“ျဖတ္သန္းခဲ႔ေသာ ပလက္ေဖာင္းမ်ား ၁၆”

 

(ေရႊနားပန္ဆင္ေတာ္မူဖုိ႔……………….)

 

ဒီေတးသီခ်င္းေလာက ကုိေရာက္လာတဲ႔အခါမွ သာ အရင္က ေျပာေျပာ

ေနၾကတဲ႔  မုိနုိ(mono) နဲ႔ စတီရီယုိ(stereo) ဆုိတာကို ကြဲျပားေအာင္သိလာပါတယ္။

က်ေနာ္အရင္က သိထားခဲ႔ တာက ေရွးသီခ်င္းၾကီးေတြ ၊

အေဆြးသီခ်င္းေတြ၊

ဓါတ္ျပားသီခ်ငး္ေတြ ေရဒီယုိသီခ်င္းေတြက “မုိ နုိလုိင္း”

ဂစ္တာေတြ ေအာ္ဂင္ေတြနဲ႔ တီးထားတဲ႔ လမး္သူရဲသီခ်ငး္လုိ႔နာမယ္တပ္

ထားတဲ႔သီခ်င္းက “စတီရီယုိလုိင္း”လုိ႔ သေဘာေပါက္ထားပါတယ္။

အားလုံးကလဲ ဒီလုိ ဘဲ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

အခုအခ်ိန္မွာလဲ ျမန္မာသံစဥ္ သီခ်ငး္ ဆုိရင္ မုိနုိ

ေကာ္ပီသီခ်င္း အေနာက္တုိင္းသံစဥ္ ဆုိရင္ စတီရီယုို လုိ႔ သတ္မွတ္ထားတုံးဘဲျဖစ္ပါတယ္။

 

တကယ္ေတာ႔စတီရီယုိ မုိ နုိ ဆုိ တာ အသံဖမ္းစံနစ္ကိုမူတစ္ျပီးကြဲျပားသြားတာပါ။

Track ဆုိတဲ႔ အသံလုိငး္ ေတြကုိ မူ တည္ျပီး သတ္မွတ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။

တနည္းေျပာရင္ အသံ ေတြကို တစ္ခု ျခင္း ခြဲ ထားတာကို ဆုိလုိပါတယ္။

ဆုိင္းသံကသတ္သတ္၊

ဗုံသံယကြင္းသံကသတ္သတ္

ဂစ္တာသံ က သတ္သတ္

ဒရမ္သံ ကသတ္သတ္

ေအာ္ဂင္သံက သတ္သတ္

လူဆုိတဲ႔ အသံ  သတ္သတ္

အဲလုိ ခြဲ ထားတာကို ဆုိလုိတာပါ။

ေရွးေခတ္ ကေတာ႔ တစ္လုိင္း (one track) ပါ။

အဲေတာ႔ မုိနုိေပါ႔ ။

တစ္သံထဲထြက္တာကုိး။

ကက္ဆက္ေတြ ေပၚစ ကလဲ မုိ နုိ ကက္ဆက္ေတြပါ။

ေနာက္ပိုင္းမွာ ႏွစ္လုိင္း ( two track)ျဖစ္လာပါတယ္။

အဲေတာ႔ စတီရီယုိေပါ႔။

ေဆာင္းေဘာက္နဲ႔ တြဲဖြင္႔ မွ စတီရီယိုဆုိတဲ႔ အသံစုံထြက္လာပါမယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွ ေဆာင္းေဘာက္ႏွစ္လုံး နဲ႔ စတီရီယုိ ကက္ဆက္ေတြေပၚလာပါတယ္။

အသံသြင္းစဥ္က ဘယ္ေလာက္ဘဲ လုိင္းခြဲ ထားထား ျပန္ဖြင္႔တဲ႔

စက္အေပၚမွာမူတည္ျပီး အသံထြက္ကြာသြားပါတယ္။

ျပန္ဖြင္႔တဲ႔ စက္က မုိ နုိ ကက္ဆက္ဆုိရင္တစ္သံထဲဘဲထြက္ပါမယ္။

စတီရီယုိ ကက္ဆက္ (ေဆာင္းေဘာက္ႏွစ္လုံး)ပါမွ အသံ ခြဲ ျပီးထြက္ပါတယ္။

ေနာက္ထူးထူးဆန္းဆန္းအေနနဲ႔ႏွစ္ဖက္သံၾကားဆုိျပီးေပၚလာပါတယ္။

တီးလုံးသံတစ္ဖက္ လူသီခ်င္းဆုိတဲ႔အသံက တစ္ဖက္ထြက္တာကို ေျပာတာပါ။

မွတ္မွတ္ရရ ၀င္းဦးနဲ႔တင္တင္ျမရဲ႕  ကဆုန္လျပည္တုိ႔ တာေနာယကၡ တုိ႔ဆုိရင္

ေယာက်ာ္းသံတစ္ဖက္ မိန္းမသံတစ္ဖက္ထြက္ ေတာ႔ နားေထာင္ရသူမွာ

နားအရသာအေတာ္ေလးဆနး္သြားခဲ႔ပါတယ္။

အဲေတာ႔မွ စတီရီယုိဆုိတာေဆာင္းေဘာက္တစ္ခု ကုိ အသံ တစ္ခု ထြက္တာ

ကိုဆုိလုိပါလားလုိ႔ လဲသိသြားၾကပါတယ္။

တျဖည္းျဖည္းတုိးတက္လာေတာ႔  ၄လုိင္း ၈လုိင္း ခြဲထုတ္နုိင္လာပါတယ္။

အခုေခတ္မွာေတာ႔ လုိင္းေပါင္းမ်ားစြာ ခြဲထုတ္နုိင္ေလာက္ေအာင္တုိးတက္လာပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္တုိးတက္သလဲဆုိရင္ အသံေလးတစ္သံကိုတစ္လုိင္းထြက္လာတဲ႔အထိပါဘဲ။

 

 

မုိနုိလုိ႔ေခၚတဲ႔ သီခ်င္းေတြကေတာ႔ ရွည္ပါတယ္။

ပုံမွန္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ကို ငါးမိနစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိပါတယ္။

ေရဒီယုိသီခ်ငး္ေတြက ေတာ႔ တစ္ပုဒ္လုံးဆက္တုိက္ လာပါတယ္။

ဓါတ္ျပားသီခ်ငး္ေတြကေတာ႔ ပထမပိုင္းဒုတိယပုိင္းဆုိျပီး

နွစ္ပုိင္းခြဲလာပါတယ္။

 

သီခ်င္းကူး ရ တဲ႔ လူ အဖုိ႔ဓါတ္ျပားသီခ်င္းတုိ႔ ေရဒီယုိသီခ်င္းတုိ႔ကိုလက္ေရြးစင္

ကူးေပးရတာ သက္သာပါတယ္။

တစ္ပုဒ္ဆုိရင္ ၅မိနစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ၾကာတာကိုး။

စတီရီယုိသီခ်င္းကေတာ႔ အမ်ား အား ျဖင္႔ တုိတုိေလးပါ။

စတီရီယုိသီခ်င္းဆုိရင္ တပုဒ္ တစ္ပုဒ္ကုိ  ၂မိနစ္ ၃မိနစ္ ေလာက္ဘဲၾကာေတာ႔

စီေျခာက္ဆယ္ တစ္ ေခြ ဆုိရင္ သီခ်ငး္အမ်ားၾကီးဆန္႔ပါတယ္။

ဒီေတာ႔ က်ေနာ္တုိ႔ လုိ ေက်ာင္းသားအသစ္ကေလးေတြဆုိရင္

မုိနုိသီခ်င္းေတြကို စကူးခုိင္းပါတယ္။

 

သီခ်င္းရွည္ေတာ႔ လူ သက္သာတာရယ္

ဓါတ္ျပားသီခ်ငး္ေတြ ေရဒီယုိသီခ်ငး္ေတြက အသံ သိပ္

ညွိဘုိ႔ မလုိ တာလဲ တစ္ေၾကာင္းေပါ႔။

 

က်ေနာ္ပထမဆုံး စကူးတဲ႔ သီခ်ငး္ေခြက ေမာင္ေမာင္ညြန္႔သီခ်င္းေတြရယ္

ကိုတင္လွဳိင္ ကုိသန္းလွဳိင္သီခ်င္းကုိ ကူးေပးရတာပါ။

စစျခင္း ကိုတင္လွဳိင္သီခ်င္း နဲ႔ ကိုသန္းလွဳိင္သီခ်င္းအရင္ကူးလုိက္ပါတယ္။

ကိုယ္သိေနတဲ႔သီခ်င္းေတြဆုိေတာ႔ ေအးေအးေဆးေဆးပါဘဲ။

ေနာက္ထပ္ကူးရမယ္ သီခ်င္းက ေမာင္ေမာင္ညႊန္႔ဆုိထားတဲ႔”ညဳိႏြဲ႔”သီခ်င္းေတြပါ။

မငုိနဲ႔ညဳိႏြဲ႔ ရယ္ တစ္ခ်ိန္က ညိဳ ႏြဲ႔ သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္။

သီခ်င္းနွစ္ပုဒ္လုံးကလဲ ညိဳႏြဲ႔ ဆုိ တဲ႔ စာသား ပါ ပါတယ္။

က်ေနာ္လဲ နားေတာ႔ နားေထာင္ေနတာပါဘဲ။

ဒါေပမယ္႔ က်ေနာ္က ဓါတ္ျပား သီခ်င္းေတြကို

ဓါတ္ျပား တစ္ဖက္စီ ဘဲ ကူး ေပးလုိက္မိပါတယ္။

ဒီေတာ႔ သီခ်င္းက တစ္၀က္တစ္ပ်က္ဘဲပါသြားတာေပါ႔။

တိတ္သားေတြ ပုိ ေနေသးတယ္ဆုိျပီး ေနာက္ထပ္ သီခ်ငး္တစ္ပုဒ္ ေတာင္

ထပ္ထည္႔ေပးလုိက္ပါေသးတယ္။

ေနာက္ရက္ က်ေတာ႔ အဲဒီေခြေလး က ျပန္ေရာက္လာပါေတာ႔တယ္။

သီခ်င္းကို အျပည္႔ကူးမေပးဘူး ဘာညာ ကြိကြ နဲ႔ ကြိဳင္ေတြပူေတာ႔တာေပါ႔။

ကာဗာကဒ္ေပၚကလက္ေရးၾကည္႔လုိက္ေတာ႔

က်ေနာ္႔ လက္ေရးျဖစ္ေနေတာ႔ က်ေနာ္ဆီ ေရာက္လာပါတယ္။

အခုမွေရာက္တဲ႔ လူသစ္မုိ႔ မွားတာပါ လုိ႔ ေတာင္းပန္ျပီး ျပန္ျပင္ေပးရတာေပါ႔။

အဲဒီမွာ တစ္ခု မူ ေသမွတ္ထားလုိက္ပါေတာ႔ တယ္။

ကက္ဆက္ေခြ ဆုိ တာ ေအဆုိက္ ဘီ ဆုိက္ နွစ္ဘက္ရွိတာကိုး။

မုိနုိသီခ်ငး္ဆုိတာ တစ္ဖက္ ငါးပုဒ္

နွစ္ဖက္ ဆုိ ရင္  စုစုေပါငး္ ဆယ္ပုဒ္ဆန္႔တယ္။

ဆယ္ပုဒ္ထက္ပုိဆန္႔ ေနရင္ မွားေနျပီ ျပန္စစ္ ဆုိတာပါဘဲ။

 

သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ကူးတယ္ ဆုိ တာ ပညာ မပါဘူးဆုိေပမယ္႔

အလြယ္တကူေတာ႔ မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။

ကာယ နဲ႔ ဥာဏ  နွစ္ခု စလုံးအသုံးခ်မွ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာနုိင္တာပါ။

ပထမ အဆင္႔ အေနနဲ႔ ကာယပုိင္း ေျပာရင္

စက္ကုိင္တတ္ရပါမယ္။

အင္ပလီဖုိင္ယာကိုအ သုံးျပဳတတ္ရပါမယ္။

သီခ်င္းတိတ္ေခြထဲမွာ ရွိေနတဲ႔ ကိုယ္လုိခ်င္တဲ႔သီခ်င္းေနရာ

ေရာက္ေအာင္ေခြ ကို ၾကဳိတင္ျပီး ရစ္ထားတတ္ရပါမယ္။

 

ဥာဏပိုင္းအေနနဲ႔ေျပာရင္ ပထမဆုံးအေနနဲ႔ ကိုယ္လုိခ်င္တဲ႔

သီခ်င္း ဘယ္ေခြ ဘယ္ဆီးရီစ္ထဲမွာပါတယ္ဆုိတာသိရပါမယ္။

ျပီးရင္ ဘယ္သီခ်င္းလဲ ဆုိတာကို သိေနရပါမယ္။

ေနာက္ဒီသီခ်င္းေခြ ဘယ္နားမွာရွိတယ္ဆုိတာကို လဲ သိေနရပါမယ္။

သီခ်င္းအသံ အတုိးအက်ယ္ က ဘယ္ေလာက္မွ နားေထာင္ေကာင္းမယ္

လုိ႔သိေနရမွာေတြက ဦးေႏွာက္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြေပါ႔။

 

က်ေနာ္တုိ႔ဆုိင္မွာက သီခ်ငး္ေခြေတြကို နံပါတ္စဥ္ထုိးျပိး

နံရံကပ္ဘီရုိေတြထဲမွာ ထည္႔ထားပါတယ္။

သီခ်င္းေခြရဲ႕ဘူးခြံေပၚမွာ ေခြနံပါတ္နဲ႔ ဆီးရီးအမည္ထုိးထားပါတယ္။

ဘူးခြံရဲ႕ အတြင္းထဲမွာေတာ႔ အဲဒီေခြမွာပါတဲ႔ သီခ်င္းနာမယ္ နဲ႔

အဆုိေတာ္နာမယ္ေတြကိုေရးထားပါတယ္။

သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကူးေတာ႔မယ္ဆုိရင္ ကိုယ္လုိခ်င္တဲ႔သီခ်င္း

ေရာက္ေအာင္ေခြကိုရစ္။

ျပီးရင္သီခ်င္းေတြ႔ေအာင္ရွာ။

ကိုယ္သိတဲ႔သီခ်င္းဆုိရင္ ေတာ႔တနး္ေတြ႔ျပီး မသိ ေသးတဲ႔

သီခ်င္းဆုိရင္ ေတာ႔ ျပန္နားေထာင္ ျပီးမွန္ေအာင္ရွာရပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔သီခ်င္းကူးတဲ႔အခ်ိန္မွာ နားၾကပ္ကိုအျမဲ တပ္ထားရပါတယ္။

လူေဟာင္း အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ႔ သီခ်င္းသိေနျပီးသားဆုိေတာ႔

သီခ်င္းစလႊတ္ျပီးရင္ နားၾကပ္ကိုျဖဳတ္ထား။

သီခ်ငး္ျပီး ခါနီးမွ  ျပန္တပ္။

ေနာက္တစ္ပုဒ္ထပ္ကူးေပါ႔။

က်ေနာ္က ေတာ႔ သီခ်င္းနားေထာင္ရတာ၀ါသနာပါတာရယ္

ကိုယ္မသိေသးတာေတြ အမ်ားၾကီးဆုိေတာ႔ နားၾကပ္မခြ်တ္ဘဲ

အပုဒ္တုိင္းနားေထာင္ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔သုံးတဲ႔နားၾကပ္ေတြက နားအျပည္႔ ဖုံးထားေတာ႔ အျပင္က အသံ

လုံး၀ မ၀င္နုိင္ပါဘူး။

သီခ်ငး္စကူးျပီဆုိကတည္းက နားၾကပ္တပ္ထားရေတာ႔ စလုပ္စမွာ

အေလ႔အက်င္႔ မရွိေတာ႔ နားေတြ အေတာ္ကုိ အူျပီး နားရြက္အဖ်ားေတြ နာေနပါတယ္။

ေနာက္ေ နသား က် သြားေတာ႔ လဲ မနာေတာ႔ ပါဘူး။

 

ဒီအလုပ္စလုပ္ေတာ႔ က်ေနာ္႔ အခက္အခဲျဖစ္ရတာက သီခ်င္းပါဘဲ။

က်ေနာ္အရင္က သီခ်င္းနားေထာင္ခဲ႔တယ္ဆုိတာက ကိုယ္ၾကဳိက္တာေလး

ကုိယ္ေရြးနားေထာင္ခဲ႔တာပါ။

အခုအလုပ္လုပ္တဲ႔အခါ သူမ်ားလုိခ်င္တဲ႔ သီခ်ငး္ကို ကိုယ္က ရွာကူးေပးရတာ။

အဲဒီမွာ ကိုယ္မသိ တဲ႔ သီခ်ငး္ေတြအမ်ားၾကီးဆုိတာ

ကိုယ္နားမေထာင္ဘူးေသးတဲ႔သီခ်င္းေတြအမ်ားၾကီးဆုိတာကိုသိလာရပါတယ္။

သီခ်င္းေခြေတြက အမ်ားအားျဖင္႔ မာစတာတိတ္ေခြၾကီးတစ္ေခြမွာ

ဆီးရီးတစ္ေခြစာ တစ္နာရီစာ ထည္႔ ထားတတ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ဟိုးအရင္ ေခတ္ေတြက သီခ်င္းဆီးရီးစ္ဆုိတာမရွိပါဘူး။

ဓါတ္ျပားေတြကေန တိတ္ေခြ ထဲ ေျပာင္းထားတာကိုး။

နာမယ္ေက်ာ္အဆုိေတာ္ေတြျဖစ္တဲ႔ မာမာေအး တုိ႔

၀င္းဦး တုိ႔ တြံေတးသိနး္တန္ တုိ႔ ထြန္းရင္ တုိ႔ ေမာင္ေမာင္ညြန္႔တုိ႔

ကိုတင္လွုဳိင္ ကုိသန္းလွဳိင္တုိ႔ သီခ်င္းေတြကေတာ႔ သီခ်င္းလဲ

အမ်ားၾကီးရွိတယ္ဆုိေတာ႔ လူၾကဳိက္မ်ားတဲ႔သီခ်င္းေတြကို

ကက္ဆက္တစ္ေခြစာ ဆီးရီးစ္အျဖစ္ စီထားေတာ႔

ရွာရတာလြယ္သလုိ ေျပာေပးရတဲ႔သူကလဲလြယ္ပါတယ္။

တစ္ပုဒ္စ ႏွစ္ပုဒ္စ ဆုိထားတဲ႔ အဆုိေတာ္ေတြရဲ႕သီခ်င္းေတြ

မွာေတာ့ရွာရတာ ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။

အဲလုိသီခ်င္းေတြက ဆီးရီးစ္ရယ္လုိ႔ မဟုတ္ဘဲ စုေပါင္းစပ္ေပါင္းေခြေတြထဲမွာ

ထည္႔ ထားတတ္တာကိုး။

အဲလုိသီခ်ငး္ေတြက တစ္ခါ တစ္ေလမွ လာကူး ေတာ႔

က်ေနာ္တုိ႔လုိသီခ်င္းကူးသူေတြ  က ဘယ္ေခြထဲမွာရွိတယ္ဆုိတာ

မသိေတာ႔ အေတာ္ရွာယူရပါတယ္။

ကိုယ္ကလဲ ေရာက္စ ဆုိ ေတာ႔ ကုိယ္ကူးရမယ္႔ သီခ်ငး္က

ဘယ္ေခြထဲမွာရွိတယ္ ဘယ္နားမွာရွိတယ္ဆုိတာမသိ။

ဒီေတာ႔သီခ်င္းတစ္ေခြ ကူးမယ္ဆုိရင္ သူမ်ားကိုလုိက္ လုိက္ျပီးေမးေနရပါတယ္။

က်ေနာ္အလုပ္ လုပ္ စ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ လုိ သီခ်င္းကူး တဲ႔ သူ

ေျခာက္ေယာက္ရွိပါတယ္။

သီခ်ငး္ကူးတဲ႔ ၀န္ထမး္  ကို နွစ္ပုိင္းခြဲထားပါတယ္။

သီခ်င္းလက္ေရြးစင္ ကူးတဲ႔သူရယ္

ဇာတ္ထုတ္တုိ႔ တရားေခြတုိ႔ သီခ်ငး္ဆီးရီးစ္လိုက္ကူးတဲ႔သူရယ္ေပါ႔။

က်ေနာ္အရင္ေရာက္တဲ႔သူေတြက က်ေနာ္႔ရဲ႕ဆရာလုိ႔သတ္မွတ္ျပီး

သူတုိ႔ကုိေမးရေတာ႔ တာေပါ႔။

 

အဲလုိလုိက္ လုိက္ေမးရတာေရရွည္ၾကေတာ႔ အဆင္မေျပေတာ႔ပါဘူး။

အတူအလုပ္လုပ္ တဲ႔ လူ ဆုိ တာက လညး္

ကူညီျပီး ေျပာျပခ်င္သူရွိမယ္။

ကူညီသူေတာင္မွ စိတ္ပါလက္ပါ ေစတနာပါပါနဲ႔ကူညီသူရွိမယ္။

ျပီးစလြယ္ အျဖစ္သေဘာနဲ႔ကူညီသူရွိမယ္။

လခစားျခငး္ အတူတူ မင္းအလုပ္ မင္းလုပ္ဆုိ တဲ႔ စိတ္ထားသူရွိမယ္။

ဆရာၾကီးလုပ္ခ်င္သူရွိမယ္။

ပညာျပခ်င္သူရွိမယ္။

လူအမ်ဳးိမ်ဳိးစိတ္အေထြေထြေလ။

 

တစ္ခါမွာေတာ႔ က်ေနာ္ သူမ်ား ပညာ ျပ တာခံ လုိက္ရပါတယ္။

အဲဒါကလည္း ေနာက္ရက္ ၾကာမွ သိလာတာပါ။

ဆုိင္မွာက သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ထဲကုိ ႏွစ္ေနရာသုံးေနရာပါတတ္ပါတယ္။

ေနာက္ အဆုိေတာ္ တစ္ေယာက္ထဲကလဲ သူ႔ သီခ်ငး္ကိုသူ ျပန္ျပန္ဆုိတာလဲရွိတယ္။

ဥပမာ မာမာေအးရဲ႕ ေမ႔ကြက္ကိုရွာ သူကိုယ္တုိင္ျပန္ဆုိတာက ုိ သုံးေလးၾကီမ္ရွိတာကိုး။

ေနာက္မာစတာေခြကလဲ အသံမၾကည္တဲ႔ေခြရွိမယ္။

စပိမမွန္တာရွိမယ္။

တိပ္သားညွပ္ထားလုိ႔ သီခ်င္းေတြက ထစ္ေနတာရွိမယ္။

အမ်ုဳးိမ်ဳးိရွိတတ္ပါတယ္။

တစ္ရက္ေတာ႔ က်ေနာ္ကူးရမယ္႔အထဲမွာပါတဲ႔ သီခ်ငး္တစ္ပုဒ္

ဘယ္နားမွာရွိတယ္ဆုိတာမသိေတာ႔ သူမ်ားကိုေမးရပါတယ္။

သူက အဲဒီသီခ်င္းပါတဲ႔ ေခြကို က်ေနာ္႔ ကိုထုတ္ေပးတာနဲ႔

ကူးေပးလုိက္ပါတယ္။

ေနာက္ရက္အဲဒီေခြက ျပန္လာပါတယ္ သီခ်င္းေတြက ထစ္ေနတယ္ေပါ႔။

ပထမ တစ္ခါ တုံးက ဒီသီခ်ငး္ဒီဆုိင္ကဘဲ ကူး ခဲ႔ တာ မထစ္ဘူေးပါ႔။

အဲဒါနဲ႔ဘဲ ျပန္ျပင္ေပးပါမယ္ဆုိျပီးေတာင္းပန္ရတာေပါ့။

အဲေခြဘုိ ့ျပန္ကူးဘုိ႔ မာစတာေခြေတြကိုေနာက္တစ္ေယာက္ကျပန္ရွာေပးပါတယ္။

ဒီသီခ်င္းကိုေနာက္တစ္ၾကိမ္ျပန္ကူးတဲ႔အခါမွာေတာ႔ သီခ်င္းက မထစ္ေတာ႔ပါဘူး။

အဲဒီေတာ႔မွာ ပထမလူက အသံမေကာင္းတဲ႔ေခြကုိ တမင္ေပးလုိက္တယ္ဆုိတာ

ကိုသိရပါတယ္။

 

စစျခင္းေတာ႔ စိတ္တုိသြားပါတယ္။

မသိလုိ႔ေမးတာကို ဒီလုိ ပ ညာျပရမလားေပါ႔၊

ဒါေပမယ္႔ ျပန္ေတြးၾကည္႔ ေတာ႔  က်ေနာ္မသိတာကို ေျပာျပေပးဘုိ႔

သူ႔မွာ တာ၀န္မရွိပါ။

သူက က်ေနာ္ကုိ ကူညီတာဘဲျဖစ္ပါတယ္။

ေကာငး္ေကာင္းမြန္မြန္မကူညီတာကေတာ႔ သူ႔ က႑ျဖစ္သြားပါတယ္။

က်ေနာ္စိတ္ထဲမွာျဖစ္လာတာ တစ္ခုကေတာ႔ သူမ်ားကိုအကူအညီ

မေတာင္းဘဲ ကိုယ္႔ အလုပ္ကိုယ္လုပ္ နုိင္ေအာင္ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္

နညး္လမး္ရွာရမယ္ဆုိတာကို ပါ ဘဲ။

က်ေနာ္ဒီဆုိင္ကုိေရာက္တဲ႔အခ်ိန္မွာ မာစတာေခြ ေပါင္းေထာင္ခ်ီျပီးရွိေနပါျပီ။

မွတ္ရလြယ္တာတစ္ခုကေတာ႔ သီခ်င္းေခြေတြက သူ ထြက္တဲ႔ နွစ္အတုိင္း

ၾကီးစဥ္ငယ္လုိက္ရွိေနတာပါဘဲ။

ဓါတ္ျပားသီခ်ငး္ေတြ ေရဒီယုိသီခ်င္းေတြက အစဦးပုိင္းသီခ်င္းေတြ။

အဲဒီေခြ ေတြ နဲ႔ အတူ စတီရီယုိေခတ္ဦးပုိင္းကသီခ်င္းေတြရွိမယ္။

ေနာက္၁၉၈၀ပါတ္၀င္းက်င္မွာထြက္တဲ႔ေခြေတြက တစ္ေနရာ။

သၾကၤန္သီခ်င္းေတြက တစ္ေနရာ။

အဲလုိထားတာကို က်ေနာ္တြက္လုိ႔ရသြားပါတယ္။

က်ေနာ္က ေနာက္ဆုံးေရာက္တဲ႔လူဆုိေတာ႔ သူမ်ားထက္ပုိျပီး

ေလ႔လာမွ အဆင္ေျပမယ္ဆုိတာကိုေတြးမိပါတယ္။

ေနာက္စိတ္ထဲမွာမခံခ်င္စိတ္တစ္ခုေပၚလာပါတယ္။

ဒီဆုိင္က က်ေနာ္တုိ႔လုိသီခ်င္းကူးသူေတြထဲမွာဘြဲ႔ရျပီးသူက

က်ေနာ္တစ္ေယာက္ဘဲရွိပါေသးတယ္။

ဒီေတာ႔ပညာတတ္မာန ေလးက ရုနး္ၾကြလုိ႔ လာပါတယ္။

ဘြဲ႔ ရေအာင္ မသင္ ဘူးေသးတဲ႔ သူေတာင္ မွ ဒါေတြသိေနေသးရင္

ငါ က ဘာလုိ႔ သိေအာင္မလုပ္နုိင္ရမွာလဲ ဆုိ တဲ ႔ မာ နပါ။

ေနာက္ဆရာတစ္ေယာက္ေျပာဘူးတာကလဲေခါင္းထဲေရာက္လာပါတယ္။

“တစ္ေန႔ ကို ထမင္း နည္းနည္း ျခင္း စားလုိက္တာ ၾကာေတာ႔

ဆန္အိတ္လုိက္ၾကီး စား ဘူး သြားတာပါဘဲ”

ဆုိတဲ႔ စကားေလးပါ။

ဒီေတာ႔ က်ေနာ္က လဲ ဒီသီခ်င္းေတြ က်ေနာ္ေခါင္းထဲေရာက္လာေအာင္

လုပ္ဘုိ႔ နည္း လမး္ ကုိ စဥ္းစားပါတယ္ ။

ဘယ္လုိ႔ လုပ္ ရင္ ရ မယ္ဆုိ တာကိုေပါ႔။

တစ္ရက္ေတာ႔ စဥ္းစားလုိ႔ ရသြားပါတယ္။

အဲဒီလုိစဥ္းစားလုိ႔ ရ  တဲ႔ ေန႔ က စျပီးေတာ႔

………………………………………………………………..

……………………………………………………………………..

 

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္

 

ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး

19-9-2014

 

 

 

 

 

 

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1609 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။