မတရားသျဖင့္ သူ႕ပစၥည္းကုိရယူလုိျခင္း ဟု သူတကာေတြ သမုတ္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ လက္ဆယ္ျဖာဦးထိပ္ပန္ဆင္ၿပီး ကၽြန္မ တုိင္တည္ေျပာဆုိရဲပါ၏။ အက်ိဳးလုိသျဖင့္ေညာင္ေရေလာင္းခဲ့သည္ဟု ထင္ျမင္ျခင္းသည္ ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ထိခုိက္ခံခဲ့ျခင္းမွ လြဲ၍ သူတစ္ထူးအား ထိခုိက္ေစခဲ့ျခင္းငွာ အလ်ဥ္းမရွိခဲ့ပါ။ ကၽြန္မ၏ ရင္မွျဖစ္ေသာ သားရတနာအတြက္ ရည္ရြယ္၍  ကာယကံေျမာက္၊ မေနာကံေျမာက္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းသည္ အႏွိဳင္းမဲ့ျဖစ္ေသာ မိခင္တစ္ေယာက္၏ ေမတၱာတရားေၾကာင့္သည္ကား အတည္ျဖစ္သည္။

~~~~~~

            အခ်ိန္အားျဖင့္ သုံးႏွစ္ရွိခဲ့ၿပီ။ သည္တုိက္ၾကီးေရွ႕ကေနျဖတ္သြားရတုိင္း လွည့္၍ပင္မၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ေခ်။ မ်က္စိသည္ ေရွ႕တူရွဳကုိၾကည့္၍ ကၽြန္မလမ္း ကၽြန္မေျဖာင့္ေအာင္သြားခဲ့သည္။ လမ္းသည္ အေကြ႕အေကာက္ႏွင့္ ရွိတတ္ၾကသည္မွန္ေသာ္လည္း ေျဖာင့္စင္းသည့္လမ္းကုိသာ ကၽြန္မၾကိဳက္သည္။ သို႕ေသာ္ လမ္းခ်ိဳးလမ္းေကြးေလးထဲသို႕ ကၽြန္မ ျပန္ေလွ်ာက္ရလိမ့္မည္ဟု အေၾကာင္းဖန္လာသည္။ ထုိအေၾကာင္းဖန္လာသူကုိပင္ ကၽြန္မ ေဒါသႏွင့္ ေန႕စဥ္ ဖရုႆာ၀ါစာေတြ ရြတ္ဖတ္သရဇယ္ေနခဲ့ေသးသည္။

ကမာၻ႕ရန္ဟု စာဖြဲ႕လွ်င္ရေလာက္သည္ ကၽြန္မတို႕ႏွစ္ဦး၏ သြင္ျပင္ကုိ ၾကား၀င္ေစ့စပ္ဖုိ႕ၾကိဳးစားေနျခင္းမွာ ကၽြန္မ၏ အိမ္ဦးနတ္ျဖစ္သည္။ ထုိနတ္သည္ အခါမလပ္ပူေဇာ္ပသေနရေသာနတ္ျဖစ္ေနသည္။ အတြင္းသုံးဆယ့္ခြန္ အျပင္သုံးဆယ့္ခြန္ထဲတြင္မပါေသာ္လည္း ကုိၾကီးေက်ာ္လည္း ပူးခ်င္ပူးသည့္ နတ္၀င္ကစြပ္ျဖစ္သည္။ ေန႕စဥ္ ျမန္မာရမ္တစ္လုံး စီပီၾကက္ကင္ တစ္ျခမ္းႏွင့္ တင္ပလႅင္ခ်ိတ္ကာ ၿမိန္႕ၿမိန္႕ၾကီး ထုိင္ကာ တစ္ပက္ၿပီး တစ္ပက္ မွီ၀ဲေနျခင္းကုိက ကၽြန္မ၏ အိမ္ဦးနတ္ဘ၀ ျဖစ္သည္။

ထုိနတ္ကုိပင္ အိမ္ကအထြက္တစ္ၾကိမ္၊ အိမ္သုိ႕အ၀င္တစ္ၾကိမ္ မၾကား၀ံ့မနာသာ စကားေတြႏွင့္ မည္သုိ႕ပင္ ပက္က်ဲ ပက္က်ဲ အေစ့က အပင္မေပါက္သည့္ အမ်ိဳးျဖစ္သည္။ မ်ိဳးေစ့မမွန္ ပင္မသန္ဆုိသည့္စကားျဖင့္ ကုိင္ေပါက္ရမည္ဆုိလွ်င္ ဓါးတျပတ္ ဒုတ္တျပတ္ႏွင့္ ခုႏွစ္အိမ္ေက်ာ္ ရွစ္အိမ္ကၾကားမည့္ ျမန္မာရုိးရာ လင္မယားရန္ျဖစ္သံေတြ ၾကားရေတာ့မည္။

တစ္ခုက ဆိတ္ၿငိမ္ပါသည့္ဆုိသည့္ ရပ္ကြက္ျဖစ္ေနသည္မုိ႕ ကုိယ့္ဇာတ္ႏွင့္ကုိယ္ ႏုိင္ေအာင္ကခါ အသံတိတ္ေခတ္ရုပ္ရွင္ေတြလုိ ျဖဴျဖဴႏွင့္မည္းမည္း တုိးတိတ္စြာ ခံစားေနသည္က အခက္ေတြ႕စရာေကာင္းသည္။ ကၽြန္မအတြက္ သစ္ေဆြးတုံးႏွင့္မျခားေသာ လင္ေတာ္အိမ္ဦးနတ္သည္ ေဆြးတထက္ေျမ့လာသည္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ရွိၿပီ။ ရကာစ ငႏြားႏွင့္မ်ားေတာ့ ခုိင္းရက္စရာပင္မရွိေတာ့။ ထုိသုိ႕ငႏြားဟု ခုိင္းႏွိဳင္းလွ်င္ ေယာက်ာ္းေတြ ဆတ္ဆတ္ထိမခံႏုိင္စြာ အနာေပၚဒုတ္က်သကဲ့သုိ႕ တြန္႕လိမ့္ေနတတ္သည္။ ကၽြန္မ မွတ္မိသည္ ။ ကၽြန္မလက္ထဲသို႕ ေရာ့အသျပာဟု ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ အပ္ခဲ့ဖူးခဲ့ခ်ိန္သည္ တစ္ႏွစ္ပင္မျပည့္။ ထုိသည္ပင္ ေျပာစရာစကား အိမ္ဦးနတ္ ေျပာၾကားသည္က

“ငါရွာေကၽြးထားတာ လည္ပင္းေျခမနဲ႕ေကာ္ထုတ္ေတာင္ အတုံးလုိက္ထြက္ၾကဦးမယ္။ မင္း ဘယ္ႏွစ္ျပားရွာႏုိင္လုိ႕လဲ “ ဟူ၏။

မိန္းမေတြေငြမရွာႏုိင္ဘူး ဟုသည့္စကားသည္ ေစာ္ကားရာက်သည္ဟု ကၽြန္မကေတြးသည္။ လင္ေတာ္အိမ္ဦးနတ္သည္ပင္ ထုိစကားေျပာၿပီး ဦးေခါင္းပင္မေထာင္ႏုိင္ေတာ့သည္မွာ ခုဆုိၾကာခဲ့ၿပီ။ တစ္ခါတစ္ခါ မူးလြန္းမက မူးလာခဲ့ၿပီဆုိလွ်င္

“အသုံးမက်တဲ့မိန္းမ ငါခုလုိျဖစ္ေနတာ မင္းေၾကာင့္ “ ဆိုၿပီး ရစ္သည္။ ထုိအခါမ်ိဳးတြင္ ကၽြန္မက ရင္ထဲမွာ နာခဲ့ရေသာ အနာမ်ားကို အပ္ႏွင့္ျပန္ဆြေနသကဲ့သုိ႕ နာက်င္လွၿပီး ရင္ခြင္တံခါး ေစ့ထားသည္ကုိ ၀ုန္းခနဲဖြင့္ခ်လုိက္သည္။

“ဒီမယ္ ကုိထြန္းရွိန္ အသုံးမက်တဲ့မိန္းမတစ္ေယာက္ရွာေကၽြးေနတာကုိ ရွင္ထုိင္စားေနတာ ႏွစ္ႏွစ္ရွိၿပီ။ ၿပီးခဲ့တာေတြကုိ ေခ်းေျခာက္ေရႏူးေနမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မ မလဲ ဒဏ္ရာက အကင္းေသေသးတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ကၽြန္မ ဘယ္ေလာက္ထိ အစြဲၾကီးတယ္ဆုိတာရွင္သိမယ္ဆုိရင္ ရွင္ရဲ႕ လက္ျပန္တစ္ခ်က္ရယ္ ရွင့္အေမရဲ႕ လက္၀ါးတစ္ခ်က္ရယ္ ခုထက္ထိ ကၽြန္မပါးမွာ ပူေနေသးတယ္ဆုိတာမေမ့နဲ႕။ “

“မင္းမုိက္ရုိင္းခဲ့တာက ငါ့အေမထက္ပုိတယ္ကြ“

သားေတြအေမကုိ ခ်စ္တယ္ဆုိတာ ကၽြန္မ ယုံပါသည္။ အေမေတြကလည္း သားေတြကို ပုိခ်စ္သည္ကုိ အၾကြင္းမဲ့ ယုံပါသည္။ သို႕ေသာ္ အတၱဆန္လာေသာ ေမတၱာတရားအတြက္ ကၽြန္မ နားမလည္ေပးႏုိင္ေခ်။ ကၽြန္မ မုိက္ရုိင္းခဲ့ျခင္းသည္ မည္သည့္အေၾကာင္းမွ ဆင္းသက္လာသည္ကုိ လင္ေတာ္ အိမ္ဦးနတ္သိေစခ်င္လြန္းလွ၏။

တဆတ္ဆတ္နာက်င္ေနေသာ ႏွလုံးျပင္၀ယ္ ညေနခင္းတစ္ခု၏ ပုံရိပ္သည္ ေရးေရးထင္လာသည္။ ထုိသည့္ပင္ ကၽြန္မဘ၀တစ္ျခမ္း၏ အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ကားျဖစ္သည္။

(၂)

ကၽြန္မယုံၾကည္ထားေသာအခ်က္သည္ မွားေကာင္းမွားႏုိင္ေသာ္လည္း ကၽြန္မအတြက္မူ ဤအခ်က္သည္ မွန္ကန္ခဲ့သည္။ ထုိအခ်က္မွာ ေယာက်ာ္းသားမ်ားသည္ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ဘ၀ကုိ ရာႏွဳန္းျပည့္ကာကြယ္ေပးႏုိင္ျခင္းမရွိ ဟူသည္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ မိန္းမတစ္ေယာက္ အားကုိးရသည့္ေယာက်ာ္းသည္ မည္သုိ႕နည္းဟု ေမးလာလွ်င္ ကၽြန္မမွာ စံႏွဳန္းေတြမရွိ။ တစ္ခုေတာ့ရွိသည့္ ကုိယ္သိပ္ခ်စ္သည့္မိန္းမတစ္ေယာက္၏ စိတ္ကုိေတာ့ နားလည္ႏုိင္စြမ္းရွိရန္လုိသည္။ ခု ကၽြန္မ၏ လင္ေတာ္ ကၽြန္မကုိ ဘယ္ေလာက္နားလည္သလဲဆုိသည့္အဆုံးအျဖတ္ကုိ ကၽြန္မသိသြားၿပီ။

ထုိအခါ ယူၾကံဳးမရျခင္းဆုိသည့္ ေနာင္တေတြအျဖစ္ခံစားရေသာ္လည္း ကၽြန္မတုိ႕အတြက္ ခဲတံႏွင့္ေရးခဲ့ေသာ အိမ္ေထာင္ေရး မဟုတ္သည္မုိ႕ ခဲဖ်က္ႏွင့္ဖ်က္၍မရေတာ့ပါ။ သံေယာဇဥ္သည္ ခ်ီေႏွာင္ၿပီးၿပီ။ လင္ကုန္မယား ႏွစ္ေယာက္ထဲဆိုလွ်င္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က ေျပာင္းႏုိင္ေသးေသာ္လည္း တကယ့္လက္ေတြ႕တြင္ ေထာက္ရွဳရမည့္ အေၾကာင္းေတြမ်ားလွသည္။ ကၽြန္မ မေက်နပ္ျခင္းသည္ ေခါင္းစဥ္တပ္မရေသာ အေၾကာင္းေတြ ေၾကာင့္ ကၽြန္မတုိ႕ မိန္းမသားေတြ ေတြေ၀ေနခဲ့ျခင္းကုိျဖစ္သည္။

အိမ္ေထာင္ကြဲလွ်င္ ေယာက်ာ္းေတြမရွံဳးဘူးဟု ဆုိျခင္းသည္ ကၽြန္မတုိ႕မိန္းမသားေတြကုိသက္သက္ေစာ္ကား ျခင္းျဖစ္သည္။ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ အခ်စ္၊ ဘ၀၊ ခံစားခ်က္ကုိ နားမလည္သည့္အထဲတြင္ ေယာက်ာ္းေတြက ထိပ္ဆုံးကပါသည္။

ကၽြန္မက ဘ၀ခ်င္းလဲလုိ႕ရလွ်င္ ခဏေလာက္လဲၾကည့္ရေအာင္ဆုိၿပီး ေယာက်ာ္းေတြကုိေျပာရင္ မည္သူက ခ်က္ခ်င္းလဲမည္ဟု ေျပာလာမည္လဲ။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ေခါင္းကေလးခါကာ မ်က္ကြယ္ျပဳသြားၾကမည္သာ။ ဒါသည္ပင္ ကၽြန္မ၏ အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ေတြထဲက အခန္းပင္ ျဖစ္၏။

ကၽြန္မ၏ အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ေတြထဲက တစ္ခန္းကုိ ကၽြန္မ ခ်ျပျဖစ္ေတာ့မည့္ ေန႕သည္ အနည္းငယ္ေတာ့ အုံ႕မႈိင္းလွ်က္ရွိသည္။ ကုိထြန္းရွိန္ႏွင့္ရၿပီး အဲသည္တိုက္ၾကီး ေပၚစေရာက္ခဲ့ေသာ ညေနခင္းမ်ားႏွင့္ ေန႕စဥ္ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာ ေခၽြးမတစ္ေယာက္၏ မီးဖုိခန္း၀င္ ဇာတ္အိမ္မ်ား။

ဆားေပါ့ ဆီမ်ား သည္ဟု ေရွးမဆြကတည္းက ေယာကၡမေတြ ေခၽြးမေတြအေပၚဆုိခဲ့ဖူးသည္ ဖန္တရာေတ အျပစ္တင္ခန္းမ်ား ။ လူသားခ်င္းအတူတူ လိင္အမ်ိဳးအစားကြဲျပားရုံ၊ ဆင္းသက္လာေသာ မ်ိဳးရုိးဗီဇကြဲျပားရုံေလာက္ႏွင့္ လူလူခ်င္းထပ္ၾကည့္ျခင္းမွာ မတူမတန္ဘူးဟု တဖြဖြ သုံးႏွဳန္းခဲ့ျခင္းမ်ား စသည္မ်ားကုိ ကၽြန္မ ခ်ျပျဖစ္မည့္ေန႕။

ရုပ္ရွင္တြင္ ဇာတ္နာျခင္းသည္ ဒါရုိက္တာမွ အဓိကဇာတ္ေကာင္ကုိ ဇာတ္သိမ္းခန္းေရာက္ခါနီးမွ အေပ်ာ္ေလးေတြႏွင့္ ျပန္ျဖည္ေပး၍ရသည္။ ကၽြန္မက ထုိသို႕အျဖည္မပါ။

ကုိထြန္းရွိန္နားမလည္ေသာ အိမ္ေထာင္ရွင္မတစ္ေယာက္၏စိတ္ခံစားခ်က္ကုိ ကၽြန္မ ထြက္ေပါက္ရွာမိျခင္းက အမွန္ဟူ မွတ္တမ္းမတင္ခဲ့ရေခ်။ ယေန႕ေခတ္မွာ မိန္းမတစ္ေယာက္အိမ္မီးဖုိေခ်ာင္၀င္ၿပီး အခ်ိန္ကုန္ခံ၍မျဖစ္။ ထမင္းခ်က္ေသာ လက္ျဖင့္ စာရင္းတြက္ၿပီး ဘ၀ကုိ ရုန္းမည္။ ေအးအတူ အပူအမွ် ၊ ေမာင္တထမ္းမယ္တရြက္ဆိုသည့္ စကားေတြအတုိင္း ကၽြန္မ အလုပ္လုပ္ပါသည္။ ထိုအလုပ္သည္ပင္ ေယာကၡမႏွင့္ ၿပိဳင္ဆုိင္သည္ဟု အထင္ခံရျခင္းကုိနားမလည္။

ေလာကတြင္ သမုဒၵရာေရကုိကုန္ေအာင္ ေသာက္ႏုိင္ သူရွားပါသည္။ ကုိယ္ေသာက္သည့္ေရ သူမေသာက္ရဆုိသည့္ လူထဲတြင္ ေယာကၡမပါသည္။ သုိ႕ႏွင့္ ကုန္အေရာင္းအ၀ယ္ေလးကုိအေၾကာင္းျပဳၿပီး မုိးမီးေလာင္ခဲ့ေသာ ညေနခင္းသည္ ထုိတုိက္ၾကီးေပၚက ကၽြန္မေအာင္ျမင္စြာ ဆုတ္ခြာခဲ့ေသာ ေနျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္မေျပာႏုိင္သြားသည္။

အိမ္ေပၚမွေမာင္းခ်လုိက္သည့္ ေခၽြးမတစ္ေယာက္ဟု မည္မွ်ပင္ေျပာေျပာ ကၽြန္မ ထုိေန႕ညေနခင္းက ျပဴမူခဲ့ေသာ အျပဴအမူေတြအတြက္ေတာ့ ပညာတတ္မိန္းမတစ္ေယာက္က ထုိကဲ့သုိ႕လုပ္ျခင္းသည္ မျဖစ္တန္ရာဟု ကဲ့ရဲ႕စရာျဖစ္၏။ ၿပီးေတာ့ ထုိတုိက္ေပၚမွ ကုိထြန္းရွိန္ပါ ပါလာသည့္အတြက္ သားတစ္ေယာက္ကုိ ပုိင္သာ ပုိင္သည့္ မဆုိင္ႏုိင္ရွာေတာ့သည့္ ေယာကၡမ၏ ခံစားခ်က္ကုိ အလဲထုိးႏုိင္ခဲ့သည္။

ထုိခဏေလးတြင္ အခ်စ္သည္ အင္အားၾကီးေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ သုိ႕ေသာ္ ကၽြန္မ ယုံမွားသံသယရွိသည္။ ထုိသည္က ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ မိန္းမတစ္ေယာက္အေပၚ ခ်စ္ျခင္းသည္ ကာမဂုဏ္ခံစားရန္အတြက္ ဦးစားေပး ပထမမ်ားျဖစ္ေနမလားဟု။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကၽြန္မအေပၚ ကုိထြန္းရွိန္ ေကာင္းေကာင္းနားမလည္ေသးပါပဲႏွင့္ ကၽြန္မႏွင့္ အတူ အိမ္ေပၚမွ လုိက္ဆင္းရဲသည့္ သတိၱသည္ အခ်စ္အတြက္ သီးသန္႕ျဖစ္ေနသည္ဟုသာ နားလည္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ထုိသည္ပင္ တဏွာမပါေသာ ခ်စ္ျခင္းဟု ေျပာႏုိင္ပါမည္လား။

 

(၃)

သည္တြင္ ဘ၀သည္ ခက္ခဲလာသည္။ ကုိယ့္ေျခေထာက္ေပၚကုိယ္ရပ္ရစတမ္းဆုိလွ်င္ ကုိထြန္းရွိန္က မရပ္ႏုိင္ခဲ့ေသာ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္။

ေယာကၡမအိမ္မွာတုန္းက အရန္သင့္ ကားတက္ေမာင္းၿပီး ေငြအပ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းကို ပုံျပင္အျဖစ္သာေျပာႏုိင္ေတာ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ မကင္းႏုိင္ေသာ အရက္ဘီယာ၊ ေဆးလိပ္၊ကြမ္းႏွင့္ ႏွစ္ပါးသြားကခဲ့ေသာ ေန႕ရက္မ်ား။တစ္ခါတစ္ခါေျပာပါသည္။

“ရွင့္၀င္ေငြ မရွိေတာ့ဘူးဆုိတာလည္း သတိရဦး ကုိထြန္းရွိန္။ ကၽြန္မ ပြဲစားလုပ္တယ္ဆုိတာ ငတ္တလွည့္ ျပတ္သလွည့္ ဆုိတာလည္းနားလည္ဦးမွေပါ့။ “

“ဟ ငါက နားလည္တယ္ နားမလည္တာက မင္းကြ။ ငါ့အေမနဲ႕တည့္ေအာင္ေနရင္ ငါတုိ႕ခုလုိ ရုန္းကန္ေနစရာကုိမလုိဘူး“

“ရွင္ေတာ္ေတာ္အသုံးမက်တဲ့ေယာက်ာ္းပဲ။“

“ဘာကြ“

ခပ္ေထ့ေထ့ေလးျပံဳးရင္း  ကၽြန္မ ကုိထြန္းရွိန္ကုိၾကည့္သည္။

“ရွင္အေမ့အိမ္မွာ ကၽြန္မက ရွင့္အေမနဲ႕တည့္ေအာင္ေနၿပီး သည္းခံေနရမယ္ေပါ့။ဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ရွင္က ကားေမာင္းလုိ႕ရတဲ့ေငြကုိ ကၽြန္မကုိ တစ္၀က္အပ္ ဒါပဲလား။ ဘယ္မလဲ ရွင့္ရပ္တည္ခ်က္။ အေမၾကိဳးဆြဲမွကတတ္မယ့္ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ကုိ ယူၿပီး ကၽြန္မေနာက္ထပ္ ၾကိဳးအဆြဲမခံႏုိင္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဘာလဲ လူလူခ်င္း ဘာေတြကြာသြားလုိ႕ ကၽြန္မကုိ သေဘာမတူ မၾကည္ျဖဴတာက ဘာသေဘာလဲ။ ႏူေနသလား။ ကန္းေနသလား။ ၀ဲစြဲေနသလား။ ေ၀းပါေသးတယ္။ ကၽြန္မတုိ႕မ်ိဳးရုိးက အခ်မ္းသာၾကီးမဟုတ္ရင္ေတာင္ လူတန္းေစ့ေနႏုိင္လာခဲ့တာ။ ၿပီးေတာ့ ရွင္ကေရာ ကၽြန္မကုိ ရွင့္အေမအိမ္မွာပဲ ေန အေမ့အလုပ္ပဲလုပ္ၿပီး ေဘာင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ လသာေစခ်င္တာလား။ ရွင္ယူထားတာ ႏုံအအ မိန္းမတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူး။ ေျပာဦးမယ္ ကၽြန္မ မုိက္ရုိင္းတယ္လုိ႕ “

“မဟုတ္လုိ႕လား မင္းလုပ္ခဲ့ပုံက ဟုတ္ခဲ့လို႕လား။ ပညာတတ္မိန္းမတစ္ေယာက္ လုပ္ရမယ့္အျပဳအမူလား“

“ဒါဆုိ ရွင့္အေမနဲ႕ရွင္တုိ႕ညီအစ္ကုိေတြကေရာ မိန္းမတစ္ေယာက္ကုိ ယုတ္ညံ့တဲ့အျပဳအမူေတြနဲ႕ ဘာလုိ႕လုပ္ခဲ့ၾကတာလဲ။ တရားသလား၊ မတရားဘူးလားဆုိတာ ဥာဏ္မရွိလုိ႕မေတြးႏုိင္တာေပါ့။ ကၽြန္မဆုိတဲ့ ခင္ခင္သန္႕ကလည္း ဥာဏ္မရွိသူကုိ  ယုတ္ညံစြာ ဆက္ဆံျပလုိက္တာကလည္း မမွားပါဘူး။ မွားခဲ့တယ္ ငရဲၾကီးမယ္ဆုိလည္း လာမယ့္ေဘး ေျပးေတြ႕လုိက္ရုံပဲ။ ရွင္ေရာ အဲဒီလုိ သတိၱရွိလုိ႕လား။ လာမယ့္ေဘးမေျပာနဲ႕ အခက္အခဲေလးတစ္ခုေတြ႕တာေတာင္ ဒူးတုန္ေနတဲ့ ေယာက်ာ္း“

“ဟာကြာ…..မင္း“

“ရုိက္လုိက္ေလ အားႏြဲ႕သူဆုိတာကုိ ရွင္ သိပ္စာနာခဲ့တယ္လုိ႕ေျပာခဲ့တဲ့စကားကုိ ကၽြန္မ ခုထက္ထိမွတ္မိေနတယ္ ကိုထြန္းရွိန္“

“ေတာက္“

က်ယ္ေလာင္ပါသည္။ သုိ႕ေသာ္ အိမ္ေတာ့ ဟိန္းမသြား။ အဲသည္အိမ္ဦးနတ္မွာ ေအာင္ျမင္ေသာ အသံေတြမွ မရွိေတာ့ပဲ။ တုိးလ်ေသာ အသံ၊ ေဖာေရာင္ေနေသာ မ်က္နာ ေျခလက္တုိ႕ႏွင့္ အသူရာသည္သာ အုိေအစစ္ စစ္စစ္ျဖစ္သည္ဟု ကုိထြန္းရွိန္လက္ခံသြားခဲ့ၿပီပဲ။

ေဟာ ခုေတာ့ အိပ္ယာထဲလဲၿပီ။ ကၽြန္မလက္ထဲမွာလည္း ေဆးကုသရ စားစရိတ္ရွာရႏွင့္ မီးေတာက္ခဲ့ၿပီ။ လင္ေတာ္အိမ္ဦးနတ္ သည္ေတာင္ကုိမေက်ာ္ႏုိင္ဟု တထစ္ခ်ယုံၾကည္မိသည္။ အိမ္ဦးနတ္မရွိေတာ့ဘူးဆုိလွ်င္ မည္ကဲ့သုိ႕ခရီးဆက္ရမည္ကုိ  ေတြးမိေတာ့လည္း ရင္ေလးရသည္။ ေမြးခါနီးဖြားခါနီး သားသည္အေမ မိန္းမတစ္ေယာက္အတြက္ အားငယ္ခ်ိန္သည္ ဆုိက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ၾကီးေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္မေမေမမွာလည္း သတင္းေတြၾကားရဲ႕ထင္ ေပါက္ခ်လာသည္။

ကုိထြန္းရွိန္၏ အေျခအေနကုိၾကည့္ၿပီး အေမ အားမရမွန္းမ်က္နာရိပ္မ်က္နာကဲကုိၾကည့္ရုံႏွင့္ ကၽြန္မသိသည္။ ၿပီးေတာ့ အေမက

“သမီး အေမတစ္ခုေျပာခ်င္တယ္“

“ဟုတ္ကဲ့ အေမ“

“သမီးေယာက်ာ္းၾကည့္ရတာ မဟန္ဘူး။ ဒီေတာ့ သမီးေယာကၡအိမ္ျပန္တက္ပါ“

“ရွင္ အေမ ဘယ္လုိေျပာလုိက္တာလဲ။ အဲဒီအိမ္ကုိ သမီးဘယ္လုိအေျခအေနမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပန္တက္မွာမဟုတ္ဘူး ။ သမီးဆုံးျဖတ္ထားတယ္။ သမီးတုိ႕ဘယ္လုိျဖစ္ခဲ့ၾက“

“အေမသိတယ္ သမီးမွားတယ္လုိ႕အေမကေတာ့ ေျပာမယ္။ လူၾကီးနဲ႕လူငယ္မွာ လူငယ္က စိတ္လုိက္မာန္ပါလုပ္ခဲ့ရင္ ကုိယ္ပဲအျပစ္ရတာေပါ့သမီး။ ဒီမယ္ ခု သူ႔ေျမးႏွစ္ေယာက္ သမီးဆီမွာရွိတယ္။ ခု အသည္းအသန္ျဖစ္ေနတာ သူ႕သား။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ မ်ိဳးဆက္တစ္ဆက္ဆုိတာ အဆက္ျဖတ္ထားရင္သာရမယ္။ ေမ့ပစ္လုိက္ဖုိ႕ေတာ့မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ မ်ိဳးရုိးတိမ္ေကာတယ္လုိ႕မရွိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အေမြ။“

အေမြ။ အေမ ဘာသေဘာႏွင့္ အေမြကုိထည့္ေျပာလာရသနည္း။ ေလာကမွာ မက္ေမာ တြယ္တာစရာေတြမ်ားသည့္ အထဲတြင္ အေမက အေမြကုိထည့္တြက္သတဲ့လား။ နဂုိက အျမင္ေစာင္းေနရသည့္ၾကားထဲ အေမက အေမြကိစၥကုိထည့္ေျပာလာသျဖင့္ ကၽြန္မက ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိပင္။

“ဘာအေမြလဲ။ သမီးမလုိခ်င္ပါဘူး။ အဲဒါေတြမက္လုိ႕ သူ႕သားကုိယူတာလို႕ေတာင္ သူက စြပ္စြဲထားတာ ။ အေမရယ္ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ပါဘူး ။ ျပန္မတက္ႏုိင္ပါဘူး။ သူ႕အရိပ္ေအာက္မွာ သမီးက ဘယ္လုိမ်က္ႏွာနဲ႕ျပန္၀င္ရမွာလဲ ။ မျဖစ္ႏုိင္တာ“

အေမက ျပံဳးသည္။ လက္ဖက္ကေလးတစ္ဇြန္းကုိေတာင္ေကာက္စားလုိက္ေသးသည္။ ေရေႏြးတစ္ခြက္ကုိငဲ့ၿပီး ဟန္ပါပါ မႈတ္ေသာက္ေနလုိက္ေသးသည္။ ကၽြန္မက ၀မ္းဗုိက္ကေလးကုိ ကုိင္ၿပီး မၾကာခင္လူ႕ေလာကထဲ ဒီကေလးေရာက္လာခဲ့လွ်င္ အေဖဟု အမည္ေခၚစရာ ကုိထြန္းရွိန္မရွိေတာ့မွာကုိေတြးၿပီး ၀မ္းနည္းလာသလုိလုိရွိလာသည္။

“ဒီမယ္သမီး။ အေမ့ကုိ အေမြကိစၥထည့္ေျပာလာလုိ႕တစ္မ်ိဳးေတာ့မထင္နဲ႕။ သမီးက သမီးအတြက္ မလုိဘူးဆုိတာ မွန္တယ္။ ငါ့သမီးအေၾကာင္း ငါပဲသိတယ္။ ငါေျပာတာ ငါ့ေျမးအတြက္။ ၿပီးေတာ့ သမီးဗုိက္ထဲက ကေလးအတြက္ေျပာတာ။ ခုခ်ိန္မွာ ျပန္ၿပီး လက္အုပ္ခ်ီေတာင္းပန္ၿပီး ျပန္ေန။ သမီးေယာက်ား္ကုိ ေဆးကု။ မရေတာ့ဘူးဆုိတာေတာ့ သိတယ္။ ေအး အဲဒီလုိေနၿပီး သည္းခံ။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္တစ္ေခါက္ သူ႕အိမ္ေပၚက မဆင္းမိေစနဲ႕။ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္မွာ သမီးမ်က္နာကုိ မၾကည့္ရင္ေတာင္ သူ႕သားနဲ႕ရတဲ့ သူ႕ေျမးေတြရဲ႕မ်က္ႏွာကုိေတာ့ သူျမင္မိလာလိမ့္မယ္။ ေသြးဆုိတာ စကားေျပာတတ္တယ္ သမီးရဲ႕။ ကုန္ကုန္ေျပာမယ္ သမီး မနက္ျဖန္ အေမကုိယ္တုိင္ လုိက္ပုိ႕မယ္ေအ“

အေမကထုိသုိ႕ေျပာေတာ့လည္း ကၽြန္မ မ်က္ရည္၀ဲလည္၀ဲလည္ျဖစ္လာမိသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေျပာဖူးသည္။

“ခင္ခင္သန္႕ နင္ လင္ကုန္ရွံဳးတယ္ဟာ“တဲ့။

မည္သုိ႕ပင္ေျပာေျပာ အမွန္သည္ အမွန္ပဲမုိ႕ ဘာမွ တုန္႕ျပန္ရန္မရွိ။ ျပံဳးစစႏွင့္ ကၽြန္မ ျပန္ေျပာခဲ့ဖူးပါသည္။

“အရွံဳးအျမတ္ထက္ အခ်စ္ကုိ အခ်စ္လုိ႕ျမင္ဖုိ႕ပဲလုိတာ မဟုတ္လား။ ဘာပဲေျပာေျပာ ကုိယ္ခ်စ္တဲ့သူနဲ႕ လက္တြဲေနခဲ့ရတာကုိပဲ ေက်နပ္ရမွာေပါ့။ က်န္တာေတာ့ ၀ဋ္ေၾကြးၾကမၼာ မျမင္သာဆုိသလုိပဲ ျဖစ္လာသမွ် အေကာင္းခ်ည္းပါပဲ ဟယ္။ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာရင္ေတာ့ သေဗၺသတၱာ ကမၼသကာပဲေပါ့“

(၄)

မ်က္ႏွာၾကီးက မည္းေမွာင္လွသည္။ သားလက္ကုိတြဲၿပီး သည္တုိက္ၾကီးကုိ တက္လာခဲ့တာ မွားမ်ားမွားၿပီလား။ အေမကေတာ့ ေရွ႕မွာ စကားေတြကုိ ရိုက်ိဳးစြာ၊ ေအာက္က်ိဳ႕စြာ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ေျပာေနသည္။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ သားကုိ ၾကည့္လာေသာ အၾကည့္ေတြမွာ အၾကင္နာ အရိပ္အေငြ႕ေတြမ်ား ပါလာမလားလုိ႕ ေယာကၡ၏ မ်က္လုံးထဲမွာရွာၾကည့္သည္။ သုိ႕ေသာ္ စုိးစဥ္မွ်မရွိ။

အစကတည္း ထင္ၿပီးသားမုိ႕ ထူးၿပီး ကၽြန္မခံစားရ။

“ရွင့္သမီး ကၽြန္မတုိ႕ကုိဘယ္လုိဆက္ဆံသြားခဲ့သလဲ ေမးၾကည့္လုိက္ဦး လုံခ်ည္ကုိလွန္ၿပီးေတာ့မ်ား ေျပာရတာ ေအာ့ႏွလုံးနာတယ္“

ထုိအသံနားထဲ၀င္လာေတာ့ ကၽြန္မ စိတ္က ဆတ္ခနဲ။ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိ ပဲ ပက္ခနဲျပန္ေျပာမိလုိက္သည္။ အေမပင္ ကၽြန္မကုိတားခ်ိန္မရလုိက္။

“အန္တီတုိ႕လုပ္ပုံကိုလည္း စဥ္းစားၾကည့္ုလုိက္ပါဦး။ လင္မယားရန္ျဖစ္တာကုိအေၾကာင္းျပဳၿပီး ဆြဲသလုိ ရြဲသလုိလုပ္။ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ခ်ဳပ္ၿပီး ရုိက္ႏွက္ခဲ့ၾကတာေတြေလ။ တကယ္ဆုိ ျပႆနာကုိမီးေမြးတာ အန္တီပါ။ ကုိထြန္းရွိန္ကုိ အတုိ႕အေထာင္လုပ္တာလည္း အန္တီပါ။ ၿပီးေတာ့မွ လင္မယားခ်င္းရန္တုိက္ၿပီး ရန္ျဖစ္ေတာ့မွ ၀ုိင္းဆြမ္းၾကီးေလာင္းသလုိျဖစ္ေနတာ ကၽြန္မမသိဘူးထင္သလား။ တရားသလား မတရားသလားဆုိတာကုိ ကုိယ္ေစာင့္နတ္က သိပါတယ္ အန္တီ။ ကၽြန္မျပဳမူခဲ့တယ္ဆုိတဲ့အျပဴအမူကုိ အန္တီတုိ႕နဲ႕ထုိက္ေအာင္ ကၽြန္မ လုပ္ခဲ့တာ။ ငရဲအုိးထဲပဲ ေဇာက္ထုိးက်က်လုိ႕ေတြးခဲ့တာ“

“ေတာ္စမ္းသမီး။ နင္ရုိင္းလွခ်ည္လား။ ကၽြန္မ ေတာင္းပန္ပါတယ္ရွင္ ေဒၚသက္သက္  ေဗြမယူပါနဲ႕။“

အေမ ၀င္ေျပာသျဖင့္ စကားေတြဘရိတ္အုပ္လုိက္ရသည္။ ႏုိ႕မုိ႕ဆုိလွ်င္ ကၽြန္မ ဘယ္အတုိင္းအတာထိဆက္ေျပာျဖစ္လိမ့္မည္မသိ။

“ျပန္ေခၚလုိက္ပါ ရွင္။ ရွင့္သားလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကုိမေထာင္ႏုိင္ျဖစ္ေနတယ္။ သမီးလည္း ကေလးကလည္း ေမြးခါနီးဖြားခါနီးနဲ႕။ ကသီလင္တျဖစ္ေနတာပါ။ လူၾကီးဆုိတာ လူငယ္ေတြနဲ႕အၿပိဳင္ စိတ္ေတြမထားပဲ ခြင့္လႊတ္ေပးရမွာမလား။ ရွင္တုိ႕ ကၽြန္မတုိ႕ဆုိတာလည္း ဒီအရြယ္ေတြကတက္လာၾကတာပဲေလ။ ကၽြန္မတုိ႕ လူငယ္ေတြကုိ ငရဲမေပးမိဖုိ႕ကပဲ အဓိကက်ေနတာ။ ခုရွင့္သား အေတာ္ေလးအေျခအေနဆုိးေနၿပီ။ ရွင္ၾကည့္ရက္တယ္ဆုိရင္လည္း ၾကည့္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ရွင့္ေျမးေတြ။ ကၽြန္မေတာင္ နယ္ကေန ကၽြန္မေျမးေတြမ်ား ဘာျဖစ္ေနမလဲဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႕ေျပးလာႏုိင္ေသးရင္ ရွင့္စိတ္ထဲေသခ်ာေတြးဖုိ႕လုိတယ္ ေဒၚသက္သက္။ ကဲ သမီးလာ ဒီမွာထုိင္ လက္အုပ္မုိးရွိခုိးကန္ေတာ့လုိက္။ ဟဲ့ လာလုိ႕ဆုိေန။ အေမေခၚေနတယ္ ေနာ္ သမီး။“

ကၽြန္မအတြက္မဟုတ္ပါပဲ ကၽြန္မသားႏွင့္ ဗိုက္ထဲက ကေလးအတြက္ဆုိသည့္သေဘာကုိ ႏွလုံးပုိက္ၿပီး ကန္ေတာ့လုိက္ေတာ့ မ်က္ရည္တစ္ေပါက္က အလုိလုိက်သြားမိသည္။

“ကုိထြန္းရွိန္ ရွင့္ေၾကာင့္နဲ႕ ကေလးေတြေၾကာင့္မဟုတ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ ကၽြန္မ မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ အလုပ္ကုိ ကၽြန္မ လုပ္ျဖစ္ခဲ့လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူးေနာ္။“

~~~~~~

ဓမၼႏွင့္ အဓမၼမွာ ကၽြန္မ ဘယ္အရာမွာ အားသာခဲ့သလဲဆုိသည္ကုိ တိတ္ဆိတ္စြာ ခံစားခဲ့ရေသာ ေန႕ရက္မ်ားထဲတြင္ရွာေနမိသည္။ သုိ႕ေသာ္ ကၽြန္မရွာေဖြခ်ိန္တြင္ အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ကားသည္ ၿပီးဆုံးေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ စကားေတြတစ္လုံးမွ်မေျပာပါ။ လွဳပ္ရွားမႈပုံရိပ္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး အဓိပၸါယ္ေဖာ္ၾကည့္မိသည္။

လင္ေတာ္အိမ္ဦးနတ္ ေၾကြလႊင့္သြားခဲ့သည္ပင္ ငါးႏွစ္။ အၾကီးေကာင္က ေလးႏွစ္။ အငယ္ေကာင္ပင္ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီ။

မနက္ျဖန္ ေရွ႕ေနလာမည္။ အိမ္ဦးခန္းက ျပင္ဆင္ၿပီးေစာင့္ပါဟု ေဒၚသက္သက္ေျပာလာသည္။ ၿပီးေတာ့ထပ္ေျပာေသးသည္။

“ငါ့ေျမးေတြကုိ ငါမေသခင္ေလးေတြ ထြန္းရွိန္ကုိမေပးလုိက္ရတဲ့ အေမြေလးခြဲေပးထားခဲ့ခ်င္တယ္ ခင္သန္႕ရယ္“ တဲ့။

ေသာ္ဇင္(လြိဳင္ေကာ္)

About ေသာ္ဇင္ (လြိဳင္ေကာ္)

ေသာ္ဇင္ (လြိဳင္ေကာ္) has written 192 post in this Website..

ရင္ဘတ္နဲ႕ခံစားၿပီးေရးတဲ့ စာေတြ တင္ျပပါရေစခင္ဗ်ား