.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

တစြန္္းတစ  ငယ္ဘဝႏွင့္ ျပန္သတိရမိတဲ့ ကာတြန္းေတြ

ခုတေလာ အေတြးလဲနည္း လူလဲ အပ်င္းေရာဂါ စြဲကပ္ေနလို႕ စာမေရးျဖစ္တာေတာင္ ၾကာေပါ့။
ကိုယ္တိုင္သာ စာမေရးျဖစ္တာပါ…………စာဖတ္ က်ျပန္ေတာ့လဲ ဟိုအေၾကာင္းျပ ဒီအေၾကာင္းျပ နဲ႕ ေဝ့လိုက္ဝိုက္လိုက္ လုပ္ေနတာပါပဲေလ။
ဒီတစ္ခါေတာ့ အဲဒီ စာဖတ္ျခင္းကိစၥနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ငယ္ဘဝကို ျပန္ေတြးမိလို႕ အတင္းအက်ပ္ မွတ္ဉာဏ္ထဲက ျပန္ေဖာ္ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြ ေျပာျပခ်င္မိတယ္။
ေခတ္ေတြ ကြာလာေတာ့ တိုးတက္မႈေတြ ဆုတ္ယုတ္မႈကေလးေတြလဲ ျမင္လာမိတာကိုး……….
ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ဒီလို……ဒီလို………….

သူမ်ားေတြေတာ့ ကာတြန္းေတြ၊ ရုပ္ျပေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စဖတ္ၾကသလဲမသိ
ဦးမာဃကေတာ့ သူငယ္တန္း ကတည္းက အိမ္က ေတဇပံုၾကားကို ေခါင္းထိုးေနၿပီဗ်။
ငယ္ငယ္ကေတာ့ ေတဇထဲက ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြျဖစ္တဲ့ ဦးစိတ္တို၊ ေမ်ာက္ညိဳ တို႕၊ တီထြင္ပါရဂူ ဖိုးဆိတ္ျဖဴ တို႕၊ ဦးရွံစားနဲ႕ ဦးဒိန္းေဒါင္ တို႕ ဦးကပ္ေစး တို႕နဲ႕ လံုးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ခဲ့တာေပါ့။
အဲ့ဒီတုန္းက ေတဇထဲက မွတ္မွတ္ရရ ရွိတဲ့ ကာတြန္းဆရာေတြ ဆိုလို႕ အခု ျပန္ေခၚၾကည့္မိတာ ဦးေအာင္ရွိန္ တစ္ေယာက္ပဲ ေရးေတးေတး မွတ္မိေတာ့တယ္။
အျပစ္တင္ မေစာၾကပါနဲ႕ဦး အရပ္ကတို႕ရဲ႕……….ကေလးတုန္းက ကာတြန္းဇာတ္လမ္းကိုပဲ ပို စိတ္ဝင္စားမိတာကိုးဗ်။
အဲဒီ ေတဇကေန ေနာက္ကို တစ္ဆင့္တက္ျပန္ေတာ့ ေရႊေသြးကို အပတ္စဥ္ ဖတ္သေပါ့ဗ်ာ။
(အဲဒီ ေရႊေသြး အပတ္စဥ္ ဖတ္တဲ့ အက်င့္က လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကမွ ျပတ္သြားတယ္။ ဒါေတာင္ ေတြ႕ရင္ ေကာက္ လွန္ေနတုန္းပဲ။)
အဲဒီမွာ ေရြေသြးေရာ ေတဇေရာ ဘာမ်ား ကြာသလဲလို႕ ေမးစရာ ထြက္လာတယ္။
ဟုတ္ကဲ့ ကြာတာကေတာ့ ဦးမာဃ ဖတ္ခဲ့ရတဲ့ ေတဇ ေတြက ဦးမာဃရဲ႕ အစ္ကိုေတာ္ အစ္မေတာ္မ်ား ေခတ္က အေဟာင္းေတြခင္ဗ်။
ေရႊေသြး က်ေတာ့ အပတ္စဥ္ ထြက္တာကို အၿမဲနီးပါး ဖတ္ခဲ့ရတာမို႕ အသစ္ကို ဖတ္ရတာလို႕ ေျပာႏိုင္သေပါ့။
ေရႊေသြးထဲကေန ထြက္လာခဲ့တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကေတာ့ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္……တို႕၊ အတီး……တို႕၊ ေပစိ…….တို႕ေပါ့။
(တကယ့္တကယ္ေျပာရရင္ အဲဒီထက္ ေရွးက်တာေတြ ရွိေသးတယ္ ေခါင္းထဲက ျပန္ေဖာ္လို႕ မရေတာ့လို႕ ခုေနာက္ပိုင္း မွတ္မိတာေတြ ေျပာျပတာ)
ေရႊေသြး စာေစာင္က ေျပာရရင္  စာေစာင္သေဘာမို႕ ဖတ္ရတာ ပိုေပါ့ပါးပါတယ္။
သူ႕ဆီမွာ အေရွ႕က ကာတြန္းဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္၊ အလယ္မွာတစ္ပုဒ္ ေနာက္ အလယ္စာရြက္မွာ ကာတြန္းမဟုတ္တဲ့ ပံုျပင္လိုေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေနာက္မွာ ကာတြန္းတစ္ပုဒ္၊ အတြင္းေနာက္ေက်ာဖံုးမွာ ဉာဏ္စမ္း ဒါပဲေလ။
အဲ………..တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္
အဲ့ဒီတုန္းက ကေလးေတြနဲ႕ ဘာမွမဆိုင္ဘဲ ထည့္ေပးထားတဲ့ ေနာက္ေက်ာဖံုးက ဟာႀကီးေလ။
ျပည္သူ႕ သေဘာထားရယ္ ဒို႕တာဝန္ အေရးသံုးပါးရယ္ (ထင္တာပဲ)
ေရႊေသြးရဲ႕ ေနာက္ထပ္ အားသာခ်က္ကေတာ့ သူက အဂၤလိပ္လိုေလးပါ ေအာက္က ပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဦးမာဃတို႕ေတြ အဂၤလိပ္စာနဲ႕ အနည္းငယ္ အထိအေတြ႕ ရွိသေပါ့။
(ေျပာသာေျပာတာပါ၊ အၿမဲတမ္းနီးပါး အဲဒါေတြကို ေက်ာ္ဖတ္တာရယ္)
ကဲပါေလ………….လိုရင္းကေန ေဝးသြားၿပီ။
ေရႊေသြး ၿပီးေတာ့ ဦးမာဃ စာဖတ္အဆင့္ တက္သြားတာကေတာ့ တတိုင္းေမႊး ေပါ့။
အဲဒီမွာ ၿမိဳင္ရာဇာ တြတ္ပီ၊ ကိုေရႊထူးရဲ႕ ရပ္ကြက္ထဲမွာဗ်ာ နဲ႕ ပိုးဇာတို႕ကို စ ေတြ႕ပါတယ္။
မွတ္မွတ္ရရ ျမန္မာေတြ အတုခိုးပံုကေလး ေျပာပါဦးမယ္
လူပ်ိဳႀကီး ေမာင္ေမာင္ဇာနဲ႕ အႁမႊာညီအစ္မ ေလးမြန္ ေထြးမြန္ကိုမွ
ေလးမာ ေထြးမာ ဆိုၿပီး ထြက္တာေတာင္ ဖတ္ရေသးသဗ်။
ဆင္တူရိုးမွားကေတာ့ ျဖစ္သလားမေမးနဲ႕။
အင္း…အဲသလိုနဲ႕ပဲ
ေတဇအစ ေရႊေသြးအလယ္ တတိုင္းေမႊး အဆင့္အထိ တက္လွမ္းလာၿပီးတဲ့ သကာလ မွာေတာ့
ဦးမာဃရဲ႕ စာဖတ္အဆင့္ဟာ ေတြ႕သမွ်စာအုပ္ ဆြဲဖတ္တဲ့အဆင့္ ေရာက္ေတာ့တာပါပဲ။
အခန္႕သင့္စြာနဲ႕ အိမ္ေဘးက စာအုပ္ အငွားဆိုင္နဲ႕ပါ ရင္းႏွီးသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့
ဦးမာဃရဲ႕ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြ၊ အားခ်ိန္ နားခ်ိန္ေတြဟာ စာအုပ္ဆိုင္မွာ ကုန္ဆံုးသြားပါေလေရာ…………
စာအုပ္ အငွားဆိုင္မွာသာ သြားတာ
တစ္အုပ္မွ မငွားဘူးရယ္။
ငွားဖတ္ရင္လဲ ဦးမာဃနဲ႕ မကိုက္ဘူးေလ။
ဦးမာဃက စာအုပ္တစ္အုပ္ကို တစ္ထိုင္တည္းနဲ႕ အၿပီးဖတ္တာ(ဘာစာအုပ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္)
အဲဒီေတာ့ စာအုပ္က ငွားလာၿပီဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္မွမၾကာဘူး ဖတ္ၿပီးသြားၿပီ။
ဆိုေတာ့ စာအုပ္သာ ငွားဖတ္ရင္ စာအုပ္ငွားခနဲ႕တင္ အေတာ္ကုန္မယ့္အေရးကို ျမင္တဲ့ မာတာပိတုမ်ားကလဲ
ဦးမာဃကို စာအုပ္ဆိုင္သာ ပို႕ထားလိုက္ေတာ့သဗ်ိဳ႕။
အဲဒီ အငွားဆိုင္မွာပဲ
တြတ္ပီ လံုးခ်င္းေတြ၊ ဘိုဘို လံုးခ်င္းေတြ၊ ေနာက္ လစဥ္ထုတ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေရႊယမင္းဦး တို႕လို ကာတြန္းေတြပါ ဖတ္ျဖစ္သြားသေပါ့
အခုက ကာတြန္းေတြ အပိုင္းကိုပဲ အဓိကထား ေျပာခ်င္လို႕ အဲဒါေတြကိုပဲ ေျပာတာပါ။
တကယ္က ရွိသမွ်စာအုပ္ အကုန္ဖတ္တာရယ္။
ဆိုေတာ့ အဲသလိုဖတ္ရင္း ရင္းႏွီးလာတဲ့ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြက
ႏိုႏိုနဲ႕ ဒိုရာ တို႕
သိပၸံပညာရွင္ ေမာင္တီထြင္၊ ၿဂိဳလ္သားကေလး ေမာင္ခေခြး စတာေတြ
ေနာက္ အလြန္႕အလြန္ဆိုးတဲ့ ေဂ်ာက္ဂ်က္နဲ႕ သူ႕ဖခင္ ဦးေၾကာင္ဇရက္(စာလံုးေပါင္း မွန္လားမသိ)
(ေဆာင္ပုဒ္ေလးေတာင္ မွတ္မိေနေသး “တစ္ခ်က္ၿပံဳးရင္ တစ္ရက္အသက္ ပိုရွည္မွာပါ ” တဲ့)
ေနာက္ အေတာ္ေလး စိတ္ဝင္စားေစတဲ့ ကိုေမွာင္ႏွင့္ သူ၏အစိတ္အပိုင္းမ်ား၊ ပူစူးမႏွင့္ ပိုးမႊားမ်ား စတာေတြ
ဆရာေမာင္ဝဏၰရဲ႕ သမိန္ေပါသြပ္ တို႕ ေနာက္ ဆရာေသာ္က ရဲ႕ အရိုင္း တို႕လို ကာတြန္းေတြကို လက္ကမခ် ဖတ္ေတာ့တာပဲ။
ေန႕လည္စာ စားခ်ိန္မွ အိမ္က လိုက္ေခၚတယ္။
စားၿပီးတာနဲ႕ ျပန္သြားၿပီး တစ္ေနကုန္ ဖတ္တယ္။
အဲဒါ မွတ္မိသေလာက္ေလးပဲ ေျပာျပတာ ဒါထက္ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္။
အဲသလို ဖတ္ရင္း ေနာက္ထပ္ ဖတ္မိတဲ့ ကာတြန္းလံုးခ်င္းေတြကေတာ့
အခ်စ္ရုပ္ျပေတြေပါ့ဗ်ာ၊ ေနာက္ အက္ရွင္ ရုပ္ျပေတြ (အခုထိ မွတ္မိတာကေတာ့ ဒီရဲဂ်ာပဲ)
(အခုထိလဲ ရုပ္ျပေတြကေတာ့ ဖတ္တုန္း ဘာေတြလဲေတာ့ လာမေမးနဲ႕ ေျပာျပဘူး)
ဦးမာဃကို အဲဒီဘက္ကို စ သြင္းေပးတာကေတာ့ တာရာပြႀကီး ပါပဲ (ကာတြန္း-ဝိဇၨာပါခင္ဗ်)
အခုထိလဲ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနတုန္းပါ
ႏွာေခါင္းခၽြန္ခၽြန္ မ်က္ႏွာဝိုင္းဝိုင္းနဲ႕ တာရာပြႀကီးရဲ႕ ပံုစံ ေနာက္ သူ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့ ပူျပင္းတို႕ မိုးျမင့္ တို႕တေတြကိုေပါ့။
အဲဒီအထိ ၾကားထဲကေန အဆင့္တက္တာကေတာ့ ျမန္သလား မေမးနဲ႕ အဲဒါေတြကို ဦးမာဃ မူလတန္း အရြယ္ (ႏွစ္တန္း သံုးတန္းေလာက္မွာ) ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပးေအာင္ ဖတ္ေနၿပီဗ်။
စာဖတ္ကလဲ ဘယ္လိုက ဘယ္လိုကို ျမန္မွန္းမသိ
ရြယ္တူေတြနဲ႕ ေက်ာင္းမွာ အတူတူမ်ား ဖတ္လို႕ကေတာ့ ဦးမာဃ စာတစ္မ်က္ႏွာဖတ္ၿပီး အတန္းကို တစ္ပတ္ေလာက္ ပတ္ၿပီးကာမွ သူတို႕က ေနာက္တစ္မ်က္ႏွာကို လွန္တုန္းပဲ ရွိေသးတဲ့အထိ။
သူတို႕ပဲ ေႏွးတာလားကေတာ့ မေျပာတတ္ဖူးေပါ့
ဒါေပသိ အခုထိလဲ အဲဒီေလာက္ပါပဲဗ်ာ။
ထားပါေလ။ အဲဒါေတြက အေရးမႀကီးပါဘူး (အမွန္ကေတာ့ တမင္ကို ႂကြားတာရယ္)
ကာတြန္းအေၾကာင္းကို ျပန္ဆက္ရရင္…………
ဦးမာဃတို႕ ငယ္စဥ္က ကာတြန္းကို အရူးအမူးနီးပါး ဖတ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္ေနာ့
ေနာက္ အဲဒီအခ်ိန္က ဦးမာဃတို႕ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ကာတြန္းေတြက လက္တစ္ကမ္းမွာတင္ ရွိေနတာကိုး။
အဲ့ဒါေလးကို အခုေခတ္ ကေလးေတြနဲ႕ သြားလို႕ ယွဥ္ထိုး မိျပန္ေတာ့
အခုေခတ္ ကေလးေတြ ကာတြန္းဖတ္တာ နည္းသြားသလို ေတြးမိ၊ ခံစားမိပါတယ္။
တစ္ဖက္မွာ ၾကည့္ျပန္ေတာ့လဲ ကာတြန္းစာအုပ္ေလာက က်သြားသလို ခံစားမိတယ္။
ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ အေတာ္မ်ားမ်ား ထြက္မလာတာကို ေတြ႕မိ၊ျမင္မိေနလို႕ပါ။
အခုေနာက္ပိုင္း ေနာက္ဆံုးထြက္လာတဲ့ အပတ္စဥ္ ကာတြန္းစာေစာင္ေတြ ရွိေနေပမင့္ အေတြ႕ရ နည္းသြားသလိုပဲေလ။
ကိုယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကပဲ ကေလးေတြ နည္းသြားတာေၾကာင့္မ်ားလားလို႕ ၾကည့္ျပန္ေတာ့လဲ မဟုတ္ျပန္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ေတြးမိတာကေတာ့ ကေလးေတြ ကာတြန္း အဖတ္ နည္းသြားတယ္ ဆိုတာပါပဲ။
အခု ကေလးေတြက ဦးမာဃတို႕လို ၿငိမ္ၿပီးေတာ့လဲ စာမဖတ္၊ ေျပးကာ လႊားကာရယ္လဲ ေဆာ့တာ နည္းသဗ်ိဳ႕။
သူတုိ႕ေလးေတြ အတြက္ ေဆာ့စရာ smartphone ေတြ၊computer ေတြပဲ မ်ားလာလို႕လားေတာ့ မေျပာတတ္။
အခု ဦးမာဃ ေျပာတာ ကာတြန္းရုပ္ျပ၊ ကာတြန္းဇာတ္လမ္းေတြကို ေျပာတာေနာ္။
ကာတြန္းကားေတြကို ေျပာတာမဟုတ္။
ကာတြန္းကားေတြ ထုတ္လုပ္ရာမွာလဲ ျမန္မာေတြဟာ အေတာ္ေတာ့ လိုပါေသးတယ္။
ဟိုအရင္ႏွစ္ေတြက animation studio ေတြ၊ ျမန္မာကာတြန္းဇာတ္ကားေတြ အလံုးအရင္း ထြက္ခဲ့ဖူးေပမင့္
ပ်က္စီးေနတဲ့ ဗီဒီယိုေလာကနဲ႕ ခိုးကူးေတြေၾကာင့္
ေတာက္မည့္မီးခဲ ေရနဲ႕တြဲမိသလို ျဖစ္သြားတာေတြကိုလဲ စိတ္မသက္မသာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။
အဲဒါဟာ ျမန္မာကာတြန္းေလာက အတြက္ ဆံုးရံႈးမႈ ႀကီးမားေစတယ္ ဆိုတာကိုလဲ မေျပာခ်င္ဘဲ ေျပာရပါဦးမယ္။
ဆိုေတာ့ အဓိက အေၾကာင္းကို ျပန္ဆက္ရမယ္ဆိုရင္
ကာတြန္း ဆိုတာဟာ ကေလးစာေပလို႕ ဦးမာဃ ယူဆပါတယ္။
ကေလးေတြအတြက္ ဆရာဇဝနရဲ႕ ဆိုးေပ လိုမ်ိဳး ကေလးစာေပေတြ နည္းပါးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြကေတာ့ ေပါမ်ားေနခဲ့တယ္။
အခုအခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံတကာက ကေလးစာေပေတြ၊ ကေလးတို႕အတြက္ ဖတ္စရာေတြ ရရွိႏိုင္တာ မွန္ေပမင့္
ဦးမာဃတို႕ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္စာေပေတြ (အထူးသျဖင့္ အဲသလို ကာတြန္းေတြ) ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ့္အေရးကိုေတာ့ မလုိလားတာ အမွန္ပါ။
အဲဒါေၾကာင့္မို႕ ဒီ လ်စ္လ်ဴရႈခံထားရသလို ျဖစ္ေနတဲ့ ကာတြန္းေလာက ကို အနည္းငယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သတိထားမိႏိုင္ဖို႕အတြက္ ငယ္စဥ္က အေျခအေနေလးနဲ႕ တြဲၿပီး တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
ကာတြန္းေလာက က်ဆင္းေနၿပီဆိုတာကလဲ ဦးမာဃရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ သီးသန္႕ အျမင္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
(ေရွ႕ တိုးမယ့္ဆင္ ေနာက္တစ္လွမ္း ဆုတ္တာမ်ိဳးကလဲ ရွိႏိုင္ေသးတာမို႕)
ဦးမာဃ တင္ျပတာေလးေတြကို အလိုမက် စႏိုးစေနာင့္ ျဖစ္မိတယ္ ဆိုရင္ေတာ့
ဦးမာဃရဲ႕ ငယ္စဥ္က ဘဝေလးကို တင္ျပတယ္လို႕ပဲ သေဘာထားလို႕ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးပဲ ဖတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္ လို႕ ေျပာခ်င္မိပါတယ္ေနာ္…………….။

ေလးစားစြာျဖင့္
ဦးမာဃ (ေခတၱ လူ႕ျပည္)

About Mr. MarGa

Mr. MarGa has written 85 post in this Website..

နတ္ျပည္သမၼတ အဂၢမဟာ သေရစည္သူ အဂၢမဟာ သီရိသုဓမၼ ေနမ်ိဳးဗလေက်ာ္သူ ဝဏၰေက်ာ္ထင္ သီရိပ်ံခ်ီ အလကၤာေက်ာ္စြာ သီဟသူရ ေအာင္ဆန္းသူရိယ ဦးမာဃ CJ # 9292010