“ျဖတ္သန္းခဲ႔ေသာ ပလက္ေဖာင္းမ်ား ၁၅”

 

(သီခ်င္းပန္းခင္းမွာ ခုိနားျခင္း……………)

 

 

က်ေနာ္အလုပ္ေျပာင္းသင္႔မေျပာင္းသင္႔ ကိစၥက အေတာ္ေလးကို

ခက္ခဲ တဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခန္း ဘဲျဖစ္ပါတယ္။

အစုိးရအလုပ္က တစ္လ ကို ၁၈၅က်ပ္ရပါတယ္။

တစ္လကို ဆန္ ၁၀ျပီ အစုိးရ ေစ်း နဲ႔၀ယ္ခြင္႔ရပါတယ္။

အဲဒါက အိမ္ကိုေပးရပါတယ္။

ေနာက္ျပီးအိမ္ကို တစ္လ ငါးဆယ္ေပးရပါတယ္။

တစ္ပါတ္ကို စေန ေန႔၀က္နဲ႔တနဂၤေႏြေန႔ နားရပါတယ္။

ဂ်ဳတီေစာင္႔ျပီးရင္ေနာက္ရက္ကအလုပ္နားခြင္႔ရပါတယ္။

ေဂဇက္တက္ပိတ္ရက္မွန္သမွ် အလုပ္ပိတ္ပါတယ္။

 

အျပင္အလုပ္ကေတာ႔

ဥပုဒ္ေန႔တစ္ရက္ဘဲအလုပ္ပိတ္ပါတယ္။

က်န္တဲ႔ရက္မွာ သၾကၤန္ကာလ နဲ႔ တရုပ္ႏွစ္ကူးေန႔ ကလြဲရင္

အလုပ္ဖြင္႔ပါတယ္။

မနက္ ၈နာရီတိတိလာျပီးညေန ငါးနာရီတိတိမွာအလုပ္ျပီးပါတယ္။

ေန႔လည္မွာအိမ္ျပန္ထမင္းစားဘုိ႔ တစ္နာရီတိတိ အနားေပးပါတယ္။

တစ္ရက္ကို ၁၀က်ပ္စရပါမယ္။

၁၅ရက္တစ္ၾကိ္မ္ပုိက္ဆံရွင္းေပးပါတယ္။

ခြင္႔ပ်က္ရင္ ပ်က္သေလာက္ ျဖတ္ပါတယ္။

တစ္လလုံးအလုပ္မွန္ရင္ပိတ္ရက္ ၄ရက္အတြက္

၄၀က်ပ္ထပ္ရပါတယ္။

အဲေတာ႔ တစ္လ လုံး ခြင္႔မယူဘူးဆုိရင္ ၃၀၀ က်ပ္တိတိရပါတယ္။

ေနာက္ျပီး အပုိေဆာင္းအေနနဲ႔

သၾကၤန္  သီတင္းကြ်တ္နဲ႔ တရုပ္ႏွစ္ကူးေန႔ေတြမွာ

အ၀တ္အစား တစ္စုံ လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။

အဲေတာ႔ တစ္နွစ္သုံးစုံရတဲ႔အတြက္ အ၀တ္အစား၀ယ္စရာမလိုပါ။

ေနာက္အဲဒီေန႔ေတြမွာ ေဘာနပ္စ္သေဘာမ်ဳးိ နဲ႔ မုန္႔ ဘုိး လဲ ေပးပါတယ္။

 

က်ေနာ္အတြက္အဆင္ေျပတဲ႔ တစ္ခ်က္ကလဲ

အလုပ္နဲ႔အိမ္နဲ႔တစ္ျပဘဲ ေ၀းေတာ႔ အလုပ္သြားရလာရတာ အဆင္ေျပပါတယ္။

လမ္းေလ်ာက္သြားရင္ ရတယ္ဆုိေတာ႔ ဘတ္စကားခလဲသက္သာမယ္။

ေနာက္၀င္ေငြကလဲ အမ်ားၾကီးပုိလာတယ္ဆုိရပါမယ္။

အဲေတာ႔ အစုိးရအလုပ္ကိုထြက္ဘုိ႔ဆုံးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။

အခုလုိုဆုံးျဖတ္လုိက္တဲ႔ အခါမွာ အဓိက အက် ဆုံးအခ်က္ကေတာ႔

ျမဳိ႔ထဲမွာေနရတဲ႔အတြက္က်ေနာ္မ်က္ေစ႔ပြင္႔နားပြင္႔ျဖစ္မယ္။

အလုပ္အသြားအျပန္အခ်ိန္မကုန္တဲ႔အတြက္စာဖတ္ခ်ိန္ပုိလာမယ္။

ေနာက္ သီခ်င္းဆုိတာက က်ေနာ္အင္မတန္နွစ္သက္တဲ႔အရာတစ္ခုလဲျဖစ္တယ္။

မီးျခစ္စက္မွာက ေန႔ ည မနက္ ဒီလူေတြနဲ႔ဘဲ ေတြ႔ေနရေတာ႔အေျပာင္းအလဲ

အသစ္အဆန္းမရွိ။

ဒီေတးသံသြင္းလုပ္ငန္းက ေတာ႔ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သီခ်င္းအသစ္ေတြထြက္

ေနေတာ႔ အျမဲ ဆန္းသစ္ေျပာင္းလဲ လုိ႔ ေနပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ သူငယ္ခ်င္းေတြအၾကံေပးတာက ရုံးကခြင္႔ယူလုိက္။

အစမ္းတစ္လ လုပ္ၾကည္႔လုိက္။

အဆင္ေျပရင္ဆက္လုပ္။

အဆင္မေျပရင္မူလ အလုပ္ျပန္လုပ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

က်ေနာ္ စက္ရုံကခြင္႔ယူမယ္ေျပာေတာ႔ ခြင္႔မေပးပါဘူး။

အစကေတာ႔  က်ေနာ္ကို သက္သက္မဲ႔ ကပ္တယ္ထင္မိပါတယ္။

တကယ္ေတာ႔အစုိးရ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္က အျခားေနရာကို

သြားျပီးအလုပ္လုပ္ခြင္႔ မရွိပါဘူး။

အဲဒါနဲ႔ ၁၉၈၀ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ တစ္ရက္ေန႔ကစျပီး က်ေနာ္စက္ရုံကုိ

မသြားေတာ႔ဘဲ တရုပ္တန္းလမ္း၈၀မွာရွိတဲ႔

“လွဳိင္းေတးသံသြင္း”မွာအလုပ္စဆင္းပါေတာ႔တယ္။

 

အလုပ္စဆင္းျပီးတစ္ပါတ္ေလာက္ေနေတာ႔  ဒုတိယစက္ရုံမွွဴး ဦးေက်ာ္ျမင္႔ က

က်ေနာ္အလုပ္လုပ္တဲ႔ဆုိင္ကုိလုိက္လာပါတယ္။

လွဳိငး္ေတးသံသြင္းက ဆရာၾကီး ဦးဘမင္းနဲ႔ဲဦးေက်ာ္ျမင္႔က ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြ

ျဖစ္ေနတာကုိး။

က်ေနာ္ကုိ အလုပ္ျပန္ဆင္းဘုိ႔ ေျပာတဲ႔ အခါ

မ်က္နွာပူပူ နဲ႔ အလုပ္ထြက္မယ္႔အေၾကာငး္ေျပာလုိက္ပါတယ္။

ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ႔ က်ေနာ္က ဒီ သီခ်ငး္ကူးရင္း သီခ်င္းနားေထာင္ရတာကို

ေပ်ာ္ေနပါျပီ။

အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္အခ်ိန္မကုန္ေတာ႔

ညေနငါးနာရီအလုပ္ဆင္းတာနဲ႔သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔လက္ဖက္ရည္ဆုိင္

ထုိင္လုိ႔ရတယ္။

စာဖတ္ေနလုိ႔ရတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က

လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ ၁က်ပ္

(သက္သာဆုိင္ဆုိရင္ ျပား ၅၀ အရည္က်ဲက်ဲ သိပ္ေတာ႔မေကာငး္ပါ)

ထပ္တစ္ရာပလာတာ တစ္ခ်ပ္ ၁က်ပ္

(သက္သာဆုိင္မွာ တစ္ခ်ပ္ျပား ၅၀ ေသးေသး ပါးပါးေပါ႔)

ရွမး္ေခါက္ဆြဲ ပြဲေသး တစ္ပြဲ ၃က်ပ္ ပါ။

ေငြေၾကးေဖာင္းပြမွဴ႔နည္းေသးတယ္လုိ႔ဆုိနုိင္ပါတယ္။

ဒါေတာင္မွ က်ေနာ္တုိ႔ အဖြားေတြ အေဒၚေတြက အစစ ေစ်းၾကီးတယ္တို႔

ပုိက္ဆံကအသုံးမခံဘူးတုိ႔

ျငီးေနတာကို မၾကာခဏၾကားေနရပါတယ္။

 

အစုိးရအလုပ္ကေတာ႔ ဟုိျဖတ္ဒီျဖတ္နဲ႔လခအျပည္႔မပါ။

အဲေတာ႔မေလာက္။

အခု တစ္လ ၃၀၀က်ပ္ ရတာက အိမ္ကို ၁၅၀ေပးရင္

က်ေနာ္သုံးဘုိ႔ ၁၅၀ က်န္ပါေသးတယ္။

အဲေတာ႔ ရုပ္ရွင္ ၾကည္႔ဘုိ႔ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ဘုိ႔ စာအုပ္ငွားဖတ္ဘုိ႔အတြက္

က လုံေလာက္ေတာ႔ စိတ္ခ်မး္သာပါတယ္။

လူတစ္ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာအလုပ္လုပ္နုိင္ဘုိ႔အတြက္

သူရ တဲ႔ လခ က သူ႔ အတြက္လုံေလာက္စြာသုံးစြဲနုိင္တဲ႔

ေငြျဖစ္ဘုိ႔ ေတာ႔ လုိအပ္လွပါတယ္။

 

က်ေနာ္အလုပ္ေျပာင္းျပီး တစ္လ ျပည္႔ခါနီးမွာ စက္ရုံကေန

အလုပ္ထြက္စာတင္ဘုိ႔ေျပာပါတယ္။

ထြက္စာမတင္ရင္ထုတ္မယ္ေျပာေတာ႔ က်ေနာ္စိတ္တုိသြားပါတယ္။

လုပ္ခ်င္သလုိသာလုပ္လုိက္ ရတယ္ ေျပာျပီးထြက္စာသြားမတင္ပါဘူး။

ျပီးသြားတဲ႔ စိတ္ျဖတ္ထား တဲ႔အလုပ္ကို က်ေနာ္ေခါင္းထဲမွာမထည္႔။

အခု လုပ္ေနတဲ႔ အလုပ္အသစ္က အရင္အလုပ္နဲ႔ကြဲျပားျခားနားတဲ႔

အလုပ္ ျဖစ္ျပီး  က်ေနာ္အတြက္ စိတ္၀င္စားစရာေတြအျပည္႔

သင္ယူစရာေတြအျပည္႔ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲေတာ႔ အရင္ကလုပ္ခဲ႔ ကိုင္ခဲ႔တာေတြကို က်ေနာ္ေခါင္းထဲက ဖယ္ျပီး

ေမ႔ထားလုိက္ပါတယ္။

************************************************************

ဟုိအရင္က သီခ်ငး္ဆုိတာနားဆင္ခံစားစရာထက္ပုိျပီးမသိပါဘူး။

အခုေတာ႔ သူမ်ား နားေထာင္ခ်င္တဲ႔သီခ်ငး္တစ္ပုဒ္ကို ကိုယ္က

ျပန္ျပီးကူး ေပး ရ တာပါ။

ေတးသံသြင္းလုပ္ငန္းကုိ စ ေရာက္ ကတည္းက သင္ယူစရာေတြဘဲျဖစ္ေနပါတယ္။

အရင္အလုပ္ကေတာ႔ မနက္မုိးလင္းတာနဲ႔ အလုပ္သမားေတြ

စာရင္းအင္းေတြနဲ႔ ဘဲ ေန႔စဥ္ ထိေတြ႔ ေနရတာပါ။

ဒီအလုပ္ကေတာ႔ သီခ်င္းေခြ ေတြနဲ႔ စက္ေတြနဲ႔ နပန္းလုံးရတာပါ။

 

က်ေနာ္လုပ္ရတဲ႔အလုပ္က သီခ်င္းလက္ေရြးစဥ္ ကူူးေပးရတဲ႔အလုပ္ပါ။

သီခ်င္းလာကူး သူတစ္ေယာက္က သူလုိခ်င္တဲ႔သီခ်င္းေတြေရးလာမယ္၊

အဲဒီသီခ်ငး္ေတြကို တိတ္ရေကာ္တာ(tape recorder)အၾကီးထဲကေန

ကက္ဆက္ေခြ(cassette tape) ထဲကိုေျပာင္းျပီးကူူးေပးရတာပါ။

အဲဒီကစျပီး လုပ္ငနး္ဆုိင္ရာ အေခၚအေ၀ၚေတြသင္ရပါေတာ႔တယ္။

ရီးေခြ (Reel)ဆုိတာက ရီေက္ာဒါ တိပ္ေခြၾကီးကိုေခၚတာ။

ေခြေသး ဆုိ တာ ကက္ဆက္တိပ္ေခြကိုေခၚတာ။

စီေျခာက္ဆယ္ဆုိတာက တိမ္ေခြ တစ္ျခမး္ကို နာရီ၀က္ ၾကာေအာင္ဖြင္႔ရတယ္။

တိတ္ေခြႏွစ္ဖက္ဆုိေတာ႔ မိနစ္ေျခာက္ဆယ္ ဖြင္႔လုိ႔ရတယ္ဆုိ တာ ကိုညႊန္းတာ။

အဲဒီ စီေျခာက္ဆယ္ တစ္ေခြ မွာ ျမန္မာဓါတ္ျပားသီခ်င္း ဆုိရင္

တစ္ဖက္ငါးပုဒ္ ဆုိေတာ႔ စုစုေပါငး္ သီခ်င္းဆယ္ပုဒ္ဆန္႔တာ။

စတီရီယုိ သီခ်င္းဆုိရင္ သီခ်င္းေတြက တုိေတာ႔

စီေျခာက္ဆယ္တစ္ေခြ ဆုိရင္ ၁၄ပုဒ္ေလာက္ ဆန္႔တယ္ဆုိတာေတြကို

အရင္မွတ္ရပါတယ္။

အရမး္တိုတဲ႔သီခ်ငး္ေတြဆုိရင္ ၁၆ပုဒ္ ၁၇ပုဒ္ေလာက္ဆန္႔ပါတယ္။

သီခ်င္းလာကူး တဲ႔ လူက

“က်ဳပ္တုိ႔ ကေက်ာက္စက္နဲ႔ ဖြင္႔မွာေနာ္”-လုိ႔ေျပာရင္သူက

ျမန္မာျပည္လုပ္ အမ္ပလီဖုိင္ယာေတြနဲ႔ တြဲ ဖြင္႔မွာေျပာတာပါ။

“အလုံးလုိက္ဖြင္႔မွာေနာ္” လုိ႔ေျပာရင္ ကက္ဆက္နဲ႔ဖြင္႔မွာလုိ႔ဆုိလုိတာပါ။

 

က်ေနာ္တုိ႔ သီခ်င္းသြငး္အခါမွာ Deck လုိ႔ေခၚတဲ႔ ကက္ဆက္အၾကီးေတြနဲ႔

သြငး္ရပါတယ္။

စက္ျပားျပားၾကီးေတြပါ။

အဲဒီစက္က စပီကာမပါ ပါဘူး။

ေဆာင္းေဘာက္စ္နဲ႔တြဲဖြင္႔ရပါတယ္။

အဲဒီစက္ကိုအမ္ပလီဖုိင္ယာ လုိ႔ ေခၚတဲ႔ အသံညွိစက္နဲ႔တြဲျပီး သီခ်င္းကူးရတာပါ။

က်ေနာ္တုိ႔ သီခ်င္းကူးမယ္ဆုိရင္ တိတ္ရီေကာ္ဒါၾကီးကို အမ္ပလီဖုိင္ယာနဲ႔တြဲ။

အမ္ပလီဖုိင္ယာကို ကက္ဆက္နဲ႔တြဲ။

ျပီးမွ နားၾကပ္ နဲ႔ သီခ်င္းကို နားေထာင္ျပီး ကို္ယ္လုိခ်င္တဲ႔သီခ်င္းရွာရပါတယ္၊

အမ္ပလီဖုိင္ယာမွာ

ေဘာ္လြမ္း volume(အသံအတုိးအက်ယ္)

ရွပ္ sharp ဆုိတဲ႔ အသံ အစူး အရွ(ခြ်င္ခြ်မ္ခြ်မ္ခြ်မ္)

ေဘစ္႔ bassဆုိတဲ႔ အသံနက္ရွုိင္းမူ႔  (တဒုန္းဒုန္းထု)

ေတြကို ခ်ိန္တတ္ေအာင္သင္ရပါတယ္။

နားေထာင္သူေတြ ေျပာ တာလဲ မွတ္ထားရပါတယ္။

“က်ဳပ္တုိ႔က အုန္းအုန္းထမွာ ၾကဳိက္တာ္ေနာ္ ဘစ္သံမ်ားမ်ားထည္႔”

ဆုိရင္ ေဘစ္သံ မ်ားမ်ား ပါတာကိုၾကဳိက္တယ္။

“ရႊမး္ရႊမး္နဲ႔ေနမွာနားေထာင္ရတာအရ သာ ရွိ တာ “ လုိ႔ေျပာရင္

အသံစူးစူးေလးျဖစ္ေအာင္ ခုိ္င္းတာ။

ရွပ္သံမ်ားမ်ားထည္႔ေပး။

“က်ဳပ္တုိ႔ ကအသံစြာေနမွ အားရတာ “ ဆုိရင္ အသံက်ယ္က်ယ္ ကူးခုိင္းတာ။

ဆုိတာေတြ ကိုေပါ႔။

 

သီခ်င္းကူး ျပီဆုိေတာ႔ ကို္ယ႔္ေရွ႔က ဆရာေတြ က လုပ္ျပတာကို လုိက္မွတ္။

သူတုိ႔ က အသံနမူနာခ်ိန္ျပတာကိုၾကည္႔။

ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ျပန္ခ်ိန္။

ျပီးရင္ သီခ်ငး္ကိုနည္းနည္းအစမး္သြင္း။

ကိုယ္သြင္းထားတဲ႔အသံကိုျပန္ဖြင္႔နားေထာင္။

စိတ္တုိင္းမက်ေသးရင္ ျပန္ခ်ိန္နဲ႔ အလုပ္ေတြရွုပ္ရပါတယ္။

 

သီခ်င္းလက္ေရြးစဥ္ကူး တယ္ဆုိတာက တကယ္လက္၀င္တဲ႔အလုပ္ပါ။

သီခ်င္းလာကူးတဲ႔သူက သူနားေထာင္ခ်င္တဲ႔ သီခ်င္း  တစ္ေခြစာေရးယူလာတာပါ။

အဲ ေတာ႔ သူ႔ စိတ္ၾကဳိက္အစုံပါဘဲ။

တစ္ခ်ဳိ႔ကလဲ အဆုိေတာ္တစ္ေယာက္ထဲ

တစ္ခ်ဳိ႔ကလဲ အဆုိေတာ္ေပါင္းစုံ။

အဲေတာ႔လဲ သီခ်င္းအားလုံးကို သိေနေအာင္ၾကဳိးစားရပါတယ္။

 

ေခြတစ္ေခြကူးေတာ႔မယ္ဆုိရင္ ပထမဆုံးလုပ္ရတာက အသံထည္႔မယ္႔

ကက္ဆက္ေခြ ကို သံလုိက္တုံးေပၚတင္ျပီး အသံဖ်က္ရ ပါတယ္။

အသံသြင္းတိတ္ေခြ ဆုိတာ အလြယ္ျမင္သာေအာင္ေျပာရင္ ေကာ္ျပားေပၚမွာ

သံမူန္႔ေလးေတြ ေလာင္းထားတာပါဘဲ။

သံမူန္ေတြပါတဲ႔ တိပ္ျပားကို ဟက္ (head) လုိ႔ေခၚတဲ႔သံလုိက္တုံးေလးနဲ႔ပြတ္ေပး ျပိး

အသံ ဆုိတာျဖစ္လာတာပါ။

သံလုိက္စြမ္းအင္ သတၱိျပျပီး အသံအျဖစ္ေျပာင္းလဲယူတာျဖစ္ပါတယ္.။

တိတ္သားမ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ဟက္လုိ႔ေခၚတဲ႔ အတုံးေလးထိျပီး ပြတ္တုိက္မိတဲ႔အခါမွာ

noise ဆုိတဲ႔တရွပ္ရွပ္အသံေလးေတြ ထြက္လာတတ္ပါတယ္။

အဲေတာ႔တိတ္သားမ်က္နွာျပင္ၾကီးေလေလ  noise နညး္ေလေလ

အသံပီသၾကည္လင္မူ႔ကပုိေကာင္းေလေလပါဘဲ။

တိတ္သားမ်က္နွာျပင္ေသးေလေလ noise မ်ားေလေလျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က မူရင္း တိတ္ေခြၾကီး ထဲက ေန သီခ်ငး္ကူးတာ

အေကာင္းဆုံးပါဘဲ။

မူရငး္ေခြ လုိ႔ေခၚတဲ႔ Master reel (မာစတာေခြ)ကေနထပ္ပြားျပီးကူးလုိက္တဲ႔ေခြက

ထြက္လာတဲ႔ အသံအရည္အေသြး(ကြာလတီ)က မူရင္းေခြေလာက္

မေကာင္းပါဘူး။

မာစတာေခြက ေန ေနာက္ထပ္ ေခြၾကီးထဲကို ကူးထည္႔လုိက္ရင္

အသံအရည္အေသြးက နည္းနည္းေတာ႔က်သြားပါတယ္။

မူရင္းမာစတာေခြကို မမွီေတာ႔။

မာစတာေခြက ေန ကက္ဆက္ေခြထဲ ကူး။

ကက္ဆက္ေခြက ေန တစ္ဆင္႔ျပန္ကူးတယ္ဆုိရင္ အသံအရည္အေသြးက

အေတာ္ေလးကိုက် ဆင္းသြားတတ္ပါတယ္။

ကက္ဆက္ေခြ ကေန ေနာက္ထပ္ကက္ဆက္ေခြ ထဲကုိ ျပန္ကူးမယ္ဆုိရင္အသံ

ကၾကည္ၾကည္လင္လင္မရွိတာအမွန္ပါဘဲ။

ဒါေၾကာင္႔လဲေရွးတုန္းက ခုိးကူးေခြ ေတြကို လူေတြက အားမေပးၾကတာပါဘဲ။

 

ရီစရာျပန္စဥ္းစားရင္ေတာ႔  ေခတ္ၾကီးက တစ္ဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲရင္း

မူရင္း အတုိင္းျပန္ျဖစ္သြား တာကိုေတြးမိလုိ႔ပါ။

သီခ်င္းအသံထြက္တဲ႔ ဓါတ္လုံးေခတ္ေတာ႔ က်ေနာ္မမီွိလုိက္။

ရွိတယ္ဆုိ တာ ကုိ ၾကားဘူးရုံေလာက္ပါဘဲ။

အပ္သြားနဲ႔ျခစ္ျပီးအသံထြက္ရတဲ႔ဓါတ္ျပားေခတ္ကို ေကာင္းေကာင္းမွီလုိက္ပါတယ္။

ဓါတ္စက္နားေထာင္ခ်င္ရင္ အပ္ေသြးေပးရခဲ႔တာကိုလဲမွတ္မိေနပါတယ္။

အပ္ဖ်ားနဲ႔ဓါတ္သြားထိေတာ႔ ဓါတ္ျပားက ၾကာၾကာမခံေပါက္သြားတတ္သလုိ

ဂ်စ္ဂ်စ္ရွဲ ရွဲ အသံေတြကိုပါ အဆစ္ နားေထာင္ရပါတယ္။

ေခတ္တစ္ဆင္႔ေျပာငး္ေတာ႔

ဓါတ္ျပားကေန တိတ္ေခြအၾကီးၾကီး နဲ႔ ဖြင္႔ရတဲ႔ တိတ္ရီေကာ္တာ ေခတ္ကိုေရာက္လာပါတယ္။

အဲဒီတိတ္ေခြ ၾကီး ေခတ္ကေတာ႔ အသံကြာလတီျမင္႔လာတယ္ လုိ႔ ဆုိနုိင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ လဲ noise ဆုိ တဲ႔ ဆူညံသံေလးကေတာ႔ မဆုိစေလာက္ပါ ပါေသးတယ္။

အဲေနာက္မွာေတာ႔

တိတ္ေခြအၾကီးၾကီးေခတ္ကေန တိတ္ေခြ ေသးေသးေလးနဲ႔ဖြင္႔ရတဲ႔ ကက္ဆက္ေခတ္ကိုေျပာင္းျပန္ပါတယ္။

တစ္ခါ ကက္ဆက္ကေန စီဒီ(CD) ဓါတ္ျပားေခတ္ကိုေရာက္လာျပန္ပါတယ္။

ေနာက္ေတာ႔ ဒီဗီဒီ(DVD)

အဲေတာ႔ဓါတ္ျပားက စလာ လုိက္တာဟုိေျပာင္းဒီေျပာင္းန႔ဲ ေနာက္ဆုံး

ဓါတ္ျပား ျပန္ျဖစ္သြားပါေတာ႔တယ္။

(အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔  memory stick  ဆုိ တဲ႔ ေၾကးျပားေသးေသးေလး

ေပၚမွာ သီခ်င္းေတြ ဓါတ္ပုံေတြ ရုပ္ရွင္ေတြ သိမ္းထားလုိ႔ရတဲ႔ အထိ ေျပာင္းလဲသြားျပန္ပါျပီ)

စီဒီေခတ္မွာေတာ႔ ေလဆာေခတ္ျဖစ္တဲ႔အတြက္ တိတ္သားမ်က္နွာျပင္နဲ႔ပြတ္တုိ္က္မွဴ႔

မရွိတဲ႔ အတြက္ noise လုံး၀ ကင္းစင္ျပီးအသံထြက္ေကာင္းလာပါတယ္။

အဲလုိ အသံ ထြက္ေကာင္းရုံ တင္မကဘဲ ျပန္ျပီး ေကာ္ပီကူးရင္လဲအသံအရည္အေသြးက

မူရင္းအတုိင္းျပန္ထြက္လာပါတယ္။

အဲေတာ႔ စီဒီ-ဒီဗြီဒီ ကေ န ဘယ္လုိဘဲ ထပ္ပြားပြား ထပ္ကူး ကူး မူရင္းအသံအတုိင္းျပန္ရပါတယ္။

ဒီလုိ အသံ အရည္အေသြးမေျပာင္းတဲ႔ အတြက္လဲ “ခိုးကူးေခြ”ဆုိတာကို ရွင္သန္ၾကီးထြား

လာတာအမွန္ပါဘဲ။

 

************************************************************

အသံဖမ္းတယ္ဆုိရာမွာလဲ dead recording နဲ႔ life recording ဆုိျပီး နွစ္မ်ဳးိရွိပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔အသံကူးသလုိ ေခြ တစ္ေခြ ကေန ေနာက္ေခြ ကို  စက္တစ္လုံးနဲ႔တစ္လုံး

ၾကဳးိေတြနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ျပီး ကူးတာကို dead recording (အေသကူး) လုိ႔ေခၚျပီး

တီး၀ိုင္းေတြ က တီးတာ အဆုိေတာ္က ဆုိ ေနတာကို တုိက္ရုိက္အသံဖမ္းယူတာကိုေတာ႔

Life recording  (အရွင္ကူး)လုိ႔ ေခၚပါတယ္။

ေျပာရရင္ေတာ႔ တုိက္ရုိက္အသံဖမး္ရတာက ပုိျပီး ရွုပ္ေထြးသလုိ ပုိျပီးေတာ႔လဲ

ပညာ ပါ  ပါ တယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ကူး တာ ကေတာ႔ တိတ္ေခြထဲ က ရွိျပီးသားအသံကို

နည္းနည္းေလးပုိေကာင္းေအာင္ အတုိးအက်ယ္ ညွိေပးရတာေလာက္ဘဲရွိေတာ႔

သိပ္ပညာပါလွတယ္လုိ႔ေတာ႔ မဆုိ နုိင္ပါဘူး။

ဒါေပမယ္႔လဲ စာရင္းအင္းေတြ နဲ႔ သာ အလုပ္လုပ္ လာခဲ႔တဲ႔ က်ေနာ္႔ အဘုိ႔ ေတာ႔

လည္း အသစ္အဆန္း ဆုိေတာ႔ စမ္း တ၀ါး၀ါးျဖစ္မိတာအမွန္ပါဘဲ။

 

ပညာမပါဘူးဆုိေပမယ္႔ လည္း အခ်ိန္အဆ တြက္ခ်က္မူ႔ကေတာ႔လုိျပန္ပါတယ္။

သီခ်ငး္ေခြ ဆုိတာက ထုတ္လုပ္တဲ႔ ေနရာေတြ မတူ သလုိ အသံအရည္အေသြးက

လဲမတူပါဘူး။

မူရင္းေခြ ကို က

က်ယ္တဲ႔ေခြ ရွိမယ္ တုိးတဲ႔ေခြ ရွိမယ္

စူးတဲ႔ေခြ ရွိ မယ္ ထုံတဲ႔ေခြ ရွိမယ္၊

အမ်ဳိးမ်ဳးိေပါ႔.။

သီခ်င္းကူူးသူဆုိတာ ကလဲ ဟုိေခြ ဒီေခြ ထဲက သူၾကဳိက္တာကို လက္ေရြးစင္

ကူးတတ္တာမ်ားပါတယ္။

အဲေတာ႔ က်ေနာ္တုိ႔က ျပန္ကူးေပးတဲ႔ေခြ မွာေတာ႔ တတ္နုိင္သမွ် အသံ ကိုညီေအာင္

ကူးေပးရပါတယ္။

မူရင္းသီခ်င္းေခြက အသံက်ယ္ေနရင္အေနေတာ္ေလာက္ျဖစ္ေအာင္အသံတုိး။

တုိးေနရင္အသံကိုခ်ဲ႔ျပီးကူးေပါ႔။

ကက္ဆက္ေခြ တစ္ေခြထဲမွာ ရွိေနတဲ႔သီခ်င္းေတြက အသံ အတုိးအက်ယ္ ညီေနမွ

နားေထာင္လုိ႔ အဆင္ေျပမွာကိုး။

ဒါက အသံကူးတဲ႔အပုိင္း ပါ။

သီခ်ငး္ကူးျပီဆုိေတာ႔ သီခ်င္းသိေအာင္ၾကဳိးစားရျပန္ပါတယ္။

သီခ်င္းလြဲ ျပီး ကူးေပးလုိက္ရင္ ျပႆနာၾကီးပါတယ္။

သီခ်င္းအျပည္႔အစုံမပါဘဲ ကူးေပးလိုက္ရင္လဲ ျပႆနာၾကီးပါတယ္။

တစ္ခါမွာေတာ႔ က်ေနာ္ ကူးေပးလုိက္တဲ႔သီခ်င္းေခြေလး က

ေနာက္ေန႔ မွာ ျပန္လာျပီး ကြဳိင္ပူပါေတာ႔တယ္၊

ျဖစ္ပုံကေတာ႔

…………………………………………

 

…………………………………………

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္

 

ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး

12-9-2014

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1609 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။