sm_f6d163fcef7f8c28

ရခိုင္အေၾကာင္သတင္းေတြြဖတ္ရင္း ပါတ္သက္ရာ ပါတ္သက္ေၾကာင္းေလးေတြကို သတိရသြားလို ့ ေရးျဖစ္သြားတာ..။ က်ေနာ့္ အေၾကာင္းလဲ ပါတာေပါ့

က်ေနာ္ ေျပာခဲ ့ပါတယ္ မထင္မွတ္ဘဲ အခ်ိန္ က်လာေတာ့ ၀ိဥာဥ္ေလာက ၊နာမ္ေလာက မွာ ၀င္ပါတ္သက္ခဲ ့ရတယ္လို ့..
ျမန္မာနိုင္ငံမွာ မိရိုးဖလာ ယံုၾကည္မႈေတြကေတာ့ နယ္ေတာ္ရွင္ ရြာေတာ္ရွင္ နဲ ့သိုက္ေတြပါဘဲ
က်ေနာ္လဲ ဘယ္ပါရမီပါလာလို ့လဲဆိုတာ စဥ္းစားရင္ ေခါင္းေတာင္လည္တယ္..။ အခုေတာ့ ဒီအလုပ္ေတြ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး
အမ်ိဳးသမီးရဲ ့ရြာေလးမွာေနခဲ ့တုန္းကပါ
ဌက္ဖ်ားျဖတ္ခ်င္လဲက်ေနာ့္ဆီ.. အရိုးက်ိဳးရင္ရြာသူကိုင္ထားရင္၊ သရဲ သဘက္ပူးရင္၊ နတ္ပူး သိုက္ပူးဘုရားထီးေတာ္တင္ အေႏွာက္အယွက္..စံုေနတာဘဲ..
ဇာတ္နားလို ့အိမ္ျပန္ေရာက္လဲ ေအးေဆး မေနရ။ ဇာတ္ေခါင္းျပဳတ္ခ်ိန္လဲ ေအးေဆး မေနရ။ လက္ခံထားတဲ ့ပံုေတြလဲ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မဆြဲရ..။ ေနာက္ဆံုး ကေလး မ်က္ႏွာမျမင္နိုင္တာက အဆံုး လာၾကတာဘဲ..။ ကိုယ္က ဆရာနာမည္လဲ မခံခ်င္ဘူး
ေငြေၾကးလဲ မယူဘူးအိပ္စိုက္။ အိပ္စိုက္နဲ ့ကူညီရတာ စိတ္ထဲမွာ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး
အဓိက..အခ်က္က က်ေနာ့္အတြက္ အခ်ိန္နားခ်ိန္..။ မရွိသေလာက္..။ အားကိုးတစ္ၾကီးလာေတာ့လဲ အားနာတာရယ္ သနားတာရယ္..
ရြာေလးေရာက္ကာစက က်ေနာ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားေ၀းလဲဆိုအိမ္ေဘးကေန ေကာက္စိုက္ဆင္းၾကတာ လူေတြအမ်ားၾကီးဘဲက်ေနာ္က ေရာက္စလဲျဖစ္..အံ့ၾသတာေပါ့သူတို ့ေကာက္စိုက္သူေတြမွာ လူတိုင္း တစ္ေယာက္တစ္ခုစီ ကိုင္သြားၾကတာ..
ဒီေတာ့ မိန္းမကို ေျပာတာေပါ့….
မင္းတို ့မြန္ျပည္နယ္ကလူေတြ လယ္ထဲဆင္းတာ ဦးရွင္ၾကီးနတ္ တင္ရလားလူတိုင္း ေက်ာင္းေဆာင္ေလးေတြ ကိုင္ျပီး လယ္ထဲဆင္းၾကတယ္” ဆိုေတာ့ မဒမ္က ထိတ္လန္ ့တၾကီးနဲ ့….
ကိုစကားကို အရမ္းမေျပာနဲ ့အဲဒါ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြမဟုတ္ဘူး….မ်ိဳးေဆာင့္ခံု( စပါးပ်ိဳးပင္ေလးေတြ စုစည္းျပီးညီသြားေအာင္ ဒီခံုေလးေပၚ ေဆာင့္ၾကတာ) ” တဲ ့

က်ေနာ္ကလြဲျပီဆို အဲဒီလို..။ ေတာ္ေတာ္တူတာကိုး..။ ထားပါေတာ့ ဒါက..
ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္နဲနဲ က်ပ္လိုက္တဲ ့ကိစၥ……။ 
အိမ္မွာ တခါတေလ( ခဏခဏပါ) အိပ္ယာကေတာင္ မထရေသးဘူးအိမ္ေရွ ့ခန္းမွာ ေရာက္ေနပါျပီတုန္ေနပါျပီသိုက္ကတဲ ့..
သိုက္ဘဲ သိုက္နိုင္လြန္းတယ္ဗ်ာ။ သူတို ့ရြာမွာ သိုက္ဆိုတာ ခေရဇီ ဘဲ.. ။ ဒီေကာင္မေလးက သိုက္ထဲကလာတာတဲ ့ဆို
ရြာမွာ ဇကာတင္စာရင္းေပါက္ျပီး ေပၚျပဴလာျဖစ္ျပီ..
တခါက ၁၀ ေယာက္ေက်ာ္တယ္ပ်ိဳပ်ိဳအိုအို အကုန္လံုး တစ္ညီတည္း..လာပူးေနတာ..
သိုက္ဆိုတာ စည္းကမ္းရွိပါတယ္၀င္ခ်င္တိုင္း၀င္ ထြက္ခ်င္တိုင္းထြက္လိဳ ့ရတာမွ မဟုတ္တာဘဲ။ မိဘေတြအသိုင္းအ၀ိုင္းေတြပါ အတူပါလာၾကတာဂုဏ္ယူေသာ မ်က္ႏွာေတြနဲ ့ေပါ့
က်ေနာ္က နာမ္ေလာက မရွိဘူးလို ့မေျပာပါဘူးဒါေပမယ့္ စံုမွိတ္ယံုတာကိုလက္မခံဘူး….သရဏဂံု ပ်က္မယ့္ အျပဳအမူ၊ 
အစြဲအလန္းေတြကို ျပဳျပင္ခ်င္တာလမ္းတည့္ေပးခ်င္တာ..
ဒီေတာ့ ေမးတာေပါ့…“ ဘယ္သိုက္ကမ်ားလာခဲ ့ၾကလဲ” ဆိုေတာ့
ျမန္မာျပည္အႏွံ ့ဘဲ..ေျပာၾကတာ
အတိုင္းထက္အလြန္ သိုက္ျပီးရင္းသိုက္ေနတာ့ က်ေနာ္က က်ပ္ျပီ
အင္းသိုက္ဆက္ေတြ ဆိုတာ..ေနာက္ပြင့္မယ့္ ဘုရားရွင္အတြက္ ရည္မွန္းျပီး လႈဒါန္းၾကဘို ့ရတနာပစၥည္းကို ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကတယ္ဆိုတာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္တစ္ကယ္တန္းဆိုေတာ့လဲ သိုက္ ဆိုတာ ဘုတ္ ျပိတၱာ အႏြယ္ေတြစဥ္းစားၾက..
ကိုယ္က လူၾကားမွာ က်မက သိုက္ဆက္ေလသိုက္ကလာတာသိုက္အႏြယ္၀င္လို ့ေျပာတိုင္းအနက္ကိုယူရင္ေတာ့
က်မက ျပိတၱာမၾကီးပါဘုတ္မၾကီးပါ.တံေထြးႏွပ္တို ့ကို မ၀ေရစာ ပင္ပန္းစြာ စားေနရတဲ ့ ျပိတၱာ အဆက္ ျပိတၱာ အႏြယ္ပါလို ့ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေဖာ္ျပေနတာဟုတ္၇ဲ ့လားျပိတၱာအေပါင္း ၊ဘုတ္မ အေပါင္းတို ့…”
စကားဆံုးတာနဲ ့တုန္တာေတြ ရပ္ျပီး.အိမ္ကေန သုတ္သုတ္ သုတ္သုတ္နဲ ့ဆင္းသြားလိုက္ၾကတာေနာက္ သိုက္ေတြ သိပ္မလာရဲေတာ့ဘူး
ေနာက္ တစ္ခုက ေတာင္ပိုင္အဘိုးတဲ ့ ရြာ အေပၚဘက္က ေတာင္ကုန္းျမင့္ေလးေပၚက ဘုရားေလးမွာ ခဏခဏ လုျပီးကို ပူးၾက ၀င္ၾကြၾကတာအျပိဳင္အဆိုင္ဘဲ
သူ ့မွာ ၀င္ၾကြေနတာေတာင္ပိုင္တဲ ့အိုငါ့မွာ ၾကြတာက ေတာင္ပိုင္အစစ္….။ အဲဒီေတာင္ပိုင္က က်ေနာ့္ဘက္လွည့္လာတာ
၀န္ၾကီး တဦးရဲ ့အမက ေတာင္ပိုင္အဘိုးနန္းနဲ ့ရုပ္ထုလႈမယ္အဘိုးရုပ္ထုကိုေတာ့ က်ေနာ္ထုလုပ္ေပးပါ..တဲ့။ က်ေနာ္လဲ ျငင္းလို ့မရပါဘူးသားအမိလို ျဖစ္ေနေတာ့ အလကားပဲတင္း ပညာဒါနျပဳပါတယ္

မဒမ္တို ့ရြာကိုး
ရုပ္ထုေတာင္မျပီးေသးဘူးၾကြခ်င္ ၀င္ခ်င္လြန္းလို ့လယ္ထဲကြင္းထဲကေတာင္ လာေခ်ာင္းျပီး နံပါတ္စဥ္ ဘြတ္ကင္ခ်ိတ္ၾကတာ
က်ေနာ္ရုပ္ထုထုရင္း ရုပ္ထုအတြင္းရင္ဘတ္ေနရာ အတြင္းထဲမွာ (သစ္ရြက္တစ္ရြက္)ခူးျပီး ထည့္ျမႈပ္ထားခဲ့တာ
ရုပ္ထုျပီးလို ့ ေတာင္ေပၚမွာ အလႈရွင္ေရာ၊ ေတာင္ပိုင္ အဘိုး ပင့္မယ့္သူေတြေရာ အမ်ားၾကီးဘဲ၊ စည္ေနတာ ရြာသားေတြလဲ အမ်ားၾကီး။ ပထမ အလႈရွင္ ထျပီး လႈဒါန္းတဲ ့အေၾကာင္းေျပာတာေပါ့..။ ေနာက္ က်ေနာ္ေျပာရမယ့္ အလွည့္….

အဟမ္း…..
က်ေနာ္က ဒီရြာ ဇာတိမဟုတ္ေပမယ့္၊ ဒီရြာေလးကို ခ်စ္ပါတယ္..ဒီရြာကိုခ်စ္မွေတာ့ ဒီေတာင္ပိုင္အဘိုးကိုလည္း ခ်စ္ပါတယ္
ဒါေၾကာင့္ ဒီအဘိုး ရုပ္ထုအတြက္ ေငြေၾကး တစ္ျပားမွ မယူဘဲ ပညာဒါနျပဳတာပါ

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို ့ေတာင္ပိုင္ကို သူမ်ားရြာကေတာင္ပိုင္ေတြနဲ ့မတူေအာင္ အဘို းကိုယ္ထဲမွာ

သစ္ရြက္တစ္ရြက္ထည့္ထားပါတယ္တစ္ကယ္လို ့ အဘိုး၀င္ၾကြလာရင္ က်ေနာ္က အဘိုးကိုေမးမယ္အဘိုးကိုယ္ထဲမွာက်ေနာ္ထည့္တာ ဘာအရြက္လဲ….လို ့၊ အဘိုးေတာင္ပိုင္က နတ္ဆိုေတာ့ သိကိုသိမွာပါ..က်ေနာ္ထည့္တာ အမွန္အတိုင္းေျပာနိုင္ရင္ အဘိုးအစစ္ဘဲ၊ ဒါေသခ်ာရင္ အဘိုး ဘာခိုင္းခိုင္း က်ေနာ္ ပညာဒါန ထပ္ျပဳပါဦးမယ္…”
အကုန္လံုး တိတ္သြားတာဘဲ
ပြဲတာျပီးသြားတယ္..ေတာင္ပိုင္အဘိုး တစ္ေယာက္မွ မၾကြလာဘူး….။ ေနာက္လည္း ေတာင္ပိုင္းအဘိုးက အေနအထိုင္ဆင္ျခင္သြားတယ္ဘုရားေတာင္နဲ ့က်ေနာ့္အိမ္နဲ ့နီးေတာ့ အဘိုးတစ္ခါမွ ကို မၾကြလာဘူး
က်ေနာ္ ခရီးထြက္လို ့အိမ္မွာ မရွိမွ ေတာင္ပိုင္ၾကြရဲတာ။ 
အဲဒါက အသိအျမင္ေတြ က်ယ္ေစခ်င္လို ့က်ေနာ္က်ပ္ခဲ ့တဲ ့ကိစၥ။ က်ေနာ္က နဲနဲေတာ့ ရြတ္တယ္
အဲက်ေနာ့္ထက္ကိုရြတ္တာကို ရခိုင္မွာ ေတြ ့ဘူး ၾကားဘူးခဲ့တယ္
ရခိုင္ျပည္မွာေတာ့ ရြာေတာ္ရွင္ အဘိုး ဆ ိုေညာင္းထားမလိုဘူးလူရာမ ၀င္နတ္ရာမ၀င္ဘူး….

အဂၤလန္ အဆက္ေတြလားေတာ့မသိဘူးသူတို ့ဆီမွာက ရြာရွင္မက စတားဘဲ
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ရြာအရွင္မ က၊ အခရာအဓိက.။ အားလံုးက ရြာရွင္မဆို အေသ ေၾကာက္တာ
ေလွေမွာက္လဲ ရြာရွင္မ၊ ေရနစ္လဲ ရြာရွင္မ၊ ငါးမရလဲ ရြာရွင္မ၊ ဓါးထိုးလဲ ရြာရွင္မ ၊ဇာတ္က မီးစက္ပ်က္တာလဲ ရြာရွင္မ
မင္းသမီးေလးဗိုက္ေအာင့္တာလဲ ရြာရွင္မ ။ 
ရြာတစ္ရြာမွာ ရြာရွင္မ တစ္ပါးရွိတယ္ရြာအ၀င္တိုင္းမွာ ရြာရွင္မ သစ္ပင္နဲ ့ရြာရွင္မနန္းရွိတယ္
ရြာတစ္ရြာရဲ ့ရပ္ေရးရြာေရးကို ဆံုးျဖတ္နိုင္တာက ရြာရွင္မဘဲရြာလူၾကီး..ေကာင္စီိလူၾကီး.လားသြား ေျမာင္းထဲကို။
အဲဒီေလာက္ပြဲျပီးမီးေသတဲ ့ရြာရွင္မက တစ္ေန ့ၾကြလာျပီး….အထူးအဆန္းေျပာလာတယ္။ ဒီတစ္ရြာလံုး ကပ္ေဘးမၾကံဳ အေသဆိုးနဲ ့မၾကံဳခ်င္ရင္ ရြာေတာင္ပိုင္းက လူၾကီး( နာမည္ေမ့) နဲ ့ရြာရွင္မ ပင္တိုင္ၾကြသူနဲ ့လက္ထပ္မွ ရမယ္တဲ့..
ရြာရွင္မ စကားအတိုင္း ရြာက လူၾကီးသူမေတြ သြားေျပာတာေပါ့….
ဟိုက လက္မခံဘူးအဓိပၸါယ္ မရွိဘူးဘာညာေပါ့။ ဟိုလူၾကိးက မုဆိုးဖိုရြာစြန္မွာ ျခံစိုက္ျပီး ေအးေဆးေနတာ။
၁ေခါက္မရ ၂ေခါက္မရ၊ ၃ေခါက္ညိွမရေတာ့ ရြာရွင္မက တစ္ရြာလံုးကို သတ္ေတာ့မယ္ ၾကိမ္း၀ါးေရာဗ်ာ။ တစ္ရြာလံုး ျပႆနာတက္ျပီ

ရြာအရွင္မစကားနားမေထာင္တဲ ့ ဟိုလူၾကီးကို ရြာကေမာင္းထုတ္မယ္လုပ္ေရာ….
ဟိုကလဲ သူ ့ဘာသာ ေနလာတာ အေျခက်ေနမွ ဒီလိုေျပာလာေတာ့ စိတ္တိုတာေပါ့။ လက္မခံနိုင္ဘူး ေျပာေတာ့ တစ္ခါတည္း ေမာင္းထုတ္မယ္လုပ္တာသူလဲ ခဏစဥ္းစားျပီး မွ ရြာရွင္မကို လက္ထပ္ပါမယ္ လို ့ကတိေပးေတာ့တာ။ 
ရြာရွင္မ ၀င္တဲ ့သူေရာ ရြာသားေတြေရာ ေပ်ာ္လိုက္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ သူတို ့အေပ်ာ္ ၃ရက္ေတာင္မခံပါဘူး….
၂ရက္ေျမာက္ျပီး မိုးလင္းေတာ့ ရြာထိပ္က ရြာရွင္မ ပိုင္တဲ ့သစ္ပင္ အၾကီးၾကီး မရွိေတာ့ဘူး….ကိုင္းဖ်ားကိုင္းနားမေျပာနဲ ့ အျမစ္ေတာင္မက်န္ဘူး….။ ဟိုလူၾကီး ထင္းအျဖစ္ခုတ္ျပီး တပ္ေတာင္ျမိဳ ့က ထင္းဒိုင္မွာ သြားသြင္းလိုက္တာ..
ေနာက္မွ ရြာသားေတြ စံုစမ္းေတာ့ အေၾကာင္းစံုသိျပီး ရြာလူၾကီးနဲ ့ရြာသားေတြ ဓါးေတြ၊တုတ္ေတြ လွံေတြနဲ ့ရြာရွင္မ ေယာက်ၤားဆီ သြားတာေပါ့..။ 
သတင္းအတိအက်ရတဲ ့အတိုင္း ဘာလို ့လုပ္လဲ ေမးေတာ့ႏွီးျဖာ ေနရာကေန ေအးေဆးဘဲ ျပန္ေမးပါတယ္
ငါနဲ ့ရြာရွင္မက ဘာေတာ္လဲ….”
ဦးေလးတို ့က လင္မယား….ဦးေလးက ရြာရွင္မလင္…”
ေအး….ဒီအိမ္မွာ ငါ အိမ္ေထာင္ဦးစီးဘဲငါ့မိန္းမ ပိုင္တဲ ့အပင္ ငါခုတ္တာ ဘာလုပ္ခ်င္လဲ..

ဘယ္ေကာင္က မေက်နပ္လဲ ေျပာ…..ငါ့ မိန္းမနဲ ့တိုင္ပင္ျပီး ငါလုပ္တာ
မယံုရင္ ဒီမွာ ထိုင္ေနတဲ ့ငါ့ မိန္းမကို ပင့္ခိုင္းျပီး ၾကြလာရင္ ေမးၾကည့္….

ေကာင္မ ရီးတီးယားတား မလုပ္နဲ ့ေနာ္ဒီအိမ္မွာ ငါ အိမ္ေထာင္ဦးစီး” တဲ ့..
ရြာရွင္မ ေခါင္းစြဲမိန္းမလဲ မ်က္လံုးေလးကလယ္ကလယ္နဲ ့။
ရြာသားေတြလဲ တစ္ခြန္းမွ မဟ ရဲေတာ့ဘူးနို ့..ရြာရွင္မက တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္တာ..
ကဲ…..သူက က်ေနာ့္ထက္ေတာင္ ရြတ္ပါတယ္ဆို

အဲဒီ အဘိုးၾကီးနဲ ့က်ေနာ့္ကို တစ္ခ်ိဳ ့က ကြယ္ရာမွာေခၚတာ

လူ ့ဂြစာ ” တဲ့။

 

 

ေထရာ၀ါဒစစ္စစ္ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ ေစတနာနဲ ့
ေခါင္

( ေၾသာ္ေမ့လို ့အရွင္မေနတာက ေက်ာက္ျဖဴျမိဳ ့နဲ ့တပ္ေတာင္ျမိဳ ့ၾကားက ရြာ
က်ေနာ္ ေတာင္ပိုင္ ရင္ဘတ္ထဲမွာ ထည့္ထားခဲ့တာက သရက္ရြက္ )

About ေက်ာ္စြာေခါင္

kyaw swar kaung has written 80 post in this Website..

ပန္းခ်ီကို လူမွန္းသိတတ္စကတည္းက အရိုက္ႏွက္ခံျပီး သင္ယူဆည္းပူးခဲ့ပါတယ္.. 3D Animation အတြက္ ပန္းပုရုပ္ေလးေတြ ဖန္တီးပါတယ္..။ ကဗ်ာေရးတယ္..စာေရးပါတယ္..။ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ စာကို အသည္းအသန္ဖတ္ပါတယ္..။