ကိုေခါင္ရဲ႕ ”ခရစ္ေတာ္နဲ႕ကြၽန္ေတာ္”  ပို႔စ္ထဲမွာ ကြန္မင့္ဝင္ေရးလုိက္ရင္ ပုိ႔စ္တစ္ခုလုံးရဲ႕ ေကာင္းမြန္ တဲ့ရည္ရြယ္ရင္း ပ်က္သြားမွာစိုးလို႔ သီးသန္႔ပို႔စ္တစ္ပုဒ္တင္တာပါ။ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ အဲဒီ ကိုေခါင္ ရဲ႔ပုိ႔စ္ထဲမွာပဲ ကိုစံလွႀကီးက သူႀကီးကိုရည္ညႊန္းျပီး ” ေက်ာက္တံုးအရည္ညွစ္ ” လုိ႔မရတဲ့အေၾကာင္း ကြန္မင့္ဝင္ေပးထားတဲ့အတြက္ ဒီဂဇက္ျမိဳ႕ထဲမွာ သူႀကီးထက္ပိုမာတဲ့ ေက်ာက္တံုးတစ္တံုး ရွိေနေသး ေၾကာင္း ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားေတြကို အသိေပးတာပါ။ ဘယ္ဘုန္းႀကီးမဆို ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးပါးရဲ႕ အသိဥာဏ္ အရည္အေသြးကို မွ်စ္ေၾကာ္ မယံုၾကည္ပါဘူး။ ဒါက ေက်ာက္တံုးမာဆင့္ကို ကနဦး ေၾကျငာတာပါ။
ဘာသာေရးအေၾကာင္းဆုိ အေခ်အတင္ျဖစ္ၾကရစျမဲမို႔ ဂဇက္ျမိဳ႕ထဲမွာ သိပ္ျပီး ဟဟ မေျပာ ၾကေတာ့ဘူး။ အတုိက္အခုိက္ေတြလည္းမ်ားေတာ့ ပုဂိဳလ္ေရးမုန္းတီးၾကရတာမ်ိဳး ျဖစ္မွာမို႔ လက္ ေရွာင္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကုိယ္ယံုၾကည္ရာကို လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိခြင့္ဟာ အေျခခံက်တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးျဖစ္ျပီး ဒီနည္းဟာ တိုးတက္မႈရဲ႕ အစပထမ။ ဒါေၾကာင့္ မွ်စ္ေၾကာ္ယံုၾကည္ရာကို ရုိးရွင္းစြာေျပာပါမယ္။

 

ေစာေစာကစကား – ဘယ္ဘုန္းႀကီးမဆို ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးပါးရဲ႕ အသိဥာဏ္ အရည္အေသြး ကို မွ်စ္ေၾကာ္ မယံုၾကည္ပါဘူး – ဆိုတဲ့စကားဟာ ရုတ္တရက္ဆုိရင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အပါ အဝင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးအားလံုးကုိ သိမ္းႀကံဳးေစာ္ကားလုိက္္တဲ့ စကားလို႔ ထင္စရာရွိပါတယ္။ အဲဒီ လုိ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ဆက္ေရးပါမယ္။
အရွင္ဇနကာဘိဝံသရဲ႕ တစ္ဘဝသာသနာ ကို ဖတ္ရႈျပီးတဲ့အခါ ဆရာေတာ္ဘုရားကို အင္မ တန္ပဲၾကည္ညိဳခဲ့တယ္။ လူတိုင္း မွ်စ္ေၾကာ္လို ေနမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါက အဲဒါပါပဲ။ ျပီးေတာ့ တစ္ခါ သာမညေတာင္ဆရာေတာ္ကိုဖူးဖို႔ ဘားအံသြားခဲ့ပါေသးတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို အင္မတန္လည္း ၾကည္ညိဳပါတယ္။ သာမညဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဥံဳ မပ်င္းနဲ႕ ဆုိတဲ့ ဆံုးမစကား ကိုလည္း သူမ်ားေတြလို ရယ္မပစ္ခဲ့ဘူး။ ေတာင္ေပၚတက္ေတာ့ လူစဥ္မမီ ပိန္လွီေသးေကြးလြန္း တဲ့ကေလးေတြ အေယာက္ ၁ဝဝ ေလာက္ ဝုိင္းအံုလာျပီး လက္ထဲက အထုပ္အပိုးေတြ ဝုိင္းသယ္ေပး ၾကတယ္။ ၾကည့္ေလရာရာ ပိန္လွီေသးေကြးတဲ့ ကေလးေတြကိုခ်ည္း စိတ္မခ်မ္းသာစရာ ေတြ႕ခဲ့ရ တယ္။ အဲဒီနယ္တစ္ေၾကာဟာ သတ္သတ္လြတ္နယ္ေျမ။ သာမညေတာင္ဆရာေတာ္ကို ဖူးရေတာ့ (အရွင္းဆံုး အတိက်ဆံုးေျပာပါမယ္ေနာ္) မွ်စ္ေၾကာ္အျမင္မွာ ဆရာေတာ္ဘုရားဟာ အက်ဥ္းစံပါပဲ။ လူတစ္စုရဲ႔လက္ထဲက အက်ဥ္းစံ။ ဒီဆရာေတာ္ႀကီး ေပါက္ေျမာက္ခ်င္ေပါက္ေျမာက္မယ္။ ရဟႏာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့  လူတစ္စုေတာ္ေတာ္ခ်မ္းသာသြား ဖို႔အတြက္ သူဟာ အသံုးခ်ခံ။
ခုေခတ္ဆရာေတာ္ေတြထဲက အဘိဥာဥ္ ရတယ္လို႔နာမည္ႀကီးတဲ့ ဆရာေတာ္ (ဘားအံမွာ သီတင္းသံုးတာပါပဲ) ကေတာ့ ၂လံုး ၃လံုး ဂဏန္းေပးရင္ ေပါက္တာခ်ည္းမို႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က ဒကာေတြ ကိုးကြယ္တဲ့ဆရာေတာ္ပါ။ ဒီဆရာေတာ္ကလည္း ဘာေတြစိတ္ကူးေနတယ္မသိ။ ေက်ာင္း ႀကီးကဟီးထလို႔။ သူ႕နယ္သားေတြ လက္ေဝွ႕ထိုးရင္ ရန္ကုန္အထိလိုက္ျပီး အားေပးတဲ့ဆရာေတာ္ ပါ။     မွ်စ္ေၾကာ္ ေျပာခ်င္တဲ့လိုရင္းက ဗုဒဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ သူတို႔ဖာသာသူတို႔ နိဗာန္ ေရာက္ခ်င္လည္းေရာက္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိင္းသူျပည္သားေတြကို ဘာမွ လုပ္ေပးႏုိင္စြမ္းမရွိလွ ပါဘူး။ အျပစ္တင္တာ မဟုတ္၊ သိထားတဲ့အတုိင္္း မွန္မွန္ကန္ကန္ေျပာတာပါ။ အဘိဥာဥ္ရွိ ရင္ေတာင္ အဘိဥာဥ္တန္ခိုးနဲ႔ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္လို႔ မရပါဘူး။
ယခု ပြက္ေလာရုိက္ေနတဲ့ကိစၥ၊ မိ်ဳးေစာင့္ဥပေဒ ဘာညာေပါ့ေလ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ိဳဝါး မခံရေအာင္ ကိုယ့္ျခံစည္းရုိးကိုယ္္လံုေအာင္လုပ္ၾကဆုိျပီး လုပ္ေနတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ- ဟုတ္ပါျပီ။ ဒါလည္း သူ႕ဟာနဲ႔သူေတာ့ မွန္ေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ျခံစည္းရုိးလံုျပီဆုိတာနဲ႕ အဲဒီဗုဒၶဘာသာ ကပဲ ျပန္ဆြဲခ်ႏိုင္တယ္လို႔ မထင္္ဘူးလား။ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ ဘာသာေရးသိပ္အားေကာင္း လာျပီဆိုရင္ (ဘယ္ဘာသာမဆို မြတ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ကက္သလစ္ျဖစ္ျဖစ္) အဲဒီတုိင္းျပည္ ေၾကခါနီးေန ျပီ။
ဘာသာေရးအေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆုိရင္္ ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခားထားျပီး ေျပာမွျဖစ္မယ္။ ဘာသာတရား နဲ႔ သာသနာ့ဝန္ထမ္းဖြဲ႕စည္းမႈ

ဘာသာတရားမွာ နိဗၺာန္ဝင္တဲ့ အစစ္အမွန္လမ္းေၾကာင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာမွာပဲရွိတယ္လို႔ မွ်စ္ေၾကာ္ ယံုတယ္။ သူႀကီးေျပာသလို စိန္႔ကို ရဟႏာၱလို႔ မယံုပါ။

ျခိမ္းေျခာက္ေနတဲ့ျပႆ      နာကေတာ့ သာသနာ့ဝန္ထမ္းဖြဲ႕စည္းမႈလို႔ ျမင္ပါတယ္။  နိဗၺာန္ဝင္တဲ့ စစ္မွန္တဲ့လမ္းေၾကာင္း ဒီဘာသာတရားမွာ ရွိေနျပီဆုိမွေတာ့ တျခားကိစၥကို သိပ္ေၾကာက္စရာမလုိေတာ့ပါ။ သံဃာထု သီလရွင္ထု တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အေျခခံမူကို ေခတ္နဲ႔ အညီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္သင့္တယ္။ အဲဒီလုိေတြ လုပ္ၾကလို႔ ဆဌသံဃာယနာတင္ရတာေပါ့လို႔ ေျပာမယ့္လူ အမ်ားစုဆုိတာ မွ်စ္ေၾကာ္ သိျပီး သားပါ။
အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္။ အူမေတာင့္ဖို႔ဆုိတာ တုိင္း ျပည္   ေတာ္တည့္မွန္ကန္ျပီး စီးပြားေရးေကာင္းေနဖို႔ပါ။ အဲဒီလုိျဖစ္ဖုိ႔ကို ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီး ေတြ ဘာမွလုပ္ေပးႏုိင္စြမ္း မရွိပါဘူး။ အျပစ္တင္တာ မဟုတ္ပါ။ ဗုဒဘာသာရဲ႕ အေျခခံသေဘာကိုက ေလာကီစည္းစိမ္ကို ျငီးေငြ႕လို႔၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေဒသနာေတြကို ထိန္းသိမ္းခ်င္လို႔ ရဟန္းေဘာင္ သီလရွင္ေဘာင္ ဝင္ၾကတာပဲ။ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့ စကားကလည္း မွန္ကန္ေနေတာ့ သံဃာေတြ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္ရွာစားႏုိင္္ဖို႔ ဝိနည္းေလးမ်ား မေျပာင္းလဲသင့္ဘူးလား။
ကဲပါေလ … လူႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ တစ္ေယာက္ကေျပာတယ္။ ”လူတုိင္းဟာ ကိုယ္လုပ္ တာကိုယ္ရမယ္။ ကိုယ္စိုက္တာ ကိုယ္ရိတ္သိမ္းရမယ္။ သံဃာဆုိတာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ စိုက္ ပ်ိဳးဖို႔ အေကာင္းဆံုး ယာေျမေကာင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါ ဘုန္းႀကီးဝတ္မယ္။ မင္း ငါ့ကို ဆြမ္းကပ္ေပေတာ့ ”
ဗုဒဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ထိပါးလိုရင္းမဟုတ္ဘဲ အေျခခံက်က်ေတြးမိတာေလး တစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။
ကိုေခါင္ရဲ႔ပို႔စ္ထဲမွာ ကိုေခါင္ေျပာထားတာက ဗုဒဘာသာသီလရွင္နဲ႔ ကက္သလစ္သီလရွင္ ေတြ ကြာျခားရတာဟာ ေနာက္ခံပံ့ပိုးမႈျခင္းကြာတယ္လို႔ ေျပာထားပါတယ္။ အဲဒါ ေတာ္ေတာ္ရွင္းယူရမယ္။ တခ်ိန္က ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ အင္မတန္ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝၾကတယ္။ ဥပမာ ရုရွားက ဇာဘုရင္ေတြဆိုရင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ပိုးစိုးပက္စက္လွဴထားတာမို႔ ဂရိျပည္ ေအသို ေတာင္ေပၚက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြဟာ ေရႊအစစ္ပန္းကန္ေတြနဲ႔ စားခဲ့ေသာက္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ မွတ္ သားဖူးတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီးေတြကုိ သြားေတြ႕ရင္ ဒူးေထာက္ျပီး လက္ဖမုိးကုိ နမ္းရႈတ္ႏႈတ္ ဆက္ၾကတယ္။ သုိ႔ေသာ္ … သုိ႔ေသာ္ ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီးေတြဟာ သူ႔ေက်ာင္းကိုအလည္လာတဲ့ လူပုဂိဳလ္ေတြကို ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳစုႏုိင္ၾကတယ္။ ေျခအိတ္ေလွ်ာ္ေပးႏုိင္ၾကတယ္။ ျမန္မာမွာက သံဃာရဲ႕အရိပ္ကို တက္နင္းမိရင္ေတာင္ ငရဲႀကီးေတာ့မလို ခံစားၾကရတယ္။ ကိုယ္ျပဳသမွ်ကံ ကိုယ့္ထံျပန္လာမယ္ဆိုရင္ သကၤန္းစည္းရံုနဲ႔ ျမင့္ျမတ္သြားျပီလား။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ဘာတစ္ခု မွ မလုပ္ရေသးဘဲနဲ႔ အလိုလို တန္းျမင့္သြားေရာလား။
သီလရွင္ပုိင္းမွာဆိုရင္ ခရစ္ယာန္သီလရွင္ေတြဟာ စစ္ေျမျပင္အထိလုိက္ျပီး ဒဏ္ရာရစစ္ သားေတြကို ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာျပဳစုခဲ့ၾကတယ္။ ေျပာစမွတ္တြင္တာ ကက္သလစ္သီလရွင္ေတြ။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ မယ္ေတာ္ရဲ႕အဆံုးအမအတိုင္း မိမိကုိယ္္ကိုႏွိမ့္ခ်တဲ့အတြက္ လူမမာ ရွိတဲ့အိမ္မွာ ေသးေခ်းေဝယ်ာဝိစၥ အကုန္သိမ္းက်ံဳးလုပ္ႏုိင္ၾကတယ္။ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ တကယ့္ ပရဟိတစစ္စစ္။ ဗုဒဘာသာသီလရွင္မွာေတာ့ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္္းထဲမွာေတာင္ အဆင့္ခြဲထား တယ္။ ဥပမာတစ္ခုပဲေျပာမယ္။ သီလရွင္ဆုိတာ မိန္းမသားဆိုေတာ့ အခ်ိန္မွန္ကိစၥေတြရွိတယ္္။ အဲဒီမွာ ခုေခတ္ေပၚသံုးပစၥည္းေတြ ဝယ္မသံုးၾကဘူး။ သီလရွင္ဝတ္စံုကိုပဲ ပိတ္စျဖတ္ျပီးသံုးစြဲၾက တယ္။ ဆရာႀကီးေတြသံုးျပီး ပက္ခနဲပစ္ေပးလုိက္္ရင္ ဝါငယ္တဲ့သီလရွင္က ျငင္းခြင့္မရွိ၊ ေလွ်ာ္ ရပါတယ္။ မွ်စ္ေၾကာ္ ဆိုလုိတာက အတြင္းပိုင္း စိတ္ခံစားခ်က္ေနာ္။
”ငါ ဘုရားသားေတာ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမန္လူေတြထက္ ငါပိုျမင့္ျမတ္တယ္” ဆိုတာက မွန္သလား။ ”ငါ ဘုရားသားေတာ္၊ ဒါေၾကာင့္ သာမန္လူေတြထက္ ငါသီးခံႏိုင္တယ္၊ ပိုႏွိမ့္ခ်ႏိုင္္ တယ္” ဆုိတာက အမွန္လား။ ကိုေခါင္ေျပာသလို ေနာက္ခံပံ့ပိုးမႈနဲ႔ မဆုိင္ဘူးေနာ္။ အနတၱကိုအေျခခံထားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာမွာမွ ဒီလိုအယုတ္အလတ္အျမတ္ ခြဲျခားေရးတရားကို အပိုင္စြဲကိုင္ ထားၾကတယ္။
ဗုဒၶဘာသာသီလရွင္ေတြ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးၾကတာကိုလည္း မေျပာနဲ႔ေလ။ သူတို႔မွ ဘာမွ မလုပ္တာ။ မိသားစုထဲမွာေတာင္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္က မွီခုိရျပီဆုိရင္ ေရရွည္မွာ မလြယ္ဘူး။ သံဃာ၊ သီလရွင္ စတဲ့ တကယ့္အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ေကာင္းမြန္မွန္ကန္စြာ လည္ပတ္ ႏုိင္ဖို႔ဆိုတာ သူ႔ဖာသာသူအားျဖည့္လည္ပတ္သြားႏုိင္တဲ့ အစီအမံရွိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အခုေတာ့ တင္းၾကပ္တဲ့ဝိနည္းေၾကာင့္ အလွဴရွင္ကိုပဲ အားကုိးေနရတဲ့အေနအထားျဖစ္ေနတယ္။
ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းေတာ္ေတြမွာ ဘုန္းႀကီးေတြဟာ စပ်စ္ပင္ေတြစုိက္၊ အရက္ခ်က္၊ ရြာထဲက လူေတြငတ္ရင္ တစ္ရြာလံုးကုိ က်ားကန္ေပးထားခဲ့တယ္။ အလွဴရွင္ကို လံုးဝအားကိုးေနရတဲ့ အဖြဲ႕ အစည္းမျဖစ္ေအာင္၊ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ အားျဖည့္လည္ပတ္သြားႏုိင္ေအာင္ တရားေဟာျခင္္း အစရွိတာေတြနဲ႔ ေငြေၾကးပိုင္းစီမံထားၾကတယ္။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတြက်ေတာ့ သစ္ပင္ ပန္းမာန္ေလးေတာင္ ျဖတ္ညွပ္ခြင့္မရွိတဲ့ ဝိနည္းဆုိေတာ့ အလွဴရွင္ကို အင္မတန္မီွခိုထားရတယ္။
တကယ္လို႔သာ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္ရွာစားရမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာင္းအလုိက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အလုပ္္နည္းနည္းပါးပါး လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ အေခ်ာင္ခုိခ်င္လို႔ သကၤန္းစည္းတဲ့လူေတြ ေလ်ာ့က်သြား ျပီး သံဃာထုလည္း ပိုသန္႔သြားႏိုင္တယ္။

 

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ကဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီး ေတြဟာ သူတို႔ဖာသာေတာင္ သူတို႕အဖြဲ႕အစည္း သံဃာထု တည္ျငိမ္အားေကာင္းေအာင္ မိမိဖာသာအားျဖည့္လည္ပတ္သြားႏုိင္္တ့ဲ အစီအမံကို မလုပ္ႏုိင္ၾကေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြကို ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပလုပ္ဖို႔ဆုိတာ ေဝးေပါ့။ တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ေတြ တရားေဟာျပီး ေငြရွာတာ၊ စာေရးျပီး ေငြရွာတာ မိမိဖာသာအားျဖည့္လည္ပတ္သြားတဲ့ အစီအစဥ္ မဟုတ္ပါ။
ဒီလို ဘာမွမလုပ္ႏိုင္တဲ့လူေတြ လူမႈေရး၊ ႏုိင္္ငံေရးထဲမွာ ဝင္ျခယ္လွယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္—-
အခု လူမ်ားစုေတြးေနတဲ့ပံုစံက ျမန္မာေတြ ဘာသာေရးအသိ အားမေကာင္းခဲ့လို႔ ယခုလို မြတ္စ လင္ စတဲ့ ဘာသာျခားေတြရဲ႕ ျခိမ္းေျခာက္မႈ၊ လူမ်ိဳးေရးမ်ိဳဝါးမႈကို ခံရတယ္လို႔ ေတြးၾကပါတယ္။ မွ်စ္ေၾကာ္ အျမင္မွာေတာ့ ျမန္မာေတြ ဘာသာေရးအသိ သိပ္ကုိအားေကာင္းခိုင္မာခဲ့လို႔ အာဏာ ရွင္စနစ္ သက္ဆုိးရွည္ခဲ့ျပီး ဒီကေန႔ျဖစ္ရပ္ေတြကို ရင္ဆုိင္ရတယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။ ဟ-သူတို႔က ေသနတ္ႀကီးတကားကားနဲ႔ေလ လုိ႔ဆိုၾကဦးမယ္။ ဒါဆုိရင္ ပါးစပ္သရမ္းတဲ့ ကားစပါယ္ရာေလး ကိုေတာင္ ဘယ္သေကာင့္သားက ထထိုးရဲလို႔လဲ။ ”ခႏီ ၱစ   ခႏီ ၱစ  သူ႔ငရဲနဲ႔သူရွိပါေစ”  ေျပာၾကမယ့္လူခ်ည္္းပဲ။ မဟုတ္မခံစိတ္ကုိ ဘာသာေရးက ေမြးျမဴမေပးဘူး။

 

ဒါဆို ဒီကေန႔ျမန္မာျပည္ ဒီလိုျဖစ္ေနတာ ဘုန္းႀကီးေတြေၾကာင့္လားလို႔ ေမးဖြယ္ရွိတယ္။ မွ်စ္ေၾကာ္ ဒီသေဘာမေျပာပါ။ ျမန္မာျပည္ ဒီလုိျဖစ္ေနတာ တျခားအေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာရွိသလို ဘာသာေရးလႊမ္းမိုးအားေကာင္းမႈရဲ႕ ပေယာဂလည္း မကင္းဘူးလို႔ ေျပာျပခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ လႊမ္းမိုးအားေကာင္းတာ ေၾကာက္စရာေကာင္းသလို မြတ္စလင္ဘာသာ လႊမ္းမိုးအားေကာင္းလာ ရင္လည္း ဒီ့ထက္ ဆယ္ဆပိုဆုိးဦးမယ္။ အာဖဂန္နစၥတန္ဟာ တခ်ိန္က ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံဆိုတာ မေမ့ေစခ်င္ပါ။
ျငိမ္းခ်မ္းေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္က ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ကို ေဖာ္ေဆာင္
ေပးႏိုင္မယ္လို႔ မွ်စ္ေၾကာ္ မယံုၾကည္ပါဘူး။ ခုဆုိ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုး တရားပြဲေတြ တျခိမ့္ျခိမ့္ က်င္းပၾကတယ္။ ဓမၼစကူးလ္ေတြ မိႈလိုေပါက္အာင္ဖြင့္ၾကတယ္။ ဒုိ႔ျမန္မာေတြ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာတရား၊ ကိုယ့္အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးနဲ႕ ခုိင္မာက်စ္လ်စ္စြာ ေနလို႔ရမယ္ထင္သလား။ ကမာၻလံုးဆုိင္ရာ အေတြးအေခၚဆုိတဲ့  screen ျမင္ကြင္းက်ယ္ရယ္၊ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္ဆုိတဲ့ ေခတ္မီလက္နက္ရယ္ကုိ စြဲကိုင္မထားရင္ ျပင္ပကမၻာဟာ ျမန္မာျပည္ဆုိတဲ့တိုင္းျပည္ေလးကို လြယ္လင့္တကူပဲ ေၾကာင္ကၾကြက္ကိုကစားသလို ကစားသြား၊ စားသြားမွာမုခ်ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာေတြ ထင္မွတ္မထားေလာက္ေအာင္ အရံႈးႀကီးလာႏိုင္တယ္။ ဒီအခါမွာ ဘယ္ဘုန္းႀကီးကမွ လာဆယ္မေပးႏုိင္ပါ။ ဘာသာေရးလႊမ္းမိုးမႈကင္းစင္တဲ့ လူ႔မႈပတ္ ဝန္းက်င္ (secularized  society) ကိုသာ အခ်ိန္မီတည္ေဆာက္ခြင့္ရခ်င္တာ မွ်စ္ေၾကာ္ရဲ႕ ျပင္းပ်တဲ့ဆႏတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးပါတယ္ ဂဇက္ရြာသူရြာသားတို႔ေရ။

 

 

 

About ၀င့္ျပံဳးျမင့္

wintpyone myint has written 59 post in this Website..

IN LOVE I TRUST.