လူေတြမွာ သံသရာစြန္းဆုိတာ ရွိသဗ်၊ ကိေလသာ အသေဝါ မကုန္စင္ေသးသူတုိင္း သံသရာေရွ႕စြန္း သံသရာေနာက္စြန္း တခုမဟုတ္တခု အခ်ိန္တုိင္း ျဖစ္ေနၾကတာပဲ။ တရားေတာ္မွာလည္း အထင္အရွားရွိ၊ ဒီဖက္ေခတ္ က်င့္ၾကံေပါက္ေရာက္သူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္း ေဟာျပဆုံးမသြားၾကပါတယ္။ အဲဒီအစြန္းမွ လြတ္ရာလမ္းကုိေတာ့ မဇၥ်ိမမဋိပဒါ အလယ္အလတ္လမ္း လုိ႕ေခၚတယ္။ အမ်ားလြယ္လြယ္ေျပာေနတာေတာ့ ကိေလသာကာမဂုဏ္ အလြန္အၾကဴ း ခံစားတဲ႕လမ္းနဲ႕ က်ဳိ းေၾကာင္းမဲ႕ အျပင္းအထန္ ျပဳမူျခင္း ႏွစ္ခုပါ။ အစြန္းႏွစ္ဖက္ လြတ္ေအာင္ေရွာင္ဆုိျပီး က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကေပမဲ႕ ျပဳလုပ္လုိက္ကထဲက ငါပါေနလုိ႕ အဲဒီအစြန္း ဝဲဂယက္ထဲက ရုန္းမထြက္ႏုိင္ဘူး။ သမထနဲ႕ ဝိပသနာ ဘယ္လုိပဲ ခြဲျခားျပပါေစ.. လက္ေတြ႕ တကယ္ ၾကဳံတဲ႕အခါ ဟုတ္ႏုိးႏုိး ျဖစ္ကုန္တာမ်ားတယ္။ နဂုိအခံ အစြဲၾကီးထားတဲ႕အခါမွာေတာ့ စာဘယ္ေလာက္ၾကီး တတ္ပါေစ၊ သမာဓိ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေနပါေစ ပညာနဲ႕ လြဲရတယ္။

အစြဲေၾကာင့္ပါ။ ကိေလသာသည္ ဘာလုိ႕ ေျပာထားေတာ့ ကိေလသာကုိ အရွိလုပ္ အတည္ယူတယ္၊ သူနဲ႕ေျပာင္းျပန္ ကိေလသာ မျဖစ္တာကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ အစြဲလုပ္တယ္။ စြဲတယ္ ဆုပ္ကိုင္တယ္ဆုိထဲက အရင္က ရွိထားလုိ႕၊ အခုရွိတယ္၊ ဒါဆုိ ေနာင္လည္း ရွိရဦးမယ္။ ရလဒ္က အေစာကေျပာတဲ႕ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ အစြန္းထဲ တဝဲဝဲ တလည္လည္ လွည့္ပတ္မဆုံး ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။ က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္မႈကုိ အျပစ္မတင္၊ ဆင္ျခင္တုံတရား အဟုတ္ထင္ ဆုပ္ကုိင္ျခင္းကုိသာ ေျပာေနျခင္းျဖစ္တယ္။ ရုပ္နာမ္စိတ္ေစတသိက္ အစြဲယူေတာ့ ဆင္ျခင္ေနတဲ႕စိတ္ကုိ အရွိထင္တယ္၊ မွန္တဲ႕အခါ ပုိခုိင္ျမဲသြားတယ္။ ဒီလုိနဲ႕ စာေတြတတ္ က်မ္းေတြကၽြတ္ တရားမရဘူး၊ ရျပန္ေတာ့လည္း ကုိယ့္ထက္ျမင့္ ပညာပုိျဖစ္သူကုိ အထင္လြဲတယ္။ သံသရာ ေရွ႕စြန္းေနာက္စြန္းနဲ႕ ခိ်န္ကုိက္လ်င္ လက္ရွိအဟုတ္ ထင္ေနတာ မွန္သမွ် မသိစိတ္၊သိစိတ္မွာ အရင္ထဲက လက္ခံစြဲျမဲ ဆုပ္ကုိင္ထားလုိ႕ ေနာင္ကာလ အထိပါ ဆြဲယူသြားတာ။

ဘာမွ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ မေတြးနဲ႕၊ လက္ရွိ စာဖတ္ေနတာကုိ ဥပမာေျပာမယ္။ စာတလုံး အဓိပၸါယ္သည္ ေရွ႕ေနာက္ ဆက္သြားရလုိ႕ သူ႕ဟာသူ ေနရင္းကုိ ကာလသုံးပါး စပ္ဆက္ေနတယ္ မဟုတ္ဖူးလား။ အစာစား၊ စကားေျပာ၊ တီဗြီၾကည့္၊ အလုပ္လုပ္ အားလုံး အတူတူပဲ။ ယုတ္စြအဆုံး သမထ၊ ဝိပသနာ လုပ္ရင္ေတာင္ ဒီသေဘာပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲလုိျဖစ္လုိ႕လဲ တရားလြယ္လြယ္နဲ႕ မရၾကတာေပါ့ေနာ္။ ဘုရားေဟာ အတိအက်ရွိ၊ ယေန႕ေခတ္ ေပါက္ေရာက္သူေတြလဲ အထင္အရွား ရွိေနပါလ်က္ သူၾကေတာ့ရျပီး ကုိယ္ကမရတာ အဲဒီအဓိကအခ်က္ လြဲေနလုိ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကလည္း သိတုိင္းရလားဆုိ မရဘူး၊ ဘုန္းကံလုိေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ရဟႏာၱတဆူျဖစ္ဖုိ႕ဘယ္ႏွစ္ဘကမာၻ ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းရတယ္ ေျပာၾကတာေပါ့။

အျခားဘာသာေတြက ထားပါေတာ့၊ သံသရာလြတ္ဆုိျပီး ဝိပႆနာ ရႈမွတ္သူမ်ား ေရလုိက္လြဲေနပုံ ျမင္ရေတာ့ အားမလုိ အားမရ ျဖစ္မိပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ မွန္တယ္၊ နည္းလမ္း ဟုတ္တယ္၊ အားထုတ္မႈလည္းေကာင္းတယ္။ ဘာလုိ႕ လုိရင္း မေရာက္လဲ။ ပညာျဖစ္ေစတဲ႕ အေျခခံ အေၾကာင္းတရား အားနည္းလုိ႕ ေျပာပါရေစ။ သိထားတာ မမွားဘူး၊ အဲဒီအသိကုိ ပညာျဖစ္ဖုိ႕ အကူးအေျပာင္းမွာ အျမင္မွန္ဖုိ႕လုိေနတာ။ ကုိယ္ သိျမင္လက္ခံထား၊ ဆရာသမား သင္ၾကားပုိ႕ခ်ထားတာကုိ အမွန္တကယ္လုိ႕ ဆုပ္ကုိင္မႈ အားၾကီးလြန္းေတာ့ ကိုယ္တုိင္ ရုန္းထြက္ရမည့္ အခ်ိန္မွာ အဆင္သင့္မျဖစ္ တနည္းအားျဖင့္ တြန္းကန္အား ညွစ္အားေပ်ာက္ေနတယ္။ ဒါဆုိ မင္းၾကေတာ႕ ဘာလုိ႕ မျဖစ္လည္းဆုိ က်ေနာ္လည္း အခုေျပာေနတာကုိ တကယ့္လြတ္လမ္းလုိ႕ ဆုပ္ကုိင္မိေနလုိ႕ မလြတ္ျဖစ္ေနတာေပါ့၊ ဝကၤပါလုိပဲ အေကြ႕အေကာက္ မ်ားတယ္။ တခုလြတ္လုိ႕ ဟုတ္ျပီမထင္နဲ႕ ခ်က္ေကာင္း မမိသ၍ တေနရာရာမွာေတာ႕ ကြိေနတာပဲ။

ခုေတာ့ တရားစည္ၾကီး ျမည္ဟီးျပီ။ ကိေလသာ အျမစ္ျဖတ္ျပီးတဲ႕ ဓမၼေအာင္ႏုိင္သူ ဆရာမ ခ်စ္ျမတ္ႏုိး သန္လ်င္ သဘာဝ ရိပ္သာကုိ ျပန္ေရာက္ေနျပီး အတၱျဖဳတ္ အနတၱတရားေတြ ညႊန္ျပဆုံးမလ်က္ ရွိပါတယ္။ မိတ္ေဆြမ်ား ဆရာမထံခ်ဥ္းကပ္ နည္းနာနိႆယခံ ေဆြးေႏြးဖုိ႕ တုိက္တြန္းပါတယ္။ မိန္းခေလးျဖစ္တာ၊ အသက္ငယ္တာ ဘာဘာညာညာ စဥ္းစားမေနဘဲ ကုိယ္လုပ္မွကုိယ္စား ကုိယ္ပုိင္အသိညဏ္ရဖုိ႕ သီသီေလး လြဲေနတဲ႕ ဟၾကားကြက္လပ္ေလးျဖည့္ႏုိင္ဖုိ႕ တကယ္သိသူ ေပါက္ေရာက္ ေအာင္ျမင္ထားသူထံသြား နာယူၾကပါ။ အဲလုိမရွာဘဲ သိထားတာ အဟုတ္ထင္ ေရလုိက္လြဲေနရင္ အခ်ိန္နဲ႕ ဒီေရအျပင္ ေသမင္းက ကုိယ့္ကုိေစာင့္မွာ မဟုတ္လုိ႕ ဘုရားသာသနာေတာ္နဲ႕ ၾကံဳတုန္း၊ တကယ္တတ္သိသူမ်ား ေပၚခုိက္၊ မိမိကလည္း ေစတနာ၊သဒၶါ၊ခြန္အား ျပည့္စုံခ်ိန္မွာ တခါတေခါက္ အေရာက္သြား ဖူးေမွ်ာ္ၾကပါလုိ႕ တုိက္တြန္းပါတယ္။

ဇမၺဴတလူ ရဲရင့္သူ ဓမၼတံခြန္ ေအာင္လံထူ

ဇမၺဴ တလူ ရဲရင့္သူ ဓမၼတံခြန္ ေအာင္လံထူ

အျမည္းသေဘာ ေဝမွ်ရလ်င္ ဆရာမေလး ေျပာတဲ႕ ဘယ္အရာမွ တကယ္ျဖစ္မေန.. အရင္ကလည္း မျဖစ္၊ ခုလည္းဘာမွ ျဖစ္မေန၊ ေနာင္လည္း ျဖစ္စရာ မရွိဆုိတဲ႕ အသိေလးကုိ လက္ခံႏုိင္လ်င္ကိုပဲ ေလာကီ၊ေလာကုတ္ ဘာပဲလုပ္လုပ္ သံသရာ အစြန္းနွစ္ဖက္ကေန လြတ္ေစ၊ ေပၚဆဲေပၚလတၱံ႕ ေပၚျပီးေသာ ကိေလသာ ဆင္းရဲျခင္းထဲ မိမိကုိယ္မိမိ တုပ္ေႏွာင္ခံမိထား ရျခင္းကေန လြတ္ေျမာက္ေစ၊ သက္သာရ ရေစပါတယ္။ အဲဒီ အသိေလးတခ်က္ အရင္းတည္လုိ႕ သမထနဲ႕ ဝိပႆနာ၊ သမာဓိနဲ႕ ပညာ၊ ပညတ္ ပရမတ္၊ ဓမၼတာနဲ႕ သာသနာ အလုံးစုံ ျခဳံငုံမိေစတယ္။ တကယ္ဟုတ္မေနလုိ႕ လုပ္စရာလဲ မလုိ၊ မလုပ္ရမွာလဲမဟုတ္.. သာသနာနဲ႕ၾကဳံၾကိဳက္ခ်ိန္သာ ရွားရွားပါးပါး ရနုိင္တယ္ အသိထူး ျဖစ္ပါတယ္။ သုခ၊ ဒုကၡ ေတြ႕ေတြ႕ မရွိတာကို အရွိလုပ္လုိ႕ ရေနေၾကာင္း သိလုိက္လ်င္ကို လက္ေတြ႕ အက်ဳိးထူး ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ညဏ္အနိမ့္အျမင့္ အေပၚမူတည္ျပီး ေဝဒနာ ခံစားရမႈ အတိမ္အနက္ အေႏွးအျမန္ သိသာပါမယ္။ အေရးၾကီးတာ အသိေနာက္ ဆင္ျခင္တုံ မလုိက္ဖုိ႕။ လုိက္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ.. ခံစားမႈ ထူးတဲ႕အခါ သိလုိက္တာကုိ အတည္ယူမယ္၊ ငါဟုတ္လွျပီ ယူဆမယ္၊ ရလဒ္အေနနဲ႕ အမွန္ထက္အမွား.. အတက္ထက္အတန္႕ ညဏ္အစားသမာဓိ.. ပရမတ္အစား ပညတ္ အဆုံးသတ္ပါမယ္။ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=653105558084961&set=a.187734604622061.50503.142617729133749&type=1&theater

ဤစာစုျဖင့္ သဘာဝရိပ္သာ ကမၼဌာနစရိယ ဆရာမ ခ်စ္ျမတ္နုိးအား ရုိေသျမတ္နုိး ေျခစုံဦးတုိက္ ကန္ေတာ့ပါသည္။

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 645 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး