ပါဠိဆန္ဆန္အႏုအရြကာရန္လွေအာင္သံုးတတ္၏။

အဓိကကြာျခားခ်က္မွာဖတ္၍ေကာင္းတာျခင္းတူတူကာရန္ရွိကအသံတူအသံဆင္၍

ကာရန္မဲ့ကအသံမဆင္ပဲစိတၱဇေမာ္ဒန္ဆန္ဆန္ေရးဖြဲ႕ၾက၏။

မိမိအျမင္သာျဖစ္ပါ၏။ရင္းႏွီး၍ကိုစိုးမင္းထြန္းအားမာမည္တပ္၍တုိ္က္႐ိုက္ေျပာပါ၏။

ေျပာခ်င္ေသာအခ်က္မွာသတ္မွတ္ထားေသာေဘာင္ဝင္ေအာင္ဖြဲ႕ျခင္းသည္အႏုပညာ၏

လက္လွမ္းကိုအကန္႕အသတ္ျဖစ္ေစ၏။ကာရန္မဲ့ကာရန္ရွိတို႕ဖန္တီးမႈတို႕၏ေနာက္ဆက္တြဲ

အဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ကုန္မေမ့ၾကကုန္။မိမိ၏အႏုပညာေျမာက္ေသာ

ဖန္တီးမႈတိုင္းအတြက္အဓိပၸာယ္သည္အစဥ္ရွိ၏။အႏုပညာတြင္ဖန္တီးမႈသည္အရင္

သတ္မွတ္ခ်က္သည္ေနာက္ျဖစ္၏။သတ္မွတ္ခ်က္ေအာက္ဖန္တီးမႈေပ်ာက္လ်င္တုေသာ

စစ္ေသာအႏုပညာျငင္းခုန္ျခင္းတစ္ရပ္ေပၚထြက္လာအံ့။

(ကဲအာေတာ့ေခ်ာ္ျပီးျပီ။ ဝိုင္းဆဲၾကကုန္။)

ေအာင္စည္သာ

( ၀င္ေရာက္ ရွင္းျပေပးတဲ့ ကိုစည္သာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ )

@ လူစိုး

About လူစိုး

lu soe has written 8 post in this Website..

ကဗ်ာကယာ