တေန႔သ၌ က်ႏုပ္သည္ ကန္ေတာ္ႀကီး ပတ္လမ္းအနီးရွိ က်ႏုပ္ ေနထိုင္ရာ တာေမြၿဗဲလွ်မ္းၿခံႀကီးအတြင္း ညေနခ်ိန္၀ယ္ ေန႔တဒူ၀ ကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿပီးသကာလ ၿခံအေနာက္ဘက္ ကပ္လွ်က္ အလုပ္သမားေဆးရုံႀကီး၏ ေရခဲတိုက္ တာ၀န္ခံ ကိုရင္အံ ေပးလာေသာ ၃ရက္ႏွပ္ လက္ဘက္ရည္ၾကမ္းႏွင့္အတူ ယင္းေဆးရုံႏွင့္မနီးမေ၀း ဗလီေရွ ႔ရွိ ညေနခင္းမွသာရႏိူင္ေသာ မနက္မရ ပလာတာအား ၿမိန္ရွက္စြာ စားသုံးပီးေနာက္ ေအးေအးလူလူ စာေရးစာဖတ္ရန္အလို႔ငွာ က်ႏုပ္ဘ၀၌ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ရာ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ ဤျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္းအား ေနာင္လာေနာက္သားတို႔ သိစိမ့္ေသာငွာ အက်ဥ္းခ်ဳံး၍ ေရးသားတင္ျပလိုက္ရေပသည္။

ႀကီးမားေသာ ဆုံးရွံဳးမႈ

ထိုင္းႏိူင္ငံေတာင္ပိုင္း ပင္လယ္ကမ္းေျခ တစ္ေနရာရွိ ႀကီးမား ခန္႔ညားလွေသာ စံအိမ္ႀကီး တစ္လုံး၏ ေလသာေဆာင္တြင္ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ၅၀ခန္႔ရွိ၍ ခန္႔ညားေခ်ာေမာၿပီး အေနာက္တိုင္း၀တ္စုံအား သပ္ရပ္စြာ ၀တ္ဆင္ထားေသာ လူႀကီးတစ္ဦးသည္ ပင္လယ္ျပင္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ေဆးျပင္းလိပ္တစ္လိပ္ ဟန္ပါပါခဲရင္း မတ္တပ္ရပ္လ်က္ ရွိေနေလသည္။

ထိုလူႀကီး၏ အေနာက္ဘက္တြင္ တပည့္ျဖစ္ဟန္တူေသာ အနက္ေရာင္၀တ္စုံ၀တ္ လူႏွစ္ဦးသည္ ၿငိမ္သက္စြာျဖင့္ တစုံတရာအား ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနဟန္ ရွိေပသည္။ ထိုစဥ္တြင္ ေျခသံတစ္စုံသည္ ေလွ်ာက္လွမ္းလာေသာ အေနအထားမွ ရပ္တန္႔ၿပီး အနက္ေရာင္၀တ္ ၂ဦးအနက္ တစ္ဦးထံမွ “ၾဆာႀကီး ဧည့္သည္ေရာက္ပါပီ”  အနက္ေရာင္၀တ္ တစ္ဦးထံမွ စကားသံၾကားၿပီးေနာက္ ထိုသူစကားအဆုံး၌ လူႀကီးသည္ အေနာက္ဘက္သို႔ ညင္သာစြာ လွည့္ရင္းျဖင့္ "ထိုင္ပါ..မိတ္ေဆြ ခရီးေရာက္မဆိုက္ လိုရင္းနဲ႔ တိုတိုေျပာရရင္ က်ဳပ္တို႔ ဘိုးဘြား စဥ္ဆက္ ထိမ္းသိန္းလာခဲ့တဲ့ ေရွးေဟာင္းက်မ္းႀကီးတခု လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ရက္ခန္႔က ခိုးယူခံရတယ္။ ခိုးသြားတဲ့ အဖြဲ႔က က်ဳပ္သိရသေလာက္ျဖင့္ အေနာက္ႏိူင္ငံက အင္အားႀကီး ထိပ္သီးဂိုဏ္းႀကီးျဖစ္တဲ့ Mသုံးလုံးဂိုဏ္းရဲ႕ လက္ခ်က္ဘဲ၊ ဒီက်မ္းကို သူတို႔လက္ထဲက မျဖစ္မေန ရတဲ့နည္းနဲ႔ ျပန္ယူရလိမ့္မယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားကို အကူအညီေတာင္းဖို႔ ဆင့္ေခၚရတာဘဲ" အထက္ပါ စကားတို႔အား ေျပာပီးေနာက္ လူႀကီးသည္ ေလးတြဲ႔စြာျဖင့္ သက္ျပင္း ခ်လိုက္ေလေတာ့သည္။ ထိုလူႀကီးကား ျဖတ္၊ေဖာက္၊ခ်ဳပ္ က်မ္းႀကီးအား မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္ထိမ္းသိန္း ေစာင့္ေရွာက္ေနသူ ေနာ္ေလး၀ါးထူး တျဖစ္လဲ ေယာက္ကသွ်ာႀကီး မိုက္ကယ္ေဂ်ာ္နီေအာင္ပု ဆိုသူ ျဖစ္ေပေတာ့သတည္း။

အနာဂတ္အႏၲရာယ္

ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ လိုကန္မ်ား၏ စစ္ပြဲမ်ားကဲ့သို႔ပင္ လုံးျခမ္းကြဲမ်ားႏွင့္ အေျခာ္တေကာက္မ်ား၏ ျပႆနာမ်ားမွာ မေသးလွေပ။ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မၿငိမ္းခ်မ္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေရွးပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ၄င္းတို႔အား တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေစလိုေသာ သေဘာျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္တို႔အား ေပါင္းစပ္စုစည္းကာ က်မ္းတဆူသဖြယ္ ျပဳစု၍ အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ရာမွ Mand-gazette Intelligences Association (MIA) ေအးဂ်င့္ေဟာင္း Stone ဒင္၏ ၎က်မ္းႀကီးႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္အခ်က္အလက္မ်ားအား ၾကြက္ကီလိအဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ ေၾကာင္လီယန္အက္ဆန္ထံ ေပးပို႔ပီး ၄င္းအဖြဲ႔၏ ဖြင့္ခ်မႈေနာက္ပိုင္းတြင္ ျပင္းထန္ေသာ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ားႏွင့္အတူ ေယာက္ကသွ်ာမ်ာဘက္မွ အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ အေျခာက္ျဖတ္မႈမ်ားႏွင့္ အေျခာ္တေကာက္မ်ားမွလည္း တန္ျပန္အေျခာက္စြမ္းအားႀကီး လက္နက္မ်ား ေပၚေပါက္လာေစၿပီး အနာဂတ္အတြက္ လြန္စြာႀကီးမားေသာ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေပၚလာေတာ့ေပမည္။

အထူးေအ့ဂ်င့္ ဒဘလယ္အို အလဲဗင္းႏွင့္ M သုံးလုံးဂိုဏ္း

Area53ဟု ေခၚဆိုႏိူင္ေသာ ေတာင္ျပဳန္းအထူးလွ်ိဳ႕၀ွက္စခန္း အတြင္းရွိ ခန္းမက်ယ္၌ ဘီကီနီႏွင့္ ထိုင္မသိမ္းအား အခ်ိဳးအစားက်နာစြာ ၀တ္ဆင္ထားေသာ မုတ္ဆိတ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ဦးသည္ လြန္စြာေက်နပ္ အားရေသာဟန္ျဖင့္ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ လႈပ္လီလႈပ္လဲ့ လမ္းေလွ်ာက္ရွိေပသည္။ ထိုအမ်ိဳးသမီးႀကီးသည္ တခ်က္တခ်က္တြင္ တိုးညွင့္သြဲ႔လ်စြာ ရယ္ေမာေနၿပီး ေခါင္းမွ တင္ပါးအထိ လႈပ္ခါေနကာ အားရေက်နပ္ ျဖစ္ေနပုံရပီး ထိုမွတဖန္ ကိုေဘးႏြားသားေရျဖင့္ ခ်ဳပ္လုပ္ထားေသာ က်မ္းႀကီးကိုလဲ လက္မွမခ် ပါးစပ္မွလည္း တစ္ကမာၻလုံးကို သမ်ားအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ပီဟု က်ယ္ေလာင္စြာ ေရရြတ္ေနေလသည္။ အႏီွသူမကား လြန္စြာေၾကာက္မက္ဖြယ္ Mသုံးလုံးဂိုဏ္းႀကီး၏ ဥေသွ်ာင္ မာမီဂ်ီး မိုးျပာမာမူခိုင္ ျဖစ္ေပသတည္း။

ဂ်ပန္ႏိူင္ငံ ဖူကူရွီမားခရိုင္ရွိ ေရေျမာင္းတခုတြင္း ေခတ္မွီလွေသာ စပိဘုတ္တစ္စင္း ေပၚတြင္ လူလတ္ပိုင္းအရြယ္တစ္ဦးသည္ ဆိုဖာေပၚတြင္ တပလႅင္ခ်ိတ္ထိုင္လွ်က္ ယိုးဒယားလုပ္ ငပိအား က်က်နန ထိုင္၍ ဖုတ္ေနေသာ က်ႏုတ္တို႔ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ သာေကတ အမ္အိုင္8 အထူးဧဂ်င့္ ဒဘလယ္အိုအလဲဗင္း ဂ်ိမ္းပဇင္း တေယာက္ ၄င္း၏ခရမ္းသီး5ဖုန္းမွ တီတီတီဟူေသာ အခ်က္ေပးသံႏွင့္ မက္ေဆ႔တေစာင္အား ဖတ္မိေလရာ …."ကိုယ္..ေခါနဲ႔ကိုယ္တို႔ ဇာတ္လမ္းကို မာမီသိသြားလို႔ အႀကီးအက်ယ္ ေပါက္ကြဲေနပီ ခု..ေခါ ကိုယ္နဲ႔မခြဲႏိူင္လို႔ မာမီ့ဆီက ထြက္ေျပးလာတာ ျမ၀တီဘက္ကမ္း ေရာက္ေနပီ ေလာေလာဆယ္ ေသာင္ရင္းျမစ္ေရႀကီးေနလို႔ ဟိုဘက္ကူးလို႔ မရဘူး ေရထဲမွာလည္း ငဇင္ရိုင္းေတြ ပါတ္ခ်ာလည္၀ိုင္းေနတယ္ ေခါ ေၾကာက္တယ္ကိုယ္… ျမန္ျမန္လာေခၚပါ ခ်စ္တဲ့ ခင္ခက္ခက္ေခါ" ထိုေနာက္တြင္ကား ဧဂ်င့္ဂ်ိမ္းစ္ပဇင္း တေယာက္ ငပိဖုတ္အား ပစ္ခ်လ်က္ စပိဘုတ္အား စက္ႏိႈးကာ အလ်င္အျမန္ထြက္ခြာ သြားေလေတာ့သည္။

အတိတ္၏အရိပ္

အတိတ္ဟူသည္ကား ေမ့ေဖ်ာက္လိုေသာ္ျငား ဖ်က္ေဖ်ာက္၍ေသာ္ မရေလဘီ။ တခ်ိန္မွ အေၾကာင္းအား ျပန္ေတြးရင္း မိုက္ကယ္ေအာင္ပု တေယာက္ သက္ျပင္းခ်လိုက္မိသည္။

ကိုင္ထားေသာ ခြက္အတြင္းမွ လက္က်န္ ဖားျပဳတ္တံဆိပ္ ၀ီစကီအား တႀကိဳက္တည္း ေမာ့လိုက္ရင္း ေဆြးေျမ႕စြာျဖင့္ “ရွင္ဘယ္ေရာက္ေနလဲ မာမူရယ္”ဟု ေရရြတ္လိုက္ၿပီး စိတ္ကို ဟိုးအတိတ္ဆီသို႔ လြင့္ေမ်ာလိုက္ေတာ့ေလသည္။ အမွန္ေတာ့ ခိုင္နဲ႔ ပုတို႔ႏွစ္ေယာက္က ငယ္စဥ္အခ်ိန္ ကေလးဘ၀ထဲက ကစားလည္းတူ ေက်ာင္းသြားလဲတူတူပင္ မိဘေတြကလဲ အခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီးေနပီးသားမို႔ ကေလးခ်င္းလဲ အင္မတန္ သံေယာဇဥ္ ရွိၾကေပသည္။ ၾကာလာေတာ့လဲ တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး ခိုင္မာမႈေတြ ပိုပိုၿပီးတိုးလာၾကသည္။ ကံၾကမၼာဆိုးႀကီး မႀကံဳခင္အထိေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ဦး ဘ၀က ရိုးရွင္းတည္ၿငိမ္စြာျဖင့္၊ တစ္ရက္ေတာ့ ပုမိဘေတြက ခရီးတခုထြက္မည္ ေျပာလာပီး ေဆြမ်ိဳးေတြရွိရာ ထိုင္းႏိူင္ငံသို႔ ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကသည္။ အဲ့ေနာက္ပိုင္း ခိုင့္သတင္း ဘာမွ်မၾကားေတာ့ ပုအထက္တန္းေအာင္သည့္ အခ်ိန္ နီးစပ္ရာက သတင္းၾကားမွ ခိုင္တေယာက္ သူတက္ေနတဲ့ မိုးျပာေက်ာင္းကထြက္ ပါကစၥတန္ႏိူင္ငံ ကရာခ်ိၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းတက္ေနသည္တဲ့ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ သူ႔သတင္း ဘာမွ်မၾကားေတာ့။ ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းရင္း တခါတေလေတာ့ ခိုင့္ကို သတိေတာ့ရမိသည္။ ေက်ာင္းၿပီးတဲ႔ေနာက္ မိသားစု စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ တဘက္လုပ္ကိုင္ေနရင္း ……

ကေျပာင္းကျပန္ ေလာကဓံ

ေဖေဖေခၚလို႔ စာၾကည့္ခန္းထဲ ၀င္လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ေဖေဖ့မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ပီးေနာက္ ေနာ္ေလးပု တစ္ေယာက္ တခုခုထူးဆန္းေနသလို ထင္မိသည္။ "ေသခ်ာနားေထာင္ပါ သမီး ေဖတို႔က သာမာန္လူေတြ မဟုတ္ၾကဘူး ေနာက္ပီး ကိုခိုင့္မိဘေတြနဲ႔ ေဖေဖတို႔က အျပင္ပန္းၾကည့္ရင္ အမတန္ခ်စ္ခင္ပုံ ရေနေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ေဖေဖတို႔တေတြက ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ျပင္ထန္စြာ ၿပိဳင္ဆိုင္လာတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းႏွစ္ခုရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ေတြဘဲသမီး ေရွးအစဥ္အဆက္က ထားရွိခဲ့တဲ့ စည္းမ်ဥ္းေတြအရ ႏွစ္ဘက္အသိုင္းအ၀ိုင္း ေတြထဲက သားေယာက်ၤားေလး ေမြးတဲ့သူသာ ဒီက်မ္းႀကီးကို လက္ဆင့္ကမ္း ထိန္းသိမ္းရမယ္တဲ့ ဒါေပမဲ့ ေဖ့ေဖ့လက္ထက္မွာ သမီးေလးကို ေမြးခဲ့ပီး ဟိုဘက္မွာေတာ့ သားေယာက်ၤား ေမြးခဲ့တယ္။ ထုံးတမ္းစဥ္လာအရ ဒီက်မ္းႀကီးကို ေနာင္မ်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ ကိုခိုင္တို႔လက္ လႊဲေပးရေတာ့မဲ့အခ်ိန္ ကိုခိုင့္အေဖက ေစာင့္ေရွာက္မဲ့ စိတ္ထက္လြန္ကဲၿပီး ဒီက်မ္းကို အသုံးခ်၊ ကမာၻႀကီးကို မၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵနဲ႔ မႀကံစည္အပ္တာေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့လို႔ အခုေဖေဖနဲ႔တကြ လူႀကီးေတြ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့တယ္ ဒါကေတာ့ ဒီက်မ္းႀကီးကို သူတို႔ လက္ထဲလုံး၀ လႊဲမေပးဖို႔ဘဲ။ ဒီေတာ့ ေဖေဖတို႔ မ်ိဳးဆက္နဲ႔ အနာဂတ္ ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ သမီးအနစ္နာခံပီး ေစာင့္ေရွာက္ရေတာ့မယ္ အဲ့ဒီအတြက္ သမီးလုပ္ရမွာကေတာ့" ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အဖိုးတန္အမ်ိဳးမွန္၍ ရုပ္ဆင္းရူပကာႏွင့္ ပညာတင့္တယ္လွေသာ သူမသည္ကား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ အနာဂါတ္အက်ိဳးအတြက္ သူမ ဘ၀အား တဆစ္ခ်ိဳး ေျပာင္းလဲေစခဲ့ေတာ့သည္။

အလွည့္အေျပာင္း

အဘာာာာာာာာာာာရ္ … ေတာက္စ္ မိုးမီမီမားခိုင္ တေယာက္ ေဒါသျပင္းထန္စြာျဖင့္ ေအာ္ဟစ္မိလိုက္သည္။ ေတာ္တန္ယုံ ေသြးေအးေသာ သူမ ဒါမ်ိဳး တခါမွမျဖစ္ဖူးမို႔ တပည့္ေျခာ္တေကာက္ေတြေတာင္ လန္႔ျဖန္႔ေနက်သည္။ ခ်စ္လွစြာေသာ သား/မီး ခင္ခက္ခက္ေခါ မရွိေတာ့ၿပီတဲ့ ၾကားလို႔မွမေကာင္း အရပ္ကတို႔ နတ္ကတို႔ ကယ္ပါ အပ္ထားတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ႀကီး၊ ကိုယ္ေတာ္ေလးလဲ ဘယ္လွ်န္းေနလဲမသိ၊ ဟိုႏဲွမမ ဒင္းလဲ အားကိုးလို႔မရေတာ့ ခုေတာ့ ဇုနတ္နဲ႔ သိၾကားမင္း ပိုဆီဒြန္နဲ႔ ဦးရွင္ႀကီးတို႔ ေတြ႔ၾကေလဘီ။ ဂရိနတ္နဲ႔ ျမန္မာတြင္း/ျပင္ ၃၇မင္း အတိုက္အခံကာလ ဘယ္သူ ေနာက္ျပန္ဆြဲလည္း အတိအက် သိရမည့္ကိန္း ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒင္းလက္ခ်က္ ျဖစ္ဖို႔မ်ားသည္ တသက္လုံး ရင္အုပ္မကြာ ေစာင့္ေရွာက္လာသမွ် ခုေတာ့ ကိုယ္က်ိဳး နည္းေတာ့မည္ ထင္သည္။ "ျဖစ္ပုံကို အေသခ်ာ ေရွာ္တကင္းဇမ္း မိလို႔ကေတာ့ ေတြ႔ရာသၤခ်ိဳင္း ၾကက္ဟင္းခါးသီးမဆိုင္းဘဲေဟ့ ေတာက္စ္" ေျခဖ်ားကိုေထာက္ တင္ကို ေျမွာက္၍ ခပ္ေဆာင့္ေဆာင့္ ေအာ္ေငါက္ပီးေနာက္ … “ဒင္း ဘယ္သူ႔ေနာက္ လိုက္သြားသတုန္း” သူမေမးသံအဆုံး “အထူးဧဂ်င့္ ဂ်ိမ္းစ္ပဇင္းေနာက္ ယိုးဒယားဘက္ လိုက္သြားတယ္လို႔ သတင္းရပါတယ္ သမ်ားတို႔ လူတခ်ိဳ႕ေတာ့ လိုက္ခိုင္းထားပါတယ္ သတင္းအတိအက်ရရင္ ဆက္သြယ္ေတာ့မွာပါ” မာမီခိုင္တေယာက္ ခပ္ယဲ့ယဲ့ ၿပံဳးလိုက္ရင္း အေျခအေန အားလုံးကို သိလိုက္ေပသည္။ အခုေတာ့ အခ်စ္ဆုံးေတြ အမုန္းဆုံး အဆင့္သို႔ ေရာက္ေပေတာ့မည္။ က်မ္း သား/မီး သူ႔ဘ၀ႏွင့္ သူမဘ၀တို႔အၾကား တစုံတရာ(သို႔) တစုံတေယာက္မွာကား လက္ရွိဘ၀၌ က်န္ေနခဲ့ရေပေတာ့မည္ ……..။

စကားခ်ပ္

က်ႏုပ္သည္ကား စာေရးဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း၊ ဆရာႀကီးေငြဥေဒါင္းႏွင့္ ဆရာမင္းသိခၤတို႔ကဲ့သို႔ ဆန္းၾကယ္ေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖို ဇာတ္လမ္းမ်ားအား ေရးခ်င္ေနေသာ္လည္း က်ႏုတ္၏ အေတြ႔အႀကံဳ၊ အရည္အခ်င္းအခ်င္းႏွင့္ စာေရးျခင္း အတတ္ပညာတို႔မွာ အႏွီဆရာႀကီးတို႔အား စိုးစဥ္းမွ် လက္လွမ္း မမွီသျဖင့္ က်ဳပ္သိရွိေတြ႔ႀကံဳခဲ႔ရေသာ အျဖစ္မွန္တခုေပၚတြင္ အေျခခံ၍ ဤစာစုအား တတ္အားသမွ် ေရးသားေဖာ္ထုတ္ လိုက္ရေပသည္။

ႀကိဳးစားလွ်က္

စာေရးၾဆာ စိန္ၾကက္ဆင္

About စိန္ၾကက္ဆင္

has written 67 post in this Website..

သေဗၺ ထပ္တရာ ပဲပလာတာ ေမ ေဟာတု ဗိုက္တင္း