ေခြးမ်ဳိး..ေသာက္ၾကီးေသာက္က်ယ္နဲ႔ သူ႔အေမသူ႔ႏွမေတြေပါင္ၾကားသြားခြဲခိုင္းလိုက္ကြာ..အဲဒါကေတာ့ စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႔ ေရးမိတဲ့က်ေနာ့ရဲ႕မွတ္ခ်က္ပါ။ ေရးရတဲ့အေၾကာင္းခ်က္က မိတ္ေဆြတေယာက္ရဲ႕စာမ်က္ႏွာမွာ ကူးတင္ထားတဲ့ ခုတေလာလူေျပာမ်ားေနတဲ့ အႏုပညာတံဆိပ္တပ္ျပီး ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းမႈကိုပဲ အဟုတ္တရားလိုလိုလူၾကားထုတ္လာတဲ့ ေအာင္ရင္ျငိမ္းရဲ႕ ေဝဖန္သူေတြကို တုန္႔ျပန္ခ်က္ေတြ႕မိလို႔ ေဒါသနဲ႔ေရးလိုက္မိတယ္။ သူတုန္႔ျပန္ခ်က္က ဒီလို (Aung Yin Nyein >>
တစ္ခြန္းတည္း ေျပာမယ္
ရုိမန္းေဘာ့ထ္ေတြရဲ႕ ကမၻာဟာ
အျပာစာအုပ္ မဟုတ္ဘူး။
ေနာက္တစ္ခြန္း ထပ္ေျပာမယ္
ရုိမန္းေဘာ့ထ္ဟာ
ခင္ဗ်ားတုိ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေဟာင္းႀကီးကုိ
လူသားသစ္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေအာင္
လုပ္ၾကဖုိ႔
အသိအျမင္နဲ႔ အႏုပညာ အေသခံဗုံးခြဲျခင္း။) တဲ့။

ဘယ္ေလာက္မသိသားဆိုးရြားတဲ့အေကာင္လဲ။ ေလာကၾကီးမွာ ေဆြမဲ့မ်ဳိဳိးမဲ့ ေထာက္ထားစဥ္းစားငဲ့ကြက္စရာမရွိတဲ့ အုတ္ၾကားျမက္ျဖစ္ဟန္ရွိတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လူဆိုတဲ့သတၱဝါရဲ႕ စုဖြဲ႔ေနထိုင္ေရး ယဥ္ေက်းမႈကိုလံုးဝ နားမလည္တဲ့ အိပ္ စား ကာမေလာက္သာသိတဲ့ဟန္ရွိတဲ့သတၱဝါျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေျပာပံုကေပါက္ပန္းေစ်း။ ( ရုိမန္းေဘာ့ထ္ဟာခင္ဗ်ားတုိ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေဟာင္းႀကီးကုိ လူသားသစ္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကဖုိ႔)တဲ့။ သူစကားသူသိပ္ထင္မွတ္ေနရင္ သူအေမ သူ႔ကိုေမြးဖို႔ သူ႔အေဖဆိုတဲ့လူအထီးတို႔ ယဥ္ပါးဖို႔ကို ဘယ္ေက်ာင္းမွာ သင္စရာ ဘာစာအုပ္ဖတ္စရာလိုခဲ့သလဲ ျပန္ေမးသင့္တယ္။ တကယ္ေတာ့ သဘာဝတရားၾကီးက လူအပါအဝင္ သတၱဝါတိုင္းမွာ မ်ဳိးဆက္ျပန္႔ပြားဖို႔ ဗီဇအသိသြတ္သြင္း စီရင္ျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ အိပ္ စား ကာမ (မ်ဳိးဆက္ပြားျခင္း) ဟာ သတၱဝါတိုင္းအတြက္ အဓီကအေရးသံုးပါးဆိုတာ သာမာန္လူစိတ္ရွိတဲ့လူတိုင္း သိတဲ့ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဒါကိုေရးၾကီးခြင္က်ယ္ အေၾကာင္းလုပ္ျပီး ေဖာက္ျပန္မႈဗန္းတင္ အႏုပညာကိုအေခ်ာင္ႏိႈက္ဖို႔လုပ္တာပါ။ ဒါမ်ဳိးက် အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္မယ္ဆိုတဲ့ မဘသေတြ၊ ၉၆၉ ေတြဘယ္ေရာက္ေနပါလိမ့္။ သခင္ရဲ႕ဝီစီသံမၾကားရလို႔ေနတယ္။

လူနဲ႔တိရိစာၦန္ၾကားက ကြဲျပားျခားနားခ်က္ဟာ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္တယ္။ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ အေၾကာင္းမဲ့ေပၚလာတာမဟုတ္ပါ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူသားအစုအဖြဲ႔ေတြၾကား ေလ့က်င့္လိုက္နာ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရာက ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြရဲ႕အစုအေဝးျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ႏိုင္ငံသူ႔ဓေလ့ သူလူမ်ဳိးသူ႔ထံုးတမ္း အသီးသီးရွိေနၾကတယ္။ တူတာေတြရွိမယ္ မတူတာေတြရွိမယ္၊ တခါတေလမွာ တမ်ဳိးနဲ႔တမ်ဳိး ဆန္႔က်င္ဖက္ဓေလ့ေတြေတာင္ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈတခုနဲ႔တခုကို ဘယ္ဟာက ျမင့္တယ္ နိမ့္တယ္ရယ္လို႔ သတ္မွတ္ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔မရဘူးလို႔ မႏုႆ ေဗဒပညာရွင္မ်ားကဆိုပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးတမ္းဆိုတာ လူ႕အသင္းအဖြဲ႔တခုတြင္းသဟဇာတျဖစ္မႈကိုျဖစ္ထြန္းေစျပီး အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ရွင္သန္ဖံြ႕ျဖိဳးမႈကိုျဖစ္ေစတယ္ဆိုရင္ ျပည့္စံုလံုေလာက္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ယႏၱယားတခုအျဖစ္မွတ္ယူရမယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးတမ္းေတြဟာ လူမ်ဳိးတမ်ုိးနဲ႔တမ်ဳိးၾကား ကူးလူးဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ တိုးတက္လြယ္ကူလာတဲ့ခရီးလမ္းပန္းေတြနဲ႔ လူထုဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာေတြေၾကာင့္ ကမာၻၾကီးဟာ ပိုျပီးက်ဥ္းေျမာင္းလာသလို လူမ်ဳိးစံုကမာၻ႕ျပည္သူေတြအၾကား ကူးလူးဆက္ဆံမႈေတြပိုမ်ားလာတယ္။ ပိုမ်ားလာသလို ယဥ္ေက်းမႈေတြၾကား ေပါင္းကူးယွက္ႏြယ္မႈေတြပိုျဖစ္လာတယ္၊ မတူညီတဲ့ဓေလ့ေတြၾကား ထိခတ္မႈေတြကတဆင့္ ဝိေရာဓိေတြ ပဋိပကၡေတြလဲရွိလာတယ္။

ယဥ္ေက်းမႈတိုင္းမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ေဘးထြက္စရိုက္ပ်က္အနာေတြရွိတတ္ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈေတြအၾကားက ကူးလူးဆက္ဆံေရးမွာ အဲဒီ အားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ေဘးထြက္စရိုက္ပ်က္အနာေတြရဲ႕ ကူးလူးမႈက ပိုျပီးျမန္ဆန္တတ္ပါတယ္။ ဒီအားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ေဘးထြက္စရိုက္ပ်က္အနာေတြရဲ႕ ကူးလူးမႈက မတူညီတဲ့ဓေလ့ေတြၾကား ထိခတ္မႈေတြကတဆင့္ ဝိေရာဓိေတြ ပဋိပကၡေတြျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းတရားျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္လို တခ်ဳိ႔ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ လူမႈေရး စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး က႑ေတြခၽြတ္ခ်ဳံက်ေနရင္ အားသာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြရဲ႕ လြမ္းမိုးမႈနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ဓေလ့ရိဳပ္ေတြ အဓမၼသြတ္သြင္းခံရတဲ့အခါမွာလည္း လက္ခံလိုက္ရတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္းမွာ ပဋိပကၡေတြျဖစ္က်န္ခဲ့ေလ့ရွိပါတယ္။ စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး က႑ေတြခၽြတ္ခ်ဳံက်ေနတဲ့ ႏိုင္ငံ၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြထဲက လူတခ်ဳိ႕က စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး က႑ေတြခၽြတ္ခ်ဳဳံ က်ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းဇာစ္ျမစ္ကိုမရွာပဲ (သို႔မဟုတ္) မရွာဝံ့မရွာႏိုင္ပဲ မူလယဥ္ေက်းမႈစံဓေလ့ေတြအေပၚယိုးမယ္ဖြဲ႔ေလ့ရွိပါတယ္။တဖက္မွာလည္း သူတို႔အျမင္နဲ႔ တိုးတက္ၾကီးပြားေနတဲ့လို႔ ယူဆတဲ့တပါးႏိုင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ပံုတူကူးသြတ္သြင္းဖို႔ အားထုတ္တတ္ပါတယ္။ ဒါကိုလက္မခံႏိုင္တဲ့အခါ တြန္းကန္ရာကေန
ဝိေရာဓိေတြျဖစ္လာျပီး တခါတရံ ပဋိပကၡအသြင္ကိုေျပာင္းသြားတတ္ပါတယ္။

ဒီလိုတပါးယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ေဘးထြက္စရိုက္ပ်က္အနာေတြကို အမ်ားဆံုးသယ္ေဆာင္သြတ္သြင္းၾကတာမွာ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ေသခ်ာဃဏ မသိပဲ ေခတ္အျမင္လဲ တစြန္းတစသာရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ တိုင္တပါးနဲ႔ ကူးလူးဆက္ဆံမ်ားတဲ့သူေတြက အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ ၈၈ ေနာက္ပိုင္းဗမာျပည္ကထြက္လာျပီး ဒီေန႔လူသိမ်ားေနတဲ့ ျပည္ေတာ္ျပန္တခ်ဳိ႕ဟာ ဒီလကၡဏာအျပည့္ရွိၾကတယ္။ ေယာကၤ်ားမိန္းမ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ရတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကေန သူတို႔နဲ႔နီးစပ္ရာ မတူတဲ့ယဥ္ေက်းမႈက လူေတြရဲ႕စရိုက္ေတြကို လက္ခံကူးယူရင္း ေယာကၤ်ားမိန္းမ ေဒြးေရာယွက္တင္ ေသာက္စားမူးယစ္ၾက၊ အိမ္ေထာင္ေရးစည္းမထားေဖာက္ျပားၾကတယ္။ ျပီးေတာ့သူတို႔ရဲ႕ ဒီစရိုက္ပ်က္ေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္ျပီး မူလယဥ္ေက်းမႈထဲက သူတို႔နဲ႔ မကိုက္တဲ့ ဓေလ့ေတြကိုေခ်ဖ်က္ဖို႔ၾကိဳးစားၾကတယ္။ ဒီလိုလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ တစံုတရာေရွ႕တန္းေရာက္ေနသူေတြက အေျပာအဆို အမူအက်င့္ေတြဟာ ေလ့လာစူးစမ္းလို တိုးတက္ၾကီးပြားလို႔တဲ့ လူငယ္ လူရြယ္ေတြအတြက္ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေစတယ္။ အဲလိုလူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြကိုအတုခိုးမမွားဖို႔နဲ႔ သူတို႔ေပးတဲ့ သင္တန္းေတြကိုတက္ရင္ေတာင္ ဆင္ျခင္သတိနဲ႔တက္ၾကဖို႔ လူငယ္လူရြယ္ေတြကို တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

တကယ္တန္းျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔သယ္ေဆာင္သြတ္သြင္းလာတဲ့ ဓေလ့စရိုက္ေတြဟာ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ေဘးထြက္စရိုက္ပ်က္အနာေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေအာက္မွာ ကာလၾကာရွည္ပိတ္မိေနတဲ့ ဗမာေတြရဲ႕အျမင္မွာ ေဟာလီဝုဒ္ရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို အေနာက္တိုင္းသားေတြဟာ လိင္မႈကိစၥစည္းကမ္းမရွိဘူး၊ အေသာက္အစားဖက္လြန္းမ်ားလြန္းတယ္လို႔ ထင္မွတ္မွားေနၾကတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ တလင္တမယားစနစ္ကို တိတိက်က်လိုက္နာက်င့္သံုးေနတဲ့သူေတြ ခုထိအမ်ားၾကီးပဲ။ ေသာက္တာစားတာလဲစည္းကမ္းနဲ႔ပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္အခမ္းအနားမွာ ဘယ္ယမကာကို ဘယ္ေလာက္ ဘယ္လိုေသာက္မယ္ဆိုတာကအစ စည္းကမ္းရွိတယ္။

လိင္မႈကိစၥဟာ လူမ်ဳိးတိုင္းမကင္းႏိုင္တဲ့အရာျဖစ္ေတာ့ လိင္မႈကိစၥနဲ႔ပါတ္သက္တဲ့ စာေတြ ပန္ခ်ီပံု၊ ဒီေခတ္ေတာ့ ဓါတ္ပံုရုပ္သံေတြ လူမ်ဳိးတိုင္းမွာရွိေနၾကတယ္၊ ဗမာမွာလဲ ေရွးပေဝဏီတည္းရွိခဲ့တာပါဘဲ။ ရွိပင္ရွိေသာ္လည္း စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ လူေတြအၾကား ေမာင္နဲ႔ႏွမေတြအၾကား၊ အသိမၾကြယ္ေသးတဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြအၾကား မေရာက္ေအာင္ထိန္းသိမ္းၾကတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ပါတ္သက္လို႔ ဖဘမိတ္ေဆြတေယာက္ေရးထားတာဖတ္ၾကည့္ပါ။

Tawwat Wat>> ေအာင္ရင္ၿငိမ္းရဲ ့စာအုပ္က အျပာစာအုပ္ႀကီးပဲ။ က်ေနာ္တုိ ့ႏုိင္ငံံ ၾသစေတ်းလ်မွာေတာ့ တီဗြီမွာ ပါးစပ္ေတြစုပ္၊ ကုိလုံးတီးေတြနဲ ့ရုိက္တာေတာင္ ၁၈-ႏွစ္ေအာက္မဖတ္ရမဲ့စာအုပ္ေတြဆုိရင္ မျမင္ႏုိင္တဲ့ပလပ္စတစ္နဲ ့အုပ္ထားတယ္။ ဖတ္ခ်င္ရင္ ပလတ္စတစ္ အိပ္ကုိေဖာက္ၿပီးမွ အတြင္းသားကုိျမင္ရတယ္။ ၁၈-ႏွစ္ျပည့္တဲ့လူမွ ၀ယ္ခြင့္ ဖတ္ခြင့္ရွိတယ္။ ပလပ္စတစ္အိပ္နဲ ့မထုပ္ထားတဲ့ ဒီအတုိင္း ငါးေရာင္းသလုိသာ ေရာင္းၾကည့္။ ဘာျဖစ္မယ္ထင္လဲ။ စာအုပ္ကုိသိမ္း။ ဆုိင္ကုိဒဏ္ရုိက္။ BLACKLIST ထဲ၀င္။ ဒီေလာက္ယဥ္ေက်းတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းရဲ ့အျပာစာအုပ္ႀကီးကုိ ဒီအတုိင္းဟာလာဟင္းျပင္မွာ ထားတာဘယ္ေကာင္းမလဲ။ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ကုိ မဟုတ္တဲ့ေနရာမွာ အသံးခ်တယ္။ အစုိးရကလည္း ၁၈-ႏွစ္ေအာက္ စာေပနဲ ့ဗြီဒီယုိေတြကုိ ဘယ္လုိခင္က်င္းေရာင္းခ်သင့္လဲဆုိတဲ့ ဥပေဒရွိသင့္တယ္။ ဥပေဒအတိအက်မရွိလုိ ့ေတာ့ ေဘထုပ္ေတြေရာင္းသလို အျမင္မေတာ္တဲ့ဟာေတြကုိ ခေလးေကာ လူႀကီးေကာ လမ္းေပၚမွာ ျမင္ရအုံးမယ္။<<

အထက္က မိတ္ေဆြေျပာသလို ဒီလိုဟာေတြကို စည္းကမ္းသတ္မွတ္ ထိန္းကြပ္ရမွာက အစိုးရရဲ႕တာဝန္ပါ။ တာဝန္မေက်တာအျပင္ မကင္းရာမကင္းောကာင္းလို႔ ယူဆထားတဲ့ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာလို႔ တဂ်ီဂ်ိေအာ္ေနၾကတဲ့ မဘသေတြ၊ ၉၆၉ ေတြ ဒီကိစၥအေပၚျငိမ္ေနတာကလဲ သံသယျဖစ္စရာပါ။ မျဖစ္စေလာက္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင္ေလးေပးျပီး ဒီလိုျခင္ေထာင္ထဲကအေၾကာင္းေတြကို စာအုပ္လုပ္ထုတ္တာေတြကို မသိမသာ ခြင့္ျပဳေနတာဟာ လူေတြအၾကားမွာ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ဟာ ဗမာျပည္နဲ႔ မတန္ဘူးဆိုတဲ့ လူေတြၾကားမွာ အထင္မွားေအာင္လုပ္ေနတာ၊ တျခားအေရးၾကီး ျပႆ နာေတြကိုကို လမ္းလြဲဖယ္ေအာင္လုပ္ေနတာလို႔ ယူဆမယ္ဆိုယူဆလို႔ရပါတယ္။ စစ္အုပ္စုဟာ သူအာဏာျမဲဖို႔အတြက္ ဘာမွ အေကာင္းမက်န္ေအာင္ဖ်က္ဆီးေနတယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ရုပ္ဝတၳဳေတာေတာင္ ေရေျမသဘာဝေတြတင္မကာ လူေတြရဲ႕ အေတြးအၾကံ ဓေလ့ထံုးတမ္းစတဲ့ စာရိတၱမ႑ိဳင္ကိုပါဖ်က္ဆီးေနတယ္။ ဒီအၾကံယုတ္တဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ႕ အႏၱရာယ္ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲ ကိုမက်ေရာက္ေအာင္ စာေပ အႏုပညာ ေလာကသားအားလံုးက ဆင္ျခင္သတိနဲ႔ ဝိုင္းဝန္းထိမ္းၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။
ရဲေဘာ္ေက်ာ္သန္း

About Mee Wah

Mee Wah has written 10 post in this Website..