ေဖ့ဘြတ္မွာ ကုိသန့္ၾကီးဆုိသူ အြန္လုိင္းေဘာ္ေဘာ္တဦး တက္ခ္ေပးထားတဲ့ သဘာဝရိပ္သာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ၏ တရားပုဒ္ကုိ ဓမၷကုသိုလ္ျဖစ္ သဂ်ီးဇုတ္ သဂ်ဳတ္ဇီး လွ်ာပြတ္မာမြတ္ခုိင္မ္ အေၾကာင္းျပဳ လုိ့ ေဝငွပါရေစ။ သူေျပာေလ့ရွိတဲ႕ သီလဆုိတာ ဗုဒၶဘုရား မပြင့္ခင္ ေရွးပေဝသဏီထဲက ရွိတယ္..။ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ငါးပါးသီလဆုိတာ ဟိႏၶဴေတြရဲ႕ သီလကုိ ပုံတူကူးထားတာ.. လွ်ာအရုိးမရွိတုိင္း စေကာေလာက္မွ ေဇာက္မနက္ သူ႕ညံတထြာတမုိက္နဲ႕ လူတတ္ၾကီးလုပ္ ေျပာထားတာကုိ တုံ့ျပန္ဖုိ႕ ရည္ရြယ္ရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားေတြ ပြင့္ေတာ္မူတဲ႕ ကာလမွာသာ အနတၱတရား သိခြင့္ရတယ္၊ က်န္ သာသနာပ ကာလေတြမွာ တငါငါစြဲတဲ႕ အတၱတရားမ်ားသာ ထြန္းကားတယ္။ သီလကုိပဲ ဦးတည္ေျပာရင္ ေစာင့္ထိန္းတားျမစ္တဲ႕သီလ အရွိယူအဟုတ္ထင္တဲ႕ သီလတရားမ်ားသာ ရွိတယ္..။ အက်ိဳးဆက္အားျဖင့္ ကုသုိလ္ရတယ္.. သုဂတိလားမယ္.. သံသရာလြတ္မလား … ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္ဘူး၊ ဘုရားပြင့္ခ်ိန္မွီလုိ႕ တငါငါအတၱစြဲနဲ႕ သီလေစာင့္ေတာ့ေရာ လြတ္မလား.. မလြတ္ဘူး.. ကုသုိလ္ပုိရမယ္ ပုိျမင့္ျမတ္တဲ႕ဘုံ ေရာက္မယ္ စံစားရမယ္..။ အခ်ိန္ကုန္ေတာ့ ေအာက္ျပန္ဆင္းရမယ္.. သံသရာျပန္လည္မယ္..။ သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးဥကၠဌ စကားနဲ႕ဆုိရင္ေတာ့ ေရွာင္သီလ၊ ေဆာင္သီလ ဆုိတာ တကယ္အစစ္ မဟုတ္ဘူး၊ စင္ၾကယ္တဲ့ သီလ.. ေစာင့္ထိန္းစရာ မလုိေတာ့တဲ့သီလသာ ကုိယ္ပုိင္အစစ္ ျဖစ္တယ္။ တကယ္ အဟုတ္မထင္ဘဲ စင္ၾကယ္တဲ့သီလ.. ဗုဒၶသာသနာတြင္းမွာသာ သိေကာင္း ျမင္ေကာင္း မွီေကာင္းတဲ႕ စင္ၾကယ္ေသာ သီလဆုိတာ ဘာလဲ… ေအာက္မွာ ဖတ္ၾကည့္ပါ..။ စာဖတ္သူမွာ အသိတခုရလ်င္ အထုံပါသြားမွာျဖစ္လုိ႕ ေက်နပ္ပါတယ္…။ ဒါနျပဳ ျပဳ ၊ သီလေစာင့္ေစာင့္၊ ဘာဝနာပြားပြား.. အဟုတ္မထင္ အစြဲျဖဳတ္နုိင္လ်င္ အစြဲျဖဳတ္ဖုိ႕ အားထုတ္ေနလ်င္ သတိပဌာန္ပြားျခင္းပါပဲ..။ တမင္တကာ မွတ္ျပဳေနမွ သတိပဌာန္ ျမည္တာ မဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္ရတုိင္း သတိကပ္ဖုိ႕ အပၸမာေဒထ သမၼာေဒထ .. မေမ့မေလ်ာ့ေသာ သတိျဖင့္ ေနခဲ့ၾကကုန္လုိ႕ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ ျပဳခါနီး မွာသြားခဲ႕တာ တငါငါနဲ႕ ေစာင့္ထိန္း စြဲျပဳဖုိ႕ မဟုတ္ဘဲ အဲဒါရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္ ဘာလုပ္လုပ္ အစြဲၿဖဳတ္ လုပ္တတ္ဖုိ႕ပါ။ အဲဒီကတဆင့္ အစြဲျဖဳတ္ျခင္းကုိ အဟုတ္ထင္တာပါ ျဖဳတ္နုိင္ရင္ လုိရာေရာက္ပါမယ္။ ကဲ.. အခ်ိန္ရွိခိုက္ လု့ံလစုိက္… ကုိယ္သိထား မွတ္ထား တတ္ထားတာေလးေတြ ခဏေမ့ထားျပီး ဆရာေတာ္ ေျပာတာေလး ဖတ္ၾကည့္ရေအာင္..။

မေကာင္းမႈကိုေတာ့ေရွာင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းဘူးထင္တဲ့ေမာဟျကီးနဲ့ မႏွစ္မသက္နဲ့ ေရွာင္က်ဥ္တာ မ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ဒါေတြကမေကာင္းဆိုးဝါးပဲဆိုျပီး မူးယစ္ေဆးဝါးကိုေရွာင္သလိုမ်ဳိး၊ လူမိုက္ဆိုတဲ့ အထင္မွားနဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တကယ္ထင္ျပီးေတာ့မွ လူမိုက္ကိုေဝးေဝးကေရွာင္က်ဥ္သလိုမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲနဲ့ မေကာင္းတဲ့လူကို ေရွာင္တယ္။ ကိုယ့္စိတ္မွာမေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြမျဖစ္ေစဘဲ မေကာင္းတဲ့အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို၊ အလုပ္အကိုင္ေတြ ကိုယ္နဲ့ပတ္သက္ျပီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူမ်ားနဲ့ပတ္သက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္မွားတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူမ်ားမွားတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ့္ရဲ့ကာယကံအမွားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူမ်ားရဲ့ကာယကံအမွားပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒါေတြကိုမလုပ္ျဖစ္ေအာင္၊ အဲဒါေတြနဲ့ ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွ ကိုယ့္စိတ္မွာျဖဴစင္သန့္ရွင္းေနေစဖို့၊ စင္ၾကယ္ေနေစဖို့ပဲ အဓိကထားပါတယ္။

ေကာင္းမႈကုသိုလ္နဲ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွလည္း ေကာင္းလိုက္တာလို့ သေဘာက်ေနရမွာမဟုတ္ဘူး။ တရားနာလို့ေကာင္းတယ္၊ တရားအားထုတ္လို့ေကာင္းတယ္ အဲဒါဆိုရင္ေကာင္းမႈနဲ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွ ကိုယ့္မွာ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒီလုပ္ရပ္ေတြကို ဒီလိုျဖစ္ေပၚတဲ့အက်ဳိးတရားေတြကို အဟုတ္ထင္ျငိတြယ္ေနပါျပီ။ အဲဒီလိုမျဖစ္ဖို့ ေကာင္းတာနဲ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွလည္း စိတ္ကျငိတြယ္မႈကင္းကင္းနဲ့ စင္ၾကယ္ေနရမယ္၊ သန့္ရွင္း ေနရမယ္။ မေကာင္းတာနဲ့ပတ္သက္ျပီးမွလည္း ကုသိုလ္အကုသိုလ္နဲ့ပတ္သက္ျပီး စိတ္ကစင္ၾကယ္ေနရမယ္။ သန့္ရွင္း ေနရမယ္၊ မတုန္လႈပ္ရဘူးေပါ့၊ ဒါကိုအဓိကထားျပီးေဟာၾကားပါတယ္။

နားလည္တာ-နားမလည္တာ အဓိကမဟုတ္ပါဘူး၊ လုပ္မွလည္းနားလည္မွာပါ။ လက္ေတြ ့မလုပ္ဘဲနဲ့ေတာ့ ဒီအလုပ္ရဲ့တန္ဖိုးကို သိမွာမဟုတ္ဘူး။
ဦးဇင္းတို့ဘက္ကေတာ့လုပ္ျဖစ္သြားေအာင္ေပါ့။
ဦးဇင္းတို့လည္း တရားရိပ္သာသြားတယ္ဆိုတာ တရားတန္ဖိုးသိလို့ စျပီးေတာ့မွတရားအားထုတ္ျဖစ္တာေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ သူမ်ားက ဖိတ္ေခၚ လို့သာ ကိုယ္ကလည္းကတိေပးလိုက္မိလို့၊ ျပီးေတာ့အေဖာ္ကလည္းရိွလို့ အဆင္ေျပေနတာနဲ့ လုပ္လက္စအလုပ္ ေတြကိုခဏထားျပီး ရိပ္သာသြားျဖစ္တာဆိုေတာ့ လုပ္လိုက္ေတာ့မွေကာင္းမွန္းသိတယ္။

တရားအားမထုတ္တဲ့အက်င့္ေတြကိုမစြန့္နိုင္ရင္ တရားအားထုတ္လို့ကိုမရဘူး။ တရားမနာတဲ့အက်င့္ကို မစြန့္ နိုင္ရင္ တရားနာလို့ကိုမရဘူး။
အဲဒါေတြကိုကူညီဖို့ဆိုတာ သူမ်ားရဲ့အက်င့္ကိုစြန့္ေစခ်င္ရင္ ကိုယ့္ရဲ့အက်င့္ကိုစြန့္
လႊတ္နိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတၲိနဲ့မွရတယ္။ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာနဲ့ ပတ္သက္တဲ့စြမ္းရည္သတၲိေတြက ကိုယ္တိုင္လုပ္မွ
လည္း စြမ္းရည္သတၲိကရိွမွာ၊ စြမ္းရည္သတၲိရိွမွလည္း ကူညီလို့ရမွာ။

ဦးဇင္းတို့လည္း မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားျကီးတရားနာရင္ နားေထာင္တဲ့အခိ်န္မွာနားလည္တယ္။ နားေထာင္ျပီးတာနဲ့ ေမ့သြားတယ္။ စီးပြားေရးတစ္ဖက္နဲ့ဆိုေတာ့ စိတ္ထဲမွာစဲြေနတာက တရားမွမဟုတ္ဘဲ။ ဘာလုပ္ရမယ္၊ ဘာေတြျဖစ္ေနတယ္၊ ဘယ္သူ-ဘယ္ဝါဆိုတဲ့အစဲြေတြကရိွေတာ့ အစပိုင္းမွာတရားနာတိုင္း အငွားသိနဲ့ ေတာ့နားလည္တယ္။ ျပီးတာနဲ့ ကိုယ္ပိုင္အသိမဟုတ္ေတာ့ ေမ့သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုသိတာလည္း တန္ဖိုးရိွတယ္။ အဲလိုငွားျပီးသိတာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ေလးခ်မ္းသာတယ္။ အငွားကမွတဆင့္ အပိုင္ျဖစ္ရမွာ။

ဦးဇင္းတို့တရားေဟာတယ္ဆိုတာ မွန္ကန္တဲ့အသိေတြကို ေယာဂီေတြမွာ အငွားအသိ သိေအာင္လို့၊ အဲလို သိမွလည္း အဲဒီလိုအငွားသိ သိရတဲ့တန္ဖိုးကို နားလည္လာမယ္၊ ခ်မ္းသာမယ္။ အဲဒီအခါက်မွ ကိုယ္ပိုင္အသိ ျဖစ္ခ်င္လာမယ္၊ ျကိုးစားအားထုတ္လာမယ္။ ဒီလိုလုပ္တာ ထိေရာက္တယ္၊ မထိေရာက္ဘူးဆိုတာက အခိ်န္ကာလက ဆံုးျဖတ္ေပးသြားမွာ။ ဦးဇင္းတို့ကေတာ့(၁ဝ)နွစ္ေက်ာ္ဆက္တိုက္ အလုပ္ေပးတရားကို ေဟာလာတာဆိုေတာ့ ေယာဂီ ေတြရဲ့ျပႆနာကိုေရာ၊
ေယာဂီမဟုတ္တဲ့လူေတြရဲ့ ျပႆနာကိုေရာ ကူညီတာ။
ဘာျဖစ္လို့လည္းဆိုေတာ့ ဦးဇင္းတို့ ကိုယ္တိုင္ ေလာကီအလုပ္ေတြကို တရားနွလံုးသြင္းျပီး လုပ္လာခဲ့တာဆိုေတာ့ ေလာကီအလုပ္ေတြလုပ္ေနတဲ့
ေယာဂီ မဟုတ္တဲ့လူေတြကိုလည္း ဘယ္လိုတရားနွလံုးသြင္းျပီး
လုပ္ရမလဲဆိုတာကို ကူညီနိုင္တဲ့စြမ္းရည္သတၲိရိွတယ္။

ဒါေပမယ့္သူတို့ဘက္ကစိတ္ဝင္စားဖို့ တကယ္ျကိုးစားဖို့ေတာ့လိုတာေပါ့။ ဘာလို့လဲဆိုေတာ့ ဦးဇင္းကိုယ္္တိုင္ တရားကိုစိတ္ဝင္စားလို့ သိခ်င္လြန္းလို့ေမးျမန္းတာေတာင္မွ ကိုယ္ေက်နပ္တဲ့အေျဖက မရတာမ်ဳိးၿကံုခဲ့ရလို့။ အဲဒါ ေၾကာင့္မို့လို့ တရားေဟာတဲ့၊ တရားရွင္းျပတဲ့အလုပ္ကို ေယာဂီခ်င္းကိုယ္ခ်င္းစာလို့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း တကယ္သိ ခ်င္ခဲ့တယ္၊ တကယ္သိေအာင္လည္း ဟိုေမးဒီေမး၊ ဟိုဖတ္ဒီဖတ္နဲ့ ျကိုးစားခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်နပ္တဲ့အေျဖကို မရဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ သူမ်ားရဲ့နားမလည္မႈကို၊ သူမ်ားမသိတာကို၊ သူမ်ားမလုပ္တတ္တာကို ကိုယ္ခ်င္းစာျပီး ကူညီေျဖရွင္းေပးပါတယ္။ရွင္းတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း အဓိက က အလုပ္နဲ့ရွင္းတယ္။

သဘာ၀ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသာရ (သဘာ၀တရားရိပ္သာ)

 

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 646 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး